forum

wa. vs celas - Vajuranda [Taiko]

posted
Total Posts
71
show more
Topic Starter
Lundlerol

hibarirailwayz wrote:

Hi!
via in-game chat
These are my opinions; you should not accept all my suggestion, but if you skip my suggestion, I want you tell me the reason!

The Marks I use.
SPOILER
Standard
  1. ^= same contents as upward
  2. NC=New Combo

Taiko
  1. d=don(none)
  2. k=kat(whistle or clap)
  3. D=big don(finish)
  4. K=big kat(whistle/clap and finish)

[General]
  1. 太鼓難しいと普通の差がやや大きく感じます。普通を少し難しめに、難しいをやや簡単にしてあげると、バランスが取れてgood!
  2. 大した問題ではないのですが、個人的には、コンボカラーを赤青にしていただけると見やすいなぁと。
ちょっと凡ミスでやっちゃいましたww

[Taiko Kantan]
  1. 00:18:009 (15) - ここの部分は00:17:378 (13,14,15,16) と続いており、音が比較的静かな事も考慮すれば、ここを削除すると丁度いいかと思います。fixed
  2. 01:46:115 - ここに音が欲しいです。他の場所は気にならないのですがここに関しては前のノートとの距離が長く、カバーしきれない感じがします。fixed
  3. 01:54:325 (5) - そのままのほうが簡単でいいですが、dに変えたほうが音には合う気がします。
 fixed

[Taiko Futsuu]
  1. 00:15:483 - ここにはノートが必要だと感じます。00:14:851 (1,2) と00:15:799 (3,4,5) が明らかにピアノの音取りであり、そのポイントには取るべき音があるように感じます。また仮にドラムで取っていると考慮した場合も、00:15:167 にノートが必要であると感じます。fixed
  2. 01:30:956 (2,3,4) - ddd?後ろの01:31:588 (5,6,7) のほうが音が高く、差をつけたほうが明暗が分かれて良いと感じました。 fixed
  3. 01:35:378 (1,1) - このままではサビと、普通のメロディー部分との差が余り無く感じたのでここを"ddk"にする事を提案します。 fixed
  4. 01:49:904 (4,1,1,1) - このあたりは完全に提案です。ノーマルとハードの差が相当あるので、多少ノーマルのサビをもうちょっと盛り上げてもいいのでは?という事で。んで、該当範囲をこうしてみては"k d k d"→"k dk d" fixed
  5. 01:52:746 (1,1) - 上記と同じ理由で"k d"→"kdd"とかはどうでしょうか? fixed
  6. 01:53:694 (2,3,4) - 01:30:956 (2,3,4)と同じ内容です。
 fixed

[Taiko Muzukashii]
  1. 00:15:483 - ノーマルの該当箇所と同じです。 fixed
  2. 01:32:220 (2) - スライダーの使い方は往復使うか、普通の延ばすスライダーを使うかは自由ですが、全体で揃えた方がいいかもしれません。 fixed
  3. nice map!
 thx!

[Taiko Oni]
  1. 00:15:483 - このポジションにはやはり小さいながら、ピアノの音が入っていますので、この難易度では明らかにピアノの音取りですから、ノートをする事をお勧めします。 fixed
  2. 完成度が高すぎて指摘する点がないです。普通にgreat map!
thx!

☆打っておきます~
でわでわ

追記:更新されていましたの、既に修正済みの場所だったらごめんなさいね。
thx mox~
☆ありがとうございます。:.゚٩(๑>◡<๑)۶:.。
AzuSHeL
Mod しつれいしま~す

前難易度拝見いたしましたが
今回Muzukashii だけで勘弁してください
all no changeで構わないです

[Muzukashii]
  • 00:59:694 (2,1,1,2,3,4,5,6,1,2,1,2) - この部分です バックのぷしっ!って音にkを当てていってはどうでしょうか?
    00:59:694 - 01:00:167 - 01:00:641 - です
    そいで 01:01:273 - d
    01:12:009 (1) - Kな気がしました!
いいですねーMuzukashii Nice Map :3
[]
Oni すばらしかった
プレイしていて 楽しい譜面でした
だが苦手だ…

