DISCORD TURNIEJOWY
1. Zasady ogólne.
Mistrzostwa Polski w 4K (w skrócie MP4K) doczekały sie już czwartej jej odsłony. Wziąć w nim udział może każdy polski (mający na swoim profilu osu! polską flagę) gracz, niezależnie od jego rankingu lub ilości pp. W tej
edycji turnieju pozwalamy również na grę graczom spoza Polski którzy nie mają polskiej flagi, jednakże dany gracz musi znać język polski na dobrym poziomie aby można było się z nim swobodnie kontaktować.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będą decydować organizator turniej SitekX.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy!
W razie wszelkich pytań napisz do organizatora turnieju.
edycji turnieju pozwalamy również na grę graczom spoza Polski którzy nie mają polskiej flagi, jednakże dany gracz musi znać język polski na dobrym poziomie aby można było się z nim swobodnie kontaktować.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będą decydować organizator turniej SitekX.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy!
W razie wszelkich pytań napisz do organizatora turnieju.
2. Organizatorzy turnieju.
Turniej jest organizowany przez grupę Polish Mania Community, jednak jeśli chcesz nam pomóc to chętnie przyjmiemy Twoją pomoc!
https://www.facebook.com/groups/polishmaniacommunity/
https://discord.gg/vBdW2JC
Organizator główny:
Mappickerzy:
Grafik:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
https://www.facebook.com/groups/polishmaniacommunity/
https://discord.gg/vBdW2JC
Organizator główny:
Mappickerzy:
Grafik:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
3. Terminarz turnieju.
Dokładne godziny meczy zostaną podane po zakończeniu rejestracji.
Rejestracje: 15 marzec - 29 marzec 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 5 kwiecień
Kwalifikacje: 11-12 kwiecień
Losowanie grup: 12 kwiecień
Faza grupowa: 18-19 oraz 25-26 kwiecień
Runda 16: 2-3 maj
Ćwierćfinały: 9-10 maj
Półfinały: 16-17 maj
Finały: 23-24 maj
Wielki finał: 30-31 maj
Jeśli Pyrkon sie odbędzie, wszystkie fazy od ćwierćfinałów do dalszych zostaną przesunięte o tydzień do przodu a weekend 9-10 maj będzie wolnym weekendem od turnieju.
Rejestracje: 15 marzec - 29 marzec 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 5 kwiecień
Kwalifikacje: 11-12 kwiecień
Losowanie grup: 12 kwiecień
Faza grupowa: 18-19 oraz 25-26 kwiecień
Runda 16: 2-3 maj
Ćwierćfinały: 9-10 maj
Półfinały: 16-17 maj
Finały: 23-24 maj
Wielki finał: 30-31 maj
Jeśli Pyrkon sie odbędzie, wszystkie fazy od ćwierćfinałów do dalszych zostaną przesunięte o tydzień do przodu a weekend 9-10 maj będzie wolnym weekendem od turnieju.
4. Przebieg turnieju:
W turnieju może wziąć udział dowolna liczba graczy. W każdym meczu używany będzie scoring v2! Mappoole będą ujawniane w niedzielę przed odpowiednim etapem mistrzostw po ostatnim meczu lub po losowaniu grup, i w miare możliwości będą streamowane.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych przez mappickerów i ujawnionych dzień po zakończeniu rejestracji do turnieju. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
W tym roku jednak nowością będzie przymus zagrania technicznej mapy kwalifikacyjnej z modem HR!. Spowodowane jest to zmianami w strukturze mappooli, gdzie między innymi postanowiliśmy dodać HR bracket.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 32 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1 (Top), gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2 (High), gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3 (Mid), zaś gracze z pozycji 25-32 otrzymują Seed 4 (Low). Każdy mecz począwszy od fazy grupowej będzie, w miarę możliwości, streamowany.
W fazie grupowej utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem 1, Seedem 2, Seedem 3 i Seedem 4. Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają w turnieju. Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych przez mappickerów i ujawnionych dzień po zakończeniu rejestracji do turnieju. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
W tym roku jednak nowością będzie przymus zagrania technicznej mapy kwalifikacyjnej z modem HR!. Spowodowane jest to zmianami w strukturze mappooli, gdzie między innymi postanowiliśmy dodać HR bracket.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 32 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1 (Top), gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2 (High), gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3 (Mid), zaś gracze z pozycji 25-32 otrzymują Seed 4 (Low). Każdy mecz począwszy od fazy grupowej będzie, w miarę możliwości, streamowany.
W fazie grupowej utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem 1, Seedem 2, Seedem 3 i Seedem 4. Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają w turnieju. Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
5. Zasady turnieju:
Każdy mecz będzie sędziowany przez jednego sędziego. Sędzia ma obowiązek zaprosić graczy do lobby najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem meczu.
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu oraz potencjalną dyskwalifikacją!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 4K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!
Po warmupach sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 4K i podziałem na trzy brackety: HR Bracket, Freemod Bracket oraz Freemod Hard Bracket (ten ostatni będzie zawierał wyraźnie trudniejsze mapki).
Rundy będą przebiegać następująco:
Freemod Bracket: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
HR Bracket: gracze muszą użyć modu HR oraz mogą używać modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu oraz potencjalną dyskwalifikacją!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 4K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!
Po warmupach sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 4K i podziałem na trzy brackety: HR Bracket, Freemod Bracket oraz Freemod Hard Bracket (ten ostatni będzie zawierał wyraźnie trudniejsze mapki).
Rundy będą przebiegać następująco:
- Kwalifikacje: 1 mapa z HR + 3 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
- Faza grupowa: 3 mapy HR + 8 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
- Runda 16: 3 mapy HR + 10 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
- Ćwierćfinały: 3 mapy HR + 10 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
- Półfinały: 3 mapy HR + 12 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
- Finały: 3 mapy HR + 12 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
- Wielki finał: 3 mapy HR + 14 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
Freemod Bracket: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
HR Bracket: gracze muszą użyć modu HR oraz mogą używać modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
6. Drzewko mistrzostw:
7. Mappoole:
Spreadsheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/12A9rJ36uOY3xAwmNSDNDE2TtUDR0FDUk_BUf9f0SbOU/edit?usp=sharing
8. Nagrody:
Pierwsze miejsce: - 620zł + osu!profile badge
Drugie miejsce: - 372zł
Trzecie miejsce: - 248zł
Najlepszy predict na Challonge - 50zł
Tutaj można wpłacac już darowizny na turniej!
Drugie miejsce: - 372zł
Trzecie miejsce: - 248zł
Najlepszy predict na Challonge - 50zł
Tutaj można wpłacac już darowizny na turniej!