1. osu! forums
  2. Beatmaps
  3. Ranked/Approved Beatmaps
posted
This beatmap was submitted using in-game submission on 29 июля 2017 г. at 17:40:41

Artist: Linkin Park
Title: Talking to Myself
Tags: Shmiklak marvollo m_a_r_v_o_l_l_o One More Light alternative electronic wajinshu
BPM: 124
Filesize: 7270kb
Play Time: 03:44
Difficulties Available:
  1. Hard (2,53 stars, 415 notes)
  2. Insane (3,57 stars, 450 notes)
  3. Wajiklak's Normal (1,81 stars, 236 notes)


Download: Linkin Park - Talking to Myself
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
You can close your eyes to the things you don't want to see, but you can't close your heart to the things you don't want to feel.
Chester Charles Bennington (1976-2017)
R.I.P. Chester from #osu
Normal - wajinshu and me (she mapped before first kiai, I mapped after)
redownload 28.07.17 - new mp3
posted
R.I.P.
posted
great!
posted
Привет, м4м из #modreqs

Insane
  1. 00:57:134 (3) - вроде мапаешь под ударные, но снейру просто отводишь хвост слайдера, что кажется нелогичным, думаю стоит сделать клик на нем (01:01:005 (4,5) - вот тут иначе сделал)
  2. 03:03:426 (4) - этот слайдер заметно выгнутее трех предыдущих, не очень понятно почему
  3. 03:36:565 (7,1) - ееее, фулскрин в конце мапы, Честер был бы доволен

Hard
  1. 00:50:368 (1) - непонятно, это хотело быть бланкетом или нет? в любом случае, думаю было бы лучше, если бы был бланкет
  2. 02:01:981 (1,5) - больше нигде таким оверлапом не пользуешься, думаю было бы лучше его здесь избежать
  3. 03:04:884 (2) - просто саджесшн - сделать стакнутые круги вместо этого ибо гитара делает *т-т-т-т*


Надеюсь чем-нибудь помог, удачи
posted
good afternoon xd

General
  1. Disable countdown + widescreen support? uwu
Insane
  1. Lower the OD to 7? OD 7.5 is a little bit pain to play, i was testplayed it and got a lot of 100s in the jumps
  2. 00:42:626 (1,3) - i don't really like this overlap lul, this make no sense because you didn't overlap like this anywhere
  3. 01:03:916 (1,2,3) - turn on stack and move 01:04:642 (2,3,4) - right a bit to make a straight line from 01:03:916 (1) - to 01:04:642 (2) - ?
  4. 01:32:949 (1,2) - spacing look a little bit bigger than 01:29:078 (1,2) - isn't it? it's the same sound
  5. 01:31:013 (1,2) - this look a bit uncomfortable to play because the flow from 01:31:013 (1) - to 01:31:497 (2) - isn't *spinning* like before anymore
  6. 02:39:723 (4,5,6) - ctrl + g? better rhythm imo because it fit the part 02:38:271 (5,6,1) - have the same lyrics
  7. 03:36:094 (5,6,7,1) - what is this sudden cross screen jump lol

guess that's all uwu
gl with fastranking this map!!
posted

h4d0uk3n1 wrote:

Привет, м4м из #modreqs

Insane
  1. 00:57:134 (3) - вроде мапаешь под ударные, но снейру просто отводишь хвост слайдера, что кажется нелогичным, думаю стоит сделать клик на нем (01:01:005 (4,5) - вот тут иначе сделал) была ночь, я хотел спать.
  2. 03:03:426 (4) - этот слайдер заметно выгнутее трех предыдущих, не очень понятно почему таже причина почему и выше
  3. 03:36:565 (7,1) - ееее, фулскрин в конце мапы, Честер был бы доволен там звук нарастает поэтому всё норм

