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DJ StevieV - Running On Empty

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Nakagawa-Kanon
[Bima (Peaceful Melody)]
01:39:673 (3) - use gird snap 4 and make triangle is better
01:47:173 (3) - same

[Normal]
00:16:987 (4) - add new combo

[eldnl]
good

[Collab]
01:01:546 (5) - you can feel some strenge volume
02:05:849 (3,4) - It can confusing many players
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Verdisphena

Nakagawa-Kanon wrote:

[Bima (Peaceful Melody)]
01:39:673 (3) - use gird snap 4 and make triangle is better
01:47:173 (3) - same

[Normal]
00:16:987 (4) - add new combo no

[eldnl]
good

[Collab]
01:01:546 (5) - you can feel some strenge volume Fixed
02:05:849 (3,4) - It can confusing many players Changed
Ty
eldnl
[General]

- Agrega a ozzy a los tags !
- Me puse a revisar bien a fondo mi dificultad, y me di cuenta de que habian inherited section apiladas con otras, fijate si en tu dificultad las hay, tambien habian otras que estaban muy serca (+-5ms) yo ya revise las otras diffs y no encontre pero revisa tu por siacaso :P
- No estan nuestro nombres en el collab? ;_; Ok lo descargué denuevo y ahí estan, pero puedes poner mi nombre arriba? siento que los combos me tapan ;_; http://puu.sh/50Q7

[Easy]

00:22:943 (1,2) Use a soft sound with these notes, sounds too much better.
00:31:766 (4,1) Little spacing error between these notes.
00:37:060 (4) Considering the previous sliders with just one repeat and that the second repeat of this slider is temporally hidden with the hit burst that's can be really confusing for beginners. I suggest to unstack the note.
00:52:502 (4) Remove the finish at the end, sounds weird because don't fit with the music.
00:56:031 (1) Remove a repeat because this don't follow the music, make something like this: http://puu.sh/4Zdp Consider that the second slider start in the red tick and the position of these slider to avoid the spacing error. Also, I prefer a soft hit sounds for this part, sounds much better.
01:00:443 (2,3) A jump in an Easy difficulty is not good, you must remove it.
01:14:085 (5,1) A jump again, do something like this: http://puu.sh/50Gz
01:35:261 - This spin sounds better if you finish him in the big white tick, also finish the spin with a soft hit sounds?
01:54:710 - Use a volume of 80% for this part, sounds really noisy compared with the rest of the song. Also you can add a clap in the whistle sounds? like this parts 01:57:798 - 02:01:327 - 02:04:857 - 02:08:386 etc. Don't remove the whistle but add a clap.
02:22:945 - Use a volume of 5% for this inherited section.

[Normal]

00:39:267 (1,2) Considerando los patrones previos que haz seguido falle aquí, debes cambiarlo, se hace muy confuso, considera esto para todas las otras partes con el mismo patron.
00:39:928 (2) El sonido del whistle en el slider track esta a proposito aqui? Creo que suena mejor si dejas el whistle en el centro del slider y nada mas. Lo mismo para los otros sliders.
00:53:164 (5) Mueve esta nota al centro? http://puu.sh/50IK Hasta ahora solo tenias una nota apilada y esta en una forma diferente, creo que por el AR podria ser algo confuso.
01:24:783 - Sube un poco el volumen del spin que no se escucha nada, yo digo que se lo subas a 20% y luego le des mas volumen al final para que suene como una nota normal.
01:31:291 (4) Alinea este slider con el anterior? me parecio raro cuando la juge: http://puu.sh/50JB se ve mejor así imo.
01:47:173 (3) El whistle en el slider track suena mal aqui. Sugiero que solo pongas los whistles a los extremos del slider.
01:52:908 - Agrega un finish al final del spin, escuche muchos finish antes y no aqui? me parecio raro.
01:54:710 - Usa un volumen al 80% aqui. Ademas, volviste a usar el patron confuso que te mencione al principio, porque lo volviste a usar si antes de que mapearas esta parte ya te habia dicho? ;_;
02:21:621 - Cual es el punto de bajar el volumen aqui? realmente no se ajusta a la cancion, no tiene sentido...

[Collab]

- 4 Unsnapped notes, arreglalas tu manualmente porfavor, estan en mi parte ;_;
- Te dejare a ti todo lo que tenga que ver con el volumen, que esten parejos.
00:47:208 (6) Creo que este slider esta demasiado alejado del anterior, guiate con el patron siguiente intenta dejarlos a una distancia parecida.
01:03:479 (5) Apila este slider en (4) no se quien lo habra movido (?
01:13:864 (3,4) Jump totalmente inesperado, no lo vi venir, te sugiero que disminuyas un poco la distancia.
01:43:423 (5,6,7) Esta parte se me hizo muy confusa, no pude ver el stack de (6) y me salte directo al (7) te sugiero que lo cambies.
02:14:342 - *nazi* Arregla esta estrella, que sea mas simetrica, usa la estrella que hiciste antes si es necesario xD

Pedire un mod a mi dificultad y aqui te la dejo arregle un par de cosas. *Unsapped notes*
Eso es todo creo, le dejo lo demas a krisom.

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Verdisphena

eldnl wrote:

[General]

- Agrega a ozzy a los tags !
- Me puse a revisar bien a fondo mi dificultad, y me di cuenta de que habian inherited section apiladas con otras, fijate si en tu dificultad las hay, tambien habian otras que estaban muy serca (+-5ms) yo ya revise las otras diffs y no encontre pero revisa tu por siacaso :P
- No estan nuestro nombres en el collab? ;_; Ok lo descargué denuevo y ahí estan, pero puedes poner mi nombre arriba? siento que los combos me tapan ;_; http://puu.sh/50Q7


[Normal]

00:39:267 (1,2) Considerando los patrones previos que haz seguido falle aquí, debes cambiarlo, se hace muy confuso, considera esto para todas las otras partes con el mismo patron. Me saltare eso, ya he hecho varios test plays y nadie ha fallado ahi, asi que lo dejare como esta
00:39:928 (2) El sonido del whistle en el slider track esta a proposito aqui? Creo que suena mejor si dejas el whistle en el centro del slider y nada mas. Lo mismo para los otros sliders. Si, estan ahi a proposito
00:53:164 (5) Mueve esta nota al centro? http://puu.sh/50IK Hasta ahora solo tenias una nota apilada y esta en una forma diferente, creo que por el AR podria ser algo confuso. Ok señora
01:24:783 - Sube un poco el volumen del spin que no se escucha nada, yo digo que se lo subas a 20% y luego le des mas volumen al final para que suene como una nota normal. No-
01:31:291 (4) Alinea este slider con el anterior? me parecio raro cuando la juge: http://puu.sh/50JB se ve mejor así imo. QUE?!, yo no tenia ese slider asi ;_;
01:47:173 (3) El whistle en el slider track suena mal aqui. Sugiero que solo pongas los whistles a los extremos del slider. oksyr
01:52:908 - Agrega un finish al final del spin, escuche muchos finish antes y no aqui? me parecio raro. ok
01:54:710 - Usa un volumen al 80% aqui. Ademas, volviste a usar el patron confuso que te mencione al principio, porque lo volviste a usar si antes de que mapearas esta parte ya te habia dicho? ;_; Lo dejare como esta :p
02:21:621 - Cual es el punto de bajar el volumen aqui? realmente no se ajusta a la cancion, no tiene sentido... Si tiene ;_;, me gusta el efecto que causa ahi, asi que lo dejare como esta.

[Collab]

- 4 Unsnapped notes, arreglalas tu manualmente porfavor, estan en mi parte ;_; f
- Te dejare a ti todo lo que tenga que ver con el volumen, que esten parejos.
00:47:208 (6) Creo que este slider esta demasiado alejado del anterior, guiate con el patron siguiente intenta dejarlos a una distancia parecida. Lo movi UNOS grids mas arriba
01:03:479 (5) Apila este slider en (4) no se quien lo habra movido (? Ok
01:13:864 (3,4) Jump totalmente inesperado, no lo vi venir, te sugiero que disminuyas un poco la distancia. ok
01:43:423 (5,6,7) Esta parte se me hizo muy confusa, no pude ver el stack de (6) y me salte directo al (7) te sugiero que lo cambies. Nah
02:14:342 - *nazi* Arregla esta estrella, que sea mas simetrica, usa la estrella que hiciste antes si es necesario xD No-

Pedire un mod a mi dificultad y aqui te la dejo arregle un par de cosas. *Unsapped notes*
Eso es todo creo, le dejo lo demas a krisom.
Krisom
Holiiiii

Me quiero ir a dormir así que te debo la parte general, el mod al normal y al easy.
EDIT: Hecho!

