forum

My Chemical Romance - All I Want For Christmas Is You

posted
Total Posts
78
Topic Starter
riffy
This beatmap was submitted using in-game submission on 21 декабря 2016 г. at 21:52:22

Artist: My Chemical Romance
Title: All I Want For Christmas Is You
Tags: Gift Wrapped aiwfciy mcr emo punk gerard way matt pelissier ray toro mikey frank iero
BPM: 63
Filesize: 5720kb
Play Time: 03:00
Difficulties Available:
  1. Hard (2,66 stars, 201 notes)
  2. Insane (4,09 stars, 303 notes)
  3. Normal (1,77 stars, 132 notes)
Download: My Chemical Romance - All I Want For Christmas Is You
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Practically everything is taken from Mashley's brilliant mapset.

Special thanks goes to Bonsai for the timings.
XinCrin
I'll leave a comment here
Aurele
aren't you a bit early


unless christmas is everyday for you
Nyukai
I would like to see this finished for christmas o3o
Gero
First!

is better if you finish this set soon..
Kyouren
Now, i am a silence~
Topic Starter
riffy
I am a slowpoke, so, I think it'll get ranked just in time. :P

Edit: Pending!
Gordon123
Hello~ :)
[Normal]
[Hard]

  • 00:44:177 - мб сёркл?
    00:52:019 (7) - стакнешь со слайдером 00:52:383 (1) -
    00:58:949 (3) - тоже может стакнешь со слайдером 00:59:313 (4) - (или ты это специально делал?)
    01:00:955 - может сделаешь circle ( https://osu.ppy.sh/ss/2008690 )
    01:02:231 (2) - стак ин слайдер т/т
    01:15:747 (1,2,3,4) - странное место ,так как дальше ты делаешь совсем по иному! 02:14:232 (3,4,5,6) - как здесь например(странно!)
[Christmas]

  • я тут я просто в ауте(без обид,я просто сложные диффы не очень понимаю)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Для этой мапы,так что доведи её до конца!
Good Luck ;)
Kareov
Give u a star as my early christmas present :3
Topic Starter
riffy

Gordon123 wrote:

Hello~ :)
[Normal]

  • 00:59:678 (3) - этот слайдер предлагаю сократить и сделать ещё под него сёркл Да, сделал
    01:05:907 - 01:06:613 - заполни пространство ,три сёркала подойдут нет, это неранкабильно ;_;
    02:02:175 - слушай,сюда кстати можно сунуть сёркл cлабоват бит, пока не буду, может потом
[Hard]

  • 00:44:177 - мб сёркл? по белым тикам вокалы и сильные биты, если я замапаю красный, то звучать будет уныло :(
    00:52:019 (7) - стакнешь со слайдером 00:52:383 (1) - они стакнуты. Игра все равно их анстакнет, а так они хоть выглядят интересно.
    00:58:949 (3) - тоже может стакнешь со слайдером 00:59:313 (4) - (или ты это специально делал?) аналогично
    01:00:955 - может сделаешь circle ( https://osu.ppy.sh/ss/2008690 ) давай
    01:02:231 (2) - стак ин слайдер т/т это и есть стак.
    01:15:747 (1,2,3,4) - странное место ,так как дальше ты делаешь совсем по иному! 02:14:232 (3,4,5,6) - как здесь например(странно!) там другой паттерн и даже скорость слайдеров. но да, этот выделяется. Вообще, мне нравится этот паттерн и вписывается он неплохо. Если ещ будут придираться, поменяю.
[Christmas]

  • я тут я просто в ауте(без обид,я просто сложные диффы не очень понимаю) ничего страшного o/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Для этой мапы,так что доведи её до конца!
Good Luck ;)
Спасибо!

Thank you for your stars and support, everyone! ♥
Shadren
Так, я делал его ещё со вчера, и не обращал внимания на мод Gordon123. Так что, будь осторожен.
Мод
[General]
  1. Preview time забыл.
  2. Думаю, ты не хочешь резать мп3 :D , просто у тебя в сумме 38% трека не используется (а с конца 19.9 (будто точно попал))
  3. Во вкладке Design ещё посмотри, я просто не знаю, нужно ли это или нет.
  4. Alternative в теги ещё можно.
  5. Теги посмотри, либо твоя задумка, либо ты упустил. В Christmas есть теги, которых нет в других диффах.

