Awesome map~!
Legenda wrote:
→ Unrankable things, must fix
→ My human doubts, things to consider
→ Tips & Tricks to make your map better
* → Just comments, not mods
♥ → Greetings
Naked Lines → Mods
I love this somg and style anywaysBrokenArrow wrote:
LOL that's funny because AndreaAndrea wrote:
Why would you Nightcore a song like this? It makes me sad.
Thanks .w.CloudNep wrote:
Awesome map~!
Thank you for modding and a star >w<Alarido wrote:
M4M From My Queue (:
Thank you for helpful mod!
And I can't mod Taiko.... but you may call [Luanny] to do it (:Legenda wrote:
→ Unrankable things, must fix
→ My human doubts, things to consider
→ Tips & Tricks to make your map better
* → Just comments, not mods
♥ → Greetings
Naked Lines → Mods[Normal]
Either Disable "Letterbox in Breaks" here or enable it at other diffs to keep consistency. - well, it is already enable in [Normal], [Hard] and [Insane] diffs. Taiko is the exception, so :3
* 00:22:115 (1,2,3) - and some further Sliders sounds me a bit awkward... this part could fit better the song if some (or each one of) 4/1 sliders could start from the Big white tick (1st white tick) instead of the 3rd one... but seems not possible doing changes here - I did some changes but not slider's beginning. I prefer to hear the nice snare drum when you click the slider.
[Hard]
♥ Well-made patterns (:
02:33:504 (3,1) - Also it's possible to make this: put 02:33:504 (3) at x:384 y:208 and make a Ctrl+G on the 02:33:782 (1) slider. Even you don't want change it, I suggest at least testplay this party (seems feel a bit better) - let me try this :3
[Insane]
♥ Well-made patterns, intelligent jumps, 1.120 total combo, 19.2M score... Surely Cookiezi/thelewa will play your [Insane] once your map get ranked! - OwO
Definitely, it's not feels a helpful mod Your map is so perfect at osu!standard [Insane] and [Hard]. I feel [Normal] may need some work, specially for refrain on note stacking (but they're still fine (: )
If I was BAT and your mapset doesn't had Taiko diffs, I could Bubble this (:
But I can't....
So take a
and GO GO RANK IT!!!
XinCrin wrote:
You should change the title to "ClariS - Connect (Speed Up. Trance Remix)" , maybe . Because this song as Nightcore . . . . sounds totally bad imo
- But the sourse says this is "Nightcore" so...
. . . anyways Good Luck on there ^^ - thanks :3
特にコメントがないものと青文字でコメントしてあるのはそのまま変えました、緑は一部、ピンクはノーチェンで._.TKSalt wrote:
onaka痛いのでInner Oniだけでお願いします… - take care ('、3_ヽ)_
[General][Taiko Inner Oni]
- 好みの問題ですがdiff名の"Taiko"は消しちゃった方がdiff名の長さが綺麗になって良いかも知れません。 - これも私の好みかもしれませんが、Diff名見てひとめでTaikoってわかりやすくしたいのと(マーク見ればわかるんですがそれはそれとして)、Taiko Diffだけをサーチしたいとき、検索の時Taikoって入力して出てこなくなるのが個人的に嫌いなので、Taiko譜面の名前にTaikoはそのままつけておきます。Diff名が極端に長いなどそういう問題があるわけではないので大丈夫でしょう
ぐっどらっくゅ
- 00:02:948 - から 1/4 で ddddk - [ddd k]にしてみました +これにあわせて後のパターンも調整
- 00:09:337 - 以前何度かプレイした時にも思ったのですが、ストリーム単体ではなく譜面全体のバランスから見るとここだけ難しすぎるような…。なんだか出落ち状態になってる気がします。Oniの方はストリーム無いし、Innerのストリームを簡単にしても良いと思います。 - なんで今まで変と思わなかったのか不思議に思うくらいへんなストリームでしたので難易度を落としました
例えばこんなのとか…(逆手の切り替えが無いパターン)- 00:12:532 - add d
- 00:23:643 (1) - k - 以前にも誰かから指摘をいただいたような気が... 変えてみます
- 00:29:893 (4,1,2,1,1) - kkddk ? - ちょっとパターンで悩みましたが結局kkddkに変えます
- 00:32:532 (1) - k
- 00:36:976 (1) - ^
- 00:38:365 - ここから kkddddkkddk のストリームなんてどうでしょう…。「流れ変わったな」のフィニッシュ 00:39:337 (1) が有るのでその手前でストリーム入れると何かかっこいいかも知れません…。- その発想はなかったです.w. good
- 00:49:546 - add d
00:49:893 (3) - d
00:49:962 (4) - del
00:50:032 (1) - k の4点セット - 雰囲気がすごく変わるのでちょっと悩みました
最初の00:49:546 - の位置にはこれをフォローする音がないのでdだと強すぎる印象がありますし、代わりにkを置いてdkkとしても違和感満載になったので、00:49:476 - から変更を加えて kkk の形をとるように修正しました
次の00:49:893 (3) - ですが、バスドラの位置と背景のカカ音を聴くとdはここじゃない気がします kのままで
次の00:49:962 (4) - も^と同じ感じでそのままに
最後の00:50:032 - ここに貴重なバスドラ音があるのでdを置かずにはいられません許してください- 00:51:976 - kkddkdk - やっぱりバスドラをフォローしたいのとこのストリームなんか変なので、別パターンで作り変えました
- 00:55:865 (1) - d
- 00:56:698 (4) - del もしここにノートを置きたいなら手前にも置くべきかなと… でもここは消して落ち着かせた方がメリハリが出そうな気がします。 - うむむ... しかしこのピンポン球みたいな音も捨てがたいので保留にさせてください
- 01:10:240 - 間に3つ d 欲しいです
- 01:15:379 - add d
- 01:18:573 - ^ - on 01:18:435 - instead
- 01:23:573 - add k
01:23:712 (2) - del
01:23:782 (1) - K の3点 - 正直01:23:782 (1) - をどうするかすごく悩んでたのですがこの形に落ち着きそうです- 01:41:351 - add k
- 01:49:962 - add d
01:50:101 - ^- 01:53:365 (1) - k
01:53:504 (1) - d
01:53:573 - add d
01:53:643 (1) - k - ちょっと違う感じでnotes追加しました- 02:08:018 - add d - ここでSaitama崩したくないので保留で
- 02:24:893 (2,3) - 1番ではKなのに…- なんでついてないの
- 02:25:865 (2,3) - を 1/4 で左にずらして
02:26:004 (1) - K- 02:50:587 - add d
- 03:04:268 - ^
- 03:12:462 - add k
03:12:601 (1) - del
03:12:671 (1) - K- ノーツ配置が割とランダムなせいもあるかも知れませんが、曲調関係なく忙しいところとそうでないところの差がちらほら…
Innerだし音取りはあまり意識せず全体の密度のバランスだけ少し見なおしてみてください。
Is your mp3 really correct one?waxman wrote:
Difficulty : Insane
This map is is nice!!
but bad timing.
I think you need to change the offset about 1670 ms.(before 1560 ms)
if u can update plz give me kudosu
then Im so happy.
たぶんオフセットを変えることでさらにいい譜面になると思います :D
私の結果は1670msでしたが、これが必ずしも正しいとは思わないので、正しいオフセット直してください。 :D
moddingは初心者なので無視していただいてもかまいませんwww
The offset 1670ms is close to the one with the old mp3, so please redownload and comfirm this, thanks.Naryuga wrote:
PLEASE REDOWNLOAD if you download this before May 17th since the mp3 file has replaced to a better quality one and changed offset!
Thank you very muchts8zs wrote:
Insane
00:04:615 (5,6) - exchange the position - no, the flow between 00:04:754 (6,1) - gets ugly...
