forum

AKHTS - Ritsu Can Can

posted
Total Posts
39
Topic Starter
c-Sarah
This beatmap was submitted using in-game submission on 21 июля 2010 г. at 20:46:07

Artist: AKHTS
Title: Ritsu Can Can
Source: K-ON!
BPM: 195,1
Filesize: 13666kb
Play Time: 01:39
Difficulties Available:
  1. Insane (4,98 stars, 320 notes)
  2. Normal (3,29 stars, 160 notes)
Download: AKHTS - Ritsu Can Can
Download: AKHTS - Ritsu Can Can (no video)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
1st serious beatmap. Thanks to [DBF] for help :3

02.07.10 Insane completed. Normal fixed
03.07.10 Insane greatly fixed
BelaZZ
huypizda
[DBF]
irc timing.

Star~
8Ball
▲▲▲▲▲▲▲▲▲
Aisaka_Taiga_old
Звездачка!
any34
ZVEZD@
Kotya
olololo
Sigillum
[Normal]
00:05:049 (1) 1 сетка вверх
00:05:972 (4) 1 сетка вверх и вправо
00:06:279 (5) 2 сетки вверх
00:06:587 (6) может стоит положить на (4)?
00:06:894 (7) положить на (3)?
00:07:202 (8) положить на (2)?
00:07:509 (1) положить на (1)? удалить новое комбо
00:08:124 (2) добавить новое комбо
00:09:355 (4) 1 сетка вправо
00:09:970 (1) 1 сетка вправо
00:12:430 (1,2,3,4) приведи в порядок спейсинг
00:15:813 (4) 1 сетка вверх и влево
00:16:120 что за пустота? добавь объектов
00:17:504 (2,4,6) удали объекты, для нормала это слишком
00:18:581 добавь объектов
00:21:041 (3) 1 сетка вверх
00:21:656 (4) 4 сетки вверх 6 влево
00:24:116 (1,2,3,4) приведи в порядок спейсинг
00:26:577 (5) 3 сетки вправо, начать новое комбо
00:26:884 (1) удалить новое комбо
00:28:422 (6) 1 сетка вправо
00:28:729 (7) ^
00:29:037 (1,2) 1 сетка вниз
00:29:959 (1) удалить новое комбо
00:30:882 (4,5) 3 сетки вверх
00:31:497 (6,7) 1 сетка вверх
00:32:112 (8) добавить новое комбо
00:34:572 (6,7) 3 сетки вниз 2 сетки вправо
00:35:188 (8,9) приведи в порядок спейсинг
00:35:803 (1) спейсинг, удалить новое комбо
00:36:418 (2) начать новое комбо
00:38:570 пустота, добавь объектов
00:39:647 (2,4) удалить объекты
00:40:108 (5) положить на (1)
00:40:416 (6) спейсинг
00:41:338 (2) 2сетки вверх 1 вправо
00:42:722 (2,4,6,8) удалить объекты
00:44:567 (4) удалить объект
00:45:644 (1) 2 сетки вверх 1 влево, удалить новое комбо, слайдер должен закончится на 00:46:413
00:46:566 пустота, либо сделай здесь перерыв удалив ближайшие объекты, либо наоборот добавь сюда объектов
00:50:564 (7,8) 2 сетки вниз
00:51:179 (1) 1 сетка вправо 1 вниз
00:52:409 (3) 1сетка вверх
00:53:640 (1,1,2,3) здесь вообще спейсинг ужасный
00:56:100 (1,2,3,4) РОВНО СДЕЛАЙ БЛЯТЬ, к тому же на шкале времени 3 и 4 передвинь на одно деление вправо
01:00:405 (7,8) 1 сетка вверх
01:01:097 замени спинер объектам какими либо
01:02:174 (1,2) 1 сетка вниз
01:03:711 (6) 3 сетки влево 1 вниз
01:05:326 (5) 1 сетка вверх
01:07:479 (1,2) ^
01:09:093 (1) 1сетка вправо, на шкале времени 1 деление влево
01:10:170 (3,4,5) на шкале времени 1 деление вправо: (4,5) спейсинг
01:17:012 (1,2) удали сделай перерыв
01:23:163 пустота
01:24:393 (1) на шкале времени одно деление влево; (1,2) приведи спейсинг в порядок
01:37:156 (1,2,3,4) спейсинг; (1) на шкале времени 1 вправо

star suka pizdec
Topic Starter
c-Sarah
thx. Updated.
Mystearica
Remove all of your tags, they're redundant.

Your mp3 is really quiet...fix that or reduce volume on your hitsounds?