General.-
- El folder se ve bien.
- Agrega "Bima" a las tags. Por que? Por que imaginate que alguien juega la dificultad de Peaceful Melody y quiere buscar más. Como no sabe solo por el mapa que su nombre no es "Bima", buscará por Bima :3. Además en el futuro si consigue supporter es probable que cambie su nombre :P
- Falta agregar "OzzyOrzrock" a los tags en la dificultad de eldnl!


Rojo: elndl
Azul: Verdis
Púrpura: Estructura General

Collab.-
00:21:178 (1) - Silencia ambas ticks con secciones muy cortas sobre el slider de sonido bajo? Además creo que quedaría bastante mejor el "feel" del slowdown si usas una slider velocity más baja en esa sección del mapa :3, algo como 0,75 o hasta 0,5 funcionarían.
00:26:362 (9) - Borrala? Es la primera vez que sale el ritmo con 1/4 en la canción, así que sería mejor que en el primer patrón te mantubieses fiel a ese ritmo para luego introducir ritmos mas complejos (como el que introduces con el slider de 00:27:796 (4) )
00:36:620 (6,1) - Este salto no fluye bien, no hay ningún patrón conectándolo. Es como si solo hubieses decidido ponerlo allí por que sí, sobretodo considerando que el combo de (6) es bastante "tranquilo", con un spacing muy normal entre notas y con puros círculos.
00:41:252 (2,3,4,5,6) - Por que no armas un patrón que haga que todo se juegue mejor a solo ponerle el énfasis al salto de (3,4)? Te recomiendo un patrón estrella en el que (6) quede sobre el (1) del patrón siguiente.
01:24:453 (1) - Muevelo 1/2 más adelante y agrega una nota con un finish normal en 01:24:453. Si haces esto, quita el finish de (8).
01:39:894 (5,6) - Este spacing me llama mucho la atención considerando que la distancia entre (4,5) y (6,7) es distinta a la que usaste en (5,6) y no hay un stack o un patrón respaldandola...
01:49:379 (1,2,3,4,1,2,3,4) - No puedo decir que me agrade este patrón en lo absoluto...
01:55:592 (5,6) - El flow me parece algo poco natural considerando el patrón de estrella anterior. ¿Por que no agrandas el patrón estrella cosa de que quede (6) bajo (1)?
02:00:886 (5,6,7) - La posición de (6,7) me parece algo aleatoria, y el underlap de (6) con (4) no se ve muy bien
02:13:460 (1,2) - ¿Por que no dejas a (1) bajo el (2) del combo anterior? Recuerda que como tienes un slider simetrico deberías moverlos ambos.
02:14:342 (1,2,3,1,2,3) - Este patrón es algo cuestionable, no se siente muy interesante al jugarlo. ¿Que tal una estrella de 6 puntas? Se vería algo así... Pic 1 // Pic 2 , notese como el patrón fluye bién durante el cambio de patrones.
02:15:004 (1) - Remueve el New combo. No esta marcando ningún ritmo ni ningún patrón en especial.
02:15:886 (3,4) - No soy de las personas que recomiendan un jump luego de un stack de notas en 1/4, es básicamente detener por completo el movimiento del mouse para luego aumentarlo demasiado, fluye poco naturalmente. Podrías hacer que el stack de (1,2,3) Se mueva un poco hacia (4) (que no haya stack) o simplemente reducir el spacing.
02:21:180 (1,1,1,1) - Hmmm, la verdad es que todos los new combos se ven algo innecesarios considerando que son todos parte de un mismo patrón reconocible, y que el patrón es bastante fácil comparado con otras partes del mapa.


Hitsounds Collab.-
00:31:325 (7) - El clap soft y el finish juntos sencillamente no suenan bien. Sobretodo el clap, está totalmente fuera de lugar sin un clap en (3) del mismo combo. (además que el soft clap no le pega mucho a esta canción de todas formas...)
00:34:855 (4) - Finish en un 1/2? Remuevelo! Al menos haz que coincida con el de 00:27:796 (4), donse posicionaste el finish al inicio del slider.
00:37:722 (4) - Saca este clap, suena mal en el offbeat. Si quieres mantenerlo (no te lo recomiendo) muevelo a (3) de este mismo combo.
00:38:384 (7) - Misma historia que con "00:31:325 (7)"
00:38:825 - Acá hay un cambio en el patrón de hitsounds bastante chocante. No se si se dieron cuenta, pero eldnl posiciona sus finishs en la cuarta beat, mientras que Verdis la posiciona en la segunda. Me parece que para hacer sonar los finish mejor y que sean más constantes, debieran decidir cual de los dos patrones de finish van a usar, ya que abusar de los finishs y no ponerlos armoniosamente entre dos secciones (o en todo el mapa) puede matar todo el resto de los hitsounds.
00:43:237 (3) - Evita claps en los offbeats. Remueve el clap del final del slider, está solo en todo el combo...
00:44:561 (3) - Es el único que tiene un normal finish... ..por lo demás suena mucho más acorde a la música que los soft finish. Consideren esto
00:47:208 (6) - Clap al inicio?
00:48:531 (5,6) - Mejor imita a los hitsounds de 00:46:767 (5,6) - , suenan mucho mejor :P (con el clap al inicio que sugerí)
00:49:855 (3) - Clap
00:50:737 (3) - Clap
00:51:399 (2) - Whistle al final para darle unidad al slider, si no el ritmo del 1/4 se siente vacío y confunde un poco.
00:51:620 (3) - Clap al inicio
00:51:840 (4) - Mantén exactamente los msimos hitsounds de (2) del mismo combo para darle unidad a todo el patrón. Si sigues mi sugerencia del whistle al final en (2), recuerda agregarlo aquí también.
00:52:061 (5) - Dos finish seguidos le quita un poco de protagonismo al finish del final del slider. Si no quieres quitar el finish del repeat ¿Por que no cambias el finish del final a un finish normal? Suena bien como intro al spinner.
00:56:031 (1,2,3) - Finish normales al inicio de cada slider y un finish en (3) suenan 100% mejor, calzan con la música de fondo. No se te olvide quitar el whistle de (3) eso si :P
00:59:781 (1) - Denuevo, creo que un finish normal suena mucho mejor en el repeat que uno soft
01:00:664 (3) - Tienes un whistle en el cuerpo del slider, remuevelo? Se nota mucho en secciones tranuilas de las canciones como esta :3
01:03:479 (5) - Normal finish ~
01:07:031 (2) - ^ ^ uguu
01:07:697 (3), 01:18:276 (2) - [/color] - Al igual que en 01:00:664 (3), whistle en el cuerpo del slider.
01:10:332 - Ojo con esta sección roja! Está como una sección normal, y hace que el sonido del final de (7) suene raro.
01:10:552 (1), 01:14:085 (1), 01:17:614 (1), 01:21:144 (1) [/color] - Normal finish al inicio uguu
01:16:732 (6) - ¿Que hace este finish aquí?
01:20:041 (2) - ¿Que hace este clap aquí? Suena raro, es un sonido muy movido para una sección tan lenta...
01:24:232 (8) - Remieve este finish, le quita importancia a la nota fuerte en la musica.
01:24:453 (1) - A donde tienes terminando este spinner actualmente, el sonido no es tan fuerte como para poner un finish.
01:27:761 (3,5) - ¿Que hacen estos finish aquí? No hay ningún ritmo ni sonido fuerte en la música.
01:30:629 (8) - Ojo, sé que es un slider de 1/4, pero igual se escucha el whistle en el cuerpo del slider.
01:31:511 (2) - Finish normal? Y ojo con el whistle en el cuerpo del slider.
01:32:173 (3) - Agrega un clap para mantener el patrón de claps que habías logrado en los combos anteriores.
01:32:394 (4) - Remueve el whistle del cuerpo del slider.
01:33:938 (5) - Remueve el finish, está fuera de lugar
01:38:349 (4) - Finish normal suena bastante bien como intro al finish del siguiente combo :3
01:45:850 - A partir de este combo, empiezas a enfatizar un incremento en la música agregando finishs en la cuarta beat de cada combo, y luego agregando un finish en cada beat, hasta pasar a agregar un finish en los beats y en los offbeats. Sinceramente, creo que la idea es buena pero que el sonido que elegiste no es el correcto, le quita toda la importancia a los finishs que habías puesto en la beat principal de cada combo. Lo que yo te recomiendo es que en vez de poner un finish, dejes un normal hitnormal en cada uno de estos lugares. Ej: para 01:46:953 (5) y para 01:49:379 (1,2,3,4,1,2,3,4) (fijate en donde van las lineas verdes)
02:05:849 (3) - Agrega un whistle al inicio del slider para mantener el (excelente) patrón de hitsounds que llevavas hasta el momento.
02:15:665 - A partir de este punto cambiaste tu patrón de whistles en el coro. Te recomiendo que mantengas el anterior, suena mucho mejor

