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ave;new feat. Sakura Saori - Pure My Voices

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Topic Starter
-Nanaka-
This beatmap was submitted using in-game submission on 2016年7月22日 at 22:50:12

Artist: ave;new feat. Sakura Saori
Title: Pure My Voices
Source: PrismRhythm -プリズムリズム-
Tags: Lump of Sugar Opening Visual Novel Eroge alacat
BPM: 133
Filesize: 25552kb
Play Time: 02:00
Difficulties Available:
  1. alacat's Insane (3.52 stars, 376 notes)
  2. Easy (1.54 stars, 130 notes)
  3. Hard (2.74 stars, 281 notes)
  4. Normal (1.9 stars, 182 notes)
  5. Prism (3.82 stars, 424 notes)
Download: ave;new feat. Sakura Saori - Pure My Voices
Download: ave;new feat. Sakura Saori - Pure My Voices (no video)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
2016 Ver
Support by : asumin9 . Uryuwei . Delivery Health . NewRulerNA
from Cyborg
sahuang
Holy shit it's eroge!!!
M4M

[Easy]
  1. there are too many unused green lines in this diff,such as 00:04:564 - make sure delete them
  2. 00:02:759 (1,2) - blanket
  3. 00:15:391 (3,4) - imo 1/4 reverse sliders are not proper in Easy,try to change them
  4. 00:54:188 (3,5) - imo unrankable in easy,you stack object on the reverse slider
  5. 01:26:669 (3,4) - why overlap in easy?
  6. 01:51:932 (5,1) - overlap

[Normal]
  1. 00:15:616 (2,3,4,5) - stack both or not to stack any to keep consistency
  2. 00:31:631 (1,3) - too much overlap
  3. 00:34:338 (4,1) - feels strange about the shape
  4. 01:11:330 (1,2) - make a better flow
    http://puu.sh/oqlz3/7afaad7ba1.jpg
  5. 01:54:639 (3,4) - randomly placed?blanket maybe

[Hard]
  1. 00:03:661 (2,1) - why stack?
  2. 00:13:586 (1,2) - blanket
  3. 00:42:007 (4,1) - slider end is 00:42:345 - and away from 00:42:458 (1) -
  4. 01:27:797 (2,3,4,5) - looks weird
  5. 01:47:195 (5,1) - blanket

GL :)

My map
Only easy normal and hard pls :)
Lily Bread
M4M from queue.

[Easy]
00:54:188 (3,5) - it's not recommended to use this pattern in Easy diff, it will make beginners confused.

[Normal]
01:06:819 (1,2) - flow is not good here. it's not necessary to blanket here. but if you really want to blanket, i suggest this pattern.

[Hard]
01:03:661 (5,1) - they touched

[alacat's Insane]
nothing found.

[Prism]
00:30:729 (4,5,6,7,8,1) - these should be the same rhythm as - 00:38:173 (1,2,3,4,1) - , you can see alacat's diff, because the music goes like this.
01:28:022 - you missed a strong drum here.
01:43:248 (6) - a bit weird. a way is something like this, follow music.

you can reply and mod my map in Japanese, because i can read Japanese.
good luck
kunka
hi. mm
Prism

  1. HP,ODがInsaneと同じ設定なので差別化って意味で変更しませんか? HP6.5 OD7.5とかCSを3.8とかもいいかもしれません。
  2. 00:13:135 (6,7) - 同じ音の00:11:330 (6) - や00:14:939 (6) - とリズムの取り方が違うのは意図的ですか?どちらかに統一したほうがいいと思います。
  3. 00:23:624 (4) - kickにしませんか?歌に合っていると思います。
  4. 00:31:180 (8) - 1/4 reverse sliderとかどうでしょう。00:31:293 - に良い音あります。
  5. 00:32:421 (4) - ^ tripleどう? 00:32:533 - がほしいです。
  6. 00:34:676 (5) - ^ 1/2 sliderより1/4か2circleがいいと思います。00:34:902 - より00:34:789 - plz
  7. 00:37:270 (2) - 個人的に流れはx171y362のような箇所がお勧めです。
  8. 00:38:398 (3) - ここでSV変わってるので00:38:173 (1) - ncでなくて(3)から?01:32:759 (1,2) - 同じ
  9. 00:41:894 (5) - 音なくないですか? 00:42:007 (6) - が強い音の為、hitsound無しプレイヤの自分には浮いてるnoteに思いえました。
  10. 00:43:248 (4,5) - 違和感感じました。try this http://puu.sh/orzfO.jpg
  11. 01:10:090 - サークル足しませんか?
  12. 01:17:082 (2) - 尻尾ですが同じ音の(1)と(2)をhitしてるのでサークルをお勧めします。01:31:518 (2) - 同じ
  13. 01:27:797 (2,3,4,5) - 違和感感じました。特に01:28:135 (4) - が浮いてる感。try this http://puu.sh/orzEF.jpg
  14. 01:40:992 (4) - 尻尾は強い音なのでサークルにしませんか?
  15. 01:43:022 (5) - kickにしませんか?
  16. 01:43:022 (5,6) - try this http://puu.sh/orzVN.jpg
  17. 01:52:270 (7) - 歌で取ってるので多分変えないでしょう。でも敢えて提案。 try this http://puu.sh/orA8y.jpg
  18. 01:55:315 (4,5) - 違和感感じました。(4)の尻尾は上記と同じで(1)(3)(4)と同じ音拾ってるのでhitしたいです。(5)はtripleがいいと思います。まとめるとこんな感じhttp://puu.sh/orAnL.jpg
alacat's Insane