[Normal]

Because of that 3 star rule, you're going to have to make this easier or get an Easy difficulty :(

If you reduce the difficulty settings and use a lot more sliders instead of circles, you might hit pretty closely to 3 stars. Either way, your Normal is too hard right now in arrangement and number of circles compared to sliders, it's not going to be very enjoyable for beginners.

[Insane]

Suffers from the same problem, use more sliders please. This isn't very fun to play right now with only circles ._.

01:30:214 (1,1) - Move these up to white ticks? They don't really make sense to me though.

Oh right, remove the .osb file and then resubmit :)

If you're mapping on blue tick when there's no 3/4 there then your offset/bpm are off, I'd advise you to get a timing check.

Oh right, don't forget to remove the .osb file and submit again :)
Topic Starter
c-Sarah
Thx for suggestions! I'll try to make normal diff easier and put moar sliders :o
banvi
Hello :D

General
Fix "K-ON!" in source?
Delete "K-ON" in tags.(Because this is used by source , so do not need.)
You should make easy(less than ☆3)
Uh... need timing help. Because of my unskill , I can't tell you timing. Sorry. :cry:
Normal
Circle size -1
00:06:587 (6,7,8) 1 grid right?
00:21:656 (4) 1 grid left?
00:24:731 (2) ^
00:25:346 (3) 2 grid left?
00:25:961 (4) 1 grid left?
00:26:884 (2) 2 grid left
00:30:267 (5,6) 2 grid right
00:34:880 (7,8) spacing is a bit far
00:39:493 (1,2,3,4,5) 1 grid right?
00:42:568 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) o.o I think better 1 silder or some silder.
00:50:564 (7,8) 1 grid right?
00:53:640 (1,1,2,3) rhythm is bad. I think don't need match with sound.
01:01:097 (1) start 01:01:020(white line)
01:04:096 (1,2) 2 grid left
01:05:326 (5) 1 grid left?
01:12:707 (3) ^
01:24:316 (1) 2 grid right
01:39:078 (4) add finish?
Insane
Circle size -1
00:05:357 (1) 2 grid right?
00:05:433 (2,3) 1 grid right?
00:07:124 (10) 2 grid left
00:13:120 (4,5) spacing is too close, so put on (4)? (just my suggeston)
00:17:117 (14) delete
00:19:346 & 00:19:423 & 00:19:500 add note
00:21:805 & 00:21:882 ^
00:24:726 (3,6,10,14) 2 grid down?
00:25:034 (4,5,9,13) 1 grid left?
00:42:636 (1) start 00:42:559(white line)
00:46:325 (1) start 00:46:248 (^)
00:52:705 (7) start 00:52:551 (red line)
By the way , in after part , timing is very wrong...
01:23:143 (1,2,3,4) remove whistle or clap. 2 hitsound become noisy.
01:25:756 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7) 0.0 chaos...

You need more work.
But thismap is good for your 1st map.
star~
fight! :D
Sushi
Just to point out that we have been working on that map for a moment. We just started to get back on it.
http://osu.ppy.sh/s/15870

FYI.
Topic Starter
c-Sarah
Banvi, thx for modding. All done, insane greatly fixed
Sigillum

Sushi971 wrote:

Just to point out that we have been working on that map for a moment. We just started to get back on it.
http://osu.ppy.sh/s/15870

FYI.
Only one diff per one and half month. You working hard enough.
Shandro
nixyja obosrali karty, poetomy star! syka!
Sigillum
[Insane]
00:05:711 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - сдвинь на временной шкале на белое сечение влево(?) хз как его обозвать
00:08:095 (2) - 1 сетка вверх
00:11:708 (3) - ^ только вправо
00:12:939 (3,4,5) - на шкале на одно сечение влево
00:16:091 - на 190бпм стримы очень тяжелые и у тебя их очень много по всей карте, разбей их на триплы. Примерно так:
00:16:091 (1,2,3), 00:16:398 (4,5,6), 00:16:706 (7,8,9), 00:17:013 (10)
00:18:551 - тоже самое разбей на триплы.
00:21:011 - ^
00:39:540 (2) - на временой шкале на 1 сечение вправо
00:45:307 (5) - 3 сетки вправо
00:47:613 (5,6) - на временной шкале 2 сечения влево
00:52:610 (7) - исправь слайдер сделай так чтобы начинался в 00:52:687 и заканчивался в 00:52:841
00:54:840 (1,2,3) - абсолютно не вписываются в ритм, попробуй придумать чтонибудь получше
01:00:991 (1) - продли спинер до 01:02:221
01:02:528 - добавь сюда сиркл
01:04:681 (8) - добавь новое комбо
01:05:296 (1) - удали новое комбо
01:06:219 - разбей на триплы
01:09:525 (4,5) - на временной шкале одно сечение вправо
01:10:140 (1) - ^
01:15:137 (1) - prodli spiner do 01:16:060
01:25:747 (1) - эти хуевины неподходят замени лучше триплами.
01:37:126 (1) - 2 сетки вправо
01:37:741 (2) - 1 сетка вправо

