forum

ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES) - rose

posted
Total Posts
47
Topic Starter
PandaHero
This beatmap was submitted using in-game submission on 24 августа 2017 г. at 22:48:02

Artist: ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES)
Title: rose
Source: NANA―ナナ―
Tags: anime tv size ayumi miyazaki mad pray records i need your love
BPM: 172
Filesize: 3185kb
Play Time: 01:28
Difficulties Available:
  1. Easy (1,49 stars, 103 notes)
  2. Hard (3,12 stars, 202 notes)
  3. Insane (4,21 stars, 301 notes)
  4. Normal (2,11 stars, 144 notes)
Download: ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES) - rose
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------


Blame Mirash, he forced me to rank this
tokiko
блин аниме..
Topic Starter
PandaHero

tokiko wrote:

блин аниме..
Ваша Панда онеме, смиритесь
bezbashn
Hi from M4M

[Easy]
00:22:840 - Missed a note ?
00:22:753 - I think there should be no pause. It's from 00:31:212 to 00:34:003

[Normal]
00:22:840 - Same here. Missed note
00:22:753 - Same as Easy. Wrong pause selection
00:37:142(5,1,2,3) and 00:39:061(5,1) - Overlaying

[Hard]
00:22:840 - Again...
00:22:753 - Ugh.....
01:06:794(3,4) - Are u shure this sample is for hard diff ?

[Insane]
00:47:608 - Weird overlap
01:01:0910 - Another overlap

No more things left for me. Good luck ;)
Topic Starter
PandaHero

bezbashn wrote:

Hi from M4M

[Easy]
00:22:840 - Missed a note ?
hm, maybe. Note added.
00:22:753 - I think there should be no pause. It's from 00:31:212 to 00:34:003
I think this pause is fine for this difficulty

[Normal]
00:22:840 - Same here. Missed note
ok
00:22:753 - Same as Easy. Wrong pause selection
I think it's fine.
00:37:142(5,1,2,3) and 00:39:061(5,1) - Overlaying
Can't see anything wrong with it.

[Hard]
00:22:840 - Again...
ok
00:22:753 - Ugh.....
What? oO
01:06:794(3,4) - Are u shure this sample is for hard diff ?
Yeah, I'm sure

[Insane]
00:47:608 - Weird overlap
Don't be rude with my cute overlaps..
01:01:0910 - Another overlap
I represent vocal through this overlap

No more things left for me. Good luck ;)

Thanks
Mirash
русский делис? а, он и так русский, отбой

insane
00:14:991 (3,4) - не нравится на (3) прыжок и как выглядит тоже http://i.imgur.com/dDURvwJ.jpg мб так
00:44:118 (1,2,1,2,3,4) - сделай из этого всего такую штуку http://i.imgur.com/AnKrkcf.png
00:52:666 (3,4) - из-за отсутствия клепов чувствую себя неловко, поставь на них софт финишы, заполни пустоту
01:17:956 (3) - ок я могу понять два предыдущих, но этот агли и вообще играется не очень. покрути на 10 градусов по часовой и поставь так что ли http://i.imgur.com/EN5IoZO.png
01:18:653 (1,2,3) - идк я бы больше спейсинга на такие ставил, по пол экрана, игралось бы задорнее

hard
00:13:073 (4) - клеп на зад
00:18:305 (3) - клеп
00:36:445 (3,4) - свап клеп
00:38:538 (4,5) - свап клеп
00:41:328 (5,7) - клепни их
предлагаю 00:43:247 (3) - 00:43:770 (1) - и 00:44:468 (1,2) - софт Финишнуть
а 00:43:247 (3) - 00:43:770 (1,2) - и 00:44:642 (2) - софт вистлнуть. будет доуп
01:06:794 (3,4) - что-то там правила какие-то на такие случачи вводили, у ламы еще дк по этому поводу был, но мне лень разбираться =( может все и нормально. могу только сказать, что лучше их в один реверс хуйнуть или реверс со стаком из нот наверху, проще будет

normal
надоело про пропущенные клепы писать, найдешь сама
00:20:049 (1) - мех как-то, поставь его перпендикулярно волне хотя бы, а то вести опять вниз не очень клево, алсо с него движение дальше еще более странное, игрок не будет доводить его до конца и на 00:20:921 (2) - получается мало импакта от чего филс от мапы страдают..........

easy
ааа все эти мини оверлапы.. увеличь спейсинг до 1.05 через шифт и перетыкай плиз все, думаю дификулти не увеличится, а выглядеть лучше будет
01:04:352 (4) - не понарвилось бы такое появление, будь я новисом
что случилось со свистками, хс какой-то унылый в киае
Topic Starter
PandaHero
No reply = fix

Mirash wrote:

русский делис? а, он и так русский, отбой я у мамы русский хэппи30, забыл?

insane
00:14:991 (3,4) - не нравится на (3) прыжок и как выглядит тоже http://i.imgur.com/dDURvwJ.jpg мб так
00:44:118 (1,2,1,2,3,4) - сделай из этого всего такую штуку http://i.imgur.com/AnKrkcf.png
00:52:666 (3,4) - из-за отсутствия клепов чувствую себя неловко, поставь на них софт финишы, заполни пустоту
01:17:956 (3) - ок я могу понять два предыдущих, но этот агли и вообще играется не очень. покрути на 10 градусов по часовой и поставь так что ли http://i.imgur.com/EN5IoZO.png
01:18:653 (1,2,3) - идк я бы больше спейсинга на такие ставил, по пол экрана, игралось бы задорнее
Ну не знаю, мне мой вариант как-то больше нравится.

hard
00:13:073 (4) - клеп на зад
00:18:305 (3) - клеп
00:36:445 (3,4) - свап клеп
00:38:538 (4,5) - свап клеп
00:41:328 (5,7) - клепни их
предлагаю 00:43:247 (3) - 00:43:770 (1) - и 00:44:468 (1,2) - софт Финишнуть
а 00:43:247 (3) - 00:43:770 (1,2) - и 00:44:642 (2) - софт вистлнуть. будет доуп
01:06:794 (3,4) - что-то там правила какие-то на такие случачи вводили, у ламы еще дк по этому поводу был, но мне лень разбираться =( может все и нормально. могу только сказать, что лучше их в один реверс хуйнуть или реверс со стаком из нот наверху, проще будет
Это гуйдлайны скорей всего были, не рц. Сделала ревёрс со стаком.

normal
надоело про пропущенные клепы писать, найдешь сама
00:20:049 (1) - мех как-то, поставь его перпендикулярно волне хотя бы, а то вести опять вниз не очень клево, алсо с него движение дальше еще более странное, игрок не будет доводить его до конца и на 00:20:921 (2) - получается мало импакта от чего филс от мапы страдают..........
Разбила этот слайдер на 1/1 слайдер + ноту, должно стать получше.

easy
ааа все эти мини оверлапы.. увеличь спейсинг до 1.05 через шифт и перетыкай плиз все, думаю дификулти не увеличится, а выглядеть лучше будет
01:04:352 (4) - не понарвилось бы такое появление, будь я новисом
что случилось со свистками, хс какой-то унылый в киае
Попробую что-нибудь с этим сделать. Я там всю диффку подвигала, если что.
Спасибо, сладкий.
_Crow
Hi! m4m

[Insane]
00:10:980 (1) - This slider is in two strong sounds, I'd make it 2 circles in a stack at least

00:37:317 (2,3) - Here I'd use the same rhythm as here 00:34:525 (2,3,4) - , there's a strong sound on the reverse arrow and that sounds a bit weird imo

00:43:769 (1,2,1,2,1) - Here I'd ctrl+g 00:44:118 (1,2) - for spacing emphasis. The pattern is great as it is now but there's no emphasis on 00:44:118 (1) - and not much on 00:44:467 (1) - , by doing ctr+g you emphasize both new combos the way they deserve

00:49:177 (1) - You could overlap it with 00:47:956 (1) - this slider's tail to make the pattern more cleaner, if you do so, adjust 00:50:049 (2,3,4) - accordingly too

00:54:584 - Here it feels a bit empty, I'd add a 1/2 slider to map that cymbal sound (idk if it's cymbal)

00:59:816 (4) - Spacing constrain i know, but that circle looks a bit ugly there. I'd move all the pattern 00:59:118 (1,2,3) - to the right so that it can be similar to 00:56:677 (3,4) -

01:09:584 (4,5) - I think something like this looks cleaner

[Hard]
00:28:421 (1) - You could make the spinner end here 00:31:910 -
00:43:944 (2) - Use constant spacing here
00:44:642 (2) - Here too, it's for visual consistency
01:06:794 (3,4,5,6,7) - This can be a bit uncomfortable for hard players, I suggest inverting slider and stream for better playability
Fine diff overall, I don't know if it's too jumpy, I'm not good with hard diffs

[Normal]
01:20:398 (4,5) - Fix spacing, it shouldn't be 1.4x
Couldn't find problems on this one! Good diff

[Easy]
00:28:421 (1) - Make the spinner end at 00:32:608 - , that mid-break is soooo weird
00:53:538 (1) - If you ctr+h ctrl+j ctrl+g and put it on the same place it flows better imo
01:29:119 (4) - Just a suggestion, you could put a 1/2 reverse here, I don't think it'll be a problem
Good diff too

That's all, good luck!
Topic Starter
PandaHero
No reply = fix

walter85 wrote:

Hi! m4m

[Insane]
00:10:980 (1) - This slider is in two strong sounds, I'd make it 2 circles in a stack at least
Usually I map a guitar sounds as a slider, and drums as a notes.
00:37:317 (2,3) - Here I'd use the same rhythm as here 00:34:525 (2,3,4) - , there's a strong sound on the reverse arrow and that sounds a bit weird imo
00:43:769 (1,2,1,2,1) - Here I'd ctrl+g 00:44:118 (1,2) - for spacing emphasis. The pattern is great as it is now but there's no emphasis on 00:44:118 (1) - and not much on 00:44:467 (1) - , by doing ctr+g you emphasize both new combos the way they deserve
I don't like movement that will be after ctrl+g these notes, so I changed it in my own way.
00:49:177 (1) - You could overlap it with 00:47:956 (1) - this slider's tail to make the pattern more cleaner, if you do so, adjust 00:50:049 (2,3,4) - accordingly too
00:54:584 - Here it feels a bit empty, I'd add a 1/2 slider to map that cymbal sound (idk if it's cymbal)
I prefer to follow only vocal in this part
00:59:816 (4) - Spacing constrain i know, but that circle looks a bit ugly there. I'd move all the pattern 00:59:118 (1,2,3) - to the right so that it can be similar to 00:56:677 (3,4) -
01:09:584 (4,5) - I think something like this looks cleaner
No, I like how this movement emphasize the vocal

[Hard]
00:28:421 (1) - You could make the spinner end here 00:31:910 -
00:43:944 (2) - Use constant spacing here
00:44:642 (2) - Here too, it's for visual consistency
01:06:794 (3,4,5,6,7) - This can be a bit uncomfortable for hard players, I suggest inverting slider and stream for better playability
Dunno, I think it plays well, I'll ask people about it.
Fine diff overall, I don't know if it's too jumpy, I'm not good with hard diffs

[Normal]
01:20:398 (4,5) - Fix spacing, it shouldn't be 1.4x
Couldn't find problems on this one! Good diff

[Easy]
00:28:421 (1) - Make the spinner end at 00:32:608 - , that mid-break is soooo weird
00:53:538 (1) - If you ctr+h ctrl+j ctrl+g and put it on the same place it flows better imo
01:29:119 (4) - Just a suggestion, you could put a 1/2 reverse here, I don't think it'll be a problem
I don't want to broke guidlines about easy diff, so I don't want to use 1/2 here.

