1. osu!community
  2. Beatmaps
  3. Ranked/Approved Beatmaps
posted
This beatmap was submitted using in-game submission on 2017년 11월 25일 토요일 at 오전 2:05:11

Artist: MAZARE
Title: Mazare Party
Tags: toybot walaowey Neoskylove [ L u k a s ] oriental trap jcore utaite Nanahira Kradness Yukacco ななひら Camellia MIND HACK EXIT TUNES
BPM: 200
Filesize: 12801kb
Play Time: 03:56
Difficulties Available:
  1. Easy (1.78 stars, 266 notes)
  2. Expert (5.78 stars, 1115 notes)
  3. Lukas' Insane (4.6 stars, 739 notes)
  4. NeoSL's Hard (3.6 stars, 594 notes)
  5. Normal (2.45 stars, 469 notes)
  6. toybot's Extra (5.3 stars, 994 notes)
  7. Walao's Party (6.45 stars, 1251 notes)


Download: MAZARE - Mazare Party
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Spacial thanks MaridiuS -> Really helpful to mod and he's try to more improve my map quality

Spacial thanks 2 -> smallboat

Easy, Normal Expert = me

Hard = Neoskylove

Insane = [ L u k a s ]

Extra = toybot

Extra 2 = walaowey
posted
i have 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 363 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 m's on my bank account ( o n g o d )
posted
RLC 0___o
posted
I saw u looking for mods on this one

General
  1. soft-hitfinish15.wav seems to be unused


Easy
  1. 00:46:800 (4,1) - 00:48:300 (3,1) - I really think you should blanket those lol
  2. 01:29:100 (2) - NC this one so its consistent with ur NC's at 02:57:900 (1,1,1) -
  3. 01:46:200 (4,1) - switch NC's
  4. 02:12:300 (1,2) - Maybe two 1/1 slider instead, would work a bit better for vocal
  5. 02:26:700 (1,1) - Theres not really enough time to recover after a spiner (only to beats even those its a 200 bpm song). I think u should either shorten it to 02:27:900 - (tho it doesnt really fit) or replace it with a slider/note/remove at all (tho i personally like just a single note at 02:26:700 (3) - and hp drain is low enough to allow it)
  6. 02:43:500 (1,2) - Somethinng like this maybe? Looks a bit better imo
  7. 03:17:100 - Maybe add a break time after this spinner coz u have like 3 measures without any objects
  8. 03:29:400 (4) - NC


Normal
  1. 01:11:100 (1,2,3,1,2) - Not a big fan of this rhythm, i think it would be a nice idea to do something like this to follow this male vocal, its more prominet than those vocals at 01:11:400 - and 01:12:600 - . Same with 02:41:100 (1,2,3,1,2) - and 03:21:900 (1,2,3,1,2) -

Hard
  1. Why is this diff have stack leniency 2 jeez, make it like 6 or at least 5 idk
  2. 00:44:250 (4) - Maybe note and 2x reverse just so u have this snare at 00:44:400 - clickable
  3. 01:02:400 (3,2,3) - NC those two to indicate different snapping maybe. Same with 03:09:000 (2,3,4) - etc
  4. 01:24:300 (1,2) - It's not really clear what you want to follow with those, maybe you could two 1/2 sliders instead of those, this way u can make both vocal and percussion clickable at 01:24:600 -

Insane
  1. 00:11:100 (1,2,3) - Maybe try to use rhythm like this just so u dont skip over this synth (or whatever this thing proper name is) and at the same time percussion at 00:12:000 (4,1,2,3,4) - stand out a bit more
  2. 00:22:500 (3) - I guess its done for variations purpose but it doesnt really fit here, 3x reverse like at 00:21:300 (3) - fit a lot better
  3. 00:26:700 (1) - Why lol, just split it into 2 reverse sliders,skipping over snare at 00:27:000 - feels super awkward. If you want to add some variations
  4. 00:25:500 (1,2) - and 00:26:100 (3,4) - would be a better place for this slider
  5. 02:07:500 (1,2) - bro...


toybot's Extra
  1. 01:54:000 - I really think this synth/drum sounds should be clickable (like you did it at 02:03:300 (4,5) - maybe or something), that 1/1 really doesnt fit here ;_;
  2. 02:33:300 (3,4) - This kinda looks like a 1/2 gap, maybe you can make 02:33:300 (3) - like a 1/3 reverse or something idk

Im not really proficient at modding extras so yea thats it from me i guess, good luck!
posted

Sulfur wrote:

I saw u looking for mods on this one

General
  1. soft-hitfinish15.wav seems to be unused


Easy
  1. 00:46:800 (4,1) - 00:48:300 (3,1) - I really think you should blanket those lol Fixed
  2. 01:29:100 (2) - NC this one so its consistent with ur NC's at 02:57:900 (1,1,1) - Fixed
  3. 01:46:200 (4,1) - switch NC's Fixed
  4. 02:12:300 (1,2) - Maybe two 1/1 slider instead, would work a bit better for vocal yea, but i intended the other feeling a make this vocal rhythm.
  5. 02:26:700 (1,1) - Theres not really enough time to recover after a spiner (only to beats even those its a 200 bpm song). I think u should either shorten it to 02:27:900 - (tho it doesnt really fit) or replace it with a slider/note/remove at all (tho i personally like just a single note at 02:26:700 (3) - and hp drain is low enough to allow it) Fixed
  6. 02:43:500 (1,2) - Somethinng like this maybe? Looks a bit better imo hmm, it's okay i think
  7. 03:17:100 - Maybe add a break time after this spinner coz u have like 3 measures without any objects Fixed
  8. 03:29:400 (4) - NC Fixed


Normal
  1. 01:11:100 (1,2,3,1,2) - Not a big fan of this rhythm, i think it would be a nice idea to do something like this to follow this male vocal, its more prominet than those vocals at 01:11:400 - and 01:12:600 - . Same with 02:41:100 (1,2,3,1,2) - and 03:21:900 (1,2,3,1,2) - well, i follow to male and female on vocal rhythm. and The rhythm of female vocals is very intense. If you think about it enough the player can read this rhythm.


Extra
  1. 01:54:000 - I really think this synth/drum sounds should be clickable (like you did it at 02:03:300 (4,5) - maybe or something), that 1/1 really doesnt fit here ;_; hmm, more get to this parts problem, i will change a little rhythms :3
  2. 02:33:300 (3,4) - This kinda looks like a 1/2 gap, maybe you can make 02:33:300 (3) - like a 1/3 reverse or something idk i think look good :P

Im not really proficient at modding extras so yea thats it from me i guess, good luck!


Thanks for mods !
posted
damn i shouldve wrote toybot's extra lol
posted
From my modding Q

Easy
00:01:575 (1) - Spinner recovery time should be at least 4 beats
00:05:700 (2,1) - This might be a bit confusing for a new player. They might try to start from the tail so Ctrl + G
00:10:200 (2,3,1) - This is almost a straight line but the 2 is slightly off and it is triggering me
00:28:800 (2) - I would Ctrl + G this as-well because 00:27:900 (1) points straight up into the tail
00:45:900 (3) - Use straightforward and easily understandable slider shapes
01:06:300 (3) - ^
01:10:500 (1) - ^
02:27:900 (2) - ^
02:45:300 (3,1) - I don't like overlaps like this in an easy. Not too sure about this one though
03:00:375 (1) - Spinner recovery time should be at least 4 beats. 3 is not enough because of the high BPM


Good luck with mapset!
posted
Wlo Prt

01:48:975 (2,3,4,5) - too overspacive. No kiai, no stronger sounds then nearby, so no reasons for it.

02:36:300 (1) - downscale for 10-15% maybe? Too high relative to the rest of map
01:34:800 (1) and 03:49:500 (1,1,1) - pretty ugly


Mwr Prt

02:10:200 (1) - I don't get, music and voice here both or music only. Strong beat on red tick, and that slider little ez to 100s. Same at 02:12:600 (1) and further.
Btw it is not very important because of camellia


Other diffs looks clean generally. Idk what else i can provide, so take a star.
posted

BlakeBestWaifu wrote:

From my modding Q

Easy
00:01:575 (1) - Spinner recovery time should be at least 4 beats Fixed
00:05:700 (2,1) - This might be a bit confusing for a new player. They might try to start from the tail so Ctrl + G idk, why the easy players to confusing this patterns o3o
00:10:200 (2,3,1) - This is almost a straight line but the 2 is slightly off and it is triggering me Fixed
00:28:800 (2) - I would Ctrl + G this as-well because 00:27:900 (1) points straight up into the tail Fixed
00:45:900 (3) - Use straightforward and easily understandable slider shapes Nope, it's enough good slider shape.
01:06:300 (3) - ^
01:10:500 (1) - ^
02:27:900 (2) - ^
02:45:300 (3,1) - I don't like overlaps like this in an easy. Not too sure about this one though Well, Why this overlap is patterns really bad?
03:00:375 (1) - Spinner recovery time should be at least 4 beats. 3 is not enough because of the high BPM Fixed


Good luck with mapset!

2zz wrote:



Mwr Prt

02:10:200 (1) - I don't get, music and voice here both or music only. Strong beat on red tick, and that slider little ez to 100s. Same at 02:12:600 (1) and further. hmm i don't think this slider rhythm. I'm a little follow to drumstep feeling here.
Btw it is not very important because of camellia


Other diffs looks clean generally. Idk what else i can provide, so take a star.


thanks for mods ~
posted
hello m4m from your q!

my map: https://osu.ppy.sh/s/637223

哇佬
  1. 00:05:100 (1,2,1,2) - I dun rly see the logic behind the spacing. 2 half beat sliders make more sense, or simply reduce their spacing
  2. 00:20:700 (1,2,3,4) - 00:21:900 (1,2,3,4) - 01:35:100 (1,2,3,4) - 01:36:300 (1,2,3,4) - why not keeping them consistent with 00:15:900 (1,2,3) - and so?
  3. 00:25:350 (4,1) - stack them?
  4. 00:46:950 (1,2,1,2,1,2,1,2,1) - i do realize u try to focus on the percussion and i think fast and slow sliders fit better here. or at the very least, there should a spacing contrast between the main vocals and the backing vocals
  5. 01:11:400 (2) - slower sv?
  6. 01:12:900 (1,2,1) - the sv contrast to 01:13:800 (1) - doesn't feel strong enough imo.
  7. 01:24:600 (2,4) - a bit too close, doesn't look nice imo
  8. 01:48:525 (4) - 01:54:750 (5) - nc
  9. 03:50:700 (1,2,1) - the spacing is a lil confusing. space 03:50:700 (1,2) - further may be a better solution
  10. nice
toybot
  1. 00:58:650 (1,2) - stack?
  2. 01:11:100 (1,1,2) - slider these sounds like u did here 01:13:800 (2) -?
  3. 02:31:950 (2,3) - nazi blanket can be slightly improved only if u want
  4. 03:27:600 (5,1,2) - look like a blanket but not?
  5. awesome and neat as always, nothing more to complain


yea i guess thats it. GL :)
posted

Sulfur wrote:

Insane
  1. 00:11:100 (1,2,3) - Maybe try to use rhythm like this just so u dont skip over this synth (or whatever this thing proper name is) and at the same time percussion at 00:12:000 (4,1,2,3,4) - stand out a bit more I wasn't following the synth though????
  2. 00:22:500 (3) - I guess its done for variations purpose but it doesnt really fit here, 3x reverse like at 00:21:300 (3) - fit a lot better it's good imo
  3. 00:26:700 (1) - Why lol, just split it into 2 reverse sliders,skipping over snare at 00:27:000 - feels super awkward. If you want to add some variations not trying to hate, just giving advice, I made my concept pretty much clear and that is to follow one line (instrument or vocal), try to understand mapper's intentions cause it helps your mods get better
  4. 00:25:500 (1,2) - and 00:26:100 (3,4) - would be a better place for this slider
  5. 02:07:500 (1,2) - bro... ?


idk if you meant lukas' insane.
also, to make your mods better don't say 'bro' or sth, that's a big mistake for modding since you want to make your intentions clear not just say one word and no explanation.
I got what you meant by 'bro...' it was cause it wasn't blanketed well but the thing is that the instrument in the bg got more high pitched every slider so I wanted to make that clear through making the sliders with bigger curves each. Again, try get mapper's intentions
no fix, don't need a code
posted
Hello. From your m4m q.
So here's my map once again: https://osu.ppy.sh/s/682185

Maware Party
00:31:200 (6,7) - sliders don't fit well, try making blanket 00:30:900 (4,7) - so it looks visually pleasing
00:33:900 (1) - not sure tho but I personally would replace this slider with something like: https://osu.ppy.sh/ss/9332061
00:41:700 (5) - consider fixing spacing here - you should emphasize vocals here, not 00:42:000 (6) - which is just a generic kick
00:41:100 (1,5) - if not ^ you could blanket those two
00:53:100 (1,2) - spacing really breaks here
01:42:900 (5) - emphasize here. super quick solution would be - https://osu.ppy.sh/ss/9332133
01:48:600 (5,6,7,8,9,10,11,12,13,1) - blanket??? xd
01:51:300 (4) - would curve a little https://osu.ppy.sh/ss/9332149 so it looks better
01:54:600 (3,4) - different sliders
01:54:750 (4,1) - bad blanket
02:03:900 - you could've mapped stream here - listen closely, it would make it even more interesting when playing
02:09:900 (1,1) - blankets please /btw from now on i won't tell you about blankets, just too many
02:29:100 (1,2) - those stacks on tails are pretty confusing because all that sudden it appears right there where you pretty much expect to be like 02:27:900 (1,2) - these
02:46:200 (3,4,5) - spacing equally here not the best idea imo - moving 02:46:350 (4) - closer to the 02:46:200 (3) - would be the right solution
02:59:100 (1) - not that good, maybe a little prettier? like 03:39:900 (1) -
03:50:700 (1,2,3) - so there's a gap between 03:50:850 (2,3) - you could change something like make 03:50:850 (2) - slider
Walao's Party
00:06:300 (1) - :D slideeer :D please find something that fits better here. also it's too far
00:13:200 (2,2) - could be blanket here so it looks better
00:21:300 (5) - why not connect the stream to the previous pair of two 00:20:700 (1,3) - as you did 00:05:100 (1,1,1) - here
00:23:100 (1,2) - these are confusing and also inconsistent. you could move them or make as long as 00:24:300 (1,2) -
00:34:200 (3,4,5,6,7) - if you're making decreasing spacing in stream you should consider making it consistent, not just in first 3 00:34:200 (3,4,5) -
00:45:900 (1,3) - too large blanket
00:50:400 (5,1) - same ^
01:00:300 (1,2,4) - check spacing 01:00:300 (1,4) - almost touching
01:11:100 (1,2,1) - I would blanket the slider like https://osu.ppy.sh/ss/9332397
01:37:350 (8,9,1) - too close to 01:37:050 (6) - . move further
02:15:900 (1,2,1) - check visuals, could look better
02:23:100 (1,2) - https://osu.ppy.sh/ss/9332426 maybe that would look better
02:49:950 (3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - ouch, the stream looks weird
03:00:000 (1,2,3,4,1) - ??? why
03:05:700 (3,4) - the 03:06:000 (4) - th is placed too far, check 03:09:900 (1,2) - , 03:10:500 (4,5) -
03:14:700 (1) - why not making something like https://osu.ppy.sh/ss/9332455 it would play and look better
03:30:750 (3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - this stream is just PERFECT <3 however 03:31:500 (1) - is placed a little too far
03:49:500 (1,1,1) - ? ? ? super weird. i could't understand the meaning "EzR"?


Pretty solid mapset. Good luck guys! :D
posted

Nostalgic wrote:

hello m4m from your q!

my map: https://osu.ppy.sh/s/637223

toybot
  1. 00:58:650 (1,2) - stack? Hmm i think don't need more stack patterns here. cuz if notes stack a little boring patterns flowm imo
  2. 01:11:100 (1,1,2) - slider these sounds like u did here 01:13:800 (2) -? nope, the 3/4 straight sliders is enough good flow. the players can be reading this 3/4 slider rhythm.
  3. 02:31:950 (2,3) - nazi blanket can be slightly improved only if u want sure
  4. 03:27:600 (5,1,2) - look like a blanket but not? sure
  5. awesome and neat as always, nothing more to complain


yea i guess thats it. GL :)

niyuji wrote:

Hello. From your m4m q.
So here's my map once again: https://osu.ppy.sh/s/682185

Maware Party
00:31:200 (6,7) - sliders don't fit well, try making blanket 00:30:900 (4,7) - so it looks visually pleasing i just intended to make a visually slider patterns flow here. i don't want consistency patterns flow this.
00:33:900 (1) - not sure tho but I personally would replace this slider with something like: https://osu.ppy.sh/ss/9332061 hmm 1/4 is not bad but this part to need is 1/2 rhythm. also if make a 1/4 slider and note is really break rhythm patterns. i intend to natural rhythm flow here.
00:41:700 (5) - consider fixing spacing here - you should emphasize vocals here, not 00:42:000 (6) - which is just a generic kick I don't make a follow vocal rhythm here. i just to follow drum rhythm this patterns
00:41:100 (1,5) - if not ^ you could blanket those two idk what's mean this suggestion o3o
00:53:100 (1,2) - spacing really breaks here not break this slider flow. this is structure slider flow. and The slider direction is precisely located.
01:42:900 (5) - emphasize here. super quick solution would be - https://osu.ppy.sh/ss/9332133 it's enough good stream shape.
01:48:600 (5,6,7,8,9,10,11,12,13,1) - blanket??? xd
01:51:300 (4) - would curve a little https://osu.ppy.sh/ss/9332149 so it looks better hmm, nice idea but the patterns visually a little break this slider curve suggestion, i intended to make a stratight slider flow.
01:54:600 (3,4) - different sliders ??
01:54:750 (4,1) - bad blanket
02:03:900 - you could've mapped stream here - listen closely, it would make it even more interesting when playing well, not sure this part rhythm to stream rhythm. If someone else raises the issue, I will consider it.
02:09:900 (1,1) - blankets please /btw from now on i won't tell you about blankets, just too many
02:29:100 (1,2) - those stacks on tails are pretty confusing because all that sudden it appears right there where you pretty much expect to be like 02:27:900 (1,2) - these sure
02:46:200 (3,4,5) - spacing equally here not the best idea imo - moving 02:46:350 (4) - closer to the 02:46:200 (3) - would be the right solution idk why is problem this patterns spacing. the players will not care
02:59:100 (1) - not that good, maybe a little prettier? like 03:39:900 (1) - it's good i think :P
03:50:700 (1,2,3) - so there's a gap between 03:50:850 (2,3) - you could change something like make 03:50:850 (2) - slider Nope if put the point sliders the spinner start point a little late.


Pretty solid mapset. Good luck guys! :D



thanks for mods !
posted
hi m4m

easy
  1. this diff some blankets can be improved like 00:08:700 (1,2), 00:46:800 (4,1), 00:48:300 (3,1) and so on ye, i wont mention all
  2. it would be nice if 00:47:100 (1,3) - were on the same y axis
  3. 01:10:500 (1) - this slider shape might be too complex for noobs? idk maybe
  4. 01:57:900 (1) - ^
  5. 02:14:700 (1,3) - make symmetrical?
    ye i like the aesthetics here :)
normal
  1. 00:18:300 (1) - hard slider shape?
  2. 01:00:300 (4,5,6) - movement feels weird for me
    very well made diff
hard
  1. 00:45:000 (2,1) - not fully stacked, maybe editor bug
  2. 01:08:400 (4,1) - point of exit (4) seems unnatural to follow, well for me
  3. 02:27:900 (1,2) - could fix overlap a bit
  4. 02:54:300 (1,2,3) - nice symmetry
insane
  1. 00:12:900 (3,4) - would be nice if the same overlap distance with 00:12:300 (1,2)
  2. 00:28:800 (7) - same spacing with other repeating sliders?
  3. 00:30:900 (3,4) - about these kinds of beat placements (white tick to blue) it could cause confusion for players thing that 00:31:125 (4) - would land on a red tick even if spacing is large enough (its insane diff so ye) i dont know, up to you if you want to do something about this (applies to similar parts)
  4. 01:48:600 (2,1) - idk about this overlap


sorry i cant mod extra diffs atm >~<

nice set (big fan of toybot diff)
gl G.G
posted

Dubturt wrote:

hi m4m

easy
  1. this diff some blankets can be improved like 00:08:700 (1,2), 00:46:800 (4,1), 00:48:300 (3,1) and so on ye, i wont mention all sure
  2. it would be nice if 00:47:100 (1,3) - were on the same y axis sure
  3. 01:10:500 (1) - this slider shape might be too complex for noobs? idk maybe i think it's find
  4. 01:57:900 (1) - ^
  5. 02:14:700 (1,3) - make symmetrical?
    ye i like the aesthetics here :)
normal
  1. 00:18:300 (1) - hard slider shape? nope it's just structure slider.
  2. 01:00:300 (4,5,6) - movement feels weird for me well, it's slider to play is fine.
    very well made diff


sorry i cant mod extra diffs atm >~<

nice set (big fan of toybot diff)
gl G.G



thanks for mod~
posted
hello m4m (love this song btw)
Lukas' Insane
00:11:100 (1,2,3,4,1,2,3,4) - This kind of seems like you made it go one way and just switched the objects around in the timeline, in my opinion, switch 00:11:700 (3,4) - and 00:12:300 (1,2) -

00:50:100 (3,4) - weird distance snapping

01:30:300 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,4,5,6,1,2,3) - this is just copied and pasted from 00:15:900 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,4,5,6,1,2,3) - (actually the entire buildup is basically a copy and paste and 03:41:100 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,4,5,6,1,2,3) - is just flipped horizontally.)
:P
posted
herou

[Easy]
  1. Some of the patterns look pretty inaccurate. 00:27:900 (1,2) - / 00:36:300 (3) - / 00:46:800 (4,1) - etc. maybe try to make them a bit, um, "smoother"? And these blankets. Ye.
  2. 00:45:900 (3) - path does not seem fittable for an easy diff so far. Newbies would release slider somewhere like 00:46:275 - here. 01:06:300 (3) - same, ye.
  3. 00:48:300 (3,1,2) - flow leads from 00:48:300 (3) - directly to 00:50:100 (2) - so players would skip that circle 00:49:800 (1) - , I would recommend you to make flow more clean and linear there. 02:21:900 (1,2,3) - same.
  4. 01:03:900 (1,2,1) - pretty the same but one more thing to be mentioned. They do not seem appropriate in sake of emphasizing the music, there's nothing exuding in song, so keeping slider's shape less curve would be nicer to play as for me.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Okay, the main thing which concern me I've already mentioned, so they repeat several times there, consider change stuff.


[Normal]
  1. 01:07:500 (5,1) - sound kinda weird. The beats are 01:07:650 - and 01:07:950 - but they're unclickable here. So I thought you're mapping vocals, but vocals are from 01:07:500 - til 01:07:950 - so deviding it to a circle and a 1/2 slider makes less sense than making just a big slider. Consider putting it 01:07:800 (1) - by 1/2 backwards and increase it to 1/1 slider, instead. Sound pretty as for me. 02:37:500 (1,2) - the same, ye.
    Something like this.
  2. 00:05:100 (1,2,3) - forgot to mention but I think it's better to make it more straighter.


[Lukas' Insane]
  1. 00:28:800 (7) - I would like to see NC here to emphasis this 1/8. Also music does change.
  2. 00:38:850 (2,3,4,5,6,7,8) - honestly, that stacked stream does not look pretty as for me. Try something like that.
    The same goes to 02:08:850 (2,3,4,5,6,7,8) - .
  3. Also 02:09:300 (8,9,10,11) - spacing is higher than 00:39:300 (8,9,10,11) - which sorta doesn't make much sense so far. Make it like less or more the same.
  4. 00:56:100 (1,2,3,4,1) - nazi but this isn't a fine linear flow, make it more smoother idk.
  5. 01:06:000 (3,1,2,3,4) - NCing seems pretty senseless for me, there are some vocals here 01:06:000 - / 01:06:600 - / 01:07:200 - so it seems logical to put NC there to emphasis stuff.
  6. 01:10:500 (3,4,5,6,7) - reverse arrow isn't visible, it is 100% unrankable.
  7. Btw ye the second half is copypaste of the fist half huh. So consider watch over the whole diff and fix the things above if u find them appropriate.


[toybot's]
  1. 00:15:000 (2,1) - sounds kinda weird. These 1/4 bells aren't really prominent but if we take them to map it would look like this. Because this sound takes 3/1 of the measure without skipping a beat.
  2. 00:22:800 (1,2,3) - mind explaning why did you emphasis that with NC. RN it seems more fittable something like having 00:22:800 (1) - without NC and 00:22:950 (2) - NC here instead of 00:23:100 (1) - . Here as well 01:37:200 (1,2,3) - .
  3. 00:39:450 (1,2,3) - minor. Looks quite boring, isn't it? Maybe try to make something non-stacked, instead.
  4. 02:23:850 (2) - that clappy sound is perfectly suitable for a kick-slider! Don't you think so?
  5. 03:46:800 (1) - mhm.
    Ye, the rest is just perfect.


[Maware Party]
  1. I am pretty sure you can use custom names for the highest diff only.
  2. As far as I can judge, the rhythm emphasis lacks. For example, if I take the kiai and that chorus part (from here 00:39:900 - ) I can see that the rhythm is more or less the same density, which isn't pretty the best thing to do with this kind of songs. That's not really what I would concern from player's side but it is so wrong mapping-wise. No really concrete timestamp, I just think you have to nerf that non-kiai dense parts by removing some of kick-sliders, because they seem a bit too overused right now.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    That's it for this diff. It looks super cute, I like this sort of so-called "wub-mapping".


Will skip Walao's diff since I don't like the entire of it and I have no time and no desire to write a bunch of things. Sorry, sorry.
hope to see it ranked soon, it's decent
gl♥
posted

Namki wrote:

herou

[Easy]
  1. Some of the patterns look pretty inaccurate. 00:27:900 (1,2) - / 00:36:300 (3) - / 00:46:800 (4,1) - etc. maybe try to make them a bit, um, "smoother"? And these blankets. Ye. first second suggestion fixed but 00:46:800 (4,1) is enough better.
  2. 00:45:900 (3) - path does not seem fittable for an easy diff so far. Newbies would release slider somewhere like 00:46:275 - here. 01:06:300 (3) - same, ye. it's just slider shape, The beginner players don't care this slider shape. and if this slider is really can't play, it's structure slider or dirty sliders yet.
  3. 00:48:300 (3,1,2) - flow leads from 00:48:300 (3) - directly to 00:50:100 (2) - so players would skip that circle 00:49:800 (1) - , I would recommend you to make flow more clean and linear there. 02:21:900 (1,2,3) - same. keep, it minor slider shape problem.
  4. 01:03:900 (1,2,1) - pretty the same but one more thing to be mentioned. They do not seem appropriate in sake of emphasizing the music, there's nothing exuding in song, so keeping slider's shape less curve would be nicer to play as for me. It would be rather easier. and this slider too easy shape i think
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Okay, the main thing which concern me I've already mentioned, so they repeat several times there, consider change stuff.


[Normal]
  1. 01:07:500 (5,1) - sound kinda weird. The beats are 01:07:650 - and 01:07:950 - but they're unclickable here. So I thought you're mapping vocals, but vocals are from 01:07:500 - til 01:07:950 - so deviding it to a circle and a 1/2 slider makes less sense than making just a big slider. Consider putting it 01:07:800 (1) - by 1/2 backwards and increase it to 1/1 slider, instead. Sound pretty as for me. 02:37:500 (1,2) - the same, ye. Nice catch this part rhythms problem lol Fixed
    Something like this.
  2. 00:05:100 (1,2,3) - forgot to mention but I think it's better to make it more straighter.
Keep, it enough good

[toybot's]
  1. 00:15:000 (2,1) - sounds kinda weird. These 1/4 bells aren't really prominent but if we take them to map it would look like Well, I think they have skilled skills and can fully understand the intent of the rhythm. and Most players who play this difficulty have many players with high rankingsthis. Because this sound takes 3/1 of the measure without skipping a beat.
  2. 00:22:800 (1,2,3) - mind explaning why did you emphasis that with NC. RN it seems more fittable something like having 00:22:800 (1) - without NC and 00:22:950 (2) - NC here instead of 00:23:100 (1) - . Here as well 01:37:200 (1,2,3) - . Remove NCs
  3. 00:39:450 (1,2,3) - minor. Looks quite boring, isn't it? Maybe try to make something non-stacked, instead. you're right, but the only this part is boring and The expression of rhythm and music is not a problem
  4. 02:23:850 (2) - that clappy sound is perfectly suitable for a kick-slider! Don't you think so? The part is another intended rhythm here
  5. 03:46:800 (1) - mhm. k
    Ye, the rest is just perfect.


[Maware Party]
  1. I am pretty sure you can use custom names for the highest diff only.
  2. As far as I can judge, the rhythm emphasis lacks. For example, if I take the kiai and that chorus part (from here 00:39:900 - ) I can see that the rhythm is more or less the same density, which isn't pretty the best thing to do with this kind of songs. That's not really what I would concern from player's side but it is so wrong mapping-wise. No really concrete timestamp, I just think you have to nerf that non-kiai dense parts by removing some of kick-sliders, because they seem a bit too overused right now. I can't express all the rhythms that exist in this song. because this song has a lot of consistent rhythms. Also, if the create a different rhythm by ignoring the consistent rhythm, it can confuse the player when reading the pattern rhythm. and I think it is more important to choose the correct and appropriate rhythm for the song and to give the player fun. We are a person who provides a fun map to the player. Because the mapper is asking for his ingenuity and making the map is only self-satisfied.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    That's it for this diff. It looks super cute, I like this sort of so-called "wub-mapping".


Will skip Walao's diff since I don't like the entire of it and I have no time and no desire to write a bunch of things. Sorry, sorry.
hope to see it ranked soon, it's decent
gl♥



Thanks for mods and star !
posted
WTF Why i do always have to modify another map? lol


btw I got permission from this difficulty maker

Sulfur wrote:

I saw u looking for mods on this one

Hard
  1. Why is this diff have stack leniency 2 jeez, make it like 6 or at least 5 idk Fixed
  2. 00:44:250 (4) - Maybe note and 2x reverse just so u have this snare at 00:44:400 - clickable Fixed another clickable patterns.
  3. 01:02:400 (3,2,3) - NC those two to indicate different snapping maybe. Same with 03:09:000 (2,3,4) - etc nope, this patterns is consistency NCs and rhythm patterns.
  4. 01:24:300 (1,2) - It's not really clear what you want to follow with those, maybe you could two 1/2 sliders instead of those, this way u can make both vocal and percussion clickable at 01:24:600 - keep, just minor shape suggestion ;w;

Dubturt wrote:

hard
  1. 00:45:000 (2,1) - not fully stacked, maybe editor bug yeah what's problem it?
  2. 01:08:400 (4,1) - point of exit (4) seems unnatural to follow, well for me i don't know, what's problem this.
  3. 02:27:900 (1,2) - could fix overlap a bit it's fine
  4. 02:54:300 (1,2,3) - nice symmetry


thanks for mods
posted
2zz

2zz wrote:

Wlo Prt

01:48:975 (2,3,4,5) - too overspacive. No kiai, no stronger sounds then nearby, so no reasons for it. i'll think about this, this is playable,
and its suitable with the gradually increasing beat of that part ><

02:36:300 (1) - downscale for 10-15% maybe? Too high relative to the rest of map what do you mean by downscale here? volume?
01:34:800 (1) and 03:49:500 (1,1,1) - pretty ugly
01:34:800 (1) did something
03:49:500 (1,1,1) haha just wanted to make "Ma Za Re" i'l see what i can do here
Other diffs looks clean generally. Idk what else i can provide, so take a star.


Thanks for the mod xD
Nostalgic

Nostalgic wrote:

hello m4m from your q!

my map: https://osu.ppy.sh/s/637223
  1. 00:05:100 (1,2,1,2) - I dun rly see the logic behind the spacing. 2 half beat sliders make more sense, or simply reduce their spacing okie
  2. 00:20:700 (1,2,3,4) - 00:21:900 (1,2,3,4) - 01:35:100 (1,2,3,4) - 01:36:300 (1,2,3,4) - why not keeping them consistent with 00:15:900 (1,2,3) - and so? the beat had changed here, i heard every tick there have sounds ><
  3. 00:25:350 (4,1) - stack them? i think space out is better here
  4. 00:46:950 (1,2,1,2,1,2,1,2,1) - i do realize u try to focus on the percussion and i think fast and slow sliders fit better here. or at the very least, there should a spacing contrast between the main vocals and the backing vocals their beats are prety similar here, i've already use different jump directions and patterns to shows their difference. it looks fine for me ><
  5. 01:11:400 (2) - slower sv? that "hai" sound should be emphasize imo
  6. 01:12:900 (1,2,1) - the sv contrast to 01:13:800 (1) - doesn't feel strong enough imo. yea you're right, i felt it too, ok changed
  7. 01:24:600 (2,4) - a bit too close, doesn't look nice imo fixed
  8. 01:48:525 (4) i'll keep the nc here, want to keep them consistent with my other streams, 4 spaced nc and then 8 stream nc- 01:54:750 (5) - nc
  9. 03:50:700 (1,2,1) - the spacing is a lil confusing. space 03:50:700 (1,2) - further may be a better solution they're all in the same snapping tho, 1/2, should not be a problem imo, will see what others say about this
  10. nice
yea i guess thats it. GL :)


Thanks for the mod xD
niyuji

niyuji wrote:

Hello. From your m4m q.
So here's my map once again: https://osu.ppy.sh/s/682185

00:06:300 (1) - :D slideeer :D please find something that fits better here. also it's too far the gradually increasing beat here is fine with the spacing imo.
00:13:200 (2,2) - could be blanket here so it looks better fixed
00:21:300 (5) - why not connect the stream to the previous pair of two 00:20:700 (1,3) - as you did 00:05:100 (1,1,1) - here but they're no beat there ><
00:23:100 (1,2) - these are confusing and also inconsistent. you could move them or make as long as 00:24:300 (1,2) - oh man, thanks for noticing this, didnt notice it >< fixed
00:34:200 (3,4,5,6,7) - if you're making decreasing spacing in stream you should consider making it consistent, not just in first 3 00:34:200 (3,4,5) - opss fixed
00:45:900 (1,3) - too large blanket i dont see any problem with large blanket ><
00:50:400 (5,1) - same ^ ^
01:00:300 (1,2,4) - check spacing 01:00:300 (1,4) - almost touching fixed, changed CS earlier, probably bcoz of that they overlaped
01:11:100 (1,2,1) - I would blanket the slider like https://osu.ppy.sh/ss/9332397 fixed
01:37:350 (8,9,1) - too close to 01:37:050 (6) - . move further they appear to be quite far apart for me tho
02:15:900 (1,2,1) - check visuals, could look better i tried to change it, maybe next time u can include some suggestion too, it will be better
02:23:100 (1,2) - https://osu.ppy.sh/ss/9332426 maybe that would look better nice, fixed
02:49:950 (3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - ouch, the stream looks weird opss fixed
03:00:000 (1,2,3,4,1) - ??? why 03:00:000 (1,2,3,4,1) - the beats are gradually increasing there. especially the last beat at 03:00:300 (1) -
wanted to emphasize it

03:05:700 (3,4) - the 03:06:000 (4) - th is placed too far, check 03:09:900 (1,2) - , 03:10:500 (4,5) - opss fixed
03:14:700 (1) - why not making something like https://osu.ppy.sh/ss/9332455 it would play and look better 03:14:700 (1) - wanted to have "a small" jump here xP, and i dont want the slider body to overlap with 03:14:400 (1,2,3) - , they're still there when the sliderbody started to appear, its hard to read imo ><
03:30:750 (3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - this stream is just PERFECT <3 however 03:31:500 (1) - is placed a little too far opss ya, fixed
03:49:500 (1,1,1) - ? ? ? super weird. i could't understand the meaning "EzR"? its MzR XDD, that M i try to make it more flowy, but i'll rotate it abit to make it more like a M

Pretty solid mapset. Good luck guys! :D


Thanks for the mod xD


update - https://puu.sh/y161Q/d91f52821f.osu
Please login to reply.