personally, I can play AR5-9 and don't want/need this option.
But how many people are enjoying this game for difficulty, or how much % of players can see AR9+ or AR5-.
This will reduce difficulty, and could work as negative motivation for player who trained to be able to see high AR map or low AR map(include myself)
But Approach Rate isn't the option to make map more difficult as far as I understand.
In other hand, this option will expand playability for low AR / high AR attack like no-speed / high-speed play in other game.
Also all player can enjoy easy / normal with higher AR, hard insane with lower AR.
We (means who can enjoy AR9 or 10, or AR5 or lower) need to remind that we are standing on minority side :P
Also remind how many normal map are ignored due to low AR / or played with DTHR
for PSPDS Eddie
どちらかといえばHighARを下げるというよりは、Low ARを上げてNormal/Easyが誰でも楽しめるようにする方が大きい。
うちら(AR9とか10が見える人間)は少数派であるってことを理解して、残り95%も考えたほうがいいのも事実。
ノーマルとかイージーなんてDT HRなしじゃプレイできないし、middle Player(Hard辺りをメインにやる人たち)ですら
すでにノーマル以下にHR付けるのが基本になってるという現状があるよね。
後ARを上げて難易度上げるという手法ってのはARの本来の使い方じゃないわけで
その使い方をしている人に対して警鐘を鳴らす意味での提案でもある。
ついでに言えば、私は9見えるまで練習したし正直このオプションは邪魔、でも一方で自分が恐らくプレイヤープールで言う
10%以下のサイドに入っている自覚はあるので、冷徹にosu自体をを考慮するのであればこのオプションは有益。
スコアやランキング云々が大事な人達にとってはとても困る提案であることは分かってる。
But how many people are enjoying this game for difficulty, or how much % of players can see AR9+ or AR5-.
This will reduce difficulty, and could work as negative motivation for player who trained to be able to see high AR map or low AR map(include myself)
But Approach Rate isn't the option to make map more difficult as far as I understand.
In other hand, this option will expand playability for low AR / high AR attack like no-speed / high-speed play in other game.
Also all player can enjoy easy / normal with higher AR, hard insane with lower AR.
We (means who can enjoy AR9 or 10, or AR5 or lower) need to remind that we are standing on minority side :P
Also remind how many normal map are ignored due to low AR / or played with DTHR
for PSPDS Eddie
どちらかといえばHighARを下げるというよりは、Low ARを上げてNormal/Easyが誰でも楽しめるようにする方が大きい。
うちら(AR9とか10が見える人間)は少数派であるってことを理解して、残り95%も考えたほうがいいのも事実。
ノーマルとかイージーなんてDT HRなしじゃプレイできないし、middle Player(Hard辺りをメインにやる人たち)ですら
すでにノーマル以下にHR付けるのが基本になってるという現状があるよね。
後ARを上げて難易度上げるという手法ってのはARの本来の使い方じゃないわけで
その使い方をしている人に対して警鐘を鳴らす意味での提案でもある。
ついでに言えば、私は9見えるまで練習したし正直このオプションは邪魔、でも一方で自分が恐らくプレイヤープールで言う
10%以下のサイドに入っている自覚はあるので、冷徹にosu自体をを考慮するのであればこのオプションは有益。
スコアやランキング云々が大事な人達にとってはとても困る提案であることは分かってる。