Ozzy.-
· Want me to make a Taiko BG for you?
00:53:825 (1) - Looks and plays really awkward with the speedup. Also why does it ends on a 1/4?
Great work with the slowdowns/speedups. My only complain is that one ^

eldnl.-
00:54:708 - A partir de esta sección usas varios finishs soft que creo que quedan mejor como finish normales (cosa que ya mencioné en collab)
01:10:332 - No creo que debas cambiar el patrón a hitsounds normales tan pronto. Mantén los finishs en normal eso sí.
01:24:453 (1) - Igual que en collab, mueve este spinner 1/2 más adelante y agrega un círculo donde empieza el spinner actualmente.
01:43:864 (6) - Creo que un normal-hitnormal sonará mucho mejor al inicio del slider en vez del soft-finish. Mantén el finish al final eso sí.
01:47:173 (3,1) - Similar a lo de arriba, un normal hitnormal al final de (3) suena mejor :3
02:09:489 (2) - Remueve el clap del final, le quita énfasis a (3)
02:13:018 (2) - ^
Muy bien!

Normal.-
00:08:163 (2) - Muevelo 1/2 antes para que calze mejor con las vocales. Además no es para nada seguro introducir un spacing de 3/2 an inicio de un Normal, cuano aún nisiquiera has introducido un spacing de 1/1.
00:09:928 (4) - ^
00:11:693 (6) - ^
00:15:222 (2,4,6) - ^
00:30:884 (4) - Remueve el finish del final
00:39:928 (2) - Remueve el finish del inicio, no calza con nada y lo estas abusando demasiado en esta sección
00:41:693 (5) - ^
00:43:458 (3) - ^
00:53:164 (5) - Esta nota no se siente muy marcada, yo le sacaría el finish.
00:56:142 (3), 01:00:002 (1), 01:03:479 (1), 01:07:031 (1), 01:10:556 (1), 01:14:085 (1), 01:17:614 (1), 01:20:703 (6), - Cambia estos finishes por finish normales
01:09:695 (5) - Ojo, el final termina con un hitsound normal, muy poco acrode a la sección.
01:16:732 (4) - Remueve este finish del final
01:24:232 (6) - ^ ('?)
01:31:842 (1) - Remueve el finish, la música se desvanece, poner un finish allí no calza.
01:45:850 (1,2,3) - Ojo con el stack que se forma entre el final de (1) y (2,3), en el juego se ve raro. Desapíla estas notas
01:48:055 (4) - Se te olvidó un clap al inicio
01:49:379 (5,6,7,8) - No abuses los finish.
02:00:445 (2) - Por que tienes un finish al final? No calza con nada.
02:07:062 (1,2,3) - Por que cambiaste el patrón de los claps? Fijate que acá están en la primera y tercera beat, y durante todo el coro las tenias en la 2da y 4ta
02:07:504 (2) - ^



Easy.-
The hitsounds are waaaaaaaaay too soft on the 30% sections (wich are very long) Raise them to at least 40% (Yes, this is an unrankeable issue)
00:24:708 (1) - /nazi/ Move one grid (lvl 3) right for symmetry
01:31:070 (1) - Silence the end of this spinner?
01:54:710 - You have a green and a red section overlapping each other with no sliderspeed change. You'll have to delete the green section and use the kiai and the 80%b volume on the red one. This is to prevent the game to have small variations on the offset due to technical issues.
Good I guess


Creo que te serviría conseguirte a alguien bueno en dar mods de hitsounds. Si tienes problemas o no conoces a nadie me preguntas.
eldnl

Krisom wrote:

eldnl.-
00:54:708 - A partir de esta sección usas varios finishs soft que creo que quedan mejor como finish normales (cosa que ya mencioné en collab) Ok, suena mejor
01:10:332 - No creo que debas cambiar el patrón a hitsounds normales tan pronto. Mantén los finishs en normal eso sí. Agree, ademas habia un normal-whistle webiando ahi xD
01:24:453 (1) - Igual que en collab, mueve este spinner 1/2 más adelante y agrega un círculo donde empieza el spinner actualmente. Ok, el siguiente tambien lo hice asi.
01:43:864 (6) - Creo que un normal-hitnormal sonará mucho mejor al inicio del slider en vez del soft-finish. Mantén el finish al final eso sí. Me parecio raro al principio, pero bueno, lo cambio igual.
01:47:173 (3,1) - Similar a lo de arriba, un normal hitnormal al final de (3) suena mejor :3 ^ Aunque este no sono raro, que extraño xD
02:09:489 (2) - Remueve el clap del final, le quita énfasis a (3) Oki
02:13:018 (2) - ^ Ok
Muy bien!
All fixed.
Thanks a lot Krisom <3

Collab v

Krisom wrote:

Collab.-
00:26:362 (9) - Borrala? Es la primera vez que sale el ritmo con 1/4 en la canción, así que sería mejor que en el primer patrón te mantubieses fiel a ese ritmo para luego introducir ritmos mas complejos (como el que introduces con el slider de 00:27:796 (4) ) Ok, incluso creo que se ve mejor
00:36:620 (6,1) - Este salto no fluye bien, no hay ningún patrón conectándolo. Es como si solo hubieses decidido ponerlo allí por que sí, sobretodo considerando que el combo de (6) es bastante "tranquilo", con un spacing muy normal entre notas y con puros círculos. Hice un flip horizontal a la estrella y la apile con el (3) anterior, disminuyo el jump :P
01:24:453 (1) - Muevelo 1/2 más adelante y agrega una nota con un finish normal en 01:24:453. Si haces esto, quita el finish de (8). Parte de verdis
01:55:592 (5,6) - El flow me parece algo poco natural considerando el patrón de estrella anterior. ¿Por que no agrandas el patrón estrella cosa de que quede (6) bajo (1)? Esta asi a proposito, a mi me gusta como quedo :<
02:00:886 (5,6,7) - La posición de (6,7) me parece algo aleatoria, y el underlap de (6) con (4) no se ve muy bien Lo mismo, lo hice a proposito xD yo veo que queda bonito es como un triangulo ensima de una estrella? xD
Download: DJ StevieV - Running On Empty (Verdisphena) [eldnL's Hard].osu
Topic Starter
Verdisphena

Krisom wrote:

Holiiiii

Me quiero ir a dormir así que te debo la parte general, el mod al normal y al easy.
EDIT: Hecho!

General.-
- El folder se ve bien.
- Agrega "Bima" a las tags. Por que? Por que imaginate que alguien juega la dificultad de Peaceful Melody y quiere buscar más. Como no sabe solo por el mapa que su nombre no es "Bima", buscará por Bima :3. Además en el futuro si consigue supporter es probable que cambie su nombre :P
- Falta agregar "OzzyOrzrock" a los tags en la dificultad de eldnl!