Good diff too

That's all, good luck!
Thank you~
EijiKuinbii
Easy
00:15:863 (3,4) - такой флоу для изика сложноват по-моему
00:22:840 (5) - не слышу тут сильного бита, вместо ноты лучше бы слайдеренд зашел
00:28:421 (1) - зачем тут спинер? музыка же никак не изменилась
00:32:608 - здесь можно было бы 1/2 слайдер поставить
00:33:305 (1) - ^
01:28:945 - сюда можно ноту
Normal
01:18:131 - может не стоит это игнорировать
Hard
00:22:796 (5) - по-моему эта нота должна стоять здесь в 1/8, либо лучше опять же слайдеренд сюда ебануть
00:37:317 (1) - может тут лучше так

00:43:073 (2,3,4,1,2,3,1,2,3) - крутой паттерн
01:27:898 - здесь должно быть кликабельно
01:28:073 (3) - а здесь нет
Insane
00:44:293 (2,1,2,3,4,1) - флоу не очень приятный, может лучше так
сори что мало нашел, кстати чекни комбоколоры, делать слишком похожие вроде как нежелательно, хотя у моего моника цветность хуевая, может не такие уж они и похожие
Topic Starter
PandaHero

EijiKuinbii wrote:

Easy
00:15:863 (3,4) - такой флоу для изика сложноват по-моему
А по-моему вполне нормально
00:22:840 (5) - не слышу тут сильного бита, вместо ноты лучше бы слайдеренд зашел
Не, там гитара начинается + это новый такт, так что она там нормально стоит.
00:28:421 (1) - зачем тут спинер? музыка же никак не изменилась
Чтобы был xd На самом деле там он тоже типа под начало гитары.
00:32:608 - здесь можно было бы 1/2 слайдер поставить
Можно, но после спиннеров в изиках так близко объекты не ставят, а 1/2 не маппается.
00:33:305 (1) - ^
^
01:28:945 - сюда можно ноту
^

Normal
01:18:131 - может не стоит это игнорировать
окей
Hard
00:22:796 (5) - по-моему эта нота должна стоять здесь в 1/8, либо лучше опять же слайдеренд сюда ебануть
В изике объяснила
00:37:317 (1) - может тут лучше так

В инсе бы согласилась с тобой, а вот в харде пожалуй оставлю ревёрсами, потому что у меня тут везде ревёрсы на похожих местах
00:43:073 (2,3,4,1,2,3,1,2,3) - крутой паттерн
Спасибо \o/
01:27:898 - здесь должно быть кликабельно
01:28:073 (3) - а здесь нет
ок, сделаю там два 1/2 слайдера
Insane
00:44:293 (2,1,2,3,4,1) - флоу не очень приятный, может лучше так

Хз, по-моему классное движение и играется неплохо.


сори что мало нашел, кстати чекни комбоколоры, делать слишком похожие вроде как нежелательно, хотя у моего моника цветность хуевая, может не такие уж они и похожие

Не такие уж они и похожие, но парочку сделала посветлее, чтобы поконтрастнее было.
Спасибо~
Hectic
discussed something irc

