Monstrata'nın Aspire rehberi
ProfessionalBox'un Aspire rehberi
pishifat'ın rehberi
İngilizcesi iyi olanlar bu rehberlere de göz atabilir.
1- 3D Slider yapımı
İlk olarak şu şekilde bir slider yapmamız lazım ve ondan sonra kırmızı olan tarafını en üste çekin
En üste çektikten slider'a tıklayıp Edit > Scale By tıklayıp en sağa çekiyoruz
Slider sol alta kayacak ama onu en ortaya çekin yine aynı şeyi yapın
Bu işlem sürekli yapılırsa lag yapmaya başlayacak ama sonunda istenen sonuç ortaya çıkacak
Ama slider sonsuza kadar uzayacağından bu gibi sliderlara "Sonsuz BPM" eklenmesi lazım.
2- Sonsuz BPM nasıl yapılır?
Bunun için ilk başta normal timing koymanızı öneriyorum çünkü sadece sonsuz bpm konulunca map çökmeye neden oluyor ve oyunda açılmıyor.
Timing'i ekledikten sonra bir tane daha timing ekliyoruz ve onu .osu dosyasını not defteri ile açarak şu kod ile değiştiriyoruz:
"1E-298"
Not defteri kodları:
1. Sayı Offset'i gösteren sayıdır, 2. Sayı ise Timing'in sayısıdır
1. Sayı Offset'i gösteren sayıdır, 2. Sayı ise Timing'in sayısıdır
Ve kod eklendikten sonra sonuç böyle olmalı:
3- Slider'da gizli mesaj nasıl verilir?
Bu iş aslında göründüğünden daha kolay bir işlemdir tek yapmanız gereken slider'da harfleri yazmak ondan sonra not defteri ile son 2 sayıyı değiştirmek
Şimdi .osu dosyasını not defteri ile açıp o slider'ın olduğu yeri bulup son 2 sayısını değiştiriyoruz
Ahanda böyle
Son 2 sayıyı ,1,130 kodları ile değiştiriyoruz son sayı slider'ın uzunluğunu belirten bir koddur İlk 2 sayının kodunu değiştirmeye gerek yok heralde orayı pek hatırlamıyorum
Son 2 sayıyı ,1,130 kodları ile değiştiriyoruz son sayı slider'ın uzunluğunu belirten bir koddur İlk 2 sayının kodunu değiştirmeye gerek yok heralde orayı pek hatırlamıyorum
Ve sonuç
4- Görünmez Circle nasıl yapılır?
Aslında direk yazı yazmaya gerek yok bu görünmez circle slider ile yapılıyor tek yapmanız gereken son 2 kodu şu kodlar ile değiştirmek:
"1,-1.79769313486231E+308"
UYARI! Bu kodlar mapin bozulmasına neden olabilir o yüzden uygulamadan önce yedek almanızı öneririm.
Ve sonuç:
Ayrıca bu circle'nin yerini değiştiremezsiniz o yüzden slider'ı uygun bir yere koymanız lazım yoksa böyle olur:
5- Buglı circle nasıl yapılır?
Nam'ı diğer CtB çökerten pattern desek de olur
Bunun için Snap Divisor'u 1/16 yapıp en kısa slider'ı yapmamız lazım
Ondan sonra .osu dosyasını not defterinden açıp Slider'ın olduğu yere gelip L|229:228 kodlarını değiştirip B,1036 olarak değiştiriyoruz (1036 sayısı daha da çoğaltılabilir ama o zaman circle'ya basılamıyor ve CtB de daha çok lag yapıyor pek önermiyorum. Ayrıca 1036 sayısı Kickslider (yani geri dönme) sayısı da denebilir o yüzden bu kadar buglu olabiliyor) Ayrıca bunları çoğaltmayı da pek önermiyorum çünkü yerleştirirken bile kasma yapabiliyor.
