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Takeharu Ishimoto - Battle Theme 1 - arrange - from FINAL FA

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Deni
This beatmap was submitted using in-game submission on Mittwoch, 21. November 2012 at 15:09:57

Artist: Takeharu Ishimoto
Title: Battle Theme 1 - arrange - from FINAL FANTASY II
Source: Dissidia Final Fantasy
Tags: Game Video RPG 2 Firion KonataN Aldwych the emperor FFII FF2 duodecim 012
BPM: 150
Filesize: 4364kb
Play Time: 01:40
Difficulties Available:
  1. Aldwych's Hard (4.82 stars, 194 notes)
  2. Easy (2.21 stars, 114 notes)
  3. KonataN's Insane (4.98 stars, 256 notes)
  4. Normal (3.88 stars, 154 notes)
Download: Takeharu Ishimoto - Battle Theme 1 - arrange - from FINAL FANTASY II
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
~RANKED~

Easy ( 100% )
Normal ( 100% )
Aldwych's Hard( 100% )
KonataN's Insane ( 100% )

Special Thanks To :
KonataN (Guest Diff.)
http://osu.ppy.sh/u/konatan
Aldwych (Guest Diff.)
http://osu.ppy.sh/u/aldwych
p3n (Bubble)
http://osu.ppy.sh/u/p3n
ztrot (Rank!)
http://osu.ppy.sh/u/ztrot
KonataN
Hi :3

Normal:

Du sagst mir du hast distance snap verwendet? mach mal distance snap an, und klicke ein paar Objekte mal an, da merkste gleich dass distance snap was zu verbessern hat. Mach das mal mit allen Objekten, am Ende wird zwar alles nicht mehr an der selben stelle sein aber das tut in dem Fall nicht weh.

00:00:426 Der Spinner ist zu kurz. Mir fällt spontan auch nichts ein was man als Alternative nehmen könnte, leider :(
00:07:626 (1,2) Nimm am besten den ersten Slider und füg ihn als den zweiten mit copy'n'paste ein und korrigier dann die Position (damit die 100% gleich sind) Dann natürlich 00:08:426 (3) wieder schön ans Ende vom 2. setzen
00:11:826 (2) Das der sich so oft wiederholt hat zumindest bei mir für Verwirrung gesorgt D: Mir fällt natürlich keine Alternative ein =o=
00:14:026 (1,2,3) mach am besten aus denen eine schöne Linie im gewünschten Winkel
00:17:226 (3) Hier empfehle ich dir nicht so einen Slider der sich an einer unerwarteten Position wiederholt, sondern vielleicht einen Slider und Circle.
00:20:426 (1,2,3,4) Schau dass das alles schön gleichmäßig ist
00:33:226 (1,2,3) ^
01:46:026 Hier vielleicht ein Inherited Point mit Volume = 5%?

wenn du willst würde ich an deine stelle ein paar hircirclemuster und sowas einbauen dann sieht das bestimmt toll aus :D

Ich denke das wär genug fürs erste bei Normal :)

Mods für weitere diffs werden folgen, gib mir dann keine kudos.
Topic Starter
Deni
SPOILER

KonataN wrote:

Hi :3

Normal:

Du sagst mir du hast distance snap verwendet? mach mal distance snap an, und klicke ein paar Objekte mal an, da merkste gleich dass distance snap was zu verbessern hat. Mach das mal mit allen Objekten, am Ende wird zwar alles nicht mehr an der selben stelle sein aber das tut in dem Fall nicht weh. Habs gemacht!

00:00:426 Der Spinner ist zu kurz. Mir fällt spontan auch nichts ein was man als Alternative nehmen könnte, leider :( Ich lass den erstmal so
00:07:626 (1,2) Nimm am besten den ersten Slider und füg ihn als den zweiten mit copy'n'paste ein und korrigier dann die Position (damit die 100% gleich sind) Dann natürlich 00:08:426 (3) wieder schön ans Ende vom 2. setzen Ok
00:11:826 (2) Das der sich so oft wiederholt hat zumindest bei mir für Verwirrung gesorgt D: Mir fällt natürlich keine Alternative ein =o= Wenn man das weggmacht hört sichs komisch an, ich lass es erstmal so
00:14:026 (1,2,3) mach am besten aus denen eine schöne Linie im gewünschten Winkel Gemacht ;)
00:17:226 (3) Hier empfehle ich dir nicht so einen Slider der sich an einer unerwarteten Position wiederholt, sondern vielleicht einen Slider und Circle. Ok
00:20:426 (1,2,3,4) Schau dass das alles schön gleichmäßig ist habs gleichmäßig gemacht ;)
00:33:226 (1,2,3) ^
01:46:026 Hier vielleicht ein Inherited Point mit Volume = 5%? Dann hört man den Schluss doch garnichtmehr >.< ?

wenn du willst würde ich an deine stelle ein paar hircirclemuster und sowas einbauen dann sieht das bestimmt toll aus :D

Ich denke das wär genug fürs erste bei Normal :)

Mods für weitere diffs werden folgen, gib mir dann keine kudos.

Danke :)
ZekeyHache
Don't give me kudos for this!
From my modding queue.
I don't like the song, so I'll skip it.

BUT! I'll give you 2 recommendations.

1. Delete the first spinner on Normal.
2.The Easy is not easy, you should remap it with slider velocity 0.80 or 0.70.

Good luck! :)
Topic Starter
Deni
2.The Easy is not easy, you should remap it with slider velocity 0.80 or 0.70.

Its not finished yet! -.-
popner
Timing Check
Current is fine. You can try -2~4 offset.
KonataN
Easy:

Die Easy ist nicht Easy :<

Ich versuch dir ein paar Vorschläge zu machen wie wir das ändern können.

Mal wieder was blödes: Die Slider Velocity ist zu hoch für Easy. Mit 0,60/0,70 ist das echt besser. Problem: Alles neu setzen :I
Der Übergang zwischen den Slidern 00:10:026 (2) und 00:10:826 (1) ist zu schwer für Easy. Da das nicht der einzige derartige übergang ist, würde ich an den stellen einfach zum Rythmus mappen, das ist dann leicht zu spielen.
01:05:426 Hier das selbe
01:31:026 Nochmal das selbe
01:33:426 (2,3) Das ist der Normal zu ähnlich. Lass dir besser was neues einfallen.
01:37:426 (1,2,3) Der Anfang von den dreien ist schwer für Anfänger zu erkennen, weil kurz davor ein Slider drübergeschlabbert ist. Schau das sie an einer länger sichtbaren Position erscheinen.
01:46:126 wie bei Normal, das da am Ende nachdem der Song vorbei ist noch so ein BATSCH kommt ist nicht schön. deshalb hier Volume auf 5% drosseln hätte ich vorgeschlagen~

Mach bei Normal mal den Spinner jetzt endlich weg und erdenk dir ne Alternative! :<

Hoffe ich konnte helfen.

