forum

[REGS OPEN] [Taiko 1v1 + 4v4] Continental Global Taiko Showdown 2019

posted
Total Posts
1
Topic Starter
Kasumi-sama




Discordserver | Registration form | Challonge | Regneark | Pick'em challenge | Twitchkanal | Wiki-side


Velkommen, alle Taiko-spillere!

Den tredje installasjonen av Global Taiko Showdown-serien, Advanced Global Taiko Showdown, har nå kommet til en konklusjon. Den fjerde installasjonen, Katacheh Global Taiko Showdown kommer snart til å begynne, og med det sagt har vi bestemt oss for å lansere den femte installasjonen. Et veldig dristig trekk fra vår side! Velkommen til Continental Global Taiko Showdown. En turnering som vil ha en 1v1 tunering i 7 ulike regioner i verden, hvor de 8 beste fra hver turnering vil dannet et lag som skal representere en region som skal kjempe mot de resterende 6 regionene i en dobbel eliminerings-turnering 4v4! Og ja, du leste den første setningen riktig. Det er én turnering per region. Så 7 turneringer, samtidig.
Velkommen til en uforglemmelig reise!


Vennligst bli med i Discordserveren dersom du planlegger å bli med i turneringen. Alle annonseringer og nyheter relatert til turneringen samt all kommunikasjon mellom alle spillerne og turneringsansvarlige (staff) kommer til å skje her. Registreringen din vil ikke regnes som gyldig dersom du ikke er i serveren.




  1. Du å bli med i Discordserveren til turneringen for å faktisk kunne telles som en spiller. Hvis ikke blir du ikke med på noen spillerlister.
  2. Du må registrere med samme flagg som du har på profilen din.




For å registrere deg til denne turneringen må du fylle ut registreringskjemaet, og bli med i Discordserveren. Ettersom du har gjort dette er du kvalifisert til å spille i turneringen og du vil bli gitt en "spiller"-rolle for regionen du spiller for. Mer informasjon over hvilken region du kommer til å spille for er avhengig av hvilken region landet ditt er gitt i reglene, så fortsett å les!




Registreringsfase: 14. september - 20. oktober
Sjekk av profiler: 20. oktober - 27. oktober

Datoene fra nå av vil være for den første fasen av turneringen, aka 1v1 turneringen for hver region.

Kvalifiseringsrunder: 2. november - 3. november
Round Of 32 + Loser's Bracket runde 1: 9. november - 10. november
Round Of 16 + Loser's Bracket runde 2: 16. november - 17. november
Kvartfinale + Loser's Bracket runde 3 + 4: 23. november - 24. november
Semifinaler + Loser's Bracket runde 5 + 6: 30. november - 1. desember
Winner's Bracket finaler + Loser's Bracket finaler and Grand Finale: 7. desember - 8. desember
Grand Finale: 14. desember - 15. desember

Etter dette vil vi ha en pause frem til 4. januar. Da vil vi begynne med 4v4 turneringen.

Kvalifiseringsrunder: 4. januar - 5. januar
Kvartfinaler + Loser's Bracket runde 1: 11. januar - 12. januar
Semifinaler + Loser's Bracket runde 2: 18. januar - 19. januar
Winner's Bracket finaler + Loser's Bracket finaler and Grand Finals: 25. januar - 26. januar
Grand Finals: 1. februar - 2. februar




Som en spiller du lese dette.
Hvis du stiller et spørsmål som man lett kan finne svar på i dette forumet, må du forvente at du blir ignorert av hosts.
Jeg vet dette regelsettet er litt lang, men vi må gå igjennom alt dette først.