Hard
  1. 00:50:368 (1) - непонятно, это хотело быть бланкетом или нет? в любом случае, думаю было бы лучше, если бы был бланкет не было бы
  2. 02:01:981 (1,5) - больше нигде таким оверлапом не пользуешься, думаю было бы лучше его здесь избежать
  3. 03:04:884 (2) - просто саджесшн - сделать стакнутые круги вместо этого ибо гитара делает *т-т-т-т* нет


Надеюсь чем-нибудь помог, удачи
спасибо

Shortthu wrote:

good afternoon xd

General
  1. Disable countdown + widescreen support? uwu
Insane
  1. Lower the OD to 7? OD 7.5 is a little bit pain to play, i was testplayed it and got a lot of 100s in the jumps
  2. 00:42:626 (1,3) - i don't really like this overlap lul, this make no sense because you didn't overlap like this anywhere i want to keep it
  3. 01:03:916 (1,2,3) - turn on stack and move 01:04:642 (2,3,4) - right a bit to make a straight line from 01:03:916 (1) - to 01:04:642 (2) - ? useless
  4. 01:32:949 (1,2) - spacing look a little bit bigger than 01:29:078 (1,2) - isn't it? it's the same sound
  5. 01:31:013 (1,2) - this look a bit uncomfortable to play because the flow from 01:31:013 (1) - to 01:31:497 (2) - isn't *spinning* like before anymore i used the same thing later so it should be fine
  6. 02:39:723 (4,5,6) - ctrl + g? better rhythm imo because it fit the part 02:38:271 (5,6,1) - have the same lyrics yeah
  7. 03:36:094 (5,6,7,1) - what is this sudden cross screen jump lol well if more people tell me to reduce it i will

guess that's all uwu
gl with fastranking this map!!
thank you owo
posted
Hard
01:19:400 (1) - не слишком ли рано начинается? я бы его начал 01:21:094 - здесь
Insane
00:13:594 (1,4) - стакнуть может?
00:42:626 (1,3) - не очень красивый оверлап
02:19:400 (1,4) - ^
01:36:336 (5,2) - лучше не ставь объекты так близко, выглядит просто некрасиво
02:20:610 (4,6) - ^
03:23:271 (1,2,3) - из-за спейсинга флоу тут не очень удобный, 2 и 3 лучше поменять местами