PS: Insane ist zu (edit)100% fertig :)
Topic Starter
Deni

KonataN wrote:

Easy:

Die Easy ist nicht Easy :<

Ich versuch dir ein paar Vorschläge zu machen wie wir das ändern können.

Mal wieder was blödes: Die Slider Velocity ist zu hoch für Easy. Mit 0,60/0,70 ist das echt besser. Problem: Alles neu setzen :I Slider Velocity ist und war 0.70 ...
Der Übergang zwischen den Slidern 00:10:026 (2) und 00:10:826 (1) ist zu schwer für Easy. Da das nicht der einzige derartige übergang ist, würde ich an den stellen einfach zum Rythmus mappen, das ist dann leicht zu spielen.
01:05:426 Hier das selbe
01:31:026 Nochmal das selbe Alle 3 Vorschläge umgesetzt ! :)
01:33:426 (2,3) Das ist der Normal zu ähnlich. Lass dir besser was neues einfallen. Hab einen neuen Slider eingebaut. :)
01:37:426 (1,2,3) Der Anfang von den dreien ist schwer für Anfänger zu erkennen, weil kurz davor ein Slider drübergeschlabbert ist. Schau das sie an einer länger sichtbaren Position erscheinen. Werden nichtmehr bedeckt von Slider! :)
01:46:126 wie bei Normal, das da am Ende nachdem der Song vorbei ist noch so ein BATSCH kommt ist nicht schön. deshalb hier Volume auf 5% drosseln hätte ich vorgeschlagen~ Naja gut oke, habe jetzt bei Easy und Normal die Lautstärke auf 5% gedrosselt.. :D

Mach bei Normal mal den Spinner jetzt endlich weg und erdenk dir ne Alternative! :< Hab eine Alternative eingebaut... Weiß aber nicht ob die wirklich so toll ist >.<

Hoffe ich konnte helfen.

PS: Insane ist zu (edit)100% fertig :)
Danke nochmal! :lol:
Aldwych
I think you followed konataN's mod.

Sowww ¦ 3

[General]

In tags, delete Final fantasy, ii, battle scene 1 i arrange takeharu ishimoto, it's in your title, artist name source etc... you don't need to say it again.
You can add Firion in tags because it's a character of FF II.

[Easy]

In my opinion (IMO) Slider velocity (SV) is too fast for an easy diff. BPM is 150, if i take for example Senbonzakura (BPM = 152) by natsumeRin, SV = 0,80 or if i take Loco by -Bakari- recently ranked, easy's SV = 0,90. Stay SV at 1,40 make easy diff unrankable. YOu can decrease to 0,80/1,00.

00:16:226 It's better to hear if the slider is move to 00:16:426
00:37:426 I think it's better to this slider to have just one reverse arrow and make something like 00:37:426 (begining) 00:37:826 (reverse) 00:38:226 (end).
01:44:426 End of spinner is ugly and there's nothing at the end. Why not finish it at 01:45:426
01:44:426 Volume hitsound at 30%?
01:45:026 And 10% here?
01:46:026 OF course if you change the spinner, delete this timing section.

I couldn't say something with sliders positions, if you change SV. I will mod it in the future.

[Normal]

00:40:026 Stack them (with the first one)
01:44:426 Same things like easy diff.

[KonataN's insane]

00:14:026 Spacing = x5,00 It's not too much? Maybe not.
00:25:626 Why not a spiral? t/51962
00:41:026 Too higher, it touchs the HP bar.
00:51:226 Same for spiral

I will mode easy/normal diff further if SV are change.

At the next week-end, maybe i will make a spinner for this map. We have time to rank this map.
KonataN

Aldwych wrote:

I think you followed konataN's mod.

(...)

[KonataN's insane]

00:14:026 Spacing = x5,00 It's not too much? Maybe not. It should be like that.
00:25:626 Why not a spiral? t/51962 No.
00:41:026 Too higher, it touchs the HP bar. You're right. fixed :)
00:51:226 Same for spiral Same for above

I will mode easy/normal diff further if SV are change.

At the next week-end, maybe i will make a spinner for this map. We have time to rank this map. Please tell us what you want to say with that sentence o.o
Looks like map is ready for Pending ;)
Topic Starter
Deni
SPOILER

Aldwych wrote:

I think you followed konataN's mod.

Sowww ¦ 3 Yes.. ^^

[General]

In tags, delete Final fantasy, ii, battle scene 1 i arrange takeharu ishimoto, it's in your title, artist name source etc... you don't need to say it again.
You can add Firion in tags because it's a character of FF II. Ok, I deleted them :)

[Easy]

In my opinion (IMO) Slider velocity (SV) is too fast for an easy diff. BPM is 150, if i take for example Senbonzakura (BPM = 152) by natsumeRin, SV = 0,80 or if i take Loco by -Bakari- recently ranked, easy's SV = 0,90. Stay SV at 1,40 make easy diff unrankable. YOu can decrease to 0,80/1,00.
I re-mapped easy. SV is now 0.70 and Distance Snap 1.2


01:44:426 End of spinner is ugly and there's nothing at the end. Why not finish it at 01:45:426 Ok! :)
01:44:426 Volume hitsound at 30%? Ok! :)
01:45:026 And 10% here? Ok! :)
01:46:026 OF course if you change the spinner, delete this timing section. Ok! :)

I couldn't say something with sliders positions, if you change SV. I will mod it in the future. That would be great :)

[Normal]

00:40:026 Stack them (with the first one) Ok! :)
01:44:426 Same things like easy diff. Ok! :)

Thank you very much :)
KonataN
Mod for
Aldwych's Hard:

00:03:226 remove NC
00:04:426 add NC
00:06:026 ^
00:07:626 remove NC
00:09:426^
00:10:026 add NC
00:10:826 remove NC
00:12:826 ^
00:15:426 ^
00:17:426 (6) too close to circle before
00:19:226 (6) ^
00:22:426 (1,2,3,4) Thats a mess to play. Map them proper/get to think about a alternative
00:34:626 remove NC
00:37:226 ^
00:39:626 (1,2,3) if you want to make them like this, do the irregular more regular. hope you know what I mean
00:41:026 remove NC
00:42:026 you never stacked sliders like this before. i recommend not stacking them
00:44:826 remove NC
00:48:026 same for above
01:00:626 remove NC
01:01:826 add NC
01:02:026 remove NC
01:03:426 (3) you better not stack this, because the circle before is stacked neither
01:05:426 remove NC
01:08:426 ^
01:09:226 ^
01:10:026 ^
01:10:826 ^
01:13:426 ^
01:15:626 Maybe remove circle?
01:16:826 remove NC
01:18:226 ^
01:19:626 add NC
01:19:826 remove NC
01:22:826 add NC
01:23:126 remove NC, This part is just confusing. please get a better idea
01:24:026 especially this one is weird
01:24:426 add NC
01:24:626 remove NC
01:26:226 ^
01:27:026 add NC
01:28:026 remove NC
01:29:426 ^
01:30:426 add NC
01:31:026 remove NC
01:32:626 ^
01:33:426 add NC
01:34:026 remove NC