  1. 00:59:939 (5) - 違和感感じました。スネアをhitしたいので1/4後ろにズラして00:59:827 - にサークル足しませんか?http://puu.sh/orBgp.jpg
  2. 01:08:398 (2,3) - 個人的にctrl+Gのリズムが好きです。
  3. 01:12:909 (1) - 頭と尻尾は同じ音なので尻尾もhitしたいです。01:13:135 - に音があるので1/2にして尻尾にサークル足しませんか?
  4. 01:51:819 (3,4) - 違和感感じました。ctrl+Gをお勧めします。
  5. 01:54:639 (1,2,3,4) - (2)が浮いてる感じがしました。(2)を削除して(1)を1/2sliderにしませんか?
Hard

  1. 00:32:646 (4) - 青線startに違和感あります。素直に白線にしませんか?ずらしたら00:32:985 - にサークル追加で 00:36:255 (4) - 00:39:864 (4) - 00:43:473 (4) - 01:43:022 (4) - 01:46:631 (4) - 01:50:240 (4) - 01:53:736 (3,4) - 同じ
  2. 00:44:037 (5) - これは1circleで十分だと思います。
  3. 01:27:797 (2,3,4,5) - 不思議リズム。(2)(3)シンセ(4)(5)ドラムなんで困惑w (2)(3)取るのなら(4)(5)の箇所はこうではないですか?http://puu.sh/orCrW.jpg ドラムなら(2)(3)の青を取らずに白赤のみでいいと思います。
  4. 01:43:586 (5,1) - omg リバースが不自然デス。1beat開始がリバースの最後ってのもお勧めできないです。(5)をtripleにして3つ目を1/2slider。(1)は削除でどうですか?http://puu.sh/orCOW.jpg 01:50:804 (5,1) - 同じ
Normal

  1. 01:03:661 (4) - サークルにして休憩入れませんか?long trainとか言われそうです。
  2. 01:13:361 (1,2,3,4) - この提案は無視して下さい。こういうのもありかなと http://puu.sh/orDgQ.jpg メリットは01:14:488 - が拾えます。
  3. 01:54:639 (3,4) - ^ http://puu.sh/orDxO.jpg メリットは(1)(2)と1/1sliderの後の3/4slider削除(混乱要素の削除)です。
Easy

  1. 00:41:556 (1) - 流れは谷でなく山カーブが望ましいです。
頑張ってくだしぁ~
Topic Starter
-Nanaka-

sahuang wrote:

Holy shit it's eroge!!!
M4M

[Easy]
  1. there are too many unused green lines in this diff,such as 00:04:564 - make sure delete them I don’t feel like it.For the time being in this state because it is not unrankable
  2. 00:02:759 (1,2) - blanket no
  3. 00:15:391 (3,4) - imo 1/4 reverse sliders are not proper in Easy,try to change them ? 1/2reverse here
  4. 00:54:188 (3,5) - imo unrankable in easy,you stack object on the reverse sliderchange it
  5. 01:26:669 (3,4) - why overlap in easy? np
  6. 01:51:932 (5,1) - overlap ^

[Normal]
  1. 00:15:616 (2,3,4,5) - stack both or not to stack any to keep consistency follow music.
  2. 00:31:631 (1,3) - too much overlap np
  3. 00:34:338 (4,1) - feels strange about the shape I feel nothing
  4. 01:11:330 (1,2) - make a better flow no.i think better flow
    http://puu.sh/oqlz3/7afaad7ba1.jpg
  5. 01:54:639 (3,4) - randomly placed?blanket maybeunnecessary