[Futsuu]
  • 00:06:009 - d
    01:12:641 (1) - これを01:12:325 - ここに 01:13:273 (2) - これを01:12:957 - こっちに移動し 01:13:588 - ここにノート

    すみませんここだけw

    以上です! 非常にいいMapでした
    ランクド頑張ってください(◑౪◐)
    でわでわ(´・ω・`)ノシ
Topic Starter
Lundlerol

azunyan556 wrote:

Mod しつれいしま~す

前難易度拝見いたしましたが
今回Muzukashii だけで勘弁してください
all no changeで構わないです

[Muzukashii]
  • 00:59:694 (2,1,1,2,3,4,5,6,1,2,1,2) - この部分です バックのぷしっ!って音にkを当てていってはどうでしょうか?
    00:59:694 - 01:00:167 - 01:00:641 - です
    そいで 01:01:273 - d
    01:12:009 (1) - Kな気がしました!
 

いいですねーMuzukashii Nice Map :3
[]
Oni すばらしかった
プレイしていて 楽しい譜面でした
だが苦手だ…

[Futsuu]
  • 00:06:009 - d
    01:12:641 (1) - これを01:12:325 - ここに 01:13:273 (2) - これを01:12:957 - こっちに移動し 01:13:588 - ここにノート

    すみませんここだけw

    以上です! 非常にいいMapでした
    ランクド頑張ってください(◑౪◐)
    でわでわ(´・ω・`)ノシ
返事遅れました~
mod thx!
難しいとともに普通も参考になりましたー(`・ω・´)
Naryuga
_人人人人人人人人_
> 突然のmodpost <
 ̄Y^Y^Y^Y^Y^Y^ ̄


[General]
  1. ゲスト譜面削除したなら tagsからatk1992も消したほうが良いと思う
[Kantan]
  1. 00:15:009 (10) - 2連打でも かんたんにしては難しいと思うからこっちを消したほうが良いかもしれない。もしくは、00:17:378 (13,14) - と同じようにドラム音にあわせるために 00:15:167 - に移動させても良いと思う。
  2. 01:12:641 (2,3,4,5) - いきなり01:14:220 (5) - から裏拍に合わせてるせいで、突然リズムが変わった感じがして混乱しそう。この(5)以降から01:20:851 (3) - までの部分を表拍にあわせるようにリズムを変えたほうが叩きやすいかなと思う
  3. 01:20:851 (3) - 前半と後半の2つに分けても良いかも
[Futsuu]
  1. HPdrain +1~2
  2. 00:06:325 (5) - Dの方が重いシンバルに合う感じがしていいかもしれない
  3. 00:24:957 - k/color]?
  4. 00:30:641 - ^
  5. 00:35:062 - ^
  6. 00:40:115 - ^ ...kがすごく連続しちゃうから[color=#FF0000]d/color]でもあり
  7. 00:46:746 (7) - ? この前後をdとkで分けるならここで変えたほうが聞いた感じいいとおもった
  8. 01:20:851 (3) - kantanと同じように2つに分裂させても良いかも
  9. 01:29:694 (1) - 削除? 01:24:641 - とか 01:27:167 - とか空白にしてあるし、この前後に難易度の高いパターンが続いてるから消して余裕をもたせたほうがいいかも
[Muzukashii]
  1. 00:04:903 (2) - 削除? 最初から6ノーツくらいの間とのバランスで
  2. 00:22:115 (1,1) - color 個人的にはdkddkの方がすき
  3. 01:37:273 (2) - finishいらないとおもう、特にシンバルがばしーんて響いてるわけでもないので
  4. 01:42:325 (1) - ^
  5. 01:45:167 (1) - color
[Oni]
  1. 00:24:641 - d?
  2. 00:41:378 (1) - finishないほうが締まるとおもう
  3. 01:54:641 (1,1) - ^と同じように、d Kってするとあうと思う
  4. 01:56:615 - hey add k here plz

/me runs
Topic Starter
Lundlerol

Naryuga wrote:

_人人人人人人人人_
> 突然のmodpost <
 ̄Y^Y^Y^Y^Y^Y^ ̄
すごく助かる!!!!!