log
18:32 h4d0uk3n1: я тут
18:32 h4d0uk3n1: дороу
18:34 PandaHero: привет
18:34 h4d0uk3n1: где бг
18:36 PandaHero: должно быть
18:36 PandaHero: о.о
18:36 PandaHero: нет, я меняла конечно, но оно должно быть
18:36 h4d0uk3n1: 00:02:782 - если ты мапаешь гитару, то почему этот звук пропущен?
18:37 PandaHero: какая диффа?
18:37 h4d0uk3n1: последняя
18:37 h4d0uk3n1: думаю эти реверсы не стоят того, чтобы их ставить
18:37 PandaHero: а, я поняла, перескачай сет, у тебя должно появиться новое бг
18:38 PandaHero: ок, уберу ревёрс, поставлю две нотки
18:39 h4d0uk3n1: 00:10:980 (1) - не хочешь уже тут сделать св повыше?
18:40 PandaHero: на чуть-чуть если только
18:41 PandaHero: сделаал
18:41 PandaHero: ла*
18:41 h4d0uk3n1: 00:22:840 (5) - ставишь нк на каждом большом белом тике, значит и тут надо
18:42 h4d0uk3n1: а на следующем слайдере убрать
18:44 PandaHero: 00:22:490 (3,4,5) - не очень хочу разбивать эту троечку, поэтому пусть будет так
18:44 PandaHero: у меня больной комбоинг местами, я знаю
18:45 h4d0uk3n1: не очень понимаю под что замапана следующая секция
18:45 PandaHero: вокал
18:45 PandaHero: ты с дефолтным скином чекаешь?
18:45 h4d0uk3n1: нет, а какая разница?
18:45 h4d0uk3n1: )
18:45 PandaHero: хсы
18:46 h4d0uk3n1: я их вообще вырубил пока что
18:46 PandaHero: я там нормал вистлом вокал выделяю, чтобы было понятно
18:46 h4d0uk3n1: ща попробую
18:46 PandaHero: и кастомные цвета ещё вруби ))
18:46 PandaHero: Я пошла поем, потом вернусь
18:46 h4d0uk3n1: они есть
18:46 h4d0uk3n1: приятного
18:46 PandaHero: а, ну классненько
18:46 PandaHero: спасибо
18:47 h4d0uk3n1: если вокал, то доли находятся в этих местах 00:23:189 - 00:23:363 - 00:23:712 - 00:24:061 - 00:24:584 -
18:48 h4d0uk3n1: ну и так далее
18:48 h4d0uk3n1: типа на каждый слог клик или конец слайдера
18:49 h4d0uk3n1: сейчас оно не под вокал а под, хз, общую пульсацию
18:50 h4d0uk3n1: а, я понял, ты подумала о другой секции, я говорил об этой
18:52 h4d0uk3n1: 00:43:769 (1,2,1,2,1,2,3,4) - можно посимпотнее организовать, типа 00:44:118 (1,2,1,2,3,4) - из этого идеальный шестиугольник
18:52 h4d0uk3n1: 00:44:816 (3,4,1) - и вот это движение мне кажется не очень комфортным
18:53 h4d0uk3n1: если бы слайдер от четверки повела бы где-то на 5 часов
18:54 h4d0uk3n1: 00:57:723 (1,2,3,4,5,6) - уверена что хочешь использовать такую банальную симметрию при том, что карта не этом не строится?
18:55 h4d0uk3n1: хотя хз, может покатит. вообще не люблю симметрию относительно центра, пережиток прошлого
18:55 h4d0uk3n1: 01:13:770 (1,2) - какие они некрасивые
18:56 h4d0uk3n1: 01:27:549 (1) - я бы на твоем месте в этой карте вообще бы не использовал идеально вертикальные/горизонтальные сосиски, покрути их хотя бы на градусов 5
18:57 h4d0uk3n1: я не обращал внимания на нк, но если испытываешь проблемы с этим, попробуй просто придерживаться какого-нибудь тупого правила а-ля "нк на каждом большом белом тике"
18:59 PandaHero: так
18:59 PandaHero: 00:23:189 (1) - тут гитарка, а следующий парт под вокал
19:00 PandaHero: 00:44:118 (1,2,1,2,3) - там же и так шестиугольник о.о
19:00 h4d0uk3n1: он неидельный
19:00 PandaHero: ну и движение там нормальное
19:00 PandaHero: типа смотри, 00:43:769 (1,2,1,2) - один паттерн, 00:44:467 (1,2,3,4) - второй
19:01 PandaHero: они по идее и не должны быть прямо так уж связаны, но стоят по красоте
19:02 PandaHero: так, что там ещё
19:03 PandaHero: иногда юзаю центральную симметрию, потому что она прикольная
19:03 PandaHero: тем более что карта косит под олд стайл
19:03 PandaHero: 01:13:770 (1,2) - эти слайдеры хорошо стоят в вокал, хотя может быть угол маленько не тот
19:04 h4d0uk3n1: я и имел в виду угол
19:04 PandaHero: вертикальные сосиски люблю, а про комбоинг уже говорила, он у меня иногда под тот инструмент, который я мейню (вокал например), а иногда паттерны отделяет
19:04 PandaHero: так, с уголом там что-нибудь подумаю
19:05 h4d0uk3n1: 01:29:468 (1) - закончи его на белом
19:05 h4d0uk3n1: аудио на 25%
19:06 PandaHero: финиш и клэп на одном месте, я что, поехавшая что ли
19:07 h4d0uk3n1: вообще, я в последнее время в ранкеде не замечал олд-стайл карты
19:07 h4d0uk3n1: тбх
19:08 PandaHero: Делис вернулся просто
19:08 PandaHero: слайдер закончила
19:09 h4d0uk3n1: теперь к харду
19:09 h4d0uk3n1: короче я понимаю что эта сложность пониже, но
19:09 h4d0uk3n1: меня тригерит что гитара пропускается именно на этом моменте
19:09 h4d0uk3n1: типа каждый дрынь выделяешь
19:09 h4d0uk3n1: но вот этот вот реверс 00:01:910 (1) -
19:10 h4d0uk3n1: это типа спокойная часть песни
19:10 PandaHero: считай что я намеренно андермапплю
19:10 h4d0uk3n1: можно вообще пропустить многие "дрынь"
19:10 h4d0uk3n1: но ты пропускаешь именно ЭТОТ дрын
19:10 h4d0uk3n1: ь
19:10 h4d0uk3n1: я понимаю что андермапать нормально, тем более в харду
19:10 h4d0uk3n1: харде
19:11 PandaHero: не понимаю, чем тебе именно этот так нравится
19:11 h4d0uk3n1: непостонная обжект денсити
19:11 h4d0uk3n1: густота объектов
19:11 h4d0uk3n1: ну ты поняла
19:12 PandaHero: хз, по-моему структурно там всё нормально
19:13 h4d0uk3n1: 00:28:421 (1) - я конечно все понимаю
19:14 h4d0uk3n1: но даже спинеру должен соответствовать звук
19:14 PandaHero: лел
19:14 PandaHero: ладно, уберу его
19:14 h4d0uk3n1: какая-нибудь дробь типа, или нарастающая хуйня в электронной музыке
19:15 PandaHero: а потом будут "бу-бу-бу, почему нет ни одного спиннера в карте"
19:15 h4d0uk3n1: ..
19:15 h4d0uk3n1: я ни разу не слышал чтобы кто-то жаловался на отсутствие спинеров в карте
19:15 h4d0uk3n1: нормальные люди вообще с спан аутом играют
19:15 h4d0uk3n1: xd
19:16 h4d0uk3n1: 00:38:887 (2) - выделяется из общей картины
19:16 h4d0uk3n1: епта почему так неаккуратно
19:17 h4d0uk3n1: 00:43:073 (2,3,4) - расстояния разные
19:17 h4d0uk3n1: я конечно понимаю, типа придирки
19:17 h4d0uk3n1: но на мелочах все строится
19:18 h4d0uk3n1: 00:50:747 (1,3) - это видно при игре и это не круто
19:19 h4d0uk3n1: попробуй пользоваться дсом, это охуенно
19:21 h4d0uk3n1: 01:27:026 (1,2,3,1) - https://imgur-archive.ppy.sh/yikT1Ct.png сделай что-нибудь такое лучше
19:22 h4d0uk3n1: слайдер последни тоже продлить надо
19:29 PandaHero: холи щет
19:31 PandaHero: расстояния поправила, оверлап тоже
19:31 PandaHero: дс юзаю, да
19:31 h4d0uk3n1: тоже хочу что-нибудь в квале(
19:32 *h4d0uk3n1 is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1354754 Enter Shikari - The Last Garrison]
19:32 PandaHero: так работай над этим
19:32 h4d0uk3n1: если есть желание, можешь просто глянуть на эти 40 секунд
19:32 h4d0uk3n1: и сказать норм/не норм
19:32 h4d0uk3n1: я работаю
19:33 PandaHero: ещё сильнее работай
19:34 PandaHero: если честно мне помогло только то, что у хоста сета ранк не первый, а второй
19:34 h4d0uk3n1: ну
19:35 PandaHero: скоро эти крылышки из слайдеров будут как пасхалки
19:41 PandaHero: а в изи/нормале есть какахи?
19:42 h4d0uk3n1: смотрю нормал
19:42 h4d0uk3n1: там тоже спинер
19:43 h4d0uk3n1: 00:33:305 (1,2) - я не уверен, но мне кажется новичок это не прочитает. типа в правилах написано что делать стаки в лоу диффах очочоч не рекомендуется
19:43 PandaHero: спиннер убрала
19:43 PandaHero: в нормале можно повыёбываться, у меня же ещё изик есть
19:45 h4d0uk3n1: слайдер в конце
19:45 h4d0uk3n1: 00:38:538 (4,5,1) - смущает этот момент
19:46 PandaHero: чому?
19:47 h4d0uk3n1: он как-то не оч хорошо ритмически музыку отображает
19:47 h4d0uk3n1: я бы 5 укоротил в 2 раза
19:47 h4d0uk3n1: а 1 начал бы с красного
19:47 h4d0uk3n1: раз ты вокалу следуешь
19:48 PandaHero: 00:38:538 (1,2,3) - в харде примерно такой же ритм
19:49 PandaHero: в инсе тоже
19:49 h4d0uk3n1: ну я в харде на 2 пожаловался
19:49 PandaHero: не увидела о.о
19:49 PandaHero: а, я думала он тебе визуально не нравится
19:49 h4d0uk3n1: не, именно то, что он один 3/4 на всю карту
19:49 h4d0uk3n1: (или сколько он там)
19:50 PandaHero: он на вокале лежит
19:50 h4d0uk3n1: если бы он не был реверс
19:51 PandaHero: ну ревёрс будет понятнее чем тот же слайдер+нота
19:51 h4d0uk3n1: короч я хз
19:51 h4d0uk3n1: но я бы лично что-нибудь с этим сделал
19:52 h4d0uk3n1: 00:04:701 (2) - "у тебя слайдер хуевый" - "ЭТО ОЛДСКУЛ МАППИНГ ТЫ НЕ ШАРИШЬ"
19:52 h4d0uk3n1: (это к изи относится)
19:53 PandaHero: не обижай этот сладкий вейв-слайдер
19:53 h4d0uk3n1: ОН НЕ СЛАДКИЙ
19:53 h4d0uk3n1: ОН НЕСОВЕРШЕННЫЙ
19:54 h4d0uk3n1: ОН НЕДОСТОИН СУЩЕСТВОВАТЬ НА ЭТОЙ ПЛАНЕТЕ
19:55 PandaHero: слыш
19:56 h4d0uk3n1: 00:57:026 (2) - пофикси дс чуток
19:57 PandaHero: done
19:57 h4d0uk3n1: 01:19:526 (2) - возможно новичок охуеет от этого
19:57 h4d0uk3n1: типа на красном тике
19:58 PandaHero: не, там нормально
19:58 PandaHero: расстояния такие же, как между белыми было, и в ритм заезжает
19:58 h4d0uk3n1: 01:23:887 (5) - тоже дс
19:58 PandaHero: я могу какому-нибудь нубасу дать, если что
19:58 h4d0uk3n1: бля
19:59 h4d0uk3n1: у меня это представляется будто нубасы это какие-то животные
19:59 h4d0uk3n1: которые годятся лишь для того, чтобы тестить дифы, которые никто не играет и не хочет делать
19:59 PandaHero: у тебя очень странные представления о новайс игроках
20:00 h4d0uk3n1: вообще в целом пройдись по дс
20:00 h4d0uk3n1: аимод молчит, но со стороны заметны разные промежутки
20:01 PandaHero: ок. Спасибо
20:01 h4d0uk3n1: я понимаю что 1.08-1.09 - все равно, но когда предыдущий 1.08, а следующий 1.12, это заметно
Namki
00:12:723 (4,1) - простите вы из России?

а мапать аниме это фу owo
Topic Starter
PandaHero

Namki wrote:

00:12:723 (4,1) - простите вы из России?

Нет, из Японии
Trynna
your offset seems early, i tried to redl but looks like the problem isn't me, it can be more noticiable if you go to patterns such as 00:33:305 (1,2) -
also maybe it would be good to resize the bg to some common resolution to avoid losing quality

easy
  1. hmm idk, on the first 10 seconds you could use some circles, the slider section is too long and you can have headaches about rc being sick
  2. 00:11:328 - seems really weird to silence this since there is a sound on the background anyway, you don't need to follow the guitar
  3. 01:14:119 (3) - whistle
normal
  1. 00:34:003 - on this section noobs needs pauses otherwise you can leave
  2. 00:52:491 (5) - i'd also remove cuz vocal is irrelevant here and you can do a pause as 00:49:701 -, so noobs can be happy
  3. maybe you can also try to add some pauses on the first kiai, looks like the density turns into something really high after 00:59:817 (2) - :(
hard
  1. 00:07:142 (3,1) - much different gap when you compare to 00:01:561 (3,1) - or 00:04:352 (3,1) -, idk
  2. 00:34:003 - on this section why u prefered to avoid NCing on notes that has the downbeat? I don't like this that much, you did it differently on insane though (00:40:108 (1) - also is the only combo on the section that is a bit large, maybe you forgot it here 00:41:328 (4) -?)
  3. 01:09:758 (2) - whistle
  4. 01:13:945 (2) - here you even set the addition but no hitsound i cry
  5. 01:21:619 - whistle i guess
ins
  1. 00:22:840 (5,5) - vs 00:25:630 (1,1) -, sometimes you consider this note being part of one pattern, sometimes another one, and it can be confusing sometimes because it's hard to know what you are trying to do, as 00:28:246 (4,5) - is extremely passive while 00:30:862 (3,1) - you makes 00:31:211 (1) - receive a big focus and a more precise aim is required
  2. 00:44:467 (1) - missing finish?
  3. 01:13:596 (3,4,5) - o your hitsounds suddenly stopped following the finish finish clap pattern, any reason to? sounds weird to me :(
  4. 01:17:956 (3,1,2) - maybe you can make it more natural as the curve is a bit rough, maybe something as http://osu.ppy.sh/ss/8591120 wouldn't hurt since the flow to the next pattern isn't that bad
  5. consistency isn't really my area but i missed clicking 01:24:410 - :(
oo set is pretty cool already
Topic Starter
PandaHero

