forum

Duca - Futari Iro

posted
Total Posts
267
show more
kajiyatta
thanks for modding~
all fixed and updated http://puu.sh/ND8J
Topic Starter
Mikan

Chewin wrote:

Hi there, mod request from my modding queue :3

[General]
You forgot to add "Restia" in the tags, add it :arrow: done
Inconsistency in red uninherited timing sections in the inaba's diff; you must set -2568 as 1st offset like the other diffs. :arrow: done~


[Mikan]
00:00:632 (1) - Remove whistle like the other diffs it's better :arrow: fixed
From here 00:17:414 you should use the custom hitclap hitsounds :\ These default soft hitclap are really too loud for this song
01:03:649 (1) - Remove New combo :arrow: sorry There is insistence no change.
01:22:002 (1) - ^ :arrow: sorry There is insistence no change.
01:32:237 (9) - New combo :arrow: fixed
01:35:061 (8) - ^ :arrow: fixed
This diff needs more work imho, but plz use custom hitclaps like the other diffs that are perfect with hitsounds çç

That's all! I wish you good luck >w<
MOD thanks~! :D
BrokenArrow
Just wanted to say that I skipped your mod request because I'm tired of this kind of songs.
Sorry, but still good luck =w=/
hibarirailwayz
Mikanさんから、Taiko mod 依頼~♪
あくまで提案ですので、あしからず。
kdは前回頂いていますので、どちらでも良いですw
[Restia's Taiko]
00:12:462 (1) - 音がほぼ無いので、削除した方がいいかも
00:31:531 - ③、④の音取りならここも必要
00:31:884 - ^
00:46:531 (3) - d(ドンの方が次のカッが目立ちます)
00:51:825 (2,1,1) - ddk(3番目にドラムが大きく入っているので)
00:56:237 (1,2,1) - dkd(次のKとの繋がりがいいと思います)
01:12:119 (3) - K(こっちの方が締まると思います。)
01:34:708 (4,5,6) - kdd(この辺がドンが密集して少しさびしいので。音取りとしてもいいと思います)
個人的には楽しかったですよ!
Sktelecom T1

hibarirailwayz wrote:

Mikanさんから、Taiko mod 依頼~♪
あくまで提案ですので、あしからず。
kdは前回頂いていますので、どちらでも良いですw
[Restia's Taiko]
00:12:462 (1) - 音がほぼ無いので、削除した方がいいかも fixed
00:31:531 - ③、④の音取りならここも必要 fixed
00:31:884 - ^ no changeで><
00:46:531 (3) - d(ドンの方が次のカッが目立ちます) no changeで><
00:51:825 (2,1,1) - ddk(3番目にドラムが大きく入っているので) no changeで><
00:56:237 (1,2,1) - dkd(次のKとの繋がりがいいと思います) fixed
01:12:119 (3) - K(こっちの方が締まると思います。) fixed
01:34:708 (4,5,6) - kdd(この辺がドンが密集して少しさびしいので。音取りとしてもいいと思います) fixed
個人的には楽しかったですよ!
非常に参考になるMODをありがとうございました!

updated.
http://puu.sh/NXdY
Lundlerol
Mikan's request
Taiko mod

[注意]
d=赤 k=青
D=大赤 K=大青

[Restia's Taiko]

00:18:825 (2) - D?
00:26:590 (3,1,1,2,1) -  ここを ddd k kkd にしてみては?
00:28:708 (2,3,4) - 3を消して2と4をDに変更
00:29:413 (1,2,3) - 2を消して1と3をKに変更
00:30:472 (1) -  kを追加(dでもok)
00:33:296 (1) -  kを追加(dでもok)
00:34:708 (1) -  kを追加
00:39:649 (1) -  Kを追加
00:39:825 (1) - Deleteして 00:40:002 (1,1,2) - d K K 00:40:708 (1,1) - DK
00:41:237 (2) - K追加
00:43:884 (5) - k追加
01:02:943 (2,1,2,1,1,2,3,4,5,6,7) -  を 01:02:766 (1,2,3,4,1,1,2,3,1,1,2) - kkkkd kkk dkk 推奨←結構重要
01:04:002 (1,2,3) -  全てDに変更
01:12:472 (2) - から01:13:708 (1) - を kkd k d kdk d k はどうでしょうか?
01:15:384 -  d追加
01:29:061 (1) - kに変更
01:31:884 (2) - kに変更

多分これぐらいです。

[inaba's Taiko]
00:32:766 (9) - k?
00:32:766 (9) - ^
00:34:884 (16) - ^
00:35:237 (17) - ^
00:37:884 (27) - ^
00:37:884 (27) - add d notes?
00:37:884 (27) - add k notes?
00:37:884 (27) - ^
00:46:178 (10) - k?
00:46:178 (10) - ^
00:46:178 (10) - ^
00:57:649 (2) - d 微かに音が聞き取れるので。

inaba-tanの譜面で最初の方はdが多かったのでkを入れてみました。
個人的にはもうちょっとこの部分の音にも色があってもいいのでは?と思いました。



最後に。
※これらは自分なりの方法で変更した部分です。変更するかは貴方がた次第です。
Sktelecom T1

Lundlerol wrote:

[Restia's Taiko]

00:18:825 (2) - D? fixed
00:26:590 (3,1,1,2,1) -  ここを ddd k kkd にしてみては? fixed
00:28:708 (2,3,4) - 3を消して2と4をDに変更 もう一つの難易度と違いを持たせたかったためこのままで><
00:29:413 (1,2,3) - 2を消して1と3をKに変更 ^
00:30:472 (1) -  kを追加(dでもok) dを追加しました
00:33:296 (1) -  kを追加(dでもok) ^
00:34:708 (1) -  kを追加 fixed
00:39:649 (1) -  Kを追加 fixed
00:39:825 (1) - Deleteして 00:40:002 (1,1,2) - d K K 00:40:708 (1,1) - DK fixed
00:41:237 (2) - K追加 fixed
00:43:884 (5) - k追加 fixed
01:02:943 (2,1,2,1,1,2,3,4,5,6,7) -  を 01:02:766 (1,2,3,4,1,1,2,3,1,1,2) - kkkkd kkk dkk 推奨←結構重要 ヒネリがほしい、難易度で違いがほしい、リズムが好きという理由でこのままにします><
01:04:002 (1,2,3) -  全てDに変更 ^
01:12:472 (2) - から01:13:708 (1) - を kkd k d kdk d k はどうでしょうか? fixed
01:15:384 -  d追加 fixed
01:29:061 (1) - kに変更 fixed
01:31:884 (2) - kに変更 fixed

多分これぐらいです。


最後に。
※これらは自分なりの方法で変更した部分です。変更するかは貴方がた次第です。

modありがとうございました!大変参考になりました~

01:02:943 (2,1,2,1,1,2,3,4,5,6,7) -
これに関しては今後も同じような指摘を頂いた場合、推奨して頂いた音取りに変更しようと思います!

updated
http://puu.sh/O0tP
Topic Starter
Mikan
update.
KRZY
http://puu.sh/O7xD

Fixed some. Thanks!
Topic Starter
Mikan
update~~
KuronumaSawako
Mod requested in my queue.

Saa, let's go!

[General]


  1. Clear

[Easy]


  1. 00:22:355 (1): Remove clap here since there don't have clap sound here.
  1. 00:45:649 (2): Make slider like this?
    SPOILER

    304,320,45649,2,0,B|284:367|200:366|179:322,1,140,0|0
  1. 00:47:061 (1): Remove clap in slider end, for same reasons as 00:22:355.
  1. 00:55:884 (3): Add finish to follow the music.

[KRZY's Normal]


  1. Clear, like the way you used the sliders here.

[kajiyatta's Hard]


  1. 00:11:062 (1): Move slider second point to x:464 y:292.
  1. 00:13:062 (2,3,4): Make spacing like this?
    SPOILER

    480,138,13062,1,0
    430,88,13462,1,0
    364,68,13862,1,0

[Restia's Taiko]



[Mikan]


  1. 01:13:884 (1): Make slider look like this:
    SPOILER

    376,152,73884,6,0,B|448:152|448:100|448:100|448:28,1,160,4|8
    1. 01:28:002 (1): NC
    1. 01:28:531 (1): If you make the suggestion above, remove NC here.

That's all, good luck!
Sktelecom T1

KuronumaSawako wrote:

Mod requested in my queue.

Saa, let's go!


[Restia's Taiko]


  • :arrow: fixed


That's all, good luck!
thanks for your modding!
update http://puu.sh/OqXO
Topic Starter
Mikan

KuronumaSawako wrote:

Mod requested in my queue.

Saa, let's go!

[General]


  1. Clear


[Mikan]


  1. 01:13:884 (1): Make slider look like this: :arrow: ok~ code thanks!
    SPOILER

    376,152,73884,6,0,B|448:152|448:100|448:100|448:28,1,160,4|8
    1. 01:28:002 (1): NC
    :arrow: sorry no change
    1. 01:28:531 (1): If you make the suggestion above, remove NC here.
    :arrow: sorry no change

That's all, good luck!
mod thanks!
kajiyatta
thanks for modding~
all fixed and updated http://puu.sh/OvEa
NewRulerNA
hi
recheck req

リチェックなので簡単なModのみ
If you can not understand Japanese, please send me forum-PM.
前も日本語でModしたから大丈夫だとは思いますが・・・

[General]
  1. なぜShort Ver.のこの譜面に動画を追加していないのでしょうか?
    私には既存のRank譜面同様に動画を入れない理由が思い浮かびません
[Lace's Easy]
  1. 00:00:632 ~ 00:11:862 - 私にはここのDistanceがあまりに近く、初心者にとってこのあとのBPM変動による実質的な距離の差が大きく感じられるように思いました
    これらの場所はDS1.3程度のもう少し間隔を広げた配置にしてみてはどうでしょうか
  2. 00:04:632 - 不必要な緑線
  3. 00:47:061 (1) - なぜこのスライダーの終点にclap?
    私にはこれが曲に合ったものでも、リズムから来たclapでも無く、浮いたclapとなっているように感じました

[KRZY's Normal]
  1. 00:17:414 (1,2,3) - 初心者にとってはこれが見難く思えてしまうかもしれません
    画像のようなより分かりやすい配置にしてみてはどうでしょう
  2. 00:51:649 (4,5) - このスライダーは2回目のターンが隠れてUnrankableです

[kajiyatta's Hard]
  1. 00:27:825 (2,3) - 私はこの2つのスライダーが一直線に完全に並んでいない配置が好きではありません
    00:28:355 (3) - 一直線に並べる位置的には2~3 grid right (Tiny)
    この触れる感じの配置が好きでないならば、(2,3)のスライダーの角度をより急にする必要があるでしょう
[inaba's Taiko]
  1. 00:10:232 (1) - 00:10:262の赤線の上にしっかり置き直しをしてください
[Restia's Taiko]
  1. fine
[Mikan]
  1. 私にはこの譜面はSlider Tick Rateを2にする必要性が感じられませんでした
    むしろこの難易度に関して言えば、slidertick.wavの音がこの曲にとって耳障りで、1への設定を私は推奨します
    他の難易度は全てゲスト難易度なので、統一面に関して特に気にする必要性はありません
  2. 全体を通してデフォルトのclap音が非常に煩く、曲に合った音量であるように思えませんでした
    70~60%程度に音量を落とすべきです
    もしくは他の難易度同様にカスタムのclap音を上手く使用するのでも構いません
  3. 00:25:178 (3) - この直線スライダーが譜面の流れの中において浮いているように思えます
    00:24:472 (1)のスライダーをコピペ、反転+角度調節したものを使ったほうが浮かずに済みます
  4. 00:26:943 (1,2) - (1)のスライダーの終点位置と(2)のスライダーの高さを揃える
    私は現在の配置が中途半端で、見た目的に良いとは思いませんでした
  5. 00:54:472 (5,1) - 両方共どちらかのスライダーの形に揃えるべきです
    この統一性の無さが私には見た目が良くなる配置であるとは思えません
  6. 01:02:061 (1) - このターン数の異なるキックスライダーが私にとっては00:58:002 (8)の影響でミスを引き起こす原因となるように感じました
    この音取りで行くならば単純にサークルを使用したStream
    もしくは3連打(サークル*2+1ターン 1/4スライダー)としたほうが譜面としては分かりやすさ、流れの自然さという意味ではよくなります
gl
Topic Starter
Mikan

NewRulerNA wrote:

hi
recheck req

リチェックなので簡単なModのみ
If you can not understand Japanese, please send me forum-PM.
前も日本語でModしたから大丈夫だとは思いますが・・・

[General]
  1. なぜShort Ver.のこの譜面に動画を追加していないのでしょうか?
    私には既存のRank譜面同様に動画を入れない理由が思い浮かびません :arrow: 追加しました![/*:m:d5029]

[Mikan]
  1. 私にはこの譜面はSlider Tick Rateを2にする必要性が感じられませんでした
    むしろこの難易度に関して言えば、slidertick.wavの音がこの曲にとって耳障りで、1への設定を私は推奨します
    他の難易度は全てゲスト難易度なので、統一面に関して特に気にする必要性はありません
  2. 全体を通してデフォルトのclap音が非常に煩く、曲に合った音量であるように思えませんでした
    70~60%程度に音量を落とすべきです
    もしくは他の難易度同様にカスタムのclap音を上手く使用するのでも構いません
  3. 00:25:178 (3) - この直線スライダーが譜面の流れの中において浮いているように思えます
    00:24:472 (1)のスライダーをコピペ、反転+角度調節したものを使ったほうが浮かずに済みます
  4. 00:26:943 (1,2) - (1)のスライダーの終点位置と(2)のスライダーの高さを揃える
    私は現在の配置が中途半端で、見た目的に良いとは思いませんでした
  5. 00:54:472 (5,1) - 両方共どちらかのスライダーの形に揃えるべきです
    この統一性の無さが私には見た目が良くなる配置であるとは思えません
  6. 01:02:061 (1) - このターン数の異なるキックスライダーが私にとっては00:58:002 (8)の影響でミスを引き起こす原因となるように感じました
    この音取りで行くならば単純にサークルを使用したStream
    もしくは3連打(サークル*2+1ターン 1/4スライダー)としたほうが譜面としては分かりやすさ、流れの自然さという意味ではよくなります
:arrow: all fixed!
gl
リチェックありがとうございます!!! :)
Topic Starter
Mikan
Was added to the Video.
re Dl plz.
kajiyatta

NewRulerNA wrote:

[kajiyatta's Hard]
  1. 00:27:825 (2,3) - 私はこの2つのスライダーが一直線に完全に並んでいない配置が好きではありません
    00:28:355 (3) - 一直線に並べる位置的には2~3 grid right (Tiny)
    この触れる感じの配置が好きでないならば、(2,3)のスライダーの角度をより急にする必要があるでしょう
no fixedですが、他の方からも同様の指摘を受けた場合変更します。 thanks for modding~
wmfchris
- remove (short ver.) from the song name.
- I highly suggest you to find some timing experts, I feel like the first red section isn't that accurate, or the 1st and 2nd one can even be merged together...

[Restia's Taiko]
00:02:232 - while each phrases last 2 bars it sounds odd to make it denser every bar, so just add a note here.
01:02:766 - the 1/3 and 1/4 drums are totally away from the drums in the music (which sounds like xxxxx xxx...
01:04:708 - doesn't sound like this is an accent, remove finish
01:38:413 - refer to the music try dkk K kdk?

nice.

[inaba's Taiko]
not much to pick with

Both taiko has similar difficulties and idea behind streaming, so it'll be much better if you make one of them easier.
those

wmfchris wrote:

- remove (short ver.) from the song name.
p/1679546
Topic Starter
Mikan
[quote="wmfchris"]- remove (short ver.) from the song name.
- I highly suggest you to find some timing experts, I feel like the first red section isn't that accurate, or the 1st and 2nd one can even be merged together...

thanks~♪ :D
Nichiyouki


Hi, Mikan

My mod from your request

Red = Unrankable
Biue = You should modified
Black = My suggestion

General

  1. Artist: Duca
    Title: Futari Iro (Short Ver.)
    Comments same as wmfchris and those. I think that you remove it only topic name. Remove word red letters in-game, then when you fixed. Upload by full submission

Lace's Easy

  1. 00:20:237 (2) - Clap sound is strange. Remove it in slider repeat be better.
  2. 00:22:355 (1) - As well. Remove it be better.
  3. 01:29:414 (2) - ^

KRZY's Normal

  1. 00:51:649 (4) - Try make to no stack it, by considering notes such as 00:19:531 (2,3) -, 00:22:335 (2,3) -, etc.
  2. 00:52:002 (5) - In the Normal diff, don't suggest repeating of slider many times. May use 2 slider don't repeat be better.
  3. 01:27:825 (3,4) - It's hard for Normal diff. I suggest that remove (4), then make to slider end of (3) is end at 01:28:335 -. And if you fix it, don't forget move or fix the green line, too.

kajiyatta's Hard

  1. 00:17:062 - Add a green line by volume is 5%.
  2. 00:57:825 (5) - I heard something here. Add clap in slider begin.
  3. 01:15:472 (6) - ^

Mikan

  1. 00:01:432 (3,4) - I noticed a strange distance from the neighborhood. So should move (4) to down 1 grid, or if you want to make it more difficult. You may make it distance is farther.
  2. 00:06:632 (5) - Using slider 1/4 rhythm, then repeat it be better?
  3. 00:11:062 (7,8) - Reasons same as 00:01:432 (3,4) -. Perhaps, may move (7) to stack with slider begin of (8), and add NC when you're fix above recomment.
  4. 00:52:708 (1) - Add clap in slider repeat
  5. 00:53:766 (4) - Add clap in slider begin
  6. 00:59:590 (4) - The green line is overlap here. Remove green line 1 line.
  7. 01:37:531 (6) - Remove finish here

That's all that I can find them.

Good luck~
Sktelecom T1

wmfchris wrote:

- remove (short ver.) from the song name.
- I highly suggest you to find some timing experts, I feel like the first red section isn't that accurate, or the 1st and 2nd one can even be merged together...

[Restia's Taiko]
00:02:232 - while each phrases last 2 bars it sounds odd to make it denser every bar, so just add a note here. fixed
01:02:766 - the 1/3 and 1/4 drums are totally away from the drums in the music (which sounds like xxxxx xxx... fixed(kkkkd kkk dkk)
01:04:708 - doesn't sound like this is an accent, remove finish fixed
01:38:413 - refer to the music try dkk K kdk? fixed

nice.


Both taiko has similar difficulties and idea behind streaming, so it'll be much better if you make one of them easier.
thanks for your mod!

01:02:766 (1,2,3,4,1,1,2,3,1,1,2,1,2,3) - this is an idea of Lundlerol, thanks

update http://puu.sh/PbTE
kajiyatta
all fixed=
thanks for modding~ http://puu.sh/PpLU
maaagic
こんにちはー

[Mikan]
  1. 00:05:032 (3) - 1grid→↓にした方が00:04:632 (2) - とスタックして綺麗になると思います。00:05:832 (4,5) - も一緒に移動。
  2. 00:10:262 (6) - (296,272)から(372,300)のスライダーにすると5,6,7が一直線になって綺麗になると思いました。
  3. 01:01:708 (5,1,2,3,4,5) - こっちのほうが曲にあってるかなーと思いました。
  4. 01:12:472 (6,7) - 若干一直線になってない気がします。こういうのはまず6の終点を7の始点に合わせてctrl+shift+Rで180°、OriginをSelection Centreに7も同様にすると綺麗に直線になります
[Hard]
00:03:032 (3) - (252,220)?
00:22:355 (2) - 途中のpointを1grid下げる(256,104)と終点と00:21:296 (5)が綺麗にスタックしてくれます。
00:59:766 (4) - 00:58:884 (2)の終点とスタックする(gridを外してでも)

I think Normal and Easy are good.

rankedがんばってください!
star :)
inaba-tan
Reisen Udongein
hello~ from my modding queue :3 sorry for late :(

[Lace's Easy]

00:01:432 (2) - add a whistle on the head?
00:03:032 (3) - add a whistle?
01:30:119 (3) - remove finish on the head
01:39:296 (1) - remove clap

[KRZY's Normal]

00:30:119 (1) - 피니시 제거? 노래 자체에는 아무런 심벌즈 소리나 피니시가 될 만한 사운드가 없으니까.
01:25:178 (1) - 방금 긴 슬라이더에는 NC가 없었는데 여기에는 왜 있는거야?

[Kajiyatta's Hard]

00:28:355 (3) - add a finish on the head
01:37:178 (3) - add a finish on the tail

don't give me kd since i don't mod whole diffs :(
Topic Starter
Mikan

nich95 wrote:



Hi, Mikan

My mod from your request

Red = Unrankable
Biue = You should modified
Black = My suggestion

General

  1. Artist: Duca
    Title: Futari Iro (Short Ver.)
    Comments same as wmfchris and those. I think that you remove it only topic name. Remove word red letters in-game, then when you fixed. Upload by full submission


Mikan

  1. 00:01:432 (3,4) - I noticed a strange distance from the neighborhood. So should move (4) to down 1 grid, or if you want to make it more difficult. You may make it distance is farther. :arrow: fixed
  2. 00:06:632 (5) - Using slider 1/4 rhythm, then repeat it be better? :arrow: sorry no change
  3. 00:11:062 (7,8) - Reasons same as 00:01:432 (3,4) -. Perhaps, may move (7) to stack with slider begin of (8), and add NC when you're fix above recomment.:arrow: fixed
  4. 00:52:708 (1) - Add clap in slider repeat:arrow: fixed
  5. 00:53:766 (4) - Add clap in slider begin:arrow: fixed
  6. 00:59:590 (4) - The green line is overlap here. Remove green line 1 line.:arrow: fixed
  7. 01:37:531 (6) - Remove finish here:arrow: fixed

That's all that I can find them.

Good luck~
mod thanks :)
Topic Starter
Mikan
maaagicさんのMOD

Puushが死んでて画像が見れないのでPuushが生き返ったら行います!
kajiyatta
ok thanks for moddings~

all fixed http://puu.sh/PDPy
Topic Starter
Mikan
puush生き返ったので完了♪

update~~♪
Gamu
hi~ :3

Mod request from PM(JMT[Japanese Mapper/Modder Team])

[General]

●フォルダの restiaBG という名前のファイル形式がPNGになっており、 他はJPEGとなってますので、 JPEGに変更してみてはどうでしょうか?
 別に、しなくてもいいですが あまりPNGファイルを使用しているのがあまり見ませんので おすすめです。

●Audio Lead-in を 1500 → 2000 に変更。 ちょっと早い感じがしますので。 
 大体、Lead-in含めて 最初のオブジェクトが3秒近くがベストだと思っています。

●動画の容量が16.7MBで ちょっと容量がでかい感じがします。 基本的に10MB以下にするべきだと思います。
 世の中には、ビデオつけて楽しみたい人や 低スペでビデオつけながらやってる人がいますので 
 その人達のために、動画の容量を軽くしてみましょう。 

●提案なんですが、taiko diffとosu diffのコンボカラーが違うのは別にかまいませんが、
 taiko diff同士のコンボカラーが違うので taiko diffはすべて、同じコンボカラーにしてみてはどうでしょうか?
inaba's taiko はコンボカラーが設定されていないので Restia's Taikoに合わせるのが良いかと思います。

●Stack Leniency がHard とMikanだけ6となっていますが、 何かしら理由なければ デフォルトの7にしてもいいかと思います


[Lace's Easy]

●00:16:462 (x) - Timing point(Green) add. [Volume 5%] I think will be better.
●00:17:414 (1) - Add clap(S:C2). [The end of the slider = 00:18:119]
●00:20:237 (2) - Remove clap. [00:20:943] I think strange.
●00:22:355 (1) - Remove clap. I think strange
●00:24:472 (1) - http://puu.sh/Q37H Flow of (2) of the following will be well.
●00:25:884 (2) - Move (x:316 y:184). [Grid level 4] Move to the middle of the slider (1)
●00:30:119 (1) - Add finish ? [00:30:119] Think of a good sound.
●00:35:061 (2) - Add finish ? [00:35:766] Think of a good sound.
●00:40:708 (2) - Add clap ? [00:40:708]
●00:49:531 (3) - Add finish. Think of a good sound.
●01:38:943 (2) - Add finish. [01:38:943] Think of a good sound.

[KRZY's Normal]

●00:17:414 (1,2,3) - This rhythm is difficult. I think so. (3) - Will make a mistake primarily.
●00:23:413 (Tick) - Add clap. Think of a good sound.
●00:28:002 (2,3) - Suggestion of rhythm. http://puu.sh/Q3tY I think will be better.
●01:01:178 (2) - Add finish ? [01:01:178]

[kajiyatta's Hard]

●00:28:708 (1) - 最初にfinishだけではなく、clapも追加してみてはどうでしょうか。 それか finishを消して clapに変えるのもありかと思います。
 良い感じに音を出してくれると私は思います。
●00:29:413 (3) - 上記と同じです。
●01:02:590 (1) - スピナーがすぐ終わってしまうので。スピナーをやめて スライダーとかサークルおいてみてはどうでしょうか?
 私から こういうリズムをとりますね。 → http://puu.sh/Q3IJ 結構面白くなると思います。 
      ついでに、配置も → http://puu.sh/Q3Gi これはspacing1.3xで統一しております。 まぁ問題ないです。
 これなら、次のサークルの4個に流れを綺麗に作れています。 最後に、codeを置いときます。これで さっきの画像と同じ配置・同じリズムが作れます。
124,88,62590,5,0
80,168,62766,2,0,B|48:184,4,35
116,252,63296,2,0,B|104:285,2,35
204,236,63649,2,0,B|215:202,2,35
codeの入れ方で困りましたら 私に尋ねてください。

[Restia's Taiko]

●00:17:414 (1) - これにニューコンボ入れてください。 スピナー後のニューコンボは必須です。
 このサークル選択すると右側でニューコンボがはいっていないので。


[Mikan]

●えーと、diff名なんですが こういう自分の名前にするのは良いと思いますが。 他のdiffが●●'s Easyとかなので Mikan's Insaneとか Insaneにしろと指摘が来るかもしれません。 まぁ私的に自分の名前のdiffが好きですけど。そういうのにうるさい人とかもいますので ご注意を。
●00:02:232 (4) - whistleいらないかも。 00:07:832~00:13:862 のwhistleの置き方を見ると 同じにしたほうがいいかも。
●00:03:832 (1) - 上記と同じ。
●00:05:032 (3) - 上記と同じ。
●01:26:766 (5) - 流れ的にこんな感じに曲げるといいかも http://puu.sh/Q3Pr
●01:39:296 (1) - finishはちょっと合わない感じがします。 何もつけないか  clapとかにしたらどうですか?

●個人的な意見なんですが、ジャンプなどを増やすと面白くなると思います。 
この配置はBPM200越えとかの単発おいつくか微妙な感じの譜面に良いと思いますが。
BPM170なので ジャンプを増やすと、ずっと面白い譜面が出来ると思います。
しかし、ジャンプを作るっていっても難しいと思います。とくに私なんてジャンプ作るの下手ですから。
ここは良いジャンプで優しい感じがはいっているHinacleさんとかの譜面見てみるといいかもしれません。
人の譜面見ることは大事だと聞きました。



これが2nd 譜面っていうのは 良いと思います。 私なんて offsetもよくわからず まったく音が合ってないリズムで譜面作ってましたからねw
Ranked狙えると思いますので あきらめず がんばってください。

EDIT: ☆なげた。 これで 50だね!
Topic Starter
Mikan

-Gamu- wrote:

hi~ :3

Mod request from PM(JMT[Japanese Mapper/Modder Team])

[General]

●フォルダの restiaBG という名前のファイル形式がPNGになっており、 他はJPEGとなってますので、 JPEGに変更してみてはどうでしょうか?
 別に、しなくてもいいですが あまりPNGファイルを使用しているのがあまり見ませんので おすすめです。 :arrow: 本人に任せます

●Audio Lead-in を 1500 → 2000 に変更。 ちょっと早い感じがしますので。 
 大体、Lead-in含めて 最初のオブジェクトが3秒近くがベストだと思っています。 :arrow: fixed全diffやっときました

●動画の容量が16.7MBで ちょっと容量がでかい感じがします。 基本的に10MB以下にするべきだと思います。
 世の中には、ビデオつけて楽しみたい人や 低スペでビデオつけながらやってる人がいますので 
 その人達のために、動画の容量を軽くしてみましょう。  :arrow: やってみますw

●提案なんですが、taiko diffとosu diffのコンボカラーが違うのは別にかまいませんが、
 taiko diff同士のコンボカラーが違うので taiko diffはすべて、同じコンボカラーにしてみてはどうでしょうか?
inaba's taiko はコンボカラーが設定されていないので Restia's Taikoに合わせるのが良いかと思います。

●Stack Leniency がHard とMikanだけ6となっていますが、 何かしら理由なければ デフォルトの7にしてもいいかと思います
:arrow: 自分のdiffは7にしました Hardはkajiyattaさんに任せます




[Mikan]

●えーと、diff名なんですが こういう自分の名前にするのは良いと思いますが。 他のdiffが●●'s Easyとかなので Mikan's Insaneとか Insaneにしろと指摘が来るかもしれません。 まぁ私的に自分の名前のdiffが好きですけど。そういうのにうるさい人とかもいますので ご注意を。 :arrow: 注意しときます(〃´・ω・`)ゞ
●00:02:232 (4) - whistleいらないかも。 00:07:832~00:13:862 のwhistleの置き方を見ると 同じにしたほうがいいかも。 :arrow: fixed
●00:03:832 (1) - 上記と同じ。 :arrow: fixed
●00:05:032 (3) - 上記と同じ。 :arrow: fixed
●01:26:766 (5) - 流れ的にこんな感じに曲げるといいかも http://puu.sh/Q3Pr :arrow: fixed
●01:39:296 (1) - finishはちょっと合わない感じがします。 何もつけないか  clapとかにしたらどうですか? :arrow: Clapにしました!

●個人的な意見なんですが、ジャンプなどを増やすと面白くなると思います。 
この配置はBPM200越えとかの単発おいつくか微妙な感じの譜面に良いと思いますが。
BPM170なので ジャンプを増やすと、ずっと面白い譜面が出来ると思います。
しかし、ジャンプを作るっていっても難しいと思います。とくに私なんてジャンプ作るの下手ですから。
ここは良いジャンプで優しい感じがはいっているHinacleさんとかの譜面見てみるといいかもしれません。
人の譜面見ることは大事だと聞きました。



これが2nd 譜面っていうのは 良いと思います。 私なんて offsetもよくわからず まったく音が合ってないリズムで譜面作ってましたからねw
Ranked狙えると思いますので あきらめず がんばってください。

EDIT: ☆なげた。 これで 50だね!
MODありがとうございます!
☆まで(∩・ω・∩)!感謝です!
ジャンプ難しいですよね・・自分はPlayでもジャンプは苦手なplayerなのでジャンプがあまり無い譜面を作ろう!と思ってましたがやはりジャンプはあったほうがいいですね。
いろんな方の譜面を見て勉強したいと思います :)
諦めずに頑張りますよぉぉ!
CTB Fia
i think your beatmap is ready to be ranked since i don't find any mistake
i don't know for ctb and taiko since i'm just modding std


now i should take my leave to my modding queue t/93655
bye
Topic Starter
Mikan

shojimeguro wrote:

i think your beatmap is ready to be ranked since i don't find any mistake
i don't know for ctb and taiko since i'm just modding std


now i should take my leave to my modding queue t/93655
bye
thanks~~ :)
Gamu
ちょっと、言い忘れたことがありました

●最初の気合いタイムの終わりなんですが、01:16:355ではなく、 01:16:002 にしてみてはどうでしょうか?

そのほうが良い感じがしました。

歌詞で言うと、

「臆病な自分」

”おくびょう”の ”お” で 気合いタイムを終了させて。
”おくびょう”の ”びょ” で気合いタイムを開始させる。


こういうのは大体、自分で思った通りにすればいいと思います。 どっちにしろ 良いとおもいますので

あ、kudosなんていらないからね。 あげないように
Sktelecom T1

-Gamu- wrote:

hi~ :3

Mod request from PM(JMT[Japanese Mapper/Modder Team])

[Restia's Taiko]

●00:17:414 (1) - これにニューコンボ入れてください。 スピナー後のニューコンボは必須です。
 このサークル選択すると右側でニューコンボがはいっていないので。 fixed


EDIT: ☆なげた。 これで 50だね!
modありがとう!
update http://puu.sh/QouE
KokoroStudiox3
Inconsistency in AudioLeadIn:
- [inaba's Taiko] : 2000
- [kajiyatta's Hard] : 2000
- [KRZY's Normal] : 2000
- [Lace's Easy] : 2000
- [Mikan] : 2007
- [Restia's Taiko] : 2000


[KRZY's Normal]
01:06:825 (4) - Add NC. ?

[Lace's Easy]
00:09:432 (4) - Add NC. ?
Yasora
hi~ sorry for delay ><

General
  1. AudioLeadIn: Inconsistent in Mikan's diff. change into 2000 like other difficulty.
  2. Title: maybe, remove "(Short Ver)" ? I'm confused since the thread title isn't using "(Short Ver)"
  3. Folder: for "restiaBG", I guess be better if change the format into .jpg like other bg 0.0 and this way is reduce some file size orz
    don't forget fullsubmit if you do this
Easy
  1. 00:17:414 (1) - this slider isn't fit with the song properly, I suggest to following some drum in bg music, you shoud do a think like this imo. then, add clap in all part of slider. so, the sound is nice now :3
  2. 00:24:472 (1) - this slider isn't symmetry between left and right during gameplay. maybe, use this code instead? don't forget to fix spacing on the next note too
    256,312,24472,6,0,B|284:352|352:352|380:308,1,140,4|0
  3. 00:30:119 (1) - add whistle in beginning? that's more comfortable for beginning change rhythm in here
  4. 00:40:708 (2) - add clap in the both part? (begin and end) for following the drum sound? in here seems a bit empty without that
  5. 01:28:708 (1) - move this circle 3 grid left? for make this circle seems symmetry with (2) and (3)
  6. 01:30:119 (3) - why suddenly finish sound in beginning? 0.0 that's not fit with music orz
  7. 01:36:472 (3) - ^, then, imo finish sound be better if adding in next note (4)
Normal
  1. 00:00:632 (1) - add whistle? for give effect on intro song owo
  2. 00:43:355 (4) - add whistle in beginning? you were add some in before sliders orz
  3. 00:46:178 (4) - ^
  4. 00:49:002 (4) - ^
  5. 00:49:884 (1) - maybe, move this slider some grid to left? this slider border was a bit overlap with slider (4)
  6. 01:27:825 (3) - sound clap in slidertick isn't fit with the song. the clap sound should in (4)..
  7. 01:28:708 (1) - I guess this spinner should begin in red tick before 01:28:531 because the vocal begin in there 0.0
Hard
  1. 00:00:632 (1) - same with normal diff, but in beginning
  2. 00:28:708 (1,3) - nee, i guess more better if finish sound is heard in the next note (2,4). for following guitar effect. then, in here, add whistle. the sounds seems more better to me..
  3. 00:52:531 (4) - add clap in here too? the drum sound still heard in here
  4. 01:04:708 (4) - start the new combo in here and remove in the next note. because kiai time in the tail of this slider. kiai time usually begin with new combo for better effect-- beside that, this slider is already different from previous pattern
  5. 01:06:825 (6) - from reason above, add new combo in here for make same combo set.
  6. 01:16:002 (1) - why not add clap for drum sound? 0.0
  7. 01:17:237 (3) - seems too near from (2). move 1 grid right for make same spacing
Insane
  1. wait, you're the creator right? I guess more better if rename this diff into "Insane" for spesific about the diff-- well, this isn't gd then
  2. 00:00:632 (1) - same with in normal diff
  3. 00:05:032 (3,4) - well, since seems these slider aim to stacked with (2), why not stack this more properly with (2)?
  4. 00:06:632 (5) - reduce 1/2 length of this slider, then add a reverse? for more following the vocal imo. like this
  5. 00:17:943 (4) - add finish (soft) again in here, I can hear a bit cymbal sounder in here
  6. 00:30:296 - change the volume in here into 50%? seems too loud in here
  7. 00:30:119 (1,2,3) - this pattern make me confused orz.. too hard to see the (3) if below (1). I guess more easier if move (3) stacked in (4)'s beginning
  8. 00:32:413 (6,7,8) - why triple in here? triplet in here isn't following the music orz. so, remove (7) is better
  9. 00:32:943 (1,2,3) - here again, confusing ;A; consider to move (3) just stack in below (2)
  10. 00:35:237 (9,10,11) - same with 00:32:413
  11. 00:38:237 (4) - spacing? make consistent like (1,2,3). use 1.0x btw
  12. 00:39:296 (3) - add finish in slider's end. following an effect in bg music 0.0 if you think too loud, just lower the volume lol
  13. 00:57:119 (5) - curve this slider too? like before. weird to see in here-- curve to up like this
  14. 00:58:355 (1) - .. forgot to add finish in beginning?
  15. 01:02:237 (3) - ^ just add finish 0.0
  16. 01:04:708 - use soft? for more quiet in here. using normal is a bit loud imo
  17. 01:11:061 (1) - this slider a bit forcing curving. I suggest to change like this
    140,84,71061,6,0,B|160:20|240:20|256:88,1,160,4|8
That's all
Good luck desu~
kajiyatta
thanks for moddings~
some fixed and updated http://puu.sh/Vpes
show more
Please sign in to reply.

New reply