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Shimotsuki Haruka - Snow x Connect

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Topic Starter
-Nanaka-
This beatmap was submitted using in-game submission on 2015年12月4日 at 6:02:30

Artist: Shimotsuki Haruka
Title: Snow x Connect
Source: ピュア×コネクト
Tags: Pure Connect SMEE Opening Visual Novel Eroge
BPM: 121
Filesize: 21565kb
Play Time: 01:31
Difficulties Available:
  1. Easy (1.1 stars, 76 notes)
  2. Hard (2.75 stars, 225 notes)
  3. Normal (1.58 stars, 123 notes)
  4. Winter Love (3.34 stars, 308 notes)
Download: Shimotsuki Haruka - Snow x Connect
Download: Shimotsuki Haruka - Snow x Connect (no video)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
For winter

May you enjoy the special moments of the Christmas Season!


やりにくい譜面でごめんなさい
Lami
hi, for get your modding ticket

[Easy]

00:56:612 (3,5) - 一番 安い難易度の なかでは 重なるのは 避けるのが いいです

[Normal]

00:28:348 (3,4) - 1/2 スライダーに 変える.
00:38:265 (3,4) - ^
00:38:265 (3,4,5) - 初心者には 読み 悪いParttenだと 思います
01:13:472 (5,1) - 上の ほどでは ないけど これも ちょっとだけは。。。。

[Hard]

01:02:067 (2,3,1,2,3,4,5,6,7,8) - 急に 難しくになりますね......
もっと 易いに してくたさい
01:21:901 (4,1) - スライダーの 重なる かたちが あいまいですね。。
よく見えるように、変えしてください。

[Winter Love]

Fine to me~

GL :)
FaiVillager
Hi~~ for m4m
tight song i like it ;w;

[easy]
00:01:075 (1,2) - maybe make the start and the end on same horizon?
00:10:992 (3) - move the red dot to the right half
00:14:959 (6) - hold ds move a little higher, that will be smoothier
00:32:811 (1) - as i see it could blanket better
00:44:711 (1,2) - looks not the same?
01:14:463 (1) - out of screen?

[normal]
00:06:282 (3) - could blanket better
00:07:025 (4) - a grid left and higher. flow will be better
00:14:959 (4) - try using some special shape
00:26:116 (4,1) - these looked a little weird
00:52:645 (3) - less curve (i guess u did more white dots for this slider and removed them, that makes it not cool)
01:00:579 (4) - not symmetry
01:12:976 (4,5) - try make them on the same curve and 5 is out of screen
(i'm not sure what is now but before this would be unrankable)
01:22:397 (1,2) - cause 01:23:141 (2,3) - are on the some curve i suggest these two same

[hard]
00:16:943 (1,5) - try make them end at the same position
00:21:653 (4) -

00:31:323 (3) - blanket better
00:47:934 (4) - suggest NC
00:57:976 (4) - fix ds?
01:08:017 (6) - a grid left and higher

[winter love]
00:07:273 (4,5,6,7,1) - not on the same curve
00:11:364 (2) - a grid lower
00:28:844 (1) - blanker better
00:54:629 (1,2) - not same curvature

pretty nice map ~
GL~
-Maruk-
どうも

[Easy]
00:54:629 (1) - 「きらきらと」って所個人的にリバースで取りたいです。
         00:54:629 - 1/1 Revers 00:56:116 - Circle
01:10:496 (1) - ^

[Normal]
00:30:331 (2,3) - 00:30:331 - Circle 00:30:827 - 1/1 Reversの方が合いませんか?
00:41:116 (2) - NでCircle青線で踏むの良くないと思うので普通にSliderに置き換えませんか?
[Hard]
00:14:959 (1) - 前のパートで3連Stack結構あるので、ここはStackさせない方が分かりやすいと思いま
00:24:877 (1) - ジャンプさせたい
00:32:811 (1,2,3) - 00:32:811 - 1/1 00:33:554 - 2/1 00:34:050 - Circleのが合うと思います
01:05:290 (2) - HだしCircle2つで良くない?



[Winter Love]
00:15:703 (2) - 近いと感じました x472 y136辺りがいいとおもいま
00:36:777 (1) - 曲げた方がやりやすくないですか?
00:38:761 (1) - (6)より下に置くのが好みです。Ctrl Jで x448 y320が当てやすいかな
00:40:496 (5,1,2) - 00:40:496 - Circle 00:40:620 - Circle 00:40:744 - 1/2で良いんじゃない?
00:42:480 (6,1,2) - ^
00:49:422 (2,3,4) - もっと離したほうが
00:55:620 (3) - 白線と赤線にCircle置いて(4)ジャンプさせた方が楽しいと思う
01:11:488 (3) - ^
00:58:348 (7) - これも離した方が良いと思う。00:59:091 (2) - いいのあるじゃーん Stack
00:59:339 (3) - 00:57:976 (5)にStack

分かりにくかったらごめんなさい><
Good luck~
Topic Starter
-Nanaka-

-Maruk- wrote:

どうも

[Easy]
00:54:629 (1) - 「きらきらと」って所個人的にリバースで取りたいです。
         00:54:629 - 1/1 Revers 00:56:116 - Circle
01:10:496 (1) - ^
Nでやってるからいいやw

[Normal]
00:30:331 (2,3) - 00:30:331 - Circle 00:30:827 - 1/1 Reversの方が合いませんか? これもHとIでやってるから(ry
00:41:116 (2) - NでCircle青線で踏むの良くないと思うので普通にSliderに置き換えませんか? たしかに
[Hard]
00:14:959 (1) - 前のパートで3連Stack結構あるので、ここはStackさせない方が分かりやすいと思いま 無問題
00:24:877 (1) - ジャンプさせたい させたくない
00:32:811 (1,2,3) - 00:32:811 - 1/1 00:33:554 - 2/1 00:34:050 - Circleのが合うと思います 1/2とcircle逆でFix
01:05:290 (2) - HだしCircle2つで良くない? よくない、キックのが合うし、こんくらい慣れさせないとIで積む



[Winter Love]
00:15:703 (2) - 近いと感じました x472 y136辺りがいいとおもいま ok
00:36:777 (1) - 曲げた方がやりやすくないですか? まっすぐがいい、1拍あるしだいじょうV
00:38:761 (1) - (6)より下に置くのが好みです。Ctrl Jで x448 y320が当てやすいかな 悩んだけどおk
00:40:496 (5,1,2) - 00:40:496 - Circle 00:40:620 - Circle 00:40:744 - 1/2で良いんじゃない? よくない
00:42:480 (6,1,2) - ^
00:49:422 (2,3,4) - もっと離したほうが 気持ち離した
00:55:620 (3) - 白線と赤線にCircle置いて(4)ジャンプさせた方が楽しいと思う おk
01:11:488 (3) - ^ ^
00:58:348 (7) - これも離した方が良いと思う。00:59:091 (2) - いいのあるじゃーん Stack k
00:59:339 (3) - 00:57:976 (5)にStack こっちはやだ

分かりにくかったらごめんなさい>< そんなことなかった!
Good luck~
ありがとう :)
lit120
hi

[General]
  1. ummm... BG pic has a girl's underwear on it, so i suggest you to change the BG of this diff from Winter Love
[Easy]
  1. 00:31:819 (4,1) - neat this blanket here
[Normal]
  1. 00:05:042 (2,3) - almost neat blanket here
  2. 01:26:364 (1,2) - neat this blanket here
[Hard]
  1. 00:00:827 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - clever idea for copy paste stuff
  2. 00:20:910 (1,2,3) - almost neat blanket
  3. 00:24:877 (1) - cymbal here, finish
  4. 00:32:563 - don't skip this note
  5. 00:36:530 - don't skip this note
  6. 00:38:761 (1,3) - neat this blanket
  7. 00:41:488 (3,4) - almost neat
  8. 00:43:472 (3,4) - you better neat this blanket one
  9. 01:04:050 (7,1) - is this intentionally a blanket stuff or no? if yes, neat this one
  10. 01:10:496 (1,2) - neat this blanket
  11. 01:21:901 (4,3) - ^
[Winter Love]
  1. 00:00:827 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7) - LMAO dat copy paste though
  2. 00:14:959 (1,3) - neat this blanket
  3. 00:24:381 (6,1) - ow, almost neat for this
  4. 00:24:877 (1) - i heard a cymbal here, so use finish
  5. 00:36:530 - don't skip this note
  6. 00:38:265 (7,4) - almost neat blanket here
  7. 00:40:744 (1) - cymbal here, so finish
  8. 00:40:744 (1,4) - neat this blanket
  9. 01:07:769 (6,7,8) - try to stack this with (4) properly
  10. 01:10:496 (1,2) - almost neat blanket
GL!
Blizs

~~Nyahoi!!~~


M4M :3

General

  1. The mapset have a video and it didn't shown in overall diff. You can put the video to overall diff or remove it instead. I've look further for it and I found that you will need to rename the video file.

  2. soft-hitclap have 327ms silence after the hitsound. normal-hitclap and soft-slidertick2 have 1408ms after hitsound. I highly recommend to cut the hitsounds to reduce the file size. Here I've cut them :3 . rar file
  3. 01:18:430 - I don't think it's a good point for kiai since the part looks have a low effect. And I don't really sure if it's good to put the kiai end on 01:17:315 - Since there's still some high effect parts after it. How about switch them instead ? put the kiai end on 01:18:430 - instead of 01:17:315 - .

Normal

  1. 00:28:348 (3,4) - , 00:34:298 (3,4) - , 00:38:265 (3,4) - How about change them into a 1/2 slider like 00:14:463 (3) - instead ? It's really enjoyable.
  2. 00:57:604 (5) - Change it to 3/4 slider like you did on 01:13:472 (5) - ? It's really prove that you follow the vocal.
  3. 01:18:430 (1,2,3,4,5) - Feels kinda weird pattern here. First you ignore the vocal on 01:18:430 (1,2) - and focus to emmphasis. But suddenly you follow the full vocal on 01:20:414 (3,4,5) - when they have a similar effect. I suggest to remove 01:20:414 (3,4) - and continue the 2 beat pattern by adding a circle on 01:20:414 - and 01:21:406 - . It will give a good transition from instrument to vocal. Or you can give a similar pattern to Easy diff.

Hard

  1. 00:01:075 (3,4,5,3,4,5) - THis point kinda confusing. For example 00:01:075 (3,4,5) - . The first you make 1/4 overlapped on 00:01:075 (3,4) - That makes the player think 00:01:819 (5) - was 1/2 because it wasn't overlapped. But it was 1/4 ;w; and player will miss here. I highly recomend to overlap the 1/4 notes consistently because it looks like 1/2 if it's not overlapped (Example 00:05:786 (4,5) - ).
  2. 00:59:339 (3,4) - I highly recommend to not stack it if it was 1/2 because stack is for 1/4 in this diff (Example 00:25:620 (2,3) - , 00:49:422 (2,3,4) - ). Because it will hard to relize especially for a HD player (like me :3)
  3. 01:00:579 (1,2) - I think this point deserve an antijump since I think it's a good point for pause. Try this flow instead ?

Winter Love

  1. The diff looks good for me. There's just one thing that bother me. it's about the sudden 1/4 jumps like 00:12:480 (8,9,1) - . Since this is an easy insane diff, It looks a bit too much for me. It's kinda hard to notice. I suggest to reduce it's spacing a bit closer. Maybe this far looks good enough. There's some spacing like this too. But you will notice it when you see it ;)

Easy diff looks fine fore me :3
That's all I can found.
Sorry I can't mod more ;w; The set looks great!!! :D
Good Luck!!!

-Hakurei- wrote:

[General]
  1. ummm... BG pic has a girl's underwear on it, so i suggest you to change the BG of this diff from Winter Love
are you sure ? :33
https://osu.ppy.sh/s/93566
But I agree about what you said there.
Topic Starter
-Nanaka-

Blizs wrote:


~~Nyahoi!!~~


M4M :3 Thx :)

General

  1. The mapset have a video and it didn't shown in overall diff. You can put the video to overall diff or remove it instead. I've look further for it and I found that you will need to rename the video file.


    ok rename video file :)
  2. soft-hitclap have 327ms silence after the hitsound. normal-hitclap and soft-slidertick2 have 1408ms after hitsound. I highly recommend to cut the hitsounds to reduce the file size. Here I've cut them :3 . rar file
    Thx :)
  3. 01:18:430 - I don't think it's a good point for kiai since the part looks have a low effect. And I don't really sure if it's good to put the kiai end on 01:17:315 - Since there's still some high effect parts after it. How about switch them instead ? put the kiai end on 01:18:430 - instead of 01:17:315 - .
    change a bit

Normal

  1. 00:28:348 (3,4) - , 00:34:298 (3,4) - , 00:38:265 (3,4) - How about change them into a 1/2 slider like 00:14:463 (3) - instead ? It's really enjoyable.
  2. 00:57:604 (5) - Change it to 3/4 slider like you did on 01:13:472 (5) - ? It's really prove that you follow the vocal.
  3. 01:18:430 (1,2,3,4,5) - Feels kinda weird pattern here. First you ignore the vocal on 01:18:430 (1,2) - and focus to emmphasis. But suddenly you follow the full vocal on 01:20:414 (3,4,5) - when they have a similar effect. I suggest to remove 01:20:414 (3,4) - and continue the 2 beat pattern by adding a circle on 01:20:414 - and 01:21:406 - . It will give a good transition from instrument to vocal. Or you can give a similar pattern to Easy diff.

    Ineed to think more
    I'll get back to you :)

Hard

  1. 00:01:075 (3,4,5,3,4,5) - THis point kinda confusing. For example 00:01:075 (3,4,5) - . The first you make 1/4 overlapped on 00:01:075 (3,4) - That makes the player think 00:01:819 (5) - was 1/2 because it wasn't overlapped. But it was 1/4 ;w; and player will miss here. I highly recomend to overlap the 1/4 notes consistently because it looks like 1/2 if it's not overlapped (Example 00:05:786 (4,5) - ).
    ooo :!: you are right! Nice catch :oops:
  2. 00:59:339 (3,4) - I highly recommend to not stack it if it was 1/2 because stack is for 1/4 in this diff (Example 00:25:620 (2,3) - , 00:49:422 (2,3,4) - ). Because it will hard to relize especially for a HD player (like me :3) ok Fix
  3. 01:00:579 (1,2) - I think this point deserve an antijump since I think it's a good point for pause. Try this flow instead ? ^

Winter Love

  1. The diff looks good for me. There's just one thing that bother me. it's about the sudden 1/4 jumps like 00:12:480 (8,9,1) - . Since this is an easy insane diff, It looks a bit too much for me. It's kinda hard to notice. I suggest to reduce it's spacing a bit closer. Maybe this far looks good enough. There's some spacing like this too. But you will notice it when you see it ;)
    Okey

Easy diff looks fine fore me :3
That's all I can found.
Sorry I can't mod more ;w; The set looks great!!! :D
Good Luck!!!

-Hakurei- wrote:

[General]
  1. ummm... BG pic has a girl's underwear on it, so i suggest you to change the BG of this diff from Winter Love
are you sure ? :33
https://osu.ppy.sh/s/93566
But I agree about what you said there.
BG No change!
Thanks Blizs :)
DeletedUser_423548
PMからです。

役にたてればうれしいです

[Easy]

  • 00:14:959 (6) - スライダーの終点の位置を少し下にずらせばきれいに見えます。意図的であれば無視してください
    00:22:893 (1) - ^
    00:26:364 (3,1) - 重なっているので00:28:844 (1) - を少しずらしてみては?
    01:07:521 (4) - 左に曲げて流れ良くしませんか?
[Normal]

  • 00:21:653 (5) - ここの位置が少し汚いように見えるので右上にすこしずらしてみては?
    00:30:827 - ここの音をスライダーの終点で拾うのは言葉にできない違和感・・・?00:30:331 - ここから00:30:579 - ここまでスライダーで終点のVolumeを20%の00:30:827 - 単発でどうですか?
    00:34:794 (5) - カーブをもう少し丸めたほうがきれいです。カーブなのか直線なのかはっきりしたいです。
    00:39:753 (7) - ここもカーブなのかわからないですが問題ないと思うのでスルーしてください
    01:00:579 (4) - きれいな左右対称になってないです
    きれいに左右対称にしてみたのでよければ使ってください
    SPOILER
    399,78,60579,2,0,B|339:37|282:68|282:68|224:36|160:80,1,250,2|2,0:1|0:1,0:0:0:0:
[Hard]

  • 00:21:653 (4) - 終点を少し下げてBlanketにしてみては?
    00:26:860 (1,3) - 意図的なのかもしれないのでスルーしてください stackしないのですか?
    01:21:901 (4,1) - 01:22:397 (1) - ここの終点がほとんど見えないです。できるのであれば変えたほうがいいと思います

がんばってください :)

Winter Loveは今のままでかなりプレイしやすかったので問題ないと思います
Topic Starter
-Nanaka-

Yasaija 714 wrote:

PMからです。

役にたてればうれしいです

[Easy]

  • 00:14:959 (6) - スライダーの終点の位置を少し下にずらせばきれいに見えます。意図的であれば無視してください んんん何に対して綺麗になるんでしょうか?やってみても分かんなかったので現状で問題ないかと!
    00:22:893 (1) - ^ ^
    00:26:364 (3,1) - 重なっているので00:28:844 (1) - を少しずらしてみては? Fix
    01:07:521 (4) - 左に曲げて流れ良くしませんか? 手前から左の流れが続くので今の方が流れ見た目的にも良いと思います
[Normal]

  • 00:21:653 (5) - ここの位置が少し汚いように見えるので右上にすこしずらしてみては? Fix a bit
    00:30:827 - ここの音をスライダーの終点で拾うのは言葉にできない違和感・・・?00:30:331 - ここから00:30:579 - ここまでスライダーで終点のVolumeを20%の00:30:827 - 単発でどうですか? 低Diffで強い音を終点に持ってくるのはbetterですし無理に1/2使うとこでもないかと、また低Diffでの過度なVolの低下はビギナープレイヤーの混乱を招くのでNoで
    00:34:794 (5) - カーブをもう少し丸めたほうがきれいです。カーブなのか直線なのかはっきりしたいです。 良くわかんなかったです、どうみてもcurveですし;
    00:39:753 (7) - ここもカーブなのかわからないですが問題ないと思うのでスルーしてください ^
    01:00:579 (4) - きれいな左右対称になってないです
    きれいに左右対称にしてみたのでよければ使ってください ありがとうございます!
    SPOILER
    399,78,60579,2,0,B|339:37|282:68|282:68|224:36|160:80,1,250,2|2,0:1|0:1,0:0:0:0:
[Hard]

  • 00:21:653 (4) - 終点を少し下げてBlanketにしてみては? Fix
    00:26:860 (1,3) - 意図的なのかもしれないのでスルーしてください stackしないのですか? 意図的です、低ARなので隠す配置はしたくないのと少しずらしたpatternもスッキリ見えます
    01:21:901 (4,1) - 01:22:397 (1) - ここの終点がほとんど見えないです。できるのであれば変えたほうがいいと思います ここ適当に直してた感あったので修正しました

がんばってください :)

Winter Loveは今のままでかなりプレイしやすかったので問題ないと思います そんなばかなlol 個人的にはめっちゃやりづらい;
blanketしか言えないM4Mより全体的に試せたので楽しかったです
ありがとうございます! :)
DeletedUser_423548
追記です
 
もしかしたら関係のないことなのかもしれませんが
Modsをつけた場合についてですが
00:29:587 (3) - ここの終点が完璧に見えませんでした。スライダーの終点が00:29:959 (4) - つながっているように見えました
Modsをつけていない場合はすんなり叩けてきれいな配置だと思いました
あまり参考にもならないので『何言ってるのかわからない』場合はスルーしてください

modsをつけて見ることも大切な事でしたらそういうことも気にせず書いてしまい申し訳ないです :o
Topic Starter
-Nanaka-

Yasaija 714 wrote:

追記です
 
もしかしたら関係のないことなのかもしれませんが
Modsをつけた場合についてですが
00:29:587 (3) - ここの終点が完璧に見えませんでした。スライダーの終点が00:29:959 (4) - つながっているように見えました
Modsをつけていない場合はすんなり叩けてきれいな配置だと思いました
あまり参考にもならないので『何言ってるのかわからない』場合はスルーしてください

modsをつけて見ることも大切な事でしたらそういうことも気にせず書いてしまい申し訳ないです :o
DT付けてやりづらいと言うことは初心者には読みにくく難しいと思ったので直しました、わざわざありがとうございます
Modに関しては基本的にHRを付けるとAutoでもドレインがきついなど画面からでてしまうときのみ問題なのであまり気にしなくて大丈夫ですよ!
Asahina Momoko
歌が最the高だ・・・・

General

  1. OMG

Easy

  1. 00:58:596 (5) - これプレイ中にコンボの数字と思いっきり重なるからできれば変えたいところ・・・
  2. 01:10:496 (1,2) - 細かいけど対称になってなかったw

Normal

  1. 00:51:653 (2) - せっかく盛り上がってるところだしNormalなら1/1でとらずにこんな感じのほうが気持ちいい(はず)
  2. 01:07:521 (2) - うえにおなじ

Hard

  1. 00:04:794 (1,2,3) - 00:06:777 (1,2,3,4) - これと音取り合わせて統一感出すのはどうでしょう、後者の音取りのほうが結構やりやすいかも
  2. 00:46:199 (6,1) - サークルのタイミング見やすくするためにももう少しスペース空けたほうがやりやすそう
  3. 01:00:579 (1) - ctrl+jしたほうが2への流れと3のオーバーラップがなくなります

White Love

  1. 00:54:629 (1,2) - スライダーの尻尾音量下げてもいいかも?
  2. 01:01:571 (3,4,5) - これもeasyと同じでめっちゃ重なるし避けたほうがベターだと思う
  3. 01:10:496 (1,2) - 00:54:629 (1,2) - といっしょ

パンツBGが生き残るよう祈ってる・・・!
がんばってね :)
Topic Starter
-Nanaka-

Asahina Momoko wrote:

歌が最the高だ・・・・ 最高にスルメ曲....

General

  1. OMG まいっが、見てなかったlol

Easy

  1. 00:58:596 (5) - これプレイ中にコンボの数字と思いっきり重なるからできれば変えたいところ・・・ ワイの解像度では問題ないんだよね、とりあえず曲げる方変えて軽く対応した
  2. 01:10:496 (1,2) - 細かいけど対称になってなかったw 多分なった?w

Normal

  1. 00:51:653 (2) - せっかく盛り上がってるところだしNormalなら1/1でとらずにこんな感じのほうが気持ちいい(はず) うーん、折り返し以外で青線Beatはどうなんだろう...とりあえず3/4reverseとか試したけどそうするといろいろおかしくなったからKeepで!
  2. 01:07:521 (2) - うえにおなじ ^

Hard

  1. 00:04:794 (1,2,3) - 00:06:777 (1,2,3,4) - これと音取り合わせて統一感出すのはどうでしょう、後者の音取りのほうが結構やりやすいかも めっち分かるけど音の高さ違うしキックの方手前reverse使ってるし色んなpatternやらせた方がIやるときに生きるかなと
  2. 00:46:199 (6,1) - サークルのタイミング見やすくするためにももう少しスペース空けたほうがやりやすそう ok
  3. 01:00:579 (1) - ctrl+jしたほうが2への流れと3のオーバーラップがなくなります そのままJしたら変なとこいったんだけどJしてその付近かなという勝手な解釈しちゃったけどいい?w

White Love

  1. 00:54:629 (1,2) - スライダーの尻尾音量下げてもいいかも? そんなかわらんやろwwwと思いつつ下げたらキラキラ感増した気がする!w
  2. 01:01:571 (3,4,5) - これもeasyと同じでめっちゃ重なるし避けたほうがベターだと思う Eと同じ理由かなぁ、こっちはこのままで
  3. 01:10:496 (1,2) - 00:54:629 (1,2) - といっしょ ^

パンツBGが生き残るよう祈ってる・・・! ぱんつ大明神さまお願いします!!!
がんばってね :)
ありがとうございました! :)
Pururut
hi nanakasan :3
霜月はるか <3

[General]
maybe the BG.jpg is NSFW because of the "pantsu" :L
if i were you,i would add a spinner start at 01:31:724 or 01:31:848 end at 01:40:650.

[Easy]
00:28:844 (1) - this slider maybe should be more mellow,replace the second anchor.
00:50:166 (2,3) - look like cover the health bar, is fine?

[Normal]
00:20:910 (4,5) - this overlap is realllllly ugly ,i dont like any such as this overlap,try flip vertically 00:21:653 (5) - this slider.
00:44:711 (1,2,3,4) - try http://puu.sh/lbvw7/ae9d9875ad.jpg

[Hard]
00:05:290 (2,3,4) - as a hard if you wanna draw 1/4 slider maybe should keep the distance snap be consistency.
00:12:976 (1,2,3) - recommend use this rhythm http://puu.sh/lbvX1/718937f137.jpg will be more friendly?
01:26:364 (1,2,3) - ^
00:28:844 (1) - 408,174 better flow.
00:39:753 (3) - fix blanket
01:10:992 (2,3,4) - 3 4 was unsymmetry, 3 need work

[Winter Love]
00:14:959 (1,2) - maybe you wanna blanket but it failed :(
00:18:678 (5) - 342,52
00:31:323 (3) - out left border
00:34:794 (1) - 293 368

good luckkk nanakasan :3
Topic Starter
-Nanaka-

Pururut wrote:

hi nanakasan :3 Purururururuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
霜月はるか <3 My favorite artist :oops:

[General]
maybe the BG.jpg is NSFW because of the "pantsu" :L gg. changed BG
if i were you,i would add a spinner start at 01:31:724 or 01:31:848 end at 01:40:650. hmmm.Timing is very hard to Acc;

[Easy]
00:28:844 (1) - this slider maybe should be more mellow,replace the second anchor. fix
00:50:166 (2,3) - look like cover the health bar, is fine? aaa My Resolution is fine, np :)

[Normal]
00:20:910 (4,5) - this overlap is realllllly ugly ,i dont like any such as this overlap,try flip vertically 00:21:653 (5) - this slider. wow very nice!
00:44:711 (1,2,3,4) - try hmm fix. But Next 00:46:695 (4,1) - DSaaaaaaaaaaa. adjust
http://puu.sh/lbvw7/ae9d9875ad.jpg

[Hard]
00:05:290 (2,3,4) - as a hard if you wanna draw 1/4 slider maybe should keep the distance snap be consistency. okey
00:12:976 (1,2,3) - recommend use this rhythm http://puu.sh/lbvX1/718937f137.jpg will be more friendly? sorry Nope.I want to use the various patterns
01:26:364 (1,2,3) - ^
00:28:844 (1) - 408,174 better flow. nice
00:39:753 (3) - fix blanket k
01:10:992 (2,3,4) - 3 4 was unsymmetry, 3 need work Is it all right in this?

[Winter Love]
00:14:959 (1,2) - maybe you wanna blanket but it failed :( np.00:14:959 (1,3) - blanket
00:18:678 (5) - 342,52 iine!
00:31:323 (3) - out left border same as Easy
00:34:794 (1) - 293 368 nice :)

good luckkk nanakasan :3
Very Goood mod :oops: sukisukisuki I love you
Sidetail

  • General

  1. Maybe for combo colours, you can make it more whiter colours for winter theme (Or Christmas theme [Green, Red, White])?
  2. Maybe you can use more kick drum sound more as music has it in background but you don't put it in hitsound
    例えば:
    personal suggestion
    In Hard Difficulty
    00:20:910 (1) - Missing clap
    00:28:844 (1) - Missing clap
    00:32:811 (1) - Missing clap
    00:34:794 (1) - Missing clap
    00:44:711 (1) - Missing clap
    00:45:207 (2) - Missing clap
    00:46:695 (1,2,3) - Missing clap



  • Easy

  1. Good nanaka's mapping ;)



  • Hard

  1. Feels empty, put circle at 00:32:563 and clap
  2. Feels empty here and there is a kick drum here 00:36:530... and put clap


  • Insane

  1. 00:20:662 (6) - Stack on head of 00:20:910 (1) - to emphasize on two kick drums
  2. 00:28:348 (7) - X:176 Y:212 / AND / 00:28:596 (8) - Stack this on head of 00:28:844 (1) - . Same reason as above.
  3. Put a circle at 00:36:530 on head of 00:36:777 (1) -
  4. 01:20:786 (2,3) - Remove these two, and put a slider instead. This sounds better OwO/ http://puu.sh/lvdKd/56a2823e69.jpg

Nice map as usual~ Rank this on Christmas!!!
kunka
ぱんつと聞いて
General

特にないです。ぱんつも無いです
Winter Love

※個人的にこれくらいのBPMで難易度がそこまで高くなければCS4.5とかしちゃいますけどどうですか?

00:36:530 - ここ音拾いませんか?

01:02:934 (3) - この終点は是非circleで叩きたい!(4)とのリズム取りがとても気持ちいいはず
Hard

00:24:877 (1) - ジャンプさせてもいいと思います

00:32:563 - ここ音拾いませんか?

00:36:530 (4) - ^

00:44:711 (1,2) - これらもジャンプしませんか?

00:48:678 (1) - ^
Normal

00:44:711 (1,2,3) - (1)の頭と尻尾でfinish使用なら、どっちかって言うと(1)が2circleで(2),(3)がsliderよくないですか?
Easy

00:40:744 (1,2) - hm,,なんか寂しい、、w 片方 or 両方リバースにしませんか?
頑張ってください ;)
alacat
やっほ~

[General]
  1. 問題なし!
[Easy]
  1. 問題はありませんがところどころNew Comboが長いと感じたので00:28:844 - ~ 00:48:678 - このあたりのパターンを全体的に適用してもいいと思います。
[Normal]
  1. 00:06:282 (3) - 強いピアノの音があるので、始点にwhistleを追加してみてはどうでしょう?
  2. 00:20:414 - Normalなので後ろの音があったほうが叩きやすいと思います。00:20:662 (3) - ここと合わせて1/2スライダーにしてみてはどうでしょう?
  3. 00:44:711 (1) - 次の00:45:703 (2) - への流れを考えると逆向きに曲げたほうがよりよくなると思います。
[Hard]
  1. 00:25:744 (3,4) - 後ろの音に合わせて、始点と終点にwhistleを追加して(4)のwhistleを削除してみてください。
  2. 00:26:612 (6) - ジャンプさせるならこのあたりまで移動してみてはどうでしょう?
  3. 00:40:744 (1) - 音量小さめでもいいので始点にfinish欲しいです
  4. 01:02:067 (2,3) - ここまでジャンプさせるような音ではないと思うのと、01:02:315 (3,1) - ここのジャンプを強調させるためにスペーシングを減らしてみてはどうでしょう?
  5. 01:02:934 (3) - 終点にfinishを追加?
[Winter Love]
  1. 00:30:331 (6) - 音に対してジャンプが少し大きいとプレイしていて感じました。もう少し近づけてもいいと思います。
  2. 01:02:934 (3) - Hardと同じです。
とてもいい内容だと思います!修正終わったら呼んでください~ ;)
Topic Starter
-Nanaka-

BetaStar wrote:


  • General

  1. Maybe for combo colours, you can make it more whiter colours for winter theme (Or Christmas theme [Green, Red, White])?
    yadayadayada, my map combo colour. all Heroine hair colour
  2. Maybe you can use more kick drum sound more as music has it in background but you don't put it in hitsound
    例えば:
    personal suggestion
    In Hard Difficulty
    00:20:910 (1) - Missing clap
    00:28:844 (1) - Missing clap
    00:32:811 (1) - Missing clap
    00:34:794 (1) - Missing clap
    00:44:711 (1) - Missing clap
    00:45:207 (2) - Missing clap
    00:46:695 (1,2,3) - Missing clap

    u-m ur right, but I do not need it for sound balancing



  • Easy

  1. Good nanaka's mapping ;)


  • Normal

  1. 00:28:844 (1,2,3) - Better rhythm:

    ay slightly busy for playing. emphasize on 00:30:331 (3,4,5) -
  2. 00:44:711 (1) - Remove slider and use all circle for all emphasize on crash cymbal

    no, 00:44:711 (1,4) - I unify patterns. Click drum sound better imo.


  • Hard

  1. Feels empty, put circle at 00:32:563 and clap
    nope. 00:31:323 (3) - Drum sound skip here. not need
  2. Feels empty here and there is a kick drum here 00:36:530... and put clap
    slow part. un fit for me


  • Insane

  1. 00:20:662 (6) - Stack on head of 00:20:910 (1) - to emphasize on two kick drums
    wrong emphasis. stack<jump
  2. 00:28:348 (7) - X:176 Y:212 / AND / 00:28:596 (8) - Stack this on head of 00:28:844 (1) - . Same reason as above.
    ^
  3. Put a circle at 00:36:530 on head of 00:36:777 (1) -
    same as Hard
  4. 01:20:786 (2,3) - Remove these two, and put a slider instead. This sounds better OwO/ http://puu.sh/lvdKd/56a2823e69.jpg
    sure. but slow section kick slider strong

Nice map as usual~ Rank this on Christmas!!!
                              
sry no change;; but Really Thanks Support :)
Thx Betachan( ,,Ծ ‸ Ծ,,)


kunkakunkakunkakunka wrote:

ぱんつと聞いて
General

特にないです。ぱんつも無いです 安心してください、はいてますよ(二度目
Winter Love

※個人的にこれくらいのBPMで難易度がそこまで高くなければCS4.5とかしちゃいますけどどうですか?
確かに私もそう思います、しかし思ったより複雑なrhythmなので精度とりづらいのとクリスマス譜面なので初心者にも優しいようにこのままで キチガイはHDHRDTしそうだし
00:36:530 - ここ音拾いませんか?
Betaちゃん含め結構言われてるんですが、そこを拾うなら00:35:786 (4) - を1/2にしないと色々おかしいですし、ゆったりとした曲調なので音そんな追加したくないです
00:39:753 (4) - 1/2にして00:40:249 - circleとか色々試したんですがやっぱりこのままが一番あってると思います


01:02:934 (3) - この終点は是非circleで叩きたい!(4)とのリズム取りがとても気持ちいいはず
これが普通のBeatから始まるsliderなら分かります、しかし青線から始まり青線で終わってcircleというのはタイミングが非常に難しくPlay上問題があるのでこのままでお願いします
Hard

00:24:877 (1) - ジャンプさせてもいいと思います
必要ないです
00:32:563 - ここ音拾いませんか?
これもBetaちゃんに言われたんですが00:31:323 (3) - でDrum音Skipしてるのにも関わらずそこにNote置くと何followしてんねんって話になるのでKeepで、Iみたく00:32:439 - も取るのであれば分かりますがHでここ取るには少し難しいrhythmかなと思うので
00:36:530 (4) - ^
Hと同じ、個人的に合わないのでこのままでいきたいです
00:44:711 (1,2) - これらもジャンプしませんか?
手前がちょっと難しい動きをするのでむしろここはこのままでいいと思います
00:48:678 (1) - ^
いまのDSで充分だと思います
Normal

00:44:711 (1,2,3) - (1)の頭と尻尾でfinish使用なら、どっちかって言うと(1)が2circleで(2),(3)がsliderよくないですか?
Easy

これもBeta(ry ここは00:44:711 (1,4) - シンバルはsliderで統一したほうが良いと思うのとDrumの方をクリックさせるべきだと思うのでNo、4circleだと差別化できないですし
00:40:744 (1,2) - hm,,なんか寂しい、、w 片方 or 両方リバースにしませんか?
それもいいと思うんですが、今の方がなにフォローしてるかわかりやすいですし、そんな音詰めるとこでもないかなぁと思います
頑張ってください ;)
ごめんなさい、NoChangeですが全て試して参考にはなりました、とくにEは結構悩みました、Kd含めありがとうございます :)

alacat wrote:

やっほ~

[General]
  1. 問題なし!yattaze :)
[Easy]
  1. 問題はありませんがところどころNew Comboが長いと感じたので00:28:844 - ~ 00:48:678 - このあたりのパターンを全体的に適用してもいいと思います。
N含め全体的にNC見直しました、改善したと思います
[Normal]
  1. 00:06:282 (3) - 強いピアノの音があるので、始点にwhistleを追加してみてはどうでしょう?
    忘れてました、ないすきゃっちです!
  2. 00:20:414 - Normalなので後ろの音があったほうが叩きやすいと思います。00:20:662 (3) - ここと合わせて1/2スライダーにしてみてはどうでしょう?
    りょうかいであります
  3. 00:44:711 (1) - 次の00:45:703 (2) - への流れを考えると逆向きに曲げたほうがよりよくなると思います。
    00:43:472 (5,1) - 同じ角度のsliderが続くのなんだかなぁと思ったので提案とは違いますが変えました!
[Hard]
  1. 00:25:744 (3,4) - 後ろの音に合わせて、始点と終点にwhistleを追加して(4)のwhistleを削除してみてください。
    !!!これはすごい、3の終点つけずに4はそのままでお願いします、ぴこっぴこって感じがすごくあってると思います :oops:
  2. 00:26:612 (6) - ジャンプさせるならこのあたりまで移動してみてはどうでしょう?
    やってみたんですが00:26:364 (5,6,1) - で考えるならalacatさんの提案でいいと思ったんですけど00:25:744 (3,4,5,6) - この3の角度からその6はいきなり横に広いかなぁと感じたのでこのままでお願いします!
  3. 00:40:744 (1) - 音量小さめでもいいので始点にfinish欲しいです 全Diff50%で追加しました
  4. 01:02:067 (2,3) - ここまでジャンプさせるような音ではないと思うのと、01:02:315 (3,1) - ここのジャンプを強調させるためにスペーシングを減らしてみてはどうでしょう?
    ああーここやりづらいかなぁと感じてたとこなので修正しました!
  5. 01:02:934 (3) - 終点にfinishを追加?
    うーんこれはこのままでお願いします、01:02:934 (3,4) - 連続でなるのはあんまり聴こえよく感じないのとないほうが4目立っていいかなと思いました
[Winter Love]
  1. 00:30:331 (6) - 音に対してジャンプが少し大きいとプレイしていて感じました。もう少し近づけてもいいと思います。
    手前修正したまま放置してました...完全にキチガイなDSですね
  2. 01:02:934 (3) - Hardと同じです。^
とてもいい内容だと思います!修正終わったら呼んでください~ ;)
ありがとうございます!
ただQATにDQで迷惑かけられないので正直に申しますと最後の赤線自分でとりあえず引いたので正しくないんじゃないかなぁという不安があります
プレイに問題ないとはいえ、この可否は私には分からないので;
また引きなおす場合こういう減速してそうなBPMは誰に尋ねればいいのでしょうか?
よろしくお願いします :o


Edit: Easyの00:58:100 (2,4) - 01:13:968 (2,4) - こういうStackもくさそうなんで修正しました
alacat
赤線の01:29:091 - ここはいらないと思います!Night core ModをつけてAutoでplayするとダウンビートもよくわかるかと思います :)

不安でしたら他の人に聞いてみてもいいです ;)
alacat
change log : removed unnecessary red line.

Bubbled
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