HP drain rate -1
попробуй комбо цвета подобрать так чтобы к бекгрунду подходили, к нормалу тоже относится.
Sushi

Sigillum wrote:

Sushi971 wrote:

Just to point out that we have been working on that map for a moment. We just started to get back on it.
http://osu.ppy.sh/s/15870

FYI.
Only one diff per one and half month. You working hard enough.
Even though, by seeing this, the polite way would be to ask the mapper if there is no problem, as long as the map isn't in graveyard, or ask for a collab.
[DBF]
[Overall]
Нужен хард конечно, потому что с нормала на инсайн прыгать тяжело.

Поставь в карте Preview Point (Timing > Preview Point) это то место с которой будет проигрываться карта
когда выбирается, в обоих сложностях поставь одинакого.

[Normal]
00:42:568 (4) - Конец слайдера 00:43:799.
00:54:255 (2) - Сюда бит.
00:55:024 (2) - Либо удалить либо поставить куда нибудь в 00:55:792.
01:06:095 (6) - Слишком близко к (5) и используй 16 Beat Snap Divisor для этого слайдера.
01:25:931 (1) - Начало в 01:25:623 Помести туда бит и конец спиннера в 01:28:083.
01:28:160 - Новый спиннер с концом в 01:30:544.

[Insane]
00:05:634 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - Поставь это на белые тики.
00:17:321 (1,2,3,4) - Тут надо сделать как тут 00:19:781 (1,2,3,4,5,6,7).
00:22:241 (1) - Почему этот слайдер короче чем этот 00:22:857 (2) ? Звук одинаковый.
00:29:622 (3,4,5,6,7) - Будет хорошо если ты поместишь это под (2) потому что прочитать
отходящий бит - очень затруднительно.
00:32:851 - Сюда бит.
00:33:774 - ^
00:47:613 (5,6) - На передние белые тики.
00:47:459 - Сюда бит после верхнего моддинга.
00:55:609 (2,3) - На передние белые тики.
Со спиннерами та же песня что и в моддинге на нормале.

Ладно, в целом - улучшилось.
La Cataline
[normal]
00:54:408(1,2) во первых, я бы посоветовала ньюкомбо убрать. Во-вторых ритм тут настолько странный, что логике не поддается :D. Предлагаю все это выделить и переместить на 00:54:255.

[insane]
00:55:609(2,3) этому, по-моему, лучше быть на 00:55:455
01:06:065 - как-то ноты тут нехватает :D

стар.
nuisible
Ошибки есть, ДБФ отметил вроде все.
В целом неплохо, молодец.
Звездую.
Topic Starter
c-Sarah
Sigillum, [DBF], La Cataline, спасибо за моддинг!
Updated

Sushi971, aw, sry for this, but I really want to make beatmap on this song (I reeally like it ^w^). Btw, is it a problem? There is a lot different maps on same song in osu (Judgelite for example). (sry for my bad english, hope u can understand me)
[deleted user]
Нормал:

Хочется отметить весьма специфичный исходник. В нём порой (если не все время) голоса заглушают музыку.
Учитывая то, что ритм построен на музыке, то подстроиться под музыку не всегда легко.
Огромные кружки (ноты), это отнюдь не нормал, это уже изи.

Слайдер на 00:42:539 летит со скоростью куда быстрее ритма песни.
Нота на 00:54:525, а под ней сразу же слайдер. Ох не один игрок вас за это матом покроет. =)
01:08:987 - При игре создается впечатление, что комбо продолжается. На самом деле это уже совсем другое комбо. Вопрос: зачем геометрически делать продолжение старого комбо, если уже началось новое? Мозг не переключается так быстро, да.
01:13:907 - Зачем отвлекать игрока сменой цветов (комбо), если в ритме ничего не меняется? Идет два геометрических блока по три ноты. В первом все ноты одного цвета, во втором последняя другого. Зачем?

Часто одни ноты при исчезновении перекрывают появляющиеся, получается каша. Согласен, по кругу постоянно ноты гонять не будешь, но их можно было сделать меньше и выдумать не только гоняние по кругу или в центре взад-вперед.