Please do hitsounds~

Easy:
Inherited Points
wegen denen ist ab kiai time bis zum ende 100% volume, stell bei denen bitte 70% ein, also die bei ca. 14s und 25s

00:02:426 NC weg
00:05:626 ^
00:20:426 ^
00:38:426 ^
00:39:626 NC hin
00:44:826 NC weg
01:07:026 ^
01:10:026 ^
01:20:226 ein kleiiiin wenig nach links, so das er die selbe X koordinate wie der circle darunter hat :3
01:34:026 NC weg
01:44:426 kleines problem mit dem spinner, der ist zu kurz für ne easy AI mod meldet das auch :< Ich hab grad kA was tun D:


Normal:
wegen dem Sound das selbe wie bei easy~

00:01:826 NC weg
00:09:026 ^
00:09:826 NC hin
00:10:826 NC weg
00:14:026 NC hin
00:15:426 NC weg
00:18:226 NC weg (nicht 100% sicher)
00:19:626 ^
00:24:026 ^
00:25:226 NC hin
00:25:626 NC weg
00:29:626 ^
00:32:226 ^
00:32:826 NC hin
00:33:226 NC weg
00:36:426 ^
00:38:826 ^
00:47:626 ^
01:00:626 ^
01:08:426 ^
01:09:226 NC hin
01:10:026 NC weg
01:15:426 ^
01:21:826 auf die selbe linie wie der Slider davir zeigt?
01:20:826 NC weg
01:32:626 ^
01:44:426 der spinner ist auch hier etwas zu kurz :I
Topic Starter
Deni
SPOILER

KonataN wrote:

Easy:
Inherited Points
wegen denen ist ab kiai time bis zum ende 100% volume, stell bei denen bitte 70% ein, also die bei ca. 14s und 25s Gemacht! :)

00:02:426 NC weg
00:05:626 ^
00:20:426 ^
00:38:426 ^
00:39:626 NC hin
00:44:826 NC weg
01:07:026 ^
01:10:026 ^
01:20:226 ein kleiiiin wenig nach links, so das er die selbe X koordinate wie der circle darunter hat :3
01:34:026 NC weg
01:44:426 kleines problem mit dem spinner, der ist zu kurz für ne easy AI mod meldet das auch :< Ich hab grad kA was tun D:
Okay, das meiste behoben. :D Das mit dem Spinner müssen wir nochmal überlegen :/


Normal:
wegen dem Sound das selbe wie bei easy~

00:01:826 NC weg
00:09:026 ^
00:09:826 NC hin
00:10:826 NC weg
00:14:026 NC hin
00:15:426 NC weg
00:18:226 NC weg (nicht 100% sicher)
00:19:626 ^
00:24:026 ^
00:25:226 NC hin
00:25:626 NC weg
00:29:626 ^
00:32:226 ^
00:32:826 NC hin
00:33:226 NC weg
00:36:426 ^
00:38:826 ^
00:47:626 ^
01:00:626 ^
01:08:426 ^
01:09:226 NC hin
01:10:026 NC weg
01:15:426 ^
01:21:826 auf die selbe linie wie der Slider davir zeigt?
01:20:826 NC weg
01:32:626 ^
01:44:426 der spinner ist auch hier etwas zu kurz :I
Alles behoben ausser den Slider ;) ..

Dankeee :!: :P
pyransc
[Easy]
00:20:426 (1) - This slider is little ugly, change them , you can copie this slider 00:23:626 (1)
00:58:826 (1) - add one reverse at 00:59:226, end slider at 00:59:626
00:59:826 (2) - delete circle
01:05:426 (1) - start at 01:05:226, add one reverse at 01:05:626, end slider at 01:06:026
01:34:026 (4) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq

[Normal]
00:16:226 (3) - romove clap on first and third reverse ,add finish, remove finish on last circle, add clap
00:17:226 (4) - add finish to firs circle
00:18:226 (5) - mayby change slider to look like this 00:14:026 , you can copy/paste
00:22:436 (3) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq
00:25:626 (3) - ^
00:49:226 (1) - ^
01:34:026 (4) - ^ http://osu.ppy.sh/ss/129698

[Aldwych's Hard]
Add Kiai Time and hitsound.

[KonataN's Insane]
Nothing to do.
Aldwych
Hello

KonataN wrote:

Mod for
Aldwych's Hard:

00:03:226 remove NC
00:04:426 add NC
00:06:026 ^
00:07:626 remove NC
00:09:426^
00:10:026 add NC
00:10:826 remove NC
00:12:826 ^
00:15:426 ^
00:17:426 (6) too close to circle before What? It's snap, i won't jump it too. xD
00:19:226 (6) ^ ^
00:22:426 (1,2,3,4) Thats a mess to play. Map them proper/get to think about a alternative. You think it? I won't stream with circles, it's a long stream and i won't stack sliders
00:34:626 remove NC
00:37:226 ^
00:39:626 (1,2,3) if you want to make them like this, do the irregular more regular. hope you know what I mean X and Y = 160? Like that? (for the 3rd)
00:41:026 remove NC
00:42:026 you never stacked sliders like this before. i recommend not stacking them Why not, i didn't know what can i do here
00:44:826 remove NC
00:48:026 same for above
01:00:626 remove NC
01:01:826 add NC
01:02:026 remove NC
01:03:426 (3) you better not stack this, because the circle before is stacked neither Ok i will say positions at the end.
01:05:426 remove NC
01:08:426 ^
01:09:226 ^
01:10:026 ^
01:10:826 ^
01:13:426 ^
01:15:626 Maybe remove circle? Little sound here, and did nothing for 1,5 tick, i think it's ugly (imo)
01:16:826 remove NC
01:18:226 ^
01:19:626 add NC
01:19:826 remove NC
01:22:826 add NC
01:23:126 remove NC, This part is just confusing. please get a better idea Two little sounnd here for a little stream, if you don't want of too circle so make a slider?
01:24:026 especially this one is weird Why weird?
01:24:426 add NC
01:24:626 remove NC
01:26:226 ^
01:27:026 add NC
01:28:026 remove NC
01:29:426 ^
01:30:426 add NC
01:31:026 remove NC
01:32:626 ^
01:33:426 add NC
01:34:026 remove NC

Please do hitsounds~
Positions :

368,216,63426,1,0
336,240,63626,2,0,B|258:317|258:165|194:229,2,170
408,192,65426,6,0,B|472:128,2,85
408,280,66026,2,0,B|472:344,2,85
336,232,66626,1,0
144,64,67026,5,0

