ода
Спасибо большое, Кюючан!Kyubey wrote:
Привет! Привет-привет!
Отключи каунтдаун, он всё равно не работает, да и вообще прошлый век. Ой, и правда D:
А ещё, какие сложноразличимые комбоцвета. Но лучшего варианта тут не придумаешь.
[мапка]
00:22:342 (4,6) - я не знаю, должно ли быть это бланкетом, но если должно, то почему бы не подровнять его? заодно и треугольник чуть красивее сделать можно дад, сделала
00:24:056 (8,9,10,11,1) - я бы этот стак подвинул чуть левее, чтобы и спейсинг был ровнее, и чтобы расстояние до хвоста 00:23:199 (6) - этого слайдера было таким же, какое у 00:23:842 (7) - до него амм, тут пока оставила, потом еще посмотрю ._.
01:09:056 (1,2) - бланкет одеяльце :з
02:20:627 (8,9,10) - подними выше, он оверлапает со шкалой нажатий, которую все включают сделано
02:50:627 (3,4) - опустила бы на 2 грида, чтобы ромб ровнее был не, там не должен быть ромбик!
03:21:485 - буу *тут должен быть тот самый ХННГГГХХХ-ный смайл, но у меня его нет
04:28:984 (8,9) - подвинь на 1-2 грида влево, а то как-то сплющенно фигура выглядит о, да, пофиксила
04:57:484 (1,2,3) - треугольник? нен!
05:18:913 (4,5) - зачем такой большой спейсинг? играется плохо чуть сократила
05:29:199 (4,5) - здесь тоже ближе бы подвинул, ибо игралось неудобно и тут
А вообще, слишком хорошая карта, я даже не знаю, к чему и придраться. Давай аппрувай!
Над джампами тоже еще подумаю! Спасибо большое, няша! :3tomhet65 wrote:
Ну, мой фав говорит сам за себя, мапа очень классная и выглядит что хоть сразу ранкай. Из пожеланий, очень хотелось бы играть чуть больший спейсинг или какие-нибудь бодрящие джампы во втором киае, но это может я просто инсейно-ребенок, мне когда хорошо то хочется попрыгать, да пожмякать. Скорейшего аппрува!
- 00:08:199 (5,1) - Как-то вместе визуально не смотрятся, попробуй 00:07:556 (2,3,4,5,6) - сдвинуть так http://puu.sh/cD5gP/4cf271b6a6.jpg сдвинула :3
- 00:05:627 (1,2) - Стак? нен, зачем? О:
- 00:13:770 (11,12,13) - Тут какие-то совсем тихие звуки, может как-нибудь паузу там сделать? нен, тут мне нравится, как звучит тихий стрим
- 00:35:199 (2,3) - А тут как раз не хотелось бы. Только как бы начинаешь входить в поток, как нац - а тут не будет ноты. http://puu.sh/cD5VU/7227320674.jpg либо пустить такие паузы в начале на такой музыке. но тут такой ритм :с
- 00:48:270 (10,1) - Слегка уменьшить джамп? хмм, еще раз сыграю и посмотрю ._.
- 01:14:842 (4,5,6,7,8) - Левее, тоже уменьшить нужно. а тут сделала вроде
- 01:39:699 (8) - Чуть дальше может? Очень красивое движение получилось, небольшой джамп бы его подчеркнул. Чем дольше смотрю карту тем она мне больше нравится. И больше понимаю что мой маппинг просто гребаный рандом ,_, ух ты, пофиксила, спасибо! О: (хотя там был треугольник... но да ладно)
- 01:41:627 (6,9) - Может их чуть-чуть еще наклонить, чтобы не напрашивалась параллель с 01:42:056 (7,8) - ну тут вроде все дело в параллели как раз...
- 02:02:842 (7,8,1) - Выровнять спейсинг (путем смещения всего квадрата и немного 02:01:770 (3) - чтоб сгладить джамп). сделано!
- 01:53:199 (6) - Может его подровнять со слайдером? Либо сделать более явный треугольник. тоже сделано!
- 02:26:627 (7) - 02:26:627 (7,8) - Зацепился глаз, может http://puu.sh/cD7ea/6758a094c4.jpg я так часто делаю D:
- 02:30:913 (8) - Я хотел его поправить, но осу крашилась раз за разом. В общем, развернуть для читаемости куда-нибудь.
- 02:51:913 (1) - и далее - Может сделать планомерное снижение спейсинга тут, попробуй. хммм, там он и так маленький вроде
- 03:58:770 (1,1) - Сколько раз играл - столько раз не дотягивал. Очень коварное там замедление на коротком слайдере, думаешь что 1/2. пока оставила
- 04:01:770 (6,7,1) - Подровнять спейсинг или сохранить треугольник? Посложнее гамлетского вопроса. Иии рейджи решает главный вопрос бытия, оставив все как есть!
- 05:02:092 (5) - Сложновато читается. тоже не знаю пока 3:
- 05:19:234 (5) - А тут почему-то нормально, гм. Думаю, если начинать вводить в ритм слайдеры с синего то сначала надо дать на такой музыке что-то без скачка, вроде 05:03:056 (7,8) - а потом уже делать такие штуки.
Oh my god, what a good mod! Thank you a lot. Gave you one more kd, cause you are awesome and helped me DON'T DENY KD PLSOkoratu wrote:
hey GeneralCause this is light of a lighthouse, so it goes 'round'
- i think title should be キャプテン・ムラサ and rest stays same thing Yeesh
http://sepher.jp/circle/circle_34.htm also calls it that way so yea- i love how you colorhaxed the whole thing just to do one red note and the sb is also simple but awesome oh thanks!! *^*
- your normal-hitclap looks like you just cut off its end, why eh... do I have customs?
- your ship1.png is even pixel-y in it's current small size, can't you get like the same pic with less pixels ? (just sayaing that it wouldn't take that much to make this a widescreen sb)
ah ok the ship1.png is blurry because it iss most likely upscaled from a 320x200 or something image .-.- Probably going for some kind of original image for this ship is also an option
- You don't seem to get rid of the Background in the Storyboard when it is clearly not needed. You can just fade it out completely in parts like 03:05:627 - to 04:16:342 - which saves you some really unnecessary SB load! I CAN'T MAKE SB, I USED TO BUT NOW CAN'T
- YOUR NORMAL-HITCLAP IS NOT EVEN USED SINCE ALL YOUR GREEN LINES USE THE DEFAULT N INSTEAD OF N:C1 omg, I DO HAVE IT. wow. deleted D:
- 03:33:485 - would have the spotlight go from right to left instead from left to right again to make it look like the spotlight thing is coming back
Aye aye, Sir!
- Ayyy
- dunno if you're a fan of decimal map stats but i think AR 8.5 is pretty cool on this fixed!
- 00:03:485 (4,5,6,7,1) - i personally would avoid stacking them like that, because that is pretty much hard to read and you don't really do it for the rest of the map, things like 00:10:342 (5,6,7,8,1) - are more straight-forward and thus easier to comprehend: same applies to 00:06:913 (4,5,6,7,1) - But I like stacking :<
- 00:14:842 - idk why you would constantly ignore the red tick sound here for this part - i would have done triplets on sliderheads - but due to that spacings like 00:17:627 (1,2) - or 00:15:913 (5,6) - look and feel a bit too short imo, either adding more space to make it more obvious that this is some 3/4 rhythm or avoiding 3/4 rhythm by adding circle would make more sense to me yea I like this 3/4 pause like in Natteke's map
- 00:24:056 (8,9,10,11,1) - this just does not really feel nice because you got these 2 blue tick sounds in 00:24:163 (9,11) - which are quite strong but you don't even need to move in order to play them, you could probably delete the circle on the red tick and make this a doublet jump thing similar to 00:27:485 (9,10,11,1) - . an up - down or left - righty kind of movement would be cool the moment on 27 sec is quite different cause there's some kind of pause in music. That's why there is no red note
- 00:30:913 (8,9,10,11,1) - i think placing this stream a bit further away from slider would make this a bit more straightforward because you did 2.0 spacing from 00:29:627 (6) - into this slider but only 1.2 spacing from 00:30:056 (7) - to stream, doing something around 1.5 or so would be easieer to comprehend imo fixed
- 00:32:199 (4) - you miss a whistle on 00:32:520 - by doing this rhythm, the same rhythm everywhere is quite boooring so I put reverse slider here :<
yess- 00:34:342 (9) - i expected doublet thing instead of slider, was a bit disappointed in that regard yeaah, true. Fixed
- 00:35:199 (2,3,4) - spacing might look too normal for 3/4 things but it does?...
- 00:47:842 (7,8,9,10) - should increase overall spacing of this triangle thing to like 1.4 or 1.5x, 00:48:056 (8,9,10) - will stack ingame so they will break the perfect triangle thing with 00:47:842 (7) - anyway hehe fixed
- 01:14:842 (4,5,7,8) - everything in this map stacks of some sort but these 2 instances don't, just saying that you could do custom stacks to force them to (like 01:22:985 (2,3) - ) naah this triangle should have stack!
- 01:26:413 (1) - i think extending it to the blue tick in 01:26:949 - is underrepresenting that sound there, you should probably end it on the red tick and add a circle on the blue so you have both of these strong sounds as objects you can click on fixed
- 01:35:735 (2,3,4,5,6) - first of all this stream is ignoring the blue tick sound in 01:36:163 - which i cannot really comprehendo so yea doing something like shortening that slider to the previous red tick because there's a strong sound and then doing stream might be good idea: noooo :<
- 01:42:485 (8) - pretty minor but would move a bit to the right to have its spacing look more even with 01:42:056 (7,9) - visually: But that's the point
- 01:44:413 - leaving this one out feels a bit weird because 01:43:985 - and 01:44:199 (2) - are mapping the same sound things so making 01:44:199 (2) - an 1/2 slider would make more sense sound-wise I mapped with my own rhythm here like ma sensei IceBeam does
- 01:45:913 (6) - same somewhat applies here dunno ^
- w/e you do this in this whole part .-. could still vary that rhythm somewhat because right now what you do about this kind of sound is always the same kind of thing so yea
- 02:07:127 (8) - would unstack so you have to move to play this strong sound (somewhat like 01:39:485 (7,8,1) - is what i was thinking of) I will think about it
- 02:20:627 (8,9,10) - would move this a bit further to the right because autostacking will do something like the following illustrationg to 8,9: fixed
- 03:58:770 (1,1,1) - would probably do wiggle things for all 3 to stress that this part is different than everything else no! The wiggle only for second one <3
- 03:59:199 (1) - changing SV to 0.95 gets rid of weird thing on the end of it b-but... that could be barely seen
- 04:12:270 (8,1) - wouldn't doing custom stack to other side be also straightforward idk It's made on purpose
- 04:24:806 (4) - weird streamspacing stuff true, fixed
- 04:29:413 - could switch kiai off here for flash in 04:30:056 - would fit imo done~
- 04:44:627 (3,4) - would prefer higher spacing because this looks kind of very similar to your 1/4 space things But it is 1/4 space thing D:
- 04:50:199 (7,8,9,10,1) - see above
- 05:07:770 (1) - it's probably worth it redrawing some longer sliders like this with the newer slider calculation algorithm to have overall smoother shapes for thehse 1/1 or longer sliders but I miss that old sliders ;'<
- 05:11:306 (1) - would end it 1/2 or 1/1 earlier to map strong sound with circle fixed
- 05:21:163 (9) - moving this one up a bit (and disregarding stack) would make for less awkwardy flow into 05:21:377 (10,1) - imo but stack!!
- 05:29:520 (5) - 1/4 spacing felt so inappropriately huge for this calmer part qq something like 05:32:627 (6,7) - would be more good yea Moved them closer a bit
about hitsounds
why do you use green lines for changing from N to S in the beginning when you can just change to another sampleset on the left side and make the green line stuff less overcomplicated green lines are awesome! And I've made this map before that new update
00:21:056 - what happened to your clap pattern from here until 00:28:342 - ?? I liked how Natteke missed that clap pattern here, so I did exactly the same thing
00:37:877 (8,9) - forgot whistles here i think No, it was on purpose but nvm, added
00:53:627 (1) - whistle on head as well no D:
00:53:627 (1) - is sliderbody whistle intention or mistake intension
01:09:056 - why do you suddenly change your whistlepattern for things like 01:09:485 (2,3) - (see 01:06:056 (1,2) - for what i mean) On purpose! Cause one whistle pattern for whole part sucks
02:24:270 - according to your whistlepattern not mapping this loses you soft whistle, dunno if that's important to you that's ok
03:53:306 (5) - i think this should have soft sampleset because 03:51:056 (3) - (not sure tho) this note has strong instrument in music, dunno
you could have pretty easily avoided this green line massacre by just using the things in the top left corner above select... i guess
I liked how you Kd'd the metadata thing so that i come back to this sooner Just as planned!
now excuse me i'll leave a few stars here
Спасибо за мод! Почти все исправила О:ryuu wrote:
хай, рейджик
qb попросил меня
надеюсь, ты не против, если я попытаюсь найти что-то моддируещееся в твоей милой диффе
генерал
играю я такая с релаксом её щас
и мне приходит идея
может закинешь в папку пустые секшнпасс и фейл?
а то брейки в тех охуенно-напряженных моментах. и у меня такой "пилик"
а у кого-то вообще говно всякое стоит
всё впечатление испортит кароч
вот Да-да-да, я сама, когда мапала, думаю "будут играть короче, криповый момент, самый важный, а тут ПИЛИК-ПИЛИК, ВЫ ПРОШЛИ ЧАСТЬ!! и вся атмосфера рушится". Так что ты читаешь мои мысли прям!
И В СЕРЕДИНЕ КАРТЫ Я ИДУ В ПАПКУ И ВИЖУ ИХ ТАМ
но у меня всё равно был звук Переиграла, послушала. И правда есть D: втф
я хз, почему
скин не выключала
а ещё в сб, когда огонек ползет, слева у меня красные полосы Эм, да. У меня тоже есть. Странно 3:
диффка
00:49:127 (2,3) - не сделаешь из этого трипл по музыке? Сделала!
01:26:413 (1) - не сделаешь в конце дабл, как 01:23:949 (6,7,1) - тут? Да, по моду Окотару сделала
02:15:377 (4) - отодвинь его дальше мб от пред.? или если хочешь оставить его на середине, то пред. отодвинь левее и ниже. а то играла. и как-то близко показалось чуть-чуть подвинула
02:25:663 (5) - мб его два раза по часовой и ктрлg? нееен
02:57:056 (5) - ^ нен, тут тоже так нравится О:
04:26:199 - сделать тут так же, как 04:22:770 - ? потому что я тут тоже слышу этот стрим :< Этот стрим у меня только в конце таких частей
ну окей. тут 04:33:056 - тоже так. поэтому так задумано, я думаю. так что забей
04:39:913 - а тут снова стрим! ну кароч. хз. как хочешь
05:08:627 (3) - может повернуть его на сколько-нибудь градусов по часовой? для меня так будет милее относительно пред. слайдера пусть таким будет :3
05:15:806 - а ты не думала с этого момента выделять вот эти штуки вислами? я именно про тело. но биты на таких моментах тоже есть. ну я думаю, ты поняла, про что я. 05:19:234 - 05:22:663 - и т.д.Тогда теряется весь финиш. Но добавила софтовый вистл на тело, мне нравится
удачки, няша
прости, что придралась к диффке
Fixed some blanketing and rotating, thank you <3Ongaku wrote:
Someone requested me to mod this... so why not?
General
-Everything seems fine in my view, so i might just be a blanket mod
-The scary board scared me at first. lol.The ModAye aye, Sir!
00:07:770 (4) - Rotate by 5 on selection centre.
00:08:199 (5,6) - Rotate by -5 on selection centre.
00:09:056 (1,3) - You don't suppose these could align, would you?
00:11:627 (5,6) - They don't align. Try aligning them.
00:21:056 (1) - Fix blanket.
00:23:199 (6) - Rotate by -2 on selection centre.
00:42:485 (3) - Blanket over 00:42:913 (4) - ?
00:51:913 (1) - Rotate by 1 on selection centre and overlap 00:50:842 (8) - .
01:09:485 (2) - Rotate by -2 on selection centre.
01:15:913 (1) - Rotate by -3 on selection centre.
01:29:842 (2,3) - Ctrl+G?
02:22:770 (5,6) - Try blanketing them on each other?
02:28:342 (2) - Try blanketing it over 02:28:770 (3) - ?
02:36:913 (6) - Rotate by 4 on selection centre.
02:38:199 (1) - Rotate by -2 on selection centre.
02:47:949 (8) - Rotate by -1 on selection centre.
03:48:056 (7) - Rotate by -2 on selection centre.
04:02:413 (3,5) - They do not align, so try to align them.
04:21:484 (5) - Rotate by 2 on selection centre.
05:07:770 (1) - Rotate by -6 on selection centre.
05:21:484 (1) - Rotate by 3 on selection centre.
05:37:342 (2,3,4) - Rotate by 4 on selection centre, if you intend for it be a blanket
Comment:
Not that big of a mod, I understand, but I'm not that experienced yet. Sorry about that. But overall, this is a nice map. It may be slow, but the way you mapped it seems... smooth and nice, in my opinion. Good luck on this.
2,192485,212810
Спасибо большое! О:TicClick wrote:
- Source: 東方Project
- Ещё тэги: 東方星蓮船 Undefined Fantastic Object, может быть, th12 Добавила все
и ещё посмотри сверху чей-то пост, там что-то, связанное с широкоформатной сб, от тебя хотят, я не стал вчитываться, а тем более — перекачивать ещё раз, вдруг ты уже сделала, просто у меня старая копия
- 00:12:485 (7) - нк потеряла, ой, сейчас всё дальше улетит угу
- 00:32:199 (4) - не вижу смысла в повторе, его можно убрать и сделать трипл где-нибудь там, где слышно а мне нравится, ритм не такой однообразный
- 00:45:056 (1) - свисток на начало? ну и дальше на такие же добавила
- 01:09:056 - фонтан? да!
- 01:22:770 (1,2) - всегда сбивает с толку, но, думаю, это из-за карты Теке, где на месте 2 пустота наверное, поэтому не пофиксила
- 02:08:199 (3,4) - уменьшить бы спейсинг, рядом же точно такой же паттерн, но с меньшим (или увеличь на нём) уменьшила :3
- 02:26:627 (7,8) - не нравится, выгнуть бы длинный http://puu.sh/eeHUB/09863aa2ec.jpg или что-то сделать с паттерном вообще выгнула
- 02:29:627 (4) - нк под музыку дааааад
- 02:58:342 (7,8) - трипл или короткий слайдер с повтором? трипл
- 02:58:770 (1) - закончи лучше на белом тике хорошо
- 03:05:627 - начало перерыва лучше оттянуть до 03:12:485, чтобы корабль появлялся вместе с угасанием интерфейса. Если он туда не дотягивается, (не забудь сначала сохранить дифку, а потом) поменять в .osu первый перерыв в Events на это и переоткрыть дифку:
2,192485,212810классная идея, но почему-то брейк даже с кодом не хочет вставать на место :/- 03:58:770 (1,1) - первое замедление плохо читается, второй разгон после него — тоже, либо поставь их ближе, чтобы сбить комбо было трудней приблизила
- 04:57:484 - фонтан для симметрии агааа
- 05:11:306 (1) - должен кончиться вместе с появлением звука, то есть на четверть раньше пофиксила
Thank you a lot, fixed my sb! :3 Now it's widescreen, so redowload pleaseXgor wrote:
Hey got PM from Okoratu to mod the SB.
So here's a short one.
[Images]
From what I understand you wanted to change to this SB would work with widescreen right?
Well all you really need to do is have the images be in 16:9 widescreen instead of 4:3 as it is right now.
The section-fail/section-pass is just pure black right now, as those images actually affect SB load it's much better to have a blank 1x1 image for those instead.
[SB Load]
Right now you haven't disabled your background image.
It's explained how to do it here. ( t/55177 )
After you done that you can SB it in at the parts where you want it to show up as you do use the image for the most part of the SB. The default colour on a map background with removed background is black so you won't even need black.png for this SB if you use that to your advantage.
If you do this the SB should never get +5.0 at any point.
Yessss, thanks to you! *^*Ringating wrote:
bg mod
bg un-letterboxed and cropped to 16:9 (original found by Okoratu)
also I hear that you will be considering getting a widescreen sb.
Here are some widescreen replacements for your current images:ship1(also found by okoratu) your original ship1 image was pretty low res, and since it is effectively the bg for a good portion of the song it really needs to be higher res. This is the highest resolution available of the image you used originally, and it's still quite low res. So, I suggest either using the image below or finding something else.shipThis is basically the same base image, just cropped for widescreen. The res is non-standard, but that will be fine once scaled properly in the sb.spotlightno kudosuI'm not sure if this image will need a new widescreen counterpart, but it would make sense for it to be needed, so I just went ahead and made it. Same vertical res as original, I just extended it horizontally to achieve a widescreen aspect ratio.
Thank you!!TicClick wrote:
Take your bubble #1!
Awwww, arigatou, Neko-san >w<alacat wrote:
awesome map Reiji sensei D:
Storyboard images must be at a reasonable size for their usage. For most uses (e.g. full-screen images), the maximum is 800x600 pixels for 4:3 aspect ratio images, although 640x480 is highly preferred. For widescreen mode (recommended) the maximum is 960x540 pixels for 16:9 aspect ratio images and 960x600 for 16:10 images
Sprite,Background,Centre,"bg.png",320,240
F,0,-1500,178770,1
S,0,-1500,185627,0.625
F,0,178770,185627,1,0
критерии по сб проверяются через раз, не в последнюю очередь — как раз из-за таких вот «исключений», когда никто не посмотрел, а затем на это стали ссылатьсяKyubey wrote:
Что там со сторибордами-то? Гинкиху от алаката вообще с 2100×1308 картинками ранкнули, и ничего никто не сказал.
Yes, I was waiting for this! Gonna revive it todayOkoratu wrote:
if you ungrave it - the SB rule is getting amended today -
00:54:913 (2) - is actually 1/6 and not 1/8
02:30:913 (5) - not sure about this one either, i do think it is 1/6
CAUSE U BAKA U PROMISED ME ;w;Leader wrote:
I WANTED TO BE THE ONE RANKING THIS, WHY AM I GMT
my thoughtsLeader wrote:
I WANTED TO BE THE ONE RANKING THIS, WHY AM I GMT