Trynna wrote:

your offset seems early, i tried to redl but looks like the problem isn't me, it can be more noticiable if you go to patterns such as 00:33:305 (1,2) -
Ah, I suck at timing, I set +20 to my current offset, hope it will be better >_<

also maybe it would be good to resize the bg to some common resolution to avoid losing quality
Sure

easy
  1. hmm idk, on the first 10 seconds you could use some circles, the slider section is too long and you can have headaches about rc being sick
    Oke, I made a 1 slider shorter and added note on white tick
  2. 00:11:328 - seems really weird to silence this since there is a sound on the background anyway, you don't need to follow the guitar
    Removed greenline
  3. 01:14:119 (3) - whistle
    whistle

normal
  1. 00:34:003 - on this section noobs needs pauses otherwise you can leave
    They had looong pause before this section, so I may to leave
  2. 00:52:491 (5) - i'd also remove cuz vocal is irrelevant here and you can do a pause as 00:49:701 -, so noobs can be happy
    Enjoy your pause
  3. maybe you can also try to add some pauses on the first kiai, looks like the density turns into something really high after 00:59:817 (2) - :(
    I tired
hard
  1. 00:07:142 (3,1) - much different gap when you compare to 00:01:561 (3,1) - or 00:04:352 (3,1) -, idk
    Reworked spacing in this part
  2. 00:34:003 - on this section why u prefered to avoid NCing on notes that has the downbeat? I don't like this that much, you did it differently on insane though (00:40:108 (1) - also is the only combo on the section that is a bit large, maybe you forgot it here 00:41:328 (4) -?)
    I avoid downbeat ncing because of this kind of sliders - 00:35:244 (1). Btw, add nc in the same places like in the insane diff.
  3. 01:09:758 (2) - whistle
    Finish will be better
  4. 01:13:945 (2) - here you even set the addition but no hitsound i cry
    Finish added, don't cry :c
  5. 01:21:619 - whistle i guess
    Yes
ins
  1. 00:22:840 (5,5) - vs 00:25:630 (1,1) -, sometimes you consider this note being part of one pattern, sometimes another one, and it can be confusing sometimes because it's hard to know what you are trying to do, as 00:28:246 (4,5) - is extremely passive while 00:30:862 (3,1) - you makes 00:31:211 (1) - receive a big focus and a more precise aim is required
    You're right, I changed ncing and spacing between 00:22:681 (4,1) and 00:28:261 (4,1).
  2. 00:44:467 (1) - missing finish?
    Yeah
  3. 01:13:596 (3,4,5) - o your hitsounds suddenly stopped following the finish finish clap pattern, any reason to? sounds weird to me :(
    I don't know what happened here, but changed
  4. 01:17:956 (3,1,2) - maybe you can make it more natural as the curve is a bit rough, maybe something as http://osu.ppy.sh/ss/8591120 wouldn't hurt since the flow to the next pattern isn't that bad
    Oke, I tried
  5. consistency isn't really my area but i missed clicking 01:24:410 - :(
    I did it for you, cutie :3
oo set is pretty cool already
Thank you <3
Shmiklak
p for a mod
vanucik
так блед

general

offset -5 или -10 , 00:22:491 (3,4) - по этим нотам на 25% можно услышать, что слегка неправильный оффсет
00:12:201 (3) - , 00:13:596 (2) - и другие дальше , я бы на такие звуки свисток ставил, как в днб песнях
00:22:855 - в инсейне нк есть, в других диффах нет

инс

00:00:515 (1,2,3,4,5,6) - , 00:02:782 (2,3,4,1) - , 00:04:177 (2,3,1) , 00:05:573 (2,3,4,1) - - почему у них разный спейсинг, звуки одни и те же
00:47:966 (1) - я бы стакнул со предыдущ слайдером, мне было лень жать его
01:06:804 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - не самый ровный стрим, можно немного постараться (поставить нотку как бланкет и выравнивать по этой нотке)
01:21:280 (1,2,3) - флоу, хотя http://puu.sh/wLa3d/c25827fae0.jpg

хард

начало какое-то ленивое, посоветовал бы тебе увеличить скорость, при этом сбавить спейсинг на 0.1-0.2х, ну прям лень лезет из них, ещё и такой инконсистенси скорости и спейсинга
00:13:616 - что тут делает клап
00:39:430 - - ^
01:18:325 (4) - плохой игнор имхо, реверс бы какой-то замутить, чтобы как-то подчеркнуть звуки стрима

нормал

00:13:093 (4,4) - , 00:18:674 (4) - нк?
00:34:023 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5,1,2,3) - это нормал, но ты заставляешь его держать всю эту часть кнопки, и только здесь нету 1\1 пауз, меня за это не раз ебали, поэтому советую хоть пару 1\1 промежутков оставить

изи

вроде норм
Topic Starter
PandaHero

vanucik wrote:

так блед

general

offset -5 или -10 , 00:22:491 (3,4) - по этим нотам на 25% можно услышать, что слегка неправильный оффсет
-5 поставила
00:12:201 (3) - , 00:13:596 (2) - и другие дальше , я бы на такие звуки свисток ставил, как в днб песнях
Поставила драмовый, так как нормал вистл для вокала юзаю
00:22:855 - в инсейне нк есть, в других диффах нет
Теперь есть

инс

00:00:515 (1,2,3,4,5,6) - , 00:02:782 (2,3,4,1) - , 00:04:177 (2,3,1) , 00:05:573 (2,3,4,1) - - почему у них разный спейсинг, звуки одни и те же
Они разные по тональности, поэтому спейсинг разный
00:47:966 (1) - я бы стакнул со предыдущ слайдером, мне было лень жать его
Не вижу смысла это делать, если честно
01:06:804 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - не самый ровный стрим, можно немного постараться (поставить нотку как бланкет и выравнивать по этой нотке)
Немного поправила
01:21:280 (1,2,3) - флоу, хотя http://puu.sh/wLa3d/c25827fae0.jpg
Ну не, там классное движение в саунд получается

хард

начало какое-то ленивое, посоветовал бы тебе увеличить скорость, при этом сбавить спейсинг на 0.1-0.2х, ну прям лень лезет из них, ещё и такой инконсистенси скорости и спейсинга
Св точно такая же как в инсе стоит, просто общая поменьше, ибо это хард, поэтому так кажется. Хз, не вижу в этом проблемы.
00:13:616 - что тут делает клап
00:39:430 - - ^
Убрала их, да
01:18:325 (4) - плохой игнор имхо, реверс бы какой-то замутить, чтобы как-то подчеркнуть звуки стрима
Ревёрс как-то плохо встаёт, да и потом, слайдер под вокал это не такая уж и плохая идея

нормал

00:13:093 (4,4) - , 00:18:674 (4) - нк?
Не, я тут нк каждый второй даунбит делаю же, иначе как спам выглядит
00:34:023 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5,1,2,3) - это нормал, но ты заставляешь его держать всю эту часть кнопки, и только здесь нету 1\1 пауз, меня за это не раз ебали, поэтому советую хоть пару 1\1 промежутков оставить
Окей

изи

вроде норм
Спасибо
Nostalgic_old
o/ m4m

easy
  1. 00:46:920 leaving it empty feels a bit weird cuz it's quite a strong sound
  2. other parts look fine.

normal
  1. 00:37:327 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - new players prolly can't handle such a long chain of circles and sliders. at least there's shpuld be a pause or an empty 1/1 to let them ease up
  2. 01:00:525 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,1,2,3,4,5) - again the density of notes here is too high imo even it's in kiai.
  3. Why 01:14:478 (1) - is an anchor slider compare to 01:03:315 (1) ?

insane
  1. 00:33:315 (1,2) - not sure if anyone will realize it's 1/2 snap, due to how you place circles in previous iterations
  2. 00:54:942 (1,2) - why you not make them a jump like 00:33:315 (1,2) ?
  3. 01:18:663 (1,2,3) - 01:24:244 (1,2,3) - should definitely be more spaced. pretty sure everyone will sightread this as 1/4 triples
  4. I think you can work on the aestheic side of this map

GL :)
Topic Starter
PandaHero

Nostalgic wrote:

o/ m4m

easy
  1. 00:46:920 leaving it empty feels a bit weird cuz it's quite a strong sound
    Trying to create a less intensity part
  2. other parts look fine.

normal
  1. 00:37:327 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - new players prolly can't handle such a long chain of circles and sliders. at least there's shpuld be a pause or an empty 1/1 to let them ease up
    I have some pauses and well, absolutely newbie players always can play my easy diff
  2. 01:00:525 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,1,2,3,4,5) - again the density of notes here is too high imo even it's in kiai.
    Hey, it's kiai time, let's have some fun here
  3. Why 01:14:478 (1) - is an anchor slider compare to 01:03:315 (1) ?
    Because of different vocal, obviously

insane
  1. 00:33:315 (1,2) - not sure if anyone will realize it's 1/2 snap, due to how you place circles in previous iterations
    Ok, I'll stack them for the sake of consistency
  2. 00:54:942 (1,2) - why you not make them a jump like 00:33:315 (1,2) ?
    Because it sounds different for me when I mapped it
  3. 01:18:663 (1,2,3) - 01:24:244 (1,2,3) - should definitely be more spaced. pretty sure everyone will sightread this as 1/4 triples
    Such spaced 1/4 triples on 172 bpm?? Oh no
  4. I think you can work on the aestheic side of this map
    Will see if I can do smth with my shitty old style

GL :)
Thanks
Alexandrine
m4m


[insane]
00:06:106 (1,2,3) - может лучше так?
00:14:128 (3,4,1,2) - как-то тут 'многолюдно'
00:24:245 (1,2,3) - можно придумать что-т интересное, а не просто прямые слайдеры
00:29:827 (1,2,3) - ^, можно использовать мой первый пример иммо
00:36:280 (4) - ctrl+g?
00:43:431 (4) - я думаю лучше будет, если он будет просто согнутый
00:44:128 (1) - - нк?
00:49:187 (1) - стакни в конец 00:47:966 (1) - этого слайдера
00:50:233 (3) - не лучший изгиб

наес диффа :)

[hard]
00:04:711 (1) - не лучший изгиб
00:05:758 (3) - так лучше иммо
00:12:211 (2,1) - исправь бланкет
00:42:036 (4,1) - ^
00:47:269 (5,6) - го так?
00:49:187 (4) - ^
00:50:408 (6,1) - исправь бланкет ? ? ?
01:03:664 (3) - согни немног
01:05:059 (2,3) - что-т много объектов в этой точке 01:04:013 (1,2)



[normal]
00:01:571 (4) - cогнуть?
00:06:106 (1) - ^
00:07:152 (4) - ^
01:13:780 (3,4) - можно придумать лучше?

шикарная диффа

[easy]
00:07:501 (3) - может поменять этот слайдер, больно уж он много повторяется
00:20:059 (1) - x:207 y:203 лучше выглядит
Dashyy-
Dashyy-
14 days ago
i'm doing it today!!!!!!!!!!!!!!!!!

insane

00:02:792 (2,3,4) - why the change in the spacing from 00:01:397 (4,5,6) - both sound the same so no real need to space it out more
00:08:897 (1) - repeat slider doesn't sound right here since ur missing important guitar sounds on 00:09:769 (2) - and 00:09:943 (3) -
00:18:664 (1) - movement into this slider seems unnatural, would suggest pointing the tail like dis

ahrd

sv here seems kinda slow

gud diff

normal

01:23:025 (3,4) - ds

easy

00:10:990 (1) - remove nc
00:16:920 (4) - u should add a nc here since new players are gonna have a hard time reading a 3/2 gap (kinda like what u did here with 01:29:129 (1) - )
00:33:315 (1) - add note here since this sound is important a a a a a a a
00:43:780 (3) - u should use notes instead of repeat slider, since slider only sections for long periods of time can drain a new players stamina

not sure if this is the right map but we u got a mod
Topic Starter
PandaHero

Flashtop wrote:

m4m


[insane]
00:06:106 (1,2,3) - может лучше так?
Нет, когда я это маппала, я исходила из того что 00:06:629 (2,3) - звучат одинаково, просто один долгий, а второй короткий, поэтому они ведутся в одну сторону
00:14:128 (3,4,1,2) - как-то тут 'многолюдно'
Так ничего страшного, они друг другу не мешают
00:24:245 (1,2,3) - можно придумать что-т интересное, а не просто прямые слайдеры
люблю прямые слайдеры
00:29:827 (1,2,3) - ^, можно использовать мой первый пример иммо
Зачем, хорошо же стоят, разве что немного криво, это и поправила
00:36:280 (4) - ctrl+g?
Тогда между 4 и 1 будет меньше спейсинга, чем мне здесь нужно, так что нет
00:43:431 (4) - я думаю лучше будет, если он будет просто согнутый
Предыдущие слайдеры были под вокал, а этот под гитару, решила разграничить
00:44:128 (1) - - нк?
Да, тут стоит нк. А почему ты удивляешься?
00:49:187 (1) - стакни в конец 00:47:966 (1) - этого слайдера
Будет немного не тот спейсинг и не то движение, на которое я здесь расчитываю. К тому же этот оверлап никак не мешает.
00:50:233 (3) - не лучший изгиб
ок, поменяла на обычный

наес диффа :)

[hard]
00:04:711 (1) - не лучший изгиб
А по-моему хороший
00:05:758 (3) - так лучше иммо
Не совсем так, но исправила
00:12:211 (2,1) - исправь бланкет
Тут и не должно быть бланкета
00:42:036 (4,1) - ^
Окей, хоть на таких расстояниях и не принципиально, есть тут бланкет или нет
00:47:269 (5,6) - го так?
Изменила, но по-другому, мне в твоём варианте спейсинг не нравится
00:49:187 (4) - ^
Не вижу смысла, да и мой вариант лучше в вокал заезжает
00:50:408 (6,1) - исправь бланкет ? ? ?
ок
01:03:664 (3) - согни немног
Тогда придётся все после него гнуть, а мне они больше нравятся прямыми
01:05:059 (2,3) - что-т много объектов в этой точке 01:04:013 (1,2)
Так получилось, попробую что-нибудь с этим сделать



[normal]
00:01:571 (4) - cогнуть?
00:06:106 (1) - ^
00:07:152 (4) - ^
Сделала
01:13:780 (3,4) - можно придумать лучше?
У меня в каждой диффе по два повторяющихся слайдера под вокал на этом месте

шикарная диффа

[easy]
00:07:501 (3) - может поменять этот слайдер, больно уж он много повторяется
всего два раза же
00:20:059 (1) - x:207 y:203 лучше выглядит
ок

Dashyy- wrote:

Dashyy-
14 days ago
i'm doing it today!!!!!!!!!!!!!!!!!

insane

00:02:792 (2,3,4) - why the change in the spacing from 00:01:397 (4,5,6) - both sound the same so no real need to space it out more
k, I made it similar
00:08:897 (1) - repeat slider doesn't sound right here since ur missing important guitar sounds on 00:09:769 (2) - and 00:09:943 (3) -
Yeah, changed
00:18:664 (1) - movement into this slider seems unnatural, would suggest pointing the tail like dis
Changed, but in my own way

ahrd

sv here seems kinda slow

gud diff
gud sv

normal

01:23:025 (3,4) - ds
yeah

easy

00:10:990 (1) - remove nc
ok
00:16:920 (4) - u should add a nc here since new players are gonna have a hard time reading a 3/2 gap (kinda like what u did here with 01:29:129 (1) - )
I changed this place so it's not necessary now
00:33:315 (1) - add note here since this sound is important a a a a a a a
Yup
00:43:780 (3) - u should use notes instead of repeat slider, since slider only sections for long periods of time can drain a new players stamina
okay

not sure if this is the right map but we u got a mod
thank you

I remaded normal in advanced and easy in normal for better spread.
Einja
m4m

[general]
all good

[normal]
00:21:455 (3,4,1) - this is kind of a sharp angle here compared to most wide angles you've been using

00:43:083 (2,3,4) - shouldn't this be like 00:40:292 (2,3,4) -. (or you can copy 00:43:083 (2,3,4) - and put it at 00:37:501 (2,3,4) - instead for good variety patterns!)

00:53:548 (1) - if you rotate and ctrl g this it would play much better (it can still correlate to 00:50:757 (1) - so it'll be fine)

01:02:618 (2,3) - why such a sharp flow turn

01:06:804 (1) - why nc

01:28:955 (1,2) - kinda weird for the least intense part to have a 1/2 single tap, when the rest of the diff didn't have any of that at all


[advanced]

00:14:478 (1,2) - lol wat happened with flow here

i don't like modding 2-3* diffs so i'mma skip this one, sorry ;-;

[insane]

00:05:583 (2,3,4) - why is the ds not like 00:02:792 (2,3,4) -

00:22:850 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,4,1,2,3,1,2,3,1,2,3,4) - why are you not emphasizing the most important instrument here (the vocals in this case) you're missing out on the main part of the song and that's not good.

00:33:315 (1,2) - stack properly pls it looks neater that way

00:47:617 (3,4,1) - this feels rly weird to play especially the fact you haven't use 1/4 notes like that in similar parts of the song.

00:54:942 (1,2) - stack

01:01:919 (1,2) - why this weird pattern all of a sudden

that's all i have for the 2 diffs

good luck
Topic Starter
PandaHero

Einja wrote:

m4m

[general]
all good

[normal]
00:21:455 (3,4,1) - this is kind of a sharp angle here compared to most wide angles you've been using
Ok, I made it more wide
00:43:083 (2,3,4) - shouldn't this be like 00:40:292 (2,3,4) -. (or you can copy 00:43:083 (2,3,4) - and put it at 00:37:501 (2,3,4) - instead for good variety patterns!)
Yeah, you're right
00:53:548 (1) - if you rotate and ctrl g this it would play much better (it can still correlate to 00:50:757 (1) - so it'll be fine)
Changed in another way
01:02:618 (2,3) - why such a sharp flow turn
Because of strong vocal, of course
01:06:804 (1) - why nc
Because of kiai turn off, but this nc should be on previous circle, so I changed it
01:28:955 (1,2) - kinda weird for the least intense part to have a 1/2 single tap, when the rest of the diff didn't have any of that at all
ok, I deleted this circle again


[advanced]

00:14:478 (1,2) - lol wat happened with flow here
Oh, placement issues here. Move notes a bit, I hope it will be better now.

i don't like modding 2-3* diffs so i'mma skip this one, sorry ;-;

[insane]

00:05:583 (2,3,4) - why is the ds not like 00:02:792 (2,3,4) -
Because it sounds quieter for me
00:22:850 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,4,1,2,3,1,2,3,1,2,3,4) - why are you not emphasizing the most important instrument here (the vocals in this case) you're missing out on the main part of the song and that's not good.
I did it for rhythm variations and creating a less intense part
00:33:315 (1,2) - stack properly pls it looks neater that way
I did it because I wanted to show that instrument is changes (from guitar to drums)
00:47:617 (3,4,1) - this feels rly weird to play especially the fact you haven't use 1/4 notes like that in similar parts of the song.
But it emphasize strong guitar sound well..
00:54:942 (1,2) - stack
Same as before
01:01:919 (1,2) - why this weird pattern all of a sudden
I like how this movement emphasize vocal here

that's all i have for the 2 diffs

good luck
thanks
Delis
can I have the enhi spread back
Topic Starter
PandaHero

Delis wrote:

can I have the enhi spread back
Yes
Delis
[General]
source needs to be NANA―ナナ― as the case that the web officially says so?
it seems there's an alternative artist called ANNA inspi' NANA(BLACK STONES) but the current artist also used for the album, just confimartion here
http://www.ntv.co.jp/nana/index.html
http://anna-t.com/discography/detail.php?id=1002599
http://anna-t.com/discography/detail.php?id=1002607
https://www.youtube.com/watch?v=SYtLk2GwLLs