It's after
328,144,63026,1,

I let change dub for NC and hitsounds
Topic Starter
Deni

pyransc wrote:

[Easy]
00:20:426 (1) - This slider is little ugly, change them , you can copie this slider 00:23:626 (1)
00:58:826 (1) - add one reverse at 00:59:226, end slider at 00:59:626
00:59:826 (2) - delete circle
01:05:426 (1) - start at 01:05:226, add one reverse at 01:05:626, end slider at 01:06:026
01:34:026 (4) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq I made it a bit more symmetrical ! :)

[Normal]
00:16:226 (3) - romove clap on first and third reverse ,add finish, remove finish on last circle, add clap Ok!
00:17:226 (4) - add finish to firs circle Ok!
00:18:226 (5) - mayby change slider to look like this 00:14:026 , you can copy/paste Ok!
00:22:436 (3) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq
00:25:626 (3) - ^
00:49:226 (1) - ^
01:34:026 (4) - ^ http://osu.ppy.sh/ss/129698 I changed it a bit.

Thanks! :)
Behon
Easy:
00:00:426 (1): Replace the whistle at the end (00:01:226) with a finish.
00:20:426 (3): Consider making this look smoother/neater like so: http://up.ppy.sh/files/slider-14.jpg
00:25:226 (2): Add a finish at the end to match 00:22:026.
01:05:426 (1): Move to 01:05:226 and consider shortening to end at 01:05:826 afterwards.
01:19:226 (1,2): Match up horizontally with 01:18:626 to look neater.
01:34:026 (4): Extend so that it ends at 01:36:826.
01:44:426 (Spinner): Too short for Easy. Consider extending this to start at 01:43:826 and get rid of the hitcircle there.

Normal:
00:05:626 (3): Consider making this look more symmetrical/smoother curved.

Hard:
01:01:826 (8): Make this a new combo.
01:02:026 (1): Get rid of the new combo on this.

Insane is fine.
CTB Fia
i know FF but why FF II using FF VII wallpaper???
it just wrong picture u know

Easy
try to use distance snap to rearrange ur beats
01:24:747 - put spinner here

Normal
01:28:787 - put spinner here

Hard
Nothing to say :o

Insane
00:27:247 - in insane,short time song don't need a break so just put some note or sliders here
00:52:797 - this too

all beats in every diff seems to right in place

that's all i can say
good luck and i'm sure ur beatmap will be ranked! :D
Topic Starter
Deni
SPOILER

Behonkiss wrote:

Easy:
00:00:426 (1): Replace the whistle at the end (00:01:226) with a finish. Ok
00:20:426 (3): Consider making this look smoother/neater like so: http://up.ppy.sh/files/slider-14.jpg Ok
00:25:226 (2): Add a finish at the end to match 00:22:026. Ok
01:05:426 (1): Move to 01:05:226 and consider shortening to end at 01:05:826 afterwards.
01:19:226 (1,2): Match up horizontally with 01:18:626 to look neater. Ok
01:34:026 (4): Extend so that it ends at 01:36:826.
01:44:426 (Spinner): Too short for Easy. Consider extending this to start at 01:43:826 and get rid of the hitcircle there. Fix'd

Normal:
00:05:626 (3): Consider making this look more symmetrical/smoother curved. Ok Fix'd

shojimeguro wrote:

i know FF but why FF II using FF VII wallpaper???
it just wrong picture u know Ok, I changed the wallpaper to a Final Fantasy Dissidia Wallpaper with Firion

Easy
try to use distance snap to rearrange ur beats why? I think they are good.
01:24:747 - put spinner here No >.<

Normal
01:28:787 - put spinner here No >.<


that's all i can say
good luck and i'm sure ur beatmap will be ranked! :D Thanks! :D


Thanks for the mods!
Aldwych

Behonkiss wrote:

Hard:
01:01:826 (8): Make this a new combo. Fix for twice
01:02:026 (1): Get rid of the new combo on this.
To dubb : I like your BG, but why not changing combo colors, the previous BG seems good with combo colours but not really now :

Why not something like this? :

[Colours]
Combo1 : 235,5,11
Combo2 : 163,114,252
Combo3 : 60,117,251
Combo4 : 251,210,51

I will gave you my diff with this colours, if you and KonataN find it good, why not making it?

(No kds)
Topic Starter
Deni

Aldwych wrote:

To dubb : I like your BG, but why not changing combo colors, the previous BG seems good with combo colours but not really now

(No kds)

Ok I changed the combo colours.
Meru
hello, m4m for t/91951&start=0

sorry if my mod wasn't helpful =w=

[General]
SPOILER
Inconsistency in combo colours:

- [Aldwych's Hard] :
Combo1 : 235,5,11
Combo2 : 163,114,252
Combo3 : 60,117,251
Combo4 : 251,210,51

- [Easy] :
Combo1 : 255,0,0
Combo2 : 128,128,255
Combo3 : 55,155,255
Combo4 : 255,207,40

- [KonataN's Insane] :
Combo1 : 255,0,0
Combo2 : 128,128,255
Combo3 : 55,155,255
Combo4 : 254,209,33

- [Normal] :
Combo1 : 255,0,0
Combo2 : 128,128,255
Combo3 : 55,155,255
Combo4 : 255,197,21

Inconsistency in AudioLeadIn:
- [Aldwych's Hard] : 0
- [Easy] : 1500
- [KonataN's Insane] : 1500
- [Normal] : 1500

Inconsistency in PreviewTime:
- [Aldwych's Hard] : 7626
- [Easy] : 7526
- [KonataN's Insane] : 7526
- [Normal] : -1

Inconsistency in Countdown:
- [Aldwych's Hard] : 1
- [Easy] : 1
- [KonataN's Insane] : 0
- [Normal] : 1

Inconsistency in Kiai Times:

- [Aldwych's Hard] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:26:826

- [Easy] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:25:626

- [KonataN's Insane] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:26:826

- [Normal] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:26:600[/notice]

[Easy]
  1. Maybe you can add value to HPDrain instead of zero?
  2. 00:32:226 - change to clap?
  3. 01:34:026 - A better curve? I mean fix the slider anchor, make it into neat slider
  4. 01:36:426 - Somehow, it feels awkward to put clap here

[Normal]
  1. A preview point has not yet been set for this difficulty.
  2. Unsnapped inherited (green) sections at 00:26:600
  3. 00:07:826 (1,2) - I suggest to remove the finish at the slider tail
  4. 00:11:826 (4) - I think this slider should stop at 00:12:426 and (5) should start earlier at 00:12:626 and end at 00:13:626 you know, it follow the song, so it becomes like this http://puu.sh/R9lF
  5. 00:16:226 - Only suggestions, but how about like this
    (N)==(C)==(C)==(C)==(N)
    N = Normal hitsound
    C = Clap
  6. 00:22:226 (2,3) - If you're following the instrument, the slider (3) should start at (2) and replace it
  7. 00:25:426 (2,3) - ^
  8. 00:36:426 (4) - Need more curve? (inb4, add more slider anchor perhaps)

  9. [/list

[Aldwych's Hard]
  1. OD 7 is too high for Hard diff, maybe -1 you can see TGR - Romantic Children [BD's Lunatic] the value is only 8 for a diff that have 1 stream and 1 jump
  2. 00:59:526 (2,4) - how about stack these notes?

[KonataN's Insane]
  1. 01:21:826 (1,3) - move the clap to (1)? maybe you forget it or doing that on purpose
  2. 01:24:026 (6,7) - IMO this pattern is quite confusing because it suddenly jumps to left after you jump to the right, but I think it's fine
  3. 01:30:626 (4,5,1) - it would be better if the distance from (5) to (1) are consistent with (4) to (5)


that's all that I can find u,u

My personal opinion:
still need more mod on hitsound
more better looking slider
I like this BGM lol
Aldwych
Hello Matoryoshika

OD 7 is too high for Hard diff, maybe -1 you can see TGR - Romantic Children [BD's Lunatic] the value is only 8 for a diff that have 1 stream and 1 jump Accepted
00:59:526 (2,4) - how about stack these notes? No, i don't need to do it, it looks nice without a stack, and (imo) sliders will be too much close.
Topic Starter
Deni

Matoryoshika wrote:

hello, m4m for t/91951&start=0

sorry if my mod wasn't helpful =w=

[General]
SPOILER
Inconsistency in combo colours:

- [Aldwych's Hard] :
Combo1 : 235,5,11
Combo2 : 163,114,252
Combo3 : 60,117,251
Combo4 : 251,210,51

- [Easy] :
Combo1 : 255,0,0
Combo2 : 128,128,255
Combo3 : 55,155,255
Combo4 : 255,207,40

- [KonataN's Insane] :
Combo1 : 255,0,0
Combo2 : 128,128,255
Combo3 : 55,155,255
Combo4 : 254,209,33

- [Normal] :
Combo1 : 255,0,0
Combo2 : 128,128,255
Combo3 : 55,155,255
Combo4 : 255,197,21

Inconsistency in AudioLeadIn:
- [Aldwych's Hard] : 0
- [Easy] : 1500
- [KonataN's Insane] : 1500
- [Normal] : 1500

Inconsistency in PreviewTime:
- [Aldwych's Hard] : 7626
- [Easy] : 7526
- [KonataN's Insane] : 7526
- [Normal] : -1

Inconsistency in Countdown:
- [Aldwych's Hard] : 1
- [Easy] : 1
- [KonataN's Insane] : 0
- [Normal] : 1

Inconsistency in Kiai Times:

- [Aldwych's Hard] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:26:826

- [Easy] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:25:626

- [KonataN's Insane] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:26:826

- [Normal] :
Kiai #1: Starts on 00:14:026, ends on 00:26:600[/notice]

[Easy]
  1. Maybe you can add value to HPDrain instead of zero?
  2. 00:32:226 - change to clap?
  3. 01:34:026 - A better curve? I mean fix the slider anchor, make it into neat slider
  4. 01:36:426 - Somehow, it feels awkward to put clap here

[Normal]
  1. A preview point has not yet been set for this difficulty.
  2. Unsnapped inherited (green) sections at 00:26:600
  3. 00:07:826 (1,2) - I suggest to remove the finish at the slider tail
  4. 00:11:826 (4) - I think this slider should stop at 00:12:426 and (5) should start earlier at 00:12:626 and end at 00:13:626 you know, it follow the song, so it becomes like this http://puu.sh/R9lF
  5. 00:16:226 - Only suggestions, but how about like this
    (N)==(C)==(C)==(C)==(N)
    N = Normal hitsound
    C = Clap
  6. 00:22:226 (2,3) - If you're following the instrument, the slider (3) should start at (2) and replace it
  7. 00:25:426 (2,3) - ^
  8. 00:36:426 (4) - Need more curve? (inb4, add more slider anchor perhaps)

  9. [/list

[Aldwych's Hard]
  1. OD 7 is too high for Hard diff, maybe -1 you can see TGR - Romantic Children [BD's Lunatic] the value is only 8 for a diff that have 1 stream and 1 jump
  2. 00:59:526 (2,4) - how about stack these notes?

[KonataN's Insane]
  1. 01:21:826 (1,3) - move the clap to (1)? maybe you forget it or doing that on purpose
  2. 01:24:026 (6,7) - IMO this pattern is quite confusing because it suddenly jumps to left after you jump to the right, but I think it's fine
  3. 01:30:626 (4,5,1) - it would be better if the distance from (5) to (1) are consistent with (4) to (5)


that's all that I can find u,u

My personal opinion:
still need more mod on hitsound
more better looking slider
I like this BGM lol
Thank you very much! That was a helpful mod! :)
KonataN

Matoryoshika wrote:

[KonataN's Insane]
  1. 01:21:826 (1,3) - move the clap to (1)? maybe you forget it or doing that on purpose I did that on purpose :)
  2. 01:24:026 (6,7) - IMO this pattern is quite confusing because it suddenly jumps to left after you jump to the right, but I think it's fine It should be like this :)
  3. 01:30:626 (4,5,1) - it would be better if the distance from (5) to (1) are consistent with (4) to (5)done!
Thanks! now i gotta mod your map. since you're really good, you can think how short my mod may be D:
Nagisawa
Hey~ from my moddin Q

You write in my que in yor post, diff easy. so I'll moddin only one complication. I'm sorry.

[Easy]
Delete .osb file in your folder and full submit
Apporoach Rate in Song Setup -1

00:01:826 (2) - NC
00:14:026 (1) - http://puu.sh/VQtQ
00:21:626 (4) - clap
00:44:826 (1) - remove nc
00:59:826 (2,3) - remove clap. does not fit the music. just add here 01:00:226 (3) - the whistle.
01:41:826 (5) - whistle

And so,comboburst


good luck)
Topic Starter
Deni
SPOILER

Nagisawa wrote:

Hey~ from my moddin Q

You write in my que in yor post, diff easy. so I'll moddin only one complication. I'm sorry.

[Easy]
Delete .osb file in your folder and full submit
Apporoach Rate in Song Setup -1

00:01:826 (2) - NC
00:14:026 (1) - http://puu.sh/VQtQ
00:21:626 (4) - clap
00:44:826 (1) - remove nc
00:59:826 (2,3) - remove clap. does not fit the music. just add here 01:00:226 (3) - the whistle.
01:41:826 (5) - whistle

And so,comboburst






good luck)

Fixed everything and added comboburst. Thank you so much! :)
Come[Back]Home
Ich bin nicht wirklich gut in Mods aber ok

Hard:

00:09:826 Circle mit nem Clap?
00:16:226 Circle?