[Hard]
  1. 00:03:661 (2,1) - why stack? 1/1rhythm read stack better
  2. 00:13:586 (1,2) - blanket no
  3. 00:42:007 (4,1) - slider end is 00:42:345 - and away from 00:42:458 (1) - ?
  4. 01:27:797 (2,3,4,5) - looks weird add nc
  5. 01:47:195 (5,1) - blanket no

GL :)
Thank you m4m(ノ)・ω・(ヾ)
My map
Only easy normal and hard pls :)

Lily Bread wrote:

M4M from queue.

[Easy]
00:54:188 (3,5) - it's not recommended to use this pattern in Easy diff, it will make beginners confused. ok

[Normal]
01:06:819 (1,2) - flow is not good here. it's not necessary to blanket here. but if you really want to blanket, i suggest 私はそうは思いませんthis pattern.

[Hard]
01:03:661 (5,1) - they touched ok

[Prism]
00:30:729 (4,5,6,7,8,1) - these should be the same rhythm as - 00:38:173 (1,2,3,4,1) - , you can see alacat's diff, because the music goes like this. ok
01:28:022 - you missed a strong drum here. くんか君のModついでに変更
01:43:248 (6) - a bit weird. a way is something like this, follow music. うーん、とりあえずこのまま

you can reply and mod my map in Japanese, because i can read Japanese.
good luck
了解です :)

kunkakunkakunkakunka wrote:

hi. mm
Prism

  1. HP,ODがInsaneと同じ設定なので差別化って意味で変更しませんか? HP6.5 OD7.5とかCSを3.8とかもいいかもしれません。3.8ってでかくなんない?wHPも無理に弄る必要感じないし、rhythm的にODは7かなぁ
  2. 00:13:135 (6,7) - 同じ音の00:11:330 (6) - や00:14:939 (6) - とリズムの取り方が違うのは意図的ですか?どちらかに統一したほうがいいと思います。
    よく聞いてもらったら分かると思うんだけど00:13:135 - 00:13:361 - はとぅるるるって2回鳴ってると思うんだけど他のとこは手前一回に聞こえる
  3. 00:23:624 (4) - kickにしませんか?歌に合っていると思います。わいもここつなげたりKick置いたり試したけどまずキックだと逆指で押すことになるから連打に入りづらいのとcircleだとちょっとくどい感じあるしこのままかなぁ
  4. 00:31:180 (8) - 1/4 reverse sliderとかどうでしょう。00:31:293 - に良い音あります。
    めんどくさいしKick置いたンゴw
  5. 00:32:421 (4) - ^ tripleどう? 00:32:533 - がほしいです。
    んー試したんだけど高音sliderで伸ばしたいしかといって三連含みsliderも青線から始まって真ん中でDrumなるのも気持ち悪いから提案とは違うけど簡略化した
  6. 00:34:676 (5) - ^ 1/2 sliderより1/4か2circleがいいと思います。00:34:902 - より00:34:789 - plz
    確かに、キックにした
  7. 00:37:270 (2) - 個人的に流れはx171y362のような箇所がお勧めです。
    えーないかなぁ、流しAIMできないしw
  8. 00:38:398 (3) - ここでSV変わってるので00:38:173 (1) - ncでなくて(3)から?01:32:759 (1,2) - 同じ
    読みにくい訳でもないしこのままかな、三連がスタックじゃなければNCでもいいけど
  9. 00:41:894 (5) - 音なくないですか? 00:42:007 (6) - が強い音の為、hitsound無しプレイヤの自分には浮いてるnoteに思いえました。
    ボーカルあるからこのままかな
  10. 00:43:248 (4,5) - 違和感感じました。try this http://puu.sh/orzfO.jpg
    うーん、さっきも似たようなこといったけど逆指でキック入って~単発みたいなの押しにくいからやだ;
  11. 01:10:090 - サークル足しませんか?
    足さない!手前がテンテンで次がボーカルだからJumpさせたが区切りがいい、circle置くような強い音でもないしね!
  12. 01:17:082 (2) - 尻尾ですが同じ音の(1)と(2)をhitしてるのでサークルをお勧めします。01:31:518 (2) - 同じ
    よくわかんないんだけどこのままかな、盛り上がってる01:18:436 (2,3,2,1) - は忙しくていいけど手前はまだ優しくいって差別化したい
  13. 01:27:797 (2,3,4,5) - 違和感感じました。特に01:28:135 (4) - が浮いてる感。try this http://puu.sh/orzEF.jpg
    もう全部1/4rhythmにしたンゴwww
  14. 01:40:992 (4) - 尻尾は強い音なのでサークルにしませんか?
    めっちゃ悩んだんだけど01:40:090 (1,4) - でおなじpatternのがやりやすいと思うし4JumpしてるからJumpしてすぐcircleってのもやりづらそう
  15. 01:43:022 (5) - kickにしませんか?
    しません!
  16. 01:43:022 (5,6) - try this http://puu.sh/orzVN.jpg
    逆指うんぬん
  17. 01:52:270 (7) - 歌で取ってるので多分変えないでしょう。でも敢えて提案。 try this http://puu.sh/orA8y.jpg
    試したんだけどやっぱボーカルとったほうがしっくりきたってのもあるけど次の提案で5連追加したからここはあんま音詰めない感じでいいかなって!
    あえてありがとう :)
  18. 01:55:315 (4,5) - 違和感感じました。(4)の尻尾は上記と同じで(1)(3)(4)と同じ音拾ってるのでhitしたいです。(5)はtripleがいいと思います。まとめるとこんな感じhttp://puu.sh/orAnL.jpg
    5連!