Sonuç:
6- Oyun alanından taşan slider ve circle yapımı
Bunun için osu!'yu Tam Ekran değil de Pencere moduna geçirmek lazım. Ve ilk olarak normal bir slider oluşturmanız lazım. Oluşturktan sonra osu!'yu sola götürüp Sağa doğru taşan bir Slider yapıyoruz
Sağ
En sağdaki kareyi masaüstüne doğru götürün bişey olmaz
En sağdaki kareyi masaüstüne doğru götürün bişey olmaz
Sola götürmek için de tam tersini yapıyoruz
Ve sonuç:
En dipte circle koymak için de slider kullanıyoruz ve ondan sonra da slider'ları stream'e çeviriyoruz ve fazladan kalanları siliyoruz bu kadar
Bunun için Slider'a tıklayıp Compose > Convert to slider stream diyip Ok basıyoruz bu kadar
7- Ters dönen Reverse arrow ve Ters giden slider yapımı
Bunun için ctrl ile slider uzunluğunu çoğaltmak lazım bunu yazarak nasıl anlatacağımı bilemedim ama video çektim
8- Daireden sonra görünmez spinner ekleme
Bunu MinG3012'nin maplerinde görebilirsiniz ama bunun nasıl yapıldığını da göstereceğim şimdi
Bunun için öncelikle bu şekilde bir daire ve spinner koymamız lazım
Yaptıktan sonra .osu dosyasını not defteri ile açıyoruz ve bu kodları değiştiriyoruz
Kodlar
21955,0:0:0:0: 29155 spinner'ın bittiği yerdir. Bunu 21702 ile değiştirerek görünmez spinnerimizi oluşturuyoruz
21955,0:0:0:0: 29155 spinner'ın bittiği yerdir. Bunu 21702 ile değiştirerek görünmez spinnerimizi oluşturuyoruz
9- 2B Patterni Yapma
Açıkçası 2B patterni yapmada pek iyi değilim çünkü çok fazla 2B patterni ekleyince Autofail meydana geliyor bu yüzden pek kullanmadım mapimde
Yapmanız gereken tek şey Slider arasına Circle koymak ama abartırsanız eğer Autofail'e neden olabilir
10- Slider Velocity'i 2.0'nin üzerine çıkartma
Açıkçası bu pek aspirelik değil ama yine de anlatacağım bunu ve pek kullanmayı tercih etmiyorum
Yapmanız gereken Inherited Points kısmına yenisini eklemek ondan sonra .osu dosyasını not defterinde açıp o timing point'i -50'den aşağıya düşürmek bu sayede daha hızlı olacaktır ama -1 yaparsanız velocity 100 olacaktır.
-50 2.0 hızı oluyor bu arada -25 ise 4.0 hızıdır.
Eğer daha da yavaşlatmak istiyorsanız mesela -1000 vererek 0.10 hızını elde edebilirsiniz ve bu çok yavaş bir slider olur. Ama merak etmeyin bunu yükseltebiliyorsunuz.
11- Daha büyük slider noktaları/dropletler
Bu pattern genellikle CtB modu aspire mapleri için daha sık kullanılıyor
Yapmanız gereken tek şey BPM'yi 2 katına çıkarıp slider velocity'i bayağı düşürmek (0,25 gibi)
12- False breakler
Bu olayı Monstrata'nın Aspire mapinde görebilirsiniz.
Bunun için yapmanız gereken .osu dosyasını not defteri ile açıp Break periodsu offsete yerine göre değiştirmek
Örneğin: 2,2555,5000
Kodlar
Editlemeden önceki break periodları
Editten sonra break periodları
Ayrıca "2,55792,65689" olan kısmı sildim daha hoş gözüktü
Editten sonra break periodları
Ayrıca "2,55792,65689" olan kısmı sildim daha hoş gözüktü
UYARI!: Bunu en son olarak yapmanız gerekenlerden biri olarak öneriyorum çünkü her kaydettiğinizde break periodları sıfırlanıyor ve kaydedilmiyor beatmapi uploadlarken beatmap kendini tekrar kaydediyor ve siz onu Songs klasöründen bulup not defterinden yine periodları eklemeniz gerekiyor. Ayrıca "Section-Pass.png" resmi mapin ortasında gözüküyor bu yüzden saydam skin ile ses olmayan bir ses dosyası kullanmanız gerekiyor bunu da uyarayım.
13- Sabit Duran Slider yapımı
Sabit duran slider yapmak için öncelikle Grid Size'nin 4 olması gerekiyor bunu da View > Song Setup > Advanced'den ayarlayabilirsiniz.
Bu slideri yapabilmek için sürekli ctrl'ye basılı tutup 2 noktada sabit tutturmanız lazım
Örneğin:
Before:
After:
After:
Eğer anlaşılır olmadıysa videolu gösterimi de mevcuttur:
14- Şarkı değerlerini anormal yapma (2 basamaklı AR örneğin: 9,73)
Bu gayet basit bir olay ama:
UYARI!: Bunu beatmapiniz komple bitince yapmanızı öneriyorum çünkü bu kodları girdikten sonra song setup'tan şarkıyı editlemeye kalkışırsanız osu! Crashed hatası alıyorsunuz
Kodlar:
Yapmanız gereken tek şey 1 basamak daha eklemek.
Örneğin: CircleSize:3.9 iken 3.93 yazabilirsiniz
Örneğin: CircleSize:3.9 iken 3.93 yazabilirsiniz