ставь лайк если понравился мод, гл
posted
PM request
IRC
2017-07-22 14:06 NewPlayer: попробуй оффсет 54
2017-07-22 14:06 NewPlayer: с ним у меня гораздо лучше по акке было
2017-07-22 14:07 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/1363349 Linkin Park - Talking to Myself [Hard]]
2017-07-22 14:07 NewPlayer: 00:07:304 (2) - почему б не отзеркалить (1)?
2017-07-22 14:07 M a r v o l l o: при 54 расхождения идут лол
2017-07-22 14:07 M a r v o l l o: слышно же
2017-07-22 14:07 M a r v o l l o: даже
2017-07-22 14:07 NewPlayer: хз
2017-07-22 14:08 M a r v o l l o: 00:06:820 (1) - сделал наоборот
2017-07-22 14:08 NewPlayer: мне наоборот как-то получше идёт
2017-07-22 14:08 M a r v o l l o: я имею ввиду (2) отзеркалил
2017-07-22 14:08 M a r v o l l o: на место первого
2017-07-22 14:09 NewPlayer: 00:15:045 (4) - не совсем понимаю, зачем выделение на конце слайдера хитсаундом
2017-07-22 14:10 NewPlayer: во всяком случае, таким
2017-07-22 14:10 NewPlayer: больно он выделяется как-то, не по музыке
2017-07-22 14:10 M a r v o l l o: копиер гонит
2017-07-22 14:10 NewPlayer: как финиш прям
2017-07-22 14:10 M a r v o l l o: копиер гонит
2017-07-22 14:10 M a r v o l l o: дальше
2017-07-22 14:11 NewPlayer: чо это значит? :<
2017-07-22 14:11 M a r v o l l o: значит я пофиксил
2017-07-22 14:11 M a r v o l l o: программа которой я копировал с инса погнала
2017-07-22 14:11 M a r v o l l o: поэтому криво пошло
2017-07-22 14:13 NewPlayer: 00:41:416 (2) - вообще, я б этот хитсаунд поменял, да
2017-07-22 14:14 NewPlayer: сам хитсаунд
2017-07-22 14:14 M a r v o l l o: там все норм
2017-07-22 14:14 M a r v o l l o: не буду менять
2017-07-22 14:14 M a r v o l l o: он идеально входит
2017-07-22 14:16 NewPlayer: 01:37:310 (2,3,4,5,6,7) - тут мб разнообразить как-то
2017-07-22 14:17 M a r v o l l o: Не выйдет
2017-07-22 14:17 M a r v o l l o: И так хорошо
2017-07-22 14:17 NewPlayer: н01:37:793 (4,5,6,7) - ну вот эти разделить, мб слайдер воткнуть. А то по игре этот момент ничем не отличается от, например, этого 01:33:922 (3,4,5,6) -
2017-07-22 14:18 NewPlayer: хотя вокал интенсивнее
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: там ударные
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: я на вокал не столь сильно смотрю
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: смотрю на него лишь когда он сильно отличается
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: например тут 01:37:545 (3) -
2017-07-22 14:20 NewPlayer: 02:22:787 (5,6) - опять же я б разделил из-за вокала
2017-07-22 14:21 M a r v o l l o: А я тебе опять тоже самое скажу
2017-07-22 14:21 NewPlayer: 02:23:755 (2,3) - а я отвечу, что тут ты делишь
2017-07-22 14:21 NewPlayer: на тех же звуках
2017-07-22 14:21 M a r v o l l o: я стакаю а драмах
2017-07-22 14:21 M a r v o l l o: понимаешь?
2017-07-22 14:22 M a r v o l l o: может ты их не слышишь
2017-07-22 14:22 M a r v o l l o: тогда скажу так
2017-07-22 14:22 M a r v o l l o: я стакаю все ноты после второго даунбита
2017-07-22 14:25 NewPlayer: по харду всё тогда
2017-07-22 14:25 M a r v o l l o: я рад
2017-07-22 14:29 NewPlayer: 00:09:239 (5) - я б поближе поставил к слайдеру
2017-07-22 14:29 M a r v o l l o: :DDD
2017-07-22 14:29 M a r v o l l o: зачем
2017-07-22 14:29 NewPlayer: http://puu.sh/wQ7w2/6e044b9592.jpg
2017-07-22 14:30 NewPlayer: смотрится лучше, ничего более
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: там звук сильнее
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: и мне нравится мой вариант
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: у меня там такая конструкция 00:09:239 (5,1) -
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: 00:09:481 (6,2) -
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: основа моего маппинга
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: нахуй стаки
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: просто ставь рядом что бы были милые оверлапы
2017-07-22 14:31 NewPlayer: лол
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: а еще я волны не юзаю, да
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: у меня только три типа слайдеров
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: прямые с точкой
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: чуть чуть искаженные
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: сильно искаженные
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: красные точки тоже не юзаю
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: :DDD
2017-07-22 14:32 NewPlayer: 00:11:175 (5) - http://puu.sh/wQ7xK/4a0e432ebc.jpg мне так тоже покрасивее кажется
2017-07-22 14:32 M a r v o l l o: там звук сильнее
2017-07-22 14:32 M a r v o l l o: ты так дс ломаешь
2017-07-22 14:34 NewPlayer: 00:16:739 (4) - чот мне кажется, что (6) больно близко, поди пониже опустить
2017-07-22 14:34 M a r v o l l o: norm vsyo
2017-07-22 14:35 M a r v o l l o: У нас с тобой разные понятия эстетики
2017-07-22 14:35 NewPlayer: возможно
2017-07-22 14:35 M a r v o l l o: Не возможно, а точно
2017-07-22 14:35 NewPlayer: ну тогда, если исключать эстетику
2017-07-22 14:36 NewPlayer: 03:36:094 (5,6,7,1) - вот это мне при игре показалось непропорционально далеко
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: оно подходит под музыку
2017-07-22 14:36 NewPlayer: и ВАШЕМУ МАПСЕТУ НУЖНА ХОТЯ БЫ ОДНА СЛОЖНОСТЬ EASY ИЛИ NORMAL
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: я знаю
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: мы занимаемся этим
2017-07-22 14:36 NewPlayer: ну пля, можно вообще по углам поставить тогда
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: Это уже будет слишком
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: Я спросил знающих людей
2017-07-22 14:37 M a r v o l l o: Они сказали все хорошо с этим
2017-07-22 14:37 NewPlayer: ну у меня всё тогда
posted

EijiKuinbii wrote:

Hard
01:19:400 (1) - не слишком ли рано начинается? я бы его начал 01:21:094 - здесь всё заебись
Insane
00:13:594 (1,4) - стакнуть может? выглядит лучше ок
00:42:626 (1,3) - не очень красивый оверлап жопа твоя не красиваямне норм
02:19:400 (1,4) - ^ они даже не оверлапаются при игре
01:36:336 (5,2) - лучше не ставь объекты так близко, выглядит просто некрасиво на игре это никак не сказывается
02:20:610 (4,6) - ^
03:23:271 (1,2,3) - из-за спейсинга флоу тут не очень удобный, 2 и 3 лучше поменять местами

ставь лайк если понравился мод, гл
спасибо

NewPlayer wrote:

PM request
IRC
2017-07-22 14:06 NewPlayer: попробуй оффсет 54
2017-07-22 14:06 NewPlayer: с ним у меня гораздо лучше по акке было
2017-07-22 14:07 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/1363349 Linkin Park - Talking to Myself [Hard]]
2017-07-22 14:07 NewPlayer: 00:07:304 (2) - почему б не отзеркалить (1)?
2017-07-22 14:07 M a r v o l l o: при 54 расхождения идут лол
2017-07-22 14:07 M a r v o l l o: слышно же
2017-07-22 14:07 M a r v o l l o: даже
2017-07-22 14:07 NewPlayer: хз
2017-07-22 14:08 M a r v o l l o: 00:06:820 (1) - сделал наоборот
2017-07-22 14:08 NewPlayer: мне наоборот как-то получше идёт
2017-07-22 14:08 M a r v o l l o: я имею ввиду (2) отзеркалил
2017-07-22 14:08 M a r v o l l o: на место первого
2017-07-22 14:09 NewPlayer: 00:15:045 (4) - не совсем понимаю, зачем выделение на конце слайдера хитсаундом
2017-07-22 14:10 NewPlayer: во всяком случае, таким
2017-07-22 14:10 NewPlayer: больно он выделяется как-то, не по музыке
2017-07-22 14:10 M a r v o l l o: копиер гонит
2017-07-22 14:10 NewPlayer: как финиш прям
2017-07-22 14:10 M a r v o l l o: копиер гонит
2017-07-22 14:10 M a r v o l l o: дальше
2017-07-22 14:11 NewPlayer: чо это значит? :<
2017-07-22 14:11 M a r v o l l o: значит я пофиксил
2017-07-22 14:11 M a r v o l l o: программа которой я копировал с инса погнала
2017-07-22 14:11 M a r v o l l o: поэтому криво пошло
2017-07-22 14:13 NewPlayer: 00:41:416 (2) - вообще, я б этот хитсаунд поменял, да
2017-07-22 14:14 NewPlayer: сам хитсаунд
2017-07-22 14:14 M a r v o l l o: там все норм
2017-07-22 14:14 M a r v o l l o: не буду менять
2017-07-22 14:14 M a r v o l l o: он идеально входит
2017-07-22 14:16 NewPlayer: 01:37:310 (2,3,4,5,6,7) - тут мб разнообразить как-то
2017-07-22 14:17 M a r v o l l o: Не выйдет
2017-07-22 14:17 M a r v o l l o: И так хорошо
2017-07-22 14:17 NewPlayer: н01:37:793 (4,5,6,7) - ну вот эти разделить, мб слайдер воткнуть. А то по игре этот момент ничем не отличается от, например, этого 01:33:922 (3,4,5,6) -
2017-07-22 14:18 NewPlayer: хотя вокал интенсивнее
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: там ударные
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: я на вокал не столь сильно смотрю
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: смотрю на него лишь когда он сильно отличается
2017-07-22 14:18 M a r v o l l o: например тут 01:37:545 (3) -
2017-07-22 14:20 NewPlayer: 02:22:787 (5,6) - опять же я б разделил из-за вокала
2017-07-22 14:21 M a r v o l l o: А я тебе опять тоже самое скажу
2017-07-22 14:21 NewPlayer: 02:23:755 (2,3) - а я отвечу, что тут ты делишь
2017-07-22 14:21 NewPlayer: на тех же звуках
2017-07-22 14:21 M a r v o l l o: я стакаю а драмах
2017-07-22 14:21 M a r v o l l o: понимаешь?
2017-07-22 14:22 M a r v o l l o: может ты их не слышишь
2017-07-22 14:22 M a r v o l l o: тогда скажу так
2017-07-22 14:22 M a r v o l l o: я стакаю все ноты после второго даунбита
2017-07-22 14:25 NewPlayer: по харду всё тогда
2017-07-22 14:25 M a r v o l l o: я рад
2017-07-22 14:29 NewPlayer: 00:09:239 (5) - я б поближе поставил к слайдеру
2017-07-22 14:29 M a r v o l l o: :DDD
2017-07-22 14:29 M a r v o l l o: зачем
2017-07-22 14:29 NewPlayer: http://puu.sh/wQ7w2/6e044b9592.jpg
2017-07-22 14:30 NewPlayer: смотрится лучше, ничего более
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: там звук сильнее
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: и мне нравится мой вариант
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: у меня там такая конструкция 00:09:239 (5,1) -
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: 00:09:481 (6,2) -
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: основа моего маппинга
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: нахуй стаки
2017-07-22 14:30 M a r v o l l o: просто ставь рядом что бы были милые оверлапы
2017-07-22 14:31 NewPlayer: лол
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: а еще я волны не юзаю, да
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: у меня только три типа слайдеров
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: прямые с точкой
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: чуть чуть искаженные
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: сильно искаженные
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: красные точки тоже не юзаю
2017-07-22 14:31 M a r v o l l o: :DDD
2017-07-22 14:32 NewPlayer: 00:11:175 (5) - http://puu.sh/wQ7xK/4a0e432ebc.jpg мне так тоже покрасивее кажется
2017-07-22 14:32 M a r v o l l o: там звук сильнее
2017-07-22 14:32 M a r v o l l o: ты так дс ломаешь
2017-07-22 14:34 NewPlayer: 00:16:739 (4) - чот мне кажется, что (6) больно близко, поди пониже опустить
2017-07-22 14:34 M a r v o l l o: norm vsyo
2017-07-22 14:35 M a r v o l l o: У нас с тобой разные понятия эстетики
2017-07-22 14:35 NewPlayer: возможно
2017-07-22 14:35 M a r v o l l o: Не возможно, а точно
2017-07-22 14:35 NewPlayer: ну тогда, если исключать эстетику
2017-07-22 14:36 NewPlayer: 03:36:094 (5,6,7,1) - вот это мне при игре показалось непропорционально далеко
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: оно подходит под музыку
2017-07-22 14:36 NewPlayer: и ВАШЕМУ МАПСЕТУ НУЖНА ХОТЯ БЫ ОДНА СЛОЖНОСТЬ EASY ИЛИ NORMAL
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: я знаю
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: мы занимаемся этим
2017-07-22 14:36 NewPlayer: ну пля, можно вообще по углам поставить тогда
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: Это уже будет слишком
2017-07-22 14:36 M a r v o l l o: Я спросил знающих людей
2017-07-22 14:37 M a r v o l l o: Они сказали все хорошо с этим
2017-07-22 14:37 NewPlayer: ну у меня всё тогда
спасибо
posted
нормал
исправь такие штуки 01:06:820 (2,3,4) - / 01:08:513 (5,6,7) - выглядит хуево.
02:27:142 (1,3) - хы, выглядит не прикольно ингейм
03:21:336 (1,3) - саме

