Leslie Wai - Paradigm

posted
Total Posts
50
Topic Starter
Daycore
This beatmap was submitted using in-game submission on 12 ноября 2017 г. at 10:11:45

Artist: Leslie Wai
Title: Paradigm
Tags: 孔明の罠 kaizo trap electronic long version marathon
BPM: 130
Filesize: 12688kb
Play Time: 07:21
Difficulties Available:
  1. Best. Girlfriend. Ever. (5,19 stars, 1626 notes)


Download: Leslie Wai - Paradigm
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Hey, what's up, people.
This is gonna be my first wub-wub map! :)
This is some sort of techical maps and I wan't to make it perfect 'cuz this song is really cool and this song deserves it!
I hope I can map it 'till the end! ;)


If this animation was a game, it would be my most favorite game of all, in which I played.

31.08.2017 - 7.2% (00:31:925)
01.09.2017 - 22.4% (01:39:771)
02.09.2017 - 33.7% (02:30:540)
03.09.2017 - 47.9% (03:33:771)
*long mapping-break*
24.09.2017 - 55% (04:05:156)
26.09.2017 - 69,5% (05:10:233)
30.09.2017 - 80~% (~06:01)
07.10.2017 - 88% (~06:30)
20.10.2017 - 100% (Done!)
prometheus_v
congrats , no warnings in aimod
Topic Starter
Daycore

OwOwWhatsThis wrote:

congrats , no warnings in aimod
Wow, thanks!
Alumetri
00:03:310 (1) - не нужен нк
00:04:925 (2) - нк
00:06:079 (5) - нк
00:07:233 (1) - не нужен нк
00:07:233 (1) - будет лучше если ты сделаешь вот так
00:12:310 (3) - нк
00:13:463 (6) - нк
00:16:002 (1,2,3,4,5) - не думаю что с таким звуком будет уместен такой спейсинг перемести эту нотку 00:16:002 (1) - в центр этого круга 00:17:156 (1) - будет куда лучше
00:19:925 (4) - нк
00:21:771 (2) - убери эту ноту, тут нету звука
00:24:540 (4) - нк
00:27:310 (4) - нк
00:36:310 (4,5,6,7,8) - тут слышны пару нот, оставь только 00:36:425 (4) - и 00:36:656 (5,6) -
00:38:387 (3) - нк
00:46:694 (1) - уж слишком длинный слайдер, сделай св хотя бы на 1.00 и уменьши чуть в размере https://puu.sh/y3tlV/83ddb2e16e.png
00:49:233 (3,4,5,6,7) - тут нету звука, онли 00:49:463 (5) - так что оставь только эту ноту
01:09:771 (1) - нк
01:20:963 (2,3,4,5) - не думаю, что смотрится очень красиво, так что сделай что-то по типу этого 01:19:117 (3,4,5,6) -
01:28:925 (4) - сделай конец слайдера на белый тик, т.к. там идет некий "стук", а на синим же звука нету
01:29:387 (5) - аналогичная ситуация, что и с 01:28:925 (4)
01:30:540 (1,2,3) - нету звука, оставь ноту онли на белом тике
01:31:925 (3) - нк
01:32:156 (4,5,6,7,8) - опять же выглядит не очень, сделай просто тройку на 01:32:156 (4,5,6) - а на 01:32:617 (7,8) - стак на слайдере
01:32:848 (9) - нк
01:33:771 (1) - убери нк
01:38:387 (8) - нк
01:40:233 (7) - нк
01:41:156 (1,2,3,4,5) - по-оригинальнее придумай
01:49:002 (2) - передвинь на белый тик
01:59:848 (1,2,3) - спейсинг поменьше
02:02:387 (4) - нк
02:05:156 (3) - на белый тик
02:10:694 (7) - нк
02:24:079 (5) - нк
02:24:310 (2) - убери нк
02:25:002 (5) - нк
02:25:117 (2) - убери нк
02:25:463 (4) - нк
02:25:925 (7) - нк
02:37:925 (1,2,3) - все то же самое, не очень играбельно
02:57:771 (7) - нк
03:13:233 (3,4) - сделай что-ли слайдер какой нибудь после нот
03:13:925 (1,2,3,4,1,2) - убери эти две ноты 03:14:463 (1,2) - передвинь слайдер на белый тик 03:14:271 (4) - и продолжи эти три ноты 03:13:925 (1,2,3) - п.с (я бы еще этот слайдер 03:14:617 (5) - в стрим сделал, но можешь оставить)
03:18:387 (6) - нк
03:41:156 (7) - нк
03:58:694 (1) - очень убого, ну серьезно. сделай св на 1.00 и уменьши его + я так понял это 1/16, сделай на 1/8 и убери лишние реверсы
04:06:079 (1) - тоже самое что и тут 03:58:694 (1)
04:09:771 (1) - тоже самое что и и тут 03:58:694 (1)
04:11:848 (1,2,3) - поменьше спейсинг
04:13:463 (4) - тоже самое что и тут 03:58:694 (1)
04:52:233 (7) - нк
05:09:771 (1,2,3,4) - опять же что и тут 02:37:925 (1,2,3)
05:18:310 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - даже на 100% звук стримов не слышан, переделай например в слайдер+ноту
05:24:540 (1,2,3,4,5) - тоже самое что и тут 02:37:925 (1,2,3)
05:46:463 (2,3,4,5) - не думаю что тут очень подходят двойки сделай просто ноты. убери ноты на синем и добавь ноту на белом тике
06:07:233 (7,8,9) - сделай просто спейсовую тройку, а не что-то на подобие треугольника
06:08:617 (2,3,4) - сделай опять же тройку
06:17:848 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - я не знаю что ты тут творил, но можно было сделать просто стрим
06:23:848 (1) - нк
06:25:002 (5) - нк
06:25:463 (9) - нк
06:27:771 (1) - нк
06:29:848 (1) - убери нк
06:50:387 (1,2,3) - я бы чуть уменьшил св
06:53:617 (1) - убери нк
06:54:079 (2) - нк
06:54:540 (6) - нк
06:55:002 (10) - нк
07:21:310 (1,2,3,4) - на белом тике на хватает ноты, я бы просто настакал ее на четверку

