gmtn. vs. kozato (fw. LUZE) & gmtn. (witch's slave) - squart

posted
Total Posts
78
show more
Topic Starter
Rhytoly

yuzu__rinrin wrote:

hi~
from my queue~

[Tatsujin]
  1. 01:10:631 - add note here.
    You should follow the sound of Drum.
    Although it is certainly accompanied by a strong sound, it is picked up mainly by Drum, so let's pick it up. yep

  2. 01:12:631 (424) - d
    I judged that it does not match the sound behind at the time of this note.01:12:298 (421) -
    The sound of K is emphasized by setting it to ddd - K, and you can also make a good flow in play. now this ok.don't change

  3. 01:14:631 - add d
    Drum sound here.
    Perhaps it was intentionally pulled out, but it looks strange. add

  4. 01:31:048 (543) - change d
    It brings out an effect that can emphasize k along the melody here. hmm for me k it's better don't change

  5. 02:01:048 (776,777) - ctrl+g
    02:01:131 - Drum sound (kick).
    I do not understand why I took it with k. because I hear high sound

  6. 02:25:464 (1015,1016,1017,1018,1019,1020,1021,1022,1023,1024) -
    Which sound did you pick?
    I could not hear 5-5 sounds.
    example:
    (line 02:25:798 - )
    https://puu.sh/xRrxs.jpg but I hear now kkkkk kkkkk look good

  7. 02:29:714 (1063,1064) - ctrl+g
    It is strange that it ends with d because the sound of the synthesizer is rising. ok

  8. 02:34:548 (1113,1114) - ctrl+g
    Synthesizer's pitch, 1114 higher sound good

  9. 02:40:381 (1170,1171) - ctrl+g ^
  10. 02:45:214 (1220,1221) - ctrl+g ^

  11. 03:20:297 - add note,
    miss? There is a sound, it is not a place to cut. nice
  12. 03:48:048 (111,112) - ctrl+g ^
  13. 03:53:381 (167,168) - ctrl+g ^
  14. 04:26:131 (437,438,439,440) - why 1/8 snap?
    1/6 is sufficient sound.
    I do not understand the meaning of 1/8 and let flow also bad. before that bug;w;w;
  15. 04:31:131 (471,472,473,474,475,476,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495) -
    Notes is in some places deviated. l l

  16. 04:43:213 (542) - K
    It has a strong Clap sound different from other places. yeah

  17. 05:15:130 (865) - delete.
    Let's delete it, especially because there is no sound. ok

  18. 05:15:463 (868,869,870,871,872) - ctrl+g
    The pattern is misaligned.
    When listening to the sound, the 1/6 pattern is appropriate from 05:15:546 - . no ,now look good

  19. 05:23:129 - add k ok
  20. 05:23:213 (950,951) - move to 05:23:296 - ^
  21. 05:23:463 (952,953,954,955,956) - ctrl+g
    https://puu.sh/xRsdf.jpg
    First of all, since the Drum sound and Notes are disconnected, the position of 1/6 is wrong, please fix it. change some

  22. 05:25:463 (973,974,975,976,977) - ctrl+g no


I think that it is good to listen to many modder other than me.
It seems that we can still improve as the state of map.

good luck ~
thank you!!!
Blackener
Hi -w- , I'll use Thai due to my laziness :3

00:30:632 (121) กับ 00:38:632 (169) - ลอง k มั้ย จะได้เน้นตัว Finisher อีกอย่างเสียงนี้เป็นเสียงเดียวกับ 00:30:298 (119) กับ 00:38:298 (167) ตามลำดับ

00:46:631 (220) - ส่วนโน้ตนี้จะ k หรือไม่ก็ได้ ถ้าจะทำเพื่อความหลากหลาย (Variation) อะนะ -w-

00:56:214 (292) - ตรงนี้เสียงเหลืออยู่ ถ้าเปลี่ยนตรงนี้เป็น k ก็จะสะท้อนแพทเทิร์นที่แล้ว (kkddk) จะได้สอดคล้องกับแพทเทิร์นสะท้อนตรงนี้ 00:56:464 (294,295,296,297,298,299) อันนี้จะเปลี่ยนหรือไม่ก็ได้ ไม่จำเป็นมาก แต่มันจะทำให้แมพดูมีชั้นเชิงขึ้น :3

01:01:048 (335) - k จะได้ตามเสียงเปียโน (แล้วแต่นะอันนี้)

01:12:464 (423,424,425) - kkd เพื่อเน้น k ตัวต่อไป อีกอย่างจะได้แยกชัดเจนระหว่างส่วนเสียงปกติ (... kkd) กับส่วนกลองกระแทก (k k d d)

01:50:798 (701) - ไม่มีอะไรที่ต้องใส่ Finisher เลยนะ = =

02:28:214 (1052) - k ตรงนี้เพื่อตามเสียงเปียโนที่เหลืออยู่ แล้วก็เป็นการเน้นเสียงเปียโนต่อที่ 02:28:297 (1053) อันนี้แนะนำเลย เด็ด

