100bit wrote:
[General][Hard]
- Full HD bg pls ага
- В теории у тебя Hard должен называться Advanced, а Insane - Hard (ластдифф пусть остаётся ластдиффой). Адванцед слишком лёгкий, чтобы называться хардом, а хард не настолько сложный, чтобы называться инсом. нет
- Насчёт триплов обсуди с кем-нибудь - я их лично вообще абсолютно не слышу. вокалы
- Насчёт твоих дифф - последний слайдер лучше либо заменить на циркл, либо закончить, как в инсуйне на 00:55:037 , ибо фейдаут заканчивается именно там.
[Insane]
- В основном не очень нравится диффа из-за моментов, где почти идёт оверлап, но его нету; очень неприятно смотрится: 00:09:427 (5,1) - 00:22:598 (3,4) - 00:26:012 (4,5) . мой стиль который я использовал для этой карты, мне он нравится
- 00:22:598 (3,1) - 00:27:720 (2,5) - 00:41:866 (3,5) - насчёт этих паттернов можно поговорить отдельно: из-за низкого AR такие оверлапы выглядят, мягко говоря, кривовато; к тому же, делая их рядом с другими паттернами, кажется, что тебе просто не хватило места, хотя его довольно таки много. Начиная с того, что AR можно повысить до 7, заканчивая тем, что данные паттерны можно тупо перестроить. В конце концов, можно сделать фуллстаки типа 00:32:110 (2,4) . то что выше
- 00:17:232 (4) - this? Выглядит немного повеселее. ничего не веселее, лишь ломает мою структуру и стиль. все 1/2 слайдеры расположенные рядом имеют схожий вид
- 00:24:549 (2,3) - как я уже говорил Имакури - подобные паттерны выглядят дико скучно, так что двойку можно поднять ввысь, как, например, самый первый паттерн карты.
- 00:37:720 (2) - (можно не фиксить а то я прям остальное все фиксил лол) так как тут нет музыки, то именно этот слайдер можно куда-нибудь подвинуть. А вообще концепция этого паттерна нравится. вокалы
- 00:43:085 (1,3) - не нравится из-за отсутствия бланкета, был бы бланкет - было бы куда лучше. И я знаю, что будет конфликтовать с 00:44:061 (3,1) , но тогда лучше два этих паттерна разъединить, чтобы не было общей концепции. тут есть бланкет https://puu.sh/wediI/e720cff98b.jpg
- 00:49:671 (3,4) - бланкет, ближе к концу пофиксить... чисто случайно нашёл, возможно, их там больше
Вроде вот.
- 00:07:964 (1,2) - TRIGGERED мастер модов
- 00:08:939 (3,4) - тут должна быть шутка про идентичность слайдеров, но её не будет... чёрт, слишком часто шучу. странный юмор
- 00:09:915 (1) - 00:17:720 (1) - 00:29:427 (1) - etc - бтв, мог бы быть и ровнее, хотя бы через красную точку. мне норм
- 00:22:354 (2) - не очень приятное место, на котором неплохо так замедляется скорость курсора, можно отодвинуть выше и дальше, можно даже вместе с этим подвинуть тройку. ничего тут не замедляется, не придумывай
- 00:24:549 (3,5) - overlap ああああああああ good to know
- 00:29:427 - 00:29:915 - на биты можно было уж что-нибудь да поставить, опираться только на вокал не вижу смысла а я вижу
Удачи!
{end of the mod}
Pencil-kun wrote:
From my queue :3
InsaneSPOILER00:10:646 (2,4) - try blanket? try no
00:29:427 (1,2) - blanket 2 better try no
00:40:159 (5,6,7) - overmap? vocals
00:47:963 (5,6,7) - ^ ^
HardSPOILER00:25:524 (1,2,3) - overmap ^
thx for the modsGordon123 wrote:
BPM: 123 но 123 здесь :thinking:
а что тут в принципе моддить то? ;w;
[General][Hard]
Maybe you can try make a sound at 70% loudness - Since most of all strains the ears of the finish sound (imo) 80 is good enough for me[Insane]
00:26:500 (5) - ну по сути,если ты хочешь что бы стилистика вот таких 00:23:573 (1,2) - моментов оставалась не тронутой,то я тебе предлагаю убрать вот этот 00:26:500 (5) - слайдер и сделать на его месте круг,что выглядело примерно вот так 00:26:744 - тут есть гитара там нет поэтому я ее выделяю хоть как-то
00:41:866 (3) - можешь стакнуть с концом вот этого 00:42:598 (5) - слайдера o3o тут стилистика в этой карте такая, иметь такие недостаки
00:49:427 (2,5) - ну моешь сделать как и первое ^ тут в вокалах слоги разные поэтому я их кликабельными оставлю
00:54:549 (7) - добавь более заглушающий зелёный поинт(мб 40-50%) на конец слайдера,а то звучит не очень хотя понятно что там идёт заглушение на конец(масло масленное соре),ну или сделать просто круг .-. а вот заглушить можн
- 00:26:012 (4) - немного больше изгиб,мне просто показалось что это был прямой слайдер,а то не понятно. и что? у меня вообще прямых слайдер нет ибо у меня везде как минимум три точки
00:34:793 (5) - 00:37:720 (2,3,4) - так же ^ ну ты понял
00:54:549 (8) - изгиб и заглушение на конец пж изгиб нет, глушило да~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
если ничего не применишь - кд не надо.
Good Luck
20:04 Shmiklak: Привет
20:04 Shmiklak: Можешь дать быстрый IRC мод на буквально одну сложность?
20:04 Shmiklak: Мне просто БН сказал сделать ее что бы спред был нормальным
20:04 TheMefisto: Привет, могу, наверное
20:04 Shmiklak: Ну и вот собственно говоря
20:04 Shmiklak: Сделал
20:04 Shmiklak: Тепреь моды нужны
20:04 *Shmiklak is editing [https://osu.ppy.sh/b/1319659 The Bobo's - Quinoa [Normal]]
20:04 Shmiklak: Думаю одного твоего ну и еще кого нибудь будет достаточно
20:04 Shmiklak: Трек то короткий
20:05 Shmiklak: Да и я уже не мальчик
20:05 Shmiklak: Ну то есть мальчик
20:05 Shmiklak: Но не нуб так сказать xd
20:07 TheMefisto: 00:14:793 (1) -
20:07 TheMefisto: Поставь его лучше снизу, а то он тоже стакается и выглядит как-то мех
20:07 TheMefisto: https://osu.ppy.sh/ss/8327992
20:07 TheMefisto: Такое что-нибудь
20:07 Shmiklak: Да
20:07 Shmiklak: Ты прав
20:07 Shmiklak: Я думал об этом
20:07 Shmiklak: Но не знал что сделать
20:10 TheMefisto: 00:29:915 (1,2) - не очень нравится, как оно все выглядит
20:10 TheMefisto: Можно попробовать второй слайдер прямым сделать
20:11 Shmiklak: Д
20:11 Shmiklak: Будет логичнее
20:11 Shmiklak: Ибо я дальше так и делал
20:11 TheMefisto: https://osu.ppy.sh/ss/8328029
20:11 TheMefisto: Второй слайдер сделан из первого через ктрл h
20:12 TheMefisto: Ну еще тут можно было бы симметрию относительно OY сделать 00:52:354 (3,1) - , выглядело бы чуть более аккуратно
20:12 Shmiklak: Ага
20:13 TheMefisto: Имею в виду, не вращать его 2 раза по 90 градусов 00:52:354 (3) - , а через ctrl+h, опять же
20:13 TheMefisto: Вот
20:13 TheMefisto: Да и все
20:13 TheMefisto: Если члены из слайдерточек не рисовал - все нормально должно быть
20:14 Shmiklak: Сделал
20:14 Shmiklak: Спасибо
20:14 Shmiklak: Давай лог в тред
20:14 TheMefisto: Даю
Thank you! Waiting for GDers. Gonna mod ur map withing a few days.ezek wrote:
[General][Normal]
- Metadata source? http://www.d8.tv/c-divertissement/ms-palmashow/pid6942-palmashow-videos.html?vid=1252666
- 00:09:183 (3) - Noticeable spacing inconsistency (check previous and next object's distance, the distance inconsistency can be seen anyway)
- 00:24:793 (3) - ^
- 00:46:744 (3) - & 00:48:207 (2) - ^ ye, fixed all them
[Hard][Insane]
- 00:22:598 (3,4) - The flow you're creating towards the transition to the new combo slider feels un-intuitive and is not very comfortable to make that movement. I would suggest something more natural like this, which is basically curving the sliders to the opposite direction~ did sth~
- 00:31:378 (1) - This slider's shape can be improved, you can see in the middle that imperfection when you curve more one more side than the other, also you should make the curves stand out more, something like this~ Then you got 00:39:183 (1) - which I guess is the copy of the one I mentioned. improved curves
- 00:45:037 (1) - Flow can be more natural if you apply ctrl+J on this slider. Talking about from the previous note to this one. But then if you do this, it will affect negatively the flow with the next note xp You know, three 1/1 sliders in a row may be easy for a hard at this bpm, so just change it for a 1/2 slider and add another circle, it follows the vocals anyway. I mean this~ ye here should be 1/2 patterns to be consistent with other tacts~
You can call me back~
- 00:10:646 (2,4) - They're close to each other, you should blanket them once for all :v I don't want to use so much blankets ;w;
- 00:17:720 (1) - Same as in hard with the shape that can be improved, the imperfection can be seen in the middle~ fixed
- 00:30:159 (2) - If you move this circle to x:205 y:234 the blanket will look neater~ indeed
@Shmiklak: my set https://osu.ppy.sh/s/511592
It's just aesthetic, like I hate when the head and the end of a slider touch themselves, that just look like an old map. Curving too much a little slider doesn't look right in my opinion and it would look more wrong blanket'd than if it wasn't because of the old'ish look and mostly because of the curve compared to a little slider. That may be just me but I really hate this look. Not blanketting a little slider but curving it a bit looks right and not exaggerated so that's why I kept this.ezek wrote:
I don't understand Zerss :/ Improving blankets has nothing to do with sliders touching themselves ._.
The thing is.. that's a french song. Why would you follow the english grammar for a french song?Shmiklak wrote:
I prefer when every word in diffname starts from capitalised symbol, also it's more right if we follow English gramatic because as I remember every new word in titles should start from capitalised symbols. Anyway even if I am not right it isn't important and I don't want to change it because people will need to redownload the set and it will kill my own preferable things
AHAHHAHAHAHezek wrote:
thank you! lemme wait for someone who may check the source and then rebubbling it owoChaoslitz wrote:
M4M from pigeon
popped due to bold issue[General][Ima's Easy]
- I am confused about the source when i saw this from the link you have provided above lol
For me La Folle soirée du Palmashow 2 looks more accurate but well i cant understand french so i would need translation xd I don't speak french too though, but I used source from this map and the mapper is a french guy so imo he is right, but ye i think we need help from french speakers https://osu.ppy.sh/b/749825- yea same as the top diff name, translate pls : p I don't really sea the reason to translate it but Je dis ça, je dis rien is lyrics of the song and it translates as "I say that I say nothing" imo it's great to call the highest diff like this because the lyrics are very simple for ears, it might be sth like French "tatoe" or "hibike" lol
- Inconsistent combo colour in your Normal ([251,155,60] is missing) ye fixed
[Normal]
- 00:13:818 (3,4) - Pattern doesn't flow well here when you are moving up your cursor from 3 to 4 but 00:14:793 (4) is pointing downward, try to move up the slider end a bit. I hope it's better now
[Insane]
- 00:14:793 (1,2) - Fix the ds fixed
- Use ar7.5? the current ar doesn't fit with the spread indeed
- better to lower the od a bit, gap between hard and insane is pretty big ye
yea just a short mod, mapset is nice
call me back when ezek rebubbled it o/
edit: i guess Zerss didn't intend to blanket those patterns or it looks overcurved when blanket so he decided not to ;o It is fine for me anyway
wajinshu wrote:
Где моя гиди
Thank you for checking! Though all your suggestion weren't valid and they weren't DQable I'm not gonna request DQ and to them (but even if it would get DQ I wouldn't because of the reasons above), but anyway thank you (:Kisses wrote:
Normal
00:23:329 (3,1) - When you enable stacking these are a lot closer and looks a bit off visually :v https://osu.ppy.sh/ss/8381452
lol, I mapped it with enabled stacks and this is what I wanted (: It's fully okay for me so I'm not gonna change this (:
Advanced
00:37:720 (2) - Feels like rhythm would fit better http://puu.sh/wnWRM/0913e59ea0.jpg
It matches the music/vocals better and flows better rhythmically when playing imo. The lower object density reflects the calmness too new word starts on 1/2 tick so current rythm emphasises all vocals, beats and guitars perfectly (:
Hard
00:13:817 (1) - It would be more appropriate to end this at 00:14:305 . The vocal ends here and and the pause does flow nicer rhythmically I don't want to make pause in this diff (:
Insane
00:21:134 (5,1) - It would feel more right if you spaced this blanket out a bit more like all your other objects and blankets. Eg 00:29:427 (1,2) and 00:30:890 (4,1) etc it's just stupid and useless (:
[]
Minor stuff really and not worth a DQ but if this does get DQ'd then I think it'd be worth checking some stuff out
Kisses wrote:
Minor stuff really and not worth a DQ but if this does get DQ'd then I think it'd be worth checking some stuff out