bg dimension being 16:10 is lol
[Insane]
00:04:362 (3) - this slider kinda breaks the flow being made with x0.50 very slow sliders, 2 stacked 1/2 circles here work better and still can differentiate from the variety you made between 00:02:792 (2,3,4,1) - and 00:05:583 (2,3,4,1) - the point here is you needed to be consistent at where the slider should be used.
00:06:106 (1,2,3) - I don't get the reason only this has been out of the patterns in the pattern so 3/2 slider and circles. this would be better same with 00:03:315 (1) - to make the pattern more reasonable, also the pattern itself feels currently not the best lol.
00:10:118 (4,1) - tbh I don't find this jump looking clearn or unique because the spacing only just looked random compared to everywhere else in the part. plus 00:10:990 (1) - could be replaced to two circles since the guitars there quite stronger and stand out. also a 3/4 slider for the base at 00:11:338 - might also fit? https://delisha.s-ul.eu/ZppyiP06
00:22:850 (1) - the finish seems overhitsounded here, only normal sampleset or something not too loud fits mostly fine. also I'm not a fan of this kind of, random spacing :/ or rather called a slightly emphasized note.
00:33:315 (1,2) - to make this different from 00:32:617 (1,2) - only this spacing is too weak. anything but not overlapping each other is nice.
00:38:896 (3,4) - but when the slider shape is like this, using elvis spacing could work much better? https://delisha.s-ul.eu/fGivojVo
00:53:198 (4,5,1) - when the part is structured by low-spaced notes with high density this looks really messed up lol. https://osu.ppy.sh/ss/8743189 I would rather stack all of them or make a jump but as there's no strong vocals I bet stacking them reflects the song's intensity in a better way.
00:58:430 (4) - consider putting a nc because the followpoints are really annoying when the pattern comes to symmetrical. 01:01:221 (4) - 01:04:012 (4) -
01:06:106 (6,1) - switch new combo for sure.
[Hard]
the sv in the beginning is incredibly low, consider raising it up to around 0.75, or even more. and therefore the ar setting also bothers me, could be 8 considering the spacing usage on the diff, and those SV changes.
00:10:990 (1) - and so using the same sv even though the sounds are dramatically stronger? that's weird.
00:41:513 (3) - this definitely doesn't deserve this much jump here, as following your logic the spacing change only used in every stanza in general so this looks quite out of place.
00:58:431 (1) - I don't really understand of newcombo usage in the kiai lol, I suggested you to have some in the insane according to the patterning but this is nothing really special yet the ncs are kinda too spammy. and same goes for the rest.
01:28:955 (3,1) - this might be too uncomfortable for players, for an average player it's easy to follow the reversed slider properly and then move the cursor to 01:29:478 (1) - but newbies tend to ignore the reverse and immediately go to the next slider also because of AR. perhaps move 01:29:478 (1) - to place where's closer to 01:28:955 (3) - or remove the reverse and add a circle at 01:28:955 - for a better rhythm as well.

the different spacing for every stanza can be more consistent because it currently, looks pretty random rather than inconsistent.
[Normal]
the diff itself is a bit too hard since it's nerfed from advanced? especially the spacing each objects in 1/2s could be smaller when considered the song is 172 bpm. also could use another sv in the beginning to represent a different feeling as the density of between this part and the rest is generally not much different while the song is.
00:22:501 (4) - could use a somehow pararell shape with 00:21:455 (1) - since this currently is breaking the rule of the mapping in these 4 measure. and the reverse could be removed because without it this can follow only the drums but the reverse made the sliderend following the guitar at 00:22:850 - which doesn't feel best imo :/
00:35:234 - this is too dense, probably remove some of them and less connected rhythms, also nc is messed a bit too?
00:57:036 (3) - 00:59:827 (3) - they have possibly potential to be 1/2 reversed sliders instead of 1/1 as the rhythm is different from 00:58:431 (3) - but you mixed all of them and it made the rhythm too boring here.
01:09:594 (3) - same reason, but only this for here? kinda same reason as above but the vocals are being 1/2 this time.
01:18:315 (5) - regarding the flow from the previous slider this isn't really comfy and forced a bit. it's due to the slider forcing to move the cursor going up and then straightly moving downwards, maybe put it to be how it flows nicely. http://osu.ppy.sh/ss/8744100
[Easy]
the wave sliders in the beginning could be more like relying on the flow.
01:14:478 (4) - like the flow of the sliders became vertical at 01:13:083 (1) - and breaking it and tilting is not the best idea, would rather use the same shape then get the flow to horizontal on 01:15:176 (5) - is much better idea in structure.
01:18:315 (4) - stack it on the slider end? it doesn't affect to gameplay much yet can look clearn.
01:29:129 (1) - this slider should get started at 01:28:955 - then ended at where its sliderend currently finished. so moving it 1/2 earlier then extend it to the 01:29:478 -.

---
not bad, but you should use some more polish before we start pushing it forwards. the spacing usage feels sometimes random so uncomfortable, and where the sliders are heading also occasionally breaking the flow. call me if you're unsure with what I meant here.
Topic Starter
PandaHero

Delis wrote:

[General]
source needs to be NANA―ナナ― as the case that the web officially says so?
aa, these two sticks are invisible ingame ><
it seems there's an alternative artist called ANNA inspi' NANA(BLACK STONES) but the current artist also used for the album, just confimartion here
http://www.ntv.co.jp/nana/index.html
http://anna-t.com/discography/detail.php?id=1002599
http://anna-t.com/discography/detail.php?id=1002607
https://www.youtube.com/watch?v=SYtLk2GwLLs

bg dimension being 16:10 is lol
New rules for bg dimension said that I can use it.

[Insane]
00:04:362 (3) - this slider kinda breaks the flow being made with x0.50 very slow sliders, 2 stacked 1/2 circles here work better and still can differentiate from the variety you made between 00:02:792 (2,3,4,1) - and 00:05:583 (2,3,4,1) - the point here is you needed to be consistent at where the slider should be used.
I did slider here, because sound on red tick was weaker for me, but I'll try your variant. Ah, aslo did the same thing here -00:09:943 (3,4).
00:06:106 (1,2,3) - I don't get the reason only this has been out of the patterns in the pattern so 3/2 slider and circles. this would be better same with 00:03:315 (1) - to make the pattern more reasonable, also the pattern itself feels currently not the best lol.
I like variations, and variations likes me. Btw, I decided to make it in the same way as I did in 00:00:525 (1,2,3,4,5,6) - , because it's the same moment in music.
00:10:118 (4,1) - tbh I don't find this jump looking clearn or unique because the spacing only just looked random compared to everywhere else in the part. plus 00:10:990 (1) - could be replaced to two circles since the guitars there quite stronger and stand out. also a 3/4 slider for the base at 00:11:338 - might also fit? https://delisha.s-ul.eu/ZppyiP06
Not sure about spacing at - 00:10:990 (1,2,1), but your ideas are cool, all done
00:22:850 (1) - the finish seems overhitsounded here, only normal sampleset or something not too loud fits mostly fine. also I'm not a fan of this kind of, random spacing :/ or rather called a slightly emphasized note.
Oh yeah, normal hitfinish sounds better. Also made spacing smaller becausebecause
00:33:315 (1,2) - to make this different from 00:32:617 (1,2) - only this spacing is too weak. anything but not overlapping each other is nice.
Made a little jump as it was before previous mods
00:38:896 (3,4) - but when the slider shape is like this, using elvis spacing could work much better? https://delisha.s-ul.eu/fGivojVo
Who the heck is elvis, man?
00:53:198 (4,5,1) - when the part is structured by low-spaced notes with high density this looks really messed up lol. https://osu.ppy.sh/ss/8743189 I would rather stack all of them or make a jump but as there's no strong vocals I bet stacking them reflects the song's intensity in a better way.
Enjoy your stack, sweetie
00:58:430 (4) - consider putting a nc because the followpoints are really annoying when the pattern comes to symmetrical. 01:01:221 (4) - 01:04:012 (4) -
01:06:106 (6,1) - switch new combo for sure.
ncs are cool

[Hard]
the sv in the beginning is incredibly low, consider raising it up to around 0.75, or even more. and therefore the ar setting also bothers me, could be 8 considering the spacing usage on the diff, and those SV changes.
Okay, I'll set sv to 0.75, but I'm not sure about ar, maybe I'll up it to 7.5 or near it.
00:10:990 (1) - and so using the same sv even though the sounds are dramatically stronger? that's weird.
Ooops, changed it to 1.00
00:41:513 (3) - this definitely doesn't deserve this much jump here, as following your logic the spacing change only used in every stanza in general so this looks quite out of place.
Aaah, placement is so hard. Decrease spacing btw.
00:58:431 (1) - I don't really understand of newcombo usage in the kiai lol, I suggested you to have some in the insane according to the patterning but this is nothing really special yet the ncs are kinda too spammy. and same goes for the rest.
Okay
01:28:955 (3,1) - this might be too uncomfortable for players, for an average player it's easy to follow the reversed slider properly and then move the cursor to 01:29:478 (1) - but newbies tend to ignore the reverse and immediately go to the next slider also because of AR. perhaps move 01:29:478 (1) - to place where's closer to 01:28:955 (3) - or remove the reverse and add a circle at 01:28:955 - for a better rhythm as well.
Removed reverse and added note. Also removed 01:28:780 (2) for making this moment less intensive
the different spacing for every stanza can be more consistent because it currently, looks pretty random rather than inconsistent.
I tried to make it more consistent .o.
[Normal]
the diff itself is a bit too hard since it's nerfed from advanced?
Up to advanced from normal, then nerf to normal from advanced. I think the difficulty is fine, since I have easy diff in mapset.
especially the spacing each objects in 1/2s could be smaller when considered the song is 172 bpm. also could use another sv in the beginning to represent a different feeling as the density of between this part and the rest is generally not much different while the song is.
I added another sv, but I feel like I shouldn't do it in normals..
00:22:501 (4) - could use a somehow pararell shape with 00:21:455 (1) - since this currently is breaking the rule of the mapping in these 4 measure. and the reverse could be removed because without it this can follow only the drums but the reverse made the sliderend following the guitar at 00:22:850 - which doesn't feel best imo :/
Sure
00:35:234 - this is too dense, probably remove some of them and less connected rhythms, also nc is messed a bit too?
I tried to made smth with this place. Also I put ncs here exactlty in the same way as I did in previous diffs, so nc here is fine
00:57:036 (3) - 00:59:827 (3) - they have possibly potential to be 1/2 reversed sliders instead of 1/1 as the rhythm is different from 00:58:431 (3) - but you mixed all of them and it made the rhythm too boring here.
01:09:594 (3) - same reason, but only this for here? kinda same reason as above but the vocals are being 1/2 this time.
Remade rhythm in these places
01:18:315 (5) - regarding the flow from the previous slider this isn't really comfy and forced a bit. it's due to the slider forcing to move the cursor going up and then straightly moving downwards, maybe put it to be how it flows nicely. http://osu.ppy.sh/ss/8744100
Good idea

[Easy]
the wave sliders in the beginning could be more like relying on the flow.
01:14:478 (4) - like the flow of the sliders became vertical at 01:13:083 (1) - and breaking it and tilting is not the best idea, would rather use the same shape then get the flow to horizontal on 01:15:176 (5) - is much better idea in structure.
yeah
01:18:315 (4) - stack it on the slider end? it doesn't affect to gameplay much yet can look clearn.
No, I have better idea for this place
01:29:129 (1) - this slider should get started at 01:28:955 - then ended at where its sliderend currently finished. so moving it 1/2 earlier then extend it to the 01:29:478 -.
okay

---
not bad, but you should use some more polish before we start pushing it forwards. the spacing usage feels sometimes random so uncomfortable, and where the sliders are heading also occasionally breaking the flow. call me if you're unsure with what I meant here.
Spasibo, mister Delis!
riffy


Did a quick IRC though the map, improved some rhythm stuff and visuals/patterning. It was actually a really neat thingy.

