Discord
1. Zasady ogólne.
Mistrzostwa Polski w 4K 2 (w skrócie MP4K 2) to druga edycja turnieju 1v1 w trybie gry osu!mania 4K. Wziąć w nim udział może każdy polski (mający na swoim profilu osu! polską flagę) gracz, niezależnie od jego rankingu lub ilości pp.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy!
W razie pytań napisz do jednego z koordynatorów lub sędziów.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy!
W razie pytań napisz do jednego z koordynatorów lub sędziów.
2. Organizatorzy turnieju.
Turniej jest organizowany przez grupę Polish Mania Community, jednak jeśli chcesz nam pomóc to chętnie przyjmiemy Twoją pomoc!
https://www.facebook.com/groups/polishmaniacommunity/
https://discord.gg/b883ZE4
Organizator główny:
Koordynatorzy:
Mappickerzy:
Graficy:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
https://www.facebook.com/groups/polishmaniacommunity/
https://discord.gg/b883ZE4
Organizator główny:
Koordynatorzy:
Mappickerzy:
Graficy:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
3. Termin turnieju.
Dokładne godziny meczy zostaną podane po zakończeniu rejestracji.
Rejestracje: 15 marzec - 31 marzec
Podanie map na kwalifikacje: 1 kwiecień
Kwalifikacje: 7-8 kwiecień
Losowanie grup: 8 kwiecień
Faza grupowa: 14-15 oraz 21-22 kwiecień
Runda 16: 28-29 kwiecień
Ćwierćfinały: 5-6 maj
Półfinały: 12-13 maj
Finały: 26-27 maj
Wielki finał: 2-3 czerwiec
Rejestracje: 15 marzec - 31 marzec
Podanie map na kwalifikacje: 1 kwiecień
Kwalifikacje: 7-8 kwiecień
Losowanie grup: 8 kwiecień
Faza grupowa: 14-15 oraz 21-22 kwiecień
Runda 16: 28-29 kwiecień
Ćwierćfinały: 5-6 maj
Półfinały: 12-13 maj
Finały: 26-27 maj
Wielki finał: 2-3 czerwiec
4. Przebieg turnieju:
W turnieju może wziąć udział dowolna liczba graczy. W każdym meczu używany będzie scoring v2! Mappoole będą ujawniane w niedzielę przed odpowiednim etapem mistrzostw po ostatnim meczu lub po losowaniu grup, i będą streamowane.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych lub wybranych przez mappickerów i ujawnionych dzień po zakończeniu rejestracji do turnieju (1 kwietnia o godzinie 20:00). Kwalifikacje nie będą streamowane.
Podczas kwalifikacji 8 graczy gra odpowiednie mapy w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 32 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1, gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2, gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3, a gracze z pozycji 25-32 otrzymują Seed 4.
Każdy mecz począwszy od fazy grupowej będzie, w miarę możliwości, streamowany.
W fazie grupowej utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem 1, Seedem 2, Seedem 3 i Seedem 4.
Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają w turnieju.
Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych lub wybranych przez mappickerów i ujawnionych dzień po zakończeniu rejestracji do turnieju (1 kwietnia o godzinie 20:00). Kwalifikacje nie będą streamowane.
Podczas kwalifikacji 8 graczy gra odpowiednie mapy w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 32 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. Gracze z pozycji 1-8 otrzymują Seed 1, gracze z pozycji 9-16 otrzymują Seed 2, gracze z pozycji 17-24 otrzymują Seed 3, a gracze z pozycji 25-32 otrzymują Seed 4.
Każdy mecz począwszy od fazy grupowej będzie, w miarę możliwości, streamowany.
W fazie grupowej utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem 1, Seedem 2, Seedem 3 i Seedem 4.
Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają w turnieju.
Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
5. Zasady turnieju:
Każdy mecz będzie sędziowany przez jednego sędziego. Sędzia ma obowiązek zaprosić graczy do lobby najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem meczu.
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie.
Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 4K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!.
Po rozgrzewce, każdy z graczy musi zbanować jedną mapę z wybranych przez mappickera. Jeżeli tego nie zrobi, banowana jest losowa mapa.
Za pomocą komendy !roll gracze ustalają kolejność banowania. Ten, który uzyska mniej punktów, banuje pierwszą mapę. Następnie gracz, który uzyskał więcej punktów, banuje drugą mapę i podaje nazwę pierwszej mapy z mappoola, która ma zostać zagrana w meczu.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu.
Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola.
Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 4K.
