pro mapset ! おめでとう !
Garven wrote:
Hi Gamu
This map will be disqualified for the following reasons brought up by Garven, p3n, Shiro, and KSHR:
[General]
Difficulty spread between ADVANCED and EXHAUST is too large.
[BASIC]
00:44:414 (1) - Too soon after spinner
01:04:840 (2,3) - No new player is going to read this rhythm change correctly. The visual isn't distinctively different enough distance-wise due to the use of opposite-direction sliders.
EXHAUST should also get a few more mods.
Kick slider use is poor. Every single one of them is counter-intuitive.
Also the slider/circle composition is extremely confusing, especially with the 1/6.
thank you..Garven wrote:
Hi Gamu Hi
This map will be disqualified for the following reasons brought up by Garven, p3n, Shiro, and KSHR:
[General]
Difficulty spread between ADVANCED and EXHAUST is too large. I will create a new diff!
[BASIC]
00:44:414 (1) - Too soon after spinner Removed a two circles (00:44:414 and 00:45:053)
01:04:840 (2,3) - No new player is going to read this rhythm change correctly. The visual isn't distinctively different enough distance-wise due to the use of opposite-direction sliders. ok I extended this slider (01:04:840 (2))
EXHAUST should also get a few more mods. ok!
Kick slider use is poor. Every single one of them is counter-intuitive. I cannot understand that. Where part..?
Also the slider/circle composition is extremely confusing, especially with the 1/6. No I don't think so..
Even I who suck at reading ar9 I didn't find it confusing at all... RIPGarven wrote:
Also the slider/circle composition is extremely confusing, especially with the 1/6.
他は修正しました-Nanaka- wrote:
がむむはいどうもー
[EXHAUST]がんばー
- 00:05:000 (4) - 個人的に1/8減らして欲しいのと、ここは別にスライダー1本か 1/8許してちょ
こうゆうのでも全然いいかなっと- 00:05:159 - 後ここClapも欲しい、追加するなら全DiffPlz finishの音だけで十分。
- 00:15:691 (1,2) - 見た目、流れ的にもx256y360の方が好き stackさせたい症候群(5に)
- 01:08:351 (3) - Ctrl+G 反転させてblanket作ってもいいかも、どっちでもいいw んじゃそのままにします。
- 01:28:297 (3) - 最初の提案と同じく3連とかでどう さっきと同じ。
- 01:48:563 (4) - 分かるんだけど後のも合わさって非常にやりづらい;;こんなんでお願いします 1/8は決まり
- 01:50:957 (4) - ここも分かるんだけど最後止まって終わるのは寂しいからスライダー1本とか上とかの感じがいいかな あえてこれで終わらせてる
mod time: 0.5 hours
他は修正しましたShiraKai wrote:
huhuhu
EXHAUST以外は結構mod受けてるみたいなのでこれだけ見ます、他も必要でしたら声かけてください
[EXHAUST]とても素敵な譜面でした(*'ω'*)
- 00:02:606 - 00:02:766 - ここって1/8では・・・? たぶん1/4・・・? ちょっと微妙なのでそのままにしときます
- 00:10:106 (6) - 00:09:946 (5) - と同じ音が鳴っているからここにもwhistle欲しいです。 聞こえづらいから、なくてもいいかも・・?
- 01:49:042 - ここの音拾いたくないですか? ないほうが自然で、次の連打やりやすいかなって思ったんだけど、考えときます
ふぁいとです!
244,200,110478,2,0,L|292:192,1,42.5,4|0,0:0|0:0,0:0:0:0:
180,269,110718,2,0,L|136:260,1,42.5,4|0,0:0|0:0,0:0:0:0:
48,237,110957,2,0,L|28:232,4,21.25,0|0|0|0|6,0:0|0:0|0:0|0:0|0:0,0:0:0:0:
iyasine wrote:
シュゥゥゥゥゥゥ ≡( ε:)
[EXHAUST]
- 01:49:042 - 強い音を無視する場合はAIMする側の手を遊ばせてあげるといいかもしれません。スタックだと次のnoteまでAIMが若干退屈に感じたのでジャンプを作ってみるといいかもしれません。 たしかにそれはあるかもだけど、これくらい間開けるときはそのままスタックさせるのは私のスタイル
- 01:50:478 (2,3,4) - 流れとデザインの提案。手前の(1)のsliderでAIMに勢いがついてるので、次の(2,3,4)をもう少し左に展開してみてはいかがでしょう。 いいアイデアだけど、わたし的には今のが好きかな。
img & code244,200,110478,2,0,L|292:192,1,42.5,4|0,0:0|0:0,0:0:0:0:
180,269,110718,2,0,L|136:260,1,42.5,4|0,0:0|0:0,0:0:0:0:
48,237,110957,2,0,L|28:232,4,21.25,0|0|0|0|6,0:0|0:0|0:0|0:0|0:0,0:0:0:0:
少ないけど以上です。とても整ってるdiffだと思いますreranked go
他は修正しました。alacat wrote:
Hey!
[EXHAUST]Star rateだけ見ると問題ないように思えますが、やや音を取りすぎていると思います。BPMも188と低くはないと思うのでその分音を減らすことでより難易度のバランスが良くなると思います。 青tickのサークルとかを消して、3/4 slider+ 1/2 sliderを増やしました。
- 00:15:611 - ん~できれば音取りたいですね!ここ 取ろうと思ったんだけど、いい感じにできなくて結局は見た目重視のこの形になりました。
また、INFINITE diffに関しては提案はないです:3 がんばって!
I asked him.Garven wrote:
The last two points were brought up by Shiro, so please follow up with him for explanation.
thank you for checking :3/TicClick wrote:
The gap between the spinner on BASIC and the next note is doubled. We also added some kiai fountains (all three are snapped) for more cooliness.
Rebubbled! Quick, catch anyone.
Satellite wrote:
お疲れ様
It's kinda like the Watercolour incident, just not as bad. Still, no way it can be right.Illkryn wrote:
this maps pp aint right
Indeed... 240BPM jumps gives more PP that a load of 282BPM streams anyway.jesus1412 wrote:
Great now it gives no pp just like fast maps are meant to.