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REDALiCE - Last Dance (Re-Edit)

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Topic Starter
Himekaido Hatate
This beatmap was submitted using in-game submission on 2012년 2월 20일 월요일 at 오전 1:29:35

Artist: REDALiCE
Title: Last Dance (Re-Edit)
Source: touhou,REDALiCE
BPM: 134
Filesize: 5937kb
Play Time: 04:03
Difficulties Available:
  1. Hard (4.66 stars, 385 notes)
  2. Lunatic (5 stars, 644 notes)
  3. Normal (2.59 stars, 201 notes)
Download: REDALiCE - Last Dance (Re-Edit)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
11/09/03 [11:55] added Normal (not done!)
11/10/02 [11:30] Pattern updated (Normal 50%) , fix Hard, Lunatic (thanks BakaHuang :D)
11/10/03 [10:31] Pattern updated (Normal done!)
11/10/08 [12:45] Pattern fixed (No'r'mal, Hard, Lunatic) thanks teru21 :D
*nomal lolol my fault xD
11/10/09 [AM 1:46] Pattern fixed (Hard, Lunatic) thanks artpiggo XD
11/12/25 [6:14] Hitsound&Pattern fix (Normal,Hard) thanks Miya :D
12/02/20 [1:29] Pattern fixed (Normal,Hard,Lunatic) thanks A U T O :D
namazun
ほしだーほしだーほしだーほしだーほしだーほしだーほs
Topic Starter
Himekaido Hatate

namazun wrote:

ほしだーほしだーほしだーほしだーほしだーほしだーほs
www早い!ほしありがとうね!>w<)/
Acyfd
HatateSan'sfan'ㅈ')/ Star~ 頑張ってください~:D                                                                                                                                                                                                                                                                                  
Topic Starter
Himekaido Hatate

Rmt wrote:

HatateSan'sfan'ㅈ')/ Star~ 頑張ってください~:D                                                                                                                                                                                                                                                                                  
星ありがとう!頑張ってみます!>w<)b
CLSW
[SYSTEM]별을 투척합니다.

[SYSTEM]어 앙대잖아?

[SYSTEM]아 다행히 됩니다.

고로 별을 드리겠습니다.

------------------------
는 개드립이고 제 맵에 별 주셨으니 저도 별 드릴게요.

좋은 결과 있으시길.
Neta
STAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
KDS
쿠도스가 별주러와쩌염 뿌우우 'ㅈ')/
>ㅈ<)/~☆
FASTZOMB
비 트 맵 랭 크 기 원 별 놓 고 감 네 다!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
C R E A M
하드만 모딩합니다. sv2.1 사용했네요. 박자랑 나머지 설정자체는 괜찮은 하드 설정인데 sv는 좀 너무 빠른감이 있네요. 하드난이도 매핑할때는 언제나 초보 플레이어를 배려한다는 마음가짐을 잊으면 안됩니다. 넣고 싶은 패턴이 있어도 어려우면 넣지 않고 자제해야 된다는 거죠. 그걸 염두에 두었으면 하네요.
00:35:896 (1,2) - 초반부터 이런식의 슬라이더 후에 바로 겹노트 넣는 패턴이 많은데 하드난이도 맵 초반에 저런식의 겹노트 사용은 좋지 않아요. 처음에는 플레이어가 전반적인 박자와 스페이싱을 읽을 수 있도록 겹노트를 자제하는 편이 좋습니다. 몇번정도 저 박자를 정상 스페이싱으로 사용한다음 그 다음부터 자유롭게 겹노트를 사용하면 되요. 비슷한 실수를 한부분이 맵 전체에 걸쳐 있으니 다시 한번씩 확인해 보세요.
00:55:598 (7,8) - 1/2간격으로 슬라이더 후 노트 사용하다 갑자기 1/1박 간격이 생기면 플레이어들이 헷갈리겠죠.
01:01:867 (3,4) - 이거 01:00:076 (1,2) - 이거랑 상하좌우 대칭시켜서 반대쪽에 놓는게 좋을 것 같습니다.
01:04:553 (1,2,3,4,5,6) - 디스탠스스냅 확인하세요. 스페이싱 전혀 안 맞습니다.
01:13:956 (2,3,4,5,6) - 겹노트로 넣으면 흐름이 좀 끊어지는것 같네요. 그냥 스페이싱 유지한 스트림으로 넣는게 나아 보입니다.
01:18:882 (1,2,3,4) - 이런 패턴 쓸때는 그냥 슬라이더의 끝을 완전히 겹치게 배치하는게 보기 좋아요. 의도된거라면 상관없지만.
01:22:240 (2) - 뉴콤보
01:30:299 (3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) - 단타 너무 기네요. 슬라이더로 중간중간 대체 해주세요.
02:07:016 (4,5,6,7,8,9,10,11,12) - ^
03:25:598 (1) - 뉴콤보 제거
03:26:046 (1) - ^
Topic Starter
Himekaido Hatate

C R E A M wrote:

하드만 모딩합니다. sv2.1 사용했네요. 박자랑 나머지 설정자체는 괜찮은 하드 설정인데 sv는 좀 너무 빠른감이 있네요. 하드난이도 매핑할때는 언제나 초보 플레이어를 배려한다는 마음가짐을 잊으면 안됩니다. 넣고 싶은 패턴이 있어도 어려우면 넣지 않고 자제해야 된다는 거죠. 그걸 염두에 두었으면 하네요.
00:35:896 (1,2) - 초반부터 이런식의 슬라이더 후에 바로 겹노트 넣는 패턴이 많은데 하드난이도 맵 초반에 저런식의 겹노트 사용은 좋지 않아요. 처음에는 플레이어가 전반적인 박자와 스페이싱을 읽을 수 있도록 겹노트를 자제하는 편이 좋습니다. 몇번정도 저 박자를 정상 스페이싱으로 사용한다음 그 다음부터 자유롭게 겹노트를 사용하면 되요. 비슷한 실수를 한부분이 맵 전체에 걸쳐 있으니 다시 한번씩 확인해 보세요.
00:55:598 (7,8) - 1/2간격으로 슬라이더 후 노트 사용하다 갑자기 1/1박 간격이 생기면 플레이어들이 헷갈리겠죠.
01:01:867 (3,4) - 이거 01:00:076 (1,2) - 이거랑 상하좌우 대칭시켜서 반대쪽에 놓는게 좋을 것 같습니다.
01:04:553 (1,2,3,4,5,6) - 디스탠스스냅 확인하세요. 스페이싱 전혀 안 맞습니다.
01:13:956 (2,3,4,5,6) - 겹노트로 넣으면 흐름이 좀 끊어지는것 같네요. 그냥 스페이싱 유지한 스트림으로 넣는게 나아 보입니다.
01:18:882 (1,2,3,4) - 이런 패턴 쓸때는 그냥 슬라이더의 끝을 완전히 겹치게 배치하는게 보기 좋아요. 의도된거라면 상관없지만.
01:22:240 (2) - 뉴콤보
01:30:299 (3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) - 단타 너무 기네요. 슬라이더로 중간중간 대체 해주세요.
02:07:016 (4,5,6,7,8,9,10,11,12) - ^
03:25:598 (1) - 뉴콤보 제거
03:26:046 (1) - ^
모딩 감사합니다>w<)/ 나름 고쳐봤는데 어떨지모르겠네요(...)
Axey
hii mod time !!
just suggestions

[Hard]
00:54:479(4,8)-add one note or nc


[Lunatic]
00:43:061(5,7)-you can use edit>>clone(5)>>flip horizonally to make (7) the same with (5)
01:05:449(6,7)-(6): change note to silder (7) starts in 01:05:897
01:04:553(1)-aslo can use a silder
for example:


no kds
Teru21
Hi! from teruteru modding & guest diff queue sorry i'm late...... so.. here we go.. a bit long

General
[General]
01:04:553 - add kiai
01:32:314 - remove kiai
02:16:195 - add kiai
02:43:956 - remove kiai
02:41:270 (1) - add kiai
04:02:762 - remove kiai

Normal
[Normal]
your diff name wrong LOL. No'r'mal not Nomal :P
song setup> AR -1
00:37:688 (3) - grid : 2 times to the right
00:44:852 (3) - http://puu.sh/6CSm
01:01:867 (2) - grid : 1 time up
01:08:135 (4) - new combo
01:10:822 (4) - grid : 1 time down
01:15:299 (5) - new combo
01:20:673 (3,5,5,3) - new combo (this is just a suggetion)
01:51:120 (1) - grid : 1 time up
01:52:016 (2,3,4,5) - grid : 1 time to the right
02:19:777 (1) - your slider tilt (task ctrl+shift+r) write +1
02:21:568 (2) - grid : 1 time to the right
02:31:419 (2) - grid : 7 times up , 4 times to the left
02:32:314 (3) - grid : 2 times up , 5 times to the left
03:20:673 (1,1) - http://puu.sh/6Cxr
03:31:419 (2,3) - http://puu.sh/6D0H
03:38:583 (5) - new combo
03:57:837 (3) - grid : 1 time to the right
03:51:120 (3,1,4,2) - new combo (only suggestion)
04:01:419 - add circle

Hard
[Hard]
03:27:837 (7,1) - suddenly stopping like this is very awkward try adding circle at 03:28:732 and 03:29:180
03:30:523 and 03:30:971 - also add circle
03:34:105 (1,2,3,4,5) - not to fit the music. try this http://puu.sh/6D3E

Lunatic
[Lunatic]
02:35:897 (12) - add new combo
02:43:061 (8) - ^
02:31:419 (5) - ^
02:35:001 (7) - ^
02:38:583 (7) - ^
02:42:165 (5) - ^
03:35:449 (2) - grid : 4 times to the right
03:35:561 (3) - grid : 3 times to the right
03:35:673 (4) - grid : 1 time up , 2 times to the right
03:51:120 (6) - add new combo
03:53:807 (7) - ^
03:54:702 (12) - ^
03:57:389 (5) - ^
03:58:285 (8) - ^
04:00:971 (8) - ^
04:01:867 (14) - ^
01:24:255 (6) - ^
01:31:419 (6) - ^

thats all!! Good Luck :D :)
artpiggo
Firstly, set preview point at same point every diff.

Lunatic
00:49:553 (10) - remove, and it will flow and sound better.
01:19:217 (4) - up one or two grid(s).
01:20:113 (3) - down^
01:22:799 (4) - ^
01:23:695 (3) - up^
cuz the rhythm goes little turbulent here.
01:55:374 (2) - move to same pos as 01:55:598 (1) -
01:56:270 (2) - ^ 01:56:494 (1) -
01:58:956 (2) - ^01:59:180 (3) -
01:59:852 (4) - move to (232,216)
02:01:419 (4) - ^ (328,120)
02:02:538 (2) - (256,192)
02:16:755 (3) - move down 1-2 grid(s)
02:20:449 (2) - (216,200)
02:27:613 (2) - move to next (3)
02:28:508 (4) - remove.
02:29:628 (5,6,7,8,9) - make it a zigzag pattern.
02:43:956 (12) - move to 02:42:837 (7)
02:50:225 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - recommend to jump between 3 to 4 and 6 to 7
02:50:673 (4,5,6,7,8,9,10) - this way expresses better, cuz there are many critical point in every 3 notes.

02:53:807 (1,2) - change from two notes to be 1 slider. cuz there is a car-moving-like sound rhythm.
03:00:971 (1,2) - ^
03:01:867 (6,7,8) - change to one slider in some fantasy shape. cuz the sound goes weird here.
03:02:202 (9) - add note here
03:05:897 (13,14,15) - change to slider with curve. cuz the rhythm goes faster here.
03:09:031 (5,6,7,8,9) - rotate it CW 20 degree
03:11:717 (1,2) - slider
03:12:053 (3,4) - ^
03:34:105 (1,2,3,4,5,6) - make them straight horizontal cuz the rhythm gradually lead us to tense rhythm here.
03:54:479 (11,12,13,14,15,16) - make it in star formation instead.
03:58:061 (7,8,9,10,11,12) - this will be better

04:03:658 (19) - I prefer finish sound note here, don't you think?

Hard
add kiai time as same point at every diff.

00:53:583 (6) - remove
00:53:807 (1,2,3,4,5,6,7) - this way ?

Also add 00:55:374 (8) at same point as 7.
00:56:941 (10) - move to 00:57:389 (1) -
01:13:956 (2,3,4,5) - make them flow please
02:15:299 (1,2,3,4,5) - ^ and make sound voulume up gradually
02:39:479 (6,7,8,9) - make curve in them since vocal becomes wavely.
03:48:434 (5,6,7,8,9) - zigzag them
03:51:120 (3) - make curve (and maybe move to make 1-2-3 symmetry if you want.)
03:58:285 (4) - make curve and maybe in vertical
04:03:658 (12) - still recommend to end here since it's hard note apparently in the song.

easy
fine.

Just make sure yourself that curve slider makes player feel better in soft parts and makes players play flow better in some parts that straight slider can't give this characteristic.

8/10 nice song. wish you good luck with dealing with other modders.
Topic Starter
Himekaido Hatate
all fix! thanks! BakaHuang, Teru21, artpiggo >w<)/
Miya
I just wandering at pending map forum, and found your map.. So i want to make some little mod

General
-Is this not touhou song? You should put it on the source if this is touhou song

Normal
Great beat placement! I can get 100% acc with ease.. :)
But you are using straight slider and linear pattern a lot.. That is not good.. :( It can be boring to some other people..
Same thing with hitsound.. >.< Your hitsound is so linear.. Adding more finish will make the difference.. :)
One last thing..
Start from here 02:43:956-03:19:441 is very very long break.. That is not good.. Some people may quit from the game because impatient to wait for the break time.. :(

Hard
Great beat placement too.. :) Almost like normal map, but it's more fun to play..
Hitsound still linear though.. :|
00:53:583 - add circle please.. >.<
02:55:374 (5) - stack this bellow the end point of 4 please... It can be surprising and make lot of player miss..

Lunatic
Interesting pattern, beat placement too.. :) I like the star formation ^^..
The hitsound.. Still linear though.. :|

Maybe that's all for my suggestion.. Good luck with your beatmap ^^
Topic Starter
Himekaido Hatate

Miya wrote:

I just wandering at pending map forum, and found your map.. So i want to make some little mod

General
-Is this not touhou song? You should put it on the source if this is touhou song

Normal
Great beat placement! I can get 100% acc with ease.. :)
But you are using straight slider and linear pattern a lot.. That is not good.. :( It can be boring to some other people..
Same thing with hitsound.. >.< Your hitsound is so linear.. Adding more finish will make the difference.. :)
One last thing..
Start from here 02:43:956-03:19:441 is very very long break.. That is not good.. Some people may quit from the game because impatient to wait for the break time.. :(

Hard
Great beat placement too.. :) Almost like normal map, but it's more fun to play..
Hitsound still linear though.. :|
00:53:583 - add circle please.. >.<
02:55:374 (5) - stack this bellow the end point of 4 please... It can be surprising and make lot of player miss..

Lunatic
Interesting pattern, beat placement too.. :) I like the star formation ^^..
The hitsound.. Still linear though.. :|

Maybe that's all for my suggestion.. Good luck with your beatmap ^^


i didn't know that my thread have a page 2 lol
thanks to your modding! ><
i will fix tomorrow:3
Topic Starter
Himekaido Hatate
graveyard? noooooooooooooooooooo (I was busy D;) now pending!
Sakuya_old_1
안녕하세요! 한국인 전용 모딩큐에서 왔습니다.

그럼 노말부터
01:56:494 (3,1,2) - 디스탠스 스냅이 갑자기 확 줄어듭니다.
스냅을 앞의 노트와 맞춰주세요

02:13:508 (2) - 앞의 노트와 너무 가깝습니다. 박자의 거리가 멀기 때문에 큰 문제는 되지않지만 0.8x로 맞추는걸 추천합니다.
02:28:732 (1) - 역시 앞의 노트와 너무 가깝습니다. 앞의 슬라이더가 끝나는 부분에 1/1 노트를 하나 더 추가하는걸 추천합니다.

03:24:255 (1) - 앞의 슬라이더와 완전히 겹치게 하는게 좋을것 같습니다.










다음으로 하드 난이도
00:56:941 (1) - 스냅이 갑자기 좁아집니다.
앞에 슬라이더의 반복횟수를 하나 늘리시거나 노트를 하나 추가해주세요.

01:00:971 (2) - 노트를 아예 겹치거나 스냅에 맞게 띄워주세요.
01:02:762 (2) - 위와 동일
01:27:837 (4) - 뉴 콤보를 넣는것을 추천합니다.
01:29:404 (1) - 스냅이 갑자기 좁아집니다. 거리를 넓혀주세요.
01:31:419 (8) - 뉴 콤보를 추천합니다.
01:52:464 (1) - 스냅이 갑자기 좁아집니다. 거리를 넓히거나 뒷부분에 1/2박자로 노트를 하나 더 넣어주세요.

02:35:449 (1) - 뉴 콤보를 제거하시고 02:35:897 (2) - 이부분에 뉴 콤보를 넣어주세요.
03:26:494 (4) - 스냅의 거리가 달라집니다. 뉴 콤보를 넣어주세요.
04:01:867 (1) - 뉴 콤보를 넣는것을 추천합니다.








다음으로 루나틱 난이도
00:38:583 (7) - 스냅이 바뀌는 부분입니다. 뉴 콤보를 넣어주세요.
01:06:344 (8) - 뉴 콤보를 추천합니다.
02:14:516 (8) - 위와 동일
03:00:970 (7) - 위와 동일
03:04:553 (7) - 위와 동일
03:09:031 (5) - 위와 동일
03:11:717 (7) - 위와 동일
03:15:299 (7) - 위와 동일
03:35:001 (1) - 스냅이 너무 달라집니다. 조금만 줄이면 좋을것같습니다.
03:40:374 (7) - 뉴 콤보를 추천합니다.
03:43:956 (6) - 위와 동일

이상입니다.
Topic Starter
Himekaido Hatate

[A u t o] wrote:

안녕하세요! 한국인 전용 모딩큐에서 왔습니다.

그럼 노말부터
01:56:494 (3,1,2) - 디스탠스 스냅이 갑자기 확 줄어듭니다.
스냅을 앞의 노트와 맞춰주세요 확인!

02:13:508 (2) - 앞의 노트와 너무 가깝습니다. 박자의 거리가 멀기 때문에 큰 문제는 되지않지만 0.8x로 맞추는걸 추천합니다. 확인!
02:28:732 (1) - 역시 앞의 노트와 너무 가깝습니다. 앞의 슬라이더가 끝나는 부분에 1/1 노트를 하나 더 추가하는걸 추천합니다. 리딩에 문제가 없다고 생각하여 수정하지 않았습니다!

03:24:255 (1) - 앞의 슬라이더와 완전히 겹치게 하는게 좋을것 같습니다. 너무 지저분해보여서 패턴을 새로 짰습니다 \:D/










다음으로 하드 난이도
00:56:941 (1) - 스냅이 갑자기 좁아집니다.
앞에 슬라이더의 반복횟수를 하나 늘리시거나 노트를 하나 추가해주세요. 음...패스..?

01:00:971 (2) - 노트를 아예 겹치거나 스냅에 맞게 띄워주세요. 확인
01:02:762 (2) - 위와 동일 확인
01:27:837 (4) - 뉴 콤보를 넣는것을 추천합니다. 확인
01:29:404 (1) - 스냅이 갑자기 좁아집니다. 거리를 넓혀주세요. 리딩에 문제가 없다고 판단하여 패스..
01:31:419 (8) - 뉴 콤보를 추천합니다. 확인
01:52:464 (1) - 스냅이 갑자기 좁아집니다. 거리를 넓히거나 뒷부분에 1/2박자로 노트를 하나 더 넣어주세요. 리딩에 문제가 없다고 판단하여 패스..

02:35:449 (1) - 뉴 콤보를 제거하시고 02:35:897 (2) - 이부분에 뉴 콤보를 넣어주세요. 좀 더 뒤쪽에 넣는게 좋을것같아서 다르게 수정
03:26:494 (4) - 스냅의 거리가 달라집니다. 뉴 콤보를 넣어주세요. 확인
04:01:867 (1) - 뉴 콤보를 넣는것을 추천합니다. 확인








다음으로 루나틱 난이도
00:38:583 (7) - 스냅이 바뀌는 부분입니다. 뉴 콤보를 넣어주세요.
01:06:344 (8) - 뉴 콤보를 추천합니다.
02:14:516 (8) - 위와 동일
03:00:970 (7) - 위와 동일
03:04:553 (7) - 위와 동일
03:09:031 (5) - 위와 동일
03:11:717 (7) - 위와 동일
03:15:299 (7) - 위와 동일
03:35:001 (1) - 스냅이 너무 달라집니다. 조금만 줄이면 좋을것같습니다.
03:40:374 (7) - 뉴 콤보를 추천합니다.
03:43:956 (6) - 위와 동일
--------------루나틱 전부 확인-------------
이상입니다.

모딩 감사합니다 'ㅈ')//
BanchoBot
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