00:54:615 (5) - Ctrl+G? - same^ And it makes the end point invisible, making the flow worse.
00:57:810 (4,5) - exchange the position - ok
01:23:087 (3) - move to 396,188 - no, as the other places are like this, and this pattern is this map's essence...
01:27:115 (2,4) - exchange the position - no
01:45:171 (2,3,4) - http://osu.ppy.sh/ss/844204 - Looks interesting but no, I want to click 01:45:587 (3) - because the vocal starts here
01:50:310 (6) - Althouth now is good enough but I think put this note 376,172 is a better choice - I don't see the reason why you break the x1.40 spacing here
01:55:726 (3) - Ctrl+G - lemme try
02:01:282 (2,3) - exchange the position? - I really don't like this way of jump... See 02:00:726 (4,1,2) - making an isosceles triangle
02:12:948 (2) - Ctrl+G
02:13:504 (4) - Ctrl+G
02:14:337 (1,2,3,4) - http://osu.ppy.sh/ss/844220 - a bit more complicated jump pattern with ^
02:20:448 (2,3) - exchange the position - I think this anti-clockwise is better, considering you click 02:20:865 (5) - at last.
02:23:087 (1) - Ctrl+H&move - maybe this is better, done
02:25:310 (3) - move to 208,92 - mentioned the part before
02:50:171 (5) - Ctrl+G - no...
03:02:948 - a note or a 1/4slider - ok
Hard
02:02:393 (3) - Try to move to 428,124 - I've got what you mean maybe but a bit different
02:11:837 (5) - http://osu.ppy.sh/ss/844235 - adjusted but if I could code it would be happy
03:24:337 (1) - move last point to 244,76 - sure
Normal
How old are you?Nono,I don't mean you but this normal diff...these sliders almost have half a year old...I think(just a joke:) - http://puu.sh/3wdRJ.png LOL a bit more than half a year old. Maybe you want to say this diff lucks slider's pattern... umm
01:21:560 (1,2) - http://osu.ppy.sh/ss/844191 - what changes by this...?
Taiko
I make TaikoBG better... I think.. http://puu.sh/3tfDx.jpg - downed the BG a bit
Inner Oni
00:04:476 (1) - k - done
00:39:198 (2) - remove - why... ._.
00:45:032 (1) - k - ddd -> kkd
00:48:226 - Really good - thanks
01:13:921 (2) - remove - but I hear the sound...
01:13:226 (29,30,31,32,33,34,35,36,1) - kdddkdkkk - nice
01:14:893 (2) - D - idk why this is Kat
01:49:615 (1,2,1) - kkk - ok
02:25:032 (3) - remove - ...why? ;w;
03:02:254 (10) - k - ok
Oni
02:31:004 (1) - d - done
03:03:504 (4) - d - no, this kkkk is already good imo
Futsuu
02:46:004 (3,4,1) - k d k - done
02:48:226 (2,1,2) - k d k - d d k because of 02:43:782 (1,2,1) -
02:50:865 (1) - k - k
02:54:337 (1) - remove - sure
If you have time please mod this map↓
Thanks for having a check anywaysCoroQuetz wrote:
I was asked to Taiko mod, but I really can't find anything wrong orz
Your map is too perfect already orz
148,292,21837,1,0,1:0:0:0:
20,224,22115,1,0,0:0:0:0:
44,80,22393,1,0,1:0:0:0:
152,136,149615,2,0,P|167:206|112:256,2,144,8|2|8,0:0|0:0|0:0,0:0:0:0:03:21:629 (1) - try removing NC here, as connected to previozus beat
112,168,145726,1,8,0:0:0:0:
292,264,145865,1,8,0:0:0:0:
Rei Hakurei wrote:
wanna m4m?
my mod usual with suggestion (harder will makes me want to take a look only at patterns and check if it's really readable or not)
[General][Normal]
- i might use Normal Sampleset instead of using Soft Custom 1 to replace Clap that mainly mapper use - I compared both but imo the claps with S:C1 sounds somehow better than Normal sumpleset
- remove all NC on taiko if you want; - if another person sais so ('、3_ヽ)_
- Female + Nightcore + Japanese, just now i heard it. LET'S MIX IT WITH woc's NIGHTCORE - ...what's that o_o
- well, if you use certain color per part like
Exampleit could be better - I'm really lazy to do this unless it is a diff as collub with someone...0:00 - 0:20, pink and purple, resembles Madoka and Homura;
0:20 - 0:40, red and blue, resembles Kyouko and Sayaka
0:40 - 1:00, pink and yellow, resembles Madoka and Mami
etc.- (for taiko) umm there's some charge-like at some part, why you didn't put some dendensor drumroll? to keep the player stamina ? - you mean spinners? or sliders? (idk what dendensor is) I won't add spinners unless I think the spinner should be here and it fits very much...
- mostly suggestion, it's already fine look a low-star Normal as lowest diff
02:53:782 - umm why you didn't map this part? either make a mirror of 02:57:115 (1) - or just spinner on that range - no, I want a short break here for more tension, for that I thought not mapping fits here rather than map some.
(02:53:226 - 02:56:560)
02:43:782 (1,2,3,4) - this pattern looks strange when compared to the song, try CTRL+G (or at least, circle slider circle slider formation) - okay
[Futsuu]
00:29:893 (16,17,18) - try kkD ? (follows: main tone) - Done
01:06:004 (74) - K? (well, instrument then vocal with higher tone and there's a cymbal like?) - on strong beats, strong hitsounds. well I just want to start the pattern with don because it works the most naturally >~<
01:11:560 (85,86,87,88,89,90,91,92) - turn this pattern into a drumroll? (from 85 to 92) - from 01:13:226 - (3 notes)
02:13:782 (224,225,226,227,228,229,230,231) - ^ ?
01:25:588 (117,118) - move 1/2 earlier? (ummm do you want to try follow the vocal?) - moved only the former one, without a beat on downbeat sounds strange to me
01:37:671 (143,144) - invert into kd, the song gives ascending instead descending tone. - it is already kd but you mean changing into dk...? anyway changed there dk
01:41:559 (153) - ummm as there's a soft-finish like, would you turn this into K ? - normal-finish like... D <3
02:46:004 (300,301,302) - invert into dkd, the tone ascends then descends here - adjusted.
[Hard]
00:21:560 (1,2,3,4,5) - lol the star looks awkward, do you want to fix this?for (2) ~ (4)00:41:560 - drag the break start to here148,292,21837,1,0,1:0:0:0:- I've got this
20,224,22115,1,0,0:0:0:0:
44,80,22393,1,0,1:0:0:0:
00:43:782 - drag the break end to here- I dislike that way of moving break point... idk why you dislike the letterbox so much
00:51:004 (2) - (nazi) 2grid right, 1grid up; well it would be great if linear? - done.
00:52:948 (1,2) - umm try this ? - maybe much better than the current one... fixed
02:07:948 (4,5) - umm... i'm not sure if this one is really readable.. how about this ? - yeah, it was hard to read because it is overlapped on the slider before... fixed
02:20:726 (4,1) - (nazi-slider node) move 2nd node 1 grid up, so they can blanket the another slider better - wow it change a lot... ok done
02:29:615 (4) - ? - done.152,136,149615,2,0,P|167:206|112:256,2,144,8|2|8,0:0|0:0|0:0,0:0:0:0:03:21:629 (1) - try removing NC here, as connected to previozus beat - well this is spinner so what changes with this...? anyways done
03:19:615 (1,2,3,4,5) - somehow nice, somehow looks strange lol - ...really weird one lol
[Oni]
00:27:671 (38,39,40) - k d k? the song tone follows high-low-high tone in order... - no, the part before also uses k k d and the pitch is...
02:52:671 (924) - K? - no... wanna not to be crazy difficulty
[Insane]
00:04:337 (3,4,5,6) - make this pattern looks like a cruxify or cross ? (3--4, 5--6 intersects)
- I've got it, maybe.
02:25:726 (5,6) - make them look more neat ?for (5,6)- wow *_* the star pattern looks nice...112,168,145726,1,8,0:0:0:0:
292,264,145865,1,8,0:0:0:0:
[Inner Oni]
D: maybe i can't check this one as very fast and very intense, sorry...
umm maybe i shouldn't force myself lol
Thank you very muchAniMe666 wrote:
M4M からです!
おバカのうろ覚えのような MOD ですが、見ていきま~す
[Taiko Futsuu]
* 00:06:560 - 感じるがままにプレイしていたら、指が勝手に カツを押していました - たぶんここまで1拍おきにd k d kと置いてあるせいでしょう, こことここ以前の曲調みたいなのが大きく変わってるのでそのままにしておきます
* 00:07:393 (4,7,9) - これらも カツ じゃないですか? 以降 カツ = k - ^と同様に
* 01:01:560 - この辺基本音でもよいと思いました、それかこのままなら 01:01:282 ここにノート置くなどなど、etc - 音でもよい、とは...? とりあえず 01:01:282 - にnote置いて後の難易度を調整しました
* 01:09:060 - ここまだ k でつないで、 01:09:337 ここセクションの始終で d ? そして 01:09:615 これを取り除いたり?- なるほど、、、良い感じ
* 01:10:448 - ここから全部 d で雰囲気出てて良いと思いますが、01:11:004 (2,4,7,9) これらを k とかにしても、
置き方の違いや雰囲気はまだあると思いました! ついでに、01:11:004 (2,4,7,9) スピナーとかどうですか? - umm 別のやり方で後ろのほう変えてみました;'~')
* 01:17:671 (3,1) - k d ? ただの勘です! - ok
* あと 01:31:004 (2,1) も k d ? - ok
* 01:32:671 - K で終わり感じな場面かな? たぶん.. - 新しいパターンに入るのと、ここのシンバルがかなり重く、Kは少し軽すぎな気がしましたので、このままで。
* 02:19:893 - k k d とか d k d とか d で終わる感じか何か? - 02:20:448 - で歌のピッチが高くなって終わってるのでkのほうが好きです
* 02:33:782 - d k D ? - ok
* 02:50:448 - d ? でアゲアゲ↑↑な感じとかどうですか? - 良いかもしれません .w.
[Taiko Oni]
* 00:40:726 - これに d 追加してみると、少しやりやすくなるのではないでしょうか? - ok
* 00:47:671 - k ? 00:48:226 とくっきり分かれていなかったもので - うーん... 今回は保留で
* 01:04:754 - ノート追加? - good :3
* 02:31:004 - この辺連打とか入れてつなげたりしちゃうのもありかも! - そこまで詰めたくもないので、とりあえずそのままで
* 03:12:185 - 連打かむいん? - とりあえずnoteひとついれておきました
[Taiko Inner Oni]
* ちょっと一点だけ、 00:47:671 - k? - Oniと同じく...保留で
はい!個人的な意見は以上です
ちょっと張り切ってみましたけど、始めて間もない私なんかの意見なので、
"あーこんな置き方もできるんだー" ぐらいな感じで聞いてもらえたら嬉しいです
それではランク目指して頑張りましょう! (`・ω・´)キリッ
Feel free to post what u feel *~*Asphyxia wrote:
This song *_*
Yay this map does not have mod for 2 months and here you've come!Asphyxia wrote:
Irc modded Insane diff13:35 Asphyxia: Hi ~ Can I mod the insane of your mapset?
13:36 *Asphyxia is editing [http://osu.ppy.sh/b/178236 ClariS - Connect (Nightcore Trance Remix) [Insane]]
13:41 Naryuga: sure!!
13:42 Naryuga: no mod more than 1 month :c
13:42 Asphyxia: Can we do an irc mod about this diff? Too lazy to mod the lower diffs atm ;_;
13:42 Naryuga: sure! It helps :3
13:43 Asphyxia: Okay so, +1 OD on this
13:43 *Asphyxia is editing [http://osu.ppy.sh/b/178236 ClariS - Connect (Nightcore Trance Remix) [Insane]]
13:43 Asphyxia: streams are way too easy with OD7 imo
13:43 Asphyxia: and overall the map
13:43 Naryuga: I know this insane is not so hard, just high bpm
13:43 Asphyxia: 00:01:559 (1) - Well, this isn't a big thing really but you see this slider, you should update all the sliders
13:44 Asphyxia: but up to you really
13:44 Naryuga: old style one owo
13:44 Asphyxia: 00:04:337 (3,4,5,6) - I don't like this jump, you should keep the jump overall equal
13:45 Asphyxia: https://osu.ppy.sh/ss/979427
13:45 Asphyxia: something like this
13:45 Naryuga: let's see
13:45 Asphyxia: or if you want to keep the jump, I'd recommend to increase the spacing with the other objects as well
13:46 Asphyxia: 00:13:782 (1,2,3,4) - same here
13:46 Asphyxia: 00:14:476 (1,2,3) -
13:46 Asphyxia: ^
13:47 Asphyxia: Not so sure how these blankets work but I think you should update this slider 00:14:893 (1) - and make it a blanket with 00:15:448 (2) -
13:47 Asphyxia: Also 00:14:893 (1) - 00:15:587 (3) - Touches eachothers? I would fix this
13:48 Asphyxia: 00:38:226 (1,2,3,4) - I like the way you keep the distance between these equal
13:51 Asphyxia: AAAAAAA
13:52 Asphyxia: I WROTE MY 2 SUGGESTIONS TO WRONG CHAT
13:52 Naryuga: awww
13:52 Asphyxia: 01:04:893 (1,2,3,4) - Keep the spacing equal here
13:52 Naryuga: well
13:52 Asphyxia: 01:05:310 (4) - 01:05:726 (6) - not stacked perfectly
13:53 Naryuga: I like the some increasing spacing like 00:13:782 (1,2,3,4) -
13:53 Asphyxia: 01:08:643 (2) - 01:09:198 (4) - Either make this straight or add more curve 'coz these look retarded
13:53 Naryuga: they fit the song's increasing emotion(?) very well
13:53 Asphyxia: Well that's up to you, but I didn't like those increased jumps at all :s just me
13:54 Naryuga: :c so I'll keep that
13:54 Naryuga: fixed the spacing and the stack that you pointed out
13:55 Asphyxia: 01:18:504 (2) - 01:18:921 (2) - not stacked perfectly (also I don't prefer if you stack objects like this but it seems to be your mapping style so)
13:55 Asphyxia: 01:19:337 (3) - 01:20:032 (3) - Not stacked perfectly
13:55 Asphyxia: 01:25:865 (1) - 01:26:282 (2) - I'm pretty sure not stacked perfectly
13:57 Asphyxia: 02:01:560 (1) - wat is this shape
13:58 Asphyxia: honestly you could improve it
13:58 Asphyxia: I would show you an example but I don't have any ideas
13:59 Asphyxia: 02:03:643 (2) - 02:04:615 (5) - not stacked perfectly (also move the 02:03:782 (3) - a bit up if you fix the stack)
14:00 Asphyxia: 02:22:115 (2) - I guess this object isn't stacked perfectly
14:00 Asphyxia: 02:22:532 (1) - 02:23:643 (3) - Pretty sure you wanted these so stack? Well they aren't perfectly stacked
14:00 Asphyxia: 02:30:310 (6) - 02:29:615 (2) - Stack
14:01 Asphyxia: 02:49:754 (3) - 02:49:476 (2) - stack
14:01 Asphyxia: 02:53:087 - why is your break starting here, imo it doesn't fit
14:02 Asphyxia: 02:57:948 (5) - 02:57:671 (3) - Why are these equal but 02:57:810 (4) - 02:58:087 (6) - aren't? looks retarded
14:03 Asphyxia: quick brb
14:03 Naryuga: owo ok
14:09 Asphyxia: Okay, I think the map is fine now~
14:10 Asphyxia: Just some final thoughts here: IMO you could've done this a bit better, improve some patterns, spacing etcetc and update the sliders but other than that
14:10 Asphyxia: great insane and song
14:11 Naryuga: thanks
14:11 Asphyxia: I'll post the log to the thread
Shooting you a star also!
I don't know but I'm pretty sure this map requires more mods for a better quality.PrivatHansi1 wrote:
wehn does it get ranked allrady?
TY FOR THE STARLost The Lights wrote:
I'm shooting you a star! I want this ranked \o/
GL With This
No problem!! Thank you for modding!Secretpipe wrote:
Hi
Mod from #modreqs
pls be gntle with my mod >.<
[Normal]
02:05:865 (1) - Dat slider o: - yea need something better xD changed
Normal looks perfect o3o
[Hard]
00:36:837 (7) - The circle 7 is too far ? - actually not lol
02:33:782 (1) - Moar simple :3 - changed into more suitable one but not that simple
Hard looks nice too DD
[Insane]
00:05:726 (5) - Move this circle ? - ok thank you for an advice!
01:23:087 (3) - You should put the circle 3 ON the top of slider 4 - sorry but I won't, I'm core fan of this o3o
Nice diff too !
Hi , sorry if I haven't found a lot of errors x) Hope this will be rank soon !
Good luck !
Thank you!!Lapis Aoki wrote:
Howdy~ c:
[General]
03:30:587 -The end? ;o Why? I think its gonna be much better if you added more notes. :3 - no better place after this point :/
[Normal]
00:11:004 -Add a note.
00:15:448 -^
00:16:560 -^ - Maybe I understand what you intend, but I want to make here much quieter than the other parts. so no change sorry
00:17:393 -Slider till 00:17:671 - no, I don't hear something good to follow the "slider."t
00:48:087 -This green line volume must be 30% cause at that part she sings slowly. uwu - I think the slow place is around the spinner 00:46:004 (1) - , right...? btw the spinner is 30% already. If you want to make 00:48:226 (1) - 30% volume, I still think 60% is not too loud
00:52:810 -^ But I think it needs to be 50% or 30% I dunno, its you choice. :3
02:24:615 -Add a note. (Maybe) - maybe ok?
03:11:282 -^ - done
03:19:615 -^ - not to be too hard I kept this empty
[Hard]
00:10:935 -Add a note. - added 00:11:004 - instead, maybe it's your miss that is on a blue tick lol
00:17:393 -Slider till 00:17:671 - nope
01:45:726 -Move. - looks weird, so adjusted!
[Insane]
00:17:601 -Slider till 00:17:879 - umm no
Great map ! Hope it get ranked soon. ^^
39476,-100,4,1,0,60,0,0
47948,-100,4,1,0,70,0,0
54823,-100,4,1,0,75,0,0
56560,-100,4,1,0,85,0,0
56976,-100,4,1,0,90,0,0
ありがとうございました!JUDYDANNY wrote:
こんにちは Naryugaさん
少し遅くなってしまいました、ごめんなさい><
Here's a Taiko Mod via My Takio Moding Queue as M4MMy mod is for suggetions. if you dont like, ignore please.
~Taiko~
d is Red Note.
k is Blue Note.
and, D , K is Big Notes .. d,k.
“+ ?” is I like pattern (※example→ add? , remove?[General]
- Timing (Volume)
03:16:282 - ~ 00:57:115 – に音量変化つけませんか? 少し大きい気がしました。 - Taikoは音量が一定の方が好みというか今までずっとそれでやってきたというか... 次誰かに言われたらかえます例39476,-100,4,1,0,60,0,0
47948,-100,4,1,0,70,0,0
54823,-100,4,1,0,75,0,0
56560,-100,4,1,0,85,0,0
56976,-100,4,1,0,90,0,0- PreviewTime
Offset 74268
でも試してみてください。(divisor1/8使用) - 変えました!(divisior1/4でも74268いけました)[Futsuu]
- 01:00:448 (1) – move 1/1右 “きざまれた”のボーカルの伸びを意識してkの配置をしたのであればその後も余韻を残すためにもいいと思います。
- 01:09:337 (2) -^
- 01:58:226 (2,3) – この辺りslider置くのはどうですか?
- 02:29:337 (1) -~02:30:448 (1) -
01:27:115 (1) - ~01:28:226 (1) - と同じにしませんか。。。?- 03:16:282 (2,1) -^ - ここ以上すべて書いてあるとおりにしてみました
- 休憩ゾーンの部分が少し安定していないかなーって気もしましたが。。 気のせいかもしれません。
[Oni]
- 01:13:226 (1,2,3,4,1,2,3,4,1) – , 02:52:115 (1,2,3,4,1,2,3,4,1) – , 03:02:115 (1,2,3,4,1,2,3,4,1) - , 03:21:004 (1,2,3,4,1,2,3,4,1) -
全体のノーツ構成的にこれらは少し目に留まりました。 この難易度の密度量に対して 超連打は少し難しくないですか?加えて少し唐突気味な気もします。
基本的に3連ノーツばかりの構成上という点で変化はつけたいのも分かる気がしますが,,
この密度量を見る感じでは ooo,ooo,oや、ooooo o o ,のような構成の方が難易度的にはfitすると思います… - 確かに...調整してみました- 00:57:601 (3) – add k その後のddkに対応するように。- ok
- 00:59:198 (1) – delete? - ok
- 01:07:115 (1,1,1,1) – ここの休憩ゾーンは…唐突じゃないですか?- 確かに、ここ周辺がいろいろとガタガタなのもあって思いっきり変えてみました
もしここを区切りたいのであれば01:08:087 (1) –もdeleteをしないと01:07:810 (2) - と01:08:087 (2) - で何か変化がない以上beat的に噛み合わないと思います,
追加するならボーカルが切れていない構成で
01:07:254 (2) – add d
01:07:810 (2) – add d ,
手前の既に置いてあったd→k?
みたいな感じですかね?- 02:08:504 (2) – add k - もともとあります ._.
- 02:09:198 (1) – move 1/2右. その後のパターンの休符のタイミングと合わせた方がよいかと。- ボーカルに沿いたい気持ちがあるので後のほうをいじりました
- 03:19:476 (2) – add d
01:10:448 (4,5,1,2,1,2,1) –らと同じじゃないですかね,その後の構成まで見事に。だからkkddkよりもddkkddkの方が欲しいかな―!って思いました。
気持ち悪ければ03:18:921 (2,1,2) -の(2)の kをあえて消すとか (2,1,2)=>k,delete,kとかも といいのかもしれません。 - 03:19:198 - 消して提案の位置にd入れました- 03:24:615 (1) – k - ok!
- 全体的にいい感じでした^o^
[Inner Oni]Good Luck!
Modが噛み合わないかもしれません。。その時はsorry ><
- 00:31:004 (2,3,4,1) – ooo, o => d,ddk? o,ooo にすることで前半で同パターンとなります。裏音的にもこっちのがしっくりきました。
- 00:52:115 (2,1,2,3,4,1,2,1) –kkdkk ddkについて
00:52:601 (2,1) – dkd …or kdd? 00:52:671 – をdにする連打系にすると裏音のピッチ変化フォロー、これまでのドラムフォロー共にベストだと思います。どうにもなぜか違和感を感じたところでしたが 00:52:671 (1,1,1) – だけで聞くと00:52:810 (1,1) – dkの裏音?ドラムのピッチアップが手前のkのぼやきで聞き取れないのも原因..?