[Normal]
  1. OD + 0,3~0,5
  2. Можно ещё CS 3,3
  3. 00:55:666 (2) - бланкет с 00:54:207 (4) можно сделать лучше.
  4. 00:49:101 (3,1,2) - ^
  5. 02:24:476 (1,2) - ^
  6. 02:50:603 - ^
  7. 01:34:741 (2,1) - ^
  8. 02:22:647 (4,1) - ^
  9. 02:24:476 (1,2) - ^
  10. 00:59:678 (3) - по звучанию не подходит, я бы сделал 2 слайдера 1/1
  11. 01:15:379 (1) - попытайся его поставить так, чтобы флоу был более закруглённым
  12. 01:56:285 (4) - рекомендую вот так
  13. 02:11:305 (1,3,4) - Может придать им немного наклона?
[Hard]
  1. OD-0,5
  2. На мой взгляд слишком быстрый SV на киаях
  3. 00:55:119 (7) - попробуй убрать его, и послушай, если понравится, то оставь
  4. 00:59:678 (5) - не рекомендовал бы использовать ревёрс 2-ой раз, лучше замени хвост на сёркл
  5. 01:09:892 (1,2) - тут можно бланкет замутить
  6. 01:12:803 (1,2) - рекомендую заменить на слайдер, так как переход от 1/4 к 1/3 через сёрклы может смутить чутка
  7. 01:37:668 (1,2) - может заменить начало слайдера на сёркл, а его хвост и (2) на слайдер?
  8. 02:03:997 (1) - я тут пока слайдер слушал, заметил, что либо слайдер не так стоит, либо оффсет/bpm другой. Прислушайся
  9. 02:46:232 (6,7) - Тут (7) не нужна, если прислушаться. Можно слайдер продлить до 02:46:630
[Christmas]
  1. OD+1?
  2. 00:55:301 (1,3) - blanket?
  3. 01:11:356 (1,2,3) - ^
  4. 01:26:693 (7,8) - ^
  5. 01:35:351 (6,7) - ^
  6. 01:38:766 (8,1) - ^
  7. 01:47:202 (3,1) - ^
  8. 01:48:273 (2,1) - ^
  9. 02:22:281 (3,4) - ^
  10. Стакни вот это 01:12:414 (4) с этим 01:13:171 (3)
  11. 02:23:012 - Чё тут пусто то? :D
  12. 02:48:617 (1) - то же самое, что и в харде, насчёт ревёрс слайдера
Topic Starter
riffy

Shadren wrote:

Так, я делал его ещё со вчера, и не обращал внимания на мод Gordon123. Так что, будь осторожен.
[box=Мод][General]
  1. Preview time забыл.
  2. Думаю, ты не хочешь резать мп3 :D , просто у тебя в сумме 38% трека не используется (а с конца 19.9 (будто точно попал))
  3. Во вкладке Design ещё посмотри, я просто не знаю, нужно ли это или нет.
  4. Alternative в теги ещё можно.
  5. Теги посмотри, либо твоя задумка, либо ты упустил. В Christmas есть теги, которых нет в других диффах.

[Normal]
  1. OD + 0,3~0,5
  2. Можно ещё CS 3,3 Я бы и рад, но настройки поставлены с расчетом на то, что это самая легкая дифа мапсета.
  3. 00:49:101 (3,1,2) - ^ симметрия убъется ;_;
  4. 01:15:379 (1) - попытайся его поставить так, чтобы флоу был более закруглённым но я люблю прямые линии с флоу \w/
  5. 02:11:305 (1,3,4) - Может придать им немного наклона? прямые \w/


[Hard]
  1. На мой взгляд слишком быстрый SV на киаях а мне кажется в самый раз, песня сама по себе очень просит хардкора
  2. 01:37:668 (1,2) - может заменить начало слайдера на сёркл, а его хвост и (2) на слайдер? мне нравится, как он тут звучит, пока оставлю ;_;
  3. 02:03:997 (1) - я тут пока слайдер слушал, заметил, что либо слайдер не так стоит, либо оффсет/bpm другой. Прислушайся тайминг, скорее всего. потом поковыряю
[Christmas]
[list]
[*]OD+1? Мсье садист
[*]00:55:301 (1,3) - blanket? подправил где смог
[*]02:23:012 - Чё тут пусто то? :D D:
Синее - исправил, красное - нет. Все, что не отвечено, тоже исправлено. Большое спасибо!
LVAce
I WANT YOU TO GET RANKED FOR CHRISTMAS. I really liked this map!
Topic Starter
riffy
Thanks, I'll try :)
Deep Sea
огромное спасибо за карту :3
AlexaBM
It's my #666 post. It needs a cool banner, I guess \o3o/



[General]
  1. Тут как бы, это самое. У тебя чуть больше минуты неиспользованного мп3 ~40 сек в начале и 30 в конце. Было бы неплохо убрать и начало и конец. Если ну ОЧЕНЬ хочешь оставить начало, то конец обрежь и сделай затухание где-то после спиннера. Там повторяется почти одна и та же мелодия, нет смысла оставлять концовку.
[Normal]
  1. 00:49:465 (1,2) - All blankets should be fixed, you know.
  2. 01:11:356 (1) - Не совсем понимаю, зачем тут НК. Ну правда, в нем нет смысла.
[Hard]
  1. 01:18:692 (3) - Прослеживается асимметрия. Fix that, please o/
  2. Lemme help you with NCs:
    01:50:834 - add, 01:52:298 (1) - delete,01:53:954 (3) - add, 02:11:305 (5) - add, 02:12:769 (1) - delete, 02:14:232 - add, 02:20:451 - add, 02:21:549 (1) - delete, 02:23:012 - add, 02:24:110 (1) - delete
  3. 02:54:117 - сюда можно влепить серкл с антиджампом, как ты делал раньше, слишком пусто.
[Christmas]
  1. 01:35:473 (7) - Почему бы не ctrl+g? По флоу лучше пойдет.
  2. 01:44:997 (1,2,1) - Может, сделать тут одинаковое расстояние?
  3. 02:11:305 (3,4) - Вот этот бланкет просто не могу не упомянуть :3
  4. НК стафф:
    02:09:842 (1) - delete, 02:11:305 - add, 02:12:769 (1) - delete, 02:14:232 - add, 02:18:622 (1) - delete, 02:20:086 - add, 02:21:549 - delete
Собственно, все :3 Удачи, ghbyw o/
Topic Starter
riffy

AlexaBM wrote:

It's my #666 post. It needs a cool banner, I guess \o3o/



Привет, Саша!

[General]
  1. Тут как бы, это самое. У тебя чуть больше минуты неиспользованного мп3 ~40 сек в начале и 30 в конце. Было бы неплохо убрать и начало и конец. Если ну ОЧЕНЬ хочешь оставить начало, то конец обрежь и сделай затухание где-то после спиннера. Там повторяется почти одна и та же мелодия, нет смысла оставлять концовку. Интро может быть любым, а в конце нужно заканчивать где-то за 80%. У меня 80,1% так что все ранкабильно. Место жрет, да, но яхочу, чтоб песня была именно такой и имею право на это
[Normal]
  1. 00:49:465 (1,2) - All blankets should be fixed, you know. У кого-то руки неоттуда, проблема в ассиметричности слайдера. А это мне не в силу пофиксить /shrugs
  2. 01:11:356 (1) - Не совсем понимаю, зачем тут НК. Ну правда, в нем нет смысла. Там стоит линия, такого же цвета, как и эта фраза. А значит, там смен БПМ. О ней я предупреждаю поставив НК
[Hard]
  1. 01:18:692 (3) - Прослеживается асимметрия. Fix that, please o/ I TRIED SO HARD
  2. Lemme help you with NCs:
    01:50:834 - add, 01:52:298 (1) - delete,01:53:954 (3) - add, 02:11:305 (5) - add, 02:12:769 (1) - delete, 02:14:232 - add, 02:20:451 - add, 02:21:549 (1) - delete, 02:23:012 - add, 02:24:110 (1) - delete fixed 'em all o/
  3. 02:54:117 - сюда можно влепить серкл с антиджампом, как ты делал раньше, слишком пусто. перед внезапным "взрывом" оставляю затишье для усиления эффекта
[Christmas]
  1. 01:35:473 (7) - Почему бы не ctrl+g? По флоу лучше пойдет. Конечно.
  2. 01:44:997 (1,2,1) - Может, сделать тут одинаковое расстояние? Там разница х0,01 ;_;
  3. 02:11:305 (3,4) - Вот этот бланкет просто не могу не упомянуть :3 Мяу, исправил.
  4. НК стафф:
    02:09:842 (1) - delete, 02:11:305 - add, 02:12:769 (1) - delete, 02:14:232 - add, 02:18:622 (1) - delete, 02:20:086 - add, 02:21:549 - delete поправил
Собственно, все :3 Удачи, ghbyw o/ ghbywtccf!


Thanks a lot!