Generelle regler
  1. Denne turneringen er en todelt turnering. Den første delen vil være en 1v1 turnering innen de ulike regionene. Det vil være 7 av disse turneringene, og alle blir spilt på de samme datoene. Den andre delen vil bli spilt som en 4v4 turnering mellom de 8 beste spillerene fra hver region.
  2. Spillerne/lagene vil først spille i en rekke med kvalifiseringsrunder for å plassere dem i tilsvarende skillgrupper, for så at vi vil gå over til en dobbel eliminerings-turnering.
  3. Score-systemet som blir brukt er Score V2.
  4. Alle spillere som møter kravene som står i "restriksjons"-delen har lov til å delta. Siden denne turneringen har som mål å bli badged er det noen spillere som bil bli nektet å være med av osu!staff. Årsaker kan variere fra å unrestricted innen det siste året, multiaccounting, bruker-boosting, osv. Host'ene vil ikke få vite eksakte grunner til hvorfor en spiller blir nektet deltakelse. Vennligst ikke spør dem. Kontakt heller osu! support.
  5. Alle staff-medlemmer unntatt Arrangører, Mappoolers og dommere kan delta.
  6. Spillere og staff-medlemmer må ha lest hele dette regelsettet (og vi vil anta at du har gjort dette underveis i turneringen).
  7. Alle deltakere må være respektfulle og opprettholde en ordentlig oppførsel. Å bryte med denne regelen kan føre til ban/svartelisting fra turneringen. Denne regelen gjelder alle i staff også.
  8. Alle regelforandringer eller uforventede hendelser vil bli annonsert på dette forumet og på Discordserveren.


Turneringsregistrering og regionsrestriksjoner
  1. For å kunne bli registrert må du møte kriteriene som står skrevet i restriksjon-delen på dette forumet.
  2. Spillere melder seg på individuelt. Når registreringen deres er akseptert, vil dere få en "spiller"-rolle med deres respektive region.
  3. Kapteinen for hvert regions' lag vil i utgangspunkt være vinneren av 1v1 turneringen for den regionen. Han kan enten spørre om å bytte kaptein, dersom han og den nye kapteinen er enige, eller så kan kapteinen bli byttet av laget, dersom hele laget er enige.
  4. Kapteinen kommer til å bli den som omplanlegger en kamp dersom det er nødvending og som sørger for at lagkameratene hans er der, dersom kampen blir flyttet.
  5. Regionene for denne turneringen er: Nord-Amerika, Sør-Amerika, Vest-Europa, Øst-Europa, Asia, Sørøst-Asia og Oseania.
  6. Land som kan spille for Nord-Amerika er: Antigua og Barbuda, Bahamas, Barbados, Belize, Canada, Costa Rica, Cuba, Dominica, den Dominikanske republikken, El Salvador, Grenada, Guatemala, Haiti, Honduras, Jamaica, Mexico, Nicaragua, Panama, Saint Kitts og Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent og Grenadinene, Trinindad og Tobago, de Forente Amerikanske stater.
  7. Land som kan spille for Sør-Amerika er: Argentina, Bolivia, Brasil, Chile, Colombia, Ecuador, Guyana, Paraguay, Peru, Suriname, Uruguay, Venezuela.
  8. Land som kan spille for Vest-Europa er: Andorra, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Hellas, Island, Italia, Irland, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Nederland, Norge, Portugal, Spania, Sverige, Sveits, Storbritannia, Tsjekkia, Tyskland, Østerrike.
  9. Land som kan spille for Øst-Europa er: Estonia, Latvia, Litauen, Moldova, Polen, Romania, Russland, Ukraina.
  10. Land som kan spille for Asia er: Afghanistan, Armenia, Aserbajdsjan, de Forente Arabiske statene, Bahrain, Bangladesh, Bhutan, Georgia, Hong Kong, India, Iran, Irak, Israel, Japan, Jordan, Kasakhstan, Kina, Kirgisistan, Kuwait, Kypros, Libanon, Maldivene, Mongolia, Nepal, Nord-Korea, Oman, Pakistan, Palestina, Qatar, Saudi Arabia, Sri Lanka, Syria, Sør-Korea, Taiwan, Tadsjikistan, Turkmenistan, Tyrkia, Uzbekistan, Yemen.
  11. Land som kan spille for Sørøst-Asia er: Brunei, Filippinene, Indonesia, Kambodsja, Laos, Malaysia, Myanmar, Singapore, Thailand, Vietnam, Øst-Timor.
  12. Land som kan spille for Oseania er: Australia, Fiji, Kiribati, Marshalløyene, Mikronesia, Nauru, New Zealand, Palau, Papua New Guinea, Samoa, Solomonøyene, Tonga, Tuvalu, Vanuatu