00:52:323 (1) – delete? 音が鳴ってないのと この繋ぎは少し強引かなと思いました… ボーカルを推してるならばkにする必要はなくdでいいと思います。
- 少し悩みましたが kkddk d kに落ち着きました- 00:55:726 (2) – k 高音ドラム部類、 ピアノフォロー ボーカル等。。 - ok
- 01:08:643 (1,2,3,4,1) – k k ddk d について
こういったものはどうでしょうか。。 - そのまま使いました!- 01:21:143 (1) – k ここと同じじゃないですかね?01:20:587 (2,1) – - なるほど... ok!
- 01:27:254 (1) – 01:27:393 (2) – どちらかk? (1-2)間でピッチ変化がはっきりと聞けますし、(2)でスネアも高音も聞こえたので。。 - 01:27:254 (1) - をkに変えました
- 02:23:365 (1,2,3) – ^ 理由は上と似た感じです kkd ?がいいのかな。。?
- 02:29:615 (1,2,3,4) – ooo,o →o,ooo? この周辺の連打構成だけ見て考えるならこちらの方がいいかと. ただ1番の気合の連打の位置とは異なりますね。。 - とりあえずkiai#1のとこも見つつ調整しました
- 02:32:462 (3) – delete - ok
- 03:16:976 (1,1,1,2,1,1,1) – dkdd kdkについて
03:16:976 (1,1) – kd - ok
03:16:560 (1) - , 03:16:837 (1) –で鳴っている高い裏音のピッチアップが都合よくフォローされてしまっている形になっているので03:17:115 (1) – がkだと上手く噛み合いません。。。
03:17:393 (2) – k? <---こっちにしました or 03:17:810 (1) – k?
03:16:976 –(1,1) の部分を変更した場合はその後が少し変になるので
前後の1/2のノーツの関係性をわかりやすくするための調整案- プレイしてて変化に富んだ飽きない構成になっており、楽しかったです
頑張ってください!>w<
lol thanks, still needs polishing!![ B e a r ] wrote:
This is such an amazing map, why isn't this ranked already after a year..
嘘つきは泥棒の始まり卍TKSalt wrote:
looks good! Taiko'd! (大嘘)
ありがとうございましたjogfi2002 wrote:
[General]
僕はTaikoのMODはできません。
[Normal]
01:30:448 (1) - あるBATは「スライダーの全部の曲がるところは見えなければならない」といいました、これはランク不可かもしれない - fixed
01:55:171 (2) - ちょっと上に移動するのはどうでしょう - ok
03:02:115 (2) - finish - ._. no
03:14:893 (1,2) - ノーマルにとって、このオーバーラップはランク不可かもしれない - 簡単に見える...と思う
[Hard]
00:12:671 (3) - ここをこうしてアレンジするのはどうでしょう - ちがうものに変えました
00:51:004 (2) - このマルを3とオーバーラップするのほうが読み違えを避けやすいかな - ok
00:53:226 (2) - ^ - ok
01:45:587 (5,6) - ここのスナップは特別にしたことか - oh... fixed!
01:50:587 - マルを増やすのはどうでしょう - too hard ;_;
あくまで個人的な感覚だけど、読みの難しいところはちょっと多いかも
特に「マル+スライダー」という組 - いくつか直しました
[Insane]
00:49:754 (3,4,5,6) - ここはボーカルをついているですね、ちょっと合っていない感じがする - drumの音があります
01:23:087 (3) - NC - sorry no
01:58:504 (3,4) - サウンドに合っていない、短いスライダーをかけて直すのはどうでしょう - 25% の速さで聴くと しっかり合っているはず。
02:11:976 (6,7) - このようにアレンジするのはどうでしょう - okay
僕の日本語はまだ上手ではありませんので、変な行文はどうぞお許しください!
Thank you!!!TKSalt wrote:
kudosu irimasen
[ Taiko Futsuu]
- 00:17:115 (1) - finisherじゃなくても良いかも知れません。確かに少し強めのピアノの音がありますが、すっごい静かなパートだしその前のノーツが d なのでfinisherは少し大げさな気がします。 もし変更するなら他の難易度でも。 - 音を基準にするとBig Katになりそうですが、確かにプレイする分にはBigは変に感じるかもしれませんね removed finisher
- 00:22:948 (2) - d にしてみるのは? 何の音を拾ってるのか凄くわかりづらいのですが、シンセサイザー?の音なら 00:23:504 (3) よりも低いピッチを持っているので変えても良いかも知れません。
次の部分は 00:25:726 (1) - を k に変えると音楽には合うと思います(今の時点で作られてるパターンは崩れてしまいますが;_;) - 両方かえてみます- 00:38:782 (2,3) - k k で良いと思います。次の D d d k k k のパートにも上手く繋がります。 - なるほど ok
- 00:56:004 (1) - no finisher. 00:17:115 と同じ理由です。 - ok
- 01:08:226 (2) - 少し k がやかましく感じました。 d に変えてみても良いかも知れないです。 - kが4つ続いてアレかな~って意味にとらえました ボーカルの盛り上がりがちょうどここなので、代わりにその手前の01:07:671 - をk --> dにかえました
- 01:13:226 (8) - 突然bpm216で1/4のスライダーが来るとちょっとびっくりします。 d d d を再配置?正直どっちでも良いです。 - ぶっちゃけどっちでもいいっちゃいいのですが、大元が連打なのでこっちにしたいなあと...
- 01:19:059 (1,1) - Ctrl+G. ボーカル的にもシンセ音的にも入れ替えた方が機能すると思います。 - 気づきませんでした ok
- 01:28:782 (2) - d で音を落としてあげた方が聞こえが良い気がしました。 - ok
- 01:44:754 (2) - 拾ってる音、リズムが変わりまくってるので、このノーツが本当に叩きづらく感じました。 01:44:893 - に移動させてみるのはどうでしょう。01:53:782 (1,2,1) - とも組み合わさって良いと思います。 - なんでこんな配置にしてたのか自分でも謎になってきました fixed
- 01:56:282 (2) - か 01:56:837 (1) - を del. 全体を見ると、ここで1/1の5連はフィットしてないように感じました。 - ok
- 01:58:226 (2) - 結構長めのスライダーをノーツで挟むのは少し複雑だと思います。後ろで鳴ってるbass音もなんか不規則な感じなので、思い切ってスライダー消してしまうのもアリだとは思います。
消した場合、01:59:337 (3) - をfinisherに変えてあげてください。00:57:115 (1) - と同様です。 - まずfinishつけました。スライダーは消しましたがその跡地がなにもないのも不自然なので軽くnotesはさみました bass音とは別のものをフォローしましたが極端に単純なのでたぶん問題ないと思います- 02:03:782 (3) - 特別な意図が無い限り、d で良いと思います。 - ok
- 02:07:948 (3) - k に変更? 01:05:726 (1) - に同じパターンがありますが、ここと比べるとbass音が少しおとなしめなので、ちょっとした変化付けとしては良いと思います。 - なるほどそこまで聞いてなかったです 採用します
- 02:15:448 (3) - スライダーを d d d に変更。01:13:226 と同様の理由ですがこっちもお好み焼きで - 前のと同様に
- 02:18:921 (1) - 一番サビとはパターンがガラッと変わってますが、今のパターンに合わせるなら次の k に備えて一度 d で落としこんであげるのが良いかも? - ok
- 02:31:004 (2) - d. 01:28:782 と同じ理由です。 - 同様に変えました
- 03:02:115 (3) - スライダーを d d d に変更。01:13:226 と同様の理由ですがこれもお好みです - .~.
[ Taiko Muzukashii]
- 00:04:893 - ちょっとした変化付けという意味で dk kd(1/2)とか - umm ok!
