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NariFromBlue
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HakuNoKaemi
So, Timing the first thing you should do.

-BPM is Good so use 2289 as Offset (Insert it in the Timing Setup Panel )
-http://puu.sh/3B8Z You can't use red section like this, so check "Inherit previous timing settings "
-Snap the kiai starts ad ends.
-Select all the Hitcircle and move them to the next White Tick
-Edit > Resnap All Notes

Use 1/4 Beat Snap Divisor and remap with using more Sliders and more Circle Patterns. You used too much Linear patterns. Call me for recheck when you end
Topic Starter
NariFromBlue
`
HakuNoKaemi
if you see the timeline it is composed by some lines. They're called "ticks".
You see the white-colored lines? they're the white ticks.

A slider is Composed off by points. Sometime ago you could choose between using Bezier, Catmull-Rom and Linear Sliders, but now you can't. The Default is "Bezier" so slider will appear to be curvy when using more point. If you double click on a point while making a slider you will create a red point. This is the basis of Linear Slider.
Now I'll Post you some example.
This is a Blanket that is based on the (2) hitcircle border.
This is a Wave
Another type of Slider
This is a SliderArt
This is a Double Blanket

Those should work as examples to what you can do.
This guide is pretty good to make you know how to make sliders.
minyeob
안녕하세요~~
많이 늦은 것 같네요

"White Line" 이란 윗 분 말대로 흰 선을 의미합니다.
http://puu.sh/3QjR
정확히 말하면 여기서의 흰 선을 말하는 겁니다.

00:06:243 (1,2,3,4,5) - 이런것은 좋습니다만
00:08:895 (1,2,3,4,5) - 이런 것과
특히 00:11:546 (1,2,3,4,5) 이런 것은 허용될 수 없습니다.

박자 간격에 따라 노트의 간격도 비례되야 합니다.

맵을 어느정도 플레이 하셨는지는 모르겠습니다만 실제 랭크 맵 보면 "어 이 노트는 비례 안하는데?" 하실 수도 있는데 그건 맵핑을 하시다 보면 자연스레 알게 되실 거예요 맵핑에 익숙하시지 않은 분들은 모든 노트를 박자와 비례해서 배치할 것을 권장합니다.

http://puu.sh/3QkH
"Distance Snap"을 아시는지요
이것을 사용하면 정확한 박자:거리 의 배치가 가능합니다.
사용법은 우선 노트를 배치하시고 "Distance snap" 클릭 후 노트를 드래그 하시면 알맞은 거리로 자동으로 이동됩니다.
"Distance snap"이 on 되어있는 상태에서 Alt 키를 꾹 누르면 "Distance spacing" 이 있는데요 이것을 크게 설정할수록 박자/거리가 멀어지게 됩니다.

우선은 0.8~1.0을 권장드릴게요

지금은 이것부터 익히시는게 가장 중요한 듯 하네요
haha5957
슬라이더 속도나 Approach Rate (서클이 다가오는(?) 속도) 등에 따라 Distance Snap 의 간격을 넓게 하는것도 괜찮아요

저는 x1.2를 자주 씁니다. 서클은 엄청 빨리 지나가는데 노트간격이 지나치게 적으면 재미를 반감시키는 경우도 있는것 같습니다. 적절하게 사용하시면 될 듯

일단 대부분의 배치는 distance snasp 을 사용하여 배치하시되 강조되는 음 같은게 나올때 distance snasp 을 잠시 해제하시거나 ALT를 눌러서 간격을 평소보다 크게 (ex : 평소에 x1.0를 사용해왔다면 잠시 1.5로 변경하여 배치) 하셔서 간격을 조절하신 뒤 다시 원래대로 돌아와서 매핑하는 방법도 있어요 'ㅁ';
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