IRC (Russian)
00:44 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1364947 ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES) - rose [Easy]]
00:44 Bakari: 00:10:990 (1) - давай его выпрямим, тип он звучит иеаче
00:45 PandaHero: ну лан
00:45 Bakari: если белис что-то про флоу говорил, то 00:15:873 (3,4,1) - это вот тот слчий
00:45 Bakari: когда 3-4 острый угол и типа неочень
00:46 Bakari: По факту из стиля и правда выбивается, но новички не понимают флоу
00:46 PandaHero: выгнуть 3 наверх мб?
00:46 Bakari: дугой? https://bakarisu.s-ul.eu/THIlQokK.jpg
00:47 PandaHero: https://osu.ppy.sh/ss/8780249 ну я вот так уже сделала
00:47 Bakari: 00:22:850 (1) - я бы тупо брейки делеил, а не серклы снапал
00:47 Bakari: pandahero111
00:47 PandaHero: вай нот
00:48 Bakari: Зачем мапать один круг и потом дропать парт?
00:48 PandaHero: ну надо
00:48 PandaHero: алсо меня кто-то просил туда круг поставить
00:48 Bakari: палкой бей
00:48 PandaHero: лол
00:48 Bakari: 00:36:804 (1,2,3) - а вот тут тройка просто сама по себе
00:48 PandaHero: убрать его?
00:48 Bakari: т.е. она пришла, и никуда
00:49 Bakari: убери круг, ага, на всех дифах
00:49 PandaHero: ну кроме ласт выходит
00:49 Bakari: Ну там понятно
00:49 PandaHero: тройка как будто под вокал двигается, не знаю, мне нормально
00:49 PandaHero: не всё же по кругу водить
00:50 Bakari: 00:36:804 (1,2,3) - смотри, они идут колбаской друг за другом и ничего ни делают
00:50 Bakari: никак не симметричны
00:50 Bakari: ничего не составляют в сумме
00:51 Bakari: Я бы там перепотрошил паттерн и ритм немного под вокалы https://osu.ppy.sh/ss/8780286
00:51 PandaHero: https://osu.ppy.sh/ss/8780291 ??
00:52 Bakari: 2-3 не флоу, там угол
00:52 Bakari: три выше, и куда ты потом (4) поставишь?
00:52 PandaHero: стакну с концом 2
00:52 Bakari: Смотри, попробуй так https://bakarisu.s-ul.eu/jKlcNmn9.jpg
00:52 Bakari: https://bakarisu.s-ul.eu/0A2mNGkE.jpg
00:53 PandaHero: хм
00:54 Bakari: ничего не симметрично, 01:08:199 (2,3,4,1) - они в кучу просто
00:54 PandaHero: ну ладна
00:57 Bakari: Смотри, монстритос тот же чем хорош, у него все в треугольники уходит
00:57 Bakari: А у тебя местами просто скомкано и в дорожку упаковано
00:58 PandaHero: это же изик
00:58 Bakari: Оно читается, но если тебя за паттерны потрошили, что стоит добавить осмысленности
01:00 PandaHero: ну блин
01:00 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1372075 ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES) - rose [Normal]]
01:00 Bakari: 00:13:083 (4) - тут это, дыра по ритму
01:00 Bakari: вокруг 1/2 идет
01:00 Bakari: А здесь так раз и холд длиннючий
01:00 PandaHero: под гитару
01:02 Bakari: Но она же там 1/1 спам
01:02 Bakari: Ну или хотя бы так https://bakarisu.s-ul.eu/CoRgTdeT.jpg
01:02 PandaHero: это приколюха для харда
01:03 Bakari: 00:18:664 (4) - я вообще никак не слышу там этого длинного холда
01:03 Bakari: хотя он вроде стабильно идет
01:03 PandaHero: хз, я что-то такое слышу
01:04 Bakari: 00:37:327 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3) - давай вытащим где нибудь серкл, очень уж плотно для не-киая
01:05 PandaHero: вроде уже вытащила везде где можно было
01:05 Bakari: 00:40:118 (2) - а оно точно надо?
01:05 Bakari: его можно убрать, чтоб выделило вокал на следующем тике
01:06 PandaHero: оно нужно, ну ладно, давай уберём
01:06 Bakari: 00:51:280 - а тут точно нужно вокалы игнорить?
01:07 PandaHero: точно
01:07 Bakari: 01:06:106 - этот же вопрос
01:07 PandaHero: там вся 1 под гитарный звук
01:07 Bakari: там два ударных и вокалы по ним орут
01:08 PandaHero: 01:05:757 (4) - ну тут вообще можно слайдер и ноту
01:09 Bakari: Попробуй два серкла
01:09 Bakari: там слышно дробление такое
01:09 PandaHero: попробовала
01:10 Bakari: Ну и вот, как-то так
01:10 Bakari: Нормал вроде приятный визуально
01:11 PandaHero: ну я старалась
01:12 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1309112 ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES) - rose [Hard]]
01:13 Bakari: А так и надо, что они не параллельны? 00:09:944 (3,1,2,1) -
01:13 Bakari: еще оверлапы такие непривычные, будто их не было, а потом увеличили цс
01:13 PandaHero: они должны быть параллельными, поправила
01:14 PandaHero: я его переделывала много, может поэтому так
01:14 Bakari: попробуй стакать их мб? чтоб не оверлапы?
01:14 Bakari: 00:13:083 (4) - где те крутые слайдер-слайдер-серкл связки.
01:15 PandaHero: упс
01:15 PandaHero: я почему-то подумала, что в харде начала их делать
01:15 PandaHero: 00:18:664 (4,5,6) - а ну
01:15 PandaHero: да
01:16 Bakari: 00:45:176 (1,2) - floooow
01:17 Bakari: не очень интуитивно заходит 00:46:397 (3,4) - давай анстакнем, чтоб это прям очевидно было?
01:19 PandaHero: не, по-моему там нормально играется в стаке
01:19 PandaHero: типа пауза такая
01:20 PandaHero: один два вроде по флоу сделала
01:23 Bakari: 01:14:827 (3,4,5,1) - тоже они просто накиданы, попробуй какой-то паттерн из них связать
01:25 PandaHero: ща, подвигаю и нк свапну, чтобы было понятно, что накидано не просто так х)
01:25 Bakari: а, ну и странно,01:19:536 - что гитара и ударные некликаются
01:26 PandaHero: тут типа упрощение ритма
01:26 Bakari: 01:21:978 (2) - туда же
01:26 Bakari: ну были бы там 1/1 гапы вместо 1/1 слайдеров
01:27 Bakari: Когда они не прожимаются странное ощущение
01:27 PandaHero: ну не знаю
01:27 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/1309113 ANNA TSUCHIYA inspi' NANA(BLACK STONES) - rose [Insane]]
01:28 Bakari: 00:05:583 (2,3,4,1) - а там раньше не такие же штуки были? почему эти сжимаешь, а там - нет?
01:28 PandaHero: тут типа гитара потише
01:29 PandaHero: хз, они для меня по-разному звучат, поэтому так сделала
01:29 Bakari: там потом еще накидывается 00:09:769 (2,3,4) - вот такой паттерн
01:29 Bakari: давай хотя бы его анстакнем
01:30 PandaHero: нет
01:30 PandaHero: Делис меня съест потом
01:30 Bakari: Я ему голову откручу, не съест
01:31 PandaHero: не надо
01:31 Bakari: 00:38:548 (2,3,4) - спейсинг скомкался в конце
01:31 Bakari: уж на слайдер-то, с вокалами!
01:31 Bakari: тем более что они акки почти не требуют
01:31 PandaHero: так надо
01:31 PandaHero: Это Элвисопаттерн
01:32 Bakari: а как оно работает?
01:32 PandaHero: и играется заебато, кстати
01:32 PandaHero: Не знаю, это магия
01:34 Bakari: ну хз, какая-то она рандомная
01:34 PandaHero: нормально
01:34 Bakari: 00:47:268 (2,3,4,1) - а вот это мне нравится
01:35 PandaHero: ой, эту ноту кто-то предлогал нахуй удалить и я такая "нееет"
01:35 PandaHero: там классный эффект получается
01:36 Bakari: оно [https://bakarisu.s-ul.eu/q9sUNZWF.jpg вот так] еще поди начиналось
01:36 Bakari: А потом вытащили
01:36 PandaHero: не, сразу так было
01:36 PandaHero: я эту штуку вообще не меняла
01:36 Bakari: классная идея с 1/1 слайдерами
01:36 Bakari: 00:50:058 (2) - но вот это тут как-то совсем не вкатило
01:37 Bakari: Ты как бы говоришь, "да по основным битам мапаю" а потом раз и рандомно вкатываешь круг
01:37 PandaHero: там типа вокал
01:37 Bakari: Да он там ниочем же
01:38 Bakari: там на красном до вокал сильнее был
01:38 Bakari: и ты его не выделила кликабельным объектом
01:38 PandaHero: ну разве что да, это
01:39 Bakari: А так все
01:39 PandaHero: но я могу понять, почему я там так сделала
01:40 PandaHero: что впрочем не мешает мне это переделать
01:40 Bakari: А еще вот https://bakarisu.s-ul.eu/SOmTaW5u.jpg
01:40 Bakari: Я предложил, я успокоился
Trynna
hey sup
Delis
wow u sotark nice slider borders!

https://delisha.s-ul.eu/VgVx0qOU you could use this for the normal clap because the volume currently it has is a bit low so normal whistles are standing out more, I just raised up its volume slightly.
00:23:025 - drag the break at here so it feels cooler B)?
[top diff]
i think you should resnap all notes to be safe since they look like off by 1ms lol
00:11:338 - the volume can be lower or change the hitsound to soft, normal sample is too loud for the sound which isn't clear enough.
00:22:676 (4) - clap
00:43:082 (2,3) - the finishes sound really spammy even if the finishes on 00:43:779 (1,2,1,2,1,2,3,4) - make somewhat sense.
00:52:676 (3) - maybe a right angle doesn't work well here because this is all of sudden and it's a jump from a circle which means it flows a bit awkwardly. https://delisha.s-ul.eu/nCGcDT4v is preferably one that should be better for both looking and game play wise.
00:56:337 (1,2,3) - use an equivalent spacing among these? I mean the (2) could be moved down slightly so the pattern actually can look neater and it's easier and smoother to flow the slider as well. https://delisha.s-ul.eu/62xuMWDW
01:13:083 (1) - I think this is curver a bit too much compared to the rest, you could give a try less curved one as it fits to your mapping here better. hopefully do not off-screen the circle though lol https://delisha.s-ul.eu/kjEEz0ag
01:22:676 (1) - 3/4 and a circle on the red tick might be more consistent in the way.
01:25:989 (3) - and I don't think this needed to be emphasized because your circles were like 3 as one. I mean, 3 circles usually share the same spacing, for example 01:20:756 (4,5,6) - 01:24:244 (1,2,3) - thus 01:25:814 (2,3,4) - should really be a bunch in the equal distance.
[next to the top diff]
01:05:059 (2,3) - this apparently ignore the flow from the previous slider so feels difficult to play it smoothly. may wanna replace to a slider so the slider pattern 01:05:408 (3,4,5) - can be even so it's nice, and it actually can solve that kind of flawless flow because of the circles.
[normal]
00:10:815 (4,1) - inconsistent spacing because of the sv change lol
00:22:327 (3) - honestly don't think this deserves a circle when the sound behind is quite weak, possibly could place a slider in 1/1, from 00:21:978 -
00:35:234 (1) - this 3/2 slider makes players confusing because these 1/2 rhythms after the slider they share the same rhythm 00:34:536 (2,3) - and 00:35:931 (2,3) - probably could do a different rhythm in any way 00:35:931 (2,3) - could be a slider with a reverse etc..
01:03:315 (1) - suddenly switched to follow only the vocal lol
[ez]
these 3/1 sliders in the beginning can be 3/2 reversed sliders to follow the guitars accurately. and to actually make the diffspike more clearn as 00:11:687 (1,2) - and the rest used this kind of rhythm which is incredibly harder from the current ones in beginning.
00:43:083 (2) - I would slightly move the sliderend to right, it doesn't feel the best at the moment so.
Topic Starter
PandaHero

Delis wrote:

wow u sotark nice slider borders!
Yeah, it's me

https://delisha.s-ul.eu/VgVx0qOU you could use this for the normal clap because the volume currently it has is a bit low so normal whistles are standing out more, I just raised up its volume slightly.
oke
00:23:025 - drag the break at here so it feels cooler B)?
lol, let's try it

[top diff]
i think you should resnap all notes to be safe since they look like off by 1ms lol
Done
00:11:338 - the volume can be lower or change the hitsound to soft, normal sample is too loud for the sound which isn't clear enough.
I think drum finish sounds cool here so I just make it less louder
00:22:676 (4) - clap
clap
00:43:082 (2,3) - the finishes sound really spammy even if the finishes on 00:43:779 (1,2,1,2,1,2,3,4) - make somewhat sense.
Blame Mirash for this finishes, lol. Btw, I removed whistles from some notes, so it sounds less spammy now
00:52:676 (3) - maybe a right angle doesn't work well here because this is all of sudden and it's a jump from a circle which means it flows a bit awkwardly. https://delisha.s-ul.eu/nCGcDT4v is preferably one that should be better for both looking and game play wise.
Oh yeah, looks better
00:56:337 (1,2,3) - use an equivalent spacing among these? I mean the (2) could be moved down slightly so the pattern actually can look neater and it's easier and smoother to flow the slider as well. https://delisha.s-ul.eu/62xuMWDW
okay
01:13:083 (1) - I think this is curver a bit too much compared to the rest, you could give a try less curved one as it fits to your mapping here better. hopefully do not off-screen the circle though lol https://delisha.s-ul.eu/kjEEz0ag
I made it less curve and move up, so it will not to be off-screen
01:22:676 (1) - 3/4 and a circle on the red tick might be more consistent in the way.
oops
01:25:989 (3) - and I don't think this needed to be emphasized because your circles were like 3 as one. I mean, 3 circles usually share the same spacing, for example 01:20:756 (4,5,6) - 01:24:244 (1,2,3) - thus 01:25:814 (2,3,4) - should really be a bunch in the equal distance.
I did it because of vocal on the 3 note, but yeah, I didn't do it before, so will be better to make it equal

[next to the top diff]
01:05:059 (2,3) - this apparently ignore the flow from the previous slider so feels difficult to play it smoothly. may wanna replace to a slider so the slider pattern 01:05:408 (3,4,5) - can be even so it's nice, and it actually can solve that kind of flawless flow because of the circles.
Sliders-only section will be boring for such intensive place, so I prefer to keep circles here

[normal]
00:10:815 (4,1) - inconsistent spacing because of the sv change lol
fixed
00:22:327 (3) - honestly don't think this deserves a circle when the sound behind is quite weak, possibly could place a slider in 1/1, from 00:21:978 -
oh, okay
00:35:234 (1) - this 3/2 slider makes players confusing because these 1/2 rhythms after the slider they share the same rhythm 00:34:536 (2,3) - and 00:35:931 (2,3) - probably could do a different rhythm in any way 00:35:931 (2,3) - could be a slider with a reverse etc..
Made a 1/1 slider and add some reverses
01:03:315 (1) - suddenly switched to follow only the vocal lol
Reduced slider and add note on red tick, I hope it will be better now

[ez]
these 3/1 sliders in the beginning can be 3/2 reversed sliders to follow the guitars accurately. and to actually make the diffspike more clearn as 00:11:687 (1,2) - and the rest used this kind of rhythm which is incredibly harder from the current ones in beginning.
00:43:083 (2) - I would slightly move the sliderend to right, it doesn't feel the best at the moment so.
fixed all
thank you again~
Lasse
my map: https://osu.ppy.sh/s/654160

wouldn't snapping the break to 00:23:199 - make more sense if you already use custom snap?

insane
ar ~8-8.7 would fit this so much better imo
01:01:920 (1,2) - patterns feels a bit out of place with how different it is fromm all other 1/4 gaps, seemed reall strange in gameplay
something like 01:09:594 (4,5) - seemed more fitting
not much to say here, I don't really like drum rhythm that much personally but you executed it pretty well
reminds me of older mapping (in a good way)
cute

hard
00:36:106 (3,4) - how about ctrlg on this rhythm? since other things here land so well on vocals that would feel more fitting
00:40:815 (1) - this honestly feels way too spaced, around 2-2.2x would be nicer with your other jumps in this part
01:13:083 (1) - why suddenly no jump on this? seems a bit inconsistent with your whole chorus
01:22:676 (1) - ^


normal
00:43:083 (3,4,1) - 1/2 slider spam makes this seem a bit too intense imo, something like http://i.imgur.com/ET76tz5.jpg (or +circle on red tick) would be nice
00:45:176 (1,2) - double overlap makes these things feel so cluttered, why not something like http://i.imgur.com/qF4oaF9.jpg
00:47:966 (1,2) - ^


easy
should be fine
[]

get your bubble from delis and i can qualify
Topic Starter
PandaHero

Lasse wrote:

my map: https://osu.ppy.sh/s/654160

wouldn't snapping the break to 00:23:199 - make more sense if you already use custom snap?
Snapping this thing on vocal does make sense, I agree

insane
ar ~8-8.7 would fit this so much better imo
Maybe, but I prefer to keep ar 9 with this bpm I don't want people to hate me ;w;
01:01:920 (1,2) - patterns feels a bit out of place with how different it is fromm all other 1/4 gaps, seemed reall strange in gameplay
something like 01:09:594 (4,5) - seemed more fitting
I wanted to create acceleration effect on the next pattern, so I thought that people will just drop 1 slider and go faster to the next.
not much to say here, I don't really like drum rhythm that much personally but you executed it pretty well
reminds me of older mapping (in a good way)
cute
I really love old mapping :)

hard
00:36:106 (3,4) - how about ctrlg on this rhythm? since other things here land so well on vocals that would feel more fitting
00:40:815 (1) - this honestly feels way too spaced, around 2-2.2x would be nicer with your other jumps in this part
01:13:083 (1) - why suddenly no jump on this? seems a bit inconsistent with your whole chorus
01:22:676 (1) - ^
all fixed

normal
00:43:083 (3,4,1) - 1/2 slider spam makes this seem a bit too intense imo, something like http://i.imgur.com/ET76tz5.jpg (or +circle on red tick) would be nice
I did 1/2 slider+ note instead of two 1/2 sliders, beacause I want to map guitar sound on 00:43:257, also removed note from 00:43:606, so it should be less intense now
00:45:176 (1,2) - double overlap makes these things feel so cluttered, why not something like http://i.imgur.com/qF4oaF9.jpg
00:47:966 (1,2) - ^
ah, looking good

easy
should be fine
[]

get your bubble from delis and i can qualify
Thank you \o/
Delis
🥞

Lasse: I and the mapper discussed about diff spread and had nerfs in rhythm in Normal, there probably needs a recheck
Topic Starter
PandaHero
Spasibo, mister Delis
Lasse
Topic Starter
PandaHero
:o
Mirash
гратсз
Hectic
Dendy
gratz
meii18
OMG i remember when this anime was on tv in Romania pretty sad that the channel got restricted congratzzz!
Topic Starter
PandaHero
lol, thanks :)
Namki
ну поздравляю, тетя панда
Topic Starter
PandaHero

Namki wrote:

ну поздравляю, тетя панда
Какая ж я тебе тётя? :o
Please sign in to reply.

New reply