forum

Yuki Kajiura - Mezame

posted
Total Posts
153
Topic Starter
mercury2004
This beatmap was submitted using in-game submission on 2 ตุลาคม 2554 at 1:14:16

Artist: Yuki Kajiura
Title: Mezame
Source: Mai-HiME
Tags: My-HiME Victor Entertainment FLYING dog
BPM: 160
Filesize: 6625kb
Play Time: 03:22
Difficulties Available:
  1. Mai (5 stars, 597 notes)
  2. Mikoto (2.74 stars, 189 notes)
  3. Natsuki (4.82 stars, 374 notes)
Download: Yuki Kajiura - Mezame
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
This is my First Map

Special Thank to all modders and tester

Very big Thanks to


regenz - My Beatmapping tutor.
haha5957
Card N'FoRcE
Sakura Hana
Tenshi-nyan
Beuchi-chan
lolcubes


Updated
:Artist name changed
: change Natsuki dif BG
: Major change in Natsuki difficulty
: Minor change in Mai difficulty
: Major change in Natsuki difficulty
: New Hitsound added
: Epilepsey Warning added




Please redownload the map if you download it before 19/09/11
Kite
Nice map, I really enjoyed playing it.. Mai difficulty is a lot fun, the way you mapped it with the approach rate and mix of triplets is really great.

IRC modded + Star

http://puu.sh/rDC
Mikkuri
so hard :o

Star ~ :D
indyinyou
[General]
mp3 320kbps รู้สึกต้องแก้ เป็น 192 kbps
The bitrate of a beatmap's audio file should be no lower than 128kbps
and no higher than 192kbps
พอได้ มาต้องหา offset ใหม่ด้วยนะ
ลองเข้ากระทู้นี่ โพส แมพไว้ จะมีคนแก้ mp3 ให้
viewtopic.php?f=60&t=36657&st=0&sk=t&sd=a

แมพดาว เกินหรือ ป่าว เห็น 3.03 ไม่แน่ใจ ว่าต้อง ต่ำกว่า 3 ด้วย 1 แมพ
Each map set must have at least two difficulties,
one of which must be below a 3-star difficulty level.

[mai]
02:11:821 : สปิน auto ได้ 1000 = = รู้สึกว่า อย่างต่ำถ้า auto ต้อง 2000 ขึ้นนะ
03:29:728 : ^
regenz
General
-สีวงกลมตรงกันทั้ง 3 ดิฟนะครับ
-แก้ไขmp3size ตามข้างบน
-แก้ไขรูปภาพข้างใน แปลงให้เป็น .jpg กรณีที่ไม่มีรูโปร่งใส ขนาดสูงสุด 800x600 สำหรับไฟล์ SB
เพื่อลดขนาดไฟล์ แปลงให้หมดทุกไฟล์นั่นแหละ
-unknown - Mezame (mercury2004).osb ลบทิ้ง
-ตั้งเตือน แสบตาให้ทุกดิฟด้วย

Mikoto
01:51:889 (2,3,4,5) - เว้นไม่เท่ากัน จัดให้พอๆกันดูยากนิดนึง
01:57:607 (1) - เอาสปินนี่ มาแทน โน๊ต 6 ก่อนหน้านี่ดีไหม
02:09:326 (1) - จบสปินที่ 02:11:014 เพิ่มโน๊ต ที่ 02:11:764 (1) - 02:12:139 (2) - 02:12:514 (3) - แทน
02:21:607 (1) - ตัดให้จบที่ 02:21:607 (1) -
02:23:764 (1,2) - ทำโน๊ต 1 สไลด์ขาวใหญ่ และ โน๊ตที่จุดขาวถัดไป

[natsuki]
+3 OD
ลดการกระโดด ช่วงไค ลงอีก
เป็นไปได้ช่้วยลดความไวสไลเดอร์ด้วย นี่มันเข้าขั้น insane แล้ว
01:18:474 (1) - ทับไม่ได้นะ วงกกลม กับโน๊ต ลงเส้นเดียวกันไม่ได้ อะไรก็ตาม
01:47:724 (1,2) - ระยะกระโดด
02:08:724 (7,8) - ระยะ
02:09:099 (9,1) - ระยะ
02:17:161 (1) - มาเริ่มคอมโบตรงนี้แทน
02:33:099 (10,1) - เช็คระยะตรงนี้ให้ดีถ้าต้องการ เซตข้างหลังให้เป็นรูปร่าง

[mai]
00:58:228 (2,3) - ระยะ ถ้าจะกระโดด ต้องเริ่มคอมโบให้ถูกสี
02:24:478 (1) - นกหวีด
02:25:603 (5) - นกหวีด
02:26:728 (7) - นกหวีด
02:28:978 (1) - นกหวีด
02:30:478 (6) - นกหวีด
03:05:728 (1) - ช่วงช้าๆพวกนี้เพิ่มระยะโน๊ตอีกก็ได้

ดูคร่าวๆก็เท่านี้น่ะ พวกระยะกับ general ต้องแก้นะครับ นอกนั้นแนะนำเฉยๆ

ดาวด้วย
Scizor_old
I was control by Mercury to add reply :cry:
Lizbeth
kajiura yuki~<33

I didn't do any deep modding on this, just to tell you speed-up sections are too much in my opinion... You could just increase the spacing in those sections and keep slider velocity. That could fit very good =D

Gonna mod this in another moment~
Good luck
vincerio
here some my suggestions :3 ( but you really need to fix most of them xD)

[Overall]
Natsuki.png > how about change the new one...this pic resulted in poor quality and spent a lot of disk space(0.98mb for 1 pic coz it's a png image) it's too much
use the .jpeg one if you don't use it for storyboarding
black.png > the maximum dimensions for SB image is 800x600... you need to resize this...
flash.png is also...
[SB]
not a good strobe ;w; ( it just thrill me somehow xD)
make it more rhythmatically follow to the music...and put a little bit more
kiai + strobe at the same time >? a bit suffer...OMG
[Slider]
some of them need to adjust for symmetrically shape :3 for more cosmesis


[Mikoto]
I'm sorry to say that... if you need this map getting ranked ,more easier diff is needed
i mean lower 2.5 difficulties star
and it will be fair if you mapped the whole part and don't forget that the song continue playing through the SB(so remove the SB after the last notes if you want to stop mapping)