Please note, that ALL comments are in red but most of the suggestions were applied!
Nyukai
I wish I could know russian :c
Asagi
Im gonna mod this because Bakari is baka o3o

[Christmas]
  1. We discussed ingame the 1st 1/4 part of the map, I know its 1/4s but the jumps are really forced on that part, reduce it
  2. 00:43:277 (1) - use drum sampleset finish hitsound instead, it fits better
  3. 00:45:453 (2) - forgot the clap
  4. 00:45:818 (4) - clap on the tail (looks like some of the hitsounds are incomplete? or you just missed it? im not gonna point it out anymore)
  5. 00:54:207 (5) - drum finish on the tail
  6. 01:03:690 (4) - ^ (there is more of this on some parts, maybe you know where it is so im not gonna point themm all out)
  7. 01:04:055 (1) - i dont like that you skip the drum roll here 01:05:907 - it feels weird for some reason ,try to reduce the spinner until 01:05:555 (1) - and add 1/3 sliders like this.
  8. 01:23:297 (2,3,4) - the finish hitsound here kinda hurt my ears, remove them
  9. 02:03:997 (1) - i think replacing this with slider fits much better
  10. 02:21:915 (4,5,6) - how bout speeding them up? it fits well because of the high pitch vocals

[Hard]
  1. 00:56:760 - its really weird to hear when you didnt put circle here ;w;
  2. 01:12:414 - how about adding circle here? the gap between 01:11:356 (1,1) - is kinda long and it feels empty but there is a rhythm there
  3. 02:54:117 - add note here then add finish hitsound too? not sure if the hitsound fits
Almost perfect, but the hitsound is incomplete on the last half ;w;
I checked normal and i cant point out anything ;w; how2map

Sorry for the poor mod, hope it helps
Merry Christmas o3o
Topic Starter
riffy

Asagi wrote:

Im gonna mod this because Bakari is baka o3o

[Christmas]
  1. 01:04:055 (1) - i dont like that you skip the drum roll here 01:05:907 - it feels weird for some reason ,try to reduce the spinner until 01:05:555 (1) - and add 1/3 sliders like this. I did something else here, but the main idea was to stress the vocals
  2. 02:21:915 (4,5,6) - how bout speeding them up? it fits well because of the high pitch vocals I sorta love how the slowdown gets a little forced here, it matches better with the vocals, imo

[Hard]
  1. 01:12:414 - how about adding circle here? the gap between 01:11:356 (1,1) - is kinda long and it feels empty but there is a rhythm there I did it to give some recovery time and stress the upcoming part of the vocals
  2. 02:54:117 - add note here then add finish hitsound too? not sure if the hitsound fits I'll consider that \w/
Almost perfect, but the hitsound is incomplete on the last half ;w;
I checked normal and i cant point out anything ;w; how2map

Sorry for the poor mod, hope it helps
Merry Christmas o3o
Thank you so much! I will update and take care of hitsounds later.

As always, not mentioned - applied :)
Kazuya
Hi \o It's only Ideas.

[Insane]

Use AR: 9, and CS 4 >_<

00:44:906 (4,1,2,3,4) - Okay. I think, please follow the vocal: Timeline example: http://puu.sh/dDqJQ/b6f0ea70b0.jpg
Use this similar, because the vocal stronger!

00:48:371 (3,4,5) - Same as above. I think, please follow the vocal, because the vocal stronger! Timeline example:

http://puu.sh/dDqUn/4738369cd7.jpg

00:50:742 (4,1,2,3,1,2,3,4,5) - Same as above. Vocal is stronger! ^-^;

02:02:543 (1) - Please, map drums. :3
02:25:939 (1) - ^


[Hard]

Use AR: 7, and OD 6

00:44:906 (5,1,2,3,4) - Same as insane. Please, follow the vocal. :3

00:49:465 (1) - I think move slider here: 00:49:283 - , and change slider end here: 00:49:648 - Timeline example:

http://puu.sh/dDr7Z/4e70e8c993.jpg Because vocal start here: 00:49:283 - Currently conception is bad, and weird.

^-^;
-----------------------
00:50:195 (3) - I think, please, remove reverse, and put 1/1 slider here: 00:50:742 - , and remove 00:51:107 (4) -

circle. Timeline: http://puu.sh/dDrck/d037fdffb7.jpg

00:51:654 (6) - Move slider here: 00:51:471 - , and put 1/2 slider here: 00:51:836 - , and remove 00:52:019 (7) -

circle. Timeline: http://puu.sh/dDrfR/5a89452dcf.jpg

I think my suggestion is good, because this vocal is stronger. Please follow the vocal. :3 Use this similar.
-----------------------

00:53:660 (3,4,5) - Same as above. Timeline example: http://puu.sh/dDrk4/d3fa339e5a.jpg
00:57:125 (5,6) - Same as above. Timeline example: http://puu.sh/dDrmk/90acf0ccfe.jpg
00:59:313 (4,5) - Same as aove. Map the vocal. >_<

01:49:005 (4,5) - Follow the vocal, please. :3 Don't use 1/3 here, because this vocal is stronger! Timeline:

http://puu.sh/dDruV/b166bf9d73.jpg

02:15:695 (1) - I think, spinner is not fit here. Please, map the drums. Use reverse sliders.
02:25:939 (1) - ^

[Normal]

Use AR5. I think better, and this song is 160 BPM.