хсы
01:57:142 - сюда идет сильный клеп. 01:31:497 - как тут
01:59:078 - и сюда и так далее. 01:59:562 - ну ты понял.
02:05:610 (3) - тут нет ударных, значит, не нужен драм сет
02:07:062 - а тут наоборот нужен.
02:07:545 - ну ты понял
02:31:739 - есть же звук, где драм
02:29:804 - сейм. ну и так далее
02:50:368 - отсюда весь парт. смотри, ведь каждый белый тик — один и тот же кик, так и выделяй же каждый вистлом, в чем проблема
ну вообще сам пройдись еще

по емпхазису в харде
01:28:110 (3,4,5,6) - вообще по звучанию не похоже на 01:26:175 (3,4,5,6) - , но выделяешь так же стаками, вокал там лучше как-то по-другому выделить надо имо


минор, инс
00:07:304 (3) - нк, чтоб обозначить смену эту в музыке силы ударных

удачи
posted

Namki wrote:

нормал
исправь такие штуки 01:06:820 (2,3,4) - / 01:08:513 (5,6,7) - выглядит хуево.
02:27:142 (1,3) - хы, выглядит не прикольно ингейм имо норм должно работать
03:21:336 (1,3) - саме саме

хсы
01:57:142 - сюда идет сильный клеп. 01:31:497 - как тут
01:59:078 - и сюда и так далее. 01:59:562 - ну ты понял.
02:05:610 (3) - тут нет ударных, значит, не нужен драм сет
02:07:062 - а тут наоборот нужен.
02:07:545 - ну ты понял
02:31:739 - есть же звук, где драм
02:29:804 - сейм. ну и так далее
02:50:368 - отсюда весь парт. смотри, ведь каждый белый тик — один и тот же кик, так и выделяй же каждый вистлом, в чем проблема
ну вообще сам пройдись еще

по емпхазису в харде
01:28:110 (3,4,5,6) - вообще по звучанию не похоже на 01:26:175 (3,4,5,6) - , но выделяешь так же стаками, вокал там лучше как-то по-другому выделить надо имо драмы


минор, инс
00:07:304 (3) - нк, чтоб обозначить смену эту в музыке силы ударных

удачи
спс
posted
general
  1. would suggest to shift the circle sizes a little. normal to 3.5 and hard to 3.8 would be better since it produces a progression throughout the difficulties and smaller circle size in normal would make the whole map neater in my opinion
  2. personally think the background image is rather bland and a concert image would be more fitting since it shows a livelier atmosphere and could represent the whole song a little bit better. also it would be cool if you include the official video in the set
  3. consider to add alternative and electronic in the tags to indicate the genres


normal
  1. 00:22:062 (5) - seems out of place in terms of rhythm and it doesn't really represent the music as good as before, so consider to remove the note
  2. 00:23:271 - it would be better if you could implement a click here to indicate the introduction of the first verse since covering the note up with a reverse didn't really bring out a sense of emphasis to the shifting of the intensity
  3. 00:59:078 (3,4) - distance snap problem
  4. 01:19:400 (1) - didn't really get the purpose of the spinner as well as in hard and insane diff, like you should either start the spinner at 01:17:465 - or 01:21:336 - imo + putting the spinner here causes the two drum notes before the first kiai to be forcibly missed and it really isn't a great idea to be honest


