00:09:675 (9675|4,9768|5) - maybe stack these (or other notes at these timestamps) for emphasis? Feels a little weak around here
00:10:703 (10703|3,10797|5) - nudge a col left? It looks weird with it forming a trill when piano pitch is simply increasing here
00:12:011 (12011|5,12058|4,12105|2,12152|0) - reverse PR
00:14:815 - weird reverse PR around here too.
00:12:011 (12011|5,12058|4,12105|2,12152|0) - keep cause 00:11:638 (11638|4,11638|0,11731|1,11731|5,11825|2,11825|6,11918|3,11918|0) - was going right
00:14:815 - fixed
00:12:572 (12572|5,12712|2) - imo these should be chorded. Piano notes here are chords like at 00:12:993 (12993|3,12993|0)
LN on 00:13:694 (13694|0) - is for bass sound. and rice at 00:13:974 (13974|6) - is for melody. so it is different, no reason to elongate melody because bass getting louder.
00:15:656 - 적어도 여기 신스음 트리플 줄만하다고 생각합니다. 00:15:376 (15376|5,15376|1,15376|4,15376|0,15376|2) - 앞에서 강한음 강조를 위한표현을 노트 5개를 사용했던 것도 있고, 00:17:899 - 비슷한 구조에서 쿼드 강조 다음 동일구조의 신스에서도 트리플 사용한게 있어서 00:15:656 - 더블은 약간 표현이 약해보이는듯한 느낌이 있어요
00:15:937 (15937|0,15937|1,15937|4) - 1/4 LN을 사용한 의도는 이해하지만, 구조적으로 봤을 때 00:16:007 - 여기 신스 사운드가 묵음이아니고 이어지는 사운드라 무시되면서까지 표현을 안하는건 다음 신스 더블 노트들 표현에 비해 크게 적합하지 않아보여서 여기도 신스용 노트 사용해주거나 00:15:937 (15937|4,15937|1,15937|0) - 꼭 롱놋을 사용안하고 00:18:460 - 이 파트처럼 더블노트로 패턴 만들어도 될것같다고 생각해요.
00:29:254 (29254|1,29325|2,29395|1,29465|2,29535|0,29605|1,29675|2,29675|0,29815|2) - not hard but the left hand bias here is a bit weird. If you're going to do this I suggest doing it at places like 00:28:834 and 00:29:114 instead for the lazer beam sounds
00:48:600 & 00:48:740 - could stack a column at here and at 00:48:881 & 00:49:021 here. Right now kick emphasis is really weak imo.
see: 00:50:843 (50843|0,50983|0)
similarly you could stack a column at 00:51:124 & 00:51:264, 00:49:722 & 00:49:862, 00:50:843 & 00:50:983, etc
on the other hand
00:50:703 (50703|4,50843|4) - shouldn't stack imo
00:52:525 (52525|6,52596|4,52666|3,52666|6) - could make this look more obviously trillier than 00:52:806 (52806|4,52876|2,52946|4,52946|6,52946|5) - as the former is more intense. Example
keep.
00:52:525 (52525|6,52596|4,52666|6) - intended to repetitively appear this structure.
01:01:357 (61357|4,61357|0,61357|2,61357|6) - 여기 파트 시작부분 만큼은 롱놋으로 어캐 표현해주는건 어떨까요? 표현적인 면보단 일관적인 방법을 택해서 굵은 흰색라인마다 쿼드 사용하신건 이해하지만, 그만큼 표현력이라는 면에서는 꽤 마이너스가 될수있는 요소라고 생각해요. 그래서 01:01:357 - 파트 시작부분의 심벌즈 강조느낌만이라도 살려서 특수 표현해줘도 괜찮아보여요
01:12:572 ~ 01:12:853 - looks weird with both a roll and a trilly stair. Just bracket these? Reference point at 01:12:292
01:15:516 ~ 01:15:937 - maybe trill at where the synths are more prominent
same goes at 01:16:638 -
01:18:881 - not a big deal but the double roll here looks kinda bad. Here's something that's more similar to the 1/4 kick section back at like 30s.
02:02:759 - transition here feels really awkward imo. Try something trillier right before it. This also lets you start the 1/12 at 02:02:759 properly.
03:00:797 ~ similarly here, but with LN
02:13:133 (133133|0,133133|5,133133|1,133133|3) - 여기는 스냅 끝을 다르게 해서 롱놋을 표현해주는게 오히려 음악 구조적으로 표현이 이상하다고 느껴집니다. 02:13:273 - 후에 이어지는 특별한 신스 사운드 표현에 대해서 계단 쌓아주기위한 의도적인 변형이라고 생각은 들지만, 02:13:133 - vs 02:13:273 - 계속 들어봐도 두 파트가 강조되는 음의 분위기와 느낌 신스가 매우 다르기때문에 서로 표현을 같게하는건 좋은 강조가 아니라고 생각합니다
02:27:853 (147853|6,147853|3,147853|2,147923|1,147923|5,147993|4,147993|0,148063|6,148063|2,148133|5,148133|3,148203|1,148203|4,148273|0,148273|3,148343|5,148343|2,148413|1,148413|4,148483|5,148483|2) - I don't understand how a single pitch increase in a song can cause such a stark difference in patterns. 03:26:170 (206170|0,206170|3,206240|4,206240|1,206311|5,206311|6,206311|2,206381|1,206381|0,206381|3,206451|6,206451|4,206451|2,206521|3,206521|5,206591|1,206591|4,206661|3,206661|0,206731|2,206731|5,206731|6,206801|1,206801|4,206871|3,206871|0,206871|2) - Comparing the two Unnecessary releases seem overused
02:45:656 (165656|0) - Why do you start the LN here compared to 02:43:273 (163273|6) which is on the red line despite being the same rhythm? And also why 02:45:376 is ignored?
03:01:077 (181077|0,181100|1,181124|2,181147|3,181170|4,181194|5,181217|0,181217|6,181240|1,181264|2,181287|3,181311|4,181334|5,181357|6) - I don't understand the use of this snap, is there any sound to back this up?
Um. Okay. The RC says this
Every note should correlate to a sound present in the music. This should be a distinct sound, but can also coherently represent a continuous sound with an indistinguishable start or end. Exceptions in favour of simplification should be made when following the music completely accurately... so... If this doesn't work for you, that's fine.
can u explain why u think its okay to use sounds with obviously different snaps as 1/12 snap?
no matter how u listen to it, this sound never sounds like a 1/12 snap. what is the main reason why u think this expression should be "unconditionally 1/12 stream with 1/4 LN", since this expression is currently musically incorrect? i personally dont think ur answer is the one that will largely resolve this comment
My opinion is this
Although it's actually common to use 8 snaps for sounds,
I see this as part of the dump representation.
I think the 1/12 snap was used because it's the only snap that can 'cleanly' move 2 times per line from line 1 to line 7, and the mapper seems to have taken that into account.
무슨 1더하기1을 물어봤는데 오늘은 날씨가 화창하네요 이러는 것도아니고 이맵이 덤프 맵입니까? 일부분에서 덤프표현 박는다해서 이 맵이 의도적으로 표현된 덤프 표현이라기엔 너무 표현적으로 이치가 맞지 않는다고 생각합니다. 애초에 이맵은 롱놋 릴리즈의 인식이 더 강한맵이지 그냥 일부분에서 덤프 박았으니까 이맵 덤프맵도 가능함~ 그니까 우리는 1/12스냅 사용할거임 이러면 뭐... 어떻게 받아들여야할지 모르겠네요. 그 논리면 어떤맵이건 일부로 엇박스냅 내놓고 같은 논리로 받아쳐낼 수 있겠네요 + 납득될 이유를 말해주실때까지 이부분에 대한 토론 끝낼 생각 없습니다 닫지 말아주세요
소리가 명확하게 1/8을 지원하는데 이걸 1/12로 늘려서 쓰고싶으면, 다른 모든 구간에서도 일관적으로 덤프 패턴을 유지해서 맵셋 전반적인 일관성이 유지될때만 가능하다고 봅니다. 지금같이 특정 구간만 사용하는건 역으로 일관성이 떨어진다고 보네요.
The sound clearly supports 1/8, but if you want to use it by increasing it to 1/12, I think it is possible only when the mapset overall consistency is maintained by consistently maintaining the dump pattern in all other sections. It seems that using only a specific section like now is inconsistent.
저는 1/8 인지 1/12인지 사운드가 명확하지 않아서 1/12를 사용했습니다. #3837710/10270335
여기서부터 저는 1/8인지 1/12인지 상관이 없다고 적어놓긴 했습니다만 #3837710/10274736
이 글에서는 1/12이 확실함?? 이런 내용만 있고 이 소리가 1/8이라는 내용은 없네요. 이 소리가 1/8로 들리는데 1/12로 쓴 이유가 있는가? 라고 물어보시면 제가 아 이소리는 1/8이군요 수정하겠습니다. 라고 말하지 않았을까요?
#3837710/10276900
제 입장에서 생각도 안해보시고 이런글은 좀 심하다고 생각합니다.
여기 사운드가 1/8이라고 생각하신다면 다시 답변 달아주시고, 그럼 수정하겠습니다. + 02:02:759
그러면 본인이 "1/8이건 1/12이건 상관없다" << 1/8을 언급한 이유가 이해가안가 잘 안가는 부분입니다 적어도 인지하신줄알고 그런 표현 사용하신줄 알았네요 그래서 제가 굳이 하나하나 언급할 필요 없다고 생각했습니다 (애초에 타바님 의견자체가 1/8스냅인데 구조적 맞지 않는 스냅을 사용하는 이유를 모르겠다임ㅎㅎ.. + "난 애초에 1/12스냅이 확실함?"이 아니구요 1/12스냅이 아닌데 1/12스냅을 사용한 이유가 있음을 따졌는데요). 그리고 위에서 덤프 표현이라고 언급할 이유도 없구요. 1/12스냅 사용하면 네 이쁘네요 좋아요 근데 노래에 맞지 않아요. 결론적으로 명확하게 1/12스냅은 절대 아닙니다 수정하는걸 "부탁"드립니다 그리고 입장을 생각안한게 아니구여, 저는 "음악적 구조적으로 일치하지 않는 표현 + 덤프라기엔 너무 애매한 일관성" 등을 언급하여 다시 알려드린 것일 뿐입니다 제가 약간 공격적이게 나온것같아 죄송하지만, 망고님의 의도를 생각을 안했다는 것은 아니라는점 알아주시면 좋겠습니다
혹시 순간밀도가 같거나 더 높으면서 1/8로 왼쪽-> 오른쪽으로 2번 진행할수 있는, 첫노트가 1col에서 시작하는 패턴 추천 가능하실까요?
버스트니까 순간밀도가 더 낮아지는건 좀 힘들고,
100% 기준으로 들었을때 소리가 2번 뭉쳐서 들리기에, 두번 진행해야할꺼같고
이전 진행하던 방향이 있으니 왼쪽에서 오른쪽으로 가는게 플레이성에 좋고
이전 커넥터가 1567에 위치하니 03:01:077 (181077|0,181077|4,181077|5,181077|6) -
첫 노트는 1번에 위치해야할꺼같아요.
03:00:797 - 여기부터 수정하셔도 되니 대안을 보여주시면 그게 기준(플레이성, 연계 잘되는지)에 맞는다면 그 즉시 고쳐보겠습니다. 지금 고쳐보려고 하는데 1/8로 하려고 해도 저런 의도들을 지키면서 하니 배치가 나오지 않아서요.
03:02:479 (182479|5,182619|4) - stack these instead of 03:02:619 (182619|4,182759|4) - these
03:03:600 (183600|4,183635|5,183670|6) - 03:04:161 (184161|0,184231|1,184301|2) - 03:04:722 (184722|0,184722|6,184722|5,184722|1) - I don't understand 3 different patterns for the same guitar sound, why not make it consistent?
03:03:600 (183600|4,183635|5,183670|6) - There is a pitch increase
03:04:161 (184161|0,184161|3,184161|4,184161|5) - a clear sound
03:04:582 (184582|3,184652|4,184722|5) - The sound is timed to 1/4 of a snap
The reason for the large number of notes is to balance the difficulty
03:08:367 (188367|1,188367|0,188507|2,188507|4,188647|3,188647|1,188647|6,188787|4,188787|2,188927|0,188927|3,188927|6,189068|4,189068|1,189208|0,189208|2,189208|6,189348|4,189348|1,189488|2,189488|6,189488|3) - What was the point of using these long notes? I don't see any reason why they would suddenly be used for this one section of drums.
I don't see the consistency of the long notes for the drums in this part, can you explain it in relation to the previous part? I think it should be consistent with the previous part if it's just for the sake of using long notes. 03:08:367 (188367|0,188367|1,188507|2,188507|4) - For example, these patterns are not visible in the previous part.
03:04:161 (184161|3,184161|5,184161|4,184161|0,184231|1,184301|5,184301|2,184441|2,184441|6,184441|1,184582|0,184582|3,184652|4) - Maybe this part doesn't have a pitch change... #3837684/10270258 Based on this
but I don't see any long notes like this 03:08:367 (188367|1,188367|0,188507|2,188507|4,188647|3,188647|1,188647|6,188787|4,188787|2,188927|0,188927|3,188927|6,189068|4,189068|1,189208|0,189208|2,189208|6,189348|4,189348|1,189488|2,189488|6,189488|3,189628|4,189628|1) -
03:04:161 (184161|4) - This sound will only last for the length of this LN
03:08:367 (188367|5) - This sound is more than three times as long.
I apologize for resurrecting this comment, but I wanted to ask how you use LN to control the expression of intensity in musical structures, based on taba's suggestion.
03:37:245 ~ 03:38:367 - I'll give an example with the part in question.
When I slowly listen to the main synth sound structure of the part, 03:37:245 - 03:37:455 - 03:37:666 - 03:37:806 - 03:38:016 - 03:38:226 - The highlighted parts with the highest pitch of the main synth sound are as follows, and I don't know the criteria for how to highlight them in terms of the length of the LN and the number of notes you used.
In another example, 03:38:086 - vs 03:38:226 - where there is a clear difference in the intensity of the notes, 03:38:226 - we have a mix of randomized intensity representations with weaker emphasis on the louder sounds and stronger representation on the lower synth sounds, so I'm wondering what criteria you used to create this LN release pattern and how you adjusted the intensity representation and density of the pattern along the way.
It could simply be that I haven't played 7K and haven't figured it out, but I would appreciate some clarification on your representation if possible.
and from 03:39:488 - , rules change a bit cause it is 2nd phase of this part.(after 03:38:927 - this burst)
to introduce 4note on every 1/1, if we dont reduce number of notes for 1/4, it will ruin playablity because it will form some repetitive pattern or weird shape streams, both of them is not good. (we also considered that this is LN stream, so need bigger spaces)
so reduced number of LN for 1/4 on this part. except for really strong melody, all 1/4 is now 1 note.
버스트 강조랍시고, 음악 구조적으로 강조되는 부분과 되지않는 부분을 같은 롱놋에 같은 강도를 가지게해서 구조적 표현을 잃게하는 특별한 이유도 좀 물어봐도 괜찮을까요? 그냥 단순하게 일정 스냅마다 노트 갯수를 정해가지고 박았다는거로 들리는데 그러면 노래 강도 표현성에 대해서는 여전히 미스난다고 생각하고있고, 적어도 그 강도의 차이를 위한 롱놋을 한개씩 줄인다거나 길이를 조정한다는 등의 표현적인 시도는 해볼 가치는 없었을 까요? 플레이성을 망친다는건 뭔지 모르겠는데 지금도 나름 표현에대해선 반복성이 강한데..?
우선 깔려있는 드럼들은 일정한 양의 노트로 표현이 된거고, 그 위에 1/4에서 강조되는 멜로디가 있으면 2노트를 넣음으로써 곡의 제일 어려운부분인데도 노트 갯수 표현은 잘했다 생각합니다.
무엇보다 패턴의 플로우가
03:37:385 (217385|5,217385|0,217455|1,217455|6,217525|2,217596|3) -
03:37:666 (217666|4,217666|1,217736|3) -
03:37:666 (217666|4,217666|1,217736|3) -
03:37:946 (217946|4,217946|1,218016|2,218016|6,218086|5,218086|1,218156|4) -
03:38:226 (218226|2,218297|3,218367|4) -
이렇게 들어가서
실제 플레이를 하는 사람이라면 무조건 강조가 되었음을 느낄수 있을꺼라 생각합니다.
03:26:381 (206381|0) - 03:26:381 (206381|0) - 03:28:554 (208554|0) - 03:28:834 (208834|6) - There is no reason to use such an extremely short long note. I don't see any reason why it should be short compared to other notes in the same sound. Just look at the snap directly in front of or behind of that for comparison
03:26:381 (206381|0,206381|1,206451|2,206521|3,206591|4) -
03:28:554 (208554|0,208554|1,208624|2,208694|3,208764|4,208834|5) -
I used short LN to represent this shape
if you're going to make a shape, at least make it sound the same 03:26:381 (206381|0) - 03:27:292 (207292|6) - Why do these two have to be such short long notes in different places?
03:26:170 (206170|3,206240|4,206311|5,206381|1,206451|2,206521|3,206591|4,206661|3,206731|2,206801|1) -
03:27:292 (207292|3,207362|4,207432|5,207502|0,207572|1,207642|2,207712|3,207782|4,207853|5,207923|3,207993|1) -
03:28:413 (208413|3,208483|2,208554|1,208624|2,208694|3,208764|4,208834|5,208904|4,208974|3,209044|2,209114|1) -
I created a shape based on these notes. I don't think the short longnose breaks playability.
03:26:170 ~ 03:27:011
03:27:292 ~ 03:28:133
I think sounds should be viewed part by part, not piece by piece. For example, when creating a stream, it doesn't matter if it sounds the same but is placed differently. So I think it's okay to have short LN in a different position, as long as it doesn't make them less playable.
it is not growing all time. it actually decreases on 03:30:376 -.
and sound's volume is already expressed with 03:30:096 (210096|0,210236|1,210376|2) - these stack of notes.
03:43:413 (223413|2,223413|1,223507|2,223507|1,223694|4,223694|5,223787|4,223787|5) - possibly overkill? This section is already a little harder than the rest of the map.
03:49:301 ~ 03:50:002 - a bit too much left hand bias here imo.
03:48:881 (228881|1,229021|1) 03:49:301 (229301|1,229441|1) 03:49:582 (229582|2,229722|2) - a lot more stacks
03:49:441 (229441|0,229582|0,229722|0,229862|0,230002|0) - col 1 pedal
03:49:582 (229582|2,229582|0,229652|1,229722|2,229722|0) - with funny bracket