02:54:891 (1) - This spinner is not too long/tiring? Change spinner start here: 02:59:391 - and end here: 03:00:891

-

Sorry, good. :( x'D

Good Luck!
Topic Starter
riffy

Kazuya wrote:

Hi \o It's only Ideas.

[Insane]

Use AR: 9, and CS 4 >_<

00:44:906 (4,1,2,3,4) - Okay. I think, please follow the vocal: Timeline example: http://puu.sh/dDqJQ/b6f0ea70b0.jpg
Use this similar, because the vocal stronger! I did change this one but in another way

00:48:371 (3,4,5) - Same as above. I think, please follow the vocal, because the vocal stronger! Timeline example: sorry, I'll keep this one. I really love the rhythm here for some reason.

00:50:742 (4,1,2,3,1,2,3,4,5) - Same as above. Vocal is stronger! ^-^; okay \w/

02:02:543 (1) - Please, map drums. :3
02:25:939 (1) - ^ I am not really interested in long 1/3 streams/slider-streams, so the spinner here would work better in these cases, I believe


[Hard]

Use AR: 7, and OD 6 okay, OD is set to 6. I'll keep the AR for the sake of balance, though.

00:44:906 (5,1,2,3,4) - Same as insane. Please, follow the vocal. :3 I'd rather focus on the music as it provides more regular rhythm >.<

00:49:465 (1) - I think move slider here: 00:49:283 - , and change slider end here: 00:49:648 - Timeline example:

http://puu.sh/dDr7Z/4e70e8c993.jpg Because vocal start here: 00:49:283 - Currently conception is bad, and weird. yeah, I got the point, but I'd rather follow the insturuments here, sorry.

^-^;
-----------------------
00:50:195 (3) - I think, please, remove reverse, and put 1/1 slider here: 00:50:742 - , and remove 00:51:107 (4) - isn't it the same as above? I guess that's somewhat similar so I'll go on with the same rhythm

circle. Timeline: http://puu.sh/dDrck/d037fdffb7.jpg

00:51:654 (6) - Move slider here: 00:51:471 - , and put 1/2 slider here: 00:51:836 - , and remove 00:52:019 (7) -

circle. Timeline: http://puu.sh/dDrfR/5a89452dcf.jpg

I think my suggestion is good, because this vocal is stronger. Please follow the vocal. :3 Use this similar. vocals are strong, indeed. However, I'd prefer to keep the rhythm as it is because of the instruments @.@ sorry
-----------------------

00:53:660 (3,4,5) - Same as above. Timeline example: http://puu.sh/dDrk4/d3fa339e5a.jpg
00:57:125 (5,6) - Same as above. Timeline example: http://puu.sh/dDrmk/90acf0ccfe.jpg
00:59:313 (4,5) - Same as aove. Map the vocal. >_< same as above ;_;

01:49:005 (4,5) - Follow the vocal, please. :3 Don't use 1/3 here, because this vocal is stronger! Timeline: yup, 1/3 wasn't working well there. replaced it with 1/1, though.

02:15:695 (1) - I think, spinner is not fit here. Please, map the drums. Use reverse sliders.
02:25:939 (1) - ^ that's my way of mapping the drumrolls in the musing. I'll think about changing them, but I am afraid that the balance will be ruined. :c

[Normal]

Use AR5. I think better, and this song is 160 BPM. but that's the easiest diff + it has lots of long sliders, let's keep it this way

02:54:891 (1) - This spinner is not too long/tiring? Change spinner start here: 02:59:391 - and end here: 03:00:891 nah, I think it's fine. the spinner isn't too long, anyway

-

Sorry, good. :( x'D

Good Luck!
Thank you!
Lust
Howdy

You're lucky you mapped 80.1% of the song, otherwise you'd need to cut

[Insane]
  1. AR9 would be nice. A lot of your fast-paced patterns call for it imo especially with the abundance of 1/3 patterns
[Hard]
  1. 01:22:328 (3) - I can find this being an issue, since the slider repeats quite a bit and its kind of long players might get lost trying to follow it and end up dropping combo. Adding a curve to the slider will clear it up tbh
Call me back
Topic Starter
riffy
Applied everything, though that slider on the Hard was changed in another way.
Lust
Bubbled
show more
Please sign in to reply.

New reply