hard
  1. relatively this difficulty is blander than the other difficulties since the aesthetic didn't stand out and the rhythm choice is not representative especially the circle spamming in the kiai parts but it's just my point of view so idk
  2. aesthetic nitpicks: 00:18:916 (4,1) - seem to be clumped and untidy so consider to add a little more distance in between + 00:49:400 (3,1) - consider to add in better blankets or such irdk
  3. 02:40:207 (4) - rhythm wise it would be more interesting if you implement two circles instead of a slider to make the moment denser and stand out from the previous three crotchets
  4. 03:04:884 (2) - applying a different rhythm for this note, like putting two similar 1/2 sliders instead of 1/2 reverses as before, would differentiate the change in instrument in a much more interesting way


good luck in everything for everyone
posted

HootOwlStar wrote:

general
  1. would suggest to shift the circle sizes a little. normal to 3.5 and hard to 3.8 would be better since it produces a progression throughout the difficulties and smaller circle size in normal would make the whole map neater in my opinion imo current CS choose is good
  2. personally think the background image is rather bland and a concert image would be more fitting since it shows a livelier atmosphere and could represent the whole song a little bit better. also it would be cool if you include the official video in the set I decided to use dark BG because one of the members of the group had died, about the video, it ends very suddenly and idk if it will fit the map but if anyone will help me with it I'll add it
  3. consider to add alternative and electronic in the tags to indicate the genres


normal
  1. 00:22:062 (5) - seems out of place in terms of rhythm and it doesn't really represent the music as good as before, so consider to remove the note
  2. 00:23:271 - it would be better if you could implement a click here to indicate the introduction of the first verse since covering the note up with a reverse didn't really bring out a sense of emphasis to the shifting of the intensity
  3. 00:59:078 (3,4) - distance snap problem
  4. 01:19:400 (1) - didn't really get the purpose of the spinner as well as in hard and insane diff, like you should either start the spinner at 01:17:465 - or 01:21:336 - imo + putting the spinner here causes the two drum notes before the first kiai to be forcibly missed and it really isn't a great idea to be honest i'll think


hard
  1. relatively this difficulty is blander than the other difficulties since the aesthetic didn't stand out and the rhythm choice is not representative especially the circle spamming in the kiai parts but it's just my point of view so idk
  2. aesthetic nitpicks: 00:18:916 (4,1) - seem to be clumped and untidy so consider to add a little more distance in between i cant because i didnt change ds in this part anywhere + 00:49:400 (3,1) - consider to add in better blankets or such irdk i don't want to use so many blankets
  3. 02:40:207 (4) - rhythm wise it would be more interesting if you implement two circles instead of a slider to make the moment denser and stand out from the previous three crotchets
  4. 03:04:884 (2) - applying a different rhythm for this note, like putting two similar 1/2 sliders instead of 1/2 reverses as before, would differentiate the change in instrument in a much more interesting way im not sure


good luck in everything for everyone
no reply=fixed
thx
posted
posted
posted
Can I bubble?
posted
Yes, you can. But let's wait for Voli's mod
posted
some things (top diff)