Insane:

00:25:626 Slider weg und dafür bei 00:25:826 nen Stream bis 00:26:826?
00:51:226 das gleiche wie bei 00:25.626

Fertig.
Mein Mod ist zwar nicht wirklich gut.
Aber deine Map ist einfach grandios ^.^
Phish_old
hey~

Folder seems ok
i can mod german? kk..-


[Easy]
> Das Hitsounding klingt noch ein wenig seeehr random... Hitsoundind ist auch schwer zu erklären, grundsätzlich sollte man als Anfänger einem Rythmus folgen mit Claps oder Claps und Whistles und mit Finish hebt man verschiedene Höhepunkte vom Lied hervor. Du machst paar claps hier paar da und hin und wieder random whistles/finishes ._. das hört sich am schluss einfach moe an.. btw haben die Guest Diff Mapper das gleiche Problem mit den Hitsounds, also werd ich mich wahrsch. auch auf das Hitsounding besonders konzentrieren...
> Ich empfehl uuuunbedingt irgendwelche Custom Hitsounds. Such dir passende und bitte gleichzeitig welche die nicht so aufdringlich sind wie die osu! Standard Hitsounds.. Und wenn du das nicht machst, dann bitte ich dich darum nochmal -10 bis -20 Volume auf alle Sections zu machen..
00:02:426 (2,3,1,2,3,4) - hier hast du erst clap clap dann finish finish und whistle whistle, das hört sich aber wirklich nicht sehr schön an.. mach jeweils am Ende von dein Slidern nur einen Clap und nimm die hitsounds von den circlen (3) (2) (4)!
00:04:026 (1) - NC weg
00:16:426 (1,2) - diese 2 Claps zb. passen einfach überhaupt nicht da rein.. mach die bitte weg :c
00:18:026 (3) - bitte lass den slider 00:18:826 - hier enden, ist besser.
00:23:626 (1) - whistle?
00:29:626 (2,3) - finishes wirklich nur selten verwenden, ausser du hast custom hitsounds, oder es passt wirklich gut rein viele finishes zu benutzen, aber hier sind die wieder mal moemoe D: ich würde die zwei finishes wieder mit claps replacen
00:37:626 (2,3,4) - clapspam ._. passt nicht
00:49:226 (1,2) - lösch das, weil der slider eh moe aussieht, und copy paste 00:46:026 (1,2) - das da, und spiegel es horizontinal.
01:05:426 (1) - im allgemeinen soll es ja eine Easy Diff sein, und wenn ich sogar schon Schwierigkeiten damit habe wird es für Anfänger sicherlich sehr schwer sein dein Mapping zu readen. Das Problem ist das du abwechselnd auf verschiedene Instrumente mappst, und in diesem Soundtrack folgen die verschiedenen Instrumente nicht einer einheitlichen Melodie.. Keine Ahnung, vielleicht will das Lied ja irgendwie 'Chaos' ausdrücken oder so, aber wenn du abwechselnd auf die Geige und das Klavier mappst sieht dein Mapping auch aus wie Chaos. an dieser Stelle zb. würde ich den slider am weißen Tick starten, weil es einfach viel logischer ist.
01:10:026 (1) - kein grund für NC, lösch ihn
01:08:826 (1,2,3) - lösch alle Hitsounds von den Circlen bitte.. da ist eine kleine Steigerung in der Musik, und du fängst mit finish clap clap an und dann kommen whistles, die praktisch wieder 'leiser' sind als die claps... das passt einfach so nicht :0 mach die ersten 3 hitsounds weg, dann hört sichs besser an.
01:11:626 (1,2,3,1) - tausch bitte die Finishes gegen Claps aus!
01:21:826 - Die Pause is einfach nur unlogisch o.o mapp das bitte
01:31:026 (1) - das hab ich oben schonmal angesprochen (mit wall-of-text) starte den Slider bitte 01:30:826 - auf dem weißen tick.
01:37:426 - hier ist es auch wieder komisch zu spielen auch wenn die circle natürlich zum klavier passen, aber das Klavier ist einfach nur ein wenig.. aus dem Takt.. und das macht es schwierig. bitte versuch hier einen Slider mit reverse arrow zu machen, der ist nämlich sehr viel einfacher zu spielen:
01:40:626 - ^
01:43:826 (1) - ich würde alle Hitsounds von dem Spinner rausnehmen, ein leises Ende passt wesentlich besser
im allgemeinen eine schöne Diff, braucht nur noch ein bisschen Modding und Arbeit nehme ich an ._.
god bless america, und ich hab noch 3 diffs vor mir >:c fu fu fu

[Normal]
> ich werd glaub ich nicht mehr zu den Hitsounds schreiben, das wär mir zu viel.. vielleicht schaust du einfach nochmal drüber und löscht paar finishes die du obviously overused hast.. o,o
00:11:826 (4) - mach da einen reverse arrow weg und starte den Slider 00:12:626 (5) - schon bei 00:12:426 - (mach den slider dann länger damits wieder passt!)
00:12:426 (5) - der slider muss 1smallgrid links, damits gestackt is
00:17:226 (4) - geht das nicht schöner .____. der sieht moe aus
00:18:226 (5) - schieb den slider auf den weißen tick vorher 00:18:026 -
00:19:626 (6) - was is das denn schon wieder für ein sliderbody D: mach doch einfach 4 sliderpoints und ordne sie symmetrisch an, dann kommt auch kein moe moe raus :c
00:22:426 (3) - >_< ein wenig symmetrischer plz:
SPOILER

symmetrische slider sind wirklich nicht schwierig, und alles was moe moe aussieht lässt die map 2007 wirken wenn du weißt was ich mein
00:25:626 (3) - ... mach ihn bitte schöner ><
00:30:626 (5) - NC
00:32:826 (4) - delete NC
00:33:226 (1) - NC
00:37:226 - add note!!
00:39:626 (1,2) - unreadable für eine Normal Diff, änder das plz (in höheren diffs is sowas natürlich leicht möglich, aber Normal-Spieler kapiern sowas nicht und die niedrige AR lässt auch nicht zu das man sieht ob erst der untere oder obere Slider kommt.)
00:49:226 (1,2,3) - das löschen und dafür wieder 00:46:026 (1,2,3,4,5,6) - copy pasten und horizontinal spiegeln. sieht besser aus!
01:05:426 - fühlt sich immernoch komisch an an dieser stelle auf einem roten tick zu beginnen
01:19:226 (1) - 1smallgrid nach oben
01:21:826 (5) - 1smallgrid nach links
01:22:026 - Die Pause is auch immernoch sehr komisch, da müsste gemappt sein
01:34:026 (4) - holy shit replace das mit einem spinner oder irgendetwas, nur mach diesen slider weg o__o
01:43:826 - spinner hier starten? und die note dafür deleten..
01:44:426 (1) - hitsounds weg von dem ding plz!
*stöhn* mal sehn wie die guest diffs aussehen...

