forum

Veritas Unae - ~DISK 1~

posted
Total Posts
27
Topic Starter
DeletedUser_6181859
This beatmap was submitted using in-game submission on 22 марта 2017 г. at 20:09:47

Artist: Veritas Unae
Title: ~DISK 1~
Tags: experimental piano disc homestuck unofficialmspafans land of fans and music 2
BPM: 80
Filesize: 1166kb
Play Time: 00:30
Difficulties Available:
  1. Advanced (1,93 stars, 40 notes)
  2. Easy (0,93 stars, 19 notes)
  3. Hard (2,61 stars, 52 notes)
  4. Normal (1,39 stars, 28 notes)
Download: Veritas Unae - ~DISK 1~
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------

5th mapset / 2nd ranked!
Easy / Normal / Advanced / Hard - completed by me
Also check: Weber's set / - Magic Bomb -'s set

Thanks to:
- Battle; - Bakari; - Feerum (24h rule); - Bakari
Special thanks:
Shumpei for beatmap banner
Kudosustar donaters:
Loreley - 8 kudosustars
Modders:
TheMefisto
francioszek
Battle (first BN check)
Bakari (second BN check)
TheMefisto
IRC about overall concept and spacing emphasize
22:46 100bit: Привет. Извини, что отвлекаю, но не могу ли попросить о моде?
22:46 TheMefisto: о/
22:46 TheMefisto: Да, я видел хайлайт, только что писать хотел, лол
22:46 TheMefisto: Скинь, посмотрю
22:46 *100bit is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1241727 Veritas Unae - ~DISK 1~]
22:47 100bit: Просто хочу эту побыстрее на ранк вывести. Она короткая довольно-таки.
22:47 TheMefisto: Окей, посмотрю
22:47 TheMefisto: Мб даже ирк проще будет
22:47 100bit: Ну, как хочешь, пока время есть.
22:48 TheMefisto: Можешь прямо сейчас?
22:48 100bit: Да.
22:49 TheMefisto: Сразу спрошу - уверен, что 1920х1200 - ранкабельно?
22:49 TheMefisto: Потому что я не помню
22:49 100bit: Да.
22:49 TheMefisto: Окей
22:50 TheMefisto: Изик
22:50 TheMefisto: Я бы сделал ДС побольше
22:50 TheMefisto: Потому что у тебя объекты при текущем оверлапаются
22:51 TheMefisto: 1.4 уже достаточно будет
22:51 100bit: У меня на нормале стоял 1.4, так что, возможно, повышу.
22:51 100bit: Там прикол в том, что слайдервелосити повыше.
22:51 TheMefisto: Ну у тебя на нормале СВ выше может быть, либо плотность объектов
22:51 TheMefisto: Это более-менее нормально
22:52 TheMefisto: Так что изик можно немного более растянутым сделать (в плане спейсинга)
22:52 100bit: Не люблю плотность объектов, из-за чего не очень нравится мапать нормалы, но тем не менее.
22:52 100bit: Окай, учту.
22:52 TheMefisto: 00:12:025 (1) -
22:52 TheMefisto: 00:15:025 (3) -
22:52 TheMefisto: Вот второй слайдер я бы предложил сделать похожей формы
22:53 TheMefisto: Потому что, насколько я знаю, во всяких гайдлайнах предостерегают от резких переходах у слайдеров в низких диффах
22:53 TheMefisto: А тут угол довольно острый
22:54 100bit: А, всё, понял, сейчас пофикшу.
22:54 TheMefisto: Ну ты и хитрый, лол
22:54 100bit: Пофикшено.
22:54 TheMefisto: Ровно 30 секунд
22:54 TheMefisto: Прям ровно
22:55 100bit: Кьюбей так делал.
22:55 100bit: Если не ошибаюсь
22:55 TheMefisto: Да не, просто забавным показалось
22:55 100bit: Да, вот здесь
22:55 *100bit is listening to [https://osu.ppy.sh/b/510510 I MY ME MINE - Troublemaker]
22:56 TheMefisto: Вообще, ты можешь тут сложности веселее сделать
22:56 100bit: Вообще в пример я брал не самый первый сет под манию, а под ктб, и там спиннер был ещё на 1/1 длиннее, ну я решил, что на лоудиффах и 5сек достаточно.
22:56 100bit: Да если б я умел.
22:56 TheMefisto: Я про параметры
22:56 TheMefisto: На харде ничего не мешает поставить хотя бы цс5
22:56 TheMefisto: А на адванседе цс4
22:56 TheMefisto: Я бы сделал изик с цс3
22:57 TheMefisto: А дальше +1
22:57 TheMefisto: Нормал 4, адвансед 5, хард 6
22:57 100bit: Да я как первый сет сделал с такими параметрами, так чот и продолжил.
