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Takeharu Ishimoto - Battle Theme 1 - arrange - from FINAL FA

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Deni
This beatmap was submitted using in-game submission on Mittwoch, 21. November 2012 at 15:09:57

Artist: Takeharu Ishimoto
Title: Battle Theme 1 - arrange - from FINAL FANTASY II
Source: Dissidia Final Fantasy
Tags: Game Video RPG 2 Firion KonataN Aldwych the emperor FFII FF2 duodecim 012
BPM: 150
Filesize: 4364kb
Play Time: 01:40
Difficulties Available:
  1. Aldwych's Hard (4.82 stars, 194 notes)
  2. Easy (2.21 stars, 114 notes)
  3. KonataN's Insane (4.98 stars, 256 notes)
  4. Normal (3.88 stars, 154 notes)
Download: Takeharu Ishimoto - Battle Theme 1 - arrange - from FINAL FANTASY II
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
~RANKED~

Easy ( 100% )
Normal ( 100% )
Aldwych's Hard( 100% )
KonataN's Insane ( 100% )

Special Thanks To :
KonataN (Guest Diff.)
http://osu.ppy.sh/u/konatan
Aldwych (Guest Diff.)
http://osu.ppy.sh/u/aldwych
p3n (Bubble)
http://osu.ppy.sh/u/p3n
ztrot (Rank!)
http://osu.ppy.sh/u/ztrot
KonataN
Hi :3

Normal:

Du sagst mir du hast distance snap verwendet? mach mal distance snap an, und klicke ein paar Objekte mal an, da merkste gleich dass distance snap was zu verbessern hat. Mach das mal mit allen Objekten, am Ende wird zwar alles nicht mehr an der selben stelle sein aber das tut in dem Fall nicht weh.

00:00:426 Der Spinner ist zu kurz. Mir fällt spontan auch nichts ein was man als Alternative nehmen könnte, leider :(
00:07:626 (1,2) Nimm am besten den ersten Slider und füg ihn als den zweiten mit copy'n'paste ein und korrigier dann die Position (damit die 100% gleich sind) Dann natürlich 00:08:426 (3) wieder schön ans Ende vom 2. setzen
00:11:826 (2) Das der sich so oft wiederholt hat zumindest bei mir für Verwirrung gesorgt D: Mir fällt natürlich keine Alternative ein =o=
00:14:026 (1,2,3) mach am besten aus denen eine schöne Linie im gewünschten Winkel
00:17:226 (3) Hier empfehle ich dir nicht so einen Slider der sich an einer unerwarteten Position wiederholt, sondern vielleicht einen Slider und Circle.
00:20:426 (1,2,3,4) Schau dass das alles schön gleichmäßig ist
00:33:226 (1,2,3) ^
01:46:026 Hier vielleicht ein Inherited Point mit Volume = 5%?

wenn du willst würde ich an deine stelle ein paar hircirclemuster und sowas einbauen dann sieht das bestimmt toll aus :D

Ich denke das wär genug fürs erste bei Normal :)

Mods für weitere diffs werden folgen, gib mir dann keine kudos.
Topic Starter
Deni
SPOILER

KonataN wrote:

Hi :3

Normal:

Du sagst mir du hast distance snap verwendet? mach mal distance snap an, und klicke ein paar Objekte mal an, da merkste gleich dass distance snap was zu verbessern hat. Mach das mal mit allen Objekten, am Ende wird zwar alles nicht mehr an der selben stelle sein aber das tut in dem Fall nicht weh. Habs gemacht!

00:00:426 Der Spinner ist zu kurz. Mir fällt spontan auch nichts ein was man als Alternative nehmen könnte, leider :( Ich lass den erstmal so
00:07:626 (1,2) Nimm am besten den ersten Slider und füg ihn als den zweiten mit copy'n'paste ein und korrigier dann die Position (damit die 100% gleich sind) Dann natürlich 00:08:426 (3) wieder schön ans Ende vom 2. setzen Ok
00:11:826 (2) Das der sich so oft wiederholt hat zumindest bei mir für Verwirrung gesorgt D: Mir fällt natürlich keine Alternative ein =o= Wenn man das weggmacht hört sichs komisch an, ich lass es erstmal so
00:14:026 (1,2,3) mach am besten aus denen eine schöne Linie im gewünschten Winkel Gemacht ;)
00:17:226 (3) Hier empfehle ich dir nicht so einen Slider der sich an einer unerwarteten Position wiederholt, sondern vielleicht einen Slider und Circle. Ok
00:20:426 (1,2,3,4) Schau dass das alles schön gleichmäßig ist habs gleichmäßig gemacht ;)
00:33:226 (1,2,3) ^
01:46:026 Hier vielleicht ein Inherited Point mit Volume = 5%? Dann hört man den Schluss doch garnichtmehr >.< ?