03:14:881 (1470) - k, ตรงนี้ยังเป็นเสียงสูงอยู่ จะได้แบ่งเป็นสองเสียงก็คือช่วงเสียงสูง 03:14:798 (1469,1470) กับช่วงหย่อนเสียง 03:14:964 (1471,1472)

03:41:297 (66) - อันนี้ส่วนใช้ k k d k มากกว่า แต่ลืมๆไปเถอะ -w-

03:57:214 (202,203,204,205) - ตรงนี้ทำยังไงก็ได้ ให้ตัวสุดท้ายเป็น d เพราะเสียงมันเงียบ ไม่น่าจะใช้ k ได้ และอีกอย่างเป็นการเน้นเสียงเปียโนด้วย ถ้าเปลี่ยน Finisher เป็น K ได้จะดีมาก เพราะเป็นเสียงฉาบกระจาย เช่นแบบนี้ จะเป็นการเน้นทั้งเปียโน และก็โน้ต 03:57:963 (207) จาก Finisher ต่างสี
-ตัวอย่างที่นายทำก็แบบนี้: 04:10:131 (321,322,323,324) อันนี้คือดีแล้ว

04:49:630 (612) - ลอง k มั้ยอันนี้ไม่มั่นใจนะ แต่ว่ามันยังมีเสียงเปียโนเหลืออยู่

04:58:380 (696,700) - Ctrl+g มั้ยจะได้ตามเสียงสูง (สูงสุดในเพลงเลยมั้ง) และ d ตรงตัวสุดท้ายจะเป็นตัวเน้น Finisher ด้วย

04:59:546 (708,709) - ส่วนตัวจะใช้ Ctrl+g ตรงนี้นะ จะได้ตามเสียงพื้นหลัง

05:05:713 ~ 05:07:712 WoW


ขอให้โชคดีในการแรงค์ เพลงทำดีเกินคาดมาก รับดาวไป :3
Topic Starter
Rhytoly

Blackener wrote:

Hi -w- , I'll use Thai due to my laziness :3 ดีแล้ว

00:30:632 (121) กับ 00:38:632 (169) - ลอง k มั้ย จะได้เน้นตัว Finisher อีกอย่างเสียงนี้เป็นเสียงเดียวกับ 00:30:298 (119) กับ 00:38:298 (167) ตามลำดับ ดูดีนะ:V

00:46:631 (220) - ส่วนโน้ตนี้จะ k หรือไม่ก็ได้ ถ้าจะทำเพื่อความหลากหลาย (Variation) อะนะ -w- อะนะ ไม่

00:56:214 (292) - ตรงนี้เสียงเหลืออยู่ ถ้าเปลี่ยนตรงนี้เป็น k ก็จะสะท้อนแพทเทิร์นที่แล้ว (kkddk) จะได้สอดคล้องกับแพทเทิร์นสะท้อนตรงนี้ 00:56:464 (294,295,296,297,298,299) อันนี้จะเปลี่ยนหรือไม่ก็ได้ ไม่จำเป็นมาก แต่มันจะทำให้แมพดูมีชั้นเชิงขึ้น :3 ส่วนบนโอนะ แต่ล่างแบบเดิมดีแล้ว

01:01:048 (335) - k จะได้ตามเสียงเปียโน (แล้วแต่นะอันนี้) ไม่

01:12:464 (423,424,425) - kkd เพื่อเน้น k ตัวต่อไป อีกอย่างจะได้แยกชัดเจนระหว่างส่วนเสียงปกติ (... kkd) กับส่วนกลองกระแทก (k k d d) พูดขนาดนี้:V

01:50:798 (701) - ไม่มีอะไรที่ต้องใส่ Finisher เลยนะ = = มันมีเสียง"ตึง"ที่เน้นต่ำอะแล้วเพื่อความสมดุลด้วยอยากใส่ไว้น่ะ เข้าดี

02:28:214 (1052) - k ตรงนี้เพื่อตามเสียงเปียโนที่เหลืออยู่ แล้วก็เป็นการเน้นเสียงเปียโนต่อที่ 02:28:297 (1053) อันนี้แนะนำเลย เด็ด ตอนแรกว่าไม่ใส่แต่ใส่ดีผ่า

03:14:881 (1470) - k, ตรงนี้ยังเป็นเสียงสูงอยู่ จะได้แบ่งเป็นสองเสียงก็คือช่วงเสียงสูง 03:14:798 (1469,1470) กับช่วงหย่อนเสียง 03:14:964 (1471,1472) มันใช่

03:41:297 (66) - อันนี้ส่วนใช้ k k d k มากกว่า แต่ลืมๆไปเถอะ -w- เป็น k d k k

03:57:214 (202,203,204,205) - ตรงนี้ทำยังไงก็ได้ ให้ตัวสุดท้ายเป็น d เพราะเสียงมันเงียบ ไม่น่าจะใช้ k ได้ และอีกอย่างเป็นการเน้นเสียงเปียโนด้วย ถ้าเปลี่ยน Finisher เป็น K ได้จะดีมาก เพราะเป็นเสียงฉาบกระจาย เช่นแบบนี้ จะเป็นการเน้นทั้งเปียโน และก็โน้ต 03:57:963 (207) จาก Finisher ต่างสี
-ตัวอย่างที่นายทำก็แบบนี้: 04:10:131 (321,322,323,324) อันนี้คือดีแล้ว ข้างหน้าเป็น D ไม่อยากใส่อะ

04:49:630 (612) - ลอง k มั้ยอันนี้ไม่มั่นใจนะ แต่ว่ามันยังมีเสียงเปียโนเหลืออยู่ ไม่อะ เพราะ แบบนี้ดูดีกว่าและเน้นเสียงเปียโนช่วงท้าย

04:58:380 (696,700) - Ctrl+g มั้ยจะได้ตามเสียงสูง (สูงสุดในเพลงเลยมั้ง) และ d ตรงตัวสุดท้ายจะเป็นตัวเน้น Finisher ด้วย เราเปลี่ยนpattern

04:59:546 (708,709) - ส่วนตัวจะใช้ Ctrl+g ตรงนี้นะ จะได้ตามเสียงพื้นหลัง แบบเดิมพอทำแบบนี้แล้วนึกสภาพโน๊ตตอนเล่นมันดูเข้ามากเลยนะไม่แก้อะ

05:05:713 ~ 05:07:712 WoW ว้าวเลยสิ


ขอให้โชคดีในการแรงค์ เพลงทำดีเกินคาดมาก รับดาวไป :3 แมพนายก็ดีนะ ขอบคุณมาก!!!
Kith190
Hi! Here for M4M
[General]
Song setup > Design Disable "Enable countdown"
Inside Notepadd set 0,0,"bg.jpg",0,0 as 0,0,"bg.jpg",0,10 to make more visible he girl on the bg
[Tatsujin]
01:10:464 - here I heared something like kkkkd
01:14:631 - here there is an unmapped sound, probably a d
01:38:298 - same here
01:41:631 - here there is a sound similar to this one 01:41:298 - but you didn't map it
04:30:963 - 04:32:297 - 04:34:963 - 04:36:297 - 04:37:630 - here there are some evident sounds that you didn't place, they should be d
Cool map!
Hope It was helpful! Good luck! ;D
Topic Starter
Rhytoly

Kith190 wrote:

Hi! Here for M4M
[General]
Song setup > Design Disable "Enable countdown"
Inside Notepadd set 0,0,"bg.jpg",0,0 as 0,0,"bg.jpg",0,10 to make more visible he girl on the bg
[Tatsujin]
01:10:464 - here I heared something like kkkkd this sound like K than
01:14:631 - here there is an unmapped sound, probably a d ok
01:38:298 - same here added
01:41:631 - here there is a sound similar to this one 01:41:298 - but you didn't map it add 01:41:298 only
04:30:963 - 04:32:297 - 04:34:963 - 04:36:297 - 04:37:630 - here there are some evident sounds that you didn't place, they should be d Just want to space
Cool map!
Hope It was helpful! Good luck! ;D not bad
thank you
davidminh0111
Hello Cocoaaa, request via in-game:

[General]
Since you changed your diff name, you need to write 'redl before the date you changed the diff name' :3

[Timing alert!]
  1. 00:22:798: Why did you use 3/4 meter, listen again, does it fit to the music. Absolutely no, please change it after finish the mod down here.


[Fight]
^^^ Diff name ^^^ not a big deal

  1. 00:17:464: Change to d because melody pitch is low
  2. 00:21:464: From here you did not make the SV smooth, I would recommend you to add up by x0.01 only, wouldn't it smooth. Or maybe you want to increase the slowness of the beginning of the music to make this SV smoother, the current one isn't smooth enough. Consider change it by 2 ways, choose 1 way you would like to choose
  3. 00:41:047: Remove this, no sound, even though is feel weird, but 7plet isn't a best idea you could do. It's too sudden
  4. 00:49:047: ^
  5. 01:14:296: Remove finisher, I don't get what is the Finisher note for?
  6. 02:15:881: Change to d for an easier keyboard-ish (easier to hit)
  7. 03:24:463: SV isn't smooth
  8. 03:35:464: ^
  9. 03:38:964: Change to k to fit the pitch
  10. 03:46:130: SV from here is too sudden, reduce the SV speed
  11. 05:15:463: Try to use 50% playback rate to listen the melody pitch carefully. It should be dkdk not kddk
  12. 05:25:463: Why not k?


I think this map need a skilled modder than me.
In the current state it will be far from ranked
We can still improve
Good luck
xtrem3x
M4M from my Queue


General:

Don = d
Kat = k
Big Don = D
Big Kat = K



  • > kiai time unsnapped, move 1ms back 02:49:798- and 02:55:131-


    00:10:631- It's a bit deformed here because I don't focus that you try to follow. my suggestion would be change to d this point and make a swap in 00:11:798 (24,25)- to focus more decuately the piano sound.

    00:13:631 - -->
    Is the same situation as above point.

    00:22:631 - it might be best to prioritize the big note at this point, so change this to k.

    01:06:464 (361,362,363,364,365) - I would prefer you to change this by kkkdk to increase the emphasis of the piano sounds.

    01:12:798 (402,403,404,405) - this section have much cymbal, is possible DDKK?

    02:27:020 (997,998) - Delete these notes and ...
    02:27:797 - -->
    **these points above are to reduce the density a bit and eliminate the unnecessary use of 1/6 format notes on sound that does not have that rhythm, in addition to properly following the piano sound just before starting kiai**.

    03:20:464 - Leave this note in k to emphatize next note as finish in these chaos patterns (?)

    03:57:380 - this note is more coupled to the set of low sounds than high, then this would be d.
Jaye
Just had a look at this map in the editor and I have to say I love it.
I've shot two stars for you just now and I'll be back with a mod later.

NM from my queue: [Fight]
  1. 00:54:713 - Could connect the 1/6 here by adding a d and making the finisher a K, so it reads as --> ddkddkkdkd(dkkd)dK
  2. 00:57:130 - k?
  3. 00:59:463 - change to kdkkd or kdkdd to emphasise pitch decline (even though kdkdk works too I guess but not as well)
  4. 01:00:130 - implying you use the above suggestion ^ as a kdkkd, then a kdkdd would fit this as it is the same sounds as the pattern above, but lower pitch (which is why I recommend kdkdd since it uses more dons for lower pitch)
  5. 01:02:796 - could be k
  6. 01:04:130 - I suggest kdd since it's pretty lower and the extra don emphasises that
  7. 01:09:130 - perhaps try making this section a stream; it fits the music and there is a calmer section almost immediately after so it shouldn't feel awkward to play
  8. These streams are awesome 8-)
  9. 02:25:463 - perhaps add a small bit of variety to these ten notes; I found kkkdk kdkkk to be quite interesting
  10. 02:27:797 - as much as I like 1/6, I don't think this needs to be here; nothing in the music asks for this to be a 1/6
  11. 03:50:297 - this note for some reason has a different hitsound? just replace it with another kat to fix (it's not really an issue but it bothers me lmao)
  12. 04:43:213 - k?


That's about all I can think of; best of luck ('w^)b
Topic Starter
Rhytoly

Jaye wrote:

Just had a look at this map in the editor and I have to say I love it.
I've shot two stars for you just now and I'll be back with a mod later.
Thank~!!
I gived kudosu
I will wait you mod
Topic Starter
Rhytoly

davidminh0111 wrote:

Hello Cocoaaa, request via in-game:

[General]
Since you changed your diff name, you need to write 'redl before the date you changed the diff name' :3

[Timing alert!]
  1. 00:22:798: Why did you use 3/4 meter, listen again, does it fit to the music. Absolutely no, please change it after finish the mod down here. it's JUDYDANNY's mod


[Fight]
^^^ Diff name ^^^ not a big deal

  1. 00:17:464: Change to d because melody pitch is low I follow all music
  2. 00:21:464: From here you did not make the SV smooth, I would recommend you to add up by x0.01 only, wouldn't it smooth. Or maybe you want to increase the slowness of the beginning of the music to make this SV smoother, the current one isn't smooth enough. Consider change it by 2 ways, choose 1 way you would like to choose
  3. 00:41:047: Remove this, no sound, even though is feel weird, but 7plet isn't a best idea you could do. It's too sudden my pattern look better
  4. 00:49:047: ^ ^
  5. 01:14:296: Remove finisher, I don't get what is the Finisher note for? remove
  6. 02:15:881: Change to d for an easier keyboard-ish (easier to hit) no
  7. 03:24:463: SV isn't smooth it's feel that but don't change
  8. 03:35:464: ^ ^
  9. 03:38:964: Change to k to fit the pitch ha?
  10. 03:46:130: SV from here is too sudden, reduce the SV speed it's look normal for high diffi
  11. 05:15:463: Try to use 50% playback rate to listen the melody pitch carefully. It should be dkdk not kddk dkkd and move
  12. 05:25:463: Why not k? why:)?


I think this map need a skilled modder than me.
In the current state it will be far from ranked
We can still improve
Good luck
thank you!

xtrem3x wrote:

M4M from my Queue


General:

Don = d
Kat = k
Big Don = D
Big Kat = K



  • > kiai time unsnapped, move 1ms back 02:49:798- and 02:55:131- oh thanks


    00:10:631- It's a bit deformed here because I don't focus that you try to follow. my suggestion would be change to d this point and make a swap in 00:11:798 (24,25)- to focus more decuately the piano sound. ::

    00:13:631 - -->
    Is the same situation as above point. wow it's look better ok

    00:22:631 - it might be best to prioritize the big note at this point, so change this to k. already

    01:06:464 (361,362,363,364,365) - I would prefer you to change this by kkkdk to increase the emphasis of the piano sounds.

    01:12:798 (402,403,404,405) - this section have much cymbal, is possible DDKK? no

    02:27:020 (997,998) - Delete these notes and ... why?
    02:27:797 - -->
    **these points above are to reduce the density a bit and eliminate the unnecessary use of 1/6 format notes on sound that does not have that rhythm, in addition to properly following the piano sound just before starting kiai**.

    03:20:464 - Leave this note in k to emphatize next note as finish in these chaos patterns (?) this low sound

    03:57:380 - this note is more coupled to the set of low sounds than high, then this would be d. oh yeah change pattern
Thanks you!!
Topic Starter
Rhytoly

Jaye wrote:

Just had a look at this map in the editor and I have to say I love it.
I've shot two stars for you just now and I'll be back with a mod later.

NM from my queue: [Fight]
  1. 00:54:713 - Could connect the 1/6 here by adding a d and making the finisher a K, so it reads as --> ddkddkkdkd(dkkd)dK I don't need ddK or kkD it's look hard but change to K
  2. 00:57:130 - k? kkd
  3. 00:59:463 - change to kdkkd or kdkdd to emphasise pitch decline (even though kdkdk works too I guess but not as well) no now kdkdk look good than
  4. 01:00:130 - implying you use the above suggestion ^ as a kdkkd, then a kdkdd would fit this as it is the same sounds as the pattern above, but lower pitch (which is why I recommend kdkdd since it uses more dons for lower pitch) no
  5. 01:02:796 - could be k I want to use beautiful pattern
  6. 01:04:130 - I suggest kdd since it's pretty lower and the extra don emphasises that ^
  7. 01:09:130 - perhaps try making this section a stream; it fits the music and there is a calmer section almost immediately after so it shouldn't feel awkward to play ha no K look better
  8. These streams are awesome 8-)
  9. 02:25:463 - perhaps add a small bit of variety to these ten notes; I found kkkdk kdkkk to be quite interesting I want it's easy pattern
  10. 02:27:797 - as much as I like 1/6, I don't think this needs to be here; nothing in the music asks for this to be a 1/6 but I need 3
  11. 03:50:297 - this note for some reason has a different hitsound? just replace it with another kat to fix (it's not really an issue but it bothers me lmao) WTF hit sound
  12. 04:43:213 - k? K


That's about all I can think of; best of luck ('w^)b
thank you very much!!
gaston_2199
Hi!
M4M from my queue ~
Some clarifications:
  • k = kat d = don K = big kat D = big don
  1. It's just suggestions/corrections, don't take it badly. You are free to accept them or not.
  2. If you accept my suggestions/corrections, apply also in similar parts for consistency
  3. If you don't accept my suggestions/corrections, clarify why you do not accept them.
[
Fight
]
  1. 00:01:465 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) - I think would be fine if you set those as kdkk, kddk and dddk for emphasizes the melody decrease
  2. 00:11:631 (23) - Change to don, the pitch is low compared to 00:10:798 (18) -
  3. 00:13:631 (30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40) - I think this fits better with the piano pitch
  4. 00:17:131 (47,48) - Ctrl + G. The pitch in 00:17:131 (47) - is more low than 00:17:298 (47) -
  5. 00:21:631 - The SVs here are too fast and can be too confuse, you need improve it. SV's with x0,05 increase could be fine in the white tick, but you need remove 00:22:215 (69,71) - since feels a bit overmapped. I listen only the piano and the transition filter is doesn't too good to mapping
  6. 00:22:798 - If you use 3/4 meter you need emphasizes some with ticks. Like example removing 00:23:964 (80) - or 00:24:964 (85) - (example)
  7. 00:40:965 (167,168,169,170,171,172,173) - It feels too unexpected, since you are following the piano and that pattern break with that. You can remove this 00:41:215 (170,172) - as to make an advance for 00:58:297 (282,283,284,285,286,287,288) -
  8. 00:53:798 (241,242,243,244,245,246,247,248) - I'm sure it follow better with the piano pitch
  9. 00:54:464 (249,250,251,252) - I don't know why you used 1/6 patter, I'm confidence that it's 1/4.
  10. 01:34:631 (560) - Remove. I don't listen a sound to follow
  11. 02:26:796 - I would think the 1/6 use here. I think this 02:26:964 (965,966,967,968,969,970,971) - is unnecessary since this 02:26:881 (964,965,966,967) - don't have a instrumental to follow
  12. 02:51:964 (1206,1208) - You are emphasizing the strong pitch in 02:50:798 (1201,1203,1205) - and this 02:51:963 (1206,1208) - breaks with that, remove
  13. 02:56:130 - It's some inconsistent with 02:55:130 (1221,1222,1223,1224,1225,1226,1227,1228) - .Try with this pattern
  14. 02:58:297 (1250) - Remove finisher, I don't listen a crash cymbal
  15. 03:36:130 (37) - Remove finisher, same as above
That's all from me, nice map~
Good luck!
Topic Starter
Rhytoly

gaston_2199 wrote:

Hi!
M4M from my queue ~
Some clarifications:
  • k = kat d = don K = big kat D = big don
  1. It's just suggestions/corrections, don't take it badly. You are free to accept them or not.
  2. If you accept my suggestions/corrections, apply also in similar parts for consistency
  3. If you don't accept my suggestions/corrections, clarify why you do not accept them.
[
Fight
]
  1. 00:01:465 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) - I think would be fine if you set those as kdkk, kddk and dddk for emphasizes the melody decrease no,I think this fine now
  2. 00:11:631 (23) - Change to don, the pitch is low compared to 00:10:798 (18) - yeah
  3. 00:13:631 (30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40) - I think this fits better with the piano pitch maybe lol
  4. 00:17:131 (47,48) - Ctrl + G. The pitch in 00:17:131 (47) - is more low than 00:17:298 (47) - no
  5. 00:21:631 - The SVs here are too fast and can be too confuse, you need improve it. SV's with x0,05 increase could be fine in the white tick, but you need remove 00:22:215 (69,71) - since feels a bit overmapped. I listen only the piano and the transition filter is doesn't too good to mapping remove and fix SV
  6. 00:22:798 - If you use 3/4 meter you need emphasizes some with ticks. Like example removing 00:23:964 (80) - or 00:24:964 (85) - change some pattern(example)
  7. 00:40:965 (167,168,169,170,171,172,173) - It feels too unexpected, since you are following the piano and that pattern break with that. You can remove this 00:41:215 (170,172) - as to make an advance for 00:58:297 (282,283,284,285,286,287,288) - nahhh
  8. 00:53:798 (241,242,243,244,245,246,247,248) - I'm sure it follow better with the piano pitch feel better..
  9. 00:54:464 (249,250,251,252) - I don't know why you used 1/6 patter, I'm confidence that it's 1/4. change some and it's 1/6
  10. 01:34:631 (560) - Remove. I don't listen a sound to follow remove
  11. 02:26:796 - I would think the 1/6 use here. I think this 02:26:964 (965,966,967,968,969,970,971) - is unnecessary since this 02:26:881 (964,965,966,967) - don't have a instrumental to follow I think this not1/6
  12. 02:51:964 (1206,1208) - You are emphasizing the strong pitch in 02:50:798 (1201,1203,1205) - and this 02:51:963 (1206,1208) - breaks with that, remove no
  13. 02:56:130 - It's some inconsistent with 02:55:130 (1221,1222,1223,1224,1225,1226,1227,1228) - .Try with this pattern tried but it now this fine
  14. 02:58:297 (1250) - Remove finisher, I don't listen a crash cymbal ok
  15. 03:36:130 (37) - Remove finisher, same as above no
That's all from me, nice map~
Good luck!
thank you!!!
Faputa
Here's a little mod.


[Fight]
⏩00:14:298 (34) - may change to k. kkdkkdkkdkk sounds better I think.
⏩00:17:132 (47,48,49,50,51,52) - I just think that the current pattern is not nice enough, maybe kkddkk or kdkdkk for these six notes?
⏩00:30:132 (113,114,115) - kdk to indicate the high pitched piano.
⏩00:38:298 (158,159) - 00:46:298 (207,208) - dk, just like what I’ve said in 00:30:132 (113,114,115) - .
⏩01:16:798 (432,433,434,435,436,437,438) - I would say that you should stick to the finisher usage of the previous sections, not a different one.
⏩01:45:464 (666) - Change to k for consistent pattern that you used for every ½ gap they are k k.
⏩Starting from 03:16:464 (1432) - I think you can instead make streams so that it would not be awkward that you miss ⅙ quadruples at 03:18:964 (1452,1453) - and 03:20:297 (1462,1463) - .
⏩04:28:797 (462,463,464) - I think this should be a stream instead of three big notes.
⏩04:53:963 (657) - I think should delete this note to break the stream, so that you can emphasize piano scales at 04:53:963 (657,658,659,660) - .
⏩04:57:713 (697,698) - Should be a ⅙ quadruple again? :3
⏩05:03:380 (743,744,745,746,747,748,749) - I think ddkkkkd sounds better.


I can only find these worth pointing out. At the end, while testplaying the map it is very smooth and nice :)
Good luck with the map!!
Topic Starter
Rhytoly

Faputa wrote:

Here's a little mod.


[Fight]
⏩00:14:298 (34) - may change to k. kkdkkdkkdkk sounds better I think. o nice
⏩00:17:132 (47,48,49,50,51,52) - I just think that the current pattern is not nice enough, maybe kkddkk or kdkdkk for these six notes? kdkdkk
⏩00:30:132 (113,114,115) - kdk to indicate the high pitched piano. yeah
⏩00:38:298 (158,159) - 00:46:298 (207,208) - dk, just like what I’ve said in 00:30:132 (113,114,115) - . kd^
⏩01:16:798 (432,433,434,435,436,437,438) - I would say that you should stick to the finisher usage of the previous sections, not a different one. ohh
⏩01:45:464 (666) - Change to k for consistent pattern that you used for every ½ gap they are k k. no D is fine now
⏩Starting from 03:16:464 (1432) - I think you can instead make streams so that it would not be awkward that you miss ⅙ quadruples at 03:18:964 (1452,1453) - and 03:20:297 (1462,1463) - . no no
⏩04:28:797 (462,463,464) - I think this should be a stream instead of three big notes. ok I love stream <3
⏩04:53:963 (657) - I think should delete this note to break the stream, so that you can emphasize piano scales at 04:53:963 (657,658,659,660) - . ok deleted
⏩04:57:713 (697,698) - Should be a ⅙ quadruple again? :3 no,I can't make more star LoL
⏩05:03:380 (743,744,745,746,747,748,749) - I think ddkkkkd sounds better. I change this pattern


