Discord
Wiki
1. Zasady ogólne.
Mistrzostwa Polski w 7K (w skrócie MP7K2) to druga edycja turnieju 1v1 w trybie gry osu!mania 7K w Polsce. Wziąć w nim udział może każdy polski (mający na swoim profilu osu! polską flagę) gracz, niezależnie od jego rankingu lub ilości pp. W tej edycji turnieju pozwalamy na grę graczom spoza Polski, również tym którzy nie mają polskiej flagi, jednakże dany gracz musi znać język polski na dobrym poziomie aby można było się z nim swobodnie kontaktować.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będą podejmować organizatorzy turnieju Benzopirene oraz Otis1204.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy!
W razie wszelkich pytań napisz do organizatorów turnieju.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będą podejmować organizatorzy turnieju Benzopirene oraz Otis1204.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy!
W razie wszelkich pytań napisz do organizatorów turnieju.
2. Organizatorzy turnieju.
Turniej jest organizowany przez grupę Polish Mania Community, jednak jeśli chcesz nam pomóc to chętnie przyjmiemy Twoją pomoc!
https://www.facebook.com/groups/polishmaniacommunity/
https://discord.gg/vBdW2JC
Organizatorzy główni:
Koordynator:
Mappickerzy:
Graficy:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
https://www.facebook.com/groups/polishmaniacommunity/
https://discord.gg/vBdW2JC
Organizatorzy główni:
Koordynator:
Mappickerzy:
Graficy:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
3. Termin turnieju.
Dokładne godziny meczy zostaną podane po zakończeniu rejestracji.
Rejestracje: 12-25 październik 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 31 październik
Kwalifikacje: 7-8 listopad
Losowanie grup: 8 listopad
Faza grupowa: 14-15 listopad
Runda 16: 21-22 listopad
Ćwierćfinały: 28-29 listopad
Półfinały: 5-6 grudzień
Finały: 12-13 grudzień
Wielki finał: 19-20 grudzień
W przypadku mniejszej ilości graczy nie odbędzie sie faza grupowa, a wszystkie etapy po niej zostaną przesunięte o jeden tydzień do tyłu!
Rejestracje: 12-25 październik 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 31 październik
Kwalifikacje: 7-8 listopad
Losowanie grup: 8 listopad
Faza grupowa: 14-15 listopad
Runda 16: 21-22 listopad
Ćwierćfinały: 28-29 listopad
Półfinały: 5-6 grudzień
Finały: 12-13 grudzień
Wielki finał: 19-20 grudzień
W przypadku mniejszej ilości graczy nie odbędzie sie faza grupowa, a wszystkie etapy po niej zostaną przesunięte o jeden tydzień do tyłu!
4. Przebieg turnieju:
W turnieju może wziąć udział dowolna liczba graczy. W każdym meczu używany będzie scoring v2! Mappoole będą ujawniane w niedzielę przed odpowiednim etapem mistrzostw po ostatnim meczu lub po losowaniu grup, i w miare możliwości będą streamowane.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych lub wybranych przez mappickerów i ujawnionych dzień po zakończeniu rejestracji do turnieju. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 24 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1 (Top), gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2 (High), a gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3 (Low). Każdy mecz począwszy od fazy grupowej będzie, w miarę możliwości, streamowany.
W przypadku małej liczby graczy przechodzi 16 graczy i turniej zaczyna się już od Rundy 16-stu, czyli pomijamy fazę grupową.
W fazie grupowej utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem 1, Seedem 2 i Seedem 3. Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają w turnieju. Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych lub wybranych przez mappickerów i ujawnionych dzień po zakończeniu rejestracji do turnieju. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 24 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1 (Top), gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2 (High), a gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3 (Low). Każdy mecz począwszy od fazy grupowej będzie, w miarę możliwości, streamowany.
W przypadku małej liczby graczy przechodzi 16 graczy i turniej zaczyna się już od Rundy 16-stu, czyli pomijamy fazę grupową.
W fazie grupowej utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem 1, Seedem 2 i Seedem 3. Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają w turnieju. Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
5. Zasady turnieju:
Każdy mecz będzie sędziowany przez jednego sędziego. Sędzia ma obowiązek zaprosić graczy do lobby najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem meczu.
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 7K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż łącznie 4 minuty na 2 graczy i być dostępna na stronie osu!
Po warm upach, sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 7K.
Rundy będą przebiegać następująco:
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 7K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż łącznie 4 minuty na 2 graczy i być dostępna na stronie osu!
Po warm upach, sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 7K.
Rundy będą przebiegać następująco:
- Kwalifikacje: 4 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
- Faza grupowa: 9 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
- Runda 16: 11 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
- Ćwierćfinały: 11 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
- Półfinały: 13 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
- Finały: 13 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
- Wielki finał: 15 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
Pełny regulamin po angielsku znajduje się na wiki
6. Drzewko mistrzostw:
CHALLONGE (wkrótce!)
7. Mappoole:
Wkrótce!
8. Nagrody:
Pierwsze miejsce: 150zł
Drugie miejsce: 100zł
Trzecie miejsce: 50zł
Nagrody powyżej są zapewnione przez organizatorów. Pula nagród może się zmienić; jeśli ktoś ma dobre serduszko i ma zamiar powiększyc pule nagród to może przelać pieniądze na to konto bankowe: 40 1140 2004 0000 3402 7678 6619 (paypal wprowadził prowizję jeżeli się nie używa leżących tam pieniędzy :<)
Drugie miejsce: 100zł
Trzecie miejsce: 50zł
Nagrody powyżej są zapewnione przez organizatorów. Pula nagród może się zmienić; jeśli ktoś ma dobre serduszko i ma zamiar powiększyc pule nagród to może przelać pieniądze na to konto bankowe: 40 1140 2004 0000 3402 7678 6619 (paypal wprowadził prowizję jeżeli się nie używa leżących tam pieniędzy :<)
9. Wyniki kwalifikacji
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 24 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1 (Top), gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2 (High), a gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3 (Low).