forum

BLOOD STAIN CHILD - MOON LIGHT WAVE

posted
Total Posts
74
show more
Yuii-
Hi, placeholder.

Will check it this afternoon!


Finished! wohoo

General

  1. 00:00:686 - I don't get why you're placing the Offset right here, to be honest. I mean... the first beat is clearly audible at 00:00:536 - .

  2. 00:56:036 - The first Kiai should end right there in all the difficulties as, in my opinion, that "sky" part should not be ignored in that way.

  3. There are some unsnapped objects in the beginning of the difficulties Easy, Normal, Hard, Insane and W1.

  4. You will have to disable the "Widescreen Support" in the same difficulties mentioned above as you are not using any kind of storyboard.

  5. The gap between Hard-Insane and Insane-Extra is way too high. I haven't checked them for now, but the SR between the difficulties mentioned are extremely high. I suggest you to, at least, map a Light Insane.

Easy

General

  1. 02:39:086 (1) - Unnecessary green line?
  2. 00:34:136 - ^
  3. 02:08:186 - ^
  4. 02:40:286 - ^
Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:22:886 (1,2) - Podrías intentar tapar el "wi~oh~" con un único slider acá, sobre todo para empezar a sacar dificultad no estaría nada mal.

  2. 00:31:286 (3) - Dejar este círculo solo con todo el espacio que tiene antes del próximo objeto no lo considero como una buena idea, sobre todo considerando el hecho que venís mappeando la mayoría de las partes, dejar un blanket como el que estás dejando. Mi duda viene en cuándo terminarlo, si lo hacés 00:31:586 - (donde en mi opinión es lo más apropiado) podría resultar un poco "difícil" para los nuevos jugadores al tener que cambiar de slider de manera tan rápido. Pero si lo terminás antes, no sonaría TAN bien y hasta podría arruinarlo todo. Quizás me volví loco.

  3. 00:50:636 (4,1) - Duda existencial: esto suena un poco bastante mal en cierto sentido, lo intenté jugar una y otra y otra vez y no le podía pegar al 300. Puedo no ser el mejor jugador del mundo... pero tampoco estoy sordo, mae mía. Para empezar el (4) no está marcando nada sinceramente, sólo es un círculo y que encima está mal hitsoundeado... o bueno... el slider head de (1) lo está, ya que estás utilizando hitsounds distintos cuando tienen el mismo beat.
    Mi recomendación para intentar re-armar esta parte sería: terminar 00:49:886 (3) - en 00:50:186 - y después agregar un círculo en 00:50:486 - . 10/10, ¿no?

  4. 01:57:386 (4) - Esto es rancio de acá a Uruguay. Te la fumaste mientras mappeaste este slider. Hagamos pared because why not. Hay un beat que acentúa y pausa, golpe seco en 01:57:386 - donde hay que hacer mucho hincapié en él al ser el sonido más fuerte de ahí, así que un circle con Finish + Clap para resaltar sobre el resto. Pero después de eso te quedaría un espacio bastante grande entre este círculo y el próximo slider. Mi consejo sería mappear el otro golpe de batería que se escucha desde 01:57:686 - a 01:57:836 - con un slider!

Normal

General

El mapa la verdad que me pareció genial, le hice como 3 re-checks y no le encontré absolutamente mucho. Quizás hay un par de patterns un POCO jodidos para la dificultad que estás mappeando... pero no lo vi nada mal. ¡Bien ahí!

AR -1.0 Recordá que es un NORMAL... "6,5" suele ser más tirando a Hard. De hecho, la mayoría de los Hards suelen estar mappeados con AR7~AR8. Esto es un poco mucho, ¿no?

  1. 00:34:136 - Unnecessary green line?
  2. 02:08:186 -
  3. 02:10:586 -
  4. 02:40:286 -
Ritmo y Jugabilidad

  1. 01:07:436 (5) - Este círculo solo suena bastante mal. Primero que desde ese punto hasta 01:07:586 - hay un sonido constante tanto desde el vocal como el beat. Además de eso, si ignorases el último punto que te marqué, seguría estando mal, ya que es el beat mayor y resalta más sobre el otro. Mi recomendación sería que reemplaces esto por un slider poniendo Whistle en el sliderhead y Clap en tail.
  2. 01:08:636 (2) - ^

Hard

General

  1. 00:17:636 - Unnecessary green line?
  2. 02:40:286 - ^
Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:06:086 (3) - Quedaría bastante mejor si terminás el slider antes, en 00:06:236 - ya que es donde hay una pausa antes del próximo beat en 00:06:386 - que fue donde yo agregaría otro círculo. Tema hitsound: slidertail de (3) con Whistle + (4) con Clap.
  2. 00:28:136 (3) - ^

  3. 00:45:086 - A partir de este punto empieza la parte de beats constantes, donde, en mi opinión, quedaría mejor si estuviese mappeada con 1/4 sliders. Para eso, cambiaría 00:44:936 (5) - por un círculo y después agregaría UN slider de 1/4 desde donde te marqué hasta 00:45:536 - . Los hitsounds + placement los dejo a tu criterio, aunque yo lo dejaría algo parecido a esto: http://puu.sh/irqGr/ddc5627c36.jpg . Va a dejar el color azul con una escalera y seguiría manteniendo el jump con (1).

  4. 00:47:336 - Add circle maybe?

  5. 01:32:486 (3) - Ctrl+G quizás? O lo ves medio jodido para un Hard? A mí me gusta como queda, a pesar de que sea un jump importante para un 3,5.

  6. 01:52:886 (2) - NC! El ritmo cambia completamente a comparación del anterior slider.

  7. 02:15:686 (3) - Sólo una sugerencia, pero no te parecería mejor terminar el slider en 02:15:836 - para después poder agregar otro slider desde 02:15:986 - a 02:16:136 - y así poder marcar bien el vocal de "thing" con el primero + "will" con el segundo. También, evitarías el blanket marcado en el último punto que te mencioné que ya suena bastante mal dejar eso sin nada.

Insane

General

OD -0.5 para compensar con el Hard y el Extra (o quizás subir los stats del Extra).

  1. 00:44:936 - Unnecessary green line?
  2. 01:44:936 - ^
  3. 01:52:136 - ^
  4. 02:07:736 - ^
  5. 02:12:086 - ^
  6. 02:32:036 - ^
  7. 02:40:286 - ^
Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:18:386 (4) - Esto sería vería mejor con un Ctrl+G ya que evitaría un anti-jump con respecto al (3) y le daría un poco más de variedad a esta parte al estar del lado opuesto a (2) y (5).
  2. 02:01:286 (4) - ^

  3. 00:29:186 (9) - Así como estás evitando el uso de stacks durante todo el mapa, te recomendaría que traigas esta nota un poco más a la derecha. Además que en la posición actual queda un poco difícil de leer debido a eso.

  4. 01:02:861 (4) - Overmapped de acá a Japón. Exactamente un beat antes, en el (3), está el último golpe (que no es constante) + el vocal para de cantar, por eso veo innecesario este círculo.

  5. 02:02:936 (7) - Por como está este slider así puede verse un poco "tricky" para los jugadores no tan experimentados que están jugando un mapa de casi 5 estrellas. Acordate que ellos están acostumbrados a seguir el stream para el lado en donde termine el slider. Sería una mala pasada para ellos y... ¡PARA LOS JUGADORES DE HR! Pensá en ellos, argentino!

  6. 02:29:336 (1) - Estaría muchísimo mejor que lleves esto un poco más a la izquierda para no contradecirte al stackear esta nota junto a 02:29:036 (8) - ya que durante todo el mapa (véase 01:14:936 (1) - y 01:19:736 (1) - ) los movés un poco de lugar.
Hitsounding

  1. 01:52:436 - Whistle + Finish ya que corresponde al mismo beat que 00:45:236 - que tiene los mismos hitsounds. De todas maneras, es una parte que no puede dejarse en blanco por el hecho que hay que hacer hincapié en ESE beat y distinguirlos por sobre los demás.

  2. 01:53:036 (2) - Whistle sonaría muchísimo mejor además de que lo estarías diferenciando con 01:52:886 (1) - que tiene un beat mucho más fuerte y distinto.

  3. 02:05:036 - Add Whistle!

W1

General

This map is insane, had a lot of fun!

  1. 02:39:011 - Unnecessary green line?
  2. 02:40:286 - ^
Rhythm and Gameplay

  1. 00:04:436 (2,1,1) - This SV change is quite awkward. At first, is quite unexpected (2 players told me this, and so do I) for the reason that is still very fast. Even if this section is more faster than the others, is still crazy. What's more, this is the only part where you are using such a big value for the SV, so it's even more random.

  2. 00:53:711 (3) - When I testplayed this I found this circle very annoying. So did the other people I asked for testplaying. They all missed in the following section due to this circle. There's no audible beat right here, and even if you say "but it plays/sounds good" I wouldn't find it as a valid option. The same happened when I removed it, and it was still the same. So... why I'm telling you this? Because it's overmapped, it's doing nothing right there.
    However, the main problem of this section is 00:53:936 (5,6,7,8,9,1) - this part. I don't know why you are placing 1/4 sliders for it when 1 second later at 00:54:836 - you have the SAME sound than these ones but you are placing circles only.
    Snepif mapped circles for this part and, to be honest, it is the best option.
    Also, I don't understand why you are placing relatively short jumps in the beginning of this section (see 00:53:786 (4,5) - and then from 00:54:086 (6,7) - and so on and so forth) and then you start making bigger jumps in 00:54:386 (8,9) - and then at 00:54:686 (1,2) - and immediately after that, you start placing jumps across the map. This is really random and it's not the way in which you should map hard difficulties. This is completely absurd. If you want to map something like that, the jumps should increase gradualy until reaching the very very end.
    Moreover, I'd strongly recommend you to use a NC for every change of beat, this mean:
    Change 00:53:936 (5) - 00:54:236 (7) - 00:54:536 (9) - 00:54:836 (2) - 00:55:286 (5) - .
  3. 01:41:786 (1,3,5) - ^ + for this section, move 01:42:686 (1) - more to the right somewhere near x388 y232 to keep the pattern to something similar... remember, you are trying to map jumps, do not be inconsistent when mapping them, try placing everything in a similar distance. Also, move 01:42:986 (3) - to the top-left in x192 y284 to keep the spacing between (2-3) and (3-4) stable.

  4. 01:27:236 (4) - You could move it to x300 y296 (above (2)). It looks better + it will play better with the previous slider as it's something players are used to on a jump-y map.

  5. 01:32:786 (3) - This would be much better if you finish it at 01:32:936 - and then you add a circle at 01:33:011 - since the beat finishes right there and so do the vocal. You are overextending this slider a bit and you are mixing two different sounds which can make this slider to sound a bit odd.

  6. 01:38:186 (3) - No NC here? Why? I don't see the reason why you should, it's following the same standard than the previous circles: Clap + Whistle + NC-Clap + Whistle + NC-Clap etc...

  7. 01:52:436 (9) - NC here. The sound changes for the previous one + using only 1 combo of almost 15 notes throughout the song won't be really nice.

  8. 01:53:636 (2,3) - I can hear a constant sound right here. You could replace this for a 1/4 slider. It will sound nicer.

  9. 01:56:936 (4) - I know what you are doing right here, but don't you think this would be better if you actually replace it by a slider? Remember that here's a constant sound, and if you don't do think, you will be ignoring the beat placed at 01:57:086 - .

Overdone / Unnecessary Spacing

  1. 01:58:736 (4,1) - The spacing here compared to the ones used in this pattern is relatively high. What do you think of placing (4) in x204 y288 (under 2). You will be reducing the big jump used here and you will be following a series of cirles with 01:58:136 (3) - and 01:58:436 (2) - !
Hitsounding

  1. 01:52:286 (7) - I don't get why you are hitsounding this one (which has no audible beat) and you are ignoring other important circles like 01:52:436 (9) - in which even if the beat is a bit tiny compared to the other ones, it should be hitsounded. You are hitsounding the SAME beat in 01:52:736 (13) - so I don't see why you wouldn't!
  2. 02:05:036 (9) - Something similar to what I explained above... this beat sounds even louder than 02:04:736 (5) - that you are hitsounding. Consider placing a Clap or whatever, but don't leave it as it is right now.

Effulgence

General

  1. 00:44:936 - Unnecessary green line?
  2. 01:44:936 - ^
  3. 01:52:136 - ^
  4. 02:07:736 - ^
  5. 02:12:086 - ^
  6. 02:32:036 - ^

Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:20:186 (1) - Ctrl+G sería un detallazo! Primero y principal porque el ángulo actual es bastante feo con respecto a 00:19:736 (6) - hay que hacer un movimiento no deseado en un lapso muy corto de tiempo y eso rompería un poco con la seguidilla de círculos uno al lado del otro que venías haciendo. Esto no solo va a reducir el spacing innecesario entre estos dos círculos, sino que también jugaría mucho mejor con 00:20:486 (2) - .
  2. 01:05:786 (2) - ^ misma, el ángulo actual es bastante incómodo si lo comparás por como te digo yo.

  3. 00:26:786 (5,6) - Como tenés un beat constante te recomendaría reemplazar esto por un slider de 1/4. La verdad quedaría mejor.

  4. 00:33:986 (3) - Esto es MOOOOOIIIIH unexpected. Venís haciendo casi tres patrones exactamente iguales y de repente quebrás para el otro lado. En mi opinión, esto no agrega ninguna clase de dificultad ni mucho menos, sólo crea un patrón innesperado para el player que ni lo va a ver venir, lo que puede desembocar en la frustración y enojo de los jugadores. Entonces, no hagas eso, loco... no vas a conseguir mucho. Un motivo más para cambiar esto 01:12:386 (3) - .

  5. 00:37:736 (5) - Sólo un sugerencia, pero quedaría mejor que hagas esto un círculo y luego agregues un slider desde 00:37:886 - hasta 00:38:036 - . Con esto vas a estar marcando el golpe seco acentuándolo con el círculo, y por otra parte, vas a tapar al vocal con el slider más el que le sigue en 00:38:186 - .

  6. 00:45:386 (4) - Rotá el slidertail a unos 15° o parecido en sentido al reloj para que no quede tan alejado del 00:45:536 (5,6,1) - y no hacerlo tan incómodo al jugar.
  7. 01:52:136 (1) - ^ 5°/10° quedaría mejor ya que dejarías a los tres sliders mirando de la misma manera.

  8. 01:07:286 (4) - No te recomiendo un full-stack acá, quizás moverlo un POCO más a la derecha quedaría mejor. Algo similar a como hacés en 01:09:986 (3) - .

  9. 01:27:986 (5) - Ctrl+G se vería mejor, no tengo ninguna explicación a esto.
  10. 01:50:936 (1) - ^

  11. 02:04:886 (9) - Queda un toque feo ahí, ¿no? Stack en un slider... bah, no sé. Yo la subiría un poco más arriba, algo por x248 y156. Sé que no es un cambio MUY grande, pero definitivamente va a dejar todo más prolijito!
Hitsounding

  1. 00:45:086 (2) - Remové el Finish! O cambialo. Tenés que pensar que estás usando el mismo hitsound que usaste para 00:44:936 (1) - con la diferencia que en (1) SÍ hay un beat audible.

  2. 00:55:286 (1,2,3) - Apa, equivocación bastante mayor. Para "Clap" venías usando los beats altos, y ahí fue donde está el error. Para empezar, no hay NINGUN beat en 00:55:286 (1) - o sea, podrías dejarlo sin nada y de hecho, tendría más sentido al no hacer énfasis en algo que no existe. Después 00:55:436 (2) - es el beat más fuerte entre los 3... entonces, ¿por qué usarías Whistle cuando resalta más que los demás y romperías el patrón que venías usando en todos los anteriores círculos? Y por último, la misma explicación que el anterior para 00:55:586 (3) - sólo que este es el beat menor y debería tener Whistle.
  3. 01:33:686 (1,2,3) - ^ con la única diferencia que (1) y (3) vas a dejarlos sin nada al no haber ningún beat audible y (2) con Whistle ya que tiene un beat bajo.
  4. 01:43:286 (1,2,3) - BIEN ACA! Good catch!

CALL ME FOR A RE-CHECK IN A COUPLE OF DAYS!

Very nice mapset overall, read everything carefully because there are some unrankeable issues + I think you will need a Light Insane.
Shooting a star ~!
Good luck, argentino!
Topic Starter
Snepif
respondo cuando vuelva! muchisimas gracias
Topic Starter
Snepif

Yuii- wrote:

Hi, placeholder.

Will check it this afternoon!


Finished! wohoo

General

  1. 00:00:686 - I don't get why you're placing the Offset right here, to be honest. I mean... the first beat is clearly audible at 00:00:536 - .

  2. 00:56:036 - The first Kiai should end right there in all the difficulties as, in my opinion, that "sky" part should not be ignored in that way. i like it my way

  3. There are some unsnapped objects in the beginning of the difficulties Easy, Normal, Hard, Insane and W1.

  4. You will have to disable the "Widescreen Support" in the same difficulties mentioned above as you are not using any kind of storyboard.

  5. The gap between Hard-Insane and Insane-Extra is way too high. I haven't checked them for now, but the SR between the difficulties mentioned are extremely high. I suggest you to, at least, map a Light Insane.

Easy

General

  1. 02:39:086 (1) - Unnecessary green line? no hay ninguna linea aca
  2. 00:34:136 - ^
  3. 02:08:186 - ^
  4. 02:40:286 - ^ baja el volumen esa
Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:22:886 (1,2) - Podrías intentar tapar el "wi~oh~" con un único slider acá, sobre todo para empezar a sacar dificultad no estaría nada mal.

  2. 00:31:286 (3) - Dejar este círculo solo con todo el espacio que tiene antes del próximo objeto no lo considero como una buena idea, sobre todo considerando el hecho que venís mappeando la mayoría de las partes, dejar un blanket como el que estás dejando. Mi duda viene en cuándo terminarlo, si lo hacés 00:31:586 - (donde en mi opinión es lo más apropiado) podría resultar un poco "difícil" para los nuevos jugadores al tener que cambiar de slider de manera tan rápido. Pero si lo terminás antes, no sonaría TAN bien y hasta podría arruinarlo todo. Quizás me volví loco. creo que prefiero dejar la nota y mucho espacio antes que agregar dificultad

  3. 00:50:636 (4,1) - Duda existencial: esto suena un poco bastante mal en cierto sentido, lo intenté jugar una y otra y otra vez y no le podía pegar al 300. Puedo no ser el mejor jugador del mundo... pero tampoco estoy sordo, mae mía. Para empezar el (4) no está marcando nada sinceramente, sólo es un círculo y que encima está mal hitsoundeado... o bueno... el slider head de (1) lo está, ya que estás utilizando hitsounds distintos cuando tienen el mismo beat.
    Mi recomendación para intentar re-armar esta parte sería: terminar 00:49:886 (3) - en 00:50:186 - y después agregar un círculo en 00:50:486 - . 10/10, ¿no?

  4. 01:57:386 (4) - Esto es rancio de acá a Uruguay. Te la fumaste mientras mappeaste este slider. Hagamos pared because why not. Hay un beat que acentúa y pausa, golpe seco en 01:57:386 - donde hay que hacer mucho hincapié en él al ser el sonido más fuerte de ahí, así que un circle con Finish + Clap para resaltar sobre el resto. Pero después de eso te quedaría un espacio bastante grande entre este círculo y el próximo slider. Mi consejo sería mappear el otro golpe de batería que se escucha desde 01:57:686 - a 01:57:836 - con un slider. la verdad no me parece nada mal ese slider largo, ya que sigue el sonido de la guitarra y como que "separa" los dos riffs distintos o como quieras llamarles. me parece que no juega mal!

Normal

General

El mapa la verdad que me pareció genial, le hice como 3 re-checks y no le encontré absolutamente mucho. Quizás hay un par de patterns un POCO jodidos para la dificultad que estás mappeando... pero no lo vi nada mal. ¡Bien ahí!

AR -1.0 Recordá que es un NORMAL... "6,5" suele ser más tirando a Hard. De hecho, la mayoría de los Hards suelen estar mappeados con AR7~AR8. Esto es un poco mucho, ¿no? estoy en desacuerdo con esto porque no es asi como funciona el AR. ar menor a 4, asi seas la persona mas nueva del juego, te incrementa la dificultad, no te la baja. similarmente, si jugas normals, te va a servir mas 6,5, ya que no te presenta ningun desafio extra pero te ayuda. lo voy a dejar en 6 por las dudas

  1. 00:34:136 - Unnecessary green line?
  2. 02:08:186 -
  3. 02:10:586 -
  4. 02:40:286 -esta es necesaria
Ritmo y Jugabilidad

  1. 01:07:436 (5) - Este círculo solo suena bastante mal. Primero que desde ese punto hasta 01:07:586 - hay un sonido constante tanto desde el vocal como el beat. Además de eso, si ignorases el último punto que te marqué, seguría estando mal, ya que es el beat mayor y resalta más sobre el otro. Mi recomendación sería que reemplaces esto por un slider poniendo Whistle en el sliderhead y Clap en tail. me parece perfecto este circulo ya que sigue la vocal y la bateria a la vez, sin mencionar que da esa sensacion de pausa que pega bien con la musica en ese punto
  2. 01:08:636 (2) - ^

Hard

General

  1. 00:17:636 - Unnecessary green line? volumen
  2. 02:40:286 - ^ volumen
Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:06:086 (3) - Quedaría bastante mejor si terminás el slider antes, en 00:06:236 - ya que es donde hay una pausa antes del próximo beat en 00:06:386 - que fue donde yo agregaría otro círculo. Tema hitsound: slidertail de (3) con Whistle + (4) con Clap. prefiero evitar esas cosas en la hard para no agregar mas dificultad, ya que ambas maneras pegan bien con la musica prefiero tomarme ese lujo
  2. 00:28:136 (3) - ^ same

  3. 00:45:086 - A partir de este punto empieza la parte de beats constantes, donde, en mi opinión, quedaría mejor si estuviese mappeada con 1/4 sliders. Para eso, cambiaría 00:44:936 (5) - por un círculo y después agregaría UN slider de 1/4 desde donde te marqué hasta 00:45:536 - . Los hitsounds + placement los dejo a tu criterio, aunque yo lo dejaría algo parecido a esto: http://puu.sh/irqGr/ddc5627c36.jpg . Va a dejar el color azul con una escalera y seguiría manteniendo el jump con (1). no no no, para una hard no es necesario que haga semejante cosa, quedarian muchos circulos y sliders pegoteados en un lugar y no creo que sea necesario

  4. 00:47:336 - Add circle maybe? no creo que sea necesario!

  5. 01:32:486 (3) - Ctrl+G quizás? O lo ves medio jodido para un Hard? A mí me gusta como queda, a pesar de que sea un jump importante para un 3,5. es que me parece que fluye mejor de mi manera? no veo por que haria eso

  6. 01:52:886 (2) - NC! El ritmo cambia completamente a comparación del anterior slider.

  7. 02:15:686 (3) - Sólo una sugerencia, pero no te parecería mejor terminar el slider en 02:15:836 - para después poder agregar otro slider desde 02:15:986 - a 02:16:136 - y así poder marcar bien el vocal de "thing" con el primero + "will" con el segundo. También, evitarías el blanket marcado en el último punto que te mencioné que ya suena bastante mal dejar eso sin nada. pasa que no hice eso en el kiai anterior, prefiero mantenerlo consistente

Insane

General

OD -0.5 para compensar con el Hard y el Extra (o quizás subir los stats del Extra). jamas voy a poner od7 en una insane, dejaria de ser un juego de ritmo por poco jajaja

  1. 00:44:936 - Unnecessary green line?
  2. 01:44:936 - ^
  3. 01:52:136 - ^
  4. 02:07:736 - ^
  5. 02:12:086 - ^
  6. 02:32:036 - ^
  7. 02:40:286 - ^ esta cambia el volumen
Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:18:386 (4) - Esto sería vería mejor con un Ctrl+G ya que evitaría un anti-jump con respecto al (3) y le daría un poco más de variedad a esta parte al estar del lado opuesto a (2) y (5).
  2. 02:01:286 (4) - ^

  3. 00:29:186 (9) - Así como estás evitando el uso de stacks durante todo el mapa, te recomendaría que traigas esta nota un poco más a la derecha. Además que en la posición actual queda un poco difícil de leer debido a eso. no evite este tipo de pattern en todo el map y me parece que queda bien!

  4. 01:02:861 (4) - Overmapped de acá a Japón. Exactamente un beat antes, en el (3), está el último golpe (que no es constante) + el vocal para de cantar, por eso veo innecesario este círculo.ehhh se que es overmapped este circulo pero me parece que ayuda muchisimo a acentuar el cambio de SV y no se nota el overmap al jugar

  5. 02:02:936 (7) - Por como está este slider así puede verse un poco "tricky" para los jugadores no tan experimentados que están jugando un mapa de casi 5 estrellas. Acordate que ellos están acostumbrados a seguir el stream para el lado en donde termine el slider. Sería una mala pasada para ellos y... ¡PARA LOS JUGADORES DE HR! Pensá en ellos, argentino!

  6. 02:29:336 (1) - Estaría muchísimo mejor que lleves esto un poco más a la izquierda para no contradecirte al stackear esta nota junto a 02:29:036 (8) - ya que durante todo el mapa (véase 01:14:936 (1) - y 01:19:736 (1) - ) los movés un poco de lugar.
Hitsounding

  1. 01:52:436 - Whistle + Finish ya que corresponde al mismo beat que 00:45:236 - que tiene los mismos hitsounds. De todas maneras, es una parte que no puede dejarse en blanco por el hecho que hay que hacer hincapié en ESE beat y distinguirlos por sobre los demás.

  2. 01:53:036 (2) - Whistle sonaría muchísimo mejor además de que lo estarías diferenciando con 01:52:886 (1) - que tiene un beat mucho más fuerte y distinto.

  3. 02:05:036 - Add Whistle!


Effulgence

General

  1. 00:44:936 - Unnecessary green line?
  2. 01:44:936 - ^
  3. 01:52:136 - ^
  4. 02:07:736 - ^
  5. 02:12:086 - ^
  6. 02:32:036 - ^

Ritmo y Jugabilidad

  1. 00:20:186 (1) - Ctrl+G sería un detallazo! Primero y principal porque el ángulo actual es bastante feo con respecto a 00:19:736 (6) - hay que hacer un movimiento no deseado en un lapso muy corto de tiempo y eso rompería un poco con la seguidilla de círculos uno al lado del otro que venías haciendo. Esto no solo va a reducir el spacing innecesario entre estos dos círculos, sino que también jugaría mucho mejor con 00:20:486 (2) - .
  2. 01:05:786 (2) - ^ misma, el ángulo actual es bastante incómodo si lo comparás por como te digo yo.

  3. 00:26:786 (5,6) - Como tenés un beat constante te recomendaría reemplazar esto por un slider de 1/4. La verdad quedaría mejor. antes era asi y lo cambie a la version actual ;_;

  4. 00:33:986 (3) - Esto es MOOOOOIIIIH unexpected. Venís haciendo casi tres patrones exactamente iguales y de repente quebrás para el otro lado. En mi opinión, esto no agrega ninguna clase de dificultad ni mucho menos, sólo crea un patrón innesperado para el player que ni lo va a ver venir, lo que puede desembocar en la frustración y enojo de los jugadores. Entonces, no hagas eso, loco... no vas a conseguir mucho. Un motivo más para cambiar esto 01:12:386 (3) - .

  5. 00:37:736 (5) - Sólo un sugerencia, pero quedaría mejor que hagas esto un círculo y luego agregues un slider desde 00:37:886 - hasta 00:38:036 - . Con esto vas a estar marcando el golpe seco acentuándolo con el círculo, y por otra parte, vas a tapar al vocal con el slider más el que le sigue en 00:38:186 - . creo que prefiero mi manera

  6. 00:45:386 (4) - Rotá el slidertail a unos 15° o parecido en sentido al reloj para que no quede tan alejado del 00:45:536 (5,6,1) - y no hacerlo tan incómodo al jugar.
  7. 01:52:136 (1) - ^ 5°/10° quedaría mejor ya que dejarías a los tres sliders mirando de la misma manera.

  8. 01:07:286 (4) - No te recomiendo un full-stack acá, quizás moverlo un POCO más a la derecha quedaría mejor. Algo similar a como hacés en 01:09:986 (3) - .

  9. 01:27:986 (5) - Ctrl+G se vería mejor, no tengo ninguna explicación a esto. en este prefiero mi manera
  10. 01:50:936 (1) - ^

  11. 02:04:886 (9) - Queda un toque feo ahí, ¿no? Stack en un slider... bah, no sé. Yo la subiría un poco más arriba, algo por x248 y156. Sé que no es un cambio MUY grande, pero definitivamente va a dejar todo más prolijito! me gusta mas mi manera
Hitsounding

  1. 00:45:086 (2) - Remové el Finish! O cambialo. Tenés que pensar que estás usando el mismo hitsound que usaste para 00:44:936 (1) - con la diferencia que en (1) SÍ hay un beat audible.

  2. 00:55:286 (1,2,3) - Apa, equivocación bastante mayor. Para "Clap" venías usando los beats altos, y ahí fue donde está el error. Para empezar, no hay NINGUN beat en 00:55:286 (1) - o sea, podrías dejarlo sin nada y de hecho, tendría más sentido al no hacer énfasis en algo que no existe. Después 00:55:436 (2) - es el beat más fuerte entre los 3... entonces, ¿por qué usarías Whistle cuando resalta más que los demás y romperías el patrón que venías usando en todos los anteriores círculos? Y por último, la misma explicación que el anterior para 00:55:586 (3) - sólo que este es el beat menor y debería tener Whistle.
  3. 01:33:686 (1,2,3) - ^ con la única diferencia que (1) y (3) vas a dejarlos sin nada al no haber ningún beat audible y (2) con Whistle ya que tiene un beat bajo.
  4. 01:43:286 (1,2,3) - BIEN ACA! Good catch!

CALL ME FOR A RE-CHECK IN A COUPLE OF DAYS!

Very nice mapset overall, read everything carefully because there are some unrankeable issues + I think you will need a Light Insane.
Shooting a star ~!
Good luck, argentino!
gracias! aca lo de W1:

SPOILER

Yuii- wrote:

W1

General

This map is insane, had a lot of fun!

  1. 02:39:011 - Unnecessary green line?
  2. 02:40:286 - ^ I mean spinners make sound, so having a timing section there does make a difference. However, these sections aren't doing what I want them to, so I just made the spinner silent lol
Rhythm and Gameplay

  1. 00:04:436 (2,1,1) - This SV change is quite awkward. At first, is quite unexpected (2 players told me this, and so do I) for the reason that is still very fast. Even if this section is more faster than the others, is still crazy. What's more, this is the only part where you are using such a big value for the SV, so it's even more random. I know the speed can be considered "crazy" but the intention was not for the player to play the entire slider through (the player will most likely play around half of it and curve back towards the next slider and etc.) and I really like how it flows to each slider. That's my personal opinion. I also believe on the first try, you might 100 the first slider, but given good experience at the game, you will immediately understand the pattenr.

  2. 00:53:711 (3) - When I testplayed this I found this circle very annoying. So did the other people I asked for testplaying. They all missed in the following section due to this circle. There's no audible beat right here, and even if you say "but it plays/sounds good" I wouldn't find it as a valid option. The same happened when I removed it, and it was still the same. So... why I'm telling you this? Because it's overmapped, it's doing nothing right there.

    It's not doing nothing there. It is there because it follows the pattern after it. You aren't playing the end of the sliders, but there is still something there, just not something the player has to play. And having that particular spot void of a note extremely annoys me as a mapper because it does not follow what I have planned after it. You found it very annoying--I can't argue with that-- but I personally believe it is more due to the background and the combo color as well as visual appearance of pattern more so than the note being misplaced. I personally don't think the note itself is a problem, but I changed the stacking.

    However, the main problem of this section is 00:53:936 (5,6,7,8,9,1) - this part. I don't know why you are placing 1/4 sliders for it when 1 second later at 00:54:836 - you have the SAME sound than these ones but you are placing circles only.
    Snepif mapped circles for this part and, to be honest, it is the best option.

    I am not the best mapper in anyway, but through the years, I've really questioned why even tho I often spend a lot of time mapping certain patterns and being extremely consistent all the way down to each combo color and pattern, other people, who may have just started mapping, whose patterns are much less consistent and pattern oriented maps in my opinion often have better flowing maps than me and more exciting as well. In this case, I'm mapping this more from my own playing experience, and I did not feel putting 15 hit circles was going to be the best alternative. Also I do this kind of separation throughout the map where the first measure of this is a varying pattern and the second measure is always filled with hitcircles

    Also I like the feeling of how it slowly tones down the intensity. There are seemingly more notes, even tho playing wise it does not seem that way, and then there are only hitcircles, and then it goes to the sliders.

    This isn't entirely random either, since I did change the pattern only after 1 measure had passed. So I tried doing it in a way that was not musically awkward. Furthermore, this pattern is comparable to having stacked triplets instead of the the kickslider-hitcircle pattern, and if I used those triplets instead, I would still get the feeling of "toning down the intensity' but I would lose the rhythmic hits of the drums.


    Also, I don't understand why you are placing relatively short jumps in the beginning of this section (see 00:53:786 (4,5) - and then from 00:54:086 (6,7) - and so on and so forth) and then you start making bigger jumps in 00:54:386 (8,9) - and then at 00:54:686 (1,2) - and immediately after that, you start placing jumps across the map. This is really random and it's not the way in which you should map hard difficulties. This is completely absurd. If you want to map something like that, the jumps should increase gradualy until reaching the very very end.

    I'll be honest, this one is more of a personal visual and play-wise preference. If I spaced how the kickslider-hitcircle combo more, I did not like how it played, nor did i like how it looked. I also think gradual increases only work if you do in a noticeable pattern, otherwise it loses it's effect. I wouldn't be able to get that magnitude of epicness if I had to start small or end small in my opinion.

    But I will say that this whole pattern is in pairs of two. You jump then play two linear notes, then make another jump somewhere else. That pattern is consistent even at the beginning with the sliders.


    Moreover, I'd strongly recommend you to use a NC for every change of beat, this mean:
    Change 00:53:936 (5) - 00:54:236 (7) - 00:54:536 (9) - 00:54:836 (2) - 00:55:286 (5) - . The first measure is supposed to be one pattern and the next is another. I don't think I should separate them. Each measure has a particular kind of style and feel and I'd rather package them into two distinct groups.
  3. 01:41:786 (1,3,5) - ^ + for this section, move 01:42:686 (1) - more to the right somewhere near x388 y232 to keep the pattern to something similar... remember, you are trying to map jumps, do not be inconsistent when mapping them, try placing everything in a similar distance. Also, move 01:42:986 (3) - to the top-left in x192 y284 to keep the spacing between (2-3) and (3-4) stable. meh I personally thot it was fine since it was decreasing in spacing anyways, and I also think that large linear jumps (as in 3 hircircles in a line like this o--o------------------o are slightly weird to play). I didn't move it as far as you said I don't think, but I moved it and I also switched combo 3 and 4 cuz that jump from 4 to 1 seemed unnecessary.

  4. 01:27:236 (4) - You could move it to x300 y296 (above (2)). It looks better + it will play better with the previous slider as it's something players are used to on a jump-y map. ya

  5. 01:32:786 (3) - This would be much better if you finish it at 01:32:936 - and then you add a circle at 01:33:011 - since the beat finishes right there and so do the vocal. You are overextending this slider a bit and you are mixing two different sounds which can make this slider to sound a bit odd. I don't understand. The vocals don't end there? what. Also the point of this was to have 3 3/4 tick sliders as the first measure and then change the pattern to hitcircles again. I know I'm missing the drum beats, but that's on purpose.

  6. 01:38:186 (3) - No NC here? Why? I don't see the reason why you should, it's following the same standard than the previous circles: Clap + Whistle + NC-Clap + Whistle + NC-Clap etc... peronally it just looks weird because it a square pattern, so like cutting the square in two just seems weird to me. I know where you are coming from though.
  7. 01:52:436 (9) - NC here. The sound changes for the previous one + using only 1 combo of almost 15 notes throughout the song won't be really nice. I put a new combo at the beginning of the stream. Putting it in the middle looks weird to me in this particular case.

  8. 01:53:636 (2,3) - I can hear a constant sound right here. You could replace this for a 1/4 slider. It will sound nicer. I just put a hitcircle instead. idk not too keen on starting the stream with a slider in this case.

  9. 01:56:936 (4) - I know what you are doing right here, but don't you think this would be better if you actually replace it by a slider? Remember that here's a constant sound, and if you don't do think, you will be ignoring the beat placed at 01:57:086 - . it's not held entirely held. It's cut off half-way on the big white tick. I think the hitcircle does a better job. I like the pause feeling you get from it.

Overdone / Unnecessary Spacing

  1. 01:58:736 (4,1) - The spacing here compared to the ones used in this pattern is relatively high. What do you think of placing (4) in x204 y288 (under 2). You will be reducing the big jump used here and you will be following a series of cirles with 01:58:136 (3) - and 01:58:436 (2) - !
reduced it in a different way

Hitsounding

  1. 01:52:286 (7) - I don't get why you are hitsounding this one (which has no audible beat) and you are ignoring other important circles like 01:52:436 (9) - in which even if the beat is a bit tiny compared to the other ones, it should be hitsounded. You are hitsounding the SAME beat in 01:52:736 (13) - so I don't see why you wouldn't!
  2. 02:05:036 (9) - Something similar to what I explained above... this beat sounds even louder than 02:04:736 (5) - that you are hitsounding. Consider placing a Clap or whatever, but don't leave it as it is right now.
fixed it a bit. I don't even remember hitsounding this. I feel like snepif did a lot of it, but maybe i'm suffering from memory loss lol./notice]
grumd
Hard
02:12:536 (1) - i think the spacing has to be a bit bigger. right now it's lower than 1.0x (with the previous SV. it says 1.08x because you change SV). if you move sliders a bit you can make it look fancy http://i.imgur.com/nAm4wG6.png (selected is (1))
00:04:286 (1,2) - it honestly looks more like a jump. i think you need a bigger spacing between those (same for Normal diff)

Insane
00:48:386 (10) - prev. spacing is 0.89, you better make it 1.0 or something
01:02:786 (3,4,1) - you could make the triple compliment the slider shape. also you could make a better blanket http://i.imgur.com/sOnaKhq.png
02:02:936 (1) - i personally hate this idea with a single 1/4 slider. this breaks the stream structure and makes you start the stream from a red tick, which is usually unnatural. if nobody was failing at this moment when playtesting then it's fine. but i never like this stuff
02:14:486 (1,2,3) - actually you could emphasize this section with a bit of increasing jumps: http://i.imgur.com/KuHEiqE.png something like that. the music is increasing here so these jumps would fit
02:38:486 (1,2,3,4) - you could make the final jumps bigger, for the hype! these are really easy to say the least

W1
well, you can just skip this mod and not listen to it. it is all about this diff making no sense and being overmapped
*start of hate section*
00:08:111 (2) - no sound in the music here
00:11:711 (6) - same
00:26:861 (2) - same. actually, nevermind these things about too much triples. the map would be too boring if you didn't add it.
00:28:136 (1,2,3,4,5) - what is the reason to decrease sv here? i don't get it. voice pitch? that's so strange to me
00:35:711 (2) - no sound in the music here
00:39:611 (6) - same
00:39:686 (1,2) - but this one really bothers me. why did you add a 3/4 slider here? why here? music is just the same as everywhere else. you could add it anywhere, but you did it here. why?
00:41:711 (5) - no sound in the music here
00:41:936 - but here you didn't add a note, while the music had a sound
00:44:111 (7) - ok i'm tired of mentioning these triples, not pointing this out anymore
00:53:936 (5,6) - this is so strange, never seen this before, you're sure it plays fine and fun? because it's basically an anti-jump and may be very confusing
01:02:486 (1) - creativity of this slider is overwhelming
01:14:936 (2,1) - this anti-jump is honestly bad. i'd place it somewhere more to the left. and also you missed a quite important note at 01:15:386 -, it's even more loud than the downbeat. if you add a note here and change the slider position, then this pattern will be a lot better.
01:26:936 (3) - these 3/4 totally don't fit imo. it's not the first and not the last, it just sounds so bad even just when i hear the hitsounds. doesn't fit at all. added for the sake of difficulty and doesn't emphasize or compliments anything
01:32:186 (1,2,3,1) - these 3/4s, however, are cool and good, they fit and play nicely.
02:02:936 (1,4) - these kicksliders don't fit at all, i think. the music it quite stable and not suggesting such a strange use of them. it's a usual 4/4 and hardest notes are at downbeats. your rhythm suggests that 02:03:686 (5) - is the hardest note (stream start), but it's offbeat and should not be emphasized like that. i'd remove the second kickslider and remap this small part
02:04:286 (1) - you don't need a slider here, since you have a note at the blue tick.
02:21:836 (3,4,5,1,2) - this pattern when the music is just 1/2... cool lol
*end of hate section*

Effulasjdmyhnmjence
00:04:436 (2,1,1) - first of all, copy one of them and just replace the others with a copy, rotated by 120°. it would be a lot better to make a symmetrical round pattern. right now one of them is wrongly directed: http://i.imgur.com/qD56sJr.jpg and what i suggest is something like: http://i.imgur.com/hxSmHLy.jpg (if you want the last slider to be closer to (1) start)
00:23:486 (1) - you can encircle (2) better
00:46:136 (1,2) - i don't think these 3/4 sliders fit every chorus start. really, they make no sense to the music. i'd make it usual 1/1
01:34:136 (1,1) - this is very questionable in terms of readablility. very questionable. no suggestions though
02:05:486 (5,3) - the choice for placement of these sliders is questionable as well
Topic Starter
Snepif

grumd wrote:

Hard
02:12:536 (1) - i think the spacing has to be a bit bigger. right now it's lower than 1.0x (with the previous SV. it says 1.08x because you change SV). if you move sliders a bit you can make it look fancy http://i.imgur.com/nAm4wG6.png (selected is (1))
00:04:286 (1,2) - it honestly looks more like a jump. i think you need a bigger spacing between those (same for Normal diff)

Insane
00:48:386 (10) - prev. spacing is 0.89, you better make it 1.0 or something
01:02:786 (3,4,1) - you could make the triple compliment the slider shape. also you could make a better blanket http://i.imgur.com/sOnaKhq.png
02:02:936 (1) - i personally hate this idea with a single 1/4 slider. this breaks the stream structure and makes you start the stream from a red tick, which is usually unnatural. if nobody was failing at this moment when playtesting then it's fine. but i never like this stuff
02:14:486 (1,2,3) - actually you could emphasize this section with a bit of increasing jumps: http://i.imgur.com/KuHEiqE.png something like that. the music is increasing here so these jumps would fit
02:38:486 (1,2,3,4) - you could make the final jumps bigger, for the hype! these are really easy to say the least

Effulasjdmyhnmjence
00:04:436 (2,1,1) - first of all, copy one of them and just replace the others with a copy, rotated by 120°. it would be a lot better to make a symmetrical round pattern. right now one of them is wrongly directed: http://i.imgur.com/qD56sJr.jpg and what i suggest is something like: http://i.imgur.com/hxSmHLy.jpg (if you want the last slider to be closer to (1) start)
00:23:486 (1) - you can encircle (2) better
00:46:136 (1,2) - i don't think these 3/4 sliders fit every chorus start. really, they make no sense to the music. i'd make it usual 1/1
01:34:136 (1,1) - this is very questionable in terms of readablility. very questionable. no suggestions though
02:05:486 (5,3) - the choice for placement of these sliders is questionable as well in my opinion they are good
ty a looot no comment = fix
grumd
btw in Effulgence diff you had a new combo here before 00:04:436 (2) -, maybe you just forgot to add it after fix.
oh and probably you'd like to make this spacing a bit bigger 01:03:686 (3,4) - 0.8x is not very nice
cheers, beautiful mapset
Topic Starter
Snepif
okieee thank you fixed but i won't use NC there i think it's okay like this
FCL
Easy
01:44:936 (1,1,1,1) - It seemed to me that this moment is hard for easy difficult. You should replace spinners sliders

Normal
01:18:086 (1,2,3) - I think that instead of sliders is better to put the slider, much like 01:15:686 (2) . So its more suitable for music
01:10:136 (5) - I think the slider is brought to 01:10:436 , and put a circle on 01:10:661 for a reason, the description of the above

Hard
01:23:711 (2) - I think this note is not needed

Insane
02:05:186 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - Perhaps there is not necessary to change spacings because it looks not well
01:53:336 to 02:11:936 - I think that this fragment should be more streams to Insane

W1
00:23:486 (1,1,1) - I think it is more logical arrangement of sliders

01:01:886 (1,1,1) - ^
Good luck!
HappyRocket88
—————————————————————————————————————————————————————



Hi! From my queue! Sorry for the late. :> ¡Qué asco tu mapa! TODO está blanket, perfecto, los flows son muy buenos, tiene originalidad, me encantan tus patrones. Por eso digo: ¡qué asco! No tengo nada para modear. gg

General
  1. Considera agregar esto a las tags ya que no tienes casi nada. lol
    SPOILER
    1. epsilon: porque es el álbum dónde apareció por primeara vez en 2011.
    2. Ettore Rigotti: porque esta fue la persona que hizo el feat.
    3. Sophia: porque fue la que hizo las lyrics. :o
    4. Ryu/b]: porque fue él que hizo la música.
    5. [b] Alternative metal: ¿Es necesario explicar esto? lol


Easy
  1. OD +0.1, please, como una sugerencia nazi pero bueno, ese 3.4 no me gusta mucho. :>
  2. 00:25:286 (2,3) No está perfectamente blanket. :O
  3. 00:34:136 (1,3) Overlap feito. :s
  4. 00:46:136 (1,4) ^
  5. 01:40:136 (1) ¡Ey! Agrega finish ala cabecera de este slider para manterner consistencia con el patrón anterior.
  6. 01:57:086 (3,1) No me gustan los overlaps. xD
  7. 02:25:286 (2,3) Esto puede verse más simétrico, por favor. :>
  8. 02:30:536 (2,2) Overlap.

Normal
  1. 00:20:036 Add a note, maybe?
  2. 01:08:936 (3,5) Overlap. :>
  3. 01:22:136 (3,1) Podrías hacer stack en esta nota para que se vea más limpio el patrón.
  4. 01:54:686 (4,5) Aquí puedes hacer un patrón más simétrico.
  5. 02:00:986 (2,3) Ugly overlap. :>

Hard
  1. La hard es Deteable. xD
  2. 00:04:286 (1) Remove NC to keep consistency.
  3. 00:13:586 (4,5) Más simetría, por favor. Ubica el slider (5) aquí x=312 | y=212 para tenerlo en el mismo eje x
  4. 00:20:186 (1,3) Stack the circle at the end of this slider 00:20:186 (1)
  5. Tienes que revisar el NC de las notas, unas veces va como (1,2,3,4) y otras veces (1,2,3,4,5,6,7,8...)

Eso es todo. Como mencioné en el principio todo está bien para mí. Sorry por no modear las dificultades mayores, pero ni siquiera puedo pasarlas. lol

take a star ╮(─▽─)╭


—————————————————————————————————————————————————————
Topic Starter
Snepif

FCL wrote:

Easy
01:44:936 (1,1,1,1) - It seemed to me that this moment is hard for easy difficult. You should replace spinners sliders. you think? I don't think it's that hard, maybe I'll ask more people

Normal
01:18:086 (1,2,3) - I think that instead of sliders is better to put the slider, much like 01:15:686 (2) . So its more suitable for music. I prefer my way!
01:10:136 (5) - I think the slider is brought to 01:10:436 , and put a circle on 01:10:661 for a reason, the description of the above

Hard
01:23:711 (2) - I think this note is not needed it fits the music!

Insane
02:05:186 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - Perhaps there is not necessary to change spacings because it looks not well
01:53:336 to 02:11:936 - I think that this fragment should be more streams to Insane. i think it'd be too much cause it's 200 bpm
thank you! no comment = fix

HappyRocket88 wrote:

—————————————————————————————————————————————————————



Hi! From my queue! Sorry for the late. :> ¡Qué asco tu mapa! TODO está blanket, perfecto, los flows son muy buenos, tiene originalidad, me encantan tus patrones. Por eso digo: ¡qué asco! No tengo nada para modear. gg. graciass

General
  1. Considera agregar esto a las tags ya que no tienes casi nada. lol
    SPOILER
    1. epsilon: porque es el álbum dónde apareció por primeara vez en 2011.
    2. Ettore Rigotti: porque esta fue la persona que hizo el feat.
    3. Sophia: porque fue la que hizo las lyrics. :o
    4. Ryu/b]: porque fue él que hizo la música.
    5. [b] Alternative metal: ¿Es necesario explicar esto? lol


Easy
  1. OD +0.1, please, como una sugerencia nazi pero bueno, ese 3.4 no me gusta mucho. :>
  2. 00:25:286 (2,3) No está perfectamente blanket. :O
  3. 00:34:136 (1,3) Overlap feito. :s no se overlappea cuando lo jugas
  4. 00:46:136 (1,4) ^ same
  5. 01:40:136 (1) ¡Ey! Agrega finish ala cabecera de este slider para manterner consistencia con el patrón anterior.
  6. 01:57:086 (3,1) No me gustan los overlaps. xD no se me ocurre una solucion y no creo que sea tan grave jaja
  7. 02:25:286 (2,3) Esto puede verse más simétrico, por favor. :>
  8. 02:30:536 (2,2) Overlap. en gameplay no

Normal
  1. 00:20:036 Add a note, maybe? habia pensado eso pero terminarian siendo demasiados sliders unos seguidos de los otros sin pausas
  2. 01:08:936 (3,5) Overlap. :>
  3. 01:22:136 (3,1) Podrías hacer stack en esta nota para que se vea más limpio el patrón.
  4. 01:54:686 (4,5) Aquí puedes hacer un patrón más simétrico. es intencional
  5. 02:00:986 (2,3) Ugly overlap. :>

Hard
  1. La hard es Deteable. xD
  2. 00:04:286 (1) Remove NC to keep consistency. ehh pero sv change?
  3. 00:13:586 (4,5) Más simetría, por favor. Ubica el slider (5) aquí x=312 | y=212 para tenerlo en el mismo eje x
  4. 00:20:186 (1,3) Stack the circle at the end of this slider 00:20:186 (1) en gameplay no se nota eso
  5. Tienes que revisar el NC de las notas, unas veces va como (1,2,3,4) y otras veces (1,2,3,4,5,6,7,8...)

Eso es todo. Como mencioné en el principio todo está bien para mí. Sorry por no modear las dificultades mayores, pero ni siquiera puedo pasarlas. lol

take a star ╮(─▽─)╭


—————————————————————————————————————————————————————
graciasss no comment = fix
Sieg
we did few minor adjustments
gl


edit:
actually, I'm revoking my nomination
asked some more opinions and nominating mapset with W1 is really just suicide from my side
sorry for the inconvenience, you should find BN who's capable of judging this
Topic Starter
Snepif
thanks a lot! kd'ed cause he actually told me to fix some stuff

you fucker ;_;

but what do you mean?
Heanday
Ballzy BN please
Topic Starter
Snepif
Just found out about how the BN system works in regards to the whole "can't afford a DQ" thing. Sounds retarded, no offense to you, I mean the system.

Unless you wanna map something totally normal and easily rankable, it's pretty much the worst system I can think of.

Hoping I can get this ranked anyway lol.
dqs01733
go!
Shikkesora
PAH CHE. Felicitaciones, sigo amando este mapa como ningun otros, buena eleccion de cancion, buen buen mappeo! Me gusto la de w1 tambien! Mappea bastante bien!, esto va a ir a ranked casi seguro , un mapa que se lo merece!!
Yuii-
Si revivís esto le damos para adelante.
Exote
o damn damn :oo
chucentry
ey!

effulgence
2016-08-03 20:12 Silleth: eyy
2016-08-03 20:12 Silleth: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1041934 BLOOD STAIN CHILD - MOON LIGHT WAVE]
2016-08-03 20:12 Silleth: termine todo el mapset y voy a ver si consigo que me lo rebubbleen
2016-08-03 20:12 Silleth: tenes algun feedback?
2016-08-03 20:12 chucentry: feed back es ?
2016-08-03 20:12 Silleth: opinion, ayuda, comentarios
2016-08-03 20:12 chucentry: remapea
2016-08-03 20:12 chucentry: no mentira ahi lo veo
2016-08-03 20:18 Silleth: ese stream tiene el 99% de los fail del map jajajaj
2016-08-03 20:18 Silleth: te juroi
2016-08-03 20:18 chucentry: se es re jodido
2016-08-03 20:18 chucentry: yo no podia pasar la version anterior cuand o tenia 6.3 estrellas creo
2016-08-03 20:19 chucentry: y faileaba ahi igual soy bastante malo stremeando mas "high bpm"
2016-08-03 20:19 chucentry: high parami
2016-08-03 20:19 Silleth: juga la extra
2016-08-03 20:19 Silleth: que es la que acabo de mappear
2016-08-03 20:20 Silleth: para que el spread estuviera bien
2016-08-03 20:20 Silleth: si queres
2016-08-03 20:23 Silleth: ups
2016-08-03 20:23 chucentry: ajja
2016-08-03 20:23 chucentry: ves ese miss y ese 100 ? bueno remapea eso
2016-08-03 20:24 Silleth: bien, bien
2016-08-03 20:24 Silleth: hago eso a veces en mi map cuando les erro jajaja
2016-08-03 20:24 chucentry: el extra me parecio re bueno
2016-08-03 20:24 chucentry: yo tmb
2016-08-03 20:24 chucentry: la ultiam diff es tan joddia q no se q decir
2016-08-03 20:24 chucentry: tipo estas cosas me cuestan mucho00:33:986 (3,1) -
2016-08-03 20:25 chucentry: 00:35:186 (6,1) -
2016-08-03 20:25 chucentry: siento q son mas jumpy y justo tengo el stack
2016-08-03 20:26 Silleth: y el stack que afecta? explicame asi lo arreglo bien
2016-08-03 20:26 Silleth: que no entendi
2016-08-03 20:26 Silleth: ahi desestackee
2016-08-03 20:27 chucentry: digo que cuando lo juego justo esa parte es todo jumps o asi lo siento
2016-08-03 20:27 chucentry: y en vez de mover el cursor ahi lo dejo fijo
2016-08-03 20:27 chucentry: pero no creo q quede mal como lo hiciste
2016-08-03 20:28 Silleth: ahi lo arregle
2016-08-03 20:28 Silleth: en realidad ese pattern nunca me convencio
2016-08-03 20:28 Silleth: uploading
2016-08-03 20:28 chucentry: ajajaj
2016-08-03 20:29 Silleth: listo fijate
2016-08-03 20:29 chucentry: mmm esto nose fijate esto 01:20:186 (2) -
2016-08-03 20:29 chucentry: ctrl + G ?
2016-08-03 20:29 chucentry: tal vez queda mejor pero como es la parte lenta no sabria si estaria bien
2016-08-03 20:30 chucentry: si ahi me gusto
2016-08-03 20:30 Silleth: nice one
2016-08-03 20:31 chucentry: 01:36:086 (6) - nc ?
2016-08-03 20:32 chucentry: esta nota tal vez 01:36:386 (8) - q haga blanket con 01:35:486 (4) -
2016-08-03 20:32 Silleth: isp
2016-08-03 20:32 Silleth: sip
2016-08-03 20:32 Silleth: esta demasiado lejos
2016-08-03 20:32 Silleth: esa nota
2016-08-03 20:32 Silleth: en el editor se ve cerca
2016-08-03 20:32 Silleth: porque demoran mas en irse
2016-08-03 20:32 Silleth: pero en gameplay estan re lejos :p
2016-08-03 20:32 chucentry: ajajaja
2016-08-03 20:32 chucentry: se parece otra realidad
2016-08-03 20:35 chucentry: si agregaste el nc en la anterior tambien agregalo aca 01:38:486 (6) -
2016-08-03 20:35 chucentry: este pattern me parecio jodido de jugar 02:02:636 (2,3,4) -
2016-08-03 20:36 chucentry: no se si a vos o a otro le parecio mas q nada un comentario
2016-08-03 20:36 chucentry: tal evz sea mas facil de leer si 02:02:936 (4) - tuviese nc tal vez
2016-08-03 20:36 Silleth: update
2016-08-03 20:36 Silleth: ese me gusta
2016-08-03 20:37 Silleth: asi como esta
2016-08-03 20:37 chucentry: ok bueno perdon no me pegue
2016-08-03 20:38 Silleth: jajajajaja
2016-08-03 20:39 chucentry: por ultimo este pattern me parece raro 02:38:186 (7,8,9,1) -
2016-08-03 20:39 02:38:186 (7,8,9,1,2) - *

good luck inti !
Yuii-
i have no clue with is the offset on 00:00:686 - to be honest, downbeats are placed on red ticks?

winber didn't reply to grumd's mod. i can't icon with an unanswered mod :(
you have an unnecessary .osb in your folder!
add snepif to tags! who knows you as silleth? nobody, papá!
/english

ez

  1. 00:04:286 (1) - 01:52:886 (1) - sabés que desconfío mucho de este 1/2? últimamente estoy viendo mucho dq por usar 1/2 en easy a alto bpm. no sé qué opinás vos, preferentemente un círculo va mejor, más seguridad
  2. 00:19:286 (3) - podrías haberlo stackeado con el slider jajaj, queda feo así
  3. 00:28:886 (4,1) - spacing
  4. 00:36:086 (3,1) - spacing
  5. 02:10:886 (2,3) - spacing, básicamente te estoy haciendo un pixel mod, perdón
  6. 02:12:686 - agregar un break acá tiene mejor pinta, creo. a este nivel de dificultad dejar semejante pausa va a hacer que los novatines suelten el mouse. aunque sea un break corto, es preferible que esté marcado
nm

  1. 01:30:086 (2) - en mi opinión, un 1/2 con repeater queda mejor porque te comés el sonido de 01:30:236 -
  2. 02:02:936 (1,2) - hola pixel mod de vuelta!!
algunos overlaps son visibles in-game y quedan bastante mal. no sé si los preferís separar o stackearlos, pero lo actual parece medio desorganizado

hd

se te fue la mano con el ar un toque, 8 va mejor

  1. 02:05:186 (9,1) - este flow así en el mapa queda un poco forzado considerando el hecho que siempre tenés movimientos o líneos o circulares después de los triplets, como por ejemplo, 02:07:586 (9,1) - . esto pasa en todo el mapa, es algo que me resultó raro a la hora de jugarlo... ahora que lo pienso, también está en 02:29:186 (8,1) - , sinceramente no sé qué decirte
  2. 02:34:586 (2,1) - está inconsistencia con 02:35:336 (2,3,1) - y 02:36:536 (2,3) - está medio complicada. ah, de paso 02:37:286 (4) - nc?
ns

  1. 00:02:786 (8) - mira que justo la batería me venís a stackear :( en todo caso, stackeá la guitarra en 00:02:486 (6,7) - porque suenan igual
  2. 00:33:086 - suena feo que esto esté con el slider. de hecho, sonaría mejor con la música y el vocalista que hagas un nuevo slider desde ahí hasta 00:33:236 - .
  3. 00:47:486 (6) - el nc, durante este kiai estás haciendo ncs cada 1 downbeat + 00:47:486 (6,7,8) - que todo esto esté juntito tiene un flow bastante pobre considerando cómo armáste el resto del kiai https://osu.ppy.sh/ss/5790655
  4. 00:57:836 (2) - tá random el hitsound acá nomás, no? 01:00:236 (1) - y también sacaría el finish ese. a todas las diffs esto, en la x también lo vi
  5. 01:03:386 (2) - el overlap
  6. 01:38:186 (3) - ctrl+g por énfasis y para mantener el build-up estaría bien, tener el back and forth después de una seguidilla así es medio meh
x

  1. 00:02:486 (7,8,9,1) - esto es inleíble, no sé si ya te lo dije
  2. 02:00:236 (5,6) - te pinta un ctrl+g a este spacing? el actualy (6,1) parece un anti-jump sinceramente, es como que se queda demasiado corto para el énfasis que necesita el downbeat. en el caso que no quieras, podrías intentar bajar el (1) todavía más y tirarlo más a la izquierda
  3. 02:04:286 (9,1) - uf
w1

reply to grumd's mod. and also, map 01:09:986 -

ex

od9 quizás?

  1. 00:34:586 (2,3,4,5,6) - como jugador y modder, te aseguro que desde donde lo mires, este pattern está tremendamente exagerado. intentá mover (3) a x280 y240. con que muevas esa sola nota se arregla el spacing y queda el pattern más balanceado para hacer mejor énfasis
  2. 01:22:136 (7,8) - me gusta que le des más spacing para marcar el build-up que se viene, pero no te parece que con una curva más pronunciada https://osu.ppy.sh/ss/5790873 podrías aprovechar mejor el slider leniency y de paso hacer el jump más "predecible"?
  3. 01:35:186 (3,5) - el overlap tá feito
  4. 01:40:136 (1) - no va con finish esto?
  5. 01:58:286 (1,2) - stackear notas así después de una sección jumpy así es m a t a d o r. básicamente forzás al jugador a que desacelere por completo durante una fracción de segundo y después le volvés a meter los jumps a toda polenta. aunque sea un anti-jump? iría mejor. para 02:02:636 (2,3) - pasa lo mismo, aunque te podría recomendar algo acá, como por ejemplo https://osu.ppy.sh/ss/5790966 . básicamente, reducís visualmente el spacing de (1,2) para que el player ya sepa que va a cambiar el flow, después (2,3) lo hacés chiquitito por énfasis y salís para (3,4) por el stream.
  6. 02:36:986 (3,4) - raro que no sea un triplet
nada que decir
call me back
Topic Starter
Snepif
Llego a casa en unas horas y respondo. El offset va ahí, anduve pensándolo mucho y la canción está compuesta con downbeats en ticks rojos, pero escucha el metrónomo, suena horrible si pongo el offset donde decis vos. El offset va dondelo puse yo.
En unas horitss lo tenés fixeado todo! Edito esto. Gracias.

Yuii- wrote:

i have no clue with is the offset on 00:00:686 - to be honest, downbeats are placed on red ticks? The song is that way. If you listen to the metronome, trying both mine and your offset, mine sounds much better with the song. Already tried and re-tried everything I can think of, and this offset is the correct one. Really try for yourself, listen to the metronome with your suggeted offset, it sounds completely shit, while mine sounds like what you would tap with your foot if you were in the colectivo with los pibes listening to the tema.

winber didn't reply to grumd's mod. i can't icon with an unanswered mod :( got him to reply!
you have an unnecessary .osb in your folder! huh? http://puu.sh/qthlo/84007d8edf.png
add snepif to tags! who knows you as silleth? nobody, papá! weee
/english

ez

  1. 00:04:286 (1) - 01:52:886 (1) - sabés que desconfío mucho de este 1/2? últimamente estoy viendo mucho dq por usar 1/2 en easy a alto bpm. no sé qué opinás vos, preferentemente un círculo va mejor, más seguridad. just in case
  2. 00:19:286 (3) - podrías haberlo stackeado con el slider jajaj, queda feo así. en el editor nomas, al jugar no queda ni cerca, acordate que en el editor demoran mas en desaparecer las notas :P
  3. 00:28:886 (4,1) - spacing yes
  4. 00:36:086 (3,1) - spacing yes
  5. 02:10:886 (2,3) - spacing, básicamente te estoy haciendo un pixel mod, perdón. yes
  6. 02:12:686 - agregar un break acá tiene mejor pinta, creo. a este nivel de dificultad dejar semejante pausa va a hacer que los novatines suelten el mouse. aunque sea un break corto, es preferible que esté marcado. yes
nm

  1. 01:30:086 (2) - en mi opinión, un 1/2 con repeater queda mejor porque te comés el sonido de 01:30:236 - creo que asi pega mejor con la onda del map tho
  2. 02:02:936 (1,2) - hola pixel mod de vuelta!! yes
algunos overlaps son visibles in-game y quedan bastante mal. no sé si los preferís separar o stackearlos, pero lo actual parece medio desorganizado. la mayoría, como en 01:08:186 (1) - , son intencionales

hd

se te fue la mano con el ar un toque, 8 va mejor. ke peleador

  1. 02:05:186 (9,1) - este flow así en el mapa queda un poco forzado considerando el hecho que siempre tenés movimientos o líneos o circulares después de los triplets, como por ejemplo, 02:07:586 (9,1) - . esto pasa en todo el mapa, es algo que me resultó raro a la hora de jugarlo... ahora que lo pienso, también está en 02:29:186 (8,1) - , sinceramente no sé qué decirte. no parece estar tan mal D:
  2. 02:34:586 (2,1) - está inconsistencia con 02:35:336 (2,3,1) - y 02:36:536 (2,3) - está medio complicada. ah, de paso 02:37:286 (4) - nc? si al nc, pero no entendi lo de la inconsistencia, para que sea inconsistente deberian ser cosas iguales, pero este es el primer pattern que recien sale del chorus, creo que esta bien asi!
ns

  1. 00:02:786 (8) - mira que justo la batería me venís a stackear :( en todo caso, stackeá la guitarra en 00:02:486 (6,7) - porque suenan igual no se como hice eso lol, toda la razon tenes
  2. 00:33:086 - suena feo que esto esté con el slider. de hecho, sonaría mejor con la música y el vocalista que hagas un nuevo slider desde ahí hasta 00:33:236 - . yes
  3. 00:47:486 (6) - el nc, durante este kiai estás haciendo ncs cada 1 downbeat + 00:47:486 (6,7,8) - que todo esto esté juntito tiene un flow bastante pobre considerando cómo armáste el resto del kiai https://osu.ppy.sh/ss/5790655 yes, pero lo del flow no, me parece que es mejor mi version :s
  4. 00:57:836 (2) - tá random el hitsound acá nomás, no? 01:00:236 (1) - y también sacaría el finish ese. a todas las diffs esto, en la x también lo vi. antes no tenia ese hs, pero sonaba re... vacio, lo agregue hace poco y me gusta mas asi
  5. 01:03:386 (2) - el overlap not while playing sir https://osu.ppy.sh/ss/5793988
  6. 01:38:186 (3) - ctrl+g por énfasis y para mantener el build-up estaría bien, tener el back and forth después de una seguidilla así es medio meh. ok
x

  1. 00:02:486 (7,8,9,1) - esto es inleíble, no sé si ya te lo dije. capaz que en la epoca en que los 300 eran imagenes gigantes que tapaban todo... pero no creo que sea tan asi ahora mismo. pedi testplays y nunca vi errar ahi. pero lo puedo cambiar si jode demasiado, por ahora lo dejo en vemos (?
  2. 02:00:236 (5,6) - te pinta un ctrl+g a este spacing? el actualy (6,1) parece un anti-jump sinceramente, es como que se queda demasiado corto para el énfasis que necesita el downbeat. en el caso que no quieras, podrías intentar bajar el (1) todavía más y tirarlo más a la izquierda. ok
  3. 02:04:286 (9,1) - uf que paso o:
w1

reply to grumd's mod. and also, map 01:09:986 - w1's reply in post below


ex

od9 quizás? ye

  1. 00:34:586 (2,3,4,5,6) - como jugador y modder, te aseguro que desde donde lo mires, este pattern está tremendamente exagerado. intentá mover (3) a x280 y240. con que muevas esa sola nota se arregla el spacing y queda el pattern más balanceado para hacer mejor énfasis. ok
  2. 01:22:136 (7,8) - me gusta que le des más spacing para marcar el build-up que se viene, pero no te parece que con una curva más pronunciada https://osu.ppy.sh/ss/5790873 podrías aprovechar mejor el slider leniency y de paso hacer el jump más "predecible"? ye
  3. 01:35:186 (3,5) - el overlap tá feito ye
  4. 01:40:136 (1) - no va con finish esto? not afaik
  5. 01:58:286 (1,2) - stackear notas así después de una sección jumpy así es m a t a d o r. básicamente forzás al jugador a que desacelere por completo durante una fracción de segundo y después le volvés a meter los jumps a toda polenta. aunque sea un anti-jump? iría mejor. para 02:02:636 (2,3) - pasa lo mismo, aunque te podría recomendar algo acá, como por ejemplo https://osu.ppy.sh/ss/5790966 . básicamente, reducís visualmente el spacing de (1,2) para que el player ya sepa que va a cambiar el flow, después (2,3) lo hacés chiquitito por énfasis y salís para (3,4) por el stream. solo cambie lo ultimo que dijiste, lo otro me gusta mucho mas a mi forma, como player me parece exagerado lo de "forzar a desacelerar", en TODAS las notas vamos a desacelerar, se llama snappear eso, a menos que juegues tipo haciendo circulos con el cursor onda dance
  6. 02:36:986 (3,4) - raro que no sea un triplet me gusta como suenan ahi ;_;
nada que decir
call me back
winber1
;)
SPOILER

grumd wrote:

W1
well, you can just skip this mod and not listen to it. it is all about this diff making no sense and being overmapped
*start of hate section*
00:08:111 (2) - no sound in the music here still like it. just seems to fit with the "new section," so to speak
00:11:711 (6) - same removed
00:26:861 (2) - same. actually, nevermind these things about too much triples. the map would be too boring if you didn't add it. i think it's fine
00:28:136 (1,2,3,4,5) - what is the reason to decrease sv here? i don't get it. voice pitch? that's so strange to me basically yes, and and to accentuate the unclear vocals afterwards
00:35:711 (2) - no sound in the music herei like the way it plays, and tbh also the way it sounds, but that's just my opinion
00:39:611 (6) - same same
00:39:686 (1,2) - but this one really bothers me. why did you add a 3/4 slider here? why here? music is just the same as everywhere else. you could add it anywhere, but you did it here. why? so that the player clicks/taps when the bass kick plays. i didn't like how the slider end plays it if i extended it.
00:41:711 (5) - no sound in the music here k
00:41:936 - but here you didn't add a note, while the music had a sound it matches 00:37:286 (1,2) -
00:44:111 (7) - ok i'm tired of mentioning these triples, not pointing this out anymore
00:53:936 (5,6) - this is so strange, never seen this before, you're sure it plays fine and fun? because it's basically an anti-jump and may be very confusing
01:02:486 (1) - creativity of this slider is overwhelming
01:14:936 (2,1) - this anti-jump is honestly bad. i'd place it somewhere more to the left. and also you missed a quite important note at 01:15:386 -, it's even more loud than the downbeat. if you add a note here and change the slider position, then this pattern will be a lot better. k
01:26:936 (3) - these 3/4 totally don't fit imo. it's not the first and not the last, it just sounds so bad even just when i hear the hitsounds. doesn't fit at all. added for the sake of difficulty and doesn't emphasize or compliments anything i think its okay. i mean as i said earlier mainly the reason is so the player hits the kick-snare beats. and i do it across the map
01:32:186 (1,2,3,1) - these 3/4s, however, are cool and good, they fit and play nicely.
02:02:936 (1,4) - these kicksliders don't fit at all, i think. the music it quite stable and not suggesting such a strange use of them. it's a usual 4/4 and hardest notes are at downbeats. your rhythm suggests that 02:03:686 (5) - is the hardest note (stream start), but it's offbeat and should not be emphasized like that. i'd remove the second kickslider and remap this small partk
02:04:286 (1) - you don't need a slider here, since you have a note at the blue tick.
02:21:836 (3,4,5,1,2) - this pattern when the music is just 1/2... cool lol did a bunch of things to the last kiai section
*end of hate section*
http://puu.sh/qtmJG/25372c9efd.osu

tell me if that is enough or you think there are other questionable things.
Topic Starter
Snepif
And by the way, if you're still wondering about my offset, most songs from this band seem to have that "feature", composing with emphasis on red ticks. Check LAST STARDUST, for example, same thing.

*calls back Yuii-dono*
Yuii-
ok for timing, i just wanted to know the reason behind it, i never recommended one though
can i recommend you to swap between combo colors 3 and 4? having 2-3 right now might be a bit too hard to read on some patterns because they are too similar
enable countdown in 2016 lul
soft-hitclap2.wav and soft-hitclap2.wav have a really, really small delay. i highly suggested you to fix them
tags
check tags
tags

ez

  1. 01:52:886 (1) - lo mismo
nm

lo mismo que te dije del break en el easy podría ir tranquilamente acá, depende cómo lo veas

hd

  1. 00:12:536 (1,2) - esto lo haría con un poco más de flow... ni idea, ponele que podrías curvar (1) y stackearlo con 00:13:586 (4) - . más que nada te lo digo como una sugerencia, el jump así de la nada, a pesar de ser un patrón, es como que tiene poco sentido en un hard. ah y que es inconsistente con 00:07:736 (1,2) - de paso jaja
x

  1. 00:02:786 (9,1) - por énfasis, preferiría que no, de hecho algo como esto http://osu.ppy.sh/ss/5794703 me dejaría mucho más tranquilo... ojo, tampoco te quiero forzar, pero es que le saca mucho partido tenerlo de otra forma, no solo por el reading ya
  2. 02:04:286 (9,1) - con esto me refería a que, a pesar de que los players puedan aprovechar del slider leniency porque los kicksliders estos no hace falta ni moverse, la dirección en la que apunta que completamente impredecible, me entendés?
w1

  1. 00:41:936 - map that if possible
  2. 01:05:036 (5) - changing it into a slider would actually sound better since there's no real audible sound landing on (6).
  3. 01:15:986 (4,5) - ctrl+g in timeline?
  4. 01:32:786 (3,1) - you could space these a bit so it doesn't look like a 1/6 and it also plays better as a 1/4 pattern as a whole
  5. 01:43:586 (3,4) - why is this an anti-jump :(
  6. 02:15:611 (4) - this is blatant overmapping
ex

idk anymore, i like this diff way too much

me back call
Topic Starter
Snepif

Yuii- wrote:

ok for timing, i just wanted to know the reason behind it, i never recommended one though
can i recommend you to swap between combo colors 3 and 4? having 2-3 right now might be a bit too hard to read on some patterns because they are too similar
enable countdown in 2016 lul omg
soft-hitclap2.wav and soft-hitclap2.wav have a really, really small delay. i highly suggested you to fix them
tags
check tags
tags

ez

  1. 01:52:886 (1) - lo mismo yes
nm

lo mismo que te dije del break en el easy podría ir tranquilamente acá, depende cómo lo veas yes

hd

  1. 00:12:536 (1,2) - esto lo haría con un poco más de flow... ni idea, ponele que podrías curvar (1) y stackearlo con 00:13:586 (4) - . más que nada te lo digo como una sugerencia, el jump así de la nada, a pesar de ser un patrón, es como que tiene poco sentido en un hard. ah y que es inconsistente con 00:07:736 (1,2) - de paso jajayes
x

  1. 00:02:786 (9,1) - por énfasis, preferiría que no, de hecho algo como esto http://osu.ppy.sh/ss/5794703 me dejaría mucho más tranquilo... ojo, tampoco te quiero forzar, pero es que le saca mucho partido tenerlo de otra forma, no solo por el reading ya yes
  2. 02:04:286 (9,1) - con esto me refería a que, a pesar de que los players puedan aprovechar del slider leniency porque los kicksliders estos no hace falta ni moverse, la dirección en la que apunta que completamente impredecible, me entendés? no me parece problematico, ni tenes que mover el cursor tho
w1
(im taking care of these since winber said he wouldn't be able to make any more changes now, i have his permission)

  1. 00:41:936 - map that if possible yes
  2. 01:05:036 (5) - changing it into a slider would actually sound better since there's no real audible sound landing on (6). yes
  3. 01:15:986 (4,5) - ctrl+g in timeline? yes
  4. 01:32:786 (3,1) - you could space these a bit so it doesn't look like a 1/6 and it also plays better as a 1/4 pattern as a whole i don't think they are that bad
  5. 01:43:586 (3,4) - why is this an anti-jump :( looks like mapper choice to me
  6. 02:15:611 (4) - this is blatant overmapping yup, fixed
ex

idk anymore, i like this diff way too much <3

me back call
you back call
Yuii-


kek

https://osu.ppy.sh/b/609823 i claim normal diff, thanks!
Topic Starter
Snepif
Damn, that's some nominator right there.
Yuii-
Note for the next BN: Do not qualify this yet. We accidentally forgot to re-name W1's difficulty. Let's just wait for Silleth to update with the new one and then I will re-bubble.
winber1
http://puu.sh/qtQwr/e05728c46c.osu

yo, i know you changed stuff by yourself, but i changed it around a little more to my liking. either way, when you update the name to whatever it hell it's supposed to be, just use this one.

personally i never wanted to map those empty spaces but whatever lol
Topic Starter
Snepif
There we go, renamed the diff and added w1's changes. Thanks to both of you <3 and sorry W1 if I was a little stupid with the changes haha. Hope the name I chose is ok. I always use extreme for my 6* diff.

Ready for rebubble afaik
Yuii-
To be honest, the new difficulty works too. I have some things I would personally suggest, but to be honest, they are all related to similar suggestions that have done already done before, and the current version plays pretty good.

Re-bubble'd.
Topic Starter
Snepif
hype
Louis Cyphre
4 months old bubble? No, really?
Topic Starter
Snepif
That's some long hype isn't it
Yuii-
I am still waiting... it will eventually happen, no worries.
Topic Starter
Snepif
Hmmm I wonder how could I get this ranked
Yuii-
It's been 84 years since this got bubbled, and BNs have yet to come. Who will be the one true savior?
Topic Starter
Snepif
yawn should i delete it or what
toybot
when
Topic Starter
Snepif

Louis Cyphre wrote:

4 months old bubble? No, really?
4 months old "4 months old bubble" comment? No, really?
show more
Please sign in to reply.

New reply