гл с мапой
Topic Starter
Daycore

Alumetri wrote:

00:03:310 (1) - не нужен нк
00:04:925 (2) - нк
00:06:079 (5) - нк
00:07:233 (1) - не нужен нк
00:07:233 (1) - будет лучше если ты сделаешь вот так
00:13:463 (6) - нк
00:16:002 (1,2,3,4,5) - не думаю что с таким звуком будет уместен такой спейсинг перемести эту нотку 00:16:002 (1) - в центр этого круга 00:17:156 (1) - будет куда лучше
00:19:925 (4) - нк
00:21:771 (2) - убери эту ноту, тут нету звук
00:24:540 (4) - нк
00:27:310 (4) - нк
00:36:310 (4,5,6,7,8) - тут слышны пару нот, оставь только 00:36:425 (4) - и 00:36:656 (5,6)
00:38:387 (3) - нк
00:46:694 (1) - уж слишком длинный слайдер, сделай св хотя бы на 1.00 и уменьши чуть в размере https://puu.sh/y3tlV/83ddb2e16e.png
00:49:233 (3,4,5,6,7) - тут нету звука, онли 00:49:463 (5) - так что оставь только эту ноту
01:09:771 (1) - нк
01:20:963 (2,3,4,5) - не думаю, что смотрится очень красиво, так что сделай что-то по типу этого 01:19:117 (3,4,5,6)
01:28:925 (4) - сделай конец слайдера на белый тик, т.к. там идет некий "стук", а на синим же звука нету
01:29:387 (5) - аналогичная ситуация, что и с 01:28:925 (4)
01:30:540 (1,2,3) - нету звука, оставь ноту онли на белом тике
01:31:925 (3) - нк
01:32:156 (4,5,6,7,8) - опять же выглядит не очень, сделай просто тройку на 01:32:156 (4,5,6) - а на 01:32:617 (7,8) - стак на слайдере
01:32:848 (9) - нк
01:33:771 (1) - убери нк
01:38:387 (8) - нк
01:40:233 (7) - нк
01:41:156 (1,2,3,4,5) - по-оригинальнее придумай
01:49:002 (2) - передвинь на белый тик
01:59:848 (1,2,3) - спейсинг поменьше
02:02:387 (4) - нк
02:05:156 (3) - на белый тик
02:10:694 (7) - нк
02:24:079 (5) - нк
02:24:310 (2) - убери нк
02:25:002 (5) - нк
02:25:117 (2) - убери нк
02:25:463 (4) - нк
02:25:925 (7) - нк
02:37:925 (1,2,3) - все то же самое, не очень играбельно
02:57:771 (7) - нк
03:13:233 (3,4) - сделай что-ли слайдер какой нибудь после нот
03:13:925 (1,2,3,4,1,2) - убери эти две ноты 03:14:463 (1,2) - передвинь слайдер на белый тик 03:14:271 (4) - и продолжи эти три ноты 03:13:925 (1,2,3) - п.с (я бы еще этот слайдер 03:14:617 (5) - в стрим сделал, но можешь оставить)
03:18:387 (6) - нк
03:41:156 (7) - нк
03:58:694 (1) - очень убого, ну серьезно. сделай св на 1.00 и уменьши его + я так понял это 1/16, сделай на 1/8 и убери лишние реверсы
04:06:079 (1) - тоже самое что и тут 03:58:694 (1)
04:09:771 (1) - тоже самое что и и тут 03:58:694 (1)
04:11:848 (1,2,3) - поменьше спейсинг
04:13:463 (4) - тоже самое что и тут 03:58:694 (1)
04:52:233 (7) - нк
05:09:771 (1,2,3,4) - опять же что и тут 02:37:925 (1,2,3)
05:18:310 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - даже на 100% звук стримов не слышан, переделай например в слайдер+ноту
05:24:540 (1,2,3,4,5) - тоже самое что и тут 02:37:925 (1,2,3)
05:46:463 (2,3,4,5) - не думаю что тут очень подходят двойки сделай просто ноты. убери ноты на синем и добавь ноту на белом тике
06:07:233 (7,8,9) - сделай просто спейсовую тройку, а не что-то на подобие треугольника
06:08:617 (2,3,4) - сделай опять же тройку
06:17:848 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - я не знаю что ты тут творил, но можно было сделать просто стрим
06:23:848 (1) - нк
06:25:002 (5) - нк
06:25:463 (9) - нк
06:27:771 (1) - нк
06:29:848 (1) - убери нк
06:50:387 (1,2,3) - я бы чуть уменьшил св
06:53:617 (1) - убери нк
06:54:079 (2) - нк
06:54:540 (6) - нк
06:55:002 (10) - нк
07:21:310 (1,2,3,4) - на белом тике на хватает ноты, я бы просто настакал ее на четверку