22:57 100bit: Не так принципиально, думаю.
22:57 100bit: Хотя...
22:57 TheMefisto: Ну, не суть
22:57 100bit: lemme try
22:57 TheMefisto: Просто некоторые мысли
22:57 TheMefisto: Стой
22:57 TheMefisto: Давай я тогда мельком пройдусь по диффам
22:57 100bit: Стою.
22:58 TheMefisto: Чтобы сказать, что можно при изменении ЦС еще поправить
22:58 100bit: Окай.
22:59 TheMefisto: В нормале у тебя киай в точности такой же, как и перед киаем часть
22:59 TheMefisto: Это не хорошо
23:00 TheMefisto: Можешь там репиты убрать, просто слайдерами + нотами помапать
23:00 TheMefisto: Или чередовать хотя бы
23:00 TheMefisto: Он ведь не то, что ритмически такой же
23:00 TheMefisto: Там объекты такие же
23:01 TheMefisto: http://puu.sh/uOWBx/0790ca051b.jpg
23:01 TheMefisto: Просто как пример
23:01 100bit: Ну, он там отличается слайдервелосити.
23:02 100bit: Изик поправил, кстати.
23:02 TheMefisto: А еще лучше эти большие комбы разбить пополам
23:02 TheMefisto: 00:21:025 (7) - 00:09:025 (6) -
23:02 TheMefisto: Сюда НК воткнуть
23:03 100bit: Тогда лучше на цикрлы, ибо ритм начинается с них.
23:03 TheMefisto: Ну или не них, суть ты понял
23:03 100bit: А так поставил, да.
23:03 100bit: Над ремапом киая пока подумаю, но по сути у меня так во всех диффах, ибо трек почти один и тот же.
23:04 100bit: Просто я не знаю, как более правильно выделять аккорды в piano-музыке.
23:04 100bit: Ну, в маппинге.
23:04 TheMefisto: Ну, мне сначала показалось, что это вообще копипаста первой половины
23:04 TheMefisto: По объектам так и есть, по-крайней мере
23:05 100bit: Так и есть ексдее.
23:05 100bit: Да, самое быстрое, что я мапал.
23:06 TheMefisto: Адвансед
23:06 TheMefisto: 00:06:587 (3) -
23:06 TheMefisto: Это очень плохо звучит
23:06 100bit: Хотел билдап сделать.
23:06 TheMefisto: 00:06:025 (2) - Можешь ее репитом просто сделатэ
23:06 100bit: Может и поменяю.
23:07 100bit: Там все подобные ноты не выделены репитами, вдохновлялся мапсетом по piano11, там в некоторых местах также было.
23:07 TheMefisto: Ну ладно
23:07 TheMefisto: Просто у тебя 1 такой момент
23:07 TheMefisto: И звучит он не очень
23:08 TheMefisto: Из-за того, что слайдер оффбит получился
23:08 TheMefisto: И не на что его особо опереть
23:08 100bit: Ну хз, по сути билдап, но да, я сам понимаю, что звучит криво
23:09 TheMefisto: http://puu.sh/uOX8A/6ccf993b51.jpg
23:09 TheMefisto: Что-нибудь такое, например
23:09 TheMefisto: Или вместо репита сделать тоже слайдер + ноту
23:09 TheMefisto: В общем, пространство-то есть
23:09 TheMefisto: Думать тебе
23:09 TheMefisto: Не сказал бы, что мне адвансед понравился
23:10 100bit: Ну в принципе окай, про это я и сам понимаю
23:10 TheMefisto: Хардос
23:10 100bit: Как будет фантазия - обязательно замучу.
23:10 100bit: Хардос - слабое место, больно не бить.
23:11 TheMefisto: Вообще, первый же вход в слайдер странный
23:11 TheMefisto: Раз ты их симметричными сделал
23:11 TheMefisto: http://puu.sh/uOXkE/d75af3fad2.jpg
23:11 TheMefisto: Сделай так как-нибудь, что ли
23:11 TheMefisto: Только более ровно
23:12 100bit: Моя мечта мапать с левой части провалилась. Поправил.
23:13 TheMefisto: Почему спейсинг в киае такой же, как и не в киае?
23:13 TheMefisto: Пианино-то там расходится прям
23:14 TheMefisto: Да и СВ у тебя такой же
23:14 TheMefisto: Если на СВ еще без разницы, то ДС надо увеличить
23:14 TheMefisto: Ну либо СВ увеличить, чтобы те же 1.8 ДС стали чем-то более выделяющимся
23:14 100bit: Да, надо бы 1.3х или даже 1.4х сделать.
23:15 TheMefisto: Вон какой-нибудь 2.4 или 2.5 ДС сделай и нормально будет
23:15 TheMefisto: Чтобы не только слышно, но и видно было, что интенсивность повысилась
23:15 TheMefisto: За этим все
Caoutchouc
Lul 100bit, you wanna mod on this ok whatev.

Hard
00:01:150 (2,3,4,5) - I believe this could flow a little better, even if only for aesthetics.
00:19:150 (1,2) - Blanket it better or smth :v
00:22:150 (1,2,3) - Same :v
Lul there's nothing to mod here, too short.
Litharrale and Saturnalize suggested this

Advanced
00:13:150 (2,3) - I believe this could flow better

Normal
00:00:775 (1,2) - This blanked could be better I guess
00:03:025 (3,4) - This one could be a tiiiny bit better as well.
00:22:525 (4,5) - this one too

Not much to mod :\ I think this map is ok, keep on going, gl&hf!
Topic Starter
DeletedUser_6181859

francioszek wrote:

Lul 100bit, you wanna mod on this ok whatev.

Hard
00:01:150 (2,3,4,5) - I believe this could flow a little better, even if only for aesthetics.don't know that i can make here but flow between 00:03:025 (4,5) - is fixed a bit
00:19:150 (1,2) - Blanket it better or smth :v k
00:22:150 (1,2,3) - Same :v hmm, strange but i don't see any wrong with it
Lul there's nothing to mod here, too short.
Litharrale and Saturnalize suggested this LOL

Advanced
00:13:150 (2,3) - I believe this could flow betterhere is a triangle lol

Normal
00:00:775 (1,2) - This blanked could be better I guess
00:03:025 (3,4) - This one could be a tiiiny bit better as well.
00:22:525 (4,5) - this one too nah random pixels all fixed

Not much to mod :\ I think this map is ok, keep on going, gl&hf!
Thanks for blanket-checking lol
Battle


#modreqs thing


[Easy]
00:10:525 (4) - Would be nicer if this were a 3/4 repeat slider, right now your rhythm is rather monotonous with those 1/1 sliders from before
00:13:525 (2,3) - ^, there's not really a point in oversimplifying here when the beginning was pretty much like this

[Normal]
00:12:025 (1) - Slider shape doesn't really fit in well with literally the rest of the map lol, consider making this curved instead

[Advanced]
Increasing overall ds by a little bit so that things like 00:07:150 (1,2) - aren't awkwardly close and stacks like 00:08:087 (3,4) - aren't touching the slider before it would be a lot nicer imo
00:13:525 (3) - would be better to make a curved slider to be more symmetrical with 1
00:13:525 (3,4,5,1) - Flow here could improve by a lot, pretty jagged here

[Hard]
Increase overall stack leniency so stacks like 00:14:650 (5,6) - are actually stacked
00:07:150 (1,2,3,4) - mm having 1 being at a diagonal to 2 after 5 looks very visually unpleasing, consider changing this
00:09:025 (2,3) - Don't stack stuff like this, it doesn't really make sense why you did it, and is confusing to the players
00:19:525 (2) - Having a repeat slider for this one doesn't really make sense, these piano notes are stronger than 00:18:025 (3,4) - so should be clickable as well
00:21:025 (2,3) - Still not liking this
00:22:150 (1,2,3) - I often don't care about blankets, but this one is really off

That's pretty much it lol

Metadata confirmation then call me back
Topic Starter
DeletedUser_6181859
All fixed, thanks!

Battle wrote:

Metadata confirmation
https://unofficialmspafans.bandcamp.com ... o-disk-1-o

Battle wrote:

then call me back
Calling you back!
So strange because I map it inspired by your map.
===
And omg, thanks, Loreley, for 8 kudosustars!
Battle
recheck

easy: 00:10:525 (4) - curved would be better

advanced: 00:19:150 (1,2) - It would be nicer if these didn't overlap, you didn't overlap in the entire difficulty and it looks kinda awk here
00:15:025 (4,5,1) - Maybe try something like below instead? Also you should probs remove the NC on 00:16:525 -

hard: 00:21:025 (2,3) - and 00:22:150 (1,2) - should probs have movement since this is a really intense piano section
Topic Starter
DeletedUser_6181859

Battle wrote:

recheck
All is fixed except NC because SV-changing.
Also changed first patterns to stack because piano stuff isn't really so strong.
Battle
ok
TheMefisto
spudrank hyep
riffy
Wechanged a slider into two circles and moved a couple of objects around.

No IRC log provided because the stuff is in Russian and nobody would care anyway.

Qualified.
riffy
oh ok
Feerum
Hello!

Bakari requested the "DQ" to me. He forgot about the 24h Rule.
Please wait from now on 5 more hours before qualify it again

Reverted to Battle's Bubble
Topic Starter
DeletedUser_6181859

Feerum wrote:

Hello!

Bakari requested the "DQ" to me. He forgot about the 24h Rule.
Please wait from now on 5 more hours before qualify it again

Reverted to Battle's Bubble
Hello, and thanks! Yes, we really forgot about it.
===
IRC with Bakari if anyone want
19:23 100bit: Ирландия же.
19:23 *100bit is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1241727 Veritas Unae - ~DISK 1~]
19:24 Bakari: Принял, попробую успеть быстрее, чем за неделю \o/
19:24 100bit: Спасибо uwu
19:24 100bit: (спойлер - уже баблед)
19:25 Bakari: А, так там тупо сердечко прицепить
19:26 100bit: Ну, я просто не совсем уверен, что карта нормальная, ибо три мода всего.
19:31 Bakari: irc/forum?
19:31 100bit: Можно ирк, если сейчас отписывать будешь.
19:32 Bakari: metadata?
19:33 100bit: p/5889399 / https://unofficialmspafans.bandcamp.com ... o-disk-1-o
19:40 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1241725 Veritas Unae - ~DISK 1~ [Advanced]]
19:40 Bakari: 00:10:525 (2,3) - Я бы тут еще 3/4 слйдер с реверсом оставил
19:40 Bakari: А дальше уже можно 3/4 оставлять, там игроки точно уже поймут, как ритм идет
19:40 100bit: А с 00:13:525 (3) - в таком случае что делать?
19:41 Bakari: А оттуда уже можно чем понравится мапать, хоть слайдерами, хоть серклами
19:42 Bakari: Суть в том, чтоб сразу не обрушивать серклы с 3/4, а дать въехать в ритм
19:43 Bakari: 00:21:025 (2,4) - из-за стака оверлапаются. Может вручную стакнешь?
19:44 100bit: Могу в принципе на стаке повысить дс, но не знаю, принимается ли это.
19:44 100bit: Там я его оставил 1.8х, хотя при 1.9х всё вполне себе.
19:46 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1241727 Veritas Unae - ~DISK 1~ [Hard]]
19:46 Bakari: 00:20:650 (1,4) - не знаю, я бы их параллельными сделал. как-то логичнее смотрится\
19:47 100bit: Сделал более идентичными.
19:47 Bakari: 00:22:525 (3) - замени на два серкла, там два примерно равносильных бита
19:50 100bit: Сделал таким же, как 00:13:150 (2,3,4,5) .
19:50 100bit: Хотя, стак там вроде не нужен...
19:51 Bakari: И еще одно
19:51 Bakari: У тебя в Adv/H из-за спейсинга слайдеры по ощущенияз значительно медленнее движений между объектами
19:52 Bakari: В принципе это работает на выделение клавишных, но из-за этого флоу кажется тяжелее
19:56 100bit: В адванцеде так сильно не ощущаю, в харде да, есть такое, особенно в киае
19:58 Bakari: Оно так и задумывалось?
19:58 Bakari: Если нет, то стоит что-то поделать со скоростями
19:58 Bakari: Если нормально, то апдейти
19:59 100bit: В принципе да, я задумывал, что скорость в киае будет побольше в харде
20:00 100bit: Вместе с этим немного так пострадал и спейсинг, но вроде не вижу в этом чего-то плохого
20:00 Bakari: Ну окей, скажи, как апдейтнешь
20:02 100bit: Уптейднул.
20:03 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1241725 Veritas Unae - ~DISK 1~ [Advanced]]
20:03 Bakari: 00:10:525 (2,1) - тут такой спейсинг и нужен?
20:05 100bit: :thinking:
20:05 100bit: По инерции сделал, пойду фиксить
20:05 100bit: Ибо у меня в харде на том месте стак стоял, думаю, не стоит так делать
20:09 Bakari: Океееей, готов?
20:09 100bit: Неееет
20:09 100bit: Ещё кое-что нашёл
20:09 100bit: В хардеце и адванцеде джамп между 00:16:525 (1,1) - был разным, сейчас сделал более похожим
20:10 100bit: Теперь готов.
20:10 Bakari: А в Нормале что-то менял?
20:10 100bit: Там один микро-джамп в 0.04х.
20:10 100bit: 00:10:150 (3,4) -
20:10 100bit: И всё.
20:10 Bakari: Точно готов?
20:11 100bit: are you ready kids?
20:11 100bit: aye aye captain!
Doyak

Bakari wrote:

Wechanged a slider into two circles and moved a couple of objects around.

No IRC log provided because the stuff is in Russian and nobody would care anyway.

Qualified.
I think you should still post the actual log to earn a kudosu?
Topic Starter
DeletedUser_6181859

Doyak wrote:

I think you should still post the actual log to earn a kudosu?
Hello, IRC log is already posted in p/5894179 - this post.
Actually we changed:
  1. Advanced: 00:10:525 (2) - changed to slider from 3/4slider+circle
  2. Hard: 00:20:650 (1,4) - changed it to more parallel
  3. Hard: 00:22:525 (3,4) - changed to circles and remaked flow around.
I also change minor stuff, mainly some blankets and jump between 00:16:525 (1,1) in last diff.
Doyak
kms I'm blind
riffy
well, at least you weren't the one who screw up and qualifide in advance \o/
riffy
A'rite, should be good now.

Bakari wrote:

Qualified.
Namki
hi but hitsound quality kinda lacks.

For instance, here you have kinda strong beats 00:05:837 - / 00:07:337 - / 00:08:837 - / 00:17:837 - etc — which is stronger than a common sound as 00:05:650 - etc - but weaker than 00:06:025 - etc. Whistle would be better than an usual soft hitnormal.
00:04:525 - isn't clap fitting here better as this is new measure and this is sorta strong enough for a clap, instead.
00:15:025 (6) - the same goes for this. This is even stronger than a common sound which you were emphasizing with a clap. Also, it is a good spot to place a NC in Hard.
Also, this 00:13:150 (2,3) - pattern in Hard kinda triggers me out. Very uncommon pattern, don't you think so? It would be really much better if they were stacked as here 00:14:650 (5,1) - .
00:22:337 (2) - this place here seems like you've forgotten clap.
Also, this 00:24:775 (1) - finish here sounds too inconsisnent and unfitting. If a finish here, why then not here as well 00:12:025 - ?

You'd better sort this out because now it seems not that good as is may be.
Pachiru
I think I'll start to map 15 seconds songs :)

Gratz 100bit !
Topic Starter
DeletedUser_6181859

Namki wrote:

hi but hitsound quality kinda lacks.

For instance, here you have kinda strong beats 00:05:837 - / 00:07:337 - / 00:08:837 - / 00:17:837 - etc — which is stronger than a common sound as 00:05:650 - etc - but weaker than 00:06:025 - etc. Whistle would be better than an usual soft hitnormal. :arrow: Huh? I can't say that it's "stronger", it at least octave/tone change and no more than. But chord is really stronger.
00:04:525 - isn't clap fitting here better as this is new measure and this is sorta strong enough for a clap, instead. :arrow: Nope. This note needs whistle because it's not really high. Also, the same hitsound I put in 00:03:587 which have identical sound.
00:15:025 (6) - the same goes for this. This is even stronger than a common sound which you were emphasizing with a clap. Also, it is a good spot to place a NC in Hard. :arrow: Maybe this chord really need higher hitsound, but I think that minor change of ONE hitsound not worth disqualifide and searching of new BNs. About NC - it's really not needed because it's not a new chapter of song. Also all diffs was mapped without NC here.
Also, this 00:13:150 (2,3) - pattern in Hard kinda triggers me out. Very uncommon pattern, don't you think so? It would be really much better if they were stacked as here 00:14:650 (5,1) - . :arrow: Stack in 00:14:650 is maked due to the fact that it's differs from another notes around by tone. Don't think that 2-3 should have stack. And please, don't compare this with 00:23:650 (5,6) because this patterns is a bit different.
00:22:337 (2) - this place here seems like you've forgotten clap. :arrow: It's really don't fit this note. Also, it sounds awful.
Also, this 00:24:775 (1) - finish here sounds too inconsisnent and unfitting. If a finish here, why then not here as well 00:12:025 - ? :arrow: At 00:24:775 (1) i hear chord consisting of three notes but i don't hear the same at 00:12:025 and all other sounds. You compared "high" and "low" beats a second ago but forgot about it now :thinking:

You'd better sort this out because now it seems not that good as is may be.
Thanks for checking anyway.

IamKwaN wrote:

We do not disqualify such minor issue since a while ago unless the mapper wants to fix it.
===

Pachiru wrote:

I think I'll start to map 15 seconds songs :)

Gratz 100bit !
It should be a new level of mapping. Thanks!
Namki
Fine then.
Grats~
Shmiklak
Grats~
Chalwa
Gratzzzz :D
Topic Starter
DeletedUser_6181859
Thanks for all!
/insert slowpoke here/
BryLego
I love this map...
Please sign in to reply.

New reply