I can only find these worth pointing out. At the end, while testplaying the map it is very smooth and nice :)
Good luck with the map!!
thank you
I will mod you map if have time

Tyistiana
#ทีมดองงาน
อาจกลับมา mod จริงจังหลังจากหายไปนาน
ขี้เกียจดูตรงเล็กๆน้อยๆ ขอเช็คเท่าที่เห็นได้ชัดก่อน :3

[ ความเห็นส่วนตัว]
http://www.dictionarist.com/squartatrice

Definition wrote:

squartatrice n. ripper, murderer who slashes or mutilates his victims with a knife
ชื่อเพลงมันแปลว่าฆาตกร อะไรทำนองนี้ครับ
ชื่อระดับความยาก Fight (ต่อสู้) ดูจะไม่ค่อยสอดคล้องกับชื่อเพลงซักเท่าไร
ผมเสนอชื่อ "Ripper" (ฆาตกร) ก็ดูดีไปอีกแบบนะครับ
อย่างที่บอก คหสต เฉยๆ ไม่ชอบก็ไม่ต้องเปลี่ยน :3

[Fight]
00:24:298 - 00:26:964 - 00:32:297 - 00:34:964 - ลบ ก็อาจดีเหมือนกันนะครับ ช่วงแรกเพลงยังเบาๆอยู่ ใส่โน้ตตามจังหวะหลักอาจดีกว่านะครับ
01:39:463 - ลบ , เท่าที่สังเกตุ ตรงนี้จะตาม melody หลัก ซึ่งตรงนี้ไม่มีครับ
01:50:796 - เสียงนี้ไม่จำเป็นต้องเน้นด้วย finisher ครับ . เสียงไม่ได้เด่นอะไรเป็นพิเศษ
01:59:963 จนถึง 02:01:463 - ตรงนี้ใช้โน้ต 3 มากเกินไปครับ คิดว่าถ้าทำให้มันสอดคล้องกับช่วงแรก
(ตัวเลขหมายถึงจำนวนโน้ต)
ตอนแรก - 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 3 3 3 3
แบบนี้โน้ต 3 มันติดกันไปพอตัวครับ ตอนเล่นอาจทำให้เกิดอาการหาวนอนได้
ที่แนะนำแบบตัวอย่างข้างล่าง - 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 1 5
ตัวอย่างการจัดเรียงที่แนะนำ
02:25:463 - เปลี่ยนเป็น D (และลบ 02:25:546) , เสียงเหมือนตรง 02:24:130 ครับ
02:26:296 - เปลี่ยนเป็น d , เสียงต่างจาก 02:25:963 (968,969,970,971) ดังนั้น เปลี่ยนสีเพื่อสร้างความแตกต่างบ้างก็ไม่เลวครับ
Topic Starter
Rhytoly

Tyistiana wrote:

#ทีมดองงาน
อาจกลับมา mod จริงจังหลังจากหายไปนาน
ขี้เกียจดูตรงเล็กๆน้อยๆ ขอเช็คเท่าที่เห็นได้ชัดก่อน :3

[ ความเห็นส่วนตัว]
http://www.dictionarist.com/squartatrice

Definition wrote:

squartatrice n. ripper, murderer who slashes or mutilates his victims with a knife
ชื่อเพลงมันแปลว่าฆาตกร อะไรทำนองนี้ครับ
ชื่อระดับความยาก Fight (ต่อสู้) ดูจะไม่ค่อยสอดคล้องกับชื่อเพลงซักเท่าไร
ผมเสนอชื่อ "Ripper" (ฆาตกร) ก็ดูดีไปอีกแบบนะครับ
อย่างที่บอก คหสต เฉยๆ ไม่ชอบก็ไม่ต้องเปลี่ยน :3

[Fight]
00:24:298 - 00:26:964 - 00:32:297 - 00:34:964 - ลบ ก็อาจดีเหมือนกันนะครับ ช่วงแรกเพลงยังเบาๆอยู่ ใส่โน้ตตามจังหวะหลักอาจดีกว่านะครับ เปลี่ยนเยอะเลย
01:39:463 - ลบ , เท่าที่สังเกตุ ตรงนี้จะตาม melody หลัก ซึ่งตรงนี้ไม่มีครับ จะได้กะจังหวะง่ายไง
01:50:796 - เสียงนี้ไม่จำเป็นต้องเน้นด้วย finisher ครับ . เสียงไม่ได้เด่นอะไรเป็นพิเศษ อยากใส่
01:59:963 จนถึง 02:01:463 - ตรงนี้ใช้โน้ต 3 มากเกินไปครับ คิดว่าถ้าทำให้มันสอดคล้องกับช่วงแรก แบบเดิมดีแล้ว มันคือช่วงrelax
(ตัวเลขหมายถึงจำนวนโน้ต)
ตอนแรก - 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 3 3 3 3
แบบนี้โน้ต 3 มันติดกันไปพอตัวครับ ตอนเล่นอาจทำให้เกิดอาการหาวนอนได้
ที่แนะนำแบบตัวอย่างข้างล่าง - 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 3 1 1 1 5
ตัวอย่างการจัดเรียงที่แนะนำ
02:25:463 - เปลี่ยนเป็น D (และลบ 02:25:546) , เสียงเหมือนตรง 02:24:130 ครับ ไม่ครับ
02:26:296 - เปลี่ยนเป็น d , เสียงต่างจาก 02:25:963 (968,969,970,971) ดังนั้น เปลี่ยนสีเพื่อสร้างความแตกต่างบ้างก็ไม่เลวครับ ไม่ครับ
แต็งกิ้ว~~~~~~~~~
RazeSGP53
My first try
Mod....

[Fight]
01:41:796 - ให้ลองเปลี่ยนเป็นโน๊ตแบบธรรมดาดู เพราะเวลาเล่นด้วย DT มันกด Bignote ลำบาก
01:39:463 - ลองเป็น d K k D k k ดู hitsound น่าจะฟังดูดีกว่า
02:26:463 - ก่อนช่วงนี้ให้ลองลบช่วงแรกออกหน่อย หรือเปลี่ยนเป็นโน๊ตทีละตัว เพราะจะได้เว้นไว้สำหรับ เริ่มมอง stream 1/6 ได้ทัน
[แนะนำสำหรับแมพนี้ มีส่วนที่เป็น 1/6 หรือ 1/4 มากเกินไป ควรตัดช่วงที่ไม่ค่อยจำเป็นบางช่วงออก แล้วลองแก้ไข 1/6 บางที่ดู เพราะค่อนข้างกดลำบากมาก ใน BPM ระดับ 180+
และใช้รูปแบบที่กดสลับ 1/6 ที่คนทั่วไปสามารถอ่านได้ใน mod HR ]
(และก็ ขอให้ลบ Bignote หรือเปลี่ยนเป็นโน๊ตธรรมดาดู เพราะดูรวมๆแล้ว Bignote ในเพลงนี้มีมากเกินไป)
Protonori
M4M from my queue~

[General]
There are over 100 unsnapped objects. You probably want to fix these first.

[Fight]
00:01:798 (3) - Change to d? It'd match the structure at 00:06:798 (9,10,11,12). [2 kats, 2 dons]
00:04:465 (7) - ^
00:12:465 (28) - ^
00:15:131 (39) - ^

00:16:798 - I think you should change this pattern [for consistency with 00:06:798 (9,10,11,12)]. I'd suggest:
00:16:965 (46) - Change to d.
00:17:298 (48) - Change to k.
00:17:464 (49) - Change to d.

00:22:298 (69,70) - Swap these to reflect the octave change.
00:25:464 (86) - Change to d. The piano doesn't sound the same as 00:25:297 (85).
00:32:964 (124,125,126,127) - Use kdkd for pattern variety.
00:35:131 (135) - Change to d for pattern variety.
00:40:631 (164) - Change to k? The piano is descending at the same rate as 00:39:965 (160).
00:43:131 (182) - Use k for consistency with 00:27:131 (94).\
00:48:631 (213) - Change to k. Same reason as 00:40:631.
00:54:520 (258,259,260) - Change to ddk? This is just personal preference, though.
01:00:130 (308,309,310,311,312) - dkddk? The current pattern doesn't flow too well imo.
01:06:796 (369) - Too many k-heavy pattern imo. Maybe change this note to d?
00:59:463 (302,303,304,305,306) - dkddk? Same reason as 01:00:130.
01:07:963 (380) - Change to d?
01:06:796 (369) - d? Same reason as 01:06:796.

Hope this helps. Good luck with ranking this! :)
Marm
a bit late heh, m4m from queue.

  1. 00:40:964 (166) - could change to kat to keep with the k d d k d d k from 00:39:964 - . It's also easier to differ the 1/4 piano part from the 1/2 piano part due to different colours if you change that. If you agree then do the same on similar parts.
  2. On the streams here 01:26:963 - ~ 01:37:963 - try to follow the melody, using patterns that give emphasis on the synth sounds like 01:27:130 - , 01:27:630 - , 01:27:963 - , 01:28:130 - , 01:28:296 - and 01:28:463 - . Or simply the drums. It's better as the patterns right now don't follow neither the melody nor the drums, looks random tbh
  3. 03:24:005 - add new timing point with "omit first bar line" to remove the extra bar line.
  4. 03:36:130 - On this part, to be more consistent, I think you should choose to follow the drums or the piano on these notes: 03:37:130 (45) - and 03:39:797 (60) - . They have the same piano sound but on the second you follow the drums cymbal. Choose one or another here.
  5. 04:42:797 - the sv on this 1/6 pattern is pretty strange tbh. try making it smoother or not using it at all.
  6. 04:43:130 - omit first bar line on the red line here.


nice song, good luck cocoa boi
show more
Please sign in to reply.

New reply