Rundy będą przebiegać następująco:
Gracze mogą podczas gry używać tylko modów Hidden, Flashlight oraz Fade-In. Podczas rozgrzewki można używać dodatkowo moda Hard Rock, NoFail, Sudden Death, Easy, i/lub Double Time/Nightcore jeżeli zażyczy sobie tego gracz wybierający daną mapę na rozgrzewkę.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi.
Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalana w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie.
Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 4K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!.
Po rozgrzewce, każdy z graczy musi zbanować jedną mapę z wybranych przez mappickera. Jeżeli tego nie zrobi, banowana jest losowa mapa.
Za pomocą komendy !roll gracze ustalają kolejność banowania. Ten, który uzyska mniej punktów, banuje pierwszą mapę. Następnie gracz, który uzyskał więcej punktów, banuje drugą mapę i podaje nazwę pierwszej mapy z mappoola, która ma zostać zagrana w meczu.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu.
Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola.
Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 4K.
Rundy będą przebiegać następująco:
- Kwalifikacje: 4 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
- Faza grupowa: 9 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
- Runda 16: 11 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
- Ćwierćfinały: 11 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
- Półfinały: 13 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
- Finały: 13 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
- Wielki finał: 15 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
Gracze mogą podczas gry używać tylko modów Hidden, Flashlight oraz Fade-In. Podczas rozgrzewki można używać dodatkowo moda Hard Rock, NoFail, Sudden Death, Easy, i/lub Double Time/Nightcore jeżeli zażyczy sobie tego gracz wybierający daną mapę na rozgrzewkę.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi.
Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalana w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
6. Drzewko mistrzostw:
7. Godziny meczy:
8. Mappoole:
WIELKI FINAŁ
- DJ Sharpnel - TAKECORE OF YOURSELF [1.2x] by Wh1teh
- ARForest - Lantinid [MX] by Wonki
- 9mm Parabellum Bullet - Inferno [Incinerate] by Shoegazer
- Camellia - ANOMALY [Anomaly 1.1x] by Trixta
- ONE - Future [4K SV Innovation] by arcwinolivirus
- Xtrullor - Supernova [The End of a Star] by Salty Mermaid
- Kyou1110 vs Takuya Namba - "Alice in Wonderland" crazy apple could not live in real life [Distressed] by Kamikaze
- Nekomata Master - Funny shuffle [Groove] by Hydria
- Getty vs. DJ DiA - Fox4-Raize- [UNLIMITED [LN]] by inteliser
- various - LN WALL PACK 1 [dadadada [TIER XI]] by Skorer
- LeaF - Mopemope [4K MX] by leqek
- Camellia - Towards The Horizon [SPECIAL] by PiraTom
- B-ko(Cv:Touyama Nao) - Nisemono Chuuihou [Xeo's Folle] by Musty
- SHIKI - Angelic Layer [Insane] by Tidek
- Camellia feat. Nanahira - EDM Jumpers ({E+H}DM Reboot) [Reboot] by Hira
- TB - Camellia - Dans la mer de son [Toaph's Abyss] by Jinjin
Finały
- xi - Blue Zenith [Zen's Black Another] by Jepetski
- Fractal Dreamers - Celestial Horizon [Haven] by TheToaphster
- Pierce The Veil - Texas Is Forever [Expert] by Shoegazer
- Fleshgod Apocalypse - Blinded By Fear (At The Gates Cover) [Darkness] by _RamiWins_
- So Sus + Konka - Acorn [Nuts] by TheToaphster
- Soba - Hasu (Cut) [VlowerS] by Tantei B
- Sakuzyo - Imprinting [LNPrinting] by Imperial Wolf
- YUC'e - Sengoku HOP (c/f Athenarium) [Insane] by Hydria
- Funkmammoth - It'll Be Ok [ChilLN'] by bumpinho
- sasakure.UK - Pangaea [Harmony (Easy Mode)] by Kamikaze
- DET & Silantra - Luv Song [<3] by BilliumMoto
- Pegboard Nerds - Swamp Thing (Da Tweekaz Edit) [Ekstremalny] by Hydria