denne lista er jævlig lang


Fremgangsmåte og rundeforskrifter (Stage Regulations)
  1. Det er 7 runder i 1v1 turneringen; kvalifiseringsrunde, RO32, RO16, kvartfinaler, semifinaler, finaler og Grandfinaler. Dette kan forandre seg basert på om en region får færre spillere enn forventet, eller flere enn forventet.
  2. Det er 5 runder i team-turneringen; kvalifiseringsrunder, kvartfinaler, semifinaler, finaler og grandfinale.
  3. Spillere/lag vil bli plassert sammen med tilsvarende gode spillere basert på gjennomsnittelig score på hvert map i kvalifiseringsrunden.
  4. Den gruppen med høyest gjennomsnitt etter fullført kvalifiseringsrunde i team-turneringen vil bli sendt direkte til semifinalen.
  5. Dersom det er flere enn 32 registrerte spillere, så vil kun de beste 32 etter kvalifiseringsrunden bli sendt videre.
  6. Vilkårene for å vinne de ulike rundene er:
    1. Round Of 32, Round Of 16: Best av 9 (Førstemann til 5 poeng)
    2. Kvartfinale: Best av 11 (Førstemann til 6 poeng)
    3. Semifinaler, finaler, og grandfinaler: Best av 13 (Førstemann til 7 poeng)


Mappool-regler
  1. Det vil være 1 mappool for hver av de følgende: kvalifiseringsrunder, group stage, kvartfinaler, semifinaler, finaler og grandfinale. I 1v1-turneringen vil hvert mappool være det samme, på grunn av at mapsettere realistisk sett ikke kan gi ut 7 mappools hver uke.
  2. Loser's Bracket vil alltid spille samme mappool som Winner's bracket i samme helgen.
  3. Kvalifiseringsrunden vil ha et annerledes outlay i mappoolet enn alle de andre rundene, ettersom at det vil ha et format på 2 NoMod maps, 1 Hidden map, 1 Hard Rock map og 1 Double TIme map.
  4. Hvert mappool er skilt inn i 6 ulike sub-grupper: NoMod, Hidden, HardRock, DoubleTime, FreeMod og Tiebreaker.
  5. Round Of 32 og Round Of 16 mappool vil ha 14 maps hver. Kvartfinalens mappool vil ha 15 maps, mens alle rundene fra semifinale til grandfinale vil ha 19 maps.
  6. Antall NoMod maps vil være 4 i Round Of 32 og Round Of 16, 5 i Quarterfinals og 6 i alle rundene fra Semifinals til Grand Finals.
  7. Antall Hidden, Hard Rock, og Double Time maps vil være 2 fra RO32 til kvartfinalene og antallet vil øke til 3 fra semifinalene til grandfinalen.
  8. Antall FreeMod maps vil være 3 i alle mappools i hele turneringen.
  9. FreeMod-maps er spilt med FreeMod aktivert. Hver individuelle spiller kanvelge Hidden, HardRock eller begge. Minst en spiller må ha minst en av mods'ene aktivert.
  10. Tiebreaker er spilt med FreeMod, men det er ikke nødvendig at minst en spiller bruker en av mods'ene.
  11. Mappoolet for hver runde vil bli publisert en uke i forveien.


Planleggingsregler
  1. Alle runder blir spilt i helger. (Det er lov til å spille en runde i en ukedag dersom det ikke passer i den planlagte helgen, og en dommer er tilgjengelig.)
  2. Vi vil prøve å planlegge kampene etter beste evne til å passe alles tidssone. De planlagte tidene vil bli publisert helgen før kampene spilles.
  3. Flytting av kamper vil kun skje dersom begge spillere/lag blir enige om en tid og at dette blir varslet om til turneringsstaff før Torsdag klokken 23:59 UTC+0 i den samme uken som kampen skjer.
  4. I lag-turneringen kan kun lagkaptein be om at kampen(e) blir planlagt på nytt


Kampforskrifter
  1. En privat lobby vil bli dannet 10 minutter før kampen starter av en dommer. DU vil bli invitert av dommeren enten da, eller rett før kampen starter. I lag-turneringen vil begge kapteinene bli invitert til lobbyen rett før kampen skal begynne. Her kommer enten dommeren eller lagkapteinen til å invitere resten av spillerene inn til lobbyen.
  2. Hvis verken staff eller dommere er tilgjengelige, vil kampen bli utsatt.
  3. Dersom færre enn nødvendige spillere møter opp, kan kampen utsettes i 10 minutter. Etter dette, vil laget som møter opp i fulltall vinne by default, med mindre de ønsker å vente litt lenger for å se om flere spillere dukker opp.
  4. Dersom ingen av langene har antallet nødvendige spillere etter 10 minutter, så vil det høyest rangerte laget etter seed (skillgruppe som lagene ble delt inn i i kvalifiseringsrunden) gå videre.
  5. I 1v1-turneringen vil kampene bli spilt Head to Head (apiller mot spiller) med Score v2. Navnet på lobbyen vil være "CGTS 2019: (Spiller 1) vs (Spiller 2)".
  6. I lag-turneringen vil kampene vli spilt Team VS (lag mot lag) med Score v2. Navnet på lobbyen vil være "CGTS 2019: (Lag Rød) vs (Lag Blå)".
  7. Hver spiller/lag har lov til å velge 1 oppvarmingsmap hver, men det kan ikke være lenger enn 4 minutter langt. Alle spillere fra begge lag har lov til å være i lobbyen når oppvarmingsmpas spilles.
  8. Hver spiller/kaptein har lov til å forby (ban) ett beatmap fra mappollet (unntatt Tiebreaker). Disse beatmap'ene kan ikke bli valgt av noen lag resten av kampen.
  9. Spillere/lag kan ikke forby mer enn ett map fra hver mod. Motstanderlaget kan forby et hidden-map, selv om ditt lag også forbød et Hidden map, selvfølgelig.
  10. Spillere/kapteinen på hvert lag vil utføre kommandoen "!roll!" i chat.
  11. Spilleren/laget med det høyeste tallet etter "!roll" forbyr map sist og velger map først. Spilleren/laget med det laveste talletforbyr map først og velger map sist.
  12. Valg av beatmap fra mappool vil så rullere mellom hver spiller/kaptein.
  13. Spillere/kaptein kan velge fritt mellom alle mods.
  14. Spillere/kapteiner vil ha 2 minutter til å forby og å velge maps, samt for å bli klare. Dersom intet map har blitt valgt, vil dommeren kjøre gjennom kommandoen "!roll" mellom de resterende beatmap'ene, og det nummeret dommeren lander på, er mappet som blir spilt den runden.
  15. I lag-turneringen er bytte av spillere mellom kamper (maps) lov, uten begrensninger.
  16. Dersom en spiller blir frakoblet mellom beatmaps og han ikke kan nåes, vil kampen kunne bli utsatt i maksimum 10 minutter.
  17. Dersom en spiller blir frakoblet, blir dette behandlet som om de failet mappet.
  18. Dersom en spiller blir koblet fra innen 30 sekunder etter at beatmappet har begynt, kan kampen startes på nytt. Dette er kun lov én gang per spiller/lag.
  19. Scoren til spillere som har failet vil telles i denne turneringen.
  20. Dersom scorene i en runde flir uavgjort, så vil runden bli annulert og beatmappet blir spilt på nytt. Dersom det blir uangjort på nytt (da skal man være riktig gode), så vil scorene bli annulert igjen, og laget som valgte mappet den runden må velge et annet et.
  21. Dersom det blir uavgjort i antall poeng i en kamp (for eksempel 4-4 i best-av-9), må Tiebreaker spilles.








For 1v1-turneringen

1st place: Profilskilt (badge) (Dette er et stort 'kanskje' atm.) + 1. plass profilbanner
2nd place: 2. plass profilbanner
3rd place: 3. plass profilbanner


For 4v4-turneringen

1st place: Profilskilt (badge) + 1. plass profilbanner
2nd place: 2. plass profilbanner
3rd place: 3. plass lagbanner
Please sign in to reply.

New reply