[General]
  1. ゲスト譜面削除したなら tagsからatk1992も消したほうが良いと思う
fixed

[Kantan]
  1. 00:15:009 (10) - 2連打でも かんたんにしては難しいと思うからこっちを消したほうが良いかもしれない。もしくは、00:17:378 (13,14) - と同じようにドラム音にあわせるために 00:15:167 - に移動させても良いと思う。
  2. 01:12:641 (2,3,4,5) - いきなり01:14:220 (5) - から裏拍に合わせてるせいで、突然リズムが変わった感じがして混乱しそう。この(5)以降から01:20:851 (3) - までの部分を表拍にあわせるようにリズムを変えたほうが叩きやすいかなと思う
  3. 01:20:851 (3) - 前半と後半の2つに分けても良いかも
All done.
[Futsuu]
  1. HPdrain +1~2
  2. 00:06:325 (5) - Dの方が重いシンバルに合う感じがしていいかもしれない
  3. 00:24:957 - k/color]?
  4. 00:30:641 - ^
  5. 00:35:062 - ^
  6. 00:40:115 - ^ ...kがすごく連続しちゃうから[color=#FF0000]d/color]でもあり
  7. 00:46:746 (7) - ? この前後をdとkで分けるならここで変えたほうが聞いた感じいいとおもった
  8. 01:20:851 (3) - kantanと同じように2つに分裂させても良いかも
  9. 01:29:694 (1) - 削除? 01:24:641 - とか 01:27:167 - とか空白にしてあるし、この前後に難易度の高いパターンが続いてるから消して余裕をもたせたほうがいいかも
All done.
[Muzukashii]
  1. 00:04:903 (2) - 削除? 最初から6ノーツくらいの間とのバランスで
  2. 00:22:115 (1,1) - color 個人的にはdkddkの方がすき
  3. 01:37:273 (2) - finishいらないとおもう、特にシンバルがばしーんて響いてるわけでもないので
  4. 01:42:325 (1) - ^
  5. 01:45:167 (1) - color
All done.
[Oni]
  1. 00:24:641 - d?
  2. 00:41:378 (1) - finishないほうが締まるとおもう
  3. 01:54:641 (1,1) - ^と同じように、d Kってするとあうと思う
  4. 01:56:615 - hey add k here plz
All done.

/me runs
/me catches
thx mod~!
Garven
[Kantan]
Set Slider velocity to 1.4?
00:12:325 (7) - This is a strange place for a drum roll. Probably best to map through it.
00:22:430 (1,2,3,4,5) - k
01:34:746 (1) - From here to the end, it feels very difficult. I guess it is a fairly quick song, but it still feels really hard for a Kantan.

[Futsuu]
Set Slider velocity to 1.4?
00:12:325 (2) - As with the Kantan, this drum roll really doesn't fit well imo
01:43:273 (1) - It might be better to not have any dk changes in a 1/2 stream in a Futsuu
01:50:220 (1,1) - ^
01:51:009 (2,1) - ^
01:52:746 (1,1,2) - ^

[Muzu/Oni]
01:57:483 (2) - Strange that this is K instead of D like from Kantan and Futsuu.
Topic Starter
Lundlerol

Garven wrote:

[Kantan]
Set Slider velocity to 1.4?
00:12:325 (7) - This is a strange place for a drum roll. Probably best to map through it.
00:22:430 (1,2,3,4,5) - k
01:34:746 (1) - From here to the end, it feels very difficult. I guess it is a fairly quick song, but it still feels really hard for a Kantan.

[Futsuu]
Set Slider velocity to 1.4?
00:12:325 (2) - As with the Kantan, this drum roll really doesn't fit well imo
01:43:273 (1) - It might be better to not have any dk changes in a 1/2 stream in a Futsuu
01:50:220 (1,1) - ^
01:51:009 (2,1) - ^
01:52:746 (1,1,2) - ^

[Muzu/Oni]
01:57:483 (2) - Strange that this is K instead of D like from Kantan and Futsuu.
All done.

thx mod Garven!!
spboxer3
check Taiko request from Garven

[general]

  1. huh? why Taiko Oni diff have a tag: atk1992
[kantan]

  1. 00:20:536 (1) - when you fixed Garven's mod (change SV -> x1.4) unsnap issue must be fixed too. ((you should check all slider and note
  2. 01:33:483 (1) - spinner end to 01:34:430 - , and add note at 01:34:746 - (you should follow the music. not only "because this is kantan so I can't do it". it's not very difficult for kantan btw. ) you cannot see Taiko no Tatsujin used "風船" and missed the main hit point, that's my reason why you should add note and change the spinner end.
  3. 01:54:641 (1) - change to don to stress 01:54:957 (2) - kut?
[Futsuu]

  1. unsnap slider end/note, you know... same as SV change issue >_> (must be fixed)
[Musukashii]

  1. 01:01:115 (1,2,1,2) - maybe k d d k? you can hear 01:01:115 (1,2) - is different, but you used same pitch here. try to make it different make this pattern consort

  2. 01:31:113 (2) - unsnap note

  3. 01:48:483 (2,1,1,2,1,2,3,1,1,1) - d k k k d d k d d?
[Taiko Oni]

  1. 00:01:273 (1) - D/K? sound you can make here stress.

  2. 00:18:167 - yes, I try to follow your logic here, but I'd rather add an aid note to make this pattern (4+2 plat) integrated

  3. 00:41:694 (2,1) - ok, I hear those (note) pitch are identical, but you make it different, this is kinda odd for me. (recommend to used "K k" here)

  4. 01:56:220 (2,3,4,5,6) - mix in 1/6 rhythm here? ((yes, I find the background is 1/6 rhythm here..
Topic Starter
Lundlerol

spboxer3 wrote:

check Taiko request from Garven welcome sp3_(:3 」∠)_

[general]

  1. huh? why Taiko Oni diff have a tag: atk1992
fix

[kantan]

  1. 00:20:536 (1) - when you fixed Garven's mod (change SV -> x1.4) unsnap issue must be fixed too. ((you should check all slider and note
  2. 01:33:483 (1) - spinner end to 01:34:430 - , and add note at 01:34:746 - (you should follow the music. not only "because this is kantan so I can't do it". it's not very difficult for kantan btw. ) you cannot see Taiko no Tatsujin used "風船" and missed the main hit point, that's my reason why you should add note and change the spinner end.
  3. 01:54:641 (1) - change to don to stress 01:54:957 (2) - kut?
all done

[Futsuu]

  1. unsnap slider end/note, you know... same as SV change issue >_> (must be fixed)
all done

[Musukashii]

  1. 01:01:115 (1,2,1,2) - maybe k d d k? you can hear 01:01:115 (1,2) - is different, but you used same pitch here. try to make it different make this pattern consort

  2. 01:31:113 (2) - unsnap note

  3. 01:48:483 (2,1,1,2,1,2,3,1,1,1) - d k k k d d k d d?
all done

[Taiko Oni]

  1. 00:01:273 (1) - D/K? sound you can make here stress.
    fix
  2. 00:18:167 - yes, I try to follow your logic here, but I'd rather add an aid note to make this pattern (4+2 plat) integrated
    fix
  3. 00:41:694 (2,1) - ok, I hear those (note) pitch are identical, but you make it different, this is kinda odd for me. (recommend to used "K k" here)
    no
  4. 01:56:220 (2,3,4,5,6) - mix in 1/6 rhythm here? ((yes, I find the background is 1/6 rhythm here..
No.Since it will be hard coming to do if one sixth is used, it does not carry out.
thx mod spboxer3 _(:3 」∠)_
spboxer3
Rechecked Via IRC

Change Futsuu HP to 3
Fixed misunderstanding change for Muzukashii diff 01:48:483 (2,1,1,2,1,2,3,1,1,1) - Bubble~