[Natsuki]
I don't sure is this map set to normal? or Hard?
The approach rate is too high for normal
and drain rate and overall difficulties is too low for hard...( considering from spacing and playing method it's a hard one? )
[01:42:074] - start spinner here..
[01:48:09] - delete useless timing section, i didn't see any use of it compare to the previous one..
[03:26:662] start spinner here...
03:05:724 - increase hitsound volume a bit more at this rate no one can hear ;w;


[Mai]

01:31:603(6) - wrong spacing (too near (5)
03:14:540(7) - make it more clear to see(or set a new combo? manage the followed xD)
03:22:790(2) - wrong spacing ( manage the followed)
03:34:700(10) - not a good idea... replace it somewhere

this map is fun :3

*star*
Axey
nice map :oops:

can i do a diff? :o
Topic Starter
mercury2004
thx for playing :)
but i already got all 3 dif sry
Axey

mercury2004 wrote:

thx for playing :)
but i already got all 3 dif sry
:o rank rank~~ :lol:
Card N'FoRcE
Ooooh, this song brings back memories...

- General:_(Considerations and things you need to check/fix for the whole map)
  • All the difficulties have a different offset. Please use 4984 for all of them (and remember to resnap all notes)
    Add the epilepsy Warning (at least in the Mai difficulty, since it has more flashes)
    In my opinion, you shouldwork a bit more on the hitsounds. Some parts are really nice (the whistles in the Natsuki difficulty's chorus) but sometimes there are sections with no hitsounds at all. That's a shame because your hitsounds seem ok, just try to balance them in the whole difficulty.
- Mikoto:
  1. .Suggestions:_(Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    01:57:139 (1) - start 1/1 later and end 1/1 before:
    02:36:514 (1) - make it end at 02:42:514
- Natsuki:
  1. .Suggestions:_(Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    01:35:536 (3,1) - ^ same thing, but less noticeable because there's the new combo.
    01:49:974 (2) - add new combo; 01:49:786 (1) - remove new combo
    02:36:567 (1) - make it end at 02:42:514?
    03:42:661 (1,2,3) - awkward to play
    03:54:567 (1) - make it end at 04:00:474
  2. .Errors/Mistakes:_(Bad gameplay issues or badly applied changes)
    There's no reason to have Overall Difficulty 4 in this difficulty, at least use 5 D:
    01:06:474 (1,2) - it's "almost" readable, but not cool at all, it breaks the flow.
- Mai:
  1. .Suggestions:_(Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    00:58:978 (1) - move it down a bit
    02:36:571 (1) - make it end at 02:42:514?
    03:54:571 (1) - make it end at 04:00:474
Nice job really. I'm impressed, so i'll gift a kudosu star too.
Ask for more modding/feedback from other people and ask me to recheck.
regenz
IRC Modding spacing jump check

GL on getting Rank!
SPOILER
19:52 <mercury2004> : ลองดูก่อนก็ได้ ไม่ต้องออล
19:53 <mercury2004> : ถ้าพี่บอมหลุด Climax นั่นล่ะปัญหาใหญ่
19:54 <mercury2004> : ง่ายขึ้นเป็นกองเลย
19:56 <regenz> : 01:04:224 (5) -
19:56 <regenz> : space ผิด
19:57 <regenz> : 01:04:036 (4,5) -
19:57 <mercury2004> : แก้ละ
19:58 <regenz> : 01:49:411 (7,8,1) -
19:59 <mercury2004> : fix!
19:59 <regenz> : 01:51:849 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) -
19:59 <regenz> : แก้ให้เป็นแบบอื่นก็ดีนะ
19:59 <regenz> : พวก
19:59 <regenz> : สี่เหลี่ยมค่อยๆใหญ่
19:59 <regenz> : แต่เดี๋ยว
19:59 <regenz> : แม่งจะยากหนักกว่าเดิม
19:59 <regenz> : พอก่อน
20:00 <mercury2004> : vnv
20:00 <regenz> : ไปคิดเองละกัน
20:00 <mercury2004> : อือ
20:00 <regenz> : 555555
20:00 <mercury2004> : d6dmec[[[k'gr]'vt
20:00 <mercury2004> : ,yo0t;oqq
20:00 <mercury2004> : กุกทำแบบ บางเพลงอะ
20:00 <mercury2004> : มันจะ วนๆๆ
20:00 <mercury2004> : raijin
20:00 <mercury2004> : เพลงนั้นแหละ
20:00 <regenz> : พี่ว่าไม่
20:00 <regenz> : น่าโดดนะ
20:00 <regenz> : 01:51:661 (6,1) -
20:00 <mercury2004> : ไม่โดด
20:00 <mercury2004> : อ่อ
20:01 <regenz> : เรียงให้มันสวยกว่านี้หน่อยนะ
20:01 <regenz> : แล้วนิวคอมโบสักตัว ที่ 6
20:01 <regenz> : ถ้ามันซ้อนๆกันน่ะ
20:01 <mercury2004> : เรียงละ
20:01 <mercury2004> : แก้ละ
20:03 <regenz> : 01:55:786 (1,2,3,4,5) -
20:03 <regenz> : พี่ว่าวางตามกฎมันดีกว่านะ
20:03 <mercury2004> : แบบ ทั่วไปอะนะ
20:03 <regenz> : ให้มัน 1.0
20:03 <regenz> : แต่เป็นแบบไร้ทิศทาง
20:03 <regenz> : จริงๆมันก็วางได้นะ
20:03 <regenz> : แต่อย่าเอาไอ้ 5 ไปใส่ตรงกลาง
20:03 <regenz> : ก็ได้ละ
20:04 <regenz> : ทำ 4
20:04 <regenz> : เป็นรีเทินก็ได้
20:04 <regenz> : ลบ 5
20:04 <mercury2004> : ได้ละ
20:04 <regenz> : 02:04:036 (1,2,3,4,5) -
20:04 <regenz> : ค่อยๆเพิ่มขึ้นหรอ
20:05 <mercury2004> : ใช่
20:05 <regenz> : เรียงยังไง
20:05 <regenz> : ค่อยๆปรับทีละ 0.1 เปล่า
20:05 <mercury2004> : เริ่มจาก
20:05 <regenz> : 02:04:974 (6,7) -
20:05 <mercury2004> : 1.0
20:05 <mercury2004> : 1.2
20:05 <mercury2004> : 1.3
20:05 <regenz> : พี่ว่าแพทเทินนี้ยากไป
20:05 <mercury2004> : 1.4
20:06 <mercury2004> : 1.5
20:06 <regenz> : เอาแบบนี้ดีกว่ามั้ง
20:06 <regenz> : 0.8-1.2
20:06 <regenz> : เพิ่มทีละ 0.1
20:06 <regenz> : 02:04:974 (6,7,7,8) -
20:06 <regenz> : พี่ว่าไอ้โน๊ตแบบนี้ยากมากนะ
20:06 <mercury2004> : ตรงนั้น
20:07 <mercury2004> : กะทำให้มันเหวี่ยง มือผูเล่นไป จะได้โดด
20:07 <mercury2004> : ไม่รู้ตามแผนหรือเปล่า
20:07 <regenz> : ตัวหลุดคอมโบอะ
20:07 <regenz> : 555
20:07 <regenz> : 02:13:411 (3,4) -
20:07 <regenz> : อันนี้โดดเปล่า
20:07 <regenz> : หรือไง
20:07 <mercury2004> : เสปซ ผิด
20:07 <regenz> : 02:19:786 (1,2,3,4) -
20:07 <regenz> : สวยๆๆ
20:07 <regenz> : ดีๆ
20:10 <regenz> : 02:35:911 (4,5,6,7) -
20:10 <regenz> : พี่ว่าเรียงแบบปกติดีกว่า stack
20:10 <regenz> : นะ
20:10 <regenz> : มันง่ายไป
20:10 <mercury2004> : ทำแบบ เหลี่ยมๆละกัน
20:10 <mercury2004> : ซิกแซก โหลละ
20:11 <regenz> : 03:07:224 (2,3,4,5,6,7,8,9) -
20:11 <regenz> : เรียงใหม่ก็ดีนะ
20:11 <regenz> : ให้มันเฉียงบ้างโค้งบ้าง
20:11 <regenz> : ซิกแซกบ้าง
20:11 <regenz> : เป็นรูป ต่างๆนาๆ
20:11 <regenz> : 3 เหลี่ยม
20:11 <regenz> : อะไรแบบนี้
20:12 <mercury2004> : เรียงละ
20:12 <regenz> : 03:37:411 (6,1) -
20:12 <regenz> : space
20:12 <regenz> : 03:42:661 (1,2,3) -
20:12 <regenz> : โดดโหดไปแลวโว้ย
20:13 <mercury2004> : ตรงนั้นเรียบร้อยละ
20:13 <regenz> : เคๆๆ
20:13 <mercury2004> : เป็น stack แทน
20:13 <regenz> : 03:47:724 (6) -
20:13 <regenz> : นิวคอมโบตรงนี้
20:14 <regenz> : ใช้ระยะเท่าไหร่
20:14 <regenz> : โดดแถวๆนั้น
20:14 <mercury2004> : 1.4
20:14 <mercury2004> : .=hlw[ gs;ujp'
20:14 <mercury2004> : ใช้สไลเหวี่ยง
20:14 <regenz> : พอเริ่มโดดแล้วนิวคอมโบด้วยนะ
20:15 <mercury2004> : นิวิละ
20:15 <regenz> : เช็คระยะใหม่ให้ดีๆนะ
20:15 <regenz> : มันยังไม่เท่ากันบางตัว
20:15 <regenz> : เสร็จแล้วอัพเดทนะ
20:15 <regenz> : เดวพี่เช็คอีกที
20:15 <mercury2004> : เรียบร้อย
20:15 <regenz> : แล้วขอคูโด้
20:16 <regenz> : ถ้าเช็คเรียบร้อยแล้ว
20:16 <regenz> : เคนะ
HakuNoKaemi
[General]
Source: you can add "My:Hime" to the "Mai-Hime".
Tags: you can add "Victor Entertainment"(her label) and "FLYING dog"(her division)
-you could add an easy

[Mikoto]-[Natsume]-[Mai]
Good work.. only need a bit of pattern polishing to be the really good!
I could nazi-mod following the AIMod.. but i won't do it ^.^, just remember to control it

[Mikoto]
just add some Hp Drain and Overall Difficulty... that's a Normal, right?
Topic Starter
mercury2004
All FIX! :)
orioncomet
[General]
- remove "Mai-HiME" from tags because it's already on source
- tags "My-HiME Victor" ตรงระหว่าง My-HiME กับ Victor มันเว้น 2 เึคาะ ลบออกเคาะนึง เพราะเวลาหาในเกมส์ถ้าเว้นเคาะเดียวมันจะหาไม่เจอ
- blackout.png กับ flash.png ลบขนาดให้เหลือ 640x480 นะ
- enable Display epilepsy warning ไปที่ Song setup เลือก storyboarding แล้วติ๊กที่ช่อง Display epilepsy warning (storyboard has quick strobing)

[Mikoto]
01:08:734 (2) - spacing, too far from (1)
02:01:234 (2) - new combo or fix spacing, too close to (1)
02:15:109 (6) - new combo, combo color look a bit long
02:25:234 (2) - new combo or fix spacing, too close to (1)

[Natsuki]
- spacing look a bit too hug and silder velocity is too fast, maybe reduce them a bit more and then this can be called Hard
02:42:859 - 20sec break times IS too long imo, map them a bit
03:06:671 ~ 03:22:796 - combo on this parts are too long add some new combo on them

[Mai]
- HP -1 look better x_x
- overall difficluty +1
01:40:040 (2,3,4) - move them down a bit, dont let them touch a HP bar
02:16:790 (7) - new combo?
02:19:228 (6) - move this note down a bit, dont let it touch a HP bar
02:23:165 (8) - new combo?
02:28:040 (5) - new combo, for spacing changed
02:32:728 (2) - move this note down a bit
02:42:859 - 20sec break times IS too long imo, map them a bit
03:13:603 (6) - new combo?
03:47:915 (1) - hidden note under silder, move it to other place
Topic Starter
mercury2004
All FIX! except breaking time :(
MoonShade
General
- I suggest to start the first timing section at 00:48:484, because this is where the first beat starts
- The hitsounds are placed too random for me, so here my suggestion: In a 4/4 time, choose 1,3 or 2,4 for placing a clap sounds (1 is the biggest white line in the timeline), then try out how it sounds and remove claps that doesn't seem to fit well. Examples appended, I chose to use a clap sound on 1 and 3, you also can add some whistles if you want