- Morimori Atsushi + Verdammt - Le Fruit Defendu [INFINITE Lv.15] by ExVeemon
- TB -orangentle - HAELEQUIN -the faith of truth- [Shattered Personality] by _underjoy
Półfinał
- DJ Sharpnel - KLASSIKER EINHEIT [Arcwin's SM Insane] by FrenzyLi
- Kozato - Tsuki -Yue- [MX] by Harbyter
- DJKurara - Japanese Transformation [Xeo VS _UJ Insane] by XeoStyle
- UNDEAD CORPORATION - Everything Will Freeze [Calamity] by Shoegazer
- Jameson Hodge - pn sqnc 518[6] [sv sqnc 518[1]] by Couil
- Snails & Pegboard Nerds - Deep In The Night [Better Watch Out[SV]] by Cokiiplay
- Fall Out Boy - Thnks Fr Th Mmrs [Thnks Fr Th Ndls] by Razzy
- Freezer feat. Kiichigo - Berry Go!! [BERRY HARD] by PiraTom
- ZUN Arranged by er - Gogo No Koishi-chan [Tea Time] by Elementaires
- Igorrr - Tendon [Tendinitis] by Abraxos
- Camellia - Proluvies [_thinking_] by Couil
- P4koo - Platinum Disco(P4koo Remix) [Platinum Jack] by -Nameko-
- __ (Underbar) - Okochama Sensou [Master] by ALEFY
- TB - Camellia & Nanahira - senpai, notice me! [Senpai!!] by PianoLuigi
Ćwierćfinał
- Yuyoyuppe - AiAe [MX] by Fullerene-
- Satori-san - Hari no Sora [Lv.13] by [ A v a l o n ]
- dbk2 - The Devil Plays Dance Games [Spectre (2015)] by Shoegazer
- X&G - Whiplash ft. josh pan (sakuraburst Remix) [break out] by error_exe777
- Jack Trammell - SV Pack [Compelled] by Janko
- Gentle Stick X M2U - Hades in the Heaven [Stage 3: Devotion] by TheToaphster
- An - Saigo [Inspiration] by juankristal
- uno(IOSYS) - #Fairy_dancing_in_lake [nosv] by ecafree2
- U1 overground - Dopamine [technical structure] by Couil
- Caravan Palace - Lone Digger [Jack Digger] by XeoStyle
- Dollscythe - Flashes [Another] by ZZHBOY
- TB - IOSYS Feat. Takatsuki Sakura - Seiya no Special Shooting Star [Wish] by TheToaphster
Runda 16-stu
- ARForest - Metheus [Normal] by Trixta
- Bring Me the Horizon - Drown [HD] by Couil
- Danny Baranowsky - The Battle of Lil' Slugger (Ch 1 Boss Extended Cut) [4K_Another] by matsukoEX
- TAG underground overlay - Over The "Period" [Challenge] by Daniel Sagura
- Porter Robinson - Natural Light [Diffraction] by SitekX
- Mind Vortex - Arc [Coordination] by juankristal
- himmel feat. YooSanHyakurei - Maple Wind [Solitude (non-SV)] by RemFangirl
- Caravan Palace - Clash [File 2] by Hydria
- The Ghost of 3.13 - Daydream [Fantasy] by Vortex-
- r300k - Energy Flower 3007 [6236] by _underjoy
- AAAA Chazuke - Hop Step Adventure* [Hard] by Otakujanai
- TB - VILA - Another Halcyon [Another Dream] by _underjoy
Faza grupowa
- KRUX - Illusion of Inflict [Wonki's 4K Hyper] by Reba
- Presti - Rainbow after Rain [Hard] by Wonki
- tarolabo X Gatsu Shizuku Rouman Eizou Seisaku Kurabu - Chikyuu Tou Devo^shon [Small Devotion] by Tidek
- Van Damme - Computer Graphics Demonstration Tape [Four Keys Scroll Velocity Demonstration Chart] by Hydria
- BanYa remixed by Synthwulf - Hypnosis (Synthwulf Mix) [EX-Hard] by Ryu Sei
- EMILIA (CV: Rie Takahashi) - Stay Alive [Stay ALNive] by MapleSyrup-
- Nanamori-chu * Goraku-bu - My Pace de Ikimashou [Exe's Normal] by SurfChu85
- Ras - PrayStation [Another] by Ryu Sei
- Yokomin - Proof -Album ver- [Insane] by [ A v a l o n ]
- Tiebreaker - TeddyLoid - ME!ME!ME! feat. daoko [Patchwork Memories] by Chilly-
Kwalifikacje
- Stage 1 SV: sakuraburst - deconstructing nature
- Stage 2 Technical: Aoi - Orivia no Genjutsu
- Stage 3 LN: paraoka feat. yusuke - center piercing (sakuzyo bootleg)
- Stage 4 Speed: Umeboshi Chazuke - Galaxy in Toybox
9. Nagrody:
Główną nagrodą będą pieniądze uzbierane w tym miejscu. Cała pula zostanie podzielona w stosunku 50% dla zwycięzcy turnieju, 30% dla drugiego miejsca oraz pozostałe 20% dla gracza z najniższego stopnia podium. Jeśli pojawią się dodatkowe nagrody post zostanie zaktualizowany.