Good luck~ _(:3 ┘ㄥ)_
Topic Starter
Lundlerol

spboxer3 wrote:

Rechecked Via IRC

Change Futsuu HP to 3
Fixed misunderstanding change for Muzukashii diff 01:48:483 (2,1,1,2,1,2,3,1,1,1) - Bubble~

Good luck~ _(:3 ┘ㄥ)_
yeah !! bubble yeah!!
I'm so glaaaad <3
thx sp3~ _(:3 」∠)_
rrtyui
:3
Topic Starter
Lundlerol

rrtyui wrote:

:3
_(:3 」∠)_
Topic Starter
Lundlerol
やべぇ・・・やべぇよ・・・
間違えてupdateしたから泡が割れちゃったよ・・・やべぇよ・・・ヤベェよ・・・
spboxer3
self popped by mapper (change new combo color for Oni,)
baka Lundlerol =w="

ok~ Re-bubble
mintong89
Lundlerol too pro \:D/
Topic Starter
Lundlerol

spboxer3 wrote:

self popped by mapper (change new combo color for Oni,)
baka Lundlerol =w="

ok~ Re-bubble
thx sp3 wwww
I'm baka;w;
Topic Starter
Lundlerol

mintong89 wrote:

Lundlerol too pro \:D/
hehe :P
NewRulerNA

Ranking Criteria wrote:

Difficulty settings and song setup
Overall difficulty and HP drain rate should be between 4~7.
Exception: Maps exceeding usual draining time should have a life drain between 1~4 depending on length and numbers of not
I think Kantan and Futsuu have unrankable issues....
what do you think this?

Edit:
I see, ty for replying
Topic Starter
Lundlerol

NewRulerNA wrote:

Ranking Criteria wrote:

Difficulty settings and song setup
Overall difficulty and HP drain rate should be between 4~7.
Exception: Maps exceeding usual draining time should have a life drain between 1~4 depending on length and numbers of not
I think Kantan and Futsuu have unrankable issues....
what do you think this?
http://osu.ppy.sh/b/169307&m=1
http://osu.ppy.sh/b/201058&m=1

It is not having started soon.
I think it unfair that only my map is set to unrankable.
_(:3 」∠)_

あ、それと僕の考えでは鬼のドレインを基準として4~7と考えているので
Easy Futsuuは別だと思っています。
そしてそれは鬼と難しいだけの頃のルールです。
In my idea, since 4~7 is considered on the basis of Dorain, a Oni, I think that kantan Futsuu is another.
And it is a rule at the time of there having been only Oni and Muzukashii
Naryuga
Another double star for BAKA lundlEROl
/runs again

The rule is old so it does not affect on newer easier difficulties, which weren't seen in old days~
Some easier taiko maps have been even ranked so far.

Anyways Ranked!!! lol
おめでと!!!
Garven
Ranked!
Andrea
Congratulations.
Satellite
congratz~
Kanda Kaname
ランクド2つ目おめでとう!
Xakyrie
aaaaa sorry Lundle ;w;

congrats though \:3/
Loooctav
Congratz~Zuu..
:3
Topic Starter
Lundlerol
thx Garven!!
thx All!!
Quilt
gratz
spboxer3
congratz :3
rrtyui
congrats :D
Topic Starter
Lundlerol

Quilt wrote:

gratz

spboxer3 wrote:

congratz :3

rrtyui wrote:

congrats :D
thx _(:3 」∠)_
Snowy Dream
w! Congratz lundlerol www
Topic Starter
Lundlerol

Snowy Dream wrote:

w! Congratz lundlerol www
Snooooooooooowy
Thx!!
Wreath
おめでと~
Topic Starter
Lundlerol

Wreath wrote:

おめでと~
りーすさんありがとう!!
Andrea
Pretty nice Taiko mapset, good job. :)
Topic Starter
Lundlerol

Andrea wrote:

Pretty nice Taiko mapset, good job. :)
!!!
really??!
thx Andrea _(:3 」∠)_
Please sign in to reply.

New reply