forum

Türkçe osu! Skinning Eğitimi

posted
Total Posts
1
Topic Starter
Aeshma

- Giriş -


Bu işe başlamadan önce birkaç şeye ihtiyacın olacak. Fakat en önemli olanları özverin (sıkı çalışman) ve hayal gücün (fikirlerin).
Bir osu! temasını yapmak (şu andan itibaren osu! skini olarak bahsedeceğim) düşündüğünden çok daha yorucu olabilir. Hele yaptığın şeylerin istediğin yönde ilerlemediği zamanlar. İşte bu yüzden buradayım! Eğer skinning ile tecrübelerin varsa sahip olduğun bilgileri tekrar edebilir, bu yepyeni ortama yeni atıldıysan sıfırdan benimle birlikte skinning'i öğrenebilirsin!

Öncelikle osu! skini yapmak için sana bir resim düzenleyici programı (opaklığı ayarlayabilmene olanak sağlayacak bir program olmasına dikkat göster) ve opsiyonel olarak bir ses düzenleyici programı lazım olacak.
Açıkçası ses düzenleme programı ile fazla uğraşmadığımdan sana sadece resim tarafından bahsedebileceğim. Fakat ses konusunda sana olabildiğince yardımcı olacak kaynaklar bırakacağımdan emin ol! (Tabii ki onları da ileride çevireceğim)

Resim Düzenleme Programları:

-Paint.NET (Bedava)
-GIMP (Bedava)
-Figma (Bedava)
-Photoshop (Paralı)

Ses Düzenleme Programları:

-Audacity (Bedava)
-FL Studio (Bedava/Paralı)

NOT: Eğer Paint.NET ile çalışmalarına devam edeceksen birkaç plugine ihtiyacın olacak, bu pluginler programına birçok güzel eklenti ekleyecek.
http://www.mediafire.com/file/rc9yl9qx2fwqhod/plugins_for_pdn.rar/file

Belirtmeye gerek var mı bilmiyorum fakat burada sana nasıl programı kullanacağını tamamen öğretemeyeceğimden dolayı, karşılaştığın sorunları internetten birkaç tutorial izleyip çözebilirsin. Ya da buradan bana sorabilirsin! Eğer cevap veremezsem Discord'um: aeshma#7752

- Bilgilendirme ve Yardım -


Küçük bir bilglendirme kısmı:

  1. osu! skinning ile ilgili alabileceğin veya bulabileceğin en büyük bilgi sayfası "https://osu.ppy.sh/community/forums/topics/186787 -> skinleyebileceğin (düzenleyebileceğin) dosyaların listesi"dir.
osu! içinde düzenleyebileceğin oyun elementlerinin bilgilerini içeren bir Google Docs sayfasıdır kendisi, tabii oyun elementlerinin potansiyelleri hakkında tamamen bir bilgimiz yok. Bu yüzden farklı skinnerların skinlerine bakarak, dosyaları ile oynayarak yepyeni şeyler öğrenebileceğimizi unutmayalım!

community/forums/topics/686664 -> Bu sayfadan tamamlanan bütün osu! skinlerine ulaşabilirsin.

https://osuskins.net/
https://skins.osuck.net/

Bu iki site ise benim genel olarak osu! skinleri bulduğum kişisel (oyuncular tarafından kurulan) sitelerdir. Güvenli siteler olduklarına kalıbımı basabilirim, o yüzden bu iki siteden skin indirirken korkmana gerek yok.

  1. Hepsinin çevirilmediğini düşünsek bile, ileride elimden geldiğince çevirmeye çalışacağım bütün osu! skinleri ile ilgili bütün bilgi alanlarına buradan ulaşabilirsin. -> community/forums/topics/611278
  2. Ek olarak bu program ile community/forums/topics/617168 skininde olmayan dosyaları bulabilirsin.
  3. Eğer skinin ile sorunların var ise forum/15 skinning forumundan yardım istemekten çekinme.
Bilgilendirmemiz bittiğine göre, artık skinimize başlayabiliriz!

- Tema ve Konsept Seçimleri -


İstediğin herhangi bir temayı seçebilirsin. Fakat forumda paylaşacaksan forum kurallarına uymayı unutma. Eğer hala bir teman yoksa kendi resim editörüne girip birkaç şekil çizmeye, bir fikir ortaya çıkartmaya çalış. Yine bir sonuç alamıyorsan farklı skinlere girip ilham almaya çalışabilirsin.

