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Pendulum - The Island

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phaZ
SPOILER
map hat guten flow, kein lames mainstream-mapping.
ich werd wenig übers polishen reden, ich seh ja ständig, dass du was verbesserst (im aussehen/flow/..). meine wird sich eher auf logik und rhythmus konzentrieren.

[]
fehelende Hitounds:

- 08:50:287 (1) - additions = normal, sliderhead (2faches selektieren des kopfes)
- 04:41:716 (3) - auf den sliderhead ein clap
- 05:10:763 (5) - ach da mal ein clap auf den tail
- 05:12:192 (7) - hier eine soft whistle auf dem head (sampleset=soft, whistle)
wird sich noch füllen wenn ich wieder kopfhörer habe :D
[]
Rhythmus:

- 00:04:097 (1,2) - ergibt rhythmisch keinen sinn. der rhythmus der melodie verläuft immer so wie bei 00:02:192 - 00:03:859. du halts es zwar konsistent aber ich würde es wenn dann schon eher so wie 00:11:716 (1) machen.
- 00:19:335 (1,2) - ^
- 00:24:097 (3,4,5,6,7,8,1,2,3,4) - ist ein ganz einfacher rhythmus. bei einem langsameren song ist es zwar nicht so dramatisch wenn man solche repeatslider drin hat, aber die passen rhythmisch doch gar nicht! da sollten/würde ich nur 1/2-slider immer auf dem weißen beat und circles benutzen http://puu.sh/6K6wA.png o.ä
- 00:58:383 (1,2,3,4) - die parrallel (180°) zur vorherigen combo (und nicht 90° gedreht) + größeres spacing würde vllt cooler aussehen?
- 01:01:240 (1,2,3,4,5) - melodie verlauf: töne beim 1., "2und", 3., 4. beat sind töne. also sollte bei "2und" (der auftakt quasi) nochmal ein circle sein (weil man das verlangen zu tappen an der stelle hat, weil es betont ist). stattdessen macht der circle bei 01:02:906 (5) - nicht so viel sinn, und fühlt sich eher wie overmapping an, weil da halt nichts ist. -> (4,5) zu nem slider machen. (2) zu zwei circle machen (oder (1) um 1/4 verlängern und halt nur einen circle setzten)
- 01:03:145 (1,2,3,4) - so muss der rhythmus sein ^-^ es ist eigentlich kein problem wenn man anstatt einen slider 2 circle setzt, umgedreht fühlt es sich aber häufig komischer an. oder noch schlimmer ist es, wenn die betonung auf dem tail des sliders liegt. dann sollte man mal dringend überlegen etwas zu ändern
- 01:06:716 (4,5) - ist zwar nicht so falsch, aber iich versteh nicht, warum der slider nicht bei der (4) startet? explain! (wehe du sagt, weil dann nichts auf dem großen weißen beat ist <.<)
- 01:08:383 (1,2) - es ist relativ unüblich, combos nach der paarung der objekte (nach dem aussehen) zu setzten. man setzt sie eigentlich nach abschnitten, standardmäßig, jeden neuen takt. also NC von (1) auf (2) verlegen.
wenn du die combo nicht einfach nur bei jeden neuen takt starten willst, dann würde ich von 01:03:859 bis 01:05:526 - und dann wieder bei 01:05:764 combos setzten.
- 01:11:478 (2,3,4,5,6) - ich bin zwar meisten gegen solche streams auf dem nichts aber wenn, dann würde ich die (5) entfernen. man setzt in der regel triplets so, dass der beat mehr betont wird ( in dem fall evtl bei 01:11:716).
- 01:33:621 (1,2) - ich würde hier eher den vocals folgen (vom rhythmus her) und den "lanweilgen beat" absetzten.
- 01:37:430 (1,2,3) - macht rhythmisch jetzt gar keinen sinn
- 02:03:621 (6,1) - hier liegen die vocals doch auf den red-ticks!
- 02:16:002 - wie schonmal erwähnt, weiß ich jetzt nicht warum die hier langsamer sind :o
- 02:31:716 (1) - sollte so sein, wie bei 04:18:382 (1,1) auch wenn hier beim zweiten mal in der melodie mehr hervorgehoben wurde. es sollte zumindest rhythmis identisch sein.
- 00:28:859 bis 00:30:526 - sollte definitiv größeres spacing haben, dorthin wird doch aufgebaut
- 00:30:526 bis 00:38:145 - ^ sollte genau so sein
- 01:43:145 (1,2) - rhythmisch strange. die vocals sind bei 01:43:383 dort könnte dann dann ein slider+circle oder ein repeat-slider langer slider (find ich am besten) hin
- 01:48:859 (4,5,6,7,8,9,1) - meine rhythmus idee: http://puu.sh/6KKEp.png ((3) und (4) könnten in der zeitlichen reihenfolge vertauscht werden und der letzte slider könnte auch ein repeat-slider sein)) oder: http://puu.sh/6KKMT.png (gefällt mir persönlich mehr)
- 01:58:383 (1,2,3) - macht wegen den vocals mehr sinn, wenn man ein repeat-slider bei (1) und einen langen slider bei (3) macht
- 03:20:287 (1,2,3,1) - stragner rhythmus
- 03:49:811 (3,4,1) - das gleiche "problem" wie bei 02:03:145 (5,6,1)
- 04:12:668 (6,7) - sollte eher http://puu.sh/6KKZs.png, http://puu.sh/6KL0T.png oder http://puu.sh/6KL2O.png bzw. http://puu.sh/6KL4P.png (hier beim letzten könnten es natürlich auch 1/4-slider anstatt der doublets sein)
- 04:26:954 (1) - wo ist da dieser rhythmus vom slider
- 05:36:478 (1) - wieso ist heir NC? 05:44:097 (4) hast du auch keine NC. wenn dann auch bei 05:36:954 (4). du könntest aber 05:36:001 (2) vllt eine NC setzen und die die hier halt wegnehmen
- 05:51:240 (6) - hier fängt das thema wieder an -> NC muss hier hin
- (05:51:954 (1,1) - NCs machen nicht so viel sinn und sind eher nach dem optischen gesetzt)
- 06:06:478 (2,3,4,5,6,1,2,3,4) - warum sind das 1/8-streams? das ist erstens rhythmisch falsch und 2. schwer zu lesen weil vorher schonmal mit genau diesem spacing 1/6-streams waren
- 06:10:882 (1,2,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - die stelle im song ist zwar ein bisschen merkwürdig, aber du hast das vollkommen overmapped, zumindest vomspacing her. auf jeden fall normaleres distance spacing
- 06:16:478 (1,1) - NCs weg?
- 06:36:954 (3) - NC, wenn du 05:36:001 (2) auch NC gesetzt hast. 06:44:573 (1) - hier hast du es ja so gemacht
- 06:45:049 (1) - NC weg
06:45:049 (1,2,3,4) - sieht ja ganz nice aus, aber ich bin mir nicht ganz so sicher ob es so bleiben kann. das hat so mehr den anschein als wäre der zeitliche abstand ziwschen (1,2) größer (nämlich 1/4) als bei (2,3,4) (sieht dann aus wie 1/8)
- 07:57:906 (6,7,8,1) - ^
- 06:52:906 (1) - NC weg
- 08:23:144 (5) - aucheine NC nach dem selben prinzip wie bei 06:44:573 (1)
- 08:24:097 (1,1) - NC weg
- 08:31:894 (1,1) - ^. auch merkwürdig, dass hier eine andere sv ist als bei 08:24:097 (1,1) obwohl das genau das gleiche ist
- 08:33:144 (3) - NC
- 08:52:906 (7,8,9,10,11) - sollte vllt das gleiche sein wie bei 07:06:239 (8,9,10,11) (also entweder beides 1/6 oder beides 1/8-streams)
- 08:53:739 (1) - weg damit :o
[]
Kiai:

der Kiai-usage im zweiten teil ist etwas verwirrend
- 08:38:382 (1) - die kiai ist bei dem tiefen beat, der direkt vor dem 1/4-thema ist
- 07:53:144 - die kiai ist nach dem tiefen beat, und auf dem 1/3-thema
-> beides unterschiedlich gesetzt, hat keine struktur
meine idee:

- 05:50:763 - kiai on, 05:58:382 - kiai off
- 06:21:240 - kiai on, 06:28:859 - kiai off
- 06:51:716 - kiai on, 06:59:335 - kiai off
- 07:52:668 - kiai on, 08:00:287 - kiai off
- 08:04:097 - on, 08:07:906 - off
- 08:08:382 - on, 08:15:525 - off
- 08:26:954 - on, 08:26:954 - off
- 08:34:573 - on, 08:36:477 - off (!)
- 08:38:858 - on, 08:46:001 - off
[]
Combo-colors:

combofarben sind blöd, würd color2 etwas rötlicher oder dunkler machen (das sieht so lachsfarben aus)
combo2 = 233,105,12
combo3 = 70,135,240
combo4+5 = 145,135,190 (nur leicht verändert)
http://puu.sh/6KNX7.png
braucht noch polishing. frag einfach mal charles445 nach einer normalen mod/testplay
kannst mich natürlich jederzeit in-game fragen, was ich meine
Topic Starter
Zetera

phaZ wrote:

SPOILER
map hat guten flow, kein lames mainstream-mapping.
ich werd wenig übers polishen reden, ich seh ja ständig, dass du was verbesserst (im aussehen/flow/..). meine wird sich eher auf logik und rhythmus konzentrieren.

[]
fehelende Hitounds:

- 08:50:287 (1) - additions = normal, sliderhead (2faches selektieren des kopfes)
- 04:41:716 (3) - auf den sliderhead ein clap
- 05:10:763 (5) - ach da mal ein clap auf den tail
- 05:12:192 (7) - hier eine soft whistle auf dem head (sampleset=soft, whistle)
wird sich noch füllen wenn ich wieder kopfhörer habe :D
[]
Rhythmus:

- 00:04:097 (1,2) - ergibt rhythmisch keinen sinn. der rhythmus der melodie verläuft immer so wie bei 00:02:192 - 00:03:859. du halts es zwar konsistent aber ich würde es wenn dann schon eher so wie 00:11:716 (1) machen.
- 00:19:335 (1,2) - ^
- 00:24:097 (3,4,5,6,7,8,1,2,3,4) - ist ein ganz einfacher rhythmus. bei einem langsameren song ist es zwar nicht so dramatisch wenn man solche repeatslider drin hat, aber die passen rhythmisch doch gar nicht! da sollten/würde ich nur 1/2-slider immer auf dem weißen beat und circles benutzen http://puu.sh/6K6wA.png o.ä Nach Rhythmus gemappt, nicht nach Vocals. Hab das Vocalmapping gelassen, weil es sich komisch angefühlt hat.
- 00:58:383 (1,2,3,4) - die parrallel (180°) zur vorherigen combo (und nicht 90° gedreht) + größeres spacing würde vllt cooler aussehen?
- 01:01:240 (1,2,3,4,5) - melodie verlauf: töne beim 1., "2und", 3., 4. beat sind töne. also sollte bei "2und" (der auftakt quasi) nochmal ein circle sein (weil man das verlangen zu tappen an der stelle hat, weil es betont ist). stattdessen macht der circle bei 01:02:906 (5) - nicht so viel sinn, und fühlt sich eher wie overmapping an, weil da halt nichts ist. -> (4,5) zu nem slider machen. (2) zu zwei circle machen (oder (1) um 1/4 verlängern und halt nur einen circle setzten) Fühlt sich zwar geändert um einiges übermappter an, hab die Änderung aber übernommen.
- 01:03:145 (1,2,3,4) - so muss der rhythmus sein ^-^ es ist eigentlich kein problem wenn man anstatt einen slider 2 circle setzt, umgedreht fühlt es sich aber häufig komischer an. oder noch schlimmer ist es, wenn die betonung auf dem tail des sliders liegt. dann sollte man mal dringend überlegen etwas zu ändern
- 01:06:716 (4,5) - ist zwar nicht so falsch, aber iich versteh nicht, warum der slider nicht bei der (4) startet? explain! (wehe du sagt, weil dann nichts auf dem großen weißen beat ist <.<) Weil ich so durchgehend einen gleichen Rhythmus habe.
- 01:08:383 (1,2) - es ist relativ unüblich, combos nach der paarung der objekte (nach dem aussehen) zu setzten. man setzt sie eigentlich nach abschnitten, standardmäßig, jeden neuen takt. also NC von (1) auf (2) verlegen.
wenn du die combo nicht einfach nur bei jeden neuen takt starten willst, dann würde ich von 01:03:859 bis 01:05:526 - und dann wieder bei 01:05:764 combos setzten.
- 01:11:478 (2,3,4,5,6) - ich bin zwar meisten gegen solche streams auf dem nichts aber wenn, dann würde ich die (5) entfernen. man setzt in der regel triplets so, dass der beat mehr betont wird ( in dem fall evtl bei 01:11:716).
- 01:33:621 (1,2) - ich würde hier eher den vocals folgen (vom rhythmus her) und den "lanweilgen beat" absetzten.
- 01:37:430 (1,2,3) - macht rhythmisch jetzt gar keinen sinn
- 02:03:621 (6,1) - hier liegen die vocals doch auf den red-ticks!
- 02:16:002 - wie schonmal erwähnt, weiß ich jetzt nicht warum die hier langsamer sind :o
- 02:31:716 (1) - sollte so sein, wie bei 04:18:382 (1,1) auch wenn hier beim zweiten mal in der melodie mehr hervorgehoben wurde. es sollte zumindest rhythmis identisch sein.
- 00:28:859 bis 00:30:526 - sollte definitiv größeres spacing haben, dorthin wird doch aufgebaut
- 00:30:526 bis 00:38:145 - ^ sollte genau so sein
- 01:43:145 (1,2) - rhythmisch strange. die vocals sind bei 01:43:383 dort könnte dann dann ein slider+circle oder ein repeat-slider langer slider (find ich am besten) hin
- 01:48:859 (4,5,6,7,8,9,1) - meine rhythmus idee: http://puu.sh/6KKEp.png ((3) und (4) könnten in der zeitlichen reihenfolge vertauscht werden und der letzte slider könnte auch ein repeat-slider sein)) oder: http://puu.sh/6KKMT.png (gefällt mir persönlich mehr)
- 01:58:383 (1,2,3) - macht wegen den vocals mehr sinn, wenn man ein repeat-slider bei (1) und einen langen slider bei (3) macht
- 03:20:287 (1,2,3,1) - stragner rhythmus
- 03:49:811 (3,4,1) - das gleiche "problem" wie bei 02:03:145 (5,6,1)
- 04:12:668 (6,7) - sollte eher http://puu.sh/6KKZs.png, http://puu.sh/6KL0T.png oder http://puu.sh/6KL2O.png bzw. http://puu.sh/6KL4P.png (hier beim letzten könnten es natürlich auch 1/4-slider anstatt der doublets sein)
- 04:26:954 (1) - wo ist da dieser rhythmus vom slider
- 05:36:478 (1) - wieso ist heir NC? 05:44:097 (4) hast du auch keine NC. wenn dann auch bei 05:36:954 (4). du könntest aber 05:36:001 (2) vllt eine NC setzen und die die hier halt wegnehmen
- 05:51:240 (6) - hier fängt das thema wieder an -> NC muss hier hin
- (05:51:954 (1,1) - NCs machen nicht so viel sinn und sind eher nach dem optischen gesetzt)
- 06:06:478 (2,3,4,5,6,1,2,3,4) - warum sind das 1/8-streams? das ist erstens rhythmisch falsch und 2. schwer zu lesen weil vorher schonmal mit genau diesem spacing 1/6-streams waren
- 06:10:882 (1,2,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - die stelle im song ist zwar ein bisschen merkwürdig, aber du hast das vollkommen overmapped, zumindest vomspacing her. auf jeden fall normaleres distance spacing
- 06:16:478 (1,1) - NCs weg?
- 06:36:954 (3) - NC, wenn du 05:36:001 (2) auch NC gesetzt hast. 06:44:573 (1) - hier hast du es ja so gemacht
- 06:45:049 (1) - NC weg
06:45:049 (1,2,3,4) - sieht ja ganz nice aus, aber ich bin mir nicht ganz so sicher ob es so bleiben kann. das hat so mehr den anschein als wäre der zeitliche abstand ziwschen (1,2) größer (nämlich 1/4) als bei (2,3,4) (sieht dann aus wie 1/8)
- 07:57:906 (6,7,8,1) - ^
- 06:52:906 (1) - NC weg
- 08:23:144 (5) - aucheine NC nach dem selben prinzip wie bei 06:44:573 (1)
- 08:24:097 (1,1) - NC weg
- 08:31:894 (1,1) - ^. auch merkwürdig, dass hier eine andere sv ist als bei 08:24:097 (1,1) obwohl das genau das gleiche ist
- 08:33:144 (3) - NC
- 08:52:906 (7,8,9,10,11) - sollte vllt das gleiche sein wie bei 07:06:239 (8,9,10,11) (also entweder beides 1/6 oder beides 1/8-streams)
- 08:53:739 (1) - weg damit :o
[]
Kiai:

der Kiai-usage im zweiten teil ist etwas verwirrend
- 08:38:382 (1) - die kiai ist bei dem tiefen beat, der direkt vor dem 1/4-thema ist
- 07:53:144 - die kiai ist nach dem tiefen beat, und auf dem 1/3-thema
-> beides unterschiedlich gesetzt, hat keine struktur
meine idee:

- 05:50:763 - kiai on, 05:58:382 - kiai off
- 06:21:240 - kiai on, 06:28:859 - kiai off
- 06:51:716 - kiai on, 06:59:335 - kiai off
- 07:52:668 - kiai on, 08:00:287 - kiai off
- 08:04:097 - on, 08:07:906 - off
- 08:08:382 - on, 08:15:525 - off
- 08:26:954 - on, 08:26:954 - off
- 08:34:573 - on, 08:36:477 - off (!)
- 08:38:858 - on, 08:46:001 - off
[]
Combo-colors:

combofarben sind blöd, würd color2 etwas rötlicher oder dunkler machen (das sieht so lachsfarben aus)
combo2 = 233,105,12
combo3 = 70,135,240
combo4+5 = 145,135,190 (nur leicht verändert)
http://puu.sh/6KNX7.png
braucht noch polishing. frag einfach mal charles445 nach einer normalen mod/testplay
kannst mich natürlich jederzeit in-game fragen, was ich meine

Thanks.

What I did: Change Colours, inserted hitsounds and changed most of the other things.
Reviz
Very nice map, good music and easy to play, perfect for relax :)
787B
Hello.

General

  1. Regarding the diff name, as Lust brought it up, considering it's only one diff on the mapset, it should be okay to leave it as it is. Also the matter isn't because of BSS, but because there's a new rule, that does not allow custom diff names anymore. Do check it *here* for more information. And about the BSS, that is not supposed to happen when you just simply change the name of the diff. You should probably get someone to check it if that happens again.
  2. A lot of SV changes here. Keep in mind using only three is the recommended. It's not an unrankable issue, as long as it makes sense with the type/part of the song and difficulty you are doing. You might want to get more feedback on this though.

Absolution

  • There are unsnapped inheriting sections at 00:30:758 and 00:38:378. Snap them to 00:30:764 and 00:38:383, respectively.
  1. 00:18:383 (3,4,1) - Spacing here looks a bit unpolished. I think you can keep up with the same spacing at least here. Basically you'll just need to move the circle to fix this up, keeping them at 1,6x should be nice (Example: x:178 y:228). Also, I think the flow can be improved here by moving the same circle to the right, so it gives some variation on the section:
  2. 01:08:859 (1) - A bit nazi but, have you considered making this unstacked? I mean, I haven't seen much of stuff like this on the diff, so you should probably do the same here (like in 01:13:145 (4) - for reference):
  3. 01:14:573 (1) - You can move this down a bit, so the overlap with 01:14:097 (6) - is improved. Just check that the slider at 01:14:097 (6) - ends in the middle of the next slider; overlaps looks much better like that:
  4. 01:15:764 (3) - Pretty much the same thing I said on 00:18:383 (3,4,1) -, I think this section can have a bit more of variation to improve flow. Moving either a bit up or down can give that feeling, but I'd suggest moving it down a bit (x:168 y:148), as it gives a better direction to the next slider:
  5. 01:16:478 (1) - Hmm, you should consider moving just a bit up. The flow is good here, but considering the shape of the slider it looks like it should be placed above the previous slider, not aligned to it, so basically you can improve the visuals:
  6. 01:17:430 (3) - You can give a bigger spacing between this and 01:16:954 (2) -, so it doesn't look like an unnecessary overlap, even if it's not actually overlapping.
  7. 01:25:049 (3) - The placement of it is a bit random to me. I mean, you could've placed it at where 01:24:097 (1) - ends or begins, so it gives a more solid gameplay. Give it a try, place the slider at x:297 y:153 (deactive grid snap for this), and see if you agree with me:
  8. 01:33:383 (8) - You can give this a bit more of spacing. I felt like this was supposed to be in a diamond shape (considering 01:32:668 (5,6,7,8) -), but it's a bit unpolished:
  9. 01:35:526 (1,2,3,4) - I'm very nazi when it comes to blankets, so I could't let this pass. You can work a bit more on the shape of them, to exactly improve the blankets. Also you might want to move 01:35:526 (1,2) - just a bit to the left (careful to not overlap with 01:34:573 (3) - ) so you can have a better space of the grid when making changes on the sliders:
  10. 01:45:049 (5,6) - Two things here, one is about pattern and the other about placement. The slider at (5) should be just a 1/2, it doesn't really match with the song on the blue tick. Also, reducing the length of the slider will allow you to move the slider at (6) to a better place, the current overlap it's going it's not good, visually speaking. Instead, try stacking it with the previous slider, it'll give a nice flow and will improve the visuals:
  11. 01:47:906 (3) - Hmm, it should flow better if this goes upwards instead of downwards. Check it out:
  12. 01:52:073 (4) - Very nazi, but you might want to move just a grid right (x:212 y:196), so the triplets are aligned better.
  13. 01:53:383 (2) - Also the thing about variations here. Try doing a ctrl+g here and see if it flows better for you.
  14. 02:03:621 (6,1) - Overlap can be improve here, just like what I said on 01:14:573 (1) -. Make the (1) a bit more wider and place it so that (6) ends in the middle of it:
  15. 02:15:764 - I also agree with Lust, this slowdown isn't necessary here as it does not match with the song. I think you should have it only at 04:57:430 - , as it makes more sens with the song.
  16. 02:28:383 (6) - Consider making it going upwards? It flows better to me, give it a check:
  17. 02:32:668 (1) - Change the colour of the NC? I mean, the previous combo is already purple, and to emphasize better the kiai you shouldn't make it the same color of the previous combo. If you don't know how to choose a specific combo colour between the combos, just go on the New Combo tab on the upper-right and click only on the small arrow, that way you can choose what colour to add on the new combo:
  18. 02:43:144 (1) - I feel you could've made this a 1/2, since the next slider is already on the blue tick. It's just me though, but I do like the combination of them.
  19. 02:44:097 (3) - Place at x:194 y:326 as it's the place where 02:43:144 (1) - begins, will make the placement less random.
  20. 02:48:859 (2) - Same thing as above, you could place this at where 02:47:906 (1) - ends though (x:168 y:64) so it also makes it less random, and also to fix the overlap. Plus, I'm sure it'll flow a lot better:
  21. 02:51:716 (4) - Make its shape a little less wider, so you can improve the blanket here:
  22. 03:25:049 (2) - You can make the "S" shape a lot better here by moving some nodes:
  23. 03:33:383 (1) - Think you can move this down a bit? Or change its shape so that it goes down? It's kinda off the grid, and since it's below the HP-bar, you might want to move it.
  24. 03:40:049 (2) - Hmm, the circle can go to x:156 y:216, so there will not be an overlap with 03:39:335 (1) -, plus, it'll match up with 03:41:240 (1) -:
  25. 03:51:478 (2,3,4) - Feels more consistent if they were all on the same y-axis, since they are aligned in a straight way:
  26. 04:06:954 (1,2) - This kinda ruins the flow. You could've made a jump here to keep the flow going. For reference, something like 04:18:382 (1,1) - would be nice.
  27. 04:17:192 (2) - Also nazi again, but just move this to x:176 y:205 so it's better "stacked" with 04:16:240 (6) - (deactivate grid snap for a bit to do this as well).
  28. 04:23:144 (4) - Looks a bit unpolished as well. Try using less nodes so the shape doesn't goes rusty:
  29. 04:43:621 (3,4) - Nice overlap! But I still think it can be improved. If you make both beginning and end more visible, it'll certainly be a bonus:
  30. 04:49:811 (1) - Can you also change the colour here? Just like I said on 02:32:668 (1) -. Even though there's no kiai, I still think this should be of another color.
  31. 04:57:906 (2) - Give a bigger spacing to improve blanket?
  32. 05:12:668 (1) - You should decrease the length of it to the white tick (05:13:144 - ), as the beat is quite strong there. Will make it better emphasized.
  33. 05:46:001 (1,2) - Overlap can be improved. Just move (2) a bit more to the left:
  34. 05:51:240 (1) - Make it more visible?
  35. 06:52:311 - Following the song, I think you should add a circle here, so it doesn't sound empty.
  36. 06:55:763 - Same as above, I think you can add an object so it doesn't sound empty with the song. You can make it a stack with 06:55:525 (7) -.
  37. 07:52:668 (2) - NC because kiai.
  38. 08:13:025 (3,5) - Think you can also make these more visible?
  39. 08:31:418 (1) - Looks like the end of it is unsnapped. Got this on AiBat: http://puu.sh/6XpFk.png
  40. 08:33:501 (2,4,6) - Same as above.
Good luck!
Topic Starter
Zetera
Fixed pretty much apart from some flow suggestions, on the one hand because they were already fixed as I had to change objects following a fix to recover the flow, thus the suggestion for the flow was already improved. On the other hand I did not agree with everything.

01:47:906 (3) - Hmm, it should flow better if this goes upwards instead of downwards. Check it out. e.g.

Thank you!
phaZ
remove "marathon", "part" "1" "2" from tags. they are really useless

obv, no kd
Topic Starter
Zetera
K, Fixed.
phaZ
short hitsounds-completion
00:23:502 - set this and all 15%-inherited sections before to 10%. and all 20%sections to 15%. louder hitsound: http://puu.sh/74TVQ.zip
00:04:454 - must be moved on the red tick before.
00:04:097 (1) - add whistle to the tail by doubleclicking it and then add it. also add whistle on sliderslide
00:11:716 (1) - whislte on sliderslide
00:19:335 (1) - ^
00:19:692 and 00:19:811 - sections can be removed
01:19:335 (6) - remove clap
01:21:240 (2) - ^
01:17:430 (3) - ^
01:25:049 (3) - ^
01:26:954 (6) - ^
01:30:764 (2) - ^, also set additions to auto
01:28:859 (3) - add clap on head
01:46:954 (1) - add additions=normal,finish on head
02:26:002 (1) - remove all hitsounds from head including the sampleset
02:32:192 (2) - add drum-clap
02:41:716 (5) - set additions to auto
02:48:859 (3) - remove clap
02:50:764 (2,1) - ^
02:56:478 (3,6) - ^
03:21:240 (3,4) - set sample to drum on heads
03:25:049 (2) - set sample to drum on head and tail
04:27:668 (2) - remove drum-clap
04:27:906 (3) - add drum-clap
04:37:906 (2) - additions=auto
04:41:240 (2) - finish
[]
06:27:906 (1) - check that bug \:D/
07:52:668 to 07:56:319 - remove kiai because you dont have it at 08:23:144 to 08:26:795

no kd, obv
Topic Starter
Zetera
Done. I hope that was all.
RikiH_
yo \o/ I'm back from holidays, my mod skills became really shitty, so sorry. Sorry for my shitty english too

00:00:288 (1,2) - I'm make a perfect blanket here
00:13:859 (2) - Try ctrl+g, I think it flows better, and fix the blanket
00:22:192 (3,4) - This doesn't look really neat either...
00:33:383 (1,2,3,4,5) - It isn't really noticeable but the spacing is irregular here... Fix it! The same happens in some other parts of the map, for example 00:08:859 (3,4,5,6,1) - BATs shouldn't annoy you because the map is playable but try to adjust it!
00:41:240 (1) - Maybe a ctrl+g could work well here
01:05:764 (2) - Delete this slider and replace with note + 1/2 slider. You started it on a red tick and it sounds really weird to my ears
01:13:383 (5) - The same...
01:15:287 (2,3) - Here too
01:31:478 (1,2,3) - Delete NC and put it on (3)!
01:31:716 - From here to 02:02:192 you should put some hitsounds on the second and fourth tick, I suggest claps ^^
01:36:954 (4,1) - Bad-looking overlap...
01:39:335 (1,3,5) - I think these are supposed to be stacked...
02:06:002 (1,2,3,4,5,6) - Try to re-arrange these notes and give them an hexagonal shape (use the "Create poygon circles" function to help you!)
02:08:859 (2) - Make it curved, I don't like it, it's too straight to me...
02:13:383 (1) - Whistle on this?
02:27:906 (5) - Oh, I've just noticed it... You should end this slider in 02:28:264 - The rhythm is really good in my opinion and you will avoid to use a stupid 1/2 rhythm
02:31:240 (5) - Clap on the beginning
02:50:764 (2,3) - This blanket is not really neat...
03:18:383 - Like I said in the 01:31:716 - part about the hitsounds
03:24:097 (1) - Oh, split this into 4 notes or two sliders... Slider with two repeats are boring!
03:38:144 (2,3) - Blanket
03:57:668 (1,2) - ^
04:17:906 (3) - Clap in the beginning
04:18:382 (1,1) - Remove NC from the second note... You didn't put a NC before in the similar part of the song
04:28:859 (1,3) - Uh, I don't like this overlap
04:57:430 (1) - Finish in the beginning
05:10:287 (4) - Clap in the beginning
05:20:287 - Keep going with the claps until this part... Why did you stop using them?
06:22:668 (6) - You know what to do here
07:21:716 (1,2) - These should be stacked, I suppose? o.o
07:39:335 (1,2) - I suggest a pattern like this! (copy-paste the first slider)
08:06:954 (3) - Unstack these notes, I think you can create something better and more funny!
08:34:573 (1,2) - Overlap...
08:39:811 (6) - Derp

__

Well, the rhythm is good! I just thing you should adjust the spacing a bit and also improve some patterns, get more mods!
If you want I will check this map again and make a better mod because this one sucks, sorry :(
Topic Starter
Zetera
I don't think this mod sucks.
I hope you had some nice holidays, fixed erevything apart of one thing:
02:27:906 (5) - Oh, I've just noticed it... You should end this slider in 02:28:264 - The rhythm is really good in my opinion and you will avoid to use a stupid 1/2 rhythm

Don't agree with this, sorry. :c
Lexi-chan-
So, dachte ich könnte deine Map nochmal modden. (Wenn ich ehrlich bin, hat mir die ungemoddete Version viiiel besser gefallen ;A;)

00:13:859 (2) - Edit -> Reverse Selection
01:02:192 (4) - Edit -> Reverse Selection
01:31:478 (6,7) - Meines Erachtens nach sind diese beiden Noten gar nicht nötig. O:
02:39:335 (3,4) - Die würde ich vielleicht so machen: http://puu.sh/7iyQF.jpg So flowed es für mich besser.
02:46:002 (1,2) - Versuch es mal so: http://puu.sh/7iyVZ.jpg
03:37:668 (1,2,3) - Das Pattern gefällt mir irgendwie nicht. Lässt sich nicht schön spielen.
04:07:906 (3) - Edit -> Reverse Selection
04:29:811 (3,4,1) - I like.
05:43:620 (2,3,4) - Puh, sowas kann ich gar nicht ab. Mach den Abstand gleich, das verwirrt nur.
06:08:382 (1,2,3,1,2,3) - Verwirrendes Pattern aufgrund des Abstandes. ;__; (Ja, ich weiß, dass es spaced Streams gibt, doch das hier verwirrt mich beim Spielen ein wenig.)
06:27:192 (4,1) - Das ist auch ein wenig gemein. :o
06:58:620 (5,6) - Da ist mir der Abstand zu groß.
07:00:763 (3) - Reverse Selection.
08:14:335 (3,4) - Der Abstand ist zu groß.
08:28:858 (1,2) - Versuch's so: http://puu.sh/7iznl.jpg
08:33:501 (2,3) - Gemeines Spacing >:

Sooooo, das war's mal wieder von mir! Hoffe der Mod hilft dir und krieg das Approved! °^°
Topic Starter
Zetera
Fixed everything apart from the first point, I think you meant the same thing RikiH_ meant.If you wanted to reverse it, then I am disagreeing.
phaZ
neue hitsounds :D

00:01:240 (3,4) - whisltes von sliderslide entfernen
00:03:145 (3) - ^
00:04:097 (1) - 00:05:049 (3,4) - 00:06:954 (3) - 00:10:764 (3) - 00:11:716 (1,3,4) - 00:14:573 (3) - 00:18:383 (3) - 00:19:335 (1,3,4) - 00:22:192 (3) - auch hier bei allen die sliderslide-whistles entfernen
ist das ne persönliche Präferenz, dass du 20% bis hier genlassen hast? oder hast du nur vergessen die sections auf 15% zu setzten?
http://puu.sh/7k2IV.zip
01:01:240 - inherited section zu N:C2 setzen
01:01:716 bis 01:16:002 - immer auf den 2. und 4. weißentick ne whislte setzen
01:02:192 (4) - alle hitsounds vom head entfernen (also auch sample/additions)
01:03:145 (1,3,1) - ^
01:06:954 (6) - ^
01:07:668 (7) - alle hitsounds auf tail entfernen
01:09:811 (3,1,4) - allehitsounds auf head entfernen
01:12:668 (3) - ^
01:14:573 (1,3) - ^
01:06:002 (3) und 01:13:621 (6) - clap vom head entfernen
->quasi alle drumclaps die auf 1. und 3 white tick lagen entfernen und stattdessen n neuer hitsound auf 2. und 4. white tick. das gleiche dann auch in der 2. und 3. kiai. vergess nicht die inherited section der kiai auf NC:2 zu setzen
01:28:859 (3) - clap entfernen (head)
03:02:549 (6) - clap auf tail entfernen
04:35:049 bis 04:48:621 - alle drum claps entfernen (liegen immer auf 1. und 3. whitetick), überall stattdessen whistle auf 2 und 4 setzen

das wars
die neuen claps de du gesetzt hast gefalen mir eig nicht wirklich: 1. - softclap klingt blöd imo, 2. - der passende drumbeat in der musik fehlt an den stellen, aber pers prefs... are pers prefs ;) beachte das aber mal

EDIT: was ich vergessen hab x) 01:16:478 - sction mit NC:1 setzen. ebenso auch 02:47:906 - 04:41:240.
04:42:192 - section wieder auf NC:2
hitsounds:
02:47:906 (1) - auf dem tail drum-sample und clap
04:49:335 (1) - drum-additions und clap
00:14:573 (3) - mit doppelclicks head und tail ne whistle
00:18:383 (3) - ^
oki :>
Topic Starter
Zetera
Hab soweit alles gefixed.
Das mit den 20% hatte ich gemacht, hab aber wohl den Anfang vergessen.
Das mit den softclaps.. ich könnte noch einen anderen Sound dafür benutzen, aber RikiH_ will sie da haben, also werd ich sie wohl nicht wegmachen. :c
phaZ
will take a look at hitsounds when i can feel something bigger in the air :D!
-Neipezi
hi i'm just passing by :P

[Marathon]
00:00:288 (1) - here is Normal-finish add?
00:07:907 (1) - ^
00:15:526 (1) - ^
00:23:145 (1) - ^
01:06:954 (6) - NC add?
02:07:311 - here is circle add?
03:40:049 (2) - whistle add?
03:40:644 - ^
03:41:002 - ^
03:43:383 (6) - NC add?
04:35:049 (2) - x324 y136 move?
04:48:859 (1,1,1,1) - NC will not need much.
06:28:382 (5) - NC add
07:05:049 (3,13) - ^
07:29:335 (1,2) - NC change
08:45:525 (5) - NC add
08:53:382 (11) - here is circle add?
05:36:001 - show time start :) this good

nice dubstep and pendulum song :D
Topic Starter
Zetera

-Neipezi wrote:

hi i'm just passing by :P

[Marathon]
00:00:288 (1) - here is Normal-finish add? Yep.
00:07:907 (1) - ^ ^
00:15:526 (1) - ^ ^
00:23:145 (1) - ^ ^
01:06:954 (6) - NC add? Yes.
02:07:311 - here is circle add? Found another solution.
03:40:049 (2) - whistle add? ^
03:40:644 - ^ Same.
03:41:002 - ^ Same.
03:43:383 (6) - NC add? Agreed.
04:35:049 (2) - x324 y136 move? Yep, thanks.
04:48:859 (1,1,1,1) - NC will not need much. You're right.
06:28:382 (5) - NC add Yep.
07:05:049 (3,13) - ^ Yep.
07:29:335 (1,2) - NC change Yep.
08:45:525 (5) - NC add Yep.
08:53:382 (11) - here is circle add? Nope, that's a 1/6-Stream, it stops on the white tick with 4 circles.
05:36:001 - show time start :) this good Seems okay.

nice dubstep and pendulum song :D Indeed.
Jenny
Few common mistakes to take care of and into consideration:

  1. use NCs primarily on musical pattern changes; if your mapped object patterns conflict with that (e.g. slider end on a strong note that starts a new music pattern or marks an instrumental shift), you should probably reconsider what you mapped
  2. you should probably turn gridsnap off when mapping because I found a few patterns slightly off when looking through the map
  3. make sure not to end sliders on stronger beats than you start them on since you only press their start
  4. also, take into consideration that players will probably leave the slider early if you do not continue mapping in the direction it leads to (-> slider leniency abuse), so if you want them to actually play the slidershapes and patterns you are mapping, make sure to connect them in an appropriate way; as an example, below is an image how the sliders would be played by people effectively
phaZ
-Neipezi

-Neipezi wrote:

hi i'm just passing by :P

[Marathon]
00:00:288 (1) - here is Normal-finish add? ill (only) remove the normal-additions (useless). it is normal-finish now. ill "fix" hitsounds soon anyways some inconsistencies appeared
00:07:907 (1) - ^ ^
00:15:526 (1) - ^ ^
00:23:145 (1) - ^
01:06:954 (6) - NC add?
02:07:311 - here is circle add?
03:40:049 (2) - whistle add? why would you add them? i didnt used them because its 3/4-slider :3
03:40:644 - ^^
03:41:002 - ^^
03:43:383 (6) - NC add?
04:35:049 (2) - x324 y136 move?
04:48:859 (1,1,1,1) - NC will not need much.
06:28:382 (5) - NC add
07:05:049 (3,13) - ^
07:29:335 (1,2) - NC change
08:45:525 (5) - NC add
08:53:382 (11) - here is circle add?
05:36:001 - show time start :) this good

nice dubstep and pendulum song :D
Topic Starter
Zetera
Doing some further placement adjustment.

(Taking mods. D: )
Stefan
Da aus dem AI Check von mir nichts geworden ist, schau ich mir die Map mal so an, da ich bei solchen Maps gerne pingelig bin, halte ich mich da nicht sonderlich zurück. :)

00:11:716 (1) - Ich finde, ein 1/2 Slider mit einem Circle noch dahinter würde besser passen.
00:55:526 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - Die Streamkurve ist ein wenig ausbaufähig, ich hab sie ein wenig ausgebessert. Wenn du magst, hier der Code:
284,320,55526,5,0,0:0:0:0:
260,332,55645,1,0,0:0:0:0:
232,336,55764,1,0,0:0:0:0:
208,332,55883,1,0,0:0:0:0:
184,316,56002,1,8,0:2:0:0:
168,296,56121,1,0,0:0:0:0:
160,272,56240,1,0,0:0:0:0:
160,244,56359,1,0,0:0:0:0:
172,220,56478,5,8,0:3:0:0:
192,204,56597,1,0,0:0:0:0:
212,188,56716,1,0,0:0:0:0:
232,172,56835,1,0,0:0:0:0:
252,156,56954,1,8,0:2:0:0:
268,136,57073,1,0,0:0:0:0:
280,112,57192,1,0,0:0:0:0:
272,88,57311,1,0,0:0:0:0:
04:14:573 (3) - Ändere den Slider mit dem Code hier, Kurve ist ein wenig angepasst im Kontrast zu 04:14:097 (2):
473,196,254573,2,0,B|481:165|481:165|484:128|440:60|352:48|292:144,2,238.00000453949,0|8|4,0:0|0:0|0:0,0:0:0:0:
04:24:573 (6) - Am Anfang fehlt ein Clap.
04:36:002 (4) - Hier ebenfalls.
04:40:287 (1) - Am Mittelpunkt fehlt ein Drum-Clap (?)
04:43:621 (3,1) - imo fällt das total aus dem Schema so wie du diese Kiai bislang gemappt hast; vor den Slidern die auf 1/4 repeaten hast du sonst den Slider zuvor auf 1/2 gemappt, was ansich ziemlich gut ist, aber das hier fällt komplett von der Reihe ab und wirkt (und spielt sich auch) ein wenig seltsam.
06:26:954 - 06:28:859 - imo empfinde ich die hohe Lautstärke als recht nervig, ich würde da ein paar Protzente runtersetzen. Ich verstehe schon, was dein Ziel da ist, allerdings hört es sich mit der jetzigen Lautstärke zu übersteuert an.
06:57:430 - 06:59:335 - Same here.

Sieht nach einer ziemlich spaßigen Map aus. :D
Topic Starter
Zetera

Stefan wrote:

Da aus dem AI Check von mir nichts geworden ist, schau ich mir die Map mal so an, da ich bei solchen Maps gerne pingelig bin, halte ich mich da nicht sonderlich zurück. :)

00:11:716 (1) - Ich finde, ein 1/2 Slider mit einem Circle noch dahinter würde besser passen.
00:55:526 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - Die Streamkurve ist ein wenig ausbaufähig, ich hab sie ein wenig ausgebessert. Wenn du magst, hier der Code:
284,320,55526,5,0,0:0:0:0:
260,332,55645,1,0,0:0:0:0:
232,336,55764,1,0,0:0:0:0:
208,332,55883,1,0,0:0:0:0:
184,316,56002,1,8,0:2:0:0:
168,296,56121,1,0,0:0:0:0:
160,272,56240,1,0,0:0:0:0:
160,244,56359,1,0,0:0:0:0:
172,220,56478,5,8,0:3:0:0:
192,204,56597,1,0,0:0:0:0:
212,188,56716,1,0,0:0:0:0:
232,172,56835,1,0,0:0:0:0:
252,156,56954,1,8,0:2:0:0:
268,136,57073,1,0,0:0:0:0:
280,112,57192,1,0,0:0:0:0:
272,88,57311,1,0,0:0:0:0:
04:14:573 (3) - Ändere den Slider mit dem Code hier, Kurve ist ein wenig angepasst im Kontrast zu 04:14:097 (2):
473,196,254573,2,0,B|481:165|481:165|484:128|440:60|352:48|292:144,2,238.00000453949,0|8|4,0:0|0:0|0:0,0:0:0:0:
04:24:573 (6) - Am Anfang fehlt ein Clap.
04:36:002 (4) - Hier ebenfalls.
04:40:287 (1) - Am Mittelpunkt fehlt ein Drum-Clap (?)
04:43:621 (3,1) - imo fällt das total aus dem Schema so wie du diese Kiai bislang gemappt hast; vor den Slidern die auf 1/4 repeaten hast du sonst den Slider zuvor auf 1/2 gemappt, was ansich ziemlich gut ist, aber das hier fällt komplett von der Reihe ab und wirkt (und spielt sich auch) ein wenig seltsam.
06:26:954 - 06:28:859 - imo empfinde ich die hohe Lautstärke als recht nervig, ich würde da ein paar Protzente runtersetzen. Ich verstehe schon, was dein Ziel da ist, allerdings hört es sich mit der jetzigen Lautstärke zu übersteuert an.
06:57:430 - 06:59:335 - Same here.

Sieht nach einer ziemlich spaßigen Map aus. :D
Took everything into consideration and fixed all things. Thanks for your mod!
rhalp10
Please help me to my beatmap..
https://osu.ppy.sh/forum/p/3059243/
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Zetera

rhalp10 wrote:

Please help me to my beatmap..
https://osu.ppy.sh/forum/p/3059243/
Please use #modreqs for.. modreqs.
Mao
Hat dir hier jemand ein modreq reingepostet? xD lol
Nimm auch mal nen Stern von mir~
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Zetera
Ja, hat jemand.

Thanks qq.
Firstdrew
Keep up the good work... I really like this... I wanted to map The Island so badly, but I'm still a noobie mapper. Maybe I'll map my own version of it someday! :D lol but I would love to see this ranked!
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Zetera
Why, thanks a lot. c:
CrazyrabbitKGE
What a lovely song... I will definitely download this right after it's ranked!

[Suggestions!]

00:10:764 (3) - you would like to make this slider symmetrical, right? just make a horizontal slider first, make the shape symmetrically, and rotate it 45 degrees using ctrl+shift+R.
00:15:526 (1) - same as above.
00:34:573 (1,2,3) - same as above.There are a lot more sliders like this, but fixing them won't take very long because you only need to copy, rotate and locate them.
01:32:668 (3,4,5,6) - move 3 a bit left so it would line up with the rest!
04:42:668 (2,3,1,2) - try lining them up neatly.
04:50:049 (1) - I don't think this part should be included in the kiai time.
06:57:311 (6,7,1,2,3) - same as 4:42.
08:53:739 (1) - it feels like the spinner should not be there and that long. What about replacing some previous notes with spinner?

seems like this map's major issue is the sliders... but you also have some really good sliders like 08:20:287 (2,3) though. I'm looking forward to it; good luck!
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Zetera

CrazyrabbitKGE wrote:

What a lovely song... I will definitely download this right after it's ranked!

[Suggestions!]