wenn du willst würde ich an deine stelle ein paar hircirclemuster und sowas einbauen dann sieht das bestimmt toll aus :D

Ich denke das wär genug fürs erste bei Normal :)

Mods für weitere diffs werden folgen, gib mir dann keine kudos.

Danke :)
ZekeyHache
Don't give me kudos for this!
From my modding queue.
I don't like the song, so I'll skip it.

BUT! I'll give you 2 recommendations.

1. Delete the first spinner on Normal.
2.The Easy is not easy, you should remap it with slider velocity 0.80 or 0.70.

Good luck! :)
Topic Starter
Deni
2.The Easy is not easy, you should remap it with slider velocity 0.80 or 0.70.

Its not finished yet! -.-
popner
Timing Check
Current is fine. You can try -2~4 offset.
KonataN
Easy:

Die Easy ist nicht Easy :<

Ich versuch dir ein paar Vorschläge zu machen wie wir das ändern können.

Mal wieder was blödes: Die Slider Velocity ist zu hoch für Easy. Mit 0,60/0,70 ist das echt besser. Problem: Alles neu setzen :I
Der Übergang zwischen den Slidern 00:10:026 (2) und 00:10:826 (1) ist zu schwer für Easy. Da das nicht der einzige derartige übergang ist, würde ich an den stellen einfach zum Rythmus mappen, das ist dann leicht zu spielen.
01:05:426 Hier das selbe
01:31:026 Nochmal das selbe
01:33:426 (2,3) Das ist der Normal zu ähnlich. Lass dir besser was neues einfallen.
01:37:426 (1,2,3) Der Anfang von den dreien ist schwer für Anfänger zu erkennen, weil kurz davor ein Slider drübergeschlabbert ist. Schau das sie an einer länger sichtbaren Position erscheinen.
01:46:126 wie bei Normal, das da am Ende nachdem der Song vorbei ist noch so ein BATSCH kommt ist nicht schön. deshalb hier Volume auf 5% drosseln hätte ich vorgeschlagen~

Mach bei Normal mal den Spinner jetzt endlich weg und erdenk dir ne Alternative! :<

Hoffe ich konnte helfen.

PS: Insane ist zu (edit)100% fertig :)
Topic Starter
Deni

KonataN wrote:

Easy:

Die Easy ist nicht Easy :<

Ich versuch dir ein paar Vorschläge zu machen wie wir das ändern können.

Mal wieder was blödes: Die Slider Velocity ist zu hoch für Easy. Mit 0,60/0,70 ist das echt besser. Problem: Alles neu setzen :I Slider Velocity ist und war 0.70 ...
Der Übergang zwischen den Slidern 00:10:026 (2) und 00:10:826 (1) ist zu schwer für Easy. Da das nicht der einzige derartige übergang ist, würde ich an den stellen einfach zum Rythmus mappen, das ist dann leicht zu spielen.
01:05:426 Hier das selbe
01:31:026 Nochmal das selbe Alle 3 Vorschläge umgesetzt ! :)
01:33:426 (2,3) Das ist der Normal zu ähnlich. Lass dir besser was neues einfallen. Hab einen neuen Slider eingebaut. :)
01:37:426 (1,2,3) Der Anfang von den dreien ist schwer für Anfänger zu erkennen, weil kurz davor ein Slider drübergeschlabbert ist. Schau das sie an einer länger sichtbaren Position erscheinen. Werden nichtmehr bedeckt von Slider! :)
01:46:126 wie bei Normal, das da am Ende nachdem der Song vorbei ist noch so ein BATSCH kommt ist nicht schön. deshalb hier Volume auf 5% drosseln hätte ich vorgeschlagen~ Naja gut oke, habe jetzt bei Easy und Normal die Lautstärke auf 5% gedrosselt.. :D

Mach bei Normal mal den Spinner jetzt endlich weg und erdenk dir ne Alternative! :< Hab eine Alternative eingebaut... Weiß aber nicht ob die wirklich so toll ist >.<

Hoffe ich konnte helfen.