гл с мапой
Спасибо большое за твой мод, Алюметри!
RadicalMemes
New to modding so sorry if I make any mistakes >.<

00:35:848 (2,3,4,5,6,7,8,9,10) - 4,5,6,7,8 Are a little awkward to read with the angles they're facing, I suggest either using new combo for the burst or making it more like the burst in 00:39:656 (2,3,4,5,6,7,8,9,10) - which is MUCH more readable and easier for the player to adjust.
00:42:079 (5,6,7,8,9,10) - Maybe put 10 on 9 like the other ones or move 10 down slightly so people can see it better
00:57:771 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - The song here is very calm and straight forward, but your stream is a little bit wonky, try to match it to the music better
01:30:079 (7,8,1) - make 1 a slider or add a note at 01:30:771 (2) -
01:51:079 (4,1,2,3,4) - Why is spacing so big here 0_o
02:59:848 (1,2,3,4) - Put 3 on 4 otherwise people will mistake it for all 1/4
03:01:233 (1,2,3,4) - Also here (You have a lot of these, if you don't want to change them completely atleast add a bigger spacing)
03:15:310 (1,2,3) - Why is this emphasis on 3??????
04:18:079 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - Here its all burst/streams but here its jumps 04:03:310 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) -

Final Notes: Overall, really nice map! I think it has the potential for ranked but don't you think the ar is a little too high? :^)
Topic Starter
Daycore

RadicalMemes wrote:

New to modding so sorry if I make any mistakes >.< - don't worry, it's fine :)

00:35:848 (2,3,4,5,6,7,8,9,10) - 4,5,6,7,8 Are a little awkward to read with the angles they're facing, I suggest either using new combo for the burst or making it more like the burst in 00:39:656 (2,3,4,5,6,7,8,9,10) - which is MUCH more readable and easier for the player to adjust. - Fixed
00:42:079 (5,6,7,8,9,10) - Maybe put 10 on 9 like the other ones or move 10 down slightly so people can see it better - Fixed
00:57:771 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - The song here is very calm and straight forward, but your stream is a little bit wonky, try to match it to the music better - I think stream looks better than standart 1/2 circles, so I won't fix it.
01:30:079 (7,8,1) - make 1 a slider or add a note at 01:30:771 (2) - Fixed
01:51:079 (4,1,2,3,4) - Why is spacing so big here 0_o - Fixed
02:59:848 (1,2,3,4) - Put 3 on 4 otherwise people will mistake it for all 1/4 - Fixed
03:01:233 (1,2,3,4) - Also here (You have a lot of these, if you don't want to change them completely atleast add a bigger spacing) - I don't think that this spacing is big for 195bpm streams
03:15:310 (1,2,3) - Why is this emphasis on 3?????? - Fixed
04:18:079 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - Here its all burst/streams but here its jumps 04:03:310 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - I did it on purpose to diversify the map.

Final Notes: Overall, really nice map! I think it has the potential for ranked but don't you think the ar is a little too high? :^) - Thank you very much for your mod and your opinion! But if about AR - No, I don't think that AR is too high because (i think) it's hard to read (i tested AR9 and AR8.5)
Namki
ой у вас оффсет поехал, примерно +30 от текущего (2417)
Topic Starter
Daycore

Namki wrote:

ой у вас оффсет поехал, примерно +30 от текущего (2417)
- Благодарю, пофиксил.
IceBeam
привет, очень недурно для первой карты (ну или первой серьезно рассчитывающей на ранк)

извини - карта длинная, а у меня не так много времени чтобы все хорошо посмотреть, так что отмечу моменты, которые больше всего бросаются в глаза:

00:35:647 (1,2,3) - спейсинг странный и таких моментов по карте еще очень много будет. по таймлайну 00:35:878 (2) должен быть гораздо ближе к 00:35:647 (1), чтоб можно было по расположению объектов читать ритм заранее.

00:49:493 (3,4) - уменьшения спейсинга выглядит не очень подходяще. вот мне кажется было бы лучше. если бы ты стакнул 00:49:493 (3) с 00:49:955 (4) - (ну т.е. на одном месте их расположил). ну и так же можно и с другими подобными моментами сделать. обычно стаки в таких моментах неплохо выглядят.

01:22:493 (4) - не уверен можно ли сейчас делать такие слайдеры. в мое время нельзя было. вот эта задержка слайдерболла обычно приводит к тому что шарик на месте остается, а люди инстинктивно ведут к концу слайдера и миссают.

01:41:186 (1,2,3,4,1) - я понял задумку, но немного конфьюзит.

01:58:263 (4) - вот тут лучше было бы стакнуть с началом слайдера, а не с концом.

02:01:955 (3) - стоило бы тут начать нк, чтобы показать ускорение после замедленных слайдеров предыдущих.

02:05:070 (3,4,5) - вот здесь неприятный паттерн выходит. как будто робосткие движения. сначала очень быстрый кик-слайдер, потом надо остановиться, выбить ноту практически на том же месте, а следующая как-то неоправданно далеко для такого момента. как бы флоу, то есть плавный ритм самой игры тут сбивается, делает ее обрывистой. и учитывая высокий АР на карте с низким бпм, получается что тебе надо почти мгновенно реагировать на вылетающие ноты, а ты никогда не знаешь с какой стороны они появятся и под какой из битов.

02:07:263 (5) - опять же, хотя бы с помощью нк выделяй такие резкие перемены в скорости слайдера, обычно как раз смена цвета на такое и намекает.

02:30:109 - вот вся часть отсюда опять же очень обрывистая, с резкими внезапными прыжками и быстрыми кик-слайдерами. вряд ли ты будешь все исправлять, да наверное и не нужно, раз тебе такое нравится, но мне вот такое не очень заходит. teh 2k17 maps

02:30:686 -вот сюда бы кстати стоило б добавить ноту, потому что в музыке она очень отчетлива слышна. вот под нее джампы выглядят более логично, тем более что в следующем паттерне на 02:32:417 (1,2,3,4) у тебя как раз такой ритм.

03:09:570 (8,1,2) - опять же, не знаю чем обуславливается такой джамп я не очень понимаю, нет ни звуков резких в музыки, ни спейсингом ты его не показываешь и подобных моментов для консистенции тоже нет.

03:58:724 (1) - хмм, разве очень замедленный и искривленный слайдер тут не лучше бы выглядел? такое скорее для нарастания под конец стрима.

04:13:378 (3,1,2) - ооочень странный и неудобный прыжок и опять же лучше б здесь был искривленный медленный слайдер.

04:19:955 (5,6) - уверен что это неранкабельно, т.к. закрыто 90% слайдертрека.

04:23:878 (1,2,3) - вот если б (1) была стакнута с (6) предыдущей, было б гораздо приятнее эту тройку выбить, даже если сделать ее в виде этих прыжков.

04:46:493 (1,2,3) - тоже не уверен на счет ранкабельности, но тут еще более понятно.

05:31:032 (5) - опять же трик с задержкой слайдер-болла.

05:33:109 (5) - вот тут бы нк.

06:18:224 (4) - и вот тут. будет лучше читаться и не так беспорядочно выглядеть.

06:45:570 (1) - ох, ну это точно не ранкабельно. повтора вообще никак не видно.

на первый взгляд всё.

честно, очень подкупает отношение к маппингу. к дизайну слайдеров и особенно к хитсаундам. они просто отменные. хочется больше хвалить, чем критиковать, но вот это постоянное желание сделать какие-то необычные и запоминающиеся моменты - иногда этого слишком много. в итоге часто выходит ну очень откровенный овермап, вроде тех 1/8 кик-слайдеров (я даже их не отмечал вообще), которых в музыке нет, или вообще неранкабельные спрятанные слайдертреки. просто хочется чего-то более понятного и приятного порой, хотя некоторые моменты неплохо переданы за счет смены спейсинга и скоростей слайдеров. в общем, наверное, на вкус цвет. а так - удачи и желаю ранка.
Topic Starter
Daycore

IceBeam wrote:

привет, очень недурно для первой карты (ну или первой серьезно рассчитывающей на ранк)

извини - карта длинная, а у меня не так много времени чтобы все хорошо посмотреть, так что отмечу моменты, которые больше всего бросаются в глаза:

00:35:647 (1,2,3) - спейсинг странный и таких моментов по карте еще очень много будет. по таймлайну 00:35:878 (2) должен быть гораздо ближе к 00:35:647 (1), чтоб можно было по расположению объектов читать ритм заранее. - пофиксил

00:49:493 (3,4) - уменьшения спейсинга выглядит не очень подходяще. вот мне кажется было бы лучше. если бы ты стакнул 00:49:493 (3) с 00:49:955 (4) - (ну т.е. на одном месте их расположил). ну и так же можно и с другими подобными моментами сделать. обычно стаки в таких моментах неплохо выглядят. - пофиксил

01:22:493 (4) - не уверен можно ли сейчас делать такие слайдеры. в мое время нельзя было. вот эта задержка слайдерболла обычно приводит к тому что шарик на месте остается, а люди инстинктивно ведут к концу слайдера и миссают. - пофиксил

01:41:186 (1,2,3,4,1) - я понял задумку, но немного конфьюзит. - пофиксил

01:58:263 (4) - вот тут лучше было бы стакнуть с началом слайдера, а не с концом. - пофиксил

02:01:955 (3) - стоило бы тут начать нк, чтобы показать ускорение после замедленных слайдеров предыдущих. - пофиксил

02:05:070 (3,4,5) - вот здесь неприятный паттерн выходит. как будто робосткие движения. сначала очень быстрый кик-слайдер, потом надо остановиться, выбить ноту практически на том же месте, а следующая как-то неоправданно далеко для такого момента. как бы флоу, то есть плавный ритм самой игры тут сбивается, делает ее обрывистой. и учитывая высокий АР на карте с низким бпм, получается что тебе надо почти мгновенно реагировать на вылетающие ноты, а ты никогда не знаешь с какой стороны они появятся и под какой из битов. - переделал, думаю, получилось сделать то, что ты имел в виду.

02:07:263 (5) - опять же, хотя бы с помощью нк выделяй такие резкие перемены в скорости слайдера, обычно как раз смена цвета на такое и намекает. - пофиксил

02:30:109 - вот вся часть отсюда опять же очень обрывистая, с резкими внезапными прыжками и быстрыми кик-слайдерами. вряд ли ты будешь все исправлять, да наверное и не нужно, раз тебе такое нравится, но мне вот такое не очень заходит. teh 2k17 maps - Когда будет время,
почину её


02:30:686 -вот сюда бы кстати стоило б добавить ноту, потому что в музыке она очень отчетлива слышна. вот под нее джампы выглядят более логично, тем более что в следующем паттерне на 02:32:417 (1,2,3,4) у тебя как раз такой ритм. - пофиксил

03:09:570 (8,1,2) - опять же, не знаю чем обуславливается такой джамп я не очень понимаю, нет ни звуков резких в музыки, ни спейсингом ты его не показываешь и подобных моментов для консистенции тоже нет. - пофиксил

03:58:724 (1) - хмм, разве очень замедленный и искривленный слайдер тут не лучше бы выглядел? такое скорее для нарастания под конец стрима. - пофиксил

04:13:378 (3,1,2) - ооочень странный и неудобный прыжок и опять же лучше б здесь был искривленный медленный слайдер. -пофиксил

04:19:955 (5,6) - уверен что это неранкабельно, т.к. закрыто 90% слайдертрека. - пофиксил

04:23:878 (1,2,3) - вот если б (1) была стакнута с (6) предыдущей, было б гораздо приятнее эту тройку выбить, даже если сделать ее в виде этих прыжков. - пофиксил

04:46:493 (1,2,3) - тоже не уверен на счет ранкабельности, но тут еще более понятно. - пофиксил

05:31:032 (5) - опять же трик с задержкой слайдер-болла. - пофиксил

05:33:109 (5) - вот тут бы нк. - пофиксил

06:18:224 (4) - и вот тут. будет лучше читаться и не так беспорядочно выглядеть. - пофиксил

06:45:570 (1) - ох, ну это точно не ранкабельно. повтора вообще никак не видно. - пофиксил

на первый взгляд всё. Спасибо! :)

честно, очень подкупает отношение к маппингу. к дизайну слайдеров и особенно к хитсаундам. они просто отменные. хочется больше хвалить, чем критиковать, но вот это постоянное желание сделать какие-то необычные и запоминающиеся моменты - иногда этого слишком много. в итоге часто выходит ну очень откровенный овермап, вроде тех 1/8 кик-слайдеров (я даже их не отмечал вообще), которых в музыке нет, или вообще неранкабельные спрятанные слайдертреки. просто хочется чего-то более понятного и приятного порой, хотя некоторые моменты неплохо переданы за счет смены спейсинга и скоростей слайдеров. в общем, наверное, на вкус цвет. а так - удачи и желаю ранка. - Если честно, я немного в шоке,
что один из самых больших, по кудосу, человек в России сказал, что моя первая карта, которая пойдёт для ранка, над которой я очень долго трудился, действительно неплохая. Огромное спасибо тебе, Айс!
July - San
hii! From mod req! (Sorry for my bad english)
M4M
My map: https://osu.ppy.sh/s/597903
that's good song, Sorry if the mod is short, I did not find much

Okay, let's see here..

In the beginning, the mix that you have made with the hitsounds, they make that they are listened badly, in my opinion, you should change it

00:36:340 (4,5,6,7,8) - (It is not necessary)

01:01:724 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3) - (Could have been better a little break in that place)

02:33:570 (1) - (Why nc here?)

03:27:455 (1) - (Add "Finish" (Default) can make it heard better)

04:09:801 (1) - (Why?, this slidder 04:13:493 (1) - it will look better than that)

04:41:186 (1) - (Add "Finish" "Default")

05:37:493 (5) - (Change this, keep up the pace)

This song has more than one PART/TIME KIAI
The speed of the sliders changes a lot, could become uncomfortable in the game, try not to do so much

That's all, i guess..

Good Song dude! :)
newton-
hi, form q

[best. girlfriend. ever.]
  1. these are more general points, apply them throughout the whole map if you can find places they can be applied
  2. try to avoid unintentional overlaps in the map - it makes your map messier. there are a bunch, so instead of listing them all i'll leave it up to you to fix it
  3. i feel like the patterns in this map werent arranged in the best way possible - try using ctrl shift d or copypasting and rotating to arrange your patterns into neater shapes instead of doing it freehand
  4. 00:19:955 (1,2) - should be stacked for consistency
  5. 00:20:878 (1) - might be misread as a loop
  6. 00:33:801 (1,2,3,4,5) - this looks like 1/4 so it might be misread as such, try to give each kind of rhythm a different easily recognizable spacing
  7. 00:51:801 (2) etc - don't end sliders on the downbeat (the big white tick) if the instrument you're prioritizing has a sound on the downbeat. in general, don't end sliders on stronger sounds than they start - end them on sounds of equal or less strength.
  8. 00:54:109 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,4) etc - ncs here should be every 4 notes since the song's drums repeat in a pattern of 4 notes - try to make your ncs reflect changes in the song like the start of a new pattern as accurately as possible (00:57:801 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - example of correct nc rhythm)
  9. 00:56:186 (4,5) etc - this kills movement from the jumps earlier - when changing from high to low spacing, try gradually lowering spacing instead of immediately lowering it, so that the player's momentum doesnt get a shock
  10. 01:04:032 (4) - this should be nced for consistency with 01:04:493 (1,2,3,1,2,3) - . keep patterns consistent.
  11. 01:25:493 (1) - this low sv slider doesnt really fit with the intensity of this wubby section, maybe boost sv up a bit - high sv works better to release tension and low sv helps to build tension. in this case since it's an energetic part, what you should be doing conventionally is to release tension using high sv. the opposite is true for any high sv sliders in calm parts - if there's a high sv slider in a calm part, sv should be lowered since calm parts build tension for upcoming energetic parts.
  12. once again, these apply to the whole map, not just those parts


watch pishifat on youtube if you havent for more tips on how to make maps. after watching his videos, try going back to this map after watching them and try applying the concepts you've learned from his videos. it's a fast way to improve.

sorry for wallmod

good luck!
Topic Starter
Daycore

July - San wrote:

hii! From mod req! (Sorry for my bad english)
M4M
My map: https://osu.ppy.sh/s/597903 - done
that's good song, Sorry if the mod is short, I did not find much - anything its better than nothing

Okay, let's see here..

In the beginning, the mix that you have made with the hitsounds, they make that they are listened badly, in my opinion, you should change it

00:36:340 (4,5,6,7,8) - (It is not necessary) - fixed

01:01:724 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3) - (Could have been better a little break in that place) - i don't think so

02:33:570 (1) - (Why nc here?) - fixed

03:27:455 (1) - (Add "Finish" (Default) can make it heard better) - added

04:09:801 (1) - (Why?, this slidder 04:13:493 (1) - it will look better than that) - fixed

04:41:186 (1) - (Add "Finish" "Default") - addee

05:37:493 (5) - (Change this, keep up the pace) - fixed

This song has more than one PART/TIME KIAI - fixed
The speed of the sliders changes a lot, could become uncomfortable in the game, try not to do so much

That's all, i guess..

Good Song dude! :)


Thank you for the mod! ;)
Topic Starter
Daycore

newton- wrote:

hi, form q

[best. girlfriend. ever.]
  1. these are more general points, apply them throughout the whole map if you can find places they can be applied
  2. try to avoid unintentional overlaps in the map - it makes your map messier. there are a bunch, so instead of listing them all i'll leave it up to you to fix it
  3. i feel like the patterns in this map werent arranged in the best way possible - try using ctrl shift d or copypasting and rotating to arrange your patterns into neater shapes instead of doing it freehand
  4. 00:19:955 (1,2) - should be stacked for consistency
  5. 00:20:878 (1) - might be misread as a loop
  6. 00:33:801 (1,2,3,4,5) - this looks like 1/4 so it might be misread as such, try to give each kind of rhythm a different easily recognizable spacing
  7. 00:51:801 (2) etc - don't end sliders on the downbeat (the big white tick) if the instrument you're prioritizing has a sound on the downbeat. in general, don't end sliders on stronger sounds than they start - end them on sounds of equal or less strength.
  8. 00:54:109 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,4) etc - ncs here should be every 4 notes since the song's drums repeat in a pattern of 4 notes - try to make your ncs reflect changes in the song like the start of a new pattern as accurately as possible (00:57:801 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - example of correct nc rhythm)
  9. 00:56:186 (4,5) etc - this kills movement from the jumps earlier - when changing from high to low spacing, try gradually lowering spacing instead of immediately lowering it, so that the player's momentum doesnt get a shock
  10. 01:04:032 (4) - this should be nced for consistency with 01:04:493 (1,2,3,1,2,3) - . keep patterns consistent.
  11. 01:25:493 (1) - this low sv slider doesnt really fit with the intensity of this wubby section, maybe boost sv up a bit - high sv works better to release tension and low sv helps to build tension. in this case since it's an energetic part, what you should be doing conventionally is to release tension using high sv. the opposite is true for any high sv sliders in calm parts - if there's a high sv slider in a calm part, sv should be lowered since calm parts build tension for upcoming energetic parts.
  12. once again, these apply to the whole map, not just those parts


watch pishifat on youtube if you havent for more tips on how to make maps. after watching his videos, try going back to this map after watching them and try applying the concepts you've learned from his videos. it's a fast way to improve.

sorry for wallmod

good luck!


Sorry for not writing that I fixed 'cuz I'm lazy bitch, but I fixed almost everything. Thank you!
ShiiTsuin
o/
I don't normally like doing mods for marathon maps, but I'll do as much as I can :)
BTW - I talk a lot, so I'm sorry if you don't understand it all.

I don't want to come off as a mean guy or as a soul-crusher, but I think this map is fundamentally badly designed, and would need to be remapped from the ground up. Most of this comes down to how you use concepts, where you use them, et cetera. Despite being someone who has passed a couple of 8* maps, and fc'd several 6* maps, I found it rather surprising that I failed quite early in. I'd ordinarily put this down to me being bad, but it looks more like the map is the issue :(
00:04:955 (1) - From a design POV, I don't see why this goes into 00:03:340 (2) 's slider body. Moreover, I would have personally used slightly low SV at this start and/or did slider art with 00:03:340 (2) (though the sound it's mapped to does not appear to support slider art :/ ).
00:09:801 (1) - Slightly overlaps with 00:08:878 (4) during fadein/fadeout. Suggest that you avoid doing this, since it can give the impression of a cramped or messy map.
00:28:032 (4) - Try avoiding notes that are "overlapping" with recently faded in/out objects just for visuals. If you want to do this, it's gotta be neater, and in a more consistent way.
00:28:724 (2) - Should also be a linear slider for visual consistency.
00:28:724 (2,3,4) - Visual spacing for these is horrible, and actual spacing isn't the greatest either. Not a fan of the implied and actual movement between 00:28:724 (2,3) .
00:28:955 (3) - Overlaps with 00:27:801 (3) and slightly with 00:28:032 (4) .
Also, consider angular consistency (having the angles, or variations of angles) for sliders and/or jumps when designing your map. It's not as important with Wub maps, but shouldn't be ignored.
00:40:032 (4) - I can barely hear a noise, let alone the hitsounding :/
00:40:263 (5) - Not hearing anything other than the hitsound here
00:40:609 (8) - ^
00:43:032 (1) - With this spinner, I'm still able to hear distinct sounds that are mapped earlier on in this section, so it seems a bit undermapped.
00:46:724 (1,2,3,4,1,2,3,4) - Try and use consistent rhythms, rather than changing out for so much variation, where there isn't really any in the music.
00:57:801 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - Personally not a fan of this stream-pattern. It feels awfully cramped into just that little area of the screen, even with the varying spacing used. I also don't think the song warrants so much variation in the shape of the stream.
01:03:570 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3) - Inconsistent spacing between each of the triples :/
01:08:993 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6) - Would have thought this would be larger spacing than 01:08:647 (5,6,7) because of an increase in intensity.
01:10:724 (1,2,3,4,5,6) - Looks messy and inconsistent.
01:28:955 (4,5) - Why overlap these like this? looks ugly as is.
01:30:340 (8) - Non-existent hitsounding?
01:32:878 (1) - Not a fan of the shape, it looks a little off (in fact a lot of them do!)
01:37:955 (4) - More unintentional overlaps during fadein/fadeout, with 01:36:801 (2) sliderend.
01:40:724 (2) - WAY too close to 01:40:263 (1) , slider end of (1) overlaps with body of (2) slightly.
01:49:493 (1,2,3) - These seem pretty randomly placed, as they overlap in odd places.
01:53:186 (1) - Slider body overlaps with 01:52:493 (5) in messy way.
02:11:070 (2) - Overlaps with 02:11:647 (1) .
Not a fan of hitsounding or pattern for 02:29:301 (1,2,3,4,5,6,7) .
02:30:686 (2,3) - Messy overlap with 02:31:493 (7) .
02:32:532 (2,3) - Almost unhearable hitsounding again :/
02:33:455 (6) - ^
02:35:186 (5) - Not a fan of how this is overlapped completely by the blanket slider.
02:38:878 (5) - ^ Same story here.
02:39:801 (1,2,3) - Would look nicer, and maybe play better if the arc/curve of these followed 02:40:147 (4) better.
02:43:609 (2) - Going to stop mentioning hitsounding since It's clear I'll be saying it several times. Just listen through your beatmap very slowly with default skin and You'll find all of the issues with hitsunding.
02:43:840 (4,1,2) - All mapped in the same way despite having different time gaps (all stack yet 1/2 and 1/4 time gaps are here, which can confuse a player).

Decided to skip to one of the Kiai Times just to save time and to avoid making this into a wall mod.
02:59:878 - For this section I strongly advise beginning by passively mapping 1/12 or 1/6 timing.
03:09:187 (5,6,7) - Not a fan of this kind of pattern, especially when you have 03:15:340 (1,2,3) which looks so similar.
03:24:340 (8,9,1,2,3,4,5) - Done by hand or with slider? Inconsistent spacing between notes, excluding (5), since I know why that's done.
03:27:570 (1) - Why map one of the more interesting parts of the track as a slider :(

That is the extent I am willing to mod to, as most of it is just the same kind of mapping, with mostly the same "issues". It's a pretty damn good attempt for a first Wub map though.
Good luck getting this ranked in the future!
Topic Starter
Daycore

ShiiTsuin wrote:

o/
I don't normally like doing mods for marathon maps, but I'll do as much as I can :)
BTW - I talk a lot, so I'm sorry if you don't understand it all.

[box=Best. Girlfriend. Ever.]I don't want to come off as a mean guy or as a soul-crusher, but I think this map is fundamentally badly designed, and would need to be remapped from the ground up. Most of this comes down to how you use concepts, where you use them, et cetera. Despite being someone who has passed a couple of 8* maps, and fc'd several 6* maps, I found it rather surprising that I failed quite early in. I'd ordinarily put this down to me being bad, but it looks more like the map is the issue :(
00:04:955 (1) - From a design POV, I don't see why this goes into 00:03:340 (2) 's slider body. Moreover, I would have personally used slightly low SV at this start and/or did slider art with 00:03:340 (2) (though the sound it's mapped to does not appear to support slider art :/ ).
00:09:801 (1) - Slightly overlaps with 00:08:878 (4) during fadein/fadeout. Suggest that you avoid doing this, since it can give the impression of a cramped or messy map.
00:28:032 (4) - Try avoiding notes that are "overlapping" with recently faded in/out objects just for visuals. If you want to do this, it's gotta be neater, and in a more consistent way.
00:28:724 (2) - Should also be a linear slider for visual consistency.
00:28:724 (2,3,4) - Visual spacing for these is horrible, and actual spacing isn't the greatest either. Not a fan of the implied and actual movement between 00:28:724 (2,3) .
00:28:955 (3) - Overlaps with 00:27:801 (3) and slightly with 00:28:032 (4) .
Also, consider angular consistency (having the angles, or variations of angles) for sliders and/or jumps when designing your map. It's not as important with Wub maps, but shouldn't be ignored.
00:40:032 (4) - I can barely hear a noise, let alone the hitsounding :/
00:40:263 (5) - Not hearing anything other than the hitsound here
00:40:609 (8) - ^
00:43:032 (1) - With this spinner, I'm still able to hear distinct sounds that are mapped earlier on in this section, so it seems a bit undermapped.
00:46:724 (1,2,3,4,1,2,3,4) - Try and use consistent rhythms, rather than changing out for so much variation, where there isn't really any in the music.
00:57:801 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - Personally not a fan of this stream-pattern. It feels awfully cramped into just that little area of the screen, even with the varying spacing used. I also don't think the song warrants so much variation in the shape of the stream.
01:03:570 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3) - Inconsistent spacing between each of the triples :/
01:08:993 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6) - Would have thought this would be larger spacing than 01:08:647 (5,6,7) because of an increase in intensity.
01:10:724 (1,2,3,4,5,6) - Looks messy and inconsistent.
01:28:955 (4,5) - Why overlap these like this? looks ugly as is.
01:30:340 (8) - Non-existent hitsounding?
01:32:878 (1) - Not a fan of the shape, it looks a little off (in fact a lot of them do!)
01:37:955 (4) - More unintentional overlaps during fadein/fadeout, with 01:36:801 (2) sliderend.
01:40:724 (2) - WAY too close to 01:40:263 (1) , slider end of (1) overlaps with body of (2) slightly.
01:49:493 (1,2,3) - These seem pretty randomly placed, as they overlap in odd places.
01:53:186 (1) - Slider body overlaps with 01:52:493 (5) in messy way.
02:11:070 (2) - Overlaps with 02:11:647 (1) .
Not a fan of hitsounding or pattern for 02:29:301 (1,2,3,4,5,6,7) .
02:30:686 (2,3) - Messy overlap with 02:31:493 (7) .
02:32:532 (2,3) - Almost unhearable hitsounding again :/
02:33:455 (6) - ^
02:35:186 (5) - Not a fan of how this is overlapped completely by the blanket slider.
02:38:878 (5) - ^ Same story here.
02:39:801 (1,2,3) - Would look nicer, and maybe play better if the arc/curve of these followed 02:40:147 (4) better.
02:43:609 (2) - Going to stop mentioning hitsounding since It's clear I'll be saying it several times. Just listen through your beatmap very slowly with default skin and You'll find all of the issues with hitsunding.
02:43:840 (4,1,2) - All mapped in the same way despite having different time gaps (all stack yet 1/2 and 1/4 time gaps are here, which can confuse a player).

Decided to skip to one of the Kiai Times just to save time and to avoid making this into a wall mod.
02:59:878 - For this section I strongly advise beginning by passively mapping 1/12 or 1/6 timing.
03:09:187 (5,6,7) - Not a fan of this kind of pattern, especially when you have 03:15:340 (1,2,3) which looks so similar.
03:24:340 (8,9,1,2,3,4,5) - Done by hand or with slider? Inconsistent spacing between notes, excluding (5), since I know why that's done.
03:27:570 (1) - Why map one of the more interesting parts of the track as a slider :(
That is the extent I am willing to mod to, as most of it is just the same kind of mapping, with mostly the same "issues". It's a pretty damn good attempt for a first Wub map though.
Good luck getting this ranked in the future!
Hectic
Не стоит говорить неприятные вещи людям, которые пытаются помочь. Так же советую прочесть эту статью https://osu.ppy.sh/help/wiki/Ranking_Cr ... of_Conduct. Касаемо карты, согласен с большей частью последнего мода. Не стоит расстраиваться - первые карты как правило не годятся на ранк, это вполне естественно. Так же нет никакого смысла в том, чтобы самому себе накидывать звездочки - от этого твою карту не увидит больше человек, и уж тем более она не станет лучше. Стоит прислушиваться к любым мнениям, пусть и не очень опытных людей, потому что с перспективы игрока могут оценить все. Удачи
Topic Starter
Daycore

h4d0uk3n1 wrote:

Не стоит говорить неприятные вещи людям, которые пытаются помочь. Так же советую прочесть эту статью https://osu.ppy.sh/help/wiki/Ranking_Cr ... of_Conduct. Касаемо карты, согласен с большей частью последнего мода. Не стоит расстраиваться - первые карты как правило не годятся на ранк, это вполне естественно. Так же нет никакого смысла в том, чтобы самому себе накидывать звездочки - от этого твою карту не увидит больше человек, и уж тем более она не станет лучше. Стоит прислушиваться к любым мнениям, пусть и не очень опытных людей, потому что с перспективы игрока могут оценить все. Удачи


Спасибо за ссылку, позже прочитаю.
~ к слову, оскорбил я его потому, что он в своём моде написал много бреда. + был на дизморали
PandaHero
Ну нет, прислушиваться всё же лучше к более опытным людям, хотя так или иначе будешь чужие ошибки перенимать. Советую найти себе учителя из "старичков", спрашивать его мнение, ну и маппать побольше разных интересных треков, которые тебе нравятся.
show more
Please sign in to reply.

New reply