[Aldwych's Hard]
> in this diff i can also see many hitsound overusing and some unfitting placement, but with a bit modding we can get rid of that.. i guess...
00:07:826 - delete clap
00:08:226 - ^
00:10:426 - ^
00:22:426 - if you want that part fitting to the music, you need to make it like this:
SPOILER

---

if you have the sliders ending on a blue tick, it fits perfectly to the music, cause the piano goes like "1234,1234,1234"
00:33:226 (1,2,3) - 5 instant claps and then nothing after? you need to find a rythym to place your claps, please fix this..
00:42:426 (2,3) - this little ugly overlapping looks moe, just move (3) a little bit to the right or something
00:48:026 (1,2,3,4) - again, like above, you have 123,123,123,123; but it is 1234,1234,1234. fix that!
01:23:126 (6,7,8,9) - does not fit at all and is too difficult to read.
01:40:626 (1) - no hitsounds on the last spinner plz
nice diff ><

[KonataN's Insane]
00:08:426 - clap
00:09:226 (1) - ^
00:10:826 - ^
00:25:626 (3) - tu doch sowas den leuten nicht an, das kann man doch keinem zumuten. hast du kein Mitleid mit den Leuten? :c
00:51:226 (3) - ^
00:52:426 - 20 sek. Pause ist definitiv zu lang, sei nicht so faul und mapp was dazu ;) Guidelines sagen 5-10 Sekunden sind optimal.
01:34:026 (8) - den seh ich nich ein, mach das weg >< sowas sieht man einfach nicht in ranked maps, weil es weird und moe zu spielen is, this is so 2007 :c
01:37:226 (1) - spinnerende muten wie alle andren diffs es auch machen sollten :0 hitsounds sind da komisch am spinnerende
Diese diff hat mir eigentlich ganz gut gefallen, auch wenn sie noch seeehr viel modding braucht, aber ich denke die Diff holt noch ein wenig aus dem Mapset raus..

Viel Glück euch weiterhin~
Das hat mich dann wohl meinen halben Vor- und Nachmittag gekostet <3 was tut man nicht alles für kudooos..-
^-^
KonataN

Dick wrote:

KonataN's Insane
00:08:426 - clap gemacht
00:09:226 (1) - ^ gemacht
00:10:826 - ^ gemacht
00:25:626 (3) - tu doch sowas den leuten nicht an, das kann man doch keinem zumuten. hast du kein Mitleid mit den Leuten? :c ich bin supporter ich hab und brauch kein mitleid xD waas? das hat sogar dubbadeni geschafft. (hab dich lieb, deni :3)
00:51:226 (3) - ^ ^
00:52:426 - 20 sek. Pause ist definitiv zu lang, sei nicht so faul und mapp was dazu ;) Guidelines sagen 5-10 Sekunden sind optimal. Editor sagt 10-15 sekunden sind optimal, 5 sekunden mehr sind da egal. und nenn mich halt faul?
01:34:026 (8) - den seh ich nich ein, mach das weg >< sowas sieht man einfach nicht in ranked maps, weil es weird und moe zu spielen is, this is so 2007 :c n eckiger slider = 2007 style MOE? moe moe kyun.übertreib nicht, der slider will dich nur killen
01:37:226 (1) - spinnerende muten wie alle andren diffs es auch machen sollten :0 hitsounds sind da komisch am spinnerende gemacht
moe, was. laberst. du. ? MOE.

Wikipedia:
  • Merkmale von Moe

    Es werden vornehmlich weibliche Charaktere als moe bezeichnet, die bestimmte charakteristische und visuelle Kriterien erfüllen. Meist sind sie jung, unschuldig, niedlich (Kawaii) und besitzen bestimmte skurrile oder eigenartige Verhaltensweisen oder Angewohnheiten.
Also, Dick, danke für deinen mod.

ps.: man sollte über die ausdrucksweise und was man überhaupt schreibt nachdenken :lol:
Topic Starter
Deni

Dick wrote:

[Easy]
> Das Hitsounding klingt noch ein wenig seeehr random
Stimmt! Hatte damals noch nicht so Erfahrung mit den Hitsounds. Danke das du mich auf das Aufmerksam gemacht hast.


00:02:426 (2,3,1,2,3,4) - hier hast du erst clap clap dann finish finish und whistle whistle, das hört sich aber wirklich nicht sehr schön an.. mach jeweils am Ende von dein Slidern nur einen Clap und nimm die hitsounds von den circlen (3) (2) (4)! Ok
00:04:026 (1) - NC weg Ok
00:16:426 (1,2) - diese 2 Claps zb. passen einfach überhaupt nicht da rein.. mach die bitte weg :c Ok
00:18:026 (3) - bitte lass den slider 00:18:826 - hier enden, ist besser. Nein.
00:23:626 (1) - whistle? Ok
00:29:626 (2,3) - finishes wirklich nur selten verwenden, ausser du hast custom hitsounds, oder es passt wirklich gut rein viele finishes zu benutzen, aber hier sind die wieder mal moemoe D: ich würde die zwei finishes wieder mit claps replacen Ok
00:37:626 (2,3,4) - clapspam ._. passt nicht Ok
00:49:226 (1,2) - lösch das, weil der slider eh moe aussieht, und copy paste 00:46:026 (1,2) - das da, und spiegel es horizontinal. Ok
01:05:426 (1) - im allgemeinen soll es ja eine Easy Diff sein, und wenn ich sogar schon Schwierigkeiten damit habe wird es für Anfänger sicherlich sehr schwer sein dein Mapping zu readen. Das Problem ist das du abwechselnd auf verschiedene Instrumente mappst, und in diesem Soundtrack folgen die verschiedenen Instrumente nicht einer einheitlichen Melodie.. Keine Ahnung, vielleicht will das Lied ja irgendwie 'Chaos' ausdrücken oder so, aber wenn du abwechselnd auf die Geige und das Klavier mappst sieht dein Mapping auch aus wie Chaos. an dieser Stelle zb. würde ich den slider am weißen Tick starten, weil es einfach viel logischer ist. Nein.
01:10:026 (1) - kein grund für NC, lösch ihn Ok
01:08:826 (1,2,3) - lösch alle Hitsounds von den Circlen bitte.. da ist eine kleine Steigerung in der Musik, und du fängst mit finish clap clap an und dann kommen whistles, die praktisch wieder 'leiser' sind als die claps... das passt einfach so nicht :0 mach die ersten 3 hitsounds weg, dann hört sichs besser an.
Ok
01:11:626 (1,2,3,1) - tausch bitte die Finishes gegen Claps aus! Ok
01:21:826 - Die Pause is einfach nur unlogisch o.o mapp das bitte Nein.
01:31:026 (1) - das hab ich oben schonmal angesprochen (mit wall-of-text) starte den Slider bitte 01:30:826 - auf dem weißen tick. Nein.
01:37:426 - hier ist es auch wieder komisch zu spielen auch wenn die circle natürlich zum klavier passen, aber das Klavier ist einfach nur ein wenig.. aus dem Takt.. und das macht es schwierig. bitte versuch hier einen Slider mit reverse arrow zu machen, der ist nämlich sehr viel einfacher zu spielen:
Nein.
01:40:626 - ^ Nein.
01:43:826 (1) - ich würde alle Hitsounds von dem Spinner rausnehmen, ein leises Ende passt wesentlich besser Ok
im allgemeinen eine schöne Diff, braucht nur noch ein bisschen Modding und Arbeit nehme ich an ._.
god bless america Ich glaub nicht an Gott.
und ich hab noch 3 diffs vor mir >:c fu fu fu
?

[Normal]
> ich werd glaub ich nicht mehr zu den Hitsounds schreiben, das wär mir zu viel.. vielleicht schaust du einfach nochmal drüber und löscht paar finishes die du obviously overused hast.. o,o Haste Recht. Hab alles geändert und die meisten Finishes gelöscht.

00:11:826 (4) - mach da einen reverse arrow weg und starte den Slider 00:12:626 (5) - schon bei 00:12:426 - (mach den slider dann länger damits wieder passt!) Nein.
00:12:426 (5) - der slider muss 1smallgrid links, damits gestackt is Ok
00:17:226 (4) - geht das nicht schöner .____. der sieht moe aus Ok , PS: Dein Moe wird overused.
00:18:226 (5) - schieb den slider auf den weißen tick vorher 00:18:026 -
00:19:626 (6) - was is das denn schon wieder für ein sliderbody D: mach doch einfach 4 sliderpoints und ordne sie symmetrisch an, dann kommt auch kein moe moe raus :c Ok, PS: Dein Moe wird overused.
00:22:426 (3) - >_< ein wenig symmetrischer plz: Ok
SPOILER

symmetrische slider sind wirklich nicht schwierig, und alles was moe moe aussieht lässt die map 2007 wirken wenn du weißt was ich mein
00:25:626 (3) - ... mach ihn bitte schöner >< Ok
00:30:626 (5) - NC Ok
00:32:826 (4) - delete NC Ok
00:33:226 (1) - NC Ok
00:37:226 - add note!! Nein.
00:39:626 (1,2) - unreadable für eine Normal Diff, änder das plz (in höheren diffs is sowas natürlich leicht möglich, aber Normal-Spieler kapiern sowas nicht und die niedrige AR lässt auch nicht zu das man sieht ob erst der untere oder obere Slider kommt.) Ok geändert
00:49:226 (1,2,3) - das löschen und dafür wieder 00:46:026 (1,2,3,4,5,6) - copy pasten und horizontinal spiegeln. sieht besser aus! Ok
01:05:426 - fühlt sich immernoch komisch an an dieser stelle auf einem roten tick zu beginnen Nein.
01:19:226 (1) - 1smallgrid nach oben Ok
01:21:826 (5) - 1smallgrid nach links Ok
01:22:026 - Die Pause is auch immernoch sehr komisch, da müsste gemappt sein Nein.
01:34:026 (4) - holy shit replace das mit einem spinner oder irgendetwas, nur mach diesen slider weg o__o Nein.
01:43:826 - spinner hier starten? und die note dafür deleten.. Nein.
01:44:426 (1) - hitsounds weg von dem ding plz! Ok


Viel Glück euch weiterhin~
Das hat mich dann wohl meinen halben Vor- und Nachmittag gekostet <3 was tut man nicht alles für kudooos..-
^-^ -------->
Aldwych
Hello Nickname128!

Nickname128 wrote:

Ich bin nicht wirklich gut in Mods aber ok

Hard:

00:09:826 Circle mit nem Clap? Done
00:16:226 Circle? Prefering prepare players for jumps
Hello dick!

[Aldwych's Hard]
> in this diff i can also see many hitsound overusing and some unfitting placement, but with a bit modding we can get rid of that.. i guess...
00:07:826 - delete clap
00:08:226 - ^
00:10:426 - ^ All done
00:22:426 - if you want that part fitting to the music, you need to make it like this: Done even if they are jumps

00:33:226 (1,2,3) - 5 instant claps and then nothing after? you need to find a rythym to place your claps, please fix this.. Delete n°2 & 4
00:42:426 (2,3) - this little ugly overlapping looks moe, just move (3) a little bit to the right or something Ctrl+R and change circles placement after
00:48:026 (1,2,3,4) - again, like above, you have 123,123,123,123; but it is 1234,1234,1234. fix that! change sliders placements and done
01:23:126 (6,7,8,9) - does not fit at all and is too difficult to read. I won't change yet.
01:40:626 (1) - no hitsounds on the last spinner plz Piano note here.
nice diff >< Thanks! ;)
Thanks to you (two)
pw384
hi~ :)
some of the mods are nazi mod, just suggestion...

[Easy]
-Settings-
Fine.
-Mapping-
Fine.

[Normal]
-Settings-
* how about ar=4?
-Mapping-
* 00:07:226 - maybe a hitcircle here?
* 00:11:826 (4,5) - Confusing spacing
* 00:37:226 - maybe a hitcircle
* 00:43:626 - ^
* 01:34:026 (4) - make this symmetrical

[Aldwych's Hard]
-Settings-
* nazi: HP Drain=5 or 6
-Mapping-
* nazi: 00:19:226 (6) - move to (192,168)
* 01:40:226 (1) - the circle will be covered with the hit score of the spinner when using default skins, move it to another place?

[KonataN's Insane]
-Settings-
Fine.
-Mapping-
* 00:25:626 (3,4) - make a beat blanket?
* 00:51:226 (3,4) - ^
* nazi: 01:40:626 - another spinner from here?

-------------------------------------------
good luck~
KonataN

384059043 wrote:

[KonataN's Insane]
-Settings-
Fine.
-Mapping-
* 00:25:626 (3,4) - make a beat blanket? done
* 00:51:226 (3,4) - ^ ^
* nazi: 01:40:626 - another spinner from here? did something like that
Thank you for your mod & help :D
Aldwych
Hello 38405904
[Aldwych's Hard]

-Settings-
* nazi: HP Drain=5 or 6 5
-Mapping-
* nazi: 00:19:226 (6) - move to (192,168) Done, with all next placements chagements
* 01:40:226 (1) - the circle will be covered with the hit score of the spinner when using default skins, move it to another place fix
Thanks to you! ;)
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