PS: Insane ist zu (edit)100% fertig :)
Danke nochmal! :lol:
Aldwych
I think you followed konataN's mod.

Sowww ¦ 3

[General]

In tags, delete Final fantasy, ii, battle scene 1 i arrange takeharu ishimoto, it's in your title, artist name source etc... you don't need to say it again.
You can add Firion in tags because it's a character of FF II.

[Easy]

In my opinion (IMO) Slider velocity (SV) is too fast for an easy diff. BPM is 150, if i take for example Senbonzakura (BPM = 152) by natsumeRin, SV = 0,80 or if i take Loco by -Bakari- recently ranked, easy's SV = 0,90. Stay SV at 1,40 make easy diff unrankable. YOu can decrease to 0,80/1,00.

00:16:226 It's better to hear if the slider is move to 00:16:426
00:37:426 I think it's better to this slider to have just one reverse arrow and make something like 00:37:426 (begining) 00:37:826 (reverse) 00:38:226 (end).
01:44:426 End of spinner is ugly and there's nothing at the end. Why not finish it at 01:45:426
01:44:426 Volume hitsound at 30%?
01:45:026 And 10% here?
01:46:026 OF course if you change the spinner, delete this timing section.

I couldn't say something with sliders positions, if you change SV. I will mod it in the future.

[Normal]

00:40:026 Stack them (with the first one)
01:44:426 Same things like easy diff.

[KonataN's insane]

00:14:026 Spacing = x5,00 It's not too much? Maybe not.
00:25:626 Why not a spiral? t/51962
00:41:026 Too higher, it touchs the HP bar.
00:51:226 Same for spiral

I will mode easy/normal diff further if SV are change.

At the next week-end, maybe i will make a spinner for this map. We have time to rank this map.
KonataN

Aldwych wrote:

I think you followed konataN's mod.

(...)

[KonataN's insane]

00:14:026 Spacing = x5,00 It's not too much? Maybe not. It should be like that.
00:25:626 Why not a spiral? t/51962 No.
00:41:026 Too higher, it touchs the HP bar. You're right. fixed :)
00:51:226 Same for spiral Same for above

I will mode easy/normal diff further if SV are change.

At the next week-end, maybe i will make a spinner for this map. We have time to rank this map. Please tell us what you want to say with that sentence o.o
Looks like map is ready for Pending ;)
Topic Starter
Deni
SPOILER

Aldwych wrote:

I think you followed konataN's mod.

Sowww ¦ 3 Yes.. ^^

[General]

In tags, delete Final fantasy, ii, battle scene 1 i arrange takeharu ishimoto, it's in your title, artist name source etc... you don't need to say it again.
You can add Firion in tags because it's a character of FF II. Ok, I deleted them :)

[Easy]

In my opinion (IMO) Slider velocity (SV) is too fast for an easy diff. BPM is 150, if i take for example Senbonzakura (BPM = 152) by natsumeRin, SV = 0,80 or if i take Loco by -Bakari- recently ranked, easy's SV = 0,90. Stay SV at 1,40 make easy diff unrankable. YOu can decrease to 0,80/1,00.
I re-mapped easy. SV is now 0.70 and Distance Snap 1.2


01:44:426 End of spinner is ugly and there's nothing at the end. Why not finish it at 01:45:426 Ok! :)
01:44:426 Volume hitsound at 30%? Ok! :)
01:45:026 And 10% here? Ok! :)
01:46:026 OF course if you change the spinner, delete this timing section. Ok! :)

I couldn't say something with sliders positions, if you change SV. I will mod it in the future. That would be great :)

[Normal]

00:40:026 Stack them (with the first one) Ok! :)
01:44:426 Same things like easy diff. Ok! :)

Thank you very much :)
KonataN
Mod for
Aldwych's Hard:

00:03:226 remove NC
00:04:426 add NC
00:06:026 ^
00:07:626 remove NC
00:09:426^
00:10:026 add NC
00:10:826 remove NC
00:12:826 ^
00:15:426 ^
00:17:426 (6) too close to circle before
00:19:226 (6) ^
00:22:426 (1,2,3,4) Thats a mess to play. Map them proper/get to think about a alternative
00:34:626 remove NC
00:37:226 ^
00:39:626 (1,2,3) if you want to make them like this, do the irregular more regular. hope you know what I mean
00:41:026 remove NC
00:42:026 you never stacked sliders like this before. i recommend not stacking them
00:44:826 remove NC
00:48:026 same for above
01:00:626 remove NC
01:01:826 add NC
01:02:026 remove NC
01:03:426 (3) you better not stack this, because the circle before is stacked neither
01:05:426 remove NC
01:08:426 ^
01:09:226 ^
01:10:026 ^
01:10:826 ^
01:13:426 ^
01:15:626 Maybe remove circle?
01:16:826 remove NC
01:18:226 ^
01:19:626 add NC
01:19:826 remove NC
01:22:826 add NC
01:23:126 remove NC, This part is just confusing. please get a better idea
01:24:026 especially this one is weird
01:24:426 add NC
01:24:626 remove NC
01:26:226 ^
01:27:026 add NC
01:28:026 remove NC
01:29:426 ^
01:30:426 add NC
01:31:026 remove NC
01:32:626 ^
01:33:426 add NC
01:34:026 remove NC

Please do hitsounds~

Easy:
Inherited Points
wegen denen ist ab kiai time bis zum ende 100% volume, stell bei denen bitte 70% ein, also die bei ca. 14s und 25s

00:02:426 NC weg
00:05:626 ^
00:20:426 ^
00:38:426 ^
00:39:626 NC hin
00:44:826 NC weg
01:07:026 ^
01:10:026 ^
01:20:226 ein kleiiiin wenig nach links, so das er die selbe X koordinate wie der circle darunter hat :3
01:34:026 NC weg
01:44:426 kleines problem mit dem spinner, der ist zu kurz für ne easy AI mod meldet das auch :< Ich hab grad kA was tun D:


Normal:
wegen dem Sound das selbe wie bei easy~

00:01:826 NC weg
00:09:026 ^
00:09:826 NC hin
00:10:826 NC weg
00:14:026 NC hin
00:15:426 NC weg
00:18:226 NC weg (nicht 100% sicher)
00:19:626 ^
00:24:026 ^
00:25:226 NC hin
00:25:626 NC weg
00:29:626 ^
00:32:226 ^
00:32:826 NC hin
00:33:226 NC weg
00:36:426 ^
00:38:826 ^
00:47:626 ^
01:00:626 ^
01:08:426 ^
01:09:226 NC hin
01:10:026 NC weg
01:15:426 ^
01:21:826 auf die selbe linie wie der Slider davir zeigt?
01:20:826 NC weg
01:32:626 ^
01:44:426 der spinner ist auch hier etwas zu kurz :I
Topic Starter
Deni
SPOILER

KonataN wrote:

Easy:
Inherited Points
wegen denen ist ab kiai time bis zum ende 100% volume, stell bei denen bitte 70% ein, also die bei ca. 14s und 25s Gemacht! :)

00:02:426 NC weg
00:05:626 ^
00:20:426 ^
00:38:426 ^
00:39:626 NC hin
00:44:826 NC weg
01:07:026 ^
01:10:026 ^
01:20:226 ein kleiiiin wenig nach links, so das er die selbe X koordinate wie der circle darunter hat :3
01:34:026 NC weg
01:44:426 kleines problem mit dem spinner, der ist zu kurz für ne easy AI mod meldet das auch :< Ich hab grad kA was tun D:
Okay, das meiste behoben. :D Das mit dem Spinner müssen wir nochmal überlegen :/


Normal:
wegen dem Sound das selbe wie bei easy~

00:01:826 NC weg
00:09:026 ^
00:09:826 NC hin
00:10:826 NC weg
00:14:026 NC hin
00:15:426 NC weg
00:18:226 NC weg (nicht 100% sicher)
00:19:626 ^
00:24:026 ^
00:25:226 NC hin
00:25:626 NC weg
00:29:626 ^
00:32:226 ^
00:32:826 NC hin
00:33:226 NC weg
00:36:426 ^
00:38:826 ^
00:47:626 ^
01:00:626 ^
01:08:426 ^
01:09:226 NC hin
01:10:026 NC weg
01:15:426 ^
01:21:826 auf die selbe linie wie der Slider davir zeigt?
01:20:826 NC weg
01:32:626 ^
01:44:426 der spinner ist auch hier etwas zu kurz :I
Alles behoben ausser den Slider ;) ..

Dankeee :!: :P
pyransc
[Easy]
00:20:426 (1) - This slider is little ugly, change them , you can copie this slider 00:23:626 (1)
00:58:826 (1) - add one reverse at 00:59:226, end slider at 00:59:626
00:59:826 (2) - delete circle
01:05:426 (1) - start at 01:05:226, add one reverse at 01:05:626, end slider at 01:06:026
01:34:026 (4) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq

[Normal]
00:16:226 (3) - romove clap on first and third reverse ,add finish, remove finish on last circle, add clap
00:17:226 (4) - add finish to firs circle
00:18:226 (5) - mayby change slider to look like this 00:14:026 , you can copy/paste
00:22:436 (3) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq
00:25:626 (3) - ^
00:49:226 (1) - ^
01:34:026 (4) - ^ http://osu.ppy.sh/ss/129698

[Aldwych's Hard]
Add Kiai Time and hitsound.

[KonataN's Insane]
Nothing to do.
Aldwych
Hello

KonataN wrote:

Mod for
Aldwych's Hard:

00:03:226 remove NC
00:04:426 add NC
00:06:026 ^
00:07:626 remove NC
00:09:426^
00:10:026 add NC
00:10:826 remove NC
00:12:826 ^
00:15:426 ^
00:17:426 (6) too close to circle before What? It's snap, i won't jump it too. xD
00:19:226 (6) ^ ^
00:22:426 (1,2,3,4) Thats a mess to play. Map them proper/get to think about a alternative. You think it? I won't stream with circles, it's a long stream and i won't stack sliders
00:34:626 remove NC
00:37:226 ^
00:39:626 (1,2,3) if you want to make them like this, do the irregular more regular. hope you know what I mean X and Y = 160? Like that? (for the 3rd)
00:41:026 remove NC
00:42:026 you never stacked sliders like this before. i recommend not stacking them Why not, i didn't know what can i do here
00:44:826 remove NC
00:48:026 same for above
01:00:626 remove NC
01:01:826 add NC
01:02:026 remove NC
01:03:426 (3) you better not stack this, because the circle before is stacked neither Ok i will say positions at the end.
01:05:426 remove NC
01:08:426 ^
01:09:226 ^
01:10:026 ^
01:10:826 ^
01:13:426 ^
01:15:626 Maybe remove circle? Little sound here, and did nothing for 1,5 tick, i think it's ugly (imo)
01:16:826 remove NC
01:18:226 ^
01:19:626 add NC
01:19:826 remove NC
01:22:826 add NC
01:23:126 remove NC, This part is just confusing. please get a better idea Two little sounnd here for a little stream, if you don't want of too circle so make a slider?
01:24:026 especially this one is weird Why weird?
01:24:426 add NC
01:24:626 remove NC
01:26:226 ^
01:27:026 add NC
01:28:026 remove NC
01:29:426 ^
01:30:426 add NC
01:31:026 remove NC
01:32:626 ^
01:33:426 add NC
01:34:026 remove NC

Please do hitsounds~
Positions :

368,216,63426,1,0
336,240,63626,2,0,B|258:317|258:165|194:229,2,170
408,192,65426,6,0,B|472:128,2,85
408,280,66026,2,0,B|472:344,2,85
336,232,66626,1,0
144,64,67026,5,0

It's after
328,144,63026,1,

I let change dub for NC and hitsounds
Topic Starter
Deni

pyransc wrote:

[Easy]
00:20:426 (1) - This slider is little ugly, change them , you can copie this slider 00:23:626 (1)
00:58:826 (1) - add one reverse at 00:59:226, end slider at 00:59:626
00:59:826 (2) - delete circle
01:05:426 (1) - start at 01:05:226, add one reverse at 01:05:626, end slider at 01:06:026
01:34:026 (4) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq I made it a bit more symmetrical ! :)

[Normal]
00:16:226 (3) - romove clap on first and third reverse ,add finish, remove finish on last circle, add clap Ok!
00:17:226 (4) - add finish to firs circle Ok!
00:18:226 (5) - mayby change slider to look like this 00:14:026 , you can copy/paste Ok!
00:22:436 (3) - Try to it this slider more symmetrical http://puu.sh/veq
00:25:626 (3) - ^
00:49:226 (1) - ^
01:34:026 (4) - ^ http://osu.ppy.sh/ss/129698 I changed it a bit.

Thanks! :)
Behon
Easy:
00:00:426 (1): Replace the whistle at the end (00:01:226) with a finish.
00:20:426 (3): Consider making this look smoother/neater like so: http://up.ppy.sh/files/slider-14.jpg
00:25:226 (2): Add a finish at the end to match 00:22:026.
01:05:426 (1): Move to 01:05:226 and consider shortening to end at 01:05:826 afterwards.
01:19:226 (1,2): Match up horizontally with 01:18:626 to look neater.
01:34:026 (4): Extend so that it ends at 01:36:826.
01:44:426 (Spinner): Too short for Easy. Consider extending this to start at 01:43:826 and get rid of the hitcircle there.

Normal:
00:05:626 (3): Consider making this look more symmetrical/smoother curved.

Hard:
01:01:826 (8): Make this a new combo.
01:02:026 (1): Get rid of the new combo on this.

Insane is fine.
CTB Fia
i know FF but why FF II using FF VII wallpaper???
it just wrong picture u know

Easy
try to use distance snap to rearrange ur beats
01:24:747 - put spinner here

Normal
01:28:787 - put spinner here

Hard
Nothing to say :o

Insane
00:27:247 - in insane,short time song don't need a break so just put some note or sliders here
00:52:797 - this too

all beats in every diff seems to right in place

that's all i can say
good luck and i'm sure ur beatmap will be ranked! :D
Topic Starter
Deni
SPOILER

Behonkiss wrote:

Easy:
00:00:426 (1): Replace the whistle at the end (00:01:226) with a finish. Ok
00:20:426 (3): Consider making this look smoother/neater like so: http://up.ppy.sh/files/slider-14.jpg Ok
00:25:226 (2): Add a finish at the end to match 00:22:026. Ok
01:05:426 (1): Move to 01:05:226 and consider shortening to end at 01:05:826 afterwards.
01:19:226 (1,2): Match up horizontally with 01:18:626 to look neater. Ok
01:34:026 (4): Extend so that it ends at 01:36:826.
01:44:426 (Spinner): Too short for Easy. Consider extending this to start at 01:43:826 and get rid of the hitcircle there. Fix'd

Normal:
00:05:626 (3): Consider making this look more symmetrical/smoother curved. Ok Fix'd

shojimeguro wrote:

i know FF but why FF II using FF VII wallpaper???
it just wrong picture u know Ok, I changed the wallpaper to a Final Fantasy Dissidia Wallpaper with Firion

Easy
try to use distance snap to rearrange ur beats why? I think they are good.
01:24:747 - put spinner here No >.<

Normal
01:28:787 - put spinner here No >.<


that's all i can say
good luck and i'm sure ur beatmap will be ranked! :D Thanks! :D


Thanks for the mods!
Aldwych

Behonkiss wrote:

Hard:
01:01:826 (8): Make this a new combo. Fix for twice
01:02:026 (1): Get rid of the new combo on this.
To dubb : I like your BG, but why not changing combo colors, the previous BG seems good with combo colours but not really now :

Why not something like this? :

[Colours]
Combo1 : 235,5,11
Combo2 : 163,114,252
Combo3 : 60,117,251
Combo4 : 251,210,51

I will gave you my diff with this colours, if you and KonataN find it good, why not making it?

(No kds)
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