forum

zts - Captain Murasa

posted
Total Posts
61
Topic Starter
Reiji-RJ
This beatmap was submitted using in-game submission on 18 февраля 2015 г. at 21:37:01

Artist: zts
Title: Captain Murasa
Source: 東方Project
Tags: touhou minamitsu sound sepher cradle2 seirensen selfregards3 czl code label 東方星蓮船 Undefined Fantastic Object th12
BPM: 140
Filesize: 12020kb
Play Time: 05:42
Difficulties Available:
  1. Aye aye, Sir! (3,62 stars, 961 notes)
Download: zts - Captain Murasa
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Beware of Ghost Ship

Redownload the map please due to widescreen sb!!
IceBeam
woohoo!
Vass_Bass
YEAH
BEWARE OF THE BLACK SHIP!
Rue
Ну наконец-то!
Rue
pls carry on
eikkaleyd
WAT Captain Murasa My fav!
[DBF]
Fucking amazing.
Natteke
gogo for approval
Leader
HI REIJI
Topic Starter
Reiji-RJ

Leader wrote:

HI REIJI
Hi Riidaa <3
pregnant_man
ода
Stefan
omg this
Kyubey
Привет!
Отключи каунтдаун, он всё равно не работает, да и вообще прошлый век.
А ещё, какие сложноразличимые комбоцвета. :( Но лучшего варианта тут не придумаешь.
[мапка]
00:22:342 (4,6) - я не знаю, должно ли быть это бланкетом, но если должно, то почему бы не подровнять его? заодно и треугольник чуть красивее сделать можно
00:24:056 (8,9,10,11,1) - я бы этот стак подвинул чуть левее, чтобы и спейсинг был ровнее, и чтобы расстояние до хвоста 00:23:199 (6) - этого слайдера было таким же, какое у 00:23:842 (7) - до него
01:09:056 (1,2) - бланкет
02:20:627 (8,9,10) - подними выше, он оверлапает со шкалой нажатий, которую все включают
02:50:627 (3,4) - опустила бы на 2 грида, чтобы ромб ровнее был
03:21:485 - буу
04:28:984 (8,9) - подвинь на 1-2 грида влево, а то как-то сплющенно фигура выглядит
04:57:484 (1,2,3) - треугольник?
05:18:913 (4,5) - зачем такой большой спейсинг? играется плохо
05:29:199 (4,5) - здесь тоже ближе бы подвинул, ибо игралось неудобно

А вообще, слишком хорошая карта, я даже не знаю, к чему и придраться. Давай аппрувай!
tomhet65
  1. 00:08:199 (5,1) - Как-то вместе визуально не смотрятся, попробуй 00:07:556 (2,3,4,5,6) - сдвинуть так http://puu.sh/cD5gP/4cf271b6a6.jpg
  2. 00:05:627 (1,2) - Стак?
  3. 00:13:770 (11,12,13) - Тут какие-то совсем тихие звуки, может как-нибудь паузу там сделать?
  4. 00:35:199 (2,3) - А тут как раз не хотелось бы. Только как бы начинаешь входить в поток, как нац - а тут не будет ноты. http://puu.sh/cD5VU/7227320674.jpg либо пустить такие паузы в начале на такой музыке.
  5. 00:48:270 (10,1) - Слегка уменьшить джамп?
  6. 01:14:842 (4,5,6,7,8) - Левее, тоже уменьшить нужно.
  7. 01:39:699 (8) - Чуть дальше может? Очень красивое движение получилось, небольшой джамп бы его подчеркнул. Чем дольше смотрю карту тем она мне больше нравится. И больше понимаю что мой маппинг просто гребаный рандом ,_,
  8. 01:41:627 (6,9) - Может их чуть-чуть еще наклонить, чтобы не напрашивалась параллель с 01:42:056 (7,8) -
  9. 02:02:842 (7,8,1) - Выровнять спейсинг (путем смещения всего квадрата и немного 02:01:770 (3) - чтоб сгладить джамп).
  10. 01:53:199 (6) - Может его подровнять со слайдером? Либо сделать более явный треугольник.
  11. 02:26:627 (7) - 02:26:627 (7,8) - Зацепился глаз, может http://puu.sh/cD7ea/6758a094c4.jpg
  12. 02:30:913 (8) - Я хотел его поправить, но осу крашилась раз за разом. В общем, развернуть для читаемости куда-нибудь.
  13. 02:51:913 (1) - и далее - Может сделать планомерное снижение спейсинга тут, попробуй.
  14. 03:58:770 (1,1) - Сколько раз играл - столько раз не дотягивал. Очень коварное там замедление на коротком слайдере, думаешь что 1/2.
  15. 04:01:770 (6,7,1) - Подровнять спейсинг или сохранить треугольник? Посложнее гамлетского вопроса.
  16. 05:02:092 (5) - Сложновато читается.
  17. 05:19:234 (5) - А тут почему-то нормально, гм. Думаю, если начинать вводить в ритм слайдеры с синего то сначала надо дать на такой музыке что-то без скачка, вроде 05:03:056 (7,8) - а потом уже делать такие штуки.
Ну, мой фав говорит сам за себя, мапа очень классная и выглядит что хоть сразу ранкай. Из пожеланий, очень хотелось бы играть чуть больший спейсинг или какие-нибудь бодрящие джампы во втором киае, но это может я просто инсейно-ребенок, мне когда хорошо то хочется попрыгать, да пожмякать. Скорейшего аппрува!
Topic Starter
Reiji-RJ

Kyubey wrote:

Привет! Привет-привет!
Отключи каунтдаун, он всё равно не работает, да и вообще прошлый век. Ой, и правда D:
А ещё, какие сложноразличимые комбоцвета. :( Но лучшего варианта тут не придумаешь.
[мапка]
00:22:342 (4,6) - я не знаю, должно ли быть это бланкетом, но если должно, то почему бы не подровнять его? заодно и треугольник чуть красивее сделать можно дад, сделала
00:24:056 (8,9,10,11,1) - я бы этот стак подвинул чуть левее, чтобы и спейсинг был ровнее, и чтобы расстояние до хвоста 00:23:199 (6) - этого слайдера было таким же, какое у 00:23:842 (7) - до него амм, тут пока оставила, потом еще посмотрю ._.
01:09:056 (1,2) - бланкет одеяльце :з
02:20:627 (8,9,10) - подними выше, он оверлапает со шкалой нажатий, которую все включают сделано
02:50:627 (3,4) - опустила бы на 2 грида, чтобы ромб ровнее был не, там не должен быть ромбик!
03:21:485 - буу *тут должен быть тот самый ХННГГГХХХ-ный смайл, но у меня его нет :(
04:28:984 (8,9) - подвинь на 1-2 грида влево, а то как-то сплющенно фигура выглядит о, да, пофиксила
04:57:484 (1,2,3) - треугольник? нен!
05:18:913 (4,5) - зачем такой большой спейсинг? играется плохо чуть сократила
05:29:199 (4,5) - здесь тоже ближе бы подвинул, ибо игралось неудобно и тут

А вообще, слишком хорошая карта, я даже не знаю, к чему и придраться. Давай аппрувай!
Спасибо большое, Кюючан!

tomhet65 wrote:

  1. 00:08:199 (5,1) - Как-то вместе визуально не смотрятся, попробуй 00:07:556 (2,3,4,5,6) - сдвинуть так http://puu.sh/cD5gP/4cf271b6a6.jpg сдвинула :3
  2. 00:05:627 (1,2) - Стак? нен, зачем? О:
  3. 00:13:770 (11,12,13) - Тут какие-то совсем тихие звуки, может как-нибудь паузу там сделать? нен, тут мне нравится, как звучит тихий стрим
  4. 00:35:199 (2,3) - А тут как раз не хотелось бы. Только как бы начинаешь входить в поток, как нац - а тут не будет ноты. http://puu.sh/cD5VU/7227320674.jpg либо пустить такие паузы в начале на такой музыке. но тут такой ритм :с
  5. 00:48:270 (10,1) - Слегка уменьшить джамп? хмм, еще раз сыграю и посмотрю ._.
  6. 01:14:842 (4,5,6,7,8) - Левее, тоже уменьшить нужно. а тут сделала вроде
  7. 01:39:699 (8) - Чуть дальше может? Очень красивое движение получилось, небольшой джамп бы его подчеркнул. Чем дольше смотрю карту тем она мне больше нравится. И больше понимаю что мой маппинг просто гребаный рандом ,_, ух ты, пофиксила, спасибо! О: (хотя там был треугольник... но да ладно)
  8. 01:41:627 (6,9) - Может их чуть-чуть еще наклонить, чтобы не напрашивалась параллель с 01:42:056 (7,8) - ну тут вроде все дело в параллели как раз...
  9. 02:02:842 (7,8,1) - Выровнять спейсинг (путем смещения всего квадрата и немного 02:01:770 (3) - чтоб сгладить джамп). сделано!
  10. 01:53:199 (6) - Может его подровнять со слайдером? Либо сделать более явный треугольник. тоже сделано!
  11. 02:26:627 (7) - 02:26:627 (7,8) - Зацепился глаз, может http://puu.sh/cD7ea/6758a094c4.jpg я так часто делаю D:
  12. 02:30:913 (8) - Я хотел его поправить, но осу крашилась раз за разом. В общем, развернуть для читаемости куда-нибудь.
  13. 02:51:913 (1) - и далее - Может сделать планомерное снижение спейсинга тут, попробуй. хммм, там он и так маленький вроде
  14. 03:58:770 (1,1) - Сколько раз играл - столько раз не дотягивал. Очень коварное там замедление на коротком слайдере, думаешь что 1/2. пока оставила
  15. 04:01:770 (6,7,1) - Подровнять спейсинг или сохранить треугольник? Посложнее гамлетского вопроса. Иии рейджи решает главный вопрос бытия, оставив все как есть!
  16. 05:02:092 (5) - Сложновато читается. тоже не знаю пока 3:
  17. 05:19:234 (5) - А тут почему-то нормально, гм. Думаю, если начинать вводить в ритм слайдеры с синего то сначала надо дать на такой музыке что-то без скачка, вроде 05:03:056 (7,8) - а потом уже делать такие штуки.
Ну, мой фав говорит сам за себя, мапа очень классная и выглядит что хоть сразу ранкай. Из пожеланий, очень хотелось бы играть чуть больший спейсинг или какие-нибудь бодрящие джампы во втором киае, но это может я просто инсейно-ребенок, мне когда хорошо то хочется попрыгать, да пожмякать. Скорейшего аппрува!
Над джампами тоже еще подумаю! Спасибо большое, няша! :3
Kaguya Hourain
Hello!!~ TicClick posted on our team's queue sooo here's your mod! :D

Aye aye, sir!
  1. Best diffname ever
  2. 00:53:413 (5,6) - Hmm the sounds here are barely audible. I'd raise volume by 10-20% so that we have no complications.
  3. 01:20:627 (5) - A whistle would be nice here! :D
  4. 01:44:520 (3,4,5) - This could be off-putting. Probably a bit confusing for the target playerbase. Most likely they're going to think this is a plain old triple. Solution would be to space the double from the slider even just a little bit.
  5. 01:45:913 (6,7,8) - This on the other hand I think has enough space in time to not be so confusing! \:D/
  6. 02:13:770 (8,9,10,1) - Same confusing issue as above, try spacing the slider a little bit!
  7. 02:43:342 (5,7) - Hmmm this could also be confusing. Moving the second slider just a tiny bit lower could help!
  8. 03:33:485 (1) - Why is this here only? You might want to add it on the previous part that does this, over 03:21:485 - here!
  9. 04:11:627 (4,5,6,7,8,1) - The 1/2 stack here is pretty confusing. I can see you did it on purpose though :P
  10. 05:11:306 (1,1) - Well technically this is a Hard diff, spinner is so so close to the next object it's gonna be pretty hard to hit it, especially since it's a bit far off the center of the map! Not really sure how you can fix this. You could end the spinner 1/1 earlier and add a circle on the next white tick, since the dragged sound becomes way different and has lower volume after that part.
  11. 05:22:663 (6,1) - Hmmm why not space this? You have the same pattern but with 1/4 time spacing throughout the map, this could get confusing.
  12. 05:29:520 (5,1) - If you change the above one change this as well 8-)
  13. 05:36:377 (6,1) - And finally, same here :P
  14. I think you could map the rest of the song, ending here feels pretty unnatural in my opinion. Totally up to you <:

Wow this is really really nice! I enjoy Natteke's map, I enjoy this way more! Great great job with everything! Have my babies stars!

Here is a replay if you need feedback!
Okoayu
i think i love you

also the diffname could have each word capitalised at least it feels weird to see "sir" without a capital S imo.

might mod randomly if you don't rank it before i decide to

yes i will come back
00:59 Okoratu: hi
00:59 Okoratu: i just found out that zts seems to have released captain Murasa on the album Selfregards3
00:59 Reiji-RJ: Hello
00:59 Reiji-RJ: what O:
01:00 Okoratu: http://codeztslabel.info/album/ztsl020
01:00 Reiji-RJ: it was on Cradle
01:00 Okoratu: track a3 o.o
01:00 Reiji-RJ: wow
01:00 Okoratu: i recently looked up all the umineko metadata for a beatmap project thread
01:00 Reiji-RJ: seems I have to add this one to tags
01:00 Reiji-RJ: xD
01:00 Okoratu: that's how i got there in the first place
01:01 Reiji-RJ: O:
01:01 Okoratu: and maybe code label and CZL
01:01 Okoratu: [http://puu.sh/dCWly/87ad17de89.png because]
01:01 Okoratu: lol
01:01 Reiji-RJ: okie~
01:01 Reiji-RJ: give me a sec
01:03 Okoratu: [https://osu.ppy.sh/forum/t/267238 the beatmap project was this thing]
01:03 Okoratu: sitting through all music boxes took... time
01:04 Reiji-RJ: could you edit your post so that I could give you kd?
01:04 Okoratu: i will probably come back to mod lol
01:04 Reiji-RJ: wow
01:04 Reiji-RJ: That would be really great!
Topic Starter
Reiji-RJ
Don't die

to Okoratu: shall I give you kd now or wait for mod? D:
Okoayu
hey


General
  1. i think title should be キャプテン・ムラサ and rest stays same thing
    http://sepher.jp/circle/circle_34.htm also calls it that way so yea
  2. i love how you colorhaxed the whole thing just to do one red note and the sb is also simple but awesome
  3. your normal-hitclap looks like you just cut off its end, why
  4. your ship1.png is even pixel-y in it's current small size, can't you get like the same pic with less pixels ? (just sayaing that it wouldn't take that much to make this a widescreen sb)
    ah ok the ship1.png is blurry because it iss most likely upscaled from a 320x200 or something image .-.
  5. Probably going for some kind of original image for this ship is also an option
  6. You don't seem to get rid of the Background in the Storyboard when it is clearly not needed. You can just fade it out completely in parts like 03:05:627 - to 04:16:342 - which saves you some really unnecessary SB load!
  7. YOUR NORMAL-HITCLAP IS NOT EVEN USED SINCE ALL YOUR GREEN LINES USE THE DEFAULT N INSTEAD OF N:C1
  8. 03:33:485 - would have the spotlight go from right to left instead from left to right again to make it look like the spotlight thing is coming back

Aye aye, Sir!
  1. Ayyy
  2. dunno if you're a fan of decimal map stats but i think AR 8.5 is pretty cool on this
  3. 00:03:485 (4,5,6,7,1) - i personally would avoid stacking them like that, because that is pretty much hard to read and you don't really do it for the rest of the map, things like 00:10:342 (5,6,7,8,1) - are more straight-forward and thus easier to comprehend: same applies to 00:06:913 (4,5,6,7,1) -
  4. 00:14:842 - idk why you would constantly ignore the red tick sound here for this part - i would have done triplets on sliderheads - but due to that spacings like 00:17:627 (1,2) - or 00:15:913 (5,6) - look and feel a bit too short imo, either adding more space to make it more obvious that this is some 3/4 rhythm or avoiding 3/4 rhythm by adding circle would make more sense to me yea
  5. 00:24:056 (8,9,10,11,1) - this just does not really feel nice because you got these 2 blue tick sounds in 00:24:163 (9,11) - which are quite strong but you don't even need to move in order to play them, you could probably delete the circle on the red tick and make this a doublet jump thing similar to 00:27:485 (9,10,11,1) - . an up - down or left - righty kind of movement would be cool
  6. 00:30:913 (8,9,10,11,1) - i think placing this stream a bit further away from slider would make this a bit more straightforward because you did 2.0 spacing from 00:29:627 (6) - into this slider but only 1.2 spacing from 00:30:056 (7) - to stream, doing something around 1.5 or so would be easieer to comprehend imo
  7. 00:32:199 (4) - you miss a whistle on 00:32:520 - by doing this rhythm,
    yess
  8. 00:34:342 (9) - i expected doublet thing instead of slider, was a bit disappointed in that regard
  9. 00:35:199 (2,3,4) - spacing might look too normal for 3/4 things
  10. 00:47:842 (7,8,9,10) - should increase overall spacing of this triangle thing to like 1.4 or 1.5x, 00:48:056 (8,9,10) - will stack ingame so they will break the perfect triangle thing with 00:47:842 (7) - anyway hehe
  11. 01:14:842 (4,5,7,8) - everything in this map stacks of some sort but these 2 instances don't, just saying that you could do custom stacks to force them to (like 01:22:985 (2,3) - )
  12. 01:26:413 (1) - i think extending it to the blue tick in 01:26:949 - is underrepresenting that sound there, you should probably end it on the red tick and add a circle on the blue so you have both of these strong sounds as objects you can click on
  13. 01:35:735 (2,3,4,5,6) - first of all this stream is ignoring the blue tick sound in 01:36:163 - which i cannot really comprehendo so yea doing something like shortening that slider to the previous red tick because there's a strong sound and then doing stream might be good idea:
  14. 01:42:485 (8) - pretty minor but would move a bit to the right to have its spacing look more even with 01:42:056 (7,9) - visually:
  15. 01:44:413 - leaving this one out feels a bit weird because 01:43:985 - and 01:44:199 (2) - are mapping the same sound things so making 01:44:199 (2) - an 1/2 slider would make more sense sound-wise
  16. 01:45:913 (6) - same somewhat applies here dunno
  17. w/e you do this in this whole part .-. could still vary that rhythm somewhat because right now what you do about this kind of sound is always the same kind of thing so yea
  18. 02:07:127 (8) - would unstack so you have to move to play this strong sound (somewhat like 01:39:485 (7,8,1) - is what i was thinking of)
  19. 02:20:627 (8,9,10) - would move this a bit further to the right because autostacking will do something like the following illustrationg to 8,9:
  20. 03:58:770 (1,1,1) - would probably do wiggle things for all 3 to stress that this part is different than everything else
  21. 03:59:199 (1) - changing SV to 0.95 gets rid of weird thing on the end of it
  22. 04:12:270 (8,1) - wouldn't doing custom stack to other side be also straightforward idk
  23. 04:24:806 (4) - weird streamspacing stuff
  24. 04:29:413 - could switch kiai off here for flash in 04:30:056 - would fit imo
  25. 04:44:627 (3,4) - would prefer higher spacing because this looks kind of very similar to your 1/4 space things
  26. 04:50:199 (7,8,9,10,1) - see above
  27. 05:07:770 (1) - it's probably worth it redrawing some longer sliders like this with the newer slider calculation algorithm to have overall smoother shapes for thehse 1/1 or longer sliders
  28. 05:11:306 (1) - would end it 1/2 or 1/1 earlier to map strong sound with circle
  29. 05:21:163 (9) - moving this one up a bit (and disregarding stack) would make for less awkwardy flow into 05:21:377 (10,1) - imo
  30. 05:29:520 (5) - 1/4 spacing felt so inappropriately huge for this calmer part qq something like 05:32:627 (6,7) - would be more good yea