  1. 00:07:777 (1) - feels like it should have more spacing than the rest of this pattern because strong finish, it doesn't really stand out right now, something like you did 00:15:519 (1) - here is way better
  2. 00:42:616 (1,2,3) - why do they have to overlap in such a weird manner? the song is very calm here so i think you can utilize the playfield more here. Also, I think making 00:43:584 (3,1) - these sliders similar in shape would work way better, since the vocal have the same sort of intensity/tone
  3. 00:51:084 (2,3) - the placement of this slider is kinda weird too, why not utilize the left of the playfield? Everything is kinda cramped into this corner here
  4. 00:52:294 (1,2) - having 2 on the other end (less spacing) would be more fitting since you can really emphasize the strong sound on 00:53:261 (3) - that way better
  5. 00:53:745 (5) - i don't really like the look of this either, its kinda messy overlapping with both 1 and 3 that way, maybe find some other kind of placement or a way to stack it with either the slider or note. Moving it to another position creates a better jump/emphasis towards the new section here 00:54:229 (1) - too
  6. 00:57:132 (3,4,1) - 3 and 4 should be closer together, 1 should be a jump for better pattern separation
  7. 01:02:939 (3,1) - blanket them better?
  8. 01:25:197 (1) - this could have a tad more spacing too, its like the bridge between the leadin and the intense part, has a strong finish and seeing things like 01:26:890 (6,1) - have a huge spacing difference as well i think it'd fit nicely here
  9. 01:27:616 (2,4) - lol pls polish it a bit
  10. 01:37:535 (3,4) - why is the spacing so drastically different from 01:36:568 (6,1) - and 01:38:503 (6,1) - ? it's a very tiny jump here unlike the others
  11. 01:41:648 (3,1) - tiny things, but just copying one of these sliders and rotating it by 90 degrees will give patterns like this a much more polished feel, right now they are just barely different from each other which looks kinda messy
  12. 01:48:423 (1) - can it have more spacing? and 01:47:939 (6) - perhaps a bit less
  13. 02:23:261 (1,4,1) - all of these can be more emphasized imo, spacing on the finishes should differ more from 02:24:713 (5,6) -
  14. 02:29:794 (2,3,4,5,6) - some hitsounds are missing? idk sounds kinda off compared to how you hsed these before. sounds like a stronger sound should be on 02:30:035 (3) -
  15. 02:34:148 (5) - same goes for this, should be a hitsound on here i think. Same for 02:41:890 (5) -
  16. 03:18:181 (3,4) - rly like this kinda movement with the snappy/sharp angle on the finish
  17. 03:21:326 (1) - needs more emphasis tho, something like https://voli.s-ul.eu/G8vM3d2G.png would work better (i rotated by 50degrees)
  18. 03:28:342 (5) - missing hs again, 03:36:084 (5) - too


sick song
posted
Since the mod is big I'm gonna just answer the things I didn't apply
00:42:616 (1,2,3) - I like this overlap, it's pretty nice in my point of view. it's smth like mapper's choice.
00:51:084 (2,3) - actually fine for me
00:52:294 (1,2) - idk if I understood you right but now 00:53:261 (3) - is more emphasised (more spacing then 2 has)
01:41:648 (3,1) - fine for me, I didn't even try to make them the same
02:29:794 (2,3,4,5,6) -all hitsounds are placed as they should be
03:18:181 (3,4) - why not
thank you! I guess now we are ready for bubble!
posted
Before I proceed, I have a few concerns about the highest difficulty. I know this is suposed to be an Insane, but I consider some jumps to be a bit too large compared to the rest of the difficulty, especially for a 3.66 SD map. Also, I have some doubts about the offset.

[Insane]
  1. 00:06:810 (1,2,1,2) - Do you really need big jumps like this at the beginning of the map? What do they emphasize?
  2. 00:42:616 (1,2,3) - I don't like how those objects are put next to each other like this. This is the only place where you did a pattern like this and it seems rather unfitting.
  3. 01:24:955 (2,1) - This jump is a no-no. It is way too large, you have to cross the whole screen to reach it.
  4. 02:26:890 (6,1) - Same thing for this one.
  5. 02:38:261 (5,1) - I don't really like how the circle overlaps the slider.
  6. 03:36:084 (5,6,7,1) - Same as before, these jumps do seem a bit too large.


[Timing]
  1. I'm pretty sure the offset should be 26ms; I am way more accurate with this as I am always clicking the circles too early with 36ms.
Please sign in to reply.