Mikoto
- Way to many circles/sliders which are not distance snapped, check it out in File -> Open AIMod
00:58:984 (1,1) - this should be to hard for a beginner to catch, maybe delete 00:58:984 (1)
01:18:671 (1) - this has to start at 01:18:484, end it at 01:22:984
01:34:234 (3) - hm doesn't look so nice to me, maybe redesign this slider
01:41:359 (4) - ^
suggestion:
01:42:484 (1) - end this at 01:46:984
01:46:984 (1) - delete this
01:48:484 - place something here

01:55:609 (4) - one reverse more, till 01:57:109
01:57:109 (1) - move this to 01:57:484

Natsuki
- Distance Snap would be a good idea for many parts here, too
01:05:921 (5,1) - overlapping
01:09:296 (1) - would place this a few grids more to the bottom
01:14:546 (3) - put the circle at the end point of the slider
01:42:484 (1) - end slider at 01:46:984
01:48:296 (2) - delete
01:52:046 (2,3,4,5,1,2,3) - placing looks ugly and is difficult to play, caused by overlapping
01:54:109 (7) - start point should be at the same position as 01:53:546 (5) to prevent overlapping
02:07:046 (4,5) - overlapping
02:08:921 (8) - put the circle at the same position as the ending point of 02:08:546 (7)
02:21:577 (1) - end at 02:24:109 or at 02:23:734
02:29:171 (4,7) - placing is a bit ugly, more spacing between those or put 7 at the same place as 4
02:31:796 (4,7) - overlapping, maybe put these at the same position (end point & circle)
03:26:921 (2) - move to 03:27:109
03:27:109 (1) - start at 03:27:484, end at 03:30:109
03:30:484 - place something here

Mai
- You should wait for other mods on this diff, there should be more to improve than I can find
00:48:484 (1) - 00:54:109 (4) - there should be the same distance between (2,3)s and (4,1)s each time
01:07:421 (5,1) - overlapping
02:25:609 (1) - looks somehow unsymmetric/unaesthetic, maybe you should redesign this slider
02:34:609 (7) - ^
03:43:234 (6) - ^

Star~

Download: Yuki Kaijura - Mezame (mercury2004) [Natsuki Hitsounds].osu

Download: Yuki Kaijura - Mezame (mercury2004) [Mikoto Hitsounds].osu
Topic Starter
mercury2004
Fix!
regenz
IRC mod!
SPOILER
20:37 <mercury2004> : พี่บอมว่างเทสแมพมะคับ
20:38 <mercury2004> : แก้ท่อนคไลแมกซ์ไป
20:38 <regenz> : ตอนนี้ยังน่ะ
21:07 <regenz> : มา
21:07 <regenz> : คิวม๊อดบาน - -
21:08 <mercury2004> : คับๆ
21:08 <regenz> : ไหน
21:08 <mercury2004> : เพลงเดิม
21:08 <mercury2004> : ดิฟยากสุด
21:09 <mercury2004> : อันเก่ารู้สึกมันขัดกับแนวการเล่น
21:09 <mercury2004> : เลยแก้
21:10 <regenz> : มะกี้เปลี่ยนโน๊ตใช่ไหม
21:10 <mercury2004> : อืม
21:10 <mercury2004> : ตรงช่วงลากยาวๆส่วนมากแก้หมดเลย
21:11 <mercury2004> : เพราะ มันไม่เข้ากับ flow ของเพลง
21:13 <regenz> : ym
21:14 <regenz> : มันมองไม่เห็นหัวลูกศรสไลเดอร์ข้างบน
21:14 <mercury2004> : กำ
21:14 <mercury2004> : มีตรงนั้นด้วยเหรอเนี่ย
21:17 <mercury2004> : 2.6 ล้าน
21:17 <mercury2004> : เล่นได้ไง
21:18 <regenz> : แปป
21:18 <regenz> : เดว
21:18 <regenz> : มันมองไม่เห็น
21:19 <mercury2004> : 01:53:734 (2) - ตัวนี้ป่
21:19 <regenz> : พี่แนะนำนะ
21:19 <regenz> : 01:53:734 (2) -
21:19 <regenz> : หมุนลง
21:19 <regenz> : จริงๆมันอาจจะมองเห็นนะ
21:19 <regenz> : แต่ตามันไม่ไหวพอ
21:19 <regenz> : โน๊ตมันเร็วอะ
21:19 <mercury2004> : อ่อ
21:20 <regenz> : 320 บีพีเอ็ม
21:20 <regenz> : มันไกล้ๆหลอดเลือดด้วย
21:20 <regenz> : เวลากด ตัวก่อนหน้านั้นไปใช่ป่ะ
21:20 <regenz> : มันจะมีเหลืองๆ
21:20 <regenz> : ไอ้ 300 อะ
21:20 <mercury2004> : อือ
21:20 <regenz> : ตรงนั้นจะบัง
21:20 <regenz> : แล้วพี่ไม่รู้ว่ามันรีเทินเปล่า
21:20 <mercury2004> : อ่อ
21:20 <regenz> : เลยรอจังหวะไป 1 หน
21:20 <regenz> : พลาดยาวเลยตาย
21:20 <regenz> : หมุนลงมาดีกว่า
21:20 <regenz> : แก้นิดเดียว
21:21 <regenz> : ให้พี่เทสสไลหลุดใช่เปล่าเนี่ย
21:21 <mercury2004> : คือว่า สไลที่เพิ่มเข้ามาอะ
21:21 <mercury2004> : กุกกลัวว่ามันจะยากเกินนี่ล่ะ
21:21 <regenz> : อ้อ
21:21 <regenz> : ไม่รู้ว่า
21:21 <regenz> : พี่ว่าง่ายกว่ารัว 10 เท่า
21:21 <regenz> : ฮ่าๆ
21:21 <mercury2004> : และอันเก่าเหมือนมันไม่เข้ากับ Flow ของเพลง
21:21 <mercury2004> : เพราะเพลงมันแนวๆเร็วๆ
21:22 <regenz> : ดูแปปนึงนะ
21:22 <mercury2004> : แล้วมันดันมพวกโน้ตสไลยาวๆ เลยไม่เข้าเท่ากันเท่าไหร่
21:22 <mercury2004> : แต่วางโน้ตไม่สวย
21:23 <regenz> : เออ
21:23 <mercury2004> : ถ้าขอเสียง hit sound จาก happy ได้นี่จะดีเลย
21:23 <regenz> : ว่าไป
21:23 <regenz> : เสียงดีกว่าเดิมเยอะ
21:23 <regenz> : เบาลงเยอะไหม
21:23 <mercury2004> : มีบางจุด
21:23 <mercury2004> : ตั้งใจ
21:23 <mercury2004> : กำลังเรียนรู้เทคนิค Hit Sound ของ Happy30
21:24 <regenz> : 01:22:421 (1) -
21:24 <regenz> : ตัวนี้ใส่เสียงผิดตำแหน่งเปล่า
21:24 <mercury2004> : จริงด้วยแฮะ
21:24 <regenz> : ไม่รู้หรอกใส่ไง
21:24 <regenz> : แต่ฟังแล้วแปลกๆ
21:25 <mercury2004> : แปลกจริงๆ
21:25 <regenz> : กุ๊กใส่ไงอะ
21:25 <mercury2004> : ปรกติกุกจังฟังโน้ต 5 รอบ
21:25 <mercury2004> : แล้วก็ใส่ตามทำนองที่ตัวเองคิดว่าดี
21:25 <regenz> : อ้อ
21:25 <regenz> : เคๆ
21:25 <mercury2004> : แต่อันนี้คง ผิด
21:25 <mercury2004> : หูเพี้ยนแน่ๆ
21:25 <regenz> : ไม่มีหลักที่แน่ชัด
21:26 <regenz> : 01:46:984 (13) -
21:26 <regenz> : ตัวนี้
21:26 <regenz> : ใส่แคลป
21:26 <regenz> : ดีมะ
21:26 <mercury2004> : กะจะใส่อยู่
21:26 <mercury2004> : แต่ไม่รู็ดีรึเปล่า
21:26 <mercury2004> : เลยปล่อยไว้
21:27 <regenz> : พี่ว่าช่วงไคมันดังไปนะ
21:27 <regenz> : พี่ว่า สัก 60 กำลังดี
21:27 <regenz> : เดิมมัน 75
21:29 <regenz> : 02:14:640
21:29 <regenz> : เส้นตรงนี้
21:29 <regenz> : พี่ว่าไม่น่าทำให้มันเบานะ
21:30 <mercury2004> : เส้นนี้มันไม่ได้ปรับเสียง
21:30 <regenz> : เห้ยดูดเลือด 9 หรอวะ
21:30 <regenz> : พี่เล่นไปได้ไง
21:30 <regenz> : ปรับๆ
21:31 <regenz> : ปรับเหลือ 4.5
21:31 <regenz> : 45
21:31 <regenz> : ข้างหลังดังอีก
21:31 <regenz> : มันจะมีช่วงเสียงเบาในรูนั้นแหละ
21:36 <mercury2004> : กำลังอยากรู้อยู่ว่า
21:36 <mercury2004> : happy30 ทำยังๆง ให้้เพลงที่ไม่มีทำนองรัว
21:36 <mercury2004> : รัวได้
21:36 <regenz> : แต่งทำนองเองมั้ง
21:36 <mercury2004> : เหมือนเขาสร้างทำนอง แล้วใช้เสียง hitsound ที่เป็นกลอง
21:36 <regenz> : ไม่ก็โอเวอร์แมป
21:36 <regenz> : ใช่
21:36 <mercury2004> : แล้วมันดันเข้ากับเพลง
21:37 <mercury2004> : เลยอยากได้ hitsound เขาจริงๆ
21:37 <regenz> : 01:13:609 (4) -
21:37 <regenz> : สไลเดอร์นี่ทำให้มันเอียงเข้ากับตัวก่อนหน้าหน่อย
21:39 <regenz> : กุ๊กเล่นไม่ผ่านหรอ
21:39 <regenz> : หรือสไลเดอร์ไม่ไหว
21:39 <mercury2004> : ผ่านอยู่
21:39 <mercury2004> : แต่ร่อแร่
21:39 <mercury2004> : สไลฆ่า
21:39 <regenz> : อ้อ
21:39 <regenz> : นึกอยู่ว่า
21:39 <regenz> : เดรน 9
21:39 <regenz> : พี่เล่นเข้าไปได้ไง
21:40 <regenz> : แนะนำจริงๆคือเบาเสียงช่วงไคอะ
21:40 <regenz> : ช่วงปกติโอเคแล้ว
21:40 <regenz> : 02:34:046 (6,7) -
21:40 <regenz> : เห็นไอ้นี่แล้วนึกถึงตราแฮปปี้
21:40 <regenz> : ซิม
21:41 <mercury2004> : อ่อ
21:41 <mercury2004> : ยิ้มไปยิ้มมา
21:42 <regenz> : 02:58:984 (1) -
21:42 <regenz> : กุ๊กว่าเพิ่มสปินเข้าไปคนจะตายตรงนี้เยอะมะ
21:42 <mercury2004> : เยอะมากๆๆเลยแหละพี่บอม
21:42 <mercury2004> : มันจะบังคับให้ผู้เล่นเหลือเลือดมากกง่า 30 % ทันที
21:43 <regenz> : แปป
21:43 <regenz> : นึง
21:43 <regenz> : เจอจุดอีกจุดละ
21:43 <regenz> : 03:32:734 (1,2,3) -
21:44 <regenz> : นิวคอมโบที่ 2 3 จะดีมาก
21:44 <regenz> : 03:33:671 (2) - ตัวนี้ก็เอาออก
21:45 <regenz> : 03:34:796 (10) - ตัวนี้น่านิวคอมโบ
21:46 <regenz> : 03:52:046 (4) - ตัวนี้ไม่จำเป็นนะ แต่เอาให้ตรงกับข้างบนก็ดี
21:46 <regenz> : ยังเหลื่อมกันครึ่งช่องได้
21:47 <regenz> : จะเอาให้แมปเพอร์เฟคที่สุดละ
21:47 <regenz> : ดูไอ้ข้างล่างต่อด้วย
21:47 <mercury2004> : ไอ้ไม่จำเป็นนี่ ลบออก?
21:47 <regenz> : ไม่ใช่
21:47 <regenz> : ไม่จำเป็นต้องเรียงให้มันตรงเป๊ะ 100%
21:47 <regenz> : คือให้มันตรงกันบนกับล่าง
21:47 <regenz> : ขอบวงกลม
21:47 <regenz> : มันเหลื่อมกันนิดเดียวจริงๆ
21:47 <regenz> : พี่เห็นเพลงมันจะแร้งแล้ว
21:47 <regenz> : คิดว่าแก้ๆไปก็ดี
21:48 <regenz> : แก้เสร็จแล้วบอกนะ
21:48 <regenz> : ดูอีกแมปก่อน
21:48 <regenz> : วุ้ย
21:49 <mercury2004> : แก้หมดเรียบร้อย
21:49 <regenz> : เดวเทสอีกรอบ
21:49 <mercury2004> : ไว
21:49 <regenz> : - -
21:50 <mercury2004> : ลองเล่นดูเองก่อง เผื่อรอด
21:52 <regenz> : มาๆ
21:52 <regenz> : เดวเล่นอีกรอบ
21:52 <regenz> : ผ่านป่ะ
21:53 <mercury2004> : ไม่แฮะ เจอโดดตัวเองฆ่า
21:57 <mercury2004> : เพิ่งเห็น
21:57 <mercury2004> : ว่า
21:57 <mercury2004> : ตัวเะองทำนกขนาดนี้เชียว
21:57 <mercury2004> : *นรก
21:58 <regenz> : คอมกระตุก
21:58 <regenz> : แปปนึง
21:58 <mercury2004> : ดูจากระยะไกลนี่มันค่อนข้างนรกเลยนะเนี่ยเพลงนี้
22:00 <regenz> : อยู่ดีๆแม่งค้างเฉย
22:01 <regenz> : ออกเข้าใหม่แปป
22:01 <mercury2004> : เห็นแล้ว
22:01 <mercury2004> : เตรื่องนี้เห็นค้างไปเลย
22:04 <regenz> : ปรับโน๊ตหรอ
22:04 <mercury2004> : คับ
22:04 <mercury2004> : ตรงนั้น งงป่ะ
22:04 <regenz> : นิดๆ
22:04 <regenz> : เดวเอาใหม่
22:05 <mercury2004> : นี่ทำรอบนี้เอาใจคนเล่นเลย
22:06 <regenz> : - -
22:06 <regenz> : ตรงไหนวะ
22:06 <mercury2004> : ที่เดียวกับกุ๊กเลย
22:08 <regenz> : กระดอออออออออออออออออออ
22:08 <mercury2004> : เฮ้ย
22:08 <regenz> : โทษทีว่ะ
22:08 <regenz> : เกรียนแตกละ
22:08 <mercury2004> : โน้ดเลื่อนนี่นา
22:09 <mercury2004> : มิน่า
22:09 <mercury2004> : แปป
22:09 <mercury2004> : มิน่า กุกก็ งง
22:09 <regenz> : สาดดดดดด
22:09 <regenz> : รัวไงผ่านวะ
22:09 <regenz> : โดดโหดสิ้นลม
22:09 <mercury2004> : ไม่ๆ
22:09 <mercury2004> : ถูกแล้ว
22:09 <regenz> : 02:27:859 (4,5,1) -
22:09 <regenz> : 555555555
22:10 <mercury2004> : โน้ตมันมาจากไหนฟะ
22:10 <regenz> : 5555555555
22:10 <mercury2004> : แก้ละ
22:10 <regenz> : เยดเด้วโหดไปแล้ว
22:10 <regenz> : 5555555555
22:10 <mercury2004> : จะบ้าตาย
22:10 <mercury2004> : มันมาตากไหน
22:10 <mercury2004> : *จาก
22:10 <regenz> : 55555
22:10 <mercury2004> : คิดอยู่ "เห้ย 5 มาจากไหนฟะ"
22:11 <mercury2004> : "จำได้ วางไว้แค่ 4"
22:13 <mercury2004> : ทำมาโหดแฮะตู
22:13 <regenz> : เห้ย
22:14 <mercury2004> : โคตรสไลด์
22:14 <mercury2004> : ต้องหา คนเทสเพิ่ม แล้วถามว่า "นรกใหม"
22:15 <regenz> : แปป
22:15 <regenz> : เฉยๆไม่ยาก
22:15 <regenz> : แต่ว่าสติหลุด
22:15 <regenz> : สำหรับพี่
22:15 <regenz> : อีกรอบ
22:15 <mercury2004> : 55+
22:17 <mercury2004> : เหมือนพี่บอม จะเล่นมันส์มาก
22:17 <mercury2004> : เม้าสแว้บๆ
22:18 <regenz> : ตอใต้ส
22:18 <regenz> : อรกแ
22:18 <regenz> : คอมค้าง
22:18 <regenz> : จึง
22:18 <mercury2004> : เอาเถอะ
22:18 <regenz> : มันจึกจังหวะนึง
22:18 <mercury2004> : ถือว่าผ่านแล้ว
22:18 <regenz> : ก็ดับ
22:18 <regenz> : งง
22:19 <regenz> : ให้คนอื่นเทส
22:19 <mercury2004> : ใครล่ะ
22:19 <mercury2004> : แก้วเล่นสบายมากๆ
22:19 <regenz> : ไม่รู้ว่ะ
22:19 <mercury2004> : 9 ล้าน ฟันสบายๆ
22:19 <regenz> : เห้ย
22:19 <regenz> : ไปนับได้ไง
22:19 <mercury2004> : มิคไม่ไหว
22:19 <regenz> : มิคมันโดดไม่ไหวอยู่ละ
22:20 <mercury2004> : พี่เอส คงไม่ไหว
22:20 <regenz> : หรอ
22:20 <mercury2004> : คนชอบ นรกอะ เล่นได้
22:20 <regenz> : มันเก่งกว่าพี่นะ
22:20 <mercury2004> : ลองถามดูดีมะ
22:20 <regenz> : ยกเว้นโดด ชิบหายวายวอด
22:20 <regenz> : มันจะไม่ไหว
22:20 <mercury2004> : ก็นั่นล่ะ
22:20 <regenz> : แบบ messeni
22:20 <mercury2004> : เพราะ โดดนั่นแหละ + โคตรๆไวด้วย
22:20 <regenz> : วันนี้ขอคูโด้อันนะ
22:20 <regenz> : บอก irc mod
22:20 <regenz> : เคป่ะ
22:20 <mercury2004> : อือๆ
22:21 <regenz> : อเออ
22:21 <regenz> : แปปนึง
22:21 <regenz> : โน๊ต
22:21 <regenz> : ดูแปป
22:21 <mercury2004> : 03:15:671 (1) - แก้ตรงนี้ดีมะ
22:21 <mercury2004> : เรื่อง distance
22:22 <regenz> : 03:15:671 (1) -
22:22 <regenz> : ดีๆๆ
22:22 <regenz> : กำลังจะพ้อยเลย
22:22 <regenz> : แม่งวาปเลย
22:23 <mercury2004> : สงสัยพี่เอสเล่นแบบเก่าแน่เลย
22:23 <mercury2004> : ส่องไม่ได้
22:25 <mercury2004> : จะไหวมั้ยหว่า
22:29 <mercury2004> : ถึงกับโรคจิตเลยอะ
22:29 <regenz> : 555555
22:30 <regenz> : กุ๊ก
22:30 <regenz> : กด /save log
22:30 <regenz> : ที
22:31 <mercury2004> : ยังไงหว่า
22:31 <regenz> : พี่ปิดโปรแกรมไปทีละ
22:31 <regenz> : เอา save log ไปโพสในกระทู้ที
22:31 <mercury2004> : กดยังไงคับ
22:31 <regenz> : กดไปเลย /savelog

Take this pink star.
ไม่แร้งเคืองนะว้อยยยย :twisted:
Cyril Scarlet
:D
Card N'FoRcE
Ok i think i can recheck this now.

- General: (Considerations and things you need to check/fix for the whole map)
  • As orioncomet said: "Mai-HiME" is not needed in the tags.
    Please fix the inherited sections. Some of them are later because of the offset change (you can easily do this in the timing setup panel)
- Storyboard:
  • The storyboard is bugging me... Some things are in the .osu files and some others are in the .osb.
    There's not really a problem with that, but there's a reason why this is not ok now: the Mikoto difficulty ends before the other difficulties but the SB covers the whole song so it makes the song go on instead of fading into the results screen.
    To fix this, you should copy the whole SB into every single .osu file and delete the .osb, then remove the useless SB in the mikoto dificulty.
- Mikoto:
  1. .Opinions: (Just some thoughts, I'd personally like if you follow them)
    Overall Difficulty -1
  2. .Errors/Mistakes: (Bad gameplay issues or badly applied changes)
    The SB problem i mentioned above.
- Natsuki:
  1. .Errors/Mistakes: (Bad gameplay issues or badly applied changes)
    01:14:546 (3) - why is this one stacked that way? I see you used the same thing for 01:51:296 (4), but they feel really weird to me. Also 02:05:640 (7) - you used the same stack here but now it's 1/4 instead of 1/2. Use this stack always for 1/2 or 1/4 only, not for both.
- Mai:
  1. .Suggestions: (Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    02:27:109 (5) - fix the stack
    03:52:609 (3,1) - this jump is really unnatural. Flip 03:53:546 (1,2,3,4,5,6,7,8) horizzontally?
Topic Starter
mercury2004
All FIX!
Backstep
[General Sound Mod ]
จังหวะที่ใส่พวก clap รู้สึกแปลกๆนะครับ
ปล.คำว่า clap,whistle หรือ finish ของผมคือเฉพาะช่วงเวลาที่บอกเท่านั้นนะ (ถ้าเป็นสไลด์ตำแหน่งอื่นก็จะบอกเป็นเวลาเฉพาะเช่นกัน)

[Mikoto]

SPOILER
01:00:859 (1) clap.
01:01:234 (2) unclap.
01:01:609 (3) clap.
01:06:859 (2) ^
01:07:234 (3) unclap.
01:07:609 (1) clap.
01:08:734 (2) unclap all slide.
01:09:859 (3) clap.
01:10:609 (4) clap.
01:10:984 (5) form clap to finish.
01:12:859 (2) clap
01:13:234 (3) unclap.
01:13:609 (4) clap.
01:14:359 (5) ^
01:15:109 (7) ^
01:16:984 (3) unclap.
01:17:359 (3) clap.
01:17:734 (3) unclap.
01:24:484 (1) finish.
01:29:359 (5) clap.
01:29:734 (6) unclap.
01:30:859 (2) clap.
01:31:609 (3) ^
01:36:859 (2) ^
01:37:234 (3) unclap.
01:37:609 (4) clap.
01:38:359 (5) ^
01:39:109 (7) ^
01:39:859 (1) ^
01:41:359 (4) ^
01:49:234 (1) unwhistle
01:50:734 (1) unwhistle all slide.
01:51:859 (2) whistle.
01:52:609 (4) ^
01:53:359 (5) ^ here only
01:53:734 (1) unwhistle all slide.
01:54:859 (2) whistle.
01:55:609 (4) unwhistle all slider except : 01:55:609,01:56:359,01:57:109 and remove reverse slider @ 01:57:484 (and spin here.)
02:00:484 (1) finish.
02:05:734 (8) unwhistle all slide.
02:07:234 (1) unwhistle here only.
02:08:734 (3) ^
02:20:734 (5) ^ unwhistle.
02:25:984 (3) whistle.
02:26:359 (3) whistle.
02:28:984 (8) form whistle to finish.
02:30:484 (1) whistle all slide.
02:31:609 (3) unwhistle here only.

เพลงยาวเลยม๊อดได้แค่นี้นะครับ (จริงๆก็ขี้เกียจน่านแหละ แต่ว่างๆเดี๋ยวก็มาม๊อดอีกน่านแหละ :D )
This song make me for brave.
Starred. ~
Topic Starter
mercury2004
all hit sound fix!
nante
[General]
Enable epylepsy warning

[Mai]
Set timing sections at thicks. If not, they may cause problems like 01:48:484 - still counts to previous, louder section/non-kiai section
You're allowed to use only 3 BMP multiplier. You're using 4. Fix it.
01:05:640 (6) - remove note? I hate random streams
01:06:765 (2) - ^
01:22:984 (1) - too close to previous note
01:30:859 (2,3,4,5) - this part doesn't make much sense
02:33:484 (1,2,3) - these slider don't look nice
03:35:640 (3) - not used timing section?
03:52:046 (2) - not stacked well
03:52:609 (3) - ^
03:53:546 (1) - too close

[Natsuki]
These distance issues are quite readable, but you should fix them anyway
01:38:171 (6) - distance
01:40:421 (2) - ^
01:51:671 (5,1) - ^
01:54:859 (9) - ^
02:19:796 (1) - ^
02:31:796 (4) - curve it to left


[Mikoto]
02:42:484 (1) - end kiai time here


nice, star
Topic Starter
mercury2004
i fix most of it
aspara
Mai diff is a lot of fun :)
haha5957
[General]
Since all of your difficulties aren't using the music after 04:03 or so, maybe cut mp3 (and don't forget to do fade-out if you cut mp3)

and I think Hard and Insane (maybe Natsumi and Mai) feels kinda fast(especially when Mai x1.5, maybe x1.25?)
but okay, It looks fine as is.


[Mikoto]
you used clap at the begining, and you are using whistle for rest of the map.. why? not a big deal, but yeah.

01:10:984 (5,1) not distance snapped, not a big deal. just in case this was mistake
01:15:109(7) remove clap maybe
01:39:109(7) ^
01:41:359(4) add clap at on emd of the slider maybe?
01:53:734 (1) ouch, this slider goes through the life bat..
02:02:359 (3) I think using 1/1 repeating slider looks better.
02:25:234 (2,3) If i assume this as a easy difficulties, this jump looks a bit hard, but as normal, hmm.. okay, not a big deal again :D


[Natsuki]
01:03:671 (2) this circle looks unproperly placed, leave it if you did it in your propose but if not, fix it
01:08:359 (5,1) this kind of jump makes this difficulty hard as insane (assuming this is hard difficultiy. you know, 1/2 jump is really hard)
01:32:171 (4) maybe add clap at the reverse arrow?
03:37:609 ~ kinda loud with whistles. soft whistle or clap might be okay tho..
03:45:296(8) remove clap? (end of the slider) or clap these part (I see no clap around here. remove this clap or use claps around these part)
03:51;109 ^.

Actually it was kinda fun to play

[Mai]
01:48:484 x1.5 till this point, yeah x1.5 does fit the music but I think this lasts too long though.
how about lasting this until 02:00:109 or somewhere around here? and you can restart this at 02:12. btw not a big deal.
02:13:046 (2) This slider overlaps life bar
02:25:421 (4) isn't jump even in x1.5 too hard? maybe doesn't matter but still
03:51:484 (1) life gauge

Since I'm not a good player I couldn't play this but yeah it was preety fun to watch :D



Star of course.
Topic Starter
mercury2004
i fix most of it except Slider speed because it will go against my previous mod.
lynpig
><nice map~
galvenize
Cool map.
Topic Starter
mercury2004
Thank for playing
galvenize
Oh just noticed now but

It's Kajiura not Kaijura.
kriers
star :)
Topic Starter
mercury2004
thx galvenize for reminding me. but i can't change anything now.
galvenize
Eh? Why so?

You should be able to change at will since it's not bubbled yet.
Card N'FoRcE
Please rename the Artist to Kajiura as people told you, following this guide:

viewtopic.php?f=56&t=24443&start=0

After that, I hope I'll be able to recheck this soon (did I forget or did you forget to re-ask me? @_@)
Topic Starter
mercury2004
Artist name fixed

I didn't know that i can change artist name
Card N'FoRcE
Let's go on, then.

- Mikoto:
  1. .Suggestions: (Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    01:18:484 (1) - make this end at 01:22:984; 01:23:734 - add a beat; 01:24:484 (1) - remove new combo, i guess.
    01:42:484 (1) - make this end at 01:46:984; 01:47:734 - add beat; 01:48:109 - add beat; 01:48:859 (1) - remove new combo
    01:57:484 (1) - make this end at 01:58:984.
    02:07:984 (3) - did you forget the whistle at the beginning of the slider?
- Natsuki:
  1. .Suggestions: (Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    01:35:546 (3,1) - considering that the map mostly has a regular spacing, this anti-jump feels "forced". Move (1) farther?
    01:42:484 (1) - make this end at 01:46:984.
    02:07:234 (5,6) - same thing as 01:35:546 (3,1). Maybe use something like this?
    02:21:577 (1) - make this end at 02:23:734
    02:33:109 (10,1) - same thing as 01:35:546 (3,1).
    03:03:296 - add a spinner from 03:03:296 to 03:05:546?
    03:27:109 (1) - fix the inherited section. I'm pretty sure you don't want this silenced.
- Mai:
  1. .Suggestions: (Fixing this should make gameplay/aesthetics a bit better)
    Use some claps and whistles? You used them well in both Mikoto and Natsuki, so please try and use the same hitsound patterns here too.
    02:10:796 (1) - remove new combo; 02:10:984 (2) - add new combo
All these are suggestions, but i highly recommend to apply them.
Topic Starter
mercury2004
Fixed
kodomonoyume
nice :)
Card N'FoRcE

mercury2004 wrote:

Fixed
D:
At least tell me why you didn't apply some of the things i mentioned D:

I can understand some of them, but i can't see a valid reason not to add hitsounds to Mai D:

EDIT: Also, i had an update about Epilepsy Warning usage, so this map doesn't need it. You can remove it.
Topic Starter
mercury2004
Sorry i forgot to change all Mai hit sound.
On that day I was checking other difficulty and I will come back to change all Mai difficulty's hitsound after i finished checking other dif.And I forgot

Now should be all Fix. Sorry for wasting your time.
Card N'FoRcE
Ok, nothing else to say.

Bubble
galvenize
Awesome.
Magicphoenix
Yuki Kajiura OST and already bubbl'd without noticing it ..crap x.x

STAR ~
Waryas
AWESOME
star'd
Maestro_old
starstarstarqstarefloif!!!

this is awesome
Topic Starter
mercury2004
thank for playing guys :D
show more
Please sign in to reply.

New reply