about hitsounds

why do you use green lines for changing from N to S in the beginning when you can just change to another sampleset on the left side and make the green line stuff less overcomplicated
00:21:056 - what happened to your clap pattern from here until 00:28:342 - ??
00:37:877 (8,9) - forgot whistles here i think
00:53:627 (1) - whistle on head as well
00:53:627 (1) - is sliderbody whistle intention or mistake
01:09:056 - why do you suddenly change your whistlepattern for things like 01:09:485 (2,3) - (see 01:06:056 (1,2) - for what i mean)
02:24:270 - according to your whistlepattern not mapping this loses you soft whistle, dunno if that's important to you
03:53:306 (5) - i think this should have soft sampleset because 03:51:056 (3) - (not sure tho)
you could have pretty easily avoided this green line massacre by just using the things in the top left corner above select... i guess

I liked how you Kd'd the metadata thing so that i come back to this sooner

now excuse me i'll leave a few stars here
ryuu
хай, рейджик
qb попросил меня
надеюсь, ты не против, если я попытаюсь найти что-то моддируещееся в твоей милой диффе

генерал

играю я такая с релаксом её щас
и мне приходит идея
может закинешь в папку пустые секшнпасс и фейл?
а то брейки в тех охуенно-напряженных моментах. и у меня такой "пилик"
а у кого-то вообще говно всякое стоит
всё впечатление испортит кароч
вот

И В СЕРЕДИНЕ КАРТЫ Я ИДУ В ПАПКУ И ВИЖУ ИХ ТАМ
но у меня всё равно был звук
я хз, почему
скин не выключала
а ещё в сб, когда огонек ползет, слева у меня красные полосы

диффка

00:49:127 (2,3) - не сделаешь из этого трипл по музыке?
01:26:413 (1) - не сделаешь в конце дабл, как 01:23:949 (6,7,1) - тут?
02:15:377 (4) - отодвинь его дальше мб от пред.? или если хочешь оставить его на середине, то пред. отодвинь левее и ниже. а то играла. и как-то близко показалось
02:25:663 (5) - мб его два раза по часовой и ктрлg?
02:57:056 (5) - ^
04:26:199 - сделать тут так же, как 04:22:770 - ? потому что я тут тоже слышу этот стрим :<
ну окей. тут 04:33:056 - тоже так. поэтому так задумано, я думаю. так что забей
04:39:913 - а тут снова стрим! ну кароч. хз. как хочешь
05:08:627 (3) - может повернуть его на сколько-нибудь градусов по часовой? для меня так будет милее относительно пред. слайдера
05:15:806 - а ты не думала с этого момента выделять вот эти штуки вислами? я именно про тело. но биты на таких моментах тоже есть. ну я думаю, ты поняла, про что я. 05:19:234 - 05:22:663 - и т.д.

удачки, няша
прости, что придралась к диффке
Ongaku
Someone requested me to mod this... so why not?

General
-Everything seems fine in my view, so i might just be a blanket mod :P
-The scary board scared me at first. lol.


The Mod
Aye aye, Sir!

00:07:770 (4) - Rotate by 5 on selection centre.
00:08:199 (5,6) - Rotate by -5 on selection centre.
00:09:056 (1,3) - You don't suppose these could align, would you?
00:11:627 (5,6) - They don't align. Try aligning them.
00:21:056 (1) - Fix blanket.
00:23:199 (6) - Rotate by -2 on selection centre.
00:42:485 (3) - Blanket over 00:42:913 (4) - ?
00:51:913 (1) - Rotate by 1 on selection centre and overlap 00:50:842 (8) - .
01:09:485 (2) - Rotate by -2 on selection centre.
01:15:913 (1) - Rotate by -3 on selection centre.
01:29:842 (2,3) - Ctrl+G?
02:22:770 (5,6) - Try blanketing them on each other?
02:28:342 (2) - Try blanketing it over 02:28:770 (3) - ?
02:36:913 (6) - Rotate by 4 on selection centre.
02:38:199 (1) - Rotate by -2 on selection centre.
02:47:949 (8) - Rotate by -1 on selection centre.
03:48:056 (7) - Rotate by -2 on selection centre.
04:02:413 (3,5) - They do not align, so try to align them.
04:21:484 (5) - Rotate by 2 on selection centre.
05:07:770 (1) - Rotate by -6 on selection centre.
05:21:484 (1) - Rotate by 3 on selection centre.
05:37:342 (2,3,4) - Rotate by 4 on selection centre, if you intend for it be a blanket

Comment:
Not that big of a mod, I understand, but I'm not that experienced yet. Sorry about that. But overall, this is a nice map. It may be slow, but the way you mapped it seems... smooth and nice, in my opinion. Good luck on this. :)
Topic Starter
Reiji-RJ

Okoratu wrote:

hey


General
  1. i think title should be キャプテン・ムラサ and rest stays same thing Yeesh
    http://sepher.jp/circle/circle_34.htm also calls it that way so yea
  2. i love how you colorhaxed the whole thing just to do one red note and the sb is also simple but awesome oh thanks!! *^*
  3. your normal-hitclap looks like you just cut off its end, why eh... do I have customs?
  4. your ship1.png is even pixel-y in it's current small size, can't you get like the same pic with less pixels ? (just sayaing that it wouldn't take that much to make this a widescreen sb)
    ah ok the ship1.png is blurry because it iss most likely upscaled from a 320x200 or something image .-.
  5. Probably going for some kind of original image for this ship is also an option
  6. You don't seem to get rid of the Background in the Storyboard when it is clearly not needed. You can just fade it out completely in parts like 03:05:627 - to 04:16:342 - which saves you some really unnecessary SB load! I CAN'T MAKE SB, I USED TO BUT NOW CAN'T
  7. YOUR NORMAL-HITCLAP IS NOT EVEN USED SINCE ALL YOUR GREEN LINES USE THE DEFAULT N INSTEAD OF N:C1 omg, I DO HAVE IT. wow. deleted D:
  8. 03:33:485 - would have the spotlight go from right to left instead from left to right again to make it look like the spotlight thing is coming back
Cause this is light of a lighthouse, so it goes 'round'

Aye aye, Sir!
  1. Ayyy
  2. dunno if you're a fan of decimal map stats but i think AR 8.5 is pretty cool on this fixed!
  3. 00:03:485 (4,5,6,7,1) - i personally would avoid stacking them like that, because that is pretty much hard to read and you don't really do it for the rest of the map, things like 00:10:342 (5,6,7,8,1) - are more straight-forward and thus easier to comprehend: same applies to 00:06:913 (4,5,6,7,1) - But I like stacking :<
  4. 00:14:842 - idk why you would constantly ignore the red tick sound here for this part - i would have done triplets on sliderheads - but due to that spacings like 00:17:627 (1,2) - or 00:15:913 (5,6) - look and feel a bit too short imo, either adding more space to make it more obvious that this is some 3/4 rhythm or avoiding 3/4 rhythm by adding circle would make more sense to me yea I like this 3/4 pause like in Natteke's map
  5. 00:24:056 (8,9,10,11,1) - this just does not really feel nice because you got these 2 blue tick sounds in 00:24:163 (9,11) - which are quite strong but you don't even need to move in order to play them, you could probably delete the circle on the red tick and make this a doublet jump thing similar to 00:27:485 (9,10,11,1) - . an up - down or left - righty kind of movement would be cool the moment on 27 sec is quite different cause there's some kind of pause in music. That's why there is no red note
  6. 00:30:913 (8,9,10,11,1) - i think placing this stream a bit further away from slider would make this a bit more straightforward because you did 2.0 spacing from 00:29:627 (6) - into this slider but only 1.2 spacing from 00:30:056 (7) - to stream, doing something around 1.5 or so would be easieer to comprehend imo fixed
  7. 00:32:199 (4) - you miss a whistle on 00:32:520 - by doing this rhythm, the same rhythm everywhere is quite boooring so I put reverse slider here :<
    yess
  8. 00:34:342 (9) - i expected doublet thing instead of slider, was a bit disappointed in that regard yeaah, true. Fixed
  9. 00:35:199 (2,3,4) - spacing might look too normal for 3/4 things but it does?...
  10. 00:47:842 (7,8,9,10) - should increase overall spacing of this triangle thing to like 1.4 or 1.5x, 00:48:056 (8,9,10) - will stack ingame so they will break the perfect triangle thing with 00:47:842 (7) - anyway hehe fixed
  11. 01:14:842 (4,5,7,8) - everything in this map stacks of some sort but these 2 instances don't, just saying that you could do custom stacks to force them to (like 01:22:985 (2,3) - ) naah this triangle should have stack!
  12. 01:26:413 (1) - i think extending it to the blue tick in 01:26:949 - is underrepresenting that sound there, you should probably end it on the red tick and add a circle on the blue so you have both of these strong sounds as objects you can click on fixed
  13. 01:35:735 (2,3,4,5,6) - first of all this stream is ignoring the blue tick sound in 01:36:163 - which i cannot really comprehendo so yea doing something like shortening that slider to the previous red tick because there's a strong sound and then doing stream might be good idea: noooo :<
  14. 01:42:485 (8) - pretty minor but would move a bit to the right to have its spacing look more even with 01:42:056 (7,9) - visually: But that's the point
  15. 01:44:413 - leaving this one out feels a bit weird because 01:43:985 - and 01:44:199 (2) - are mapping the same sound things so making 01:44:199 (2) - an 1/2 slider would make more sense sound-wise I mapped with my own rhythm here :D like ma sensei IceBeam does
  16. 01:45:913 (6) - same somewhat applies here dunno ^
  17. w/e you do this in this whole part .-. could still vary that rhythm somewhat because right now what you do about this kind of sound is always the same kind of thing so yea
  18. 02:07:127 (8) - would unstack so you have to move to play this strong sound (somewhat like 01:39:485 (7,8,1) - is what i was thinking of) I will think about it
  19. 02:20:627 (8,9,10) - would move this a bit further to the right because autostacking will do something like the following illustrationg to 8,9: fixed
  20. 03:58:770 (1,1,1) - would probably do wiggle things for all 3 to stress that this part is different than everything else no! The wiggle only for second one <3
  21. 03:59:199 (1) - changing SV to 0.95 gets rid of weird thing on the end of it b-but... that could be barely seen
  22. 04:12:270 (8,1) - wouldn't doing custom stack to other side be also straightforward idk It's made on purpose
  23. 04:24:806 (4) - weird streamspacing stuff true, fixed
  24. 04:29:413 - could switch kiai off here for flash in 04:30:056 - would fit imo done~
  25. 04:44:627 (3,4) - would prefer higher spacing because this looks kind of very similar to your 1/4 space things But it is 1/4 space thing D:
  26. 04:50:199 (7,8,9,10,1) - see above
  27. 05:07:770 (1) - it's probably worth it redrawing some longer sliders like this with the newer slider calculation algorithm to have overall smoother shapes for thehse 1/1 or longer sliders but I miss that old sliders ;'<
  28. 05:11:306 (1) - would end it 1/2 or 1/1 earlier to map strong sound with circle fixed
  29. 05:21:163 (9) - moving this one up a bit (and disregarding stack) would make for less awkwardy flow into 05:21:377 (10,1) - imo but stack!!
  30. 05:29:520 (5) - 1/4 spacing felt so inappropriately huge for this calmer part qq something like 05:32:627 (6,7) - would be more good yea Moved them closer a bit

about hitsounds

why do you use green lines for changing from N to S in the beginning when you can just change to another sampleset on the left side and make the green line stuff less overcomplicated green lines are awesome! And I've made this map before that new update
00:21:056 - what happened to your clap pattern from here until 00:28:342 - ?? I liked how Natteke missed that clap pattern here, so I did exactly the same thing
00:37:877 (8,9) - forgot whistles here i think No, it was on purpose but nvm, added
00:53:627 (1) - whistle on head as well no D:
00:53:627 (1) - is sliderbody whistle intention or mistake intension
01:09:056 - why do you suddenly change your whistlepattern for things like 01:09:485 (2,3) - (see 01:06:056 (1,2) - for what i mean) On purpose! Cause one whistle pattern for whole part sucks
02:24:270 - according to your whistlepattern not mapping this loses you soft whistle, dunno if that's important to you that's ok
03:53:306 (5) - i think this should have soft sampleset because 03:51:056 (3) - (not sure tho) this note has strong instrument in music, dunno
you could have pretty easily avoided this green line massacre by just using the things in the top left corner above select... i guess

I liked how you Kd'd the metadata thing so that i come back to this sooner Just as planned!

now excuse me i'll leave a few stars here
Oh my god, what a good mod! Thank you a lot. Gave you one more kd, cause you are awesome and helped me DON'T DENY KD PLS
Ringating
bg mod

bg un-letterboxed and cropped to 16:9 (original found by Okoratu)
also I hear that you will be considering getting a widescreen sb.
Here are some widescreen replacements for your current images:
ship1
(also found by okoratu) your original ship1 image was pretty low res, and since it is effectively the bg for a good portion of the song it really needs to be higher res. This is the highest resolution available of the image you used originally, and it's still quite low res. So, I suggest either using the image below or finding something else.
ship
This is basically the same base image, just cropped for widescreen. The res is non-standard, but that will be fine once scaled properly in the sb.
spotlight
I'm not sure if this image will need a new widescreen counterpart, but it would make sense for it to be needed, so I just went ahead and made it. Same vertical res as original, I just extended it horizontally to achieve a widescreen aspect ratio.
no kudosu
Topic Starter
Reiji-RJ

ryuu wrote:

хай, рейджик
qb попросил меня
надеюсь, ты не против, если я попытаюсь найти что-то моддируещееся в твоей милой диффе

генерал

играю я такая с релаксом её щас
и мне приходит идея
может закинешь в папку пустые секшнпасс и фейл?
а то брейки в тех охуенно-напряженных моментах. и у меня такой "пилик"
а у кого-то вообще говно всякое стоит
всё впечатление испортит кароч
вот
Да-да-да, я сама, когда мапала, думаю "будут играть короче, криповый момент, самый важный, а тут ПИЛИК-ПИЛИК, ВЫ ПРОШЛИ ЧАСТЬ!! и вся атмосфера рушится". Так что ты читаешь мои мысли прям!
И В СЕРЕДИНЕ КАРТЫ Я ИДУ В ПАПКУ И ВИЖУ ИХ ТАМ
но у меня всё равно был звук Переиграла, послушала. И правда есть D: втф
я хз, почему
скин не выключала
а ещё в сб, когда огонек ползет, слева у меня красные полосы Эм, да. У меня тоже есть. Странно 3:

диффка

00:49:127 (2,3) - не сделаешь из этого трипл по музыке? Сделала!
01:26:413 (1) - не сделаешь в конце дабл, как 01:23:949 (6,7,1) - тут? Да, по моду Окотару сделала
02:15:377 (4) - отодвинь его дальше мб от пред.? или если хочешь оставить его на середине, то пред. отодвинь левее и ниже. а то играла. и как-то близко показалось чуть-чуть подвинула
02:25:663 (5) - мб его два раза по часовой и ктрлg? нееен
02:57:056 (5) - ^ нен, тут тоже так нравится О:
04:26:199 - сделать тут так же, как 04:22:770 - ? потому что я тут тоже слышу этот стрим :< Этот стрим у меня только в конце таких частей
ну окей. тут 04:33:056 - тоже так. поэтому так задумано, я думаю. так что забей
04:39:913 - а тут снова стрим! ну кароч. хз. как хочешь
05:08:627 (3) - может повернуть его на сколько-нибудь градусов по часовой? для меня так будет милее относительно пред. слайдера пусть таким будет :3
05:15:806 - а ты не думала с этого момента выделять вот эти штуки вислами? я именно про тело. но биты на таких моментах тоже есть. ну я думаю, ты поняла, про что я. 05:19:234 - 05:22:663 - и т.д.Тогда теряется весь финиш. Но добавила софтовый вистл на тело, мне нравится

удачки, няша
прости, что придралась к диффке
Спасибо за мод! Почти все исправила О:

Ongaku wrote:

Someone requested me to mod this... so why not?

General
-Everything seems fine in my view, so i might just be a blanket mod :P
-The scary board scared me at first. lol.


The Mod
Aye aye, Sir!

00:07:770 (4) - Rotate by 5 on selection centre.
00:08:199 (5,6) - Rotate by -5 on selection centre.
00:09:056 (1,3) - You don't suppose these could align, would you?
00:11:627 (5,6) - They don't align. Try aligning them.
00:21:056 (1) - Fix blanket.
00:23:199 (6) - Rotate by -2 on selection centre.
00:42:485 (3) - Blanket over 00:42:913 (4) - ?
00:51:913 (1) - Rotate by 1 on selection centre and overlap 00:50:842 (8) - .
01:09:485 (2) - Rotate by -2 on selection centre.
01:15:913 (1) - Rotate by -3 on selection centre.
01:29:842 (2,3) - Ctrl+G?
02:22:770 (5,6) - Try blanketing them on each other?
02:28:342 (2) - Try blanketing it over 02:28:770 (3) - ?
02:36:913 (6) - Rotate by 4 on selection centre.
02:38:199 (1) - Rotate by -2 on selection centre.
02:47:949 (8) - Rotate by -1 on selection centre.
03:48:056 (7) - Rotate by -2 on selection centre.
04:02:413 (3,5) - They do not align, so try to align them.
04:21:484 (5) - Rotate by 2 on selection centre.
05:07:770 (1) - Rotate by -6 on selection centre.
05:21:484 (1) - Rotate by 3 on selection centre.
05:37:342 (2,3,4) - Rotate by 4 on selection centre, if you intend for it be a blanket

Comment:
Not that big of a mod, I understand, but I'm not that experienced yet. Sorry about that. But overall, this is a nice map. It may be slow, but the way you mapped it seems... smooth and nice, in my opinion. Good luck on this. :)
Fixed some blanketing and rotating, thank you <3
Okoayu
oops I did not read that thing about not denying kd.


nonetheless I think I would recheck this after a few more mods.

if you got any questions contact me ingame~
TicClick
  1. Source: 東方Project
  2. Ещё тэги: 東方星蓮船 Undefined Fantastic Object, может быть, th12
  1. 00:12:485 (7) - нк потеряла, ой, сейчас всё дальше улетит
  2. 00:32:199 (4) - не вижу смысла в повторе, его можно убрать и сделать трипл где-нибудь там, где слышно
  3. 00:45:056 (1) - свисток на начало? ну и дальше на такие же
  4. 01:09:056 - фонтан?
  5. 01:22:770 (1,2) - всегда сбивает с толку, но, думаю, это из-за карты Теке, где на месте 2 пустота
  6. 02:08:199 (3,4) - уменьшить бы спейсинг, рядом же точно такой же паттерн, но с меньшим (или увеличь на нём)
  7. 02:26:627 (7,8) - не нравится, выгнуть бы длинный http://puu.sh/eeHUB/09863aa2ec.jpg или что-то сделать с паттерном вообще
  8. 02:29:627 (4) - нк под музыку
  9. 02:58:342 (7,8) - трипл или короткий слайдер с повтором?
  10. 02:58:770 (1) - закончи лучше на белом тике
  11. 03:05:627 - начало перерыва лучше оттянуть до 03:12:485, чтобы корабль появлялся вместе с угасанием интерфейса. Если он туда не дотягивается, (не забудь сначала сохранить дифку, а потом) поменять в .osu первый перерыв в Events на это и переоткрыть дифку:
    2,192485,212810
  12. 03:58:770 (1,1) - первое замедление плохо читается, второй разгон после него — тоже, либо поставь их ближе, чтобы сбить комбо было трудней
  13. 04:57:484 - фонтан для симметрии
  14. 05:11:306 (1) - должен кончиться вместе с появлением звука, то есть на четверть раньше
и ещё посмотри сверху чей-то пост, там что-то, связанное с широкоформатной сб, от тебя хотят, я не стал вчитываться, а тем более — перекачивать ещё раз, вдруг ты уже сделала, просто у меня старая копия
Xgor
Hey got PM from Okoratu to mod the SB.
So here's a short one.

[Images]
From what I understand you wanted to change to this SB would work with widescreen right?
Well all you really need to do is have the images be in 16:9 widescreen instead of 4:3 as it is right now.

The section-fail/section-pass is just pure black right now, as those images actually affect SB load it's much better to have a blank 1x1 image for those instead.


[SB Load]
Right now you haven't disabled your background image.
It's explained how to do it here. ( t/55177 )
After you done that you can SB it in at the parts where you want it to show up as you do use the image for the most part of the SB. The default colour on a map background with removed background is black so you won't even need black.png for this SB if you use that to your advantage.

If you do this the SB should never get +5.0 at any point.
Topic Starter
Reiji-RJ

TicClick wrote:

  1. Source: 東方Project
  2. Ещё тэги: 東方星蓮船 Undefined Fantastic Object, может быть, th12 Добавила все


  1. 00:12:485 (7) - нк потеряла, ой, сейчас всё дальше улетит угу
  2. 00:32:199 (4) - не вижу смысла в повторе, его можно убрать и сделать трипл где-нибудь там, где слышно а мне нравится, ритм не такой однообразный
  3. 00:45:056 (1) - свисток на начало? ну и дальше на такие же добавила
  4. 01:09:056 - фонтан? да!
  5. 01:22:770 (1,2) - всегда сбивает с толку, но, думаю, это из-за карты Теке, где на месте 2 пустота наверное, поэтому не пофиксила
  6. 02:08:199 (3,4) - уменьшить бы спейсинг, рядом же точно такой же паттерн, но с меньшим (или увеличь на нём) уменьшила :3
  7. 02:26:627 (7,8) - не нравится, выгнуть бы длинный http://puu.sh/eeHUB/09863aa2ec.jpg или что-то сделать с паттерном вообще выгнула
  8. 02:29:627 (4) - нк под музыку дааааад
  9. 02:58:342 (7,8) - трипл или короткий слайдер с повтором? трипл
  10. 02:58:770 (1) - закончи лучше на белом тике хорошо
  11. 03:05:627 - начало перерыва лучше оттянуть до 03:12:485, чтобы корабль появлялся вместе с угасанием интерфейса. Если он туда не дотягивается, (не забудь сначала сохранить дифку, а потом) поменять в .osu первый перерыв в Events на это и переоткрыть дифку:
    2,192485,212810
    классная идея, но почему-то брейк даже с кодом не хочет вставать на место :/
  12. 03:58:770 (1,1) - первое замедление плохо читается, второй разгон после него — тоже, либо поставь их ближе, чтобы сбить комбо было трудней приблизила
  13. 04:57:484 - фонтан для симметрии агааа
  14. 05:11:306 (1) - должен кончиться вместе с появлением звука, то есть на четверть раньше пофиксила
и ещё посмотри сверху чей-то пост, там что-то, связанное с широкоформатной сб, от тебя хотят, я не стал вчитываться, а тем более — перекачивать ещё раз, вдруг ты уже сделала, просто у меня старая копия
Спасибо большое! О:

Xgor wrote:

Hey got PM from Okoratu to mod the SB.
So here's a short one.

[Images]
From what I understand you wanted to change to this SB would work with widescreen right?
Well all you really need to do is have the images be in 16:9 widescreen instead of 4:3 as it is right now.

The section-fail/section-pass is just pure black right now, as those images actually affect SB load it's much better to have a blank 1x1 image for those instead.


[SB Load]
Right now you haven't disabled your background image.
It's explained how to do it here. ( t/55177 )
After you done that you can SB it in at the parts where you want it to show up as you do use the image for the most part of the SB. The default colour on a map background with removed background is black so you won't even need black.png for this SB if you use that to your advantage.

If you do this the SB should never get +5.0 at any point.
Thank you a lot, fixed my sb! :3 Now it's widescreen, so redowload please

Ringating wrote:

bg mod

bg un-letterboxed and cropped to 16:9 (original found by Okoratu)
also I hear that you will be considering getting a widescreen sb.
Here are some widescreen replacements for your current images:
ship1
(also found by okoratu) your original ship1 image was pretty low res, and since it is effectively the bg for a good portion of the song it really needs to be higher res. This is the highest resolution available of the image you used originally, and it's still quite low res. So, I suggest either using the image below or finding something else.
ship
This is basically the same base image, just cropped for widescreen. The res is non-standard, but that will be fine once scaled properly in the sb.
spotlight
I'm not sure if this image will need a new widescreen counterpart, but it would make sense for it to be needed, so I just went ahead and made it. Same vertical res as original, I just extended it horizontally to achieve a widescreen aspect ratio.
no kudosu
Yessss, thanks to you! *^*
TicClick
Touhou в тэги, раз из источника пропало. Ещё я почему-то пропустил 05:18:913 (4,5) - , там такой скачок, что кажется, что между слайдерами половина бита, а не четверть. Лучше такое делать поздней, когда ритм будет более узнаваемым, а здесь множителя где-нибудь около 3−3.5 на глаз хватит (можно меньше, если выйдет).

По поводу перерыва — осу почему-то подчищает его каждый раз при сохранении файла, видимо, считая, что перерывы, затянутые более, чем на 12 битов 5 секунд, не должны жить. С этим можно бороться, добавляя его вручную каждый раз после применения вообще всех правок и их сохранения. Делать тебе это придётся ещё раза два-три, думаю, но это того стоит, уж больно удачно вписывается под корабль.
TicClick
Take your bubble #1!
alacat
awesome map Reiji sensei D:
Topic Starter
Reiji-RJ

TicClick wrote:

Take your bubble #1!
Thank you!!

alacat wrote:

awesome map Reiji sensei D:
Awwww, arigatou, Neko-san >w<
TicClick
To anyone who's gonna mod this next: before changing map's status in any way, please ensure that the interface disappears after the break right when the ship starts fading out at 03:12:485 in test/play mode.
Okoayu
imma mod this next yes
TicClick
Have to pop this due to restrictions RC puts on SB sprites size:
Storyboard images must be at a reasonable size for their usage. For most uses (e.g. full-screen images), the maximum is 800x600 pixels for 4:3 aspect ratio images, although 640x480 is highly preferred. For widescreen mode (recommended) the maximum is 960x540 pixels for 16:9 aspect ratio images and 960x600 for 16:10 images
Русский вариант
Картинки для сториборда должны быть подходящего размера. Размер полноэкранных картинок не должен превышать 800×600 пикселей для 4:3. При (рекомендуемой) поддержке широкоформатных сторибордов размеры спрайтов ограничиваются 960×540 пикселями для 16:9 и 960×600 для 16:10

You have two possible options:
  1. Apply a quick fix by Okoratu, which reduces SB load, and also replace sprites by those of lower dimensions, or
  2. Wait for a while (say, about two weeks) while this rule is being proposed: t/276337
Call me if anything happens, and I'll gladly restore the bubble.
Okoayu
Hi i forgot that the map has Audioleadin so using this code instead of the first few lines (i guess you will find them) will have the bg added there when starting the map
Sprite,Background,Centre,"bg.png",320,240
F,0,-1500,178770,1
S,0,-1500,185627,0.625
F,0,178770,185627,1,0

lol sorry
Vass_Bass
Lazy ass, rank it faster
Kyubey
Что там со сторибордами-то? Гинкиху от алаката вообще с 2100×1308 картинками ранкнули, и ничего никто не сказал.
Okoayu
theoretically you could cut each of these bgs in 4 parts and position them correctly while scaling them to 0.625x to bypass this rule but

i don't think anyone cares

either way
TicClick

Kyubey wrote:

Что там со сторибордами-то? Гинкиху от алаката вообще с 2100×1308 картинками ранкнули, и ничего никто не сказал.
критерии по сб проверяются через раз, не в последнюю очередь — как раз из-за таких вот «исключений», когда никто не посмотрел, а затем на это стали ссылаться

с одной стороны, это довольно слабое правило, так как до всех постепенно доходит, что оно устарело и ограничения пора бы уже поднять
с другой стороны, правила есть правила, и пока ограничения не увеличили, в действии всё ещё старые, которым надо следовать, пусть они, к сожалению, и формальны, и отвратительны

ну или никто не мешает подождать до обновления. или воспользоваться каким-нибудь хаком, например, тем, который предложили сверху. надо посмотреть, выйдет ли у меня провернуть это и position все кусочки correctly в воскресенье всё должно решиться, ну или хотя бы сдвинуться с мёртвой точки
Okoayu
if you ungrave it - the SB rule is getting amended today -

00:54:913 (2) - is actually 1/6 and not 1/8
02:30:913 (5) - not sure about this one either, i do think it is 1/6
Topic Starter
Reiji-RJ

Okoratu wrote:

if you ungrave it - the SB rule is getting amended today -

00:54:913 (2) - is actually 1/6 and not 1/8
02:30:913 (5) - not sure about this one either, i do think it is 1/6
Yes, I was waiting for this! Gonna revive it today
Stefan
Nice! it's back :3
TicClick
напиши мне, когда ты перезальёшь дифку, она просит апдейт после прекачивания
ну и реверсы из поста наверху поправить не забудь

ещё фон как-то резко появляется, так и надо, или?..
TicClick
Well, SB limits are extended now. Take your #1 back!
Okoayu
chekin'

ok just one question is it your intention that the ship is moving the whole time now
and uhh the different volumes on

don't make thaat much sense, at least to me

does this need epilepsy warning for the white flash.

also don't forget the custom break thing, that resets upon saving
TicClick
yes
Okoayu
lovely

#2 about damn time
Kyubey
Пааааплыли!
Topic Starter
Reiji-RJ
Nice boat.
Thanks to all!! <333
show more
Please sign in to reply.

New reply