Unutma, her yerden ilham alabilirsin! Yukarıda dediğim gibi başka birinin skininden, internette gördüğün bir resimden hatta gerçek hayatta gördüğün bir şeyden bile ilham alabilirsin, olasılıkların sınırsız! Umutsuzluğa düşmen için hiçbir sebep yok.

Eğer "Tamam, bunu yapabilirim." diyebileceğin bir teman var ise, asıl iki noktamıza geçebiliriz.

1- Gereken yetenek ve tecrübe elinde var mı?

2- Elindeki temaya göre kullanabileceğin yeterince kaynak var mı?

1. nokta hakkında konuşmak gerekirse. Yeteneğinin üstünde bir iş ortaya çıkarmak iyi bir fikir değil, öncelikle onu bir kenara bırakalım. Bu işe yeni başlayacağını varsayarak en kolay şeylerden başlamak her zaman en iyisi olacaktır. Biliyorum ki bir işi başarmak için gerekli bilgileri öğrenmen zorunlu bir kural. Fakat, yetenek seviyenin biraz üstünde şeyler öğrenirsen bu senin için en doğrusu ve en rahatı olacaktır. Emin ol.

2. nokta temel olarak anime skinlerini kapsıyor. Hakkında fazla artwork (Resim) olmayan bir karakter ile ilgili bir skin yapmak gerçekten çok zor. Birkaç kere deneyimlediğim bir sorundur kendisi. Fakat vazgeçme, sana yardımcı olacağım. Bu konu hakkındaki önerim şu şekilde olacak:

Bir anime karakteri için en az elde edebileceğimiz karakter resimlerini düşünelim. Bize:

- Menü için 1 tane anime kızı.
- Ayrı artwork'ler koymak yerine pause/fail ekranı için sadece 1 tane anime kızı.
- Opsiyonel -> ranking panel için 1 veya 0 tane anime kızı.
- Mod seçimlerini simple bir şey tutarak anime karakteri kullanımını 0'a indirip,
- Oyun içi elementlere, scorebar (Kısaca sol üstteki can barın ve ekranınızdaki diğer sayısal değerler. (skor, doğruluk vb.)) ve inputoverlay'e (sağdaki tuşlarını gösteren yere) anime kızı koymazsan tam olarak 2 hadi 3 tane anime kızı ile bu işin altından kalkabilirsin.

Bu konu tamam ise, şimdi bir teman olduğunu varsayıyorum.
Şimdi, sana bir konsept gerekmekte. Hiçbir planın olmadan konseptsiz bir işe başlamak sadece zaman kaybı olacak ve alacağın sonuç hiç güzel olmayacak.

Skin için konseptin şunları içermelidir:

1- Kesin olmasa bile kullanacağın renkler, örnek olarak bordo, açık mavi ve açık kırmızı renklerini bilmen gerekiyor. (RGB kodları konsept için kesin gereken bir özellik değil.)
2- Skinine uyacak bir font.
3- Skin tipi, örnek olarak parlak, minimalist veya gerçekçi bir skin. (Listeleyemeyecek kadar seçenek var.)
4- Opsiyonel -> Arkaplan resmi (osu!Supporter kullandığında oyuna girdiğinde osu! simgesinin arkasındaki fotoğraf) bazı skin tiplerinde bu resim gerekli oluyor;
5- Anime skinleri: Temanı kapsayacak olan anime karakterinin resimleri. (Yeni başladıysan render (arkası transparan) resimler kullanacağına emin ol, fakat sıkıntı yok. Arkası transparan olmayan resimlerin arka planını nasıl sileceğini sana öğreteceğim.)

- HD/SD elementler, En-Boy oranları ve Çözünürlük -

HD elementler (High Definition) ve SD elementler (Standart Definition) osu! içinde kullanılan 2 dosya çözünürlük türüdür. HD elementler resimlerinin sonunda @2x eklentisi vardır ve SD elementlerin tam olarak iki katıdır. Örnek olarak bir SD resmi 128x128 çözünürlüğünde ise o resmin HD çözünürlüğü 256x256'dır.

Bir skinin her elementini HD boyutlarda yapmak çok tavsiye edilir, çünkü yaptığın resimler çok daha keskin ve kaliteli olacak ve SD'ye çevirmek çok daha kolay olacak. SD elementleri HD'ye çevirdiğinde aşırı çözünürlük düşüşünden HD çözünürlüğü ile oynayan oyuncular skininden hiçbir şekilde iyi tecrübe alamaz.

Lütfen düzenleyebileceğin elementlerin SD ve HD çözünürlükleri yukarıda bahsettiğim Google Docs listesinden al. Diğer kaynaklar doğru olmayabilir.

Ek olarak HD elementler sadece monitör pixel yüksekliği 800'ü aşan monitörlerde kullanılır. Üstüne üstlük eğer skin dosyasında HD dosya yoksa osu! SD elementi o HD element yerine kullanacaktır. O yüzden bütün elementleri HD ve SD elementlerde yapmaya dikkat edelim.

NOT: osu!KULLANICIADI.cfg ayarlarından HighResolution = 0'ı 1 yaparsan örnek olarak 1366x768 monitörlü bilgisayarında bile HD elementleri kullanabilirsin.

Benim aklıma uzun zaman takılan sorulardan birisi şuydu: Nasıl HD dosyayı SD'ye çevireceğim?

Bir süre araştırdıktan sonra cevap olarak Roan'ın yaptığı Image Scaler programını buldum. community/forums/topics/762684

Bu program ile 2x dosyaları tek tıklama ile 1x dosyalara dönüştürebilirsin.

HD ve SD Dosyaların Yazımı

Örnek:
selection-mode@2x .png (HD element)
seletion-mode. png (SD element)


En-Boy oranları ise skinning konusunda önemli bir nokta. Bazı elementlerin boyları o en-boy oranlı monitöre göre kullanılıyor. Bu yüzden yaptığın skinde 16:9 veya 16:10 en-boy oranını kullanmanı öneririm.

(Aramızdaki çoğu kişinin monitörü 16:9 En-Boy oranında. [1366x768 - 1920x1080 ve üst katları. İnternetten bakabilirsin monitörünün en boy oranına.])

Ek olarak bazı kişiler 4:3 monitörler kullanıyor. 16:9 En-Boy oranını 16:10'a çevirmeyi öğrenip 4:3'e kendin çevirebilirsin. Sana kalmış.

- Element Dosyalarının Uzanma ve Başlangıç Noktaları / Katmanlandırılmaları -


osu!'da her elementin bir uzanma noktası vardır, ki bunların hepsi düzenlenebilir elementlerin listesinde bulunmaktadır. Elementlerin katmanlandırılma sıralaması yüzünden (osu!'nun hangi resimleri hangisisinin üstünde gözükeceğini belirlemesi), bazı elementler diğer elementlerin altında belirecektir. Bunun yüzünden oluşabilecek sorunlardan kurtulmak için her elementin uzanma bağlantısını bilmen önemli olacaktır.

Örnek olarak şu fotoğrafa bakabilirsin:


Menünün sol kenarının biraz sağından uzanma noktasının başlaması sayesinde back-button.png'yi editleyebiliyoruz. Eğer selection-mode.png dosyası en sol alta kadar uzasaydı back-button.png'yi editleyemezdik.

- Genel İpuçları -


Son olarak birkaç genel ipucu. Bunlardan bazıları sıradan görünebilir ancak bazılarımız bunları bilmiyor olabilir. Bunları söyledikten sonra ise skinimizi yapmaya başlayabileceğiz.

  1. Skininde bir değişiklik yaptığında sadece oyununu yenileyerek skindeki değişiklikleri görebilirsin. Oyunu kapatıp açarak veya skini değiştirerek bu yenilemeyi yapabilirsin. Fakat kısaca Ctrl + Alt + Shift + S tuşlarına sırasıyla basarak skini yenileyebilirsin. Klavyende makro tuşları varsa bunu bir makro tuşu olarak atamanı tavsiye ederim. Çok yardımcı olacaktır.
  2. Katmanlar ile çalış. Bütün yaptığın değişiklikleri tek 1 katmanın üstüne yapma, farklı katmanları kullan. (buraya fotoğraf)
  3. Her zaman proje dosyalarını kaydet. Programın ani bir çökme durumuna uğraması sonucunda her şeyi kaybedebileceğini varsayarak elinden geldiğinde çalıştığın dosyayı Ctrl + S kısayolu ile kaydet.
  4. Farklı elementlerin farklı uzama ve başlangıç noktaları vardır.

- Skin Yapmaya Başlamak -


Genel birkaç şeyleri bildiğine ve bir temaya sahip olduğuna göre, skinin üstünde çalışmaya başlama zamanı.

Çoğu kişi direk Gameplay (Oynayış) kısmına yada Song Selection (Şarkı Seçme) kısmı ile ilgili çalışmaya başlayacaktır, fakat sen farklı şeyler ile başlayacaksın.

Yapman gereken ilk şey skin.ini dosyasını oluşturmak ve oyun içi ayarlarını yapman olacaktır.

skin.ini dosyasını oluşturmak için yeni bir metin belgesi oluşturup ismini skin.ini yap, sonra dosya uzantısını .txt'den .ini'ye çevir. İçine yazman gereken bütün komutları düzenlenebilen dosyalar listesinden bulabilirsin.

Şimdilik o komutlardan sadece 2 tanesini detaylıca anlatacağım.

Version: ve Name: komutları. Çoğu kişi bu komutları yanlış anlayıp yanlış şekilde kullanıyor. Kısaca açıklayayım.

Version: komudu osu!'nun skinini nasıl kullanacağını belirtir. Çoğu yeni skinnerlar bunu kendi skinlerinin kaçıncı versiyonu olduğunu sanıyor ve şöyle bir şey yapıyor.

Name: Skin
Author: Aeshma
Version: V0.1


Bu yanlış bir kullanımdır. Kendi skininin kaçıncı versiyon olduğu skinin Name: kısmına yazılmalıdır.

Name: Skin V0.1
Author: Aeshma
Version:


Bu şekilde yazdıktan sonra asıl sorumuz olan Version: yerine ne yazacağımız. Boş bırakırsak bu osu!'nun 1.0 versiyonunu alacaktır.

Bilmen gereken osu! versiyonları iki tane:

1.0 -> Orjinal 2007-2013 skinleri
latest -> En son çıkan osu! versiyonu


wiki/en/Skinning/skin.ini -> Birkaç versiyon olduğu için ek bilgileri buradan bulabilirsin.

Name: Skin V0.1
Author: Aeshma
Version: latest


Bu şekilde yazarak skin.ini'nin asıl kısmını tamamlamış sayılıyorsun. Kalanları diğer elementleri yaparken belirleyeceğiz.

- Oyun İçi Ayarların -


Bu kısmı çevirirken yazarın ve kendi kullandığım ayarları yazacağım.

x Yazarın -> x Benim

ComboBursts (Kombo Parıltıları): enabled -> closed

ComboBursts: Bir kombo sayısına geldiğinde ekranının sağ ve solundan sırayla çıkan anime kızları.
Yeni skinlerde ComboBursts fazla kullanılmıyor, fakat kullanıyorsan açık tutabilirsin.

HitLightning (Tıklama Aydınlatmaları): enabled -> closed

HitLightning: Bir notaya bastığında arkasından notanın renginin çıkması.

Screenshot Format (Ekran Görüntüsü Formatı): png -> jpg

Screenshot Format: Ekran görüntülerinin türünü gösterir.
Bunun sebebinin jpg'nin kaliteyi azalttığından olduğunu düşünüyorum. Skin fotoğraflarını imgur'da paylaşırken kalitesi düşmesin diye bu ayarı png olarak kaydedebilirsin.

Show Thumbnails (Küçük Resimleri Göster): enabled -> enabled

Show Thumbnails: Bu seçenek oyunda haritanın isminin solunda harita resminin açık olup olmadığını seçmeni sağlıyor.

Always show key overlay (Her zaman tuş üstyazımını göster): enabled -> enabled

Always show key overlay: Oyun oynarken sağ tarafta çıkan tuş üstyazımının çıkıp çıkmamasını sağlar.

Ignore all beatmap skins (Beatmap temalarını yoksay): enabled -> enabled

Ignore all beatmap skins: Haritalarına özel skin yapan dostların skinlerini kullanmamasını sağlıyor bu.

Use combo colours as tint for slider ball (Slider topunu kombo renginde kullan): enabled -> enabled

Use combo colours as tint for slider ball: Slidera tıkladığında çıkan iç yuvarlağın renginin skin.ini'de belirleyeceğin kombo renginde olmasını belirtir.

Sonraki Part -> Song Selection (Selection Menu)
Sınavlarım bittikten sonra çevirip güncelleyeceğim.

Kullanılan Kaynaklar: https://skinship.xyz/tutorial/introduction ve Kendi Skinning Tecrübelerim
Please sign in to reply.

New reply