00:10:764 (3) - you would like to make this slider symmetrical, right? just make a horizontal slider first, make the shape symmetrically, and rotate it 45 degrees using ctrl+shift+R. Since there is nothing that can be symmetrical at all, I can't do that. I mean the halves have different curves and point into different directions. But I see that the slider isn't really clean, thus I'll try to put a better one there.
00:15:526 (1) - same as above.
00:34:573 (1,2,3) - same as above.There are a lot more sliders like this, but fixing them won't take very long because you only need to copy, rotate and locate them.
01:32:668 (3,4,5,6) - move 3 a bit left so it would line up with the rest!
04:42:668 (2,3,1,2) - try lining them up neatly.
04:50:049 (1) - I don't think this part should be included in the kiai time.
06:57:311 (6,7,1,2,3) - same as 4:42.
08:53:739 (1) - it feels like the spinner should not be there and that long. What about replacing some previous notes with spinner? Can't really agree with this, sorry.

seems like this map's major issue is the sliders... but you also have some really good sliders like 08:20:287 (2,3) though. I'm looking forward to it; good luck!
Tried my best with the thinks I didn't further explain.
shavit
I think you should add drum_and_bass to tags
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Zetera
Fixed (changed d'n'b to drum_and_bass). Thanks!
Secretpipe
It needs to be ranked now D:
/me hugs
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Zetera
v_v
Irreversible
[General]

Check the map yourself - sometimes 10% is audible, sometimes it's not. For the hitsound that aren't audible, please increase the volume a bit. (f.e. 00:00:764 (2) - )
Check aimod, there are unsnapped sliders.

[Absolution]

When I write DS or blanket, or if I'll pointing out some coordinates, it's just for aesthetics, because it's either too close, too far, or just messed up. I won't explain why I point it out.

00:03:145 (3) - DS (move further away)
00:10:764 (3) - remove whistle from body
00:12:192 (2) - I guess there is a whistle missing?
00:25:049 (4) - DS (move closer)
00:45:049 (1,2,1,2) - Unsnapped.

~

01:08:383 (4) - Even tho the sound is "longer" here, the extension sounds weird to me. I guess you emphasize the volume of the sound better, if you shorten it by 1/2.
01:11:597 - I can't hear a beat here, and the overmap doesn't fit really much. Correct me if I'm wrong, but i'd delete this circle.
01:16:002 (4) - ^

~

01:36:478 (3) - Blanket
01:42:192 (3) - blnket
01:46:954 (1) - 276 264 to get a straight line
01:59:097 (2,3,4,5) - The jump / nojump relation is quite weird here, and the song doesn't change at all, do you mind explaining me why you suddenly go with this spacing here? If you can't, please try to use the normal spacing used in this part already.
02:17:430 (1,2) - Why those extensions.. o.o 1/2 is better, and still outstanding with the slowdown, which is pretty interesting.
02:25:287 (2,3,4,5,6,1) - You used two triplets here, but only for once, I miss the consisntency, for example 02:26:954 (3) - here or 02:28:859 (1) - , you could go for circle, triplet, triplet too, well, if you want.
02:30:287 (4) - 191 99
02:30:525 (5) - 312 80
02:31:716 (1,2,1) - How about something like this to suit the time relation? What you have now is a pretty heavy antijump. http://puu.sh/9QLd7.png

~

02:51:716 (1) - blanket
03:02:192 (5) - nc to indicate the 1/4 sliders?
The part itself is fine, but not sure about the 1/4 spacing, i like it closer spaced better, but that's personal preference. Like http://puu.sh/9QLiT.png for example.

~

03:47:549 (4) - remoe that one, and make a jump with the next circle, fits the vocals better.
03:34:097 (2) - two long sliders really don't fit the vocals or the background.. i'd just go for the other rhythm you've used here, with a shortslider + circle
03:53:621 (1) - 48 24
03:53:859 (2) - 126 145
03:54:097 (3) - 80 300
03:54:573 (5) - 344 284
04:00:287 (1) - the extension doesn't fit again.
04:17:192 (2) - blanket

~

04:26:478 (5) - pls no exntesion
04:34:573 (1,2) - this one is cool tho, leave it.

~

Und hier wieder, ich versteh nicht warum du manchmal extendest und wann nicht. Wenn du schon extenden willst, dann machs konsistent. 04:57:430 (1,2) - zB hier - wäre für mich okay, aber wo sind die extensions 04:59:335 (1) - 05:01:240 (1) - etc? Vllt removest du den ersten einfach, ist weniger Aufwand xD

~

05:39:335 (3) - spacing (closer)
05:43:978 (3,4) - spacing (make it equal with the other 1/4?)
05:44:414 (5,6,7) - spacing
05:46:478 (5,6,1) - spacing (equality)
05:47:430 (2) - That's not really readable, because of the spacing again, it might be wrong read with 1/4
05:53:978 (4,5) - s p a c i n g
06:01:597 (5,6) - straight line please
06:02:192 (1) - spacing
06:04:573 (1) - I don't think anyone can read that this is 1/2
06:06:478 (2) - spacing
06:07:787 - circle missing
06:08:382 (1,2,3) - About this pattern, can you explain me why it looks like this, whereas 06:09:097 (1,2,3) - looks like.. this? xD I mean you could simply copy paste the second one and ctrl + h + j to the first one, would look better as a whole.
06:11:001 (4,5,6) - spacing (closer)
06:12:906 (4) - spacing
06:15:406 - circle
06:16:478 (1) - would map with 1/4 and not extended, as i told you yesterday
06:29:335 (1) - spacing, avoid overlap
06:36:954 (1,2,3) - spacing?
06:38:263 - circle
06:44:573 (1,2,3) - spacing
06:48:382 (2) - way too close to the previous object
06:57:668 (1,2,3) - increase the jump since it's a really strong part
07:03:620 (1,2) - I don't understand the rhythm here, you've made another one all the time at this parts :<. . well i do understand it, but consistency xD
07:06:954 (1) - 32 192 to have a lead-off jump?
06:10:287 (2) - If possible, move further away


Hab dir jez einfach mal alles rausgepointed, weil ich hab selten soviele verschiedene spacings für 1/4 gesehen. . . wäre echt einfach besser für das feeling der map es ein wenig ähnlicher zu haben.

~

07:57:906 (6,7,8,1) - Probably really misleading to read this as 1/6 and not as 1/4, move closer.
08:05:525 (4,5,6) - hm.. xD spacing seems so big to me
08:21:239 (1) - spacing, overlap
08:30:763 (1) - the downbeat should be clickable, so make it a circle please. An extension should be ok.
08:33:144 (1,2,3,4,5,6) - Thats a really hueg difficulty spike as its really really hard to play a pattern like this in compare to the rest (circle 1/4 jump). Please make sure that you have the jump from a slider > circle, not a circle > slider jump
08:46:477 (1) - overlap
08:52:668 (5,6,7,8,9,10) - not sure if readable. probably not, the 1/6 seems a bit confusing to me.

How about a really long spinner at the end?

~

The map itself got better according the rhythm, as last point let's fix up some spacing issues, then it's ready to give it a chance, I guess.

call me back, if you have a question don't hesitate asking me !

~
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Zetera
Will mod this asap. Thank you.
Topic Starter
Zetera
I guess I found a solution for every problem that you listed. I followed the instructions. Thanks for your mod!
Irreversible
bubbled
pw384
GJ
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