nothing, ranking is so much important for everyone and that is main part of motivation to play osu! ?Lunet wrote:
It's a good idea "Approach Rate function for user definable option".
Because it will be comfortable to play osu! than ever before (for all players).
But...what to do with up to the present online score ?
t) star rate changed and score change on ranked map ? how to treat this.Muya wrote:
star rateが変わってスコアが変わるRanked譜面もでると思うんですが、これはどう対処するのだろう・・・
Default AR set by mapper and that is used to culc score , so no change at all.
マッパーがデフォルトのARを決めてスコア計算もそれですべてやるので問題なくない?
過去の曲とかのデフォルトARは.osuに書かれてある奴を維持。
ARを変えられるのはnone(ノーオプションプレイオンリー)、scoreについてはまあひとまず置いといてmodプレイについてはこれまでと一緒。tobaku2784 wrote:
正直この意見には賛成か反対かと言われればどちらとも言えません。
ごめん省略
ARは本当に難易度が変わるのか、個人によって最適のARが存在する筈で、つまるところEasyやNormalの様に低いARを高くしたり
8ですら早い、7見えないみたいな人がInsaneをやれるキャパシティーあったとしても目の関係で無理>ARを下げれるように
みたいに遊べる譜面の幅を拡げることが真の目的なのでランクスコアとかは実はあんまり関係ない話。
スコアをランクに乗せるとするならNoneオンリーで、将来的にはAR1(ビートマニアでいうノースピアタック)みたいなものから
AR10固定のハイスピ狂までをおなじ土台で遊べるようにするのも一つの理想。
Score isn't main point of this request.ykcarrot wrote:
Difficulty change of AR change isn't always regular.
If player can adjust AR, score should be ignored.
I know this is late, but if we can figure out good solution from here, it will be nice.TKiller wrote:
that's how it should've been from the start, but currently it will break the set game balance