Rojo: elndl
Azul: Verdis
Púrpura: Estructura General

Collab.-
00:21:178 (1) - Silencia ambas ticks con secciones muy cortas sobre el slider de sonido bajo? Además creo que quedaría bastante mejor el "feel" del slowdown si usas una slider velocity más baja en esa sección del mapa :3, algo como 0,75 o hasta 0,5 funcionarían.
00:26:362 (9) - Borrala? Es la primera vez que sale el ritmo con 1/4 en la canción, así que sería mejor que en el primer patrón te mantubieses fiel a ese ritmo para luego introducir ritmos mas complejos (como el que introduces con el slider de 00:27:796 (4) )
00:36:620 (6,1) - Este salto no fluye bien, no hay ningún patrón conectándolo. Es como si solo hubieses decidido ponerlo allí por que sí, sobretodo considerando que el combo de (6) es bastante "tranquilo", con un spacing muy normal entre notas y con puros círculos.
00:41:252 (2,3,4,5,6) - Por que no armas un patrón que haga que todo se juegue mejor a solo ponerle el énfasis al salto de (3,4)? Te recomiendo un patrón estrella en el que (6) quede sobre el (1) del patrón siguiente.
01:24:453 (1) - Muevelo 1/2 más adelante y agrega una nota con un finish normal en 01:24:453. Si haces esto, quita el finish de (8).
01:39:894 (5,6) - Este spacing me llama mucho la atención considerando que la distancia entre (4,5) y (6,7) es distinta a la que usaste en (5,6) y no hay un stack o un patrón respaldandola...
01:49:379 (1,2,3,4,1,2,3,4) - No puedo decir que me agrade este patrón en lo absoluto...
01:55:592 (5,6) - El flow me parece algo poco natural considerando el patrón de estrella anterior. ¿Por que no agrandas el patrón estrella cosa de que quede (6) bajo (1)?
02:00:886 (5,6,7) - La posición de (6,7) me parece algo aleatoria, y el underlap de (6) con (4) no se ve muy bien
02:13:460 (1,2) - ¿Por que no dejas a (1) bajo el (2) del combo anterior? Recuerda que como tienes un slider simetrico deberías moverlos ambos.
02:14:342 (1,2,3,1,2,3) - Este patrón es algo cuestionable, no se siente muy interesante al jugarlo. ¿Que tal una estrella de 6 puntas? Se vería algo así... Pic 1 // Pic 2 , notese como el patrón fluye bién durante el cambio de patrones.
02:15:004 (1) - Remueve el New combo. No esta marcando ningún ritmo ni ningún patrón en especial.
02:15:886 (3,4) - No soy de las personas que recomiendan un jump luego de un stack de notas en 1/4, es básicamente detener por completo el movimiento del mouse para luego aumentarlo demasiado, fluye poco naturalmente. Podrías hacer que el stack de (1,2,3) Se mueva un poco hacia (4) (que no haya stack) o simplemente reducir el spacing.
02:21:180 (1,1,1,1) - Hmmm, la verdad es que todos los new combos se ven algo innecesarios considerando que son todos parte de un mismo patrón reconocible, y que el patrón es bastante fácil comparado con otras partes del mapa.


Hitsounds Collab.-
00:31:325 (7) - El clap soft y el finish juntos sencillamente no suenan bien. Sobretodo el clap, está totalmente fuera de lugar sin un clap en (3) del mismo combo. (además que el soft clap no le pega mucho a esta canción de todas formas...)
00:34:855 (4) - Finish en un 1/2? Remuevelo! Al menos haz que coincida con el de 00:27:796 (4), donse posicionaste el finish al inicio del slider.
00:37:722 (4) - Saca este clap, suena mal en el offbeat. Si quieres mantenerlo (no te lo recomiendo) muevelo a (3) de este mismo combo.
00:38:384 (7) - Misma historia que con "00:31:325 (7)"
00:38:825 - Acá hay un cambio en el patrón de hitsounds bastante chocante. No se si se dieron cuenta, pero eldnl posiciona sus finishs en la cuarta beat, mientras que Verdis la posiciona en la segunda. Me parece que para hacer sonar los finish mejor y que sean más constantes, debieran decidir cual de los dos patrones de finish van a usar, ya que abusar de los finishs y no ponerlos armoniosamente entre dos secciones (o en todo el mapa) puede matar todo el resto de los hitsounds.
00:43:237 (3) - Evita claps en los offbeats. Remueve el clap del final del slider, está solo en todo el combo...
00:44:561 (3) - Es el único que tiene un normal finish... ..por lo demás suena mucho más acorde a la música que los soft finish. Consideren esto
00:47:208 (6) - Clap al inicio?
00:48:531 (5,6) - Mejor imita a los hitsounds de 00:46:767 (5,6) - , suenan mucho mejor :P (con el clap al inicio que sugerí)
00:49:855 (3) - Clap
00:50:737 (3) - Clap
00:51:399 (2) - Whistle al final para darle unidad al slider, si no el ritmo del 1/4 se siente vacío y confunde un poco.
00:51:620 (3) - Clap al inicio
00:51:840 (4) - Mantén exactamente los msimos hitsounds de (2) del mismo combo para darle unidad a todo el patrón. Si sigues mi sugerencia del whistle al final en (2), recuerda agregarlo aquí también.
00:52:061 (5) - Dos finish seguidos le quita un poco de protagonismo al finish del final del slider. Si no quieres quitar el finish del repeat ¿Por que no cambias el finish del final a un finish normal? Suena bien como intro al spinner.
00:56:031 (1,2,3) - Finish normales al inicio de cada slider y un finish en (3) suenan 100% mejor, calzan con la música de fondo. No se te olvide quitar el whistle de (3) eso si :P
00:59:781 (1) - Denuevo, creo que un finish normal suena mucho mejor en el repeat que uno soft
01:00:664 (3) - Tienes un whistle en el cuerpo del slider, remuevelo? Se nota mucho en secciones tranuilas de las canciones como esta :3
01:03:479 (5) - Normal finish ~
01:07:031 (2) - ^ ^ uguu
01:07:697 (3), 01:18:276 (2) - [/color] - Al igual que en 01:00:664 (3), whistle en el cuerpo del slider.
01:10:332 - Ojo con esta sección roja! Está como una sección normal, y hace que el sonido del final de (7) suene raro.
01:10:552 (1), 01:14:085 (1), 01:17:614 (1), 01:21:144 (1) [/color] - Normal finish al inicio uguu
01:16:732 (6) - ¿Que hace este finish aquí?
01:20:041 (2) - ¿Que hace este clap aquí? Suena raro, es un sonido muy movido para una sección tan lenta...
01:24:232 (8) - Remieve este finish, le quita importancia a la nota fuerte en la musica.
01:24:453 (1) - A donde tienes terminando este spinner actualmente, el sonido no es tan fuerte como para poner un finish.
01:27:761 (3,5) - ¿Que hacen estos finish aquí? No hay ningún ritmo ni sonido fuerte en la música.
01:30:629 (8) - Ojo, sé que es un slider de 1/4, pero igual se escucha el whistle en el cuerpo del slider.
01:31:511 (2) - Finish normal? Y ojo con el whistle en el cuerpo del slider.
01:32:173 (3) - Agrega un clap para mantener el patrón de claps que habías logrado en los combos anteriores.
01:32:394 (4) - Remueve el whistle del cuerpo del slider.
01:33:938 (5) - Remueve el finish, está fuera de lugar
01:38:349 (4) - Finish normal suena bastante bien como intro al finish del siguiente combo :3
01:45:850 - A partir de este combo, empiezas a enfatizar un incremento en la música agregando finishs en la cuarta beat de cada combo, y luego agregando un finish en cada beat, hasta pasar a agregar un finish en los beats y en los offbeats. Sinceramente, creo que la idea es buena pero que el sonido que elegiste no es el correcto, le quita toda la importancia a los finishs que habías puesto en la beat principal de cada combo. Lo que yo te recomiendo es que en vez de poner un finish, dejes un normal hitnormal en cada uno de estos lugares. Ej: para 01:46:953 (5) y para 01:49:379 (1,2,3,4,1,2,3,4) (fijate en donde van las lineas verdes)
02:05:849 (3) - Agrega un whistle al inicio del slider para mantener el (excelente) patrón de hitsounds que llevavas hasta el momento.
02:15:665 - A partir de este punto cambiaste tu patrón de whistles en el coro. Te recomiendo que mantengas el anterior, suena mucho mejor

Ozzy.-
· Want me to make a Taiko BG for you?
00:53:825 (1) - Looks and plays really awkward with the speedup. Also why does it ends on a 1/4?
Great work with the slowdowns/speedups. My only complain is that one ^

eldnl.-
00:54:708 - A partir de esta sección usas varios finishs soft que creo que quedan mejor como finish normales (cosa que ya mencioné en collab)
01:10:332 - No creo que debas cambiar el patrón a hitsounds normales tan pronto. Mantén los finishs en normal eso sí.
01:24:453 (1) - Igual que en collab, mueve este spinner 1/2 más adelante y agrega un círculo donde empieza el spinner actualmente.
01:43:864 (6) - Creo que un normal-hitnormal sonará mucho mejor al inicio del slider en vez del soft-finish. Mantén el finish al final eso sí.
01:47:173 (3,1) - Similar a lo de arriba, un normal hitnormal al final de (3) suena mejor :3
02:09:489 (2) - Remueve el clap del final, le quita énfasis a (3)
02:13:018 (2) - ^
Muy bien!

Normal.-
00:08:163 (2) - Muevelo 1/2 antes para que calze mejor con las vocales. Además no es para nada seguro introducir un spacing de 3/2 an inicio de un Normal, cuano aún nisiquiera has introducido un spacing de 1/1. No lo creo necesario :C
00:09:928 (4) - ^ :C
00:11:693 (6) - ^ :c
00:15:222 (2,4,6) - ^ :C
00:30:884 (4) - Remueve el finish del final Ok
00:39:928 (2) - Remueve el finish del inicio, no calza con nada y lo estas abusando demasiado en esta sección okay _;
00:41:693 (5) - ^
00:43:458 (3) - ^
00:53:164 (5) - Esta nota no se siente muy marcada, yo le sacaría el finish. ok
00:56:142 (3), 01:00:002 (1), 01:03:479 (1), 01:07:031 (1), 01:10:556 (1), 01:14:085 (1), 01:17:614 (1), 01:20:703 (6), - Cambia estos finishes por finish normales kk
01:09:695 (5) - Ojo, el final termina con un hitsound normal, muy poco acrode a la sección. okok
01:16:732 (4) - Remueve este finish del final k
01:24:232 (6) - ^ ('?) nop
01:31:842 (1) - Remueve el finish, la música se desvanece, poner un finish allí no calza. ok
01:45:850 (1,2,3) - Ojo con el stack que se forma entre el final de (1) y (2,3), en el juego se ve raro. Desapíla estas notas okok
01:48:055 (4) - Se te olvidó un clap al inicio ??
01:49:379 (5,6,7,8) - No abuses los finish. ;_;
02:00:445 (2) - Por que tienes un finish al final? No calza con nada. fixed
02:07:062 (1,2,3) - Por que cambiaste el patrón de los claps? Fijate que acá están en la primera y tercera beat, y durante todo el coro las tenias en la 2da y 4ta ok
02:07:504 (2) - ^ and ok



Easy.-
The hitsounds are waaaaaaaaay too soft on the 30% sections (wich are very long) Raise them to at least 40% (Yes, this is an unrankeable issue)
00:24:708 (1) - /nazi/ Move one grid (lvl 3) right for symmetry
01:31:070 (1) - Silence the end of this spinner?
01:54:710 - You have a green and a red section overlapping each other with no sliderspeed change. You'll have to delete the green section and use the kiai and the 80%b volume on the red one. This is to prevent the game to have small variations on the offset due to technical issues.
Good I guess


Creo que te serviría conseguirte a alguien bueno en dar mods de hitsounds. Si tienes problemas o no conoces a nadie me preguntas.
Graciaas krisim <3
ziin
These 13 page songs are hard to mod, and are usually nearly perfect, so everything I say here is minor.

[unsnapped slider ends]
every difficulty has sliders over a red timing section. Not only is the timing of this song poor (mostly due to the mp3 itself), when you slide over a red timing section, things tend to break. The way to fix it is to open the file in osu and change the length of the slider manually, or do a better job timing the map.

This is one of easy's sliders:
40,248,70139,2,0,B|64:208|104:208|128:264,2,100,0|4|2 <-what you currently have
40,248,70139,2,0,B|64:208|104:208|128:264,2,97,0|4|2 <-what is closer to being correct and snapped

You see I changed the 100 to 97, which essentially means 100 pixels long vs 97 pixels long. You can't ever be exact, but it will be closer to being correct. I also recommend you guess and check.

I went ahead and did easy and normal for you, but hard and collab both have them as well.

[bima]
00:12:355 - "go go go go" is 4 beats, and is clearly separated from the "go dj go dj go" part, so if you use the 2x repeating slider to map it, it will flow better. Move (4) to this spot.
00:27:355 (4) - the melody here stops on this note. I think mapping to the melody a little more would be good, but not necessary. The way to do that is make this a circle instead. and the pattern repeats every other measure.
01:38:791 - this section is the same as ^. the whistled notes on the backbeat don't really fit: 01:45:408 - like here for example. It would sound better to get rid of them.
01:01:325 (3) - unsnapped slider end (sort of unavoidable, sounds bad anyway)
01:10:139 (2) - ^ 40,248,70139,2,0,B|64:208|104:208|128:264,2,97,0|4|2

[normal]
same complaint as in easy, but I can't make you map the melody if you're going to map to the drums almost exclusively.
00:28:017 (6) - I really hate sliders like this that end on a downbeat when they are overused like they are in this song.
01:09:473 (4) - this didn't really fit
01:09:695 (5) - unsnapped slider end. you can use this if you want, but I don't think the timing of this song was done particularly well (by the mixer)
124,80,69695,2,0,B|176:160|168:252,1,159,2|0

[hard]
00:32:649 (3) - I really don't understand why this is here. It sounds 1000% better at 00:33:090 - repeats most of the song too.
00:54:487 - add
01:29:967 (4) - end 1 earlier, add 1/2 notes
kiai end is different from other diffs.

[collab]
[verdisphena]
00:53:164 (1) - end 1/2 earlier
01:12:761 (2) - doesn't really fit, and since you only use 1 of these sliders, it fits even less.
01:49:379 (1) - this part was really awkward.

[eldnl]
00:54:708 - add note (end slider 1/2 earlier)
01:37:025 (3) - new combo, remove previous and next new combos

I'm glad this diff maps the melody a little better, but I still think it does a poor job of doing so, so I don't really like the mapping style much. Mapping mostly rhythm drums is boring to me when there are many other interesting parts to map.
Topic Starter
Verdisphena

ziin wrote:

These 13 page songs are hard to mod, and are usually nearly perfect, so everything I say here is minor.

[unsnapped slider ends]
every difficulty has sliders over a red timing section. Not only is the timing of this song poor (mostly due to the mp3 itself), when you slide over a red timing section, things tend to break. The way to fix it is to open the file in osu and change the length of the slider manually, or do a better job timing the map. This is very important? I don't think so, but I'll see what happend I'll fix it

This is one of easy's sliders:
40,248,70139,2,0,B|64:208|104:208|128:264,2,100,0|4|2 <-what you currently have
40,248,70139,2,0,B|64:208|104:208|128:264,2,97,0|4|2 <-what is closer to being correct and snapped Thanks ><

You see I changed the 100 to 97, which essentially means 100 pixels long vs 97 pixels long. You can't ever be exact, but it will be closer to being correct. I also recommend you guess and check.

I went ahead and did easy and normal for you, but hard and collab both have them as well. Thanks


[normal]
same complaint as in easy, but I can't make you map the melody if you're going to map to the drums almost exclusively.
00:28:017 (6) - I really hate sliders like this that end on a downbeat when they are overused like they are in this song.
01:09:473 (4) - this didn't really fit Ok, changed
01:09:695 (5) - unsnapped slider end. you can use this if you want, but I don't think the timing of this song was done particularly well (by the mixer) Fixed
124,80,69695,2,0,B|176:160|168:252,1,159,2|0

[hard]
00:32:649 (3) - I really don't understand why this is here. It sounds 1000% better at 00:33:090 - repeats most of the song too.
00:54:487 - add
01:29:967 (4) - end 1 earlier, add 1/2 notes
kiai end is different from other diffs.

[collab]
[verdisphena]
00:53:164 (1) - end 1/2 earlier Nope
01:12:761 (2) - doesn't really fit, and since you only use 1 of these sliders, it fits even less. No thanks
01:49:379 (1) - this part was really awkward. u_u

[eldnl]
00:54:708 - add note (end slider 1/2 earlier)
01:37:025 (3) - new combo, remove previous and next new combos

I'm glad this diff maps the melody a little better, but I still think it does a poor job of doing so, so I don't really like the mapping style much. Mapping mostly rhythm drums is boring to me when there are many other interesting parts to map.
Thanks for you mod ziin ilu
HellDawn
Easy
01:13:644- spacing cuz too far
Pretty nice diff :3

Normal
00:45:884- Finish
01:35:261- I think whistle than better finish
01:49:820 (6,7,8)- finish :3
02:01:768- finish

Hard
Overal Difficulty -1 ?
00:45:222- clap <3
Topic Starter
Verdisphena

HellDawn wrote:

Easy
01:13:644- spacing cuz too far fixed
Pretty nice diff :3

Normal
00:45:884- Finish no
01:35:261- I think whistle than better finish nop
01:49:820 (6,7,8)- finish :3 no
02:01:768- finish no

Hard
Overal Difficulty -1 ?
00:45:222- clap <3
Thanks
Musty
ok, let's go for my 3months old reqs from you xD
General
The third offset looks better with : 70 458ms

[Collab]

00:22:502 - Soft hitsound ? ;w;
00:30:002 (1,2,3,4,5,6,7,8) - Really Confusing when the "100/300/50/Miss" appears..
00:45:223 (4,5) - i don't like this spacing changed, but well..
00:47:208 (6) - Finish
00:51:840 (4,5) - Why this patteeeeern ? ;w;
01:35:033 (5,1) - confusing but playable

Overall is awesomee

[Hard]
00:28:237 (1,2) - It should be better if you make more esthetic.
00:53:164 - What about add a soft note ?

Nice Hard :)

[Normal&Easy]

Can't find any errors for me, it fits perfectly for begginers.

Nice map.
Topic Starter
Verdisphena

Mustaash wrote:

ok, let's go for my 3months old reqs from you xD
General
The third offset looks better with : 70 458ms No thanks, It's fine for me

[Collab]

00:22:502 - Soft hitsound ? ;w; no
00:30:002 (1,2,3,4,5,6,7,8) - Really Confusing when the "100/300/50/Miss" appears.. I add a new combo in (5)
00:45:223 (4,5) - i don't like this spacing changed, but well.. It's a Jump
00:47:208 (6) - Finish no
00:51:840 (4,5) - Why this patteeeeern ? ;w; Cuz is fun
01:35:033 (5,1) - confusing but playable

Overall is awesomee

[Hard]
00:28:237 (1,2) - It should be better if you make more esthetic.
00:53:164 - What about add a soft note ?

Nice Hard :)

[Normal&Easy]

Can't find any errors for me, it fits perfectly for begginers.

Nice map.
Thanks :3
Pereira006
hello~~

I so sorry later

IMO <- My opinios

General

eldnL's Hard's bpm have 2 BPM same http://puu.sh/6mu4 kill him 1 bpm to same all diff

Some Suggestions
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[Bima's Easy]

you bpm the begin are 136,000bpm but another diff bpm are 135,999bpm
you should bpm same all diff

AR +1 ? this will readable IMO

00:22:943 this volume is too low increassing at 80% because the women voice too much higher so increassing at 80% or more IMO
00:28:237 (1,2,3,4,1,2,3,4) - why lack hitsound ? 00:28:237 (1,2,3,4) - only the end slider put clap also (4) the end have whistle remove it and change clap 00:32:208 (2) - add clap the end slider 00:33:531 (4) - add clap the only middle slider
00:37:061 (4) - the end slider pleasse remove whistle
00:42:355 (1) - New combo ? IMO
00:49:413 (1) - put finish the start slider?
01:03:479 (1,2) - Incosiente spacing
01:08:807 (3,4,1,2) - not fit combo i suggest 01:08:807 (3) - put new combo and at 01:09:695 (1) - remove new combo if you fix this put new combo at 01:11:879 (5)

you hitsound volume are too low try increassing IMO
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[Normal]

can be HP -1?

00:24:708 (1) - add finish only the start slider? because strong drums IMO
00:26:472 (4) - the end slider remove finish because is not fit IMO
00:45:884 (1) - add finish only the start slider?
00:49:414 (1) - ^
01:21:585 (1,2) - the end slider and note i suggest get another place because Hitburst the end slider and approareach note this will be hard read IMO
01:28:644 (1,2,3,4) - I not like start play this here code if you like
80,192,88644,6,0,B|104:144,2,55,8|0|2
156,236,89526,2,0,B|204:340,1,110,8|2
256,264,90408,2,0,B|280:216,2,55,8|0|2
344,268,91291,2,0,B|392:164,1,110,0|0
01:31:291 (4) - add clap only the start slider?
01:42:320 (1,2,3,4) - I need same with 01:38:791 (1,2,3,4) - example this http://puu.sh/6mD1 this better gameplay IMO if you fix this fix spacing at 01:45:850 (1)
01:49:379 (5) - new combo?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
eldnL's Hard

00:14:781 (2) - lmfao lot point you konw http://puu.sh/6mF2 this is better low point than you slider lot point orz
00:50:296 (3) - ^ another
01:11:217 (7) - IMO this not fit with lyrics
01:18:276 (7) - ^
01:34:269 pleasse increassing volume IMO
02:17:651 (2) - you ass slider is perfect orz

i think is fine also the begin you have bpm same that i sayd general
why you diff is aswome? i can't answer o.o
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Collab

hp -1 pleasse :(

i can't mod this because so funny orz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
that all i think I very confuse this bpm by me but this is okay
sorry later and STAR ! because you all diff is cool
good luck
Topic Starter
Verdisphena
Thank you pereira, I fix some things
eldnl

Mustaash wrote:

[Hard]
00:28:237 (1,2) - It should be better if you make more esthetic. What do you mean? Any suggestion? I need a referral from the aesthetic.
00:53:164 - What about add a soft note ? Ok

Nice Hard :) ~
Thanks :)

Pereira006 wrote:

eldnL's Hard

00:14:781 (2) - lmfao lot point you konw http://puu.sh/6mF2 this is better low point than you slider lot point orz I can't see the change >.>
00:50:296 (3) - ^ another ^
01:11:217 (7) - IMO this not fit with lyrics I think so, that's why this is a slider and not notes.
01:18:276 (7) - ^ ^
01:34:269 pleasse increassing volume IMO Had two inherited sections here, I remove one, maybe it's better now.
02:17:651 (2) - you ass slider is perfect orz That's not an ass, this is an ass http://puu.sh/6o9R

i think is fine also the begin you have bpm same that i sayd general
why you diff is aswome? i can't answer o.o cuz I'm eldnl (?
Thanks :)

Download: DJ StevieV - Running On Empty (Verdisphena) [eldnL's Hard].osu
Cristian
RANK THIS MAP NOW
I give you kdstar wwwwwww
Charles445
Good folder is good.

General
  1. TIMING IS INCONSISTENT ON DIFFICULTIES! The first timing sections of Ozzy's Taiko has BPM 136.000, while the other difficulties have 135.999 as their first timing section! This needs to be fixed!
  2. Also, I believe one of the timing sections is incorrect (on all difficulties). The timing section at 61767 interferes with the singer and causes the circles directly after that section to sound very offbeat. http://puu.sh/6UyW The timing section should be moved to 62591 instead. It will sound and play much, much better. Then, a timing section should be added at 63478 to reset the metronome. http://puu.sh/6Uzx
    Try this for yourself and listen to the difference.

    Tags are out of order on some difficulties, although I doubt it is a problem.
Bima's Easy
  1. 00:37:061 (4) - Double repeat sliders like this can be hard to read for beginners since the second repeat has to be read quickly (I know this because I've watched many beginners fail at these). You can keep them if you want.
  2. 00:56:031 (1) - Same as above.
  3. 01:05:255 (3) - Same.
  4. 01:14:526 (2) - Same.
  5. 01:18:497 (3) - Same.
  6. 01:39:673 (3) - Same again.
  7. 02:06:621 (4) - Same! You can ignore these if you really want.
  8. 02:11:033 (4) - Same.

    Not a bad difficulty. Seems a bit rectangular at times, but that's just looks.

Normal
  1. 00:55:370 (2) - The end of this slider gets partially covered up by the spinner's hitburst. It makes it a little hard to read. You might want to move this slider away from the center of the screen.
  2. 01:01:546 (3) - This slider is not snapped correctly! Not in the AIMod way, but the endpoint does not end on the correct beat. In all other difficulties the sliders end at 01:02:036.

    It's alright.
eldnL's Hard
  1. 00:24:708 - New combo for consistency. This next part of the map has new combos on every measure. Adding one here would keep the consistency.
  2. 00:52:502 (4,5) - This stack is misleading. I excepted the 5 to be on the white tick before. Perhaps move the 5 to the white tick and add another hitcircle?
  3. 01:01:546 (5,6) - This combination would normally be easy to read, but the beat is strange because it crosses over a timing section. This makes the slider longer than expected.
  4. 01:08:363 (4,5) - This one is not as misleading as the other, but it might be a good idea to move the 5 out from underneath.
  5. 01:15:408 (4,5) - Same as above.
  6. 01:35:262 (2) - New combo for consistency. (on a new measure)

    Quite nice.
Ozzy's Taiko
  1. 01:45:850 - Why a sudden hard to read stream? Don't do this ozzy! :(
  2. 01:49:379 - Again! Please don't do this stream, it doesn't fit the difficulty.
  3. The ending speed up gets way too fast. Again, it doesn't fit the difficulty. If you really want to have a speedup, make it max out at 1.25x or something, 2x is far too much.

    Nice until you start trolling me :P
Collab
  1. Verdisphena
    1. 00:13:237 (1,2) - This jump feels far too big for this difficulty. I suggest making the jump smaller.
    2. 00:52:061 (5) - This would likely be more readable if it were placed at the beginning point of the 4, not the end point. It allows the player not to move downwards when playing the combo and keeps the flow better.
    3. 01:16:291 (5) - New combo for HP. This massive slowdown part causes the HP drain to get dangerously low at points. Also, because the slowdown portion begins after a super hard part, the player's HP will be quite low here. It's good to keep them in the game if they're successfully completing this slow part.
    4. 02:22:945 - Add a circle here then move the spinner a bit farther away? It would sound much better in my opinion, and would be a fun finish.
  2. eldnL
    1. 00:58:017 (6) - New combo for HP. This massive slowdown part causes the HP drain to get dangerously low at points. Also, because the slowdown portion begins after a super hard part, the player's HP will be quite low here. It's good to keep them in the game if they're successfully completing this slow part.
    2. 01:03:479 (5) - New combo for HP. Same reason as above.
    3. 01:09:695 (6) - New combo for HP, again.
    Nice collab.
Topic Starter
Verdisphena

Charles445 wrote:

Good folder is good.

General
  1. TIMING IS INCONSISTENT ON DIFFICULTIES! The first timing sections of Ozzy's Taiko has BPM 136.000, while the other difficulties have 135.999 as their first timing section! This needs to be fixed! Fixed :p
  2. Also, I believe one of the timing sections is incorrect (on all difficulties). The timing section at 61767 interferes with the singer and causes the circles directly after that section to sound very offbeat. http://puu.sh/6UyW The timing section should be moved to 62591 instead. It will sound and play much, much better. Then, a timing section should be added at 63478 to reset the metronome. http://puu.sh/6Uzx
    Try this for yourself and listen to the difference. I'll skip this, It's fine imo, but thanks

    Tags are out of order on some difficulties, although I doubt it is a problem.


Normal
  1. 00:55:370 (2) - The end of this slider gets partially covered up by the spinner's hitburst. It makes it a little hard to read. You might want to move this slider away from the center of the screen.
  2. 01:01:546 (3) - This slider is not snapped correctly! Not in the AIMod way, but the endpoint does not end on the correct beat. In all other difficulties the sliders end at 01:02:036.
    All changed!
    It's alright.



Collab
  1. Verdisphena
    1. 00:13:237 (1,2) - This jump feels far too big for this difficulty. I suggest making the jump smaller. It's fine for me
    2. 00:52:061 (5) - This would likely be more readable if it were placed at the beginning point of the 4, not the end point. It allows the player not to move downwards when playing the combo and keeps the flow better. ok
    3. 01:16:291 (5) - New combo for HP. This massive slowdown part causes the HP drain to get dangerously low at points. Also, because the slowdown portion begins after a super hard part, the player's HP will be quite low here. It's good to keep them in the game if they're successfully completing this slow part. ok
    4. 02:22:945 - Add a circle here then move the spinner a bit farther away? It would sound much better in my opinion, and would be a fun finish.
    Nice collab.
Thaaanks for your mod <3
eldnl

Charles445 wrote:

eldnL's Hard
  1. 00:24:708 - New combo for consistency. This next part of the map has new combos on every measure. Adding one here would keep the consistency. Sure
  2. 00:52:502 (4,5) - This stack is misleading. I excepted the 5 to be on the white tick before. Perhaps move the 5 to the white tick and add another hitcircle? Added a repeat and put (5) stacked in the previous (2).
  3. 01:01:546 (5,6) - This combination would normally be easy to read, but the beat is strange because it crosses over a timing section. This makes the slider longer than expected. Also that don't follow the voice, I just add a repeat to the slider, sounds better.
  4. 01:08:363 (4,5) - This one is not as misleading as the other, but it might be a good idea to move the 5 out from underneath. What do you mean? sorry, I speak spanish and I don't understand very good.
  5. 01:15:408 (4,5) - Same as above. ^
  6. 01:35:262 (2) - New combo for consistency. (on a new measure) This is fine, also is consistent with the next combo.

    Quite nice.
Collab

[*]eldnL
  1. 00:58:017 (6) - New combo for HP. This massive slowdown part causes the HP drain to get dangerously low at points. Also, because the slowdown portion begins after a super hard part, the player's HP will be quite low here. It's good to keep them in the game if they're successfully completing this slow part. Good reason, but I will not change, this difficulty should be play by pro player's, If a normal player can't pass it he just need to practice it.
  2. 01:03:479 (5) - New combo for HP. Same reason as above. ^
  3. 01:09:695 (6) - New combo for HP, again. That was mapped by verdisphena orz
Nice collab.[/list]
Thanks charlees ^^

Download: DJ StevieV - Running On Empty (Verdisphena) [eldnL's Hard].osu
OzzyOzrock
mata al speed-up

los streams NECESITAN QUEDAR
Topic Starter
Verdisphena

OzzyOzrock wrote:

mata al speed-up

los streams NECESITAN QUEDAR
Cual de todos los speed upD:
Touche_old
Te dejo otra star mijito <3 Este map debe ir a ranked >:o
Topic Starter
Verdisphena
bump
Kanari
You requested in my queu but I cannot find anything to fix ._.
Its well mapped.
Hope it get ranked soon~ ;D
Touche_old
Gosh cuanto le falta para quedar rankeado :?
mancuso_JM_
2 meses sin mods, me tomo el atrevimiento de modearlo :P

Bima's Easy:
00:27:575 (4): Clap in reverse arrow plays well
00:31:105 (4): ^
00:41:693 (3): ^
00:42:355 (4): New Combo plays well and it's more consistent
00:48:752 (4): Clap in Reverse arrow.

Normal:
Approach Rate: -1
00:53:384 (Spin): Puede que este spinner sea un poco corto para esta dificultad, pero asdasasd
01:03:479 (1): CLAP + finish suena bien al comienzo del slider
01:46:842 (1,2): Este Stack es algo confuso en esta dificultad, creo que es mejor si apilas el (2) con el siguiente slider (3)
02:07:504 (2): Este slider se me hace algo extraño, creo que seria mejor si utilizas un punto gris en lugar de uno rojo.

eldnL's Hard:
Nada para decir aca

Ozzy's Taiko:
Lo mismo en esta diff. :P

Collab:
Que tal Circle Size +1. Juega bien para estas dificultades, ademas ya tienes 3 dificultades con el mismo tamaño de Circulo. Antes de jugarla y de modearla pense que ya lo ibas a tener :P
02:08:607 (1): Ese New Combo queda raro y no juega bien. Sugiero que lo elimines

Pequeño mod. Este map creo que ya esta listo
Buena Suerte y te dejo 2 estrellas ;)
Topic Starter
Verdisphena

mancusojuanmattos wrote:

Bima's Easy:
00:27:575 (4): Clap in reverse arrow plays well
00:31:105 (4): ^
00:41:693 (3): ^
00:42:355 (4): New Combo plays well and it's more consistent
00:48:752 (4): Clap in Reverse arrow.
^ No para todo

Normal:
Approach Rate: -1 ok
00:53:384 (Spin): Puede que este spinner sea un poco corto para esta dificultad, pero asdasasd No creo
01:03:479 (1): CLAP + finish suena bien al comienzo del slider no
01:46:842 (1,2): Este Stack es algo confuso en esta dificultad, creo que es mejor si apilas el (2) con el siguiente slider (3) listo
02:07:504 (2): Este slider se me hace algo extraño, creo que seria mejor si utilizas un punto gris en lugar de uno rojo. no

eldnL's Hard:
Nada para decir aca

Ozzy's Taiko:
Lo mismo en esta diff. :P

Collab:
Que tal Circle Size +1. Juega bien para estas dificultades, ademas ya tienes 3 dificultades con el mismo tamaño de Circulo. Antes de jugarla y de modearla pense que ya lo ibas a tener :P hell no
02:08:607 (1): Ese New Combo queda raro y no juega bien. Sugiero que lo elimines ok
ty
Colin Hou
[General]:
  1. combo colors and the BG makes my eye not very comfortable while testing. maybe just me
[Collab]:
  1. 01:01:546 (5,6) - consider making this 1 slider? notes like that is no good in game play
  2. 01:36:364 (6,1) - a bit confused cuz I thought there would be a jump while color-switching lol
  3. 01:40:114 (6,7) - slider, note might be better
  4. 01:49:379 (1,2,3) - not fitting good here, put something at 01:49:710 to be hit?
good luck
Topic Starter
Verdisphena

Colin Hou wrote:

[General]:
  1. combo colors and the BG makes my eye not very comfortable while testing. maybe just me
I change a bit the colors

[Collab]:
  1. 01:01:546 (5,6) - consider making this 1 slider? notes like that is no good in game play Waiting eldnlok
  2. 01:36:364 (6,1) - a bit confused cuz I thought there would be a jump while color-switching lol ^
  3. 01:40:114 (6,7) - slider, note might be better I don't think so
  4. 01:49:379 (1,2,3) - not fitting good here, put something at 01:49:710 to be hit? Uhm no
good luck
Thanks
All fixed, thanks
nvm I'll leave this die
eldnl
Nope
Topic Starter
Verdisphena
Bump
a
a
a
Touche_old
Exijo bubble >:l
Kenezz
Hey Verdissss
Kenezz's Bakamod~

Bima's Easy
  1. 00:42:355 (4) - The previous combos suggest a new combo here, add it please.
  2. 00:53:164 - This rythmical break is totally neddles, remove it.
  3. 01:01:814 (4) - Oh this beat, because is the unique 1/4 in this diff I suggest delete furthermore is hard to read to the rookie players.
  4. 01:10:556 (7) - The new combo should be start here and not in the next note, fix it.
  5. 01:10:997 (2) - A bit nazi but can you move this note to respect the distance spacing?
  6. 01:31:070 (1) - This spinner don't should end at 01:35:703? Same the before spinner... If you agree move the timing section.
  7. 02:00:445 (4) - Nazi again, imo this slider don't look nice, maybe try with this? http://puu.sh/geAd
  8. 02:04:415 (1) - Remove new combo here and add it at 02:05:739 (7), check the before pattern of the combos and this broke with the pattern.
Normal
  1. 01:00:664 (2) - Stackea este slider correctamente con el anterior, no es tanto por ser nazi pero la verdad no se ve bien en el test play.
  2. 01:10:139 (6) - Hmm no es un gran problema pero por el anterior slider y los hits300/100/50 esta nota se ve un poco escondida, aconsejaría que la movieras al final del slider o a algún lugar mas visible.
  3. 01:31:842 (1) - A comparacion de el easy este spinner no esta silenciado y tiene finish, manten la consistencia con esto y ademas lee lo que puse sobre este spinner en el mod de easy.
  4. 02:14:562 (4,5) - Ambos finish resultan un poco fuertes comparados con la musica, remuevelos, asimismo mantendras la consistencia con las otras diffs pues ninguna tiene estos finish.
  5. 02:22:504 (7) - Realmente esperaba el finish final en este slider, imo suena mejor pues se adecua perfectamente con la pista, ademas que en collab si tiene finish.
eldnL's Hard
  1. 00:07:722 (2,3) - Muevelos cuatro grids hacia arriba para ajustarlos al centro del otro slider, esto es solo por estetica y entonces se veria como algunos sliders que colocaste como estos 00:16:546 (5).
  2. 00:11:252 (2) - Si quieres puedes hacer lo mismo aqui pero hacia la izquierda, si lo cambias modifica el espacio de (3).
  3. 00:20:296 (5) - Quizas Ctr+R, esto hara que un slider se mueva a la izquierda y el otro a la derecha y imo habria un equilibrio en el espacio mas marcado.
  4. 01:07:697 (3) - En este caso solo lo deberias subir dos grids.
  5. 01:14:747 (3) - Bueno, recuerda que solo se trata de una sugerencia para que se vean un poco mejor.
  6. 01:27:320 (1) - Combo Bug, Agrega un new combo porfavor.
  7. 01:28:203 (2,3) - Uno a la derecha y el otro a la izquierda~
  8. 01:46:511 (2,2) - ~
  9. 01:54:710 (1) - Otro combo bug, agregalo porfavor.
  10. 02:13:018 (2) - Y finalmente este slider.
Ozzy's Taiko
  1. Really are neccesary more than three slider speed here?
  2. 00:43:789 (2) - Please delete one beat here, are two in one tick.

Collab
  1. 00:50:296 (1) - Considero que el nuevo combo esta de mas puesto que no hay ningun determinante que sugiera agregarlo.
  2. 00:54:928 (1) - Combo Bug.
  3. 01:03:479 (5) - Remueve el whistle que tiene se oye mal.
  4. 01:37:688 (1) - Quizas elimina el new combo y acerca mas 01:37:467 (3) para no usar otro new combo ya que se trata solo de un mini jump que se lee fácilmente. http://puu.sh/gfNF
  5. 02:22:945 (5) - Hmm no soy muy fan de este tipo de combos pero aquí no vendría mal uno, hay un ligero cambio en el espacing y la pista cambia por completo, de todas maneras tu elijes modificarlo o no.
Bueno es todo, siento el retraso de verdad.
Llámame cuando lo arregles y urrghh ya no soporto mas debo dormir =___=
Buena suerte :3~
Topic Starter
Verdisphena

Kenezz wrote:

Hey Verdissss
Kenezz's Bakamod~

Bima's Easy
  1. 00:42:355 (4) - The previous combos suggest a new combo here, add it please.
  2. 00:53:164 - This rythmical break is totally neddles, remove it.
  3. 01:01:814 (4) - Oh this beat, because is the unique 1/4 in this diff I suggest delete furthermore is hard to read to the rookie players.
  4. 01:10:556 (7) - The new combo should be start here and not in the next note, fix it.
  5. 01:10:997 (2) - A bit nazi but can you move this note to respect the distance spacing?
  6. 01:31:070 (1) - This spinner don't should end at 01:35:703? Same the before spinner... If you agree move the timing section.
  7. 02:00:445 (4) - Nazi again, imo this slider don't look nice, maybe try with this? http://puu.sh/geAd
  8. 02:04:415 (1) - Remove new combo here and add it at 02:05:739 (7), check the before pattern of the combos and this broke with the pattern.
yes no ok yes yes no

Normal
  1. 01:00:664 (2) - Stackea este slider correctamente con el anterior, no es tanto por ser nazi pero la verdad no se ve bien en el test play. ok
  2. 01:10:139 (6) - Hmm no es un gran problema pero por el anterior slider y los hits300/100/50 esta nota se ve un poco escondida, aconsejaría que la movieras al final del slider o a algún lugar mas visible. Listop
  3. 01:31:842 (1) - A comparacion de el easy este spinner no esta silenciado y tiene finish, manten la consistencia con esto y ademas lee lo que puse sobre este spinner en el mod de easy. =.=
  4. 02:14:562 (4,5) - Ambos finish resultan un poco fuertes comparados con la musica, remuevelos, asimismo mantendras la consistencia con las otras diffs pues ninguna tiene estos finish. okap
  5. 02:22:504 (7) - Realmente esperaba el finish final en este slider, imo suena mejor pues se adecua perfectamente con la pista, ademas que en collab si tiene finish ~~.
eldnL's Hard
  1. 00:07:722 (2,3) - Muevelos cuatro grids hacia arriba para ajustarlos al centro del otro slider, esto es solo por estetica y entonces se veria como algunos sliders que colocaste como estos 00:16:546 (5).
  2. 00:11:252 (2) - Si quieres puedes hacer lo mismo aqui pero hacia la izquierda, si lo cambias modifica el espacio de (3).
  3. 00:20:296 (5) - Quizas Ctr+R, esto hara que un slider se mueva a la izquierda y el otro a la derecha y imo habria un equilibrio en el espacio mas marcado.
  4. 01:07:697 (3) - En este caso solo lo deberias subir dos grids.
  5. 01:14:747 (3) - Bueno, recuerda que solo se trata de una sugerencia para que se vean un poco mejor.
  6. 01:27:320 (1) - Combo Bug, Agrega un new combo porfavor.
  7. 01:28:203 (2,3) - Uno a la derecha y el otro a la izquierda~
  8. 01:46:511 (2,2) - ~
  9. 01:54:710 (1) - Otro combo bug, agregalo porfavor.
  10. 02:13:018 (2) - Y finalmente este slider.
~Ya dije en irc

Ozzy's Taiko
  1. Really are neccesary more than three slider speed here?
  2. 00:43:789 (2) - Please delete one beat here, are two in one tick .
ugu

Collab
  1. 00:50:296 (1) - Considero que el nuevo combo esta de mas puesto que no hay ningun determinante que sugiera agregarlo. Oks
  2. 00:54:928 (1) - Combo Bug.~
  3. 01:03:479 (5) - Remueve el whistle que tiene se oye mal. Lizto
  4. 01:37:688 (1) - Quizas elimina el new combo y acerca mas 01:37:467 (3) para no usar otro new combo ya que se trata solo de un mini jump que se lee fácilmente. http://puu.sh/gfNF nop
  5. 02:22:945 (5) - Hmm no soy muy fan de este tipo de combos pero aquí no vendría mal uno, hay un ligero cambio en el espacing y la pista cambia por completo, de todas maneras tu elijes modificarlo o no. Lizto
Bueno es todo, siento el retraso de verdad.
Llámame cuando lo arregles y urrghh ya no soporto mas debo dormir =___=
Buena suerte :3~
stress
Kenezz
"over 1 year ago" Orz
Okay now are... Ranked!!

Congratulations ;D!!
Topic Starter
Verdisphena
a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a


I'm so happy now
mancuso_JM_
Al fin Verdi, yo pense que iba a ser un famoso Forever Pending :P
Felicitaciones!! Suerte con el Rank!!
ElxBeta
verdis, you just got punk'd
Touche_old
This is looking good

Ranked~










(?

BATs vengan a mí :<
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