Hard

  1. 00:32:646 (4) - 青線startに違和感あります。素直に白線にしませんか?ずらしたら00:32:985 - にサークル追加で 00:36:255 (4) - 00:39:864 (4) - 00:43:473 (4) - 01:43:022 (4) - 01:46:631 (4) - 01:50:240 (4) - 01:53:736 (3,4) - 同じ
    ふえええ違和感ないよぉ、ただちょっと忙しすぎたから簡略化した
  2. 00:44:037 (5) - これは1circleで十分だと思います。
    そのとうりだねwww
  3. 01:27:797 (2,3,4,5) - 不思議リズム。(2)(3)シンセ(4)(5)ドラムなんで困惑w (2)(3)取るのなら(4)(5)の箇所はこうではないですか?http://puu.sh/orCrW.jpg ドラムなら(2)(3)の青を取らずに白赤のみでいいと思います。
    とりあえずこのままで4にNC入れた
  4. 01:43:586 (5,1) - omg リバースが不自然デス。1beat開始がリバースの最後ってのもお勧めできないです。(5)をtripleにして3つ目を1/2slider。(1)は削除でどうですか?http://puu.sh/orCOW.jpg 01:50:804 (5,1) - 同じ
    しょうがないにゃぁー :)

Normal

  1. 01:03:661 (4) - サークルにして休憩入れませんか?long trainとか言われそうです。試したけどないかなぁ、Eあるし平気平気
  2. 01:13:361 (1,2,3,4) - この提案は無視して下さい。こういうのもありかなと http://puu.sh/orDgQ.jpg メリットは01:14:488 - が拾えます。
    クリックさせるメリットのが大きいかな!
  3. 01:54:639 (3,4) - ^ http://puu.sh/orDxO.jpg メリットは(1)(2)と1/1sliderの後の3/4slider削除(混乱要素の削除)です。
    これやってみたんだけどこっちのが混乱しない?長いslider運動の後にその空白はGGに感じる

Easy

  1. 00:41:556 (1) - 流れは谷でなく山カーブが望ましいです。たすいかに
頑張ってくだしぁ~
いろいろ試せて楽しかった!良い譜面になったしありがとう :oops:
Mei
hihi

[Hard]
  1. 00:13:135 (2) - this sounds strange, maybe just one note here is find
  2. 00:42:909 (2,3,4) - try this?
  3. 00:45:165 (3) - change to a triplet?
  4. 01:14:488 (1) - i dont think need NC

[Insane]
  1. 00:25:203 (3) - maybe dont need this note,remove it
  2. 01:14:037 (3) - add NC? because jump here



[Prism]
  1. 00:09:977 (1) - ithink you missed drum in 00:10:090 maybe change 1,2 to stream
  2. 00:32:082 (3,4) - i think it is too close, maybe try something like this
  3. 00:42:909 (3,4) - ^ and i think 00:43:248 (4,5,6,7) - plays not good
  4. 01:47:421 (1,2) - change to a 1/2 slider?

good luck!
Topic Starter
-Nanaka-

Mei wrote:

hihi

[Hard]
  1. 00:13:135 (2) - this sounds strange, maybe just one note here is find kk
  2. 00:42:909 (2,3,4) - try this? no;w; i like this flow
  3. 00:45:165 (3) - change to a triplet? kk
  4. 01:14:488 (1) - i dont think need NC www you're right :P

[Prism]
  1. 00:09:977 (1) - ithink you missed drum in 00:10:090 maybe change 1,2 to stream sorry no. A large gap between the front
  2. 00:32:082 (3,4) - i think it is too close, maybe try something like this very nice :)
  3. 00:42:909 (3,4) - ^ and i think 00:43:248 (4,5,6,7) - plays not good kkk
  4. 01:47:421 (1,2) - change to a 1/2 slider? IRC

good luck!
谢谢 Meichan :oops:
lit120
hmmmm...

[Prism? Is it about that science stuff? :V]
  1. 00:00:954 (1) - LMAO you did an edit for getting this hitsound, nice job XD
  2. 00:02:759 - so loud for this part. lower the volume pls. go for 40%
  3. 01:00:052 (6,7,1) - try to go for a same distance spacing (use a 1/2 note for spacing check for this)
[Hard, Normal and Easy]
  1. 00:02:759 - yep, same reason like Prism's. go for 40%
nothing much. seems ok for me. GL!
Aoba Misaki
hi

enh
[Easy]
00:16:293 (4) - maybe you can make 1/2 slider. i think better focus on(rhythm) 00:16:744 -
00:32:985 (2) - add whistle other diffs turn on whistle. (samp:drum addi:soft)
00:41:556 (1,2) - swap NC
00:46:518 (2) - blanket. it resolve rotate -3, move 380/152
01:14:037 (4) - add 1 repeat? maybe i think put object 01:14:488 - too.
01:56:556 (1) - delay is so short in easy diff. move 01:56:669 - or 01:56:894 - (idk it's fine. :d)

[Normal]
00:32:533 - missing whistle?
01:14:488 - i think add here object. (same)
01:56:556 (1) - same

[Hard]
00:10:428 - off whistle. (other diffs off whistle.)
00:10:879 - add whistle. (other diffs on whistle.)

i cant modding insane diffs. seems fine. (maybe)
my modding is sick, but i'm hope my modding is helpful to you. :3
anyway, good luck (¦3[▓▓]
NewRulerNA
ヒットサウンド作成の代償としてkds pls

chat log
2016-04-10 22:48 -Nanaka-: ヒットサウンドつくってるんだけどうまくいかない
2016-04-10 22:48 NewRulerNA: 作るというと・・・・
2016-04-10 22:48 NewRulerNA: 曲から抜き出す系?
2016-04-10 22:48 NewRulerNA: それとも何か叩いた音でも録音してヒットサウンドにでも?
2016-04-10 22:48 -Nanaka-: 元ある素材を編集って感じ?
2016-04-10 22:49 -Nanaka-: まじいいやつできなくてはげそう
2016-04-10 22:49 NewRulerNA: 音程とか再生速度を弄る系か?
2016-04-10 22:49 -Nanaka-: http://puu.sh/od5ug/3131763a4a.osz
2016-04-10 22:50 -Nanaka-: これの最初の音が欲しい
2016-04-10 22:50 NewRulerNA: どっちにせよその辺の編集は俺はできないけど・・・
2016-04-10 22:50 NewRulerNA: 見てみよう
2016-04-10 22:51 NewRulerNA: 低音で響く感じ、かつ長いタイプか・・・
2016-04-10 22:51 -Nanaka-: リバーブかけてるんだけどうまくいかないわぁ
2016-04-10 22:51 NewRulerNA: デフォルトのfinishがそれっぽいから弄るならそれだが・・・・
2016-04-10 22:51 NewRulerNA: 俺もちょっと試してみる
2016-04-10 22:51 -Nanaka-: あれシンバル音が高すぎた
2016-04-10 22:52 NewRulerNA: osuは起動放置してるけど何かあったらチャット飛ばしといて
2016-04-10 22:52 -Nanaka-: すきすきすきっておくりまくる
2016-04-10 22:52 NewRulerNA:  /ignore -nanaka-
2016-04-10 22:54 NewRulerNA: 思ったんだけど
2016-04-10 22:54 NewRulerNA: 曲から直接ぶち抜くのはなし?
2016-04-10 22:54 NewRulerNA: それ以外の音が入ってないからぶち抜いて
2016-04-10 22:54 -Nanaka-: できるのそんなこと?
2016-04-10 22:54 NewRulerNA: 適当に長さ調節なりフェードアウトでできると思うけど・・・
2016-04-10 22:55 NewRulerNA: 今作りかけのrecall
2016-04-10 22:55 -Nanaka-: まじ?
2016-04-10 22:55 -Nanaka-: おなしゃっす
2016-04-10 22:55 NewRulerNA: あれ時計の音は直接抜いてる
2016-04-10 22:55 -Nanaka-: そうなんだ
2016-04-10 22:58 NewRulerNA: いけそう
2016-04-10 22:58 -Nanaka-: やったぜ
2016-04-10 22:59 NewRulerNA: でこの譜面のoffsetはこのままいくってことでいいよね?
2016-04-10 22:59 NewRulerNA: こっちに合わせて綺麗に切り取る
2016-04-10 22:59 -Nanaka-: さいぼーぐさんのやつからもってきたからたぶんこのままで行けると思う
2016-04-10 23:00 NewRulerNA: 化石のoffset適当な所あるよ
2016-04-10 23:00 -Nanaka-: www
2016-04-10 23:00 NewRulerNA: 同じmp3なのにoffsetが20違う別々のマップセットとかザラだったし
2016-04-10 23:01 -Nanaka-: まあ音探すときスローできいてたけどあってると思う
2016-04-10 23:01 NewRulerNA: じゃあこれで
2016-04-10 23:07 -Nanaka-: やしょくつくってくる
2016-04-10 23:07 NewRulerNA: hai
2016-04-10 23:09 NewRulerNA: http://puu.sh/od6xP/ac3d35d728.rar
2016-04-10 23:09 NewRulerNA: 1. 音量100%で使用すること
2016-04-10 23:09 NewRulerNA: 2. offsetが変わった場合は多分違和感が増す
2016-04-10 23:10 NewRulerNA: 3. shortのmp3の頭にノイズが入っているため微妙に違和感を感じるかもしれない
2016-04-10 23:11 NewRulerNA: なおフルから抜いて、終わりの方をフェードアウトで誤魔化しているので逆の波をぶつけても
2016-04-10 23:11 NewRulerNA: 綺麗に消失はしない
2016-04-10 23:12 NewRulerNA: あとnoteに音をつけるときは
2016-04-10 23:12 NewRulerNA: hitnormal扱いか、sample import機能を使用して
2016-04-10 23:12 NewRulerNA: デフォルトのsoftのhitnormalが邪魔にならないようにすることが前提
2016-04-10 23:18 -Nanaka-: おおおおおおおおおおおおお
2016-04-10 23:18 -Nanaka-: これすごいんご
2016-04-10 23:19 NewRulerNA: kds pls
2016-04-10 23:19 -Nanaka-: おk
2016-04-10 23:20 -Nanaka-: upしたらおしえるねー
http://puu.sh/ovazJ/0fa0c10737.wav
alacat

kunkakunkakunkakunka wrote:

alacat's Insane

  1. 00:59:939 (5) - 違和感感じました。スネアをhitしたいので1/4後ろにズラして00:59:827 - にサークル足しませんか? :arrow: clapの音をまとめているのでこのままで!http://puu.sh/orBgp.jpg
  2. 01:08:398 (2,3) - 個人的にctrl+Gのリズムが好きです。 :arrow: 変更しました~
  3. 01:12:909 (1) - 頭と尻尾は同じ音なので尻尾もhitしたいです。01:13:135 - に音があるので1/2にして尻尾にサークル足しませんか? :arrow: ボーカルもかねて1/1を取っています
  4. 01:51:819 (3,4) - 違和感感じました。ctrl+Gをお勧めします。 :arrow: ctrl + gしてしまうと音のまとまりがなくなってしまうと思いました
  5. 01:54:639 (1,2,3,4) - (2)が浮いてる感じがしました。(2)を削除して(1)を1/2sliderにしませんか? :arrow: 特に問題ないと思うのでこのままで
Thank you for modding :)

http://puu.sh/ozIl4/8af3cc19d8.zip
-Maruk-
やぁ

[Normal]
00:53:736 (2) - 2/1 slider

[alacat's Insane]
00:28:473 (2) - 00:28:473 と 00:28:586 Circleにしませんか?

[Prism]
00:18:548 (3) - x0 y197辺りに持っていくとDS統一されていい感じだと思います
00:23:511 (3,4) - やってて近いかなと思いました。x45 y313?
00:32:082 (3,4,5,6) - 提案
00:36:030 (3,4,5) - ^
00:37:721 (4,5,6) - 個人的に00:37:496 (3) を3連にしたい
00:44:601 (2) - 00:44:601 Circle 00:44:714 1/2 sliderだとvocalと後ろの音両方拾えていい感じかと思います
01:31:518 (2) - ^
00:50:804 (4,5,1) - 00:50:804 (4) - はsliderで取った方がいいと思います。
          00:50:804 2/1 slider 00:51:255 2/1 silder 00:51:706 Circle

がんばばばばばばばばば
Topic Starter
-Nanaka-
:P

Hello- wrote:

hi

enh
[Easy]
00:16:293 (4) - maybe you can make 1/2 slider. i think better focus on(rhythm) 00:16:744 - np
00:32:985 (2) - add whistle other diffs turn on whistle. (samp:drum addi:soft) rem Ndiff whistle here
00:41:556 (1,2) - swap NC no. 00:24:413 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - 4Combo true
00:46:518 (2) - blanket. it resolve rotate -3, move 380/152 nice :)
01:14:037 (4) - add 1 repeat? maybe i think put object 01:14:488 - too. nope. E N Diff this sound unnecessary
01:56:556 (1) - delay is so short in easy diff. move 01:56:669 - or 01:56:894 - (idk it's fine. :d) fine :!:

[Normal]
00:32:533 - missing whistle? nice catch :)
01:14:488 - i think add here object. (same) ^
01:56:556 (1) - same ^

[Hard]
00:10:428 - off whistle. (other diffs off whistle.) sure
00:10:879 - add whistle. (other diffs on whistle.) ^

i cant modding insane diffs. seems fine. (maybe)
my modding is sick, but i'm hope my modding is helpful to you. :3
anyway, good luck (¦3[▓▓]
Thank you for modding!

-Maruk- wrote:

やぁ

[Normal]
00:53:736 (2) - 2/1 slider 1/2だろうけどPassかな、パート切り替わりでいったん音軽くしたほうが良いと思う、次から1/2rhythm続くし

[Prism]
00:18:548 (3) - x0 y197辺りに持っていくとDS統一されていい感じだと思います 00:18:548 (3,4) - 個人的DTつけるとこれが打ちにくくなる
00:23:511 (3,4) - やってて近いかなと思いました。x45 y313?okkk
00:32:082 (3,4,5,6) - 提案 最初そんな感じのrhythmだったけどキックで軽い間の後Noteってのtimingとりづらいからこの形になった
00:36:030 (3,4,5) - ^ 3連は全部クリックさせたい
00:37:721 (4,5,6) - 個人的に00:37:496 (3) を3連にしたいんんん実際に音があるの00:37:834 - だし00:37:609 - 無音だからないかなぁ
00:44:601 (2) - 00:44:601 Circle 00:44:714 1/2 sliderだとvocalと後ろの音両方拾えていい感じかと思います これめっちゃなやんだけどラーで伸ばしたほうが気持ちいし青線circleFinishの後sliderで音するの変な感じ
01:31:518 (2) - ^ ここもそんな音いらないかなぁ、伸ばして離さない感だしたい()01:32:759 (1,2,3,4,5,6,1) - 01:18:097 (1,2,3,1,2,1) - 忙しさだしたいし手前はまだ優しい感じがいい
00:50:804 (4,5,1) - 00:50:804 (4) - はsliderで取った方がいいと思います。これもめっちゃ悩んだけどKeepかなぁClap音終点はあんますきじゃな、もちろんVoだけで考えたらマーの提案なんだけどIの音取りと考えるとうーmって感じた
          00:50:804 2/1 slider 00:51:255 2/1 silder 00:51:706 Circle

がんばばばばばばばばば
たくさん断って申し訳ないンゴ :o ありがつ!

alacat wrote:

kunkakunkakunkakunka wrote:

alacat's Insane

  1. 00:59:939 (5) - 違和感感じました。スネアをhitしたいので1/4後ろにズラして00:59:827 - にサークル足しませんか? :arrow: clapの音をまとめているのでこのままで!http://puu.sh/orBgp.jpg
  2. 01:08:398 (2,3) - 個人的にctrl+Gのリズムが好きです。 :arrow: 変更しました~
  3. 01:12:909 (1) - 頭と尻尾は同じ音なので尻尾もhitしたいです。01:13:135 - に音があるので1/2にして尻尾にサークル足しませんか? :arrow: ボーカルもかねて1/1を取っています
  4. 01:51:819 (3,4) - 違和感感じました。ctrl+Gをお勧めします。 :arrow: ctrl + gしてしまうと音のまとまりがなくなってしまうと思いました
  5. 01:54:639 (1,2,3,4) - (2)が浮いてる感じがしました。(2)を削除して(1)を1/2sliderにしませんか? :arrow: 特に問題ないと思うのでこのままで
Thank you for modding :)

http://puu.sh/ozIl4/8af3cc19d8.zip
Update :)
Karen
whoa your ava is cute

normal-hitnormal4.wav is unused

Hard:
00:42:007 (4,1) - altho players don't need to move cursor from the kick slider's head i still suggest you to overlap 00:42:458 (1) - this slider's head with 00:42:007 (4) - its tail http://puu.sh/oBh3G/c0ac9fe729.jpg
01:39:751 (5,1) - ^ this is too bad for play
01:51:932 (3,4) - ^
01:50:240 (3,4) - too near

insane diffs are great owo

where do you find such cute songs to map orz lemme gd your next mappp

anyway i can bubble so call me back~
Topic Starter
-Nanaka-

Karen wrote:

whoa your ava is cute You are lovely and cute !!∩( ≧◡≦)∩

normal-hitnormal4.wav is unused mmm.tool error? I used 02:00:052 - :?

Hard:
00:42:007 (4,1) - altho players don't need to move cursor from the kick slider's head i still suggest you to overlap 00:42:458 (1) - this slider's head with 00:42:007 (4) - its tail http://puu.sh/oBh3G/c0ac9fe729.jpg
01:39:751 (5,1) - ^ this is too bad for play
01:51:932 (3,4) - ^
01:50:240 (3,4) - too near

oops....It's my mistake. really nice catch!!!
insane diffs are great owo :oops:
Change Tag & Source. spinner vol. & Insane 00:25:992 (7,1) - reduce Distance a bit & 01:51:481 (3) - slider form

where do you find such cute songs to map orz lemme gd your next mappp maybe Insane Diff?

anyway i can bubble so call me back~
谢谢 renchom :)
alacat

Mei wrote:

[Insane]
  1. 00:25:203 (3) - maybe dont need this note,remove it :arrow: took the background sound on here!
  2. 01:14:037 (3) - add NC? because jump here :arrow: hmm, i think it's not necessary for playing.

-Maruk- wrote:

[alacat's Insane]
00:28:473 (2) - 00:28:473 と 00:28:586 Circleにしませんか? :arrow: サークルよりスライダーのほうがより歌詞を取れると思うのでこのままで!
Thanks modding ~ :)
Karen
∩( ≧◡≦)∩
Topic Starter
-Nanaka-

Karen wrote:

∩( ≧◡≦)∩
∩( ≧◡≦)∩∩( ≧◡≦)∩∩( ≧◡≦)∩


To next BN : 01:24:300 - Missing Clap & 01:24:639 - 01:31:857 - whistle ;w;
-Atri-
7ka pro mapper
BeatofIke
3 month bubble o.o
Topic Starter
-Nanaka-
;w;
BeatofIke
Good mapset in my end
Bubble repaired~
Karen
Qualified ∩( ≧◡≦)∩
Topic Starter
-Nanaka-
renchom & Ikechan Thank you very much :oops:
meii18
Congrats but I've noticed something during testplaying ;w;
In alacat's Insane, 01:03:661(7,8,9,10)- have a stream while in Prism difficulty isn't any stream on that timing point.I know there is a jump but isn't the stream a bit harder than the jump in Prism? I mean that pattern is a bit harder than the jumpy pattern from Prism difficulty.
Moreover, in Easy, on 01:51:932(5,1)- Is this overlap made on purpose?It looks kinda weird and crampy in my opinion.You have to 'separate' these two objects to avoid this unpleasant overlap.I know it's nazi, but this one should be fixed since it looks crampy and weird. Just passing by
Anyway, congratz!
alacat

ByBy13 wrote:

In alacat's Insane, 01:03:661(7,8,9,10)- have a stream while in Prism difficulty isn't any stream on that timing point.I know there is a jump but isn't the stream a bit harder than the jump in Prism? I mean that pattern is a bit harder than the jumpy pattern from Prism difficulty.
My difficulty is second Insane. We don't have to think about jumps/stream between diffs for diffspread.
Silky
おめでとナス!
show more
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