m-flo loves melody. & yamamoto ryohei - miss you (DJ SEVEN P

posted
Total Posts
40
show more
Topic Starter
Seto Kousuke

Trynna wrote:

im gay tbh

  1. 00:54:015 (4) - move NC from 00:54:187 (1) - to this circle, the vocal justifies it, while nothing justifies 00:54:187 - rip indeed
  2. 01:12:695 (5) - NC cuz consistency with 01:11:324 (1) - and SV change - tinha um NC aqui, não sei o que rolou
  3. 01:14:067 (1,1,1) - remove NCs since you avoided them on the kiais - ja adicionei nos kiais
  4. 01:18:695 (4) - caution with this kind of slider, though it follows the vocal pretty well, the tail has such a strong sound that turns it into random shit and you don't really need to put a slider here anyway (01:21:438 (3,3) -), people might piss you off about it, 3/4 is an option too, but idk - o som da tail é um som de apoio pra clap que vem em seguida, essa jogada de flow com o 1/1 dá moh gg
  5. 01:48:867 - the triplet sound starts here such as this pattern (01:49:209 (1,2,3) -) does, put it on a slider tail is kinda sad imo - nah, tá de boa por causa da prolongação 1/2 do 01:48:695 (3) - que tá na musica, e a double adiciona variedade e é instintiva no gameplay
  6. 01:37:809 (3) - I'm pretty sure the vocal supports it on 01:37:724 -, but nothing supports it on 01:37:809 - tbh - transição da drums explica
  7. 01:52:295 (8,9,1) - not a nice rhythm choice in my point of view. While it fits the male vocal, when it swap to the female one (which starts here 01:52:638 -) the transition is kinda weird ? and the same happens when it swap back to the male one, as 01:55:209 (1) - ignore 01:55:381 - as a whole - nah, it's fine. it also helps recovery from the stress of the jumps
  8. 01:55:724 (2,3,4) - vocal turns into nothing, so it may be nice to give the instrumental some emphasis, i'd recommend 01:55:895 - circle 01:56:067 - 1/2 slider 01:56:409 - circle (as the vocal section starts here tho) - não porque tem um ''everything'' prolongado do cara, e uma mudança assim usando um 1/2 em red tick em cima disso quebra toda a estrutura e deixa o ritmo inconsistente e ainda zoa os hitsounds fazendo cair na tail, o que tornaria unrankable porque os BN iam pedir pra ajeitar -qqqq só daria certo se eu construisse essa sessão inteira usando ritmo que suporte isso
  9. 01:57:781 - as i commented before, on this section the vocal starts on red shit so maybe u would like to make it clickable as looks like you are focusing them - below
    -- ok we discussed it irc actually lol - yeah and I fixed this and some other thing on transition
  10. 02:22:124 (2,3) - actually the spacing with 02:21:952 (1,2) - is pretty similar, do you mind increase it a bit so the whole pattern looks like growing up? - eu não ''aumentei'' aquela, mas eu diminui a outra...ou algo assim, no fim é exatamente a tua sugestão, vou ajustar as outras tambem
  11. 02:27:952 (8,1) - kinda disagree with this spacing choice, notes are not even related here - ta bom aumentei um pouco
  12. 02:39:267 (2,3) - 02:40:638 (2,3) - make them consistent - uh
  13. 02:49:724 (1,2) - i'd swap the sliders here, a back and forth movement looks really work better here lmao, 02:49:552 (2,1) - is just weird, but maybe just me tho - looks fine
  14. 02:52:124 (1) - 1/2 slider 02:52:381 - circle 02:52:467 - idk how you should cover this cancer fuk - a bit of cancer is fine, it flows well
  15. 02:55:209 (2) - 2 kicks would work pretty well with the song here - sim, mas não sei como montar, então vou deixar assim mesmo, futuramente talvez eu ajuste
  16. 02:58:638 (1) - maybe this one as a 1/3 reverse would work well tho, but as a kick this is pretty poor, 02:58:638 (1,2) - covers nothing actually - ele cobre o disco arranhado do DJ e é um bom momentum pro ''WOO'' do cara no 02:58:981 (3) -
  17. 02:59:495 (5,1) - unsnapped 03:10:467 (1) - snapped - fix
  18. 03:14:752 (1,2,3,4,3) - arrange it better and your aesthetic will be delicious, it may not destroy your movement tho, so don't worry lo - i guess it's ok now ?
  19. 03:15:952 (1) - why not 2 1/2? - why not 1/1 ?
  20. 03:39:096 (3) - same as comented before -
  21. 03:49:552 - don't :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( - tá de boa a sílaba é fraca, calma o.o não é porque a mina tá falando que tem que ser click LOL relaxa aheouhaeuo
  22. 04:25:638 - don't ignore. 04:26:067 (1,2,3,4) - should work similar to 04:24:695 (1,2,3,4) -, a lot of sounds are just being ignored here. Same goes to 04:31:209 (3,4) - being different when compared to the previous streams, idon't think any of those work as kicks anyway. 04:41:838 (4,5) - kick would fit better cuz 04:41:838 - should be clickable and 04:41:924 - has a weak sound, so shouldn't be related to the stream starting on 04:42:009 - err..todos os sons são os mesmos, tanto os kick sliders quanto as streams, por isso ambos dão certos...porque é o mesmo som e o kick slider é uma simulação de stream só que jogada com single tap hauheau quanto ao ritmo tá de boa assim mas valeu por apontar
  23. 05:06:524 (1,2,3,4) - i'd move 05:06:867 (3) - a bit to the right, actually the spacing between 05:06:695 (2,3) - and 05:06:524 (1,2) - is pretty similar -

I'm gonna stop from here im shit at hitsounding
always hard to mod something ur not really used to see all around


algumas coisas quando eu tava no final eu mudei de ideia, voltei e ajeitei, mas eu não vou procurar no texto o que era e re-escrever porque já tá bem tarde DSADSAD valeu o mod abigo ajudou pra cacete o/
Atalanta
Hi Hi ! M4M :3

  1. No tags rip
  1. 00:58:981 (1,2,3) - Spacing could be the same between (2)-(3) as (1)-(2)
  2. 01:10:467 (2,3) - Could be better blanketed
  3. 01:11:838 (1,2) - ^ (idk if I'm should point every blanket, but I'm gonna point those that look weird for me)
  4. 01:33:781 (2,3,4) - You could polish this pattern by making a perfect symmetry and spacing between (2)-(3) and (2)-(4) and also by blanketing a bit
  5. 01:50:067 (2,4) - Blanket
  6. 01:52:981 (3,4,5) - It'll look better if (5) was perfectly alligned with (3) and (4)
  7. 01:55:552 (2,4) - Blanket
  8. 02:00:009 - Feel weird to ignore the vocal here, maybe make 01:59:924 (4) as a slider so you'll still have the double
  9. 02:18:524 (1,2,3,4,5,6) - Why using such a symetrical pattern ? I don't feel like the song changes that much here to change "mapping style"
  10. 02:28:296 (2,3) - Blanket can be improved
  11. 03:01:038 (1,2) - I think you can blanket (3) with the curve of (1) to make it look better
  12. 03:20:238 (1,2,3) - Could make a better triangle
  13. 03:38:581 (4,1,2) - ^
  14. 04:05:152 (4,1) - You could blanket (1) with (4) to make it look better
  15. 04:12:867 (2,3) - Blanket
  16. 04:15:781 (3,4) - Blanket (4) with (3)
  17. 04:28:809 (1,3) - Blanket can be improved
  18. 05:46:295 (4,5,6,7) - This pattern is pretty different from the rest of the map, it suprised me when playing, maybe change it ?


I'm not use to mod the technical part so I can't say stuff, I hope this mod was useful !
Have a Nice Day and Good Luck ! :3
Topic Starter
Seto Kousuke

Toshino Kyoko wrote:

Hi Hi ! M4M :3

  1. No tags rip - yah rip. already sent a cute person to possibly get them for me
  1. 00:58:981 (1,2,3) - Spacing could be the same between (2)-(3) as (1)-(2) - oh yeah you're right. fixed ^^
  2. 01:10:467 (2,3) - Could be better blanketed - not the purpose >3< keeping it this way
  3. 01:11:838 (1,2) - ^ (idk if I'm should point every blanket, but I'm gonna point those that look weird for me) - again, not the purpose hehe
  4. 01:33:781 (2,3,4) - You could polish this pattern by making a perfect symmetry and spacing between (2)-(3) and (2)-(4) and also by blanketing a bit - yeah you're right, i adjusted the symmetry but didn't made any changes to blanketing
  5. 01:50:067 (2,4) - Blanket - good the way it is
  6. 01:52:981 (3,4,5) - It'll look better if (5) was perfectly alligned with (3) and (4) - oh yah, adjusted
  7. 01:55:552 (2,4) - Blanket - it's fine
  8. 02:00:009 - Feel weird to ignore the vocal here, maybe make 01:59:924 (4) as a slider so you'll still have the double - oh okie, added slider and adjusted pattern
  9. 02:18:524 (1,2,3,4,5,6) - Why using such a symetrical pattern ? I don't feel like the song changes that much here to change "mapping style" - I kinda agree with you, i don't really have a reason for that, the movement would be the same if I just placed 2 1/2 sliders or something, i'm gonna keep it but if more people point out I'll try something more ''consistent'' (?) ^^
  10. 02:28:296 (2,3) - Blanket can be improved - seems good enough, players won't even care/notice a 2mm change
  11. 03:01:038 (1,2) - I think you can blanket (3) with the curve of (1) to make it look better - never wanted to blanket it, but since many people pointed it out, i'm changing, fixed ^^
  12. 03:20:238 (1,2,3) - Could make a better triangle - seems perfect enough, but idk, i changed it a bit, I hope it's ok now
  13. 03:38:581 (4,1,2) - ^ - agree, fixed
  14. 04:05:152 (4,1) - You could blanket (1) with (4) to make it look better - I didn't ''blanket'' it, but I adjusted a bit their positions, should look better now
  15. 04:12:867 (2,3) - Blanket - perfect enough >3<
  16. 04:15:781 (3,4) - Blanket (4) with (3) - didn't ''blanketed'' like you meant, but I adjusted
  17. 04:28:809 (1,3) - Blanket can be improved - adjusted a bit
  18. 05:46:295 (4,5,6,7) - This pattern is pretty different from the rest of the map, it suprised me when playing, maybe change it ? - yes sure, not it's more consistent. Pattern changed


I'm not use to mod the technical part so I can't say stuff, I hope this mod was useful ! - np, it was good enough :3 map should be more consistent now besides the fact I don't really want something ''100% perfect aesthetics blankets mostrata like'', that wasn't the intention xD
Have a Nice Day and Good Luck ! :3 - thank you c:
thank you very much <3
-NeBu-
nm

00:54:701 (5) - dont you think you should keep same ds as 00:54:015 (1,3) - ?
01:05:324 (2,3) - ctrl+g
01:21:609 (1) - round to the left?
01:53:324 (5) - maybe put this on slider end of 01:52:467 (1) - for me it fits better
02:28:296 (2,3) - blanket
03:04:809 (5) - round it better so it will fit 03:04:467 (4) - better
05:32:495 (4,5,6,7) - not perfectly snapped to slider? not sure if on purpose
05:47:152 (2,3) - blanket
05:56:238 (6) - ctrl+g
06:12:181 (3,4,5,6,7) - seems weird, maybe just straight burst?

damn good quality map, gj. good luck!
Topic Starter
Seto Kousuke

-NeBu- wrote:

nm - thank you c:

00:54:701 (5) - dont you think you should keep same ds as 00:54:015 (1,3) - ? - yeah, adjusted
01:05:324 (2,3) - ctrl+g - nice, fixed
01:21:609 (1) - round to the left? - sure why not
01:53:324 (5) - maybe put this on slider end of 01:52:467 (1) - for me it fits better - hmm, the motion to 6 would be too straight, going to leave like that but keep an eye c:
02:28:296 (2,3) - blanket - done
03:04:809 (5) - round it better so it will fit 03:04:467 (4) - better - fixed ^^
05:32:495 (4,5,6,7) - not perfectly snapped to slider? not sure if on purpose - yup, on purpose
05:47:152 (2,3) - blanket - done i guess
05:56:238 (6) - ctrl+g - indeed plays better
06:12:181 (3,4,5,6,7) - seems weird, maybe just straight burst? - yeah i think so too, done ^^

damn good quality map, gj. good luck! - thank you very much! :)
<3
Dilectus
00:43:884 (1) - Idk, but place it in the middle? Current placement feels random.
00:54:867 (1) - How about blanketing with 00:54:187 (2) - to polish the aestetics of this pattern https://osu.ppy.sh/ss/7755780
00:56:924 (3,4) - Maybe you should use the same spacing here as you did previously on the same sound?
00:57:267 (5,6) - ^
01:05:324 (2,3) - ^
01:07:895 (3,4) - ^
01:08:238 (5,6) - ^
00:57:952 (2,3,4) - Since you put heavy emphasize on female vocals in the intro. Change to this for better rhythm https://puu.sh/vbEVj/7e5568317f.jpg
01:09:438 (5,6,7) - Shouldnt 6 have bigger spacing compared to 7 since 6 is a heavy vocal beat?
01:24:867 - Add note? missing vocal beat
02:05:152 (2,3,4) - Massive spacing compared to 02:02:409 (2,3,4) - . Maybe nerf jump or make it consistent?
02:52:809 (1,2,3) - Massive spacing increase on no important sound.
03:14:752 (1,2,3,4,3) - Star pattern is off
03:22:981 (1) - Strong vocal beat so I think you can increase spacing on this one
03:28:467 (1) - ^
03:49:724 (3,4,5,6) - Diamond pattern looks like its a bit off
05:00:867 (3,4,5,6,7,1) - This heptagon is off
05:45:781 (2,3) - Ctrl+g (for proper rhythm) and 2 should have bigger spacing than 3 for good emphasize

Fun map to play. But theres alot of ugly aestetics and random rhythms that doesn't follow the music very well. Especually this part with the male vocals 04:06:867 - . Instead of following the vocals (which is what the song mainly priorities here), you decided to follow the musics general rhythm, ignoring the vocals. These issues can simply be polished. But that's up to you of course.

Good luck!
Topic Starter
Seto Kousuke

DavidEd wrote:

00:43:884 (1) - Idk, but place it in the middle? Current placement feels random. - but actually it's not hahaha putting a circle here makes the movement to the next spinner smoother, when people start making circles it's easier and smoother to start the movement from the borders instead of the centre. Since I don't really had any pattern before or any structure at all, I'd rather place it here just for a smoother spin
00:54:867 (1) - How about blanketing with 00:54:187 (2) - to polish the aestetics of this pattern not necessary, but i'll keep an eye
00:56:924 (3,4) - Maybe you should use the same spacing here as you did previously on the same sound?
00:57:267 (5,6) - ^
01:05:324 (2,3) - ^
01:07:895 (3,4) - ^
01:08:238 (5,6) - ^ made the first one consistent with the others and adjusted their logic
00:57:952 (2,3,4) - Since you put heavy emphasize on female vocals in the intro. Change to this for better rhythm - indeed, good one,
adjusted

01:09:438 (5,6,7) - Shouldnt 6 have bigger spacing compared to 7 since 6 is a heavy vocal beat? - yes, fix
01:24:867 - Add note? missing vocal beat - I liked that pause, but it was pointed many times, added a note
02:05:152 (2,3,4) - Massive spacing compared to 02:02:409 (2,3,4) - . Maybe nerf jump or make it consistent? - nerfed
02:52:809 (1,2,3) - Massive spacing increase on no important sound. - fixed
03:14:752 (1,2,3,4,3) - Star pattern is off - fixed
03:22:981 (1) - Strong vocal beat so I think you can increase spacing on this one - pointed many times, okay
03:28:467 (1) - ^ - adjusted
03:49:724 (3,4,5,6) - Diamond pattern looks like its a bit off - adjusted
05:00:867 (3,4,5,6,7,1) - This heptagon is off - okay stacked and adjusted
05:45:781 (2,3) - Ctrl+g (for proper rhythm) and 2 should have bigger spacing than 3 for good emphasize - good point

Fun map to play. But theres alot of ugly aestetics and random rhythms that doesn't follow the music very well. Especually this part with the male vocals 04:06:867 - . Instead of following the vocals (which is what the song mainly priorities here), you decided to follow the musics general rhythm, ignoring the vocals. These issues can simply be polished. But that's up to you of course. - indeed, Remaking similar sections as well

Good luck! - <3



thankss
Yooh
Insane


Dont you think that you should do something from 00:00:000 - to 00:43:884 - ?
There's actually a really big missing part.
---
01:00:695 (1,2,3) - unconsistent spacing, why?
---
01:07:895 (3,4) - anti-jump.
---
01:08:924 (2,3,4,5,6,7,1) - change spacing between 01:09:781 (7,1) -
Like here:
01:00:695 (1,2,3) - unconsistent spacing, why?
---
01:15:524 (1) - spinner, i think, is too short, could you rework it?
---
01:16:467 (1,1) - remove stacking, kinda unreadable.
---
01:17:152 (3,4,5,6) - again and again, increase the spacing between 01:17:324 (4,5) -
---
01:17:667 (4) - put it a bit far away from previous note, because of THAT
---
01:21:952 (3,1) - unnecessary overlap.
---
01:32:581 (5,6) - ugly overlap, rework it pls.
---
01:49:724 (1,2,3) - again?
---
02:25:895 (2,3,4,5,6) - ^
---
02:49:895 (2,1) - why did you place that unreadable overlap? Can you move 1/1 slider a bit down?
---
02:51:267 (1,1) - again... WHY?
---
02:52:638 (4,1,2,3,1,2) - i'm not sure, but maybe you should make here consistent spacing?
---
03:02:238 (1,1) - kinda unreadable.
---
03:02:238 (1,1) - how am i supposed to read that spacing?
---
04:24:524 (1,1) - mhm...
03:02:238 (1,1) - kinda unreadable.
---
04:40:981 (1,1) - ^
---
04:43:038 (1) - rotate it a bit, make a slight overlap with previous slider end.
---
I think that's all i noticed weird...

Map was made very well, flow feels so good, interesting patterns and especially tricky sliders! :3

<3
Topic Starter
Seto Kousuke

stickAcc wrote:

Insane


Dont you think that you should do something from 00:00:000 - to 00:43:884 - ?
There's actually a really big missing part. - Yes and no. I have many reasons why