00:31:160 - К чему в одном и том-же ритме одна нота одного комбо, а под ней же другая другого?

600к рейтинга за нормал... как-то мало...

Звезда вам в руки, старайтесь.
iDwarf

Dimka wrote:

Нормал:
Огромные кружки (ноты), это отнюдь не нормал, это уже изи.

Sushi971 wrote:

Even though, by seeing this, the polite way would be to ask the mapper if there is no problem, as long as the map isn't in graveyard, or ask for a collab.
I'm sure you remember that more than 1 mapset of one song is acceptable. (Take Agony for example. I remeber 3 mapsets of this song.)
CaptRogers
ЗХЗЗД
Natteke
A6blpBaJlrAJI
это.. того..

STAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!111
Yuji Tokaji
Hello,

[Normal]

- 00:17:321(1,2,3,4,5) : Spacing.
- 01:05:604(x) : Add circle ?
- 01:28:131(2) : On the red tick 01:28:208.
- 01:37:818(2) : ^ 01:37:818.
- 01:38:433(3) : ^ 01:38:356.
- 01:39:048(4) : ^ 01:39:048 and finish it.

[Insane]

- 00:23:472(x) : Make slider, end at 00:23:779.
- 00:56:993(x) : Add circle ?
- 00:57:608(x) : ^
- 00:58:223(x) : ^
- 00:58:531(7) : New combo.
- 01:04:374(x) : Add circle ?
- 01:06:988(x) : Add circle.
- 01:32:359(x) : Add circle ?


Okay.
Funny map !
Get my star !
Topic Starter
c-Sarah
Thx! Updated
roflninja
Hi,

[normal]
fine for me
01:11:447 (5) - needs to come up a bit (3 grids i think)

[insane]
also fine
01:35:127 is a bit of a gap though, maybe try to add some notes there? Your choice

Nice (random) map ;)
verykawaii
mimimi
Shinxyn
<_<~
The mp3's too quiet, I noticed and searched the song, and the youtube video with the download link provided this song, yes, but it's still too quiet D: (even the youtube video's audio is better) ~ The hitsounds are too loud then :x
And why did you convert the video to widescreen?!?
Also delete the .osb

This... needs a timing check, its fair for most of the song, but the bpm seems a bit slow, and the timing for the last few notes are definitely off

Normal- Setting the overall diff so low doesn't make a map easier to play... the overall diff feels too low for this
Slider velocity could be much lower for the easier diff (since the BPM is in the 195 range)
00:54:225 (2,1) - this is weird,the overall diff makes them look very close in timing, why are they separate combos and how come (1) is so short in repeats (compared to the music)
01:06:065 (7) - either move this 1/2 earlier on the white tick to match the music and the combo's pace, or new combo this so its separate from the rest of the combo and matches that background laugh...
01:28:208 (1) - end this 1/2 earlier
I won't comment on arrangement or hitsounds
Needs work, but this is a fair Normal diff

Insane- the bpm's too fast for me to test properly T-T
00:11:708 (3) - snap this to the white tick instead
00:21:934 - add another note
00:32:083 (7) - shorten or extend a repeat for this
01:10:140 (1) - shift this to the white tick >_<!
Streams could look better, but not worrying about that now

@_@ This'll need a lot more work, starting with a new mp3 would be nice :X
Topic Starter
c-Sarah
Shinxyn, done... slider velocity on normal is 1 now, and i set hisound volume lower...looks ok now >.< Video fxd too
And done all what u say.
Thx u ^^

Ah, i tried to find new mp3, but it's impossible. I also tried to make it louder, but when i did it, quality was reaaally horrible -_-
sveta-insane
like it
[nAnSi-cHaN]
Staaaaar :333
Samm-O
star~
huj D;
сигнявку сделай
Mizu_banned
>A<
TKiller
ЧТО ЭТО ЗА ЁБАНОЕ ГОВНО БЛЯДЬ

00:11:170 (1,2) - какого хуя они 1/4?

00:16:091 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13) - ладно, я могу понять зачем пихать 1/4 стрим туда где 1/2, но от этого это не становится менее глупо

00:20:012 - нота ГДЕ БЛЯДЬ

охвпизду дальше тупо лень продолжать, но

01:25:747 (1,1,1,1,1,1,1) - . . .

в конце две ноты стоят не на тех тиках.

Хитсаунды говно, тут нормальные хитсаунды можно почти во всей песне пользовать на ок.
AlicelJX
コイツゥ( *^)/☆(+。+*)キャッ
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply