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posted
This beatmap was submitted using in-game submission on 2011년 8월 6일 토요일 at 오전 11:42:37

Artist: Ryu*
Title: Sakura Reflection
Source: Reflec Beat
Tags: ryu ReflecBeat ryu*
BPM: 181
Filesize: 1842kb
Play Time: 00:00
Difficulties Available:
  1. Eazy (0 stars, 0 notes)
  2. Hard (0 stars, 0 notes)
  3. Insane (5 stars, 375 notes)
  4. Medium (0 stars, 0 notes)


Download: Ryu* - Sakura Reflection
Information: Scores/Beatmap Listing
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It's my first beatmap..

Insane (Reset- HELP MEEEEEEEEE)
Medium (0%)
Hard (0%)
Eazy (I can't make this..)

Help me TT

/ Somebody help me (Insane)
/ I can't make Eazy, Medium and Hard TT 'show me the guest'< ?

Want Modding and guest difficulty ..
posted
So, Timing the first thing you should do.

-BPM is Good so use 2289 as Offset (Insert it in the Timing Setup Panel )
-http://puu.sh/3B8Z You can't use red section like this, so check "Inherit previous timing settings "
-Snap the kiai starts ad ends.
-Select all the Hitcircle and move them to the next White Tick
-Edit > Resnap All Notes

Use 1/4 Beat Snap Divisor and remap with using more Sliders and more Circle Patterns. You used too much Linear patterns. Call me for recheck when you end
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HakuNoKaemi wrote:

So, Timing the first thing you should do.

-BPM is Good so use 2289 as Offset (Insert it in the Timing Setup Panel )
-http://puu.sh/3B8Z You can't use red section like this, so check "Inherit previous timing settings "
-Snap the kiai starts ad ends.
-Select all the Hitcircle and move them to the next White Tick
-Edit > Resnap All Notes

Use 1/4 Beat Snap Divisor and remap with using more Sliders and more Circle Patterns. You used too much Linear patterns. Call me for recheck when you end
White Tick? what is White Tick? ;w;

and I am poor at making Sliders... Can you give me a piece of advice that the way about making sliders well
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if you see the timeline it is composed by some lines. They're called "ticks".
You see the white-colored lines? they're the white ticks.

A slider is Composed off by points. Sometime ago you could choose between using Bezier, Catmull-Rom and Linear Sliders, but now you can't. The Default is "Bezier" so slider will appear to be curvy when using more point. If you double click on a point while making a slider you will create a red point. This is the basis of Linear Slider.
Now I'll Post you some example.
This is a Blanket that is based on the (2) hitcircle border.
This is a Wave
Another type of Slider
This is a SliderArt
This is a Double Blanket

Those should work as examples to what you can do.
This guide is pretty good to make you know how to make sliders.
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안녕하세요~~
많이 늦은 것 같네요

"White Line" 이란 윗 분 말대로 흰 선을 의미합니다.
http://puu.sh/3QjR
정확히 말하면 여기서의 흰 선을 말하는 겁니다.

00:06:243 (1,2,3,4,5) - 이런것은 좋습니다만
00:08:895 (1,2,3,4,5) - 이런 것과
특히 00:11:546 (1,2,3,4,5) 이런 것은 허용될 수 없습니다.

박자 간격에 따라 노트의 간격도 비례되야 합니다.

맵을 어느정도 플레이 하셨는지는 모르겠습니다만 실제 랭크 맵 보면 "어 이 노트는 비례 안하는데?" 하실 수도 있는데 그건 맵핑을 하시다 보면 자연스레 알게 되실 거예요 맵핑에 익숙하시지 않은 분들은 모든 노트를 박자와 비례해서 배치할 것을 권장합니다.

http://puu.sh/3QkH
"Distance Snap"을 아시는지요
이것을 사용하면 정확한 박자:거리 의 배치가 가능합니다.
사용법은 우선 노트를 배치하시고 "Distance snap" 클릭 후 노트를 드래그 하시면 알맞은 거리로 자동으로 이동됩니다.
"Distance snap"이 on 되어있는 상태에서 Alt 키를 꾹 누르면 "Distance spacing" 이 있는데요 이것을 크게 설정할수록 박자/거리가 멀어지게 됩니다.

우선은 0.8~1.0을 권장드릴게요

지금은 이것부터 익히시는게 가장 중요한 듯 하네요
posted
슬라이더 속도나 Approach Rate (서클이 다가오는(?) 속도) 등에 따라 Distance Snap 의 간격을 넓게 하는것도 괜찮아요

저는 x1.2를 자주 씁니다. 서클은 엄청 빨리 지나가는데 노트간격이 지나치게 적으면 재미를 반감시키는 경우도 있는것 같습니다. 적절하게 사용하시면 될 듯

일단 대부분의 배치는 distance snasp 을 사용하여 배치하시되 강조되는 음 같은게 나올때 distance snasp 을 잠시 해제하시거나 ALT를 눌러서 간격을 평소보다 크게 (ex : 평소에 x1.0를 사용해왔다면 잠시 1.5로 변경하여 배치) 하셔서 간격을 조절하신 뒤 다시 원래대로 돌아와서 매핑하는 방법도 있어요 'ㅁ';
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