- 00:23:087 - 今統一されてる形が少し崩れてしまいますが、ここに k を入れてあげると Oni と同じような雰囲気になってtaiko diffs全体での統一感が増すと思います。 - うーん 前半はあまりごちゃごちゃさせず最初のやつと同じにしたくて、パターンちょっと変えるなら後半かなと思ったのでそっちで変えてみます
- 00:25:310 - 上記と同じ理由で。どっちの色入れても上手く合うと思います。 - modにあった最初のdk kdが気に入ったのでそっちにします
- 00:27:532 - add k. - ここではなく後半のパターンに don入れました、dkkにするともともとあったkがいい感じに強調できないので
- 01:01:004 (1) - 周辺のパターンを見ているとここに k があることに違和感を持ちました。 d で良いと思います。 - ok
- 01:01:421 - ボーカルの音取りなので特別な理由が無い限り、 k を入れてあげた方が良い気がしました。 - ok
- 01:58:365 (2) - 裏のバスドラムが汚いせいで音取りがわかりづらいので、これを k に変えて裏のピコピコ音を拾ってあげたほうが叩きやすいです。 - nice
- 02:03:226 (1,2,1) - 2~3個上の提案と同じです。 - ok
- the others: #1/#2 kiai手前 (01:10:448 - 周辺)のリズムをボーカルに沿う形に直しました
[ Taiko Oni]Innerについては大昔にmodしたのでとりあえずパスします。
- 00:04:337 (2,1,1,1) - 小節線で隔てて同じパターンが続くのは少し違和感があるので、kddk のようなパターンに変更すると綺麗だと思います。 - k_dkにしてみます
- 00:28:990 (4) - 突然 kdddk が崩れてびっくりしました! - 時間合わせのミスでしょうか
- 00:36:768 (2) - 突然の5plet!! これこっち 00:36:421 - に移動させた方が綺麗だと思います。 - ok
- 00:50:935 (3) - del. 曲調的に不必要だと感じました。- 手前の00:50:865 - ごと消し去りました
- 00:54:546 (2) - del. 依然として曲がおとなしいのと、次の1/2のシンプルなパートのためにも消した方が上手くConnectする気がしました。 - umai
- 00:56:698 (3) - を消して、00:56:421 - から1/2で kk を置いてあげた方が音取り、パターンとしては綺麗だと思います。確かに 00:56:698 には音があるけど、なんか頼りない感じの音だし、これを拾うために微妙な感じの空白を作るなら提案のようなパターンに変えてあげた方が良いと思います。 - その発想はなかった
- 01:16:837 (1) - => 01:17:254 - 完全に主観ですが、01:16:837 - にノーツがあると 01:16:560 - ここで区切った意味があまりないような…
- 01:19:198 (2) - => 01:18:782 - 現在の音取りはボーカルに素直な音取りで良いと思うのですが、KIAIであることと、taikoモードであることを考えると、移動させて少し長めのパターンに変えた方が綺麗な譜面になると思います。色はどっちでもフィットすると思います。- ok kiai内のほかのところも多少いじりました
- 01:32:115 - 直前までボーカルの音を拾ってるのに、突然終わってるので変な感じがしました。 k を置いてあげるとボーカルにもバックメロディーにもフィットすると思います。 - ok
- 01:58:921 - Muzuでも言ったとおり裏のバスドラムが変な感じなので、d を追加してあげて叩きやすくしてあげるのが無難な気がします。 - ok :u
- 02:17:115 - 2nd KIAIについてはちょっと自信が無いので大雑把になりますが、最初のKIAIと大きくパターンが異なってるのもあり、随分簡単に感じました(最初と比べて)。ちょっとだけ見なおしてみてください。音取り的に1/4が使いづらいのは重々承知していますが… ;~; - ちょいちょい調整入れてみました
- 02:45:865 (2) - del. ここだけ長いのが少し気になりました。 - oh... okay
- 03:04:268 - add d. 他の場所でも良いですが、差別化を図るならここで。 - ok
Muzukashiiは基本的にfineですが、もし可能なら過去のmodderを呼んでください。最低2人くらい。
その後、改めて全難易度チェックします。
okay! thank you!!!A R U S wrote:
Hi~ Naryuga!
Modding from Twitter. (Muzukashii only)
My modding is just some suggestion~
I'm noob at modding;; Sorry~!
[Taiko Muzukashii]頑張って、なりゅがさん!
00:12:671 (3) - k > d - ok changed it considering the parts after
00:47:671 (4) - k > d - no, kat is ok and sounds better to me >~<
00:52:254 (3) - d > k - no, dons are placed in order to fit the bass drums
00:56:004 (5) - k > 連打? ( 00:56:004 ~ 00:56:560 ) - umm too noisy ;w;
01:59:198 (3) - k > d - kkd feels the vocal better imo...
02:15:170 (11) - k > d - fixed!
02:49:476 (1) - d > k - umm sorry no ._.
02:52:254 (3) - k > d - ok let's try
03:01:143 (2) - d> k - kkk ddd pattern seems good
03:07:393 (2) - k > d (But this suggestion makes map harder...) - kkkk --> kkdd
03:13:782 (1) - d > k - ok
03:25:726 (3) - k > d - nop
申し訳ないのですがmod文から直接変えたところなかったのでkudosu差し上げてません._. thank you for checkingANGELMYU wrote:
Taiko Muzukashii
00:05:17,00:34:060,02:38:504 - add d 5連にした方がよさそうでした - dkdkdも考えたのですが、kのところにあたる音に重点置きたいなーって考えたらこうなりました
00:29:893 - k→K シンバル?の音的にKでいいかと - うーん dK(1/2)がBPM早いせいでわりと難しいのと、盛り上がり的な感じをちょいあとのDonで出してるので、ここでFinisherつけるとちょっと早いというかココジャナイ感がありました
00:30:726 - add d 00:31:004の入りが微妙なため - 割とわかるんですけど休ませたいです!
00:24:893~00:25:448 これとかどうでしょうか?http://puu.sh/6VtnM.jpg - 最初のと似てるんですがここのkatの部分は外せないなあと.__.
00:51:490 - delete 音的にも必要ないと思います - 時間座標がずれてる気がします
00:51:837 - delete 上と同じ - tick音といいますかカッみたいないい感じのリム音が入ってるので置いたままです
00:53:782 - delete - この辺りはdonを後ろのバス音に合わせておいてます
00:54:060 - delete - ボーカルにもドラムにも合うので変えません
00:53:921~00:54:615 - http://puu.sh/6VH6s.jpg ここはボーカル合わせで
03:14:476 - k→K
03:14:615 - add K
03:14:893 -k →K
03:14:476 - delete
03:14:476~03:14:476元のだと少しおかしい気がしたので無難にこれで - すいませんよくわからないです...!
全体的にもう少しボーカルに合わせて作っても良いと思います! - 指摘された箇所の周辺ちょこちょこおかしいところあったのでボーカル寄りにしてみました
m4mありでした>w<
Thank you! but more mods are required to be better!Dainesl wrote:
Random Taiko mod thingy. not modding Inner Oni because i suck at modding those diffs ;;GeneralRemove "Taiko" from Taiko diffs as it's very obvious that they are Taiko diffs? - keep for now to be more obvious in difficulty select mode. If another one tells me then I'll change though.
I think it's a bit loud, lower volume to 80% instead of 90%? - umm no problem to me .__.
Change Inner Oni's HP Drain to 6 to continue the pattern - No, the number of notes are much larger than [Oni] so with HP5 of [Inner Oni] is already harder than [Oni]Futsuu00:18:226 (1,1) - maybe these are too close to each other. remove the note to fix this maybe? - Testplay it then you'll find this placement is not even so close
01:02:671 - add a note here to keep consistency with other patterns like this? (example: 01:04:615 (2,1) - ) - umm remapped around here
01:18:504 (2) - I think it would be better if you put this note at 01:18:643 - to follow the main vocals more, like you did with previous patterns. - putting it on the white line to be more viable to follow the vocal, just in my opinion?
01:40:171 (3) - Maybe make this a kat for consistency? - oh i see
02:01:976 (2) - Maybe make this a kat to show the increasing pitch? - done
02:20:726 (2) - Move this to 02:20:865 - to follow the main vocals? - no, same as the previous kiai. I use your pattern on the 3rd kiai for more variation, if another man tells me... umm I will?
02:42:115 (1) - Don for consistency with other patterns like this - oh.. ok
03:01:560 (1) - Finisher for consistency with previous notes - doneMuzukashii00:02:948 (2,1) - Swap these two notes - why? the d d k k follows the sound well...
00:09:337 (1) - Maybe replace this with a slider to give the impression of a stream while making it easier for the player? - keeping for now..
00:44:337 - Add note for consistency with other 2-beat patterns? - deleted 00:39:893 - instead
01:12:671 (10) - Make this a kat to fit the higher pitched vocal? - sorry but I want to keep the dd / kk pattern
01:23:782 (1) - Make this a big don for consistency with other diffs - oh god. fixed
01:27:393 (2) - Make this a kat to fit the higher vocal? - the pitch is as high as the 01:27:254 - , which is don in my opinion..
01:50:726 (1) - This doesn't need a finisher, it's not really a significant note... - umm there's significant sound to make this note big...
02:26:004 (3) - Make this a big don for consistency with other diffs - ok
02:43:782 (1) - Remove finisher because it's not so significant - no, the tension(?) is become more and more high from about 02:43:226 - then it's peak at this note, so the finisher is called
03:12:671 (3) - Add finisher for consistency with other diffsOni00:09:337 (1) - See suggestion on Muzukashii of the same time - same to muzu, I'll keep this for now
00:11:004 - add a note here to make the section seem less empty? ;; - sorry but I want to follow the piano more than vocals ;_;
00:33:365 (1) - Don to fit the lower pitch - no, this and the next note(kat) is as a high pitch as each other
01:13:573 (2) - Maybe it'd be a bit difficult to have 2 triplets of 216 BPM next to each other, so remove this note? - no, making them ddd kkk can get the difficulty easier than other triplets pattern. and this is Oni(Insane) diff so it doesn't matter so much
01:45:171 (1) - Change to kat for consistency with the music! - oh why not
01:50:726 (2) - See suggestion on Muzukashii of the same time - same opinion here ._.
02:25:448 (1,1,1) - Change to ddk or kkd for consistency with other patterns - changed into ddd for consistency
02:33:921 (2) - Add some notes from here to 02:34:893 (3) - because this section's a bit empty imo ;; - okay..
02:52:462 (2) - See suggestion at 01:13:573
03:08:990 (3) - ^ - agreed here, this is obvious...
03:12:462 (2) - ^
03:27:948 (1) - kat to show the pitch is still quite high? - ok
ganbare, have a star hopefully you can get bubble or rank in the next 2 weeks or so -w-
Thank you for M4M!!!! gohan wktkLundlerol wrote:
遅れてごめんなさい。
m4mmod終わってpost直後公式のエラーのおかげで全文消し飛びましたまたmodするのに時間ください・・
[General]
01:50:310 - こういう部分がずれてたりするんで確認のため全難度resnap all notesお願いします。
muzuだけがwidescreen supportにチェック入ってるんで外してください。
[Futsuu]
00:09:337 - change to spin? bpm210超えを考慮するとこのスライダーはスピンのがいいと思います。初心者がbpm216の連打を叩くのはちょっとツラいものが。それがスライダーとなると的確に狙わないといけないので難度下げにもスピナーがモッテコイかもしれません。 - 以前似たような指摘をもらったので、ここを含め全スライダーを別のものに置き換えました
01:50:310 - move to 01:50:448 - ドラムの音よりtingの音を拾ったほうがリズムは取りやすくなると思います。- ok
[Muzukashii]
sv1.40?
1.20だと流石にmuzukashiiにおいてはヌル過ぎるかと思いました。 - セッティングのほう直しました
00:30:726 - add k? 00:21:837 - と同じようにノート置いたほうが統一性としてはいいと思います。 - 統一性考えるとそっちのほうがよさそうですが小休憩はさませてあげたいのでこのままにしておきます
01:24:060 - add k? これも 01:15:171 - と同じようにノート置いたほうが統一性が - こちらはkiai timeということもあり前に空白あったりするので置いてみます
02:26:282 - same as above. - ^
02:30:726 - add note? ボーカルに合わせて音拾ってる見たいですがボーカルメイン過ぎて若干物足りなさと音の浮き方が目立つ気がしたんでここに追加してもリズムは問題ないと思います。 - ok
03:17:393 - same as above. (1番もこの部分空いてるかもしれませんので確認を;;) - ok
[Oni]
特に気になる点はなかったです。
good map. - ヾ(・ᆺ・*)ノ゙
[Inner Oni]
01:14:615 - kkk? ボーカルと裏に聞こえる変な音(何かは知らない)も拾えるので一石二鳥じゃないかなと思いました。- いいかも
01:58:504 - kdk kdkdk? 3連と5連の部分です。dkdのkはtingを拾えてるので取り敢えず問題はないと思うんですが青線部分の音が全部鈍いんでkdk kdkdkの方が音には合います。ここら辺は好みの問題?かもしれません。 - 好みの問題かもしれない :p ちょっとだけ高い音に合うようにいじった
02:16:837 - same as above. - ok
03:07:532 - kkk? ここら辺少し物足りない様な気がしたのでここら辺もボーカルを始点に合わせてノーツを置くと全体的にリズミカルになると思います。1番2番も共通する箇所あるかもしれませんので確認お願いします。共通する部分はなかった;;;なので3番だけでした!他のサビと比べると変化付け?と言っても物足りなく感じました。1.2は3連とか入ってますね! - ok!
2回目のmodでテンション下がってますごめんなさい・・・
取り敢えず要所要所は見れたので今回はこれでいいかな?と
全体的に完成度が高いので自分の好みの部分を提案してる箇所がほんの少しだけあります。
6連勤疲れた・・・
ranked まであと少し!頑張って!rankedしたらご飯おごります!(おごらない
何度もありがとうございます('、3_ヽ)_TKSalt wrote:
3度目の正直
[ Muzukashii]
- 00:30:726 - add k. the empty is a bit weird for me.
and 00:31:143 - add d here. i mean, in the same way as 00:34:893 (59,60,61,62,63) - - done // 同じこと言われたの2回目か3回目かなのでさすがに- 00:39:059 (78) - change to k. sounds better. - ok
- 00:58:782 (130) - i prefer d here for vocal pitch. - done
- 01:54:754 (352,353) - swap? i dont like that kd spam. ぼーかる的にも良い気がします - sono hassou ha nakatta god
- 02:01:004 (377) - change to d. same reason as 00:58:782 - (。・ ω<)ゞ
- 03:25:171 (728) - change to d. sounds better for vocal. - たぶんミスです fixed // Inner Oniもこの辺ちょっとおかしかったので調整しました
[ Oni][ Inner Oni]
- 00:14:476 (8) - => 00:14:615 - move here. - こっちの方がきれいだなんで気づかなかった! fixed
- 02:52:671 (907) - finisher? the spot has a bit strong cymbal sound. also finisher will work for the flow. (Futsuu/Muzukashii has a finisher already) - sure
- adittionally 00:29:754 (49) - changed into don for the consistency with the other diffsyou got enough mods on taiko diffs.
- 00:50:101 (201) - del. thats the excess notes because this part is really マジ quiet. you can del more notes on this part. well, its up to you. - reduced some, bcz it's indeed surely truly really マジ... I was mad when I was mapping this
- 02:18:782 (946,947) - swap? good fit the vocal. - ok kiai#1もなおしました
- 02:27:671 (1020,1021) - ^
modに抜けとかあったら適当に他のところも見なおしてください;;
Thank ゆ <3TKSalt wrote:
Finally!
自分がtaiko始めた時くらいからあった譜面に自分の手でアイコン付ける事になるとは
がんばれ!!
Thanks a lot xDKenterz9 wrote:
Hello Naryuga Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ <- It's a butterflyNormal
00:06:004 (1,2) - It'll be better with this kind of slider : (Also it's less ugly =3) - ok
00:13:782 (3,1,2) - There's a problem with distance snap which isn't the same as 00:11:560 (1,2,3) - ok this is not the first time I've been told, so changed into another pattern, which is used the no-problem DS/color]
00:48:921 (2) - It start on a red tick... It's hard for Easy, isn't it ?
00:59:754 (2) - Try to make a better blanket with (1) - umm it looks almost perfect but I'll try more
01:26:560 (2) - As above, use a slider with 3 construction points ? - yea... well this is old map which was mapped before the new 3 construction-points curve was introduced lol
02:44:338 (2,4) - Little overlap (around the middle of the grid snap) - fixed
03:29:337 (2) - =3reply (◕‿‿◕)00:56:282 (3) - /人◕ ‿‿ ◕人\Hard
00:38:226 (3,4) - CTRL + G to make a proper pattern ? : - I didn't planned to do that but I liked it.
01:46:560 (2) - Better blanket with (3) ? - I'll try
01:57:115 (1,2) - Little overlap desu - fixed
02:17:393 (1) - Why so many construction points for the curve ? o.o - o.o ... I tried to make something nice :u
02:27:393 (4,5) - They aren't snapped properly >ω< - fixed.
02:33:782 (1) - x:136 y:120 to make a better blanket with (4) ? - another way made for a better blanket.Insane
00:49:823 (4) - Place this circle between (3) and (5) - ok
00:59:337 (1,2) - Curves are strange... I don't know why xD - changed into softer one
01:01:004 (4) - Blanket with (3) ? - I don't plan to make a full blanket but I tried to fix the space
01:04:060 (1) - Make better blankets with 01:03:226 (4,5) ? - umm I don't come up with any ideas... oh well there's distance spacing issue and I've fixed that anyways
02:04:198 (4) - Such a strange slider xD - ( ◠‿◠ )
02:19:893 (6) - Blanket with (5) ? - ok
That's it.
This map need to be ranked, so good luck (」・ω・)」
;---; Thank you very much.Bearizm wrote:
;w; i cri this hasn't been ranked.
I've had this map since the first day I was here. Found it on multiplayer and I'm glad I found it.
It's because... because It's not approved(ranked) yet? wSecretpipe wrote:
Why it's not ranked yet ? D:
I waited so much time D:
no comment = fixed that pointkonoshin69 wrote:
General
Its best (doesnt mean you cant) if you dont end sliders on the largest white tick since its the strongest beat and should be emphazied with the start of a slider or circle. the largest white tick is also where most NC's start, (they also start after breaks and spinners) so only have NC's on the largest white ticks(that doesnt mean on each one, only when it is reasonable)
This is what i mean 00:11:004 (1,2) - should be like this
and here, 00:10:310 (4) - where the slider ends on the large white tick, can be replaced by 2 circles (or whatever you want that makes sense)
-> http://puu.sh/abjrK/142b208a2a.jpg
so hopefully you keep that in mind ^^
the end is also a bit undermapped, you kind of end the map in the middle of the instrumentals, it would be nice if you mapped till the end ^^ - listen to the music, please. the end is very hard to find where to stop the mapping, so I decided ending such in a way.
Hard
00:24:476 - add circle
00:48:504 (2,3) - maybe just make these 1 beat sliders, the 1 1/2 beat sounds weird]
your blanketing can be worked on throughout the map,i dont think i need to keep mentioning these. Just blanket notes around the previous ones approach circle like this
( 01:03:504 (3,1) - )
02:08:087 (5) - take out - I don't think this looks that bad
02:18:226 (2) - try this pattern
03:02:671 (7) - finished hitsound maybe?
03:10:448 (5) - dont stack on 3 slider
Normal
00:29:615 - add circle - not needed, I guess
00:31:282 - ^ - ^
00:33:504 - ^ - ^
00:48:921 (2,3,4,1) - starting these sliders on red ticks feel awkward to play, if i were you id try this pattern
same with the next few notes, starting them on red ticks just feel weird ><''
01:02:810 (2) - try this - this is not so weird, the symmetry and spacing helps to follow the vocal
ill stop mentioning these red notes, test play or look over the map and notice the ones that feel weird
01:12:671 (1,2) - blanket - isn't these placement ok? o_o
03:06:004 (1,2,3) - try this - placed another pattern
hoped that helped and good luck with your beatmap~
Lapis Aoki wrote:
Rank this alreadeh ~ ;w;
lol thank you guys for posting the messages, it helps my mind a lotLapis Aoki wrote:
Rank this alreadeh ~ ;w;
Thanks for checking the mapset. Not so directly but I've made some changes after I read your suggestions~streeteelf wrote:
Naryuga, the map is nice for me and it's close to get ranked I think.
[Normal]
00:02:393 , 00:03:504 , 00:04:060 , 00:04:615 and 00:05:726 - I would add circles there. - I won't add one, I'd make them the least difficulty in the whole diff.
00:15:448 , 00:16:560 and 00:17:671 - ^ - here is the quietest part in this song, so I want these patterns calm, too.
01:46:004 (1,2) - I would change this part to this: - Not this pattern but I made some change to make more a natural pattern.
01:50:310 (3) - Try to use this pattern here: - I tried it once but I like clicking at 01:50:310 - very much since there a nice drum sound instead of clicking at 01:50:171 - , even considering of the sound at 01:50:448 - .
02:27:115 (3) - I would use here 2 reverse instead of 1 and short a slider to 1/1 beat. - using 2 reverse would be confusing in this easy difficulty for beginners :/
[Hard]
02:03:226 (4,5,1,2,3,4,5) - Try this pattern, I think it's better here: - o.o I'M sorry but I don't see why it's better than the current pattern, following the vocal.
03:10:448 (1,2,3,4,5,6,7) - ^ (almost the same - remove doubles and make them on white ticks) - ^ and the drum sounds...
[Insane]
00:29:337 (1,2,3) - It's a little confusing, I suggest to move third one to another place to easier read the map. - No... until the god says no. sorry
02:13:782 (1,2,3,4,1,2,3,4) - Confusing part again, try to Ctrl+G both 2nd/3rd circles. - it's seen commonly and if it's done the placement would quite boring.
03:29:337 (1,2,3) - Same as first line i wrote in Insane, confusing.
[Futsuu]
Good for me, maybe a little to hard, but... nice.
[Muzukashii]
A little to easy for Muzukashii. You can try to use triplets instead of slow doubles eg. "ddk" when it's "d k" pattern to make it a little harder.
[Oni]
Nice diff, but I think it's a little to easy for Oni, try to make a longer streams, not only 3- or 5-notes "streams".
[Inner Oni]
I have nothing to say with this, pretty nice. ;D
- I didn't make any change on Taiko diffs because it's approved by a Taiko BAT and I think it's ok, too. I made the Oni a little easy since I have the "Inner Oni" diff and the difficulty spread is good. Thanks for the comments though.
That's all from me. It stays for 2 years in pending, but I hope it gets ranked soon. Good luck~
Well some BNs (like Secretpipe) may be looking at it but BNs should be called after it get some mods beforehand.sionKotori wrote:
why BNs look away from it?
Thank you for checking! I appreciate your cooperationTarrasky wrote:
Very nice map, waiting to be ranked >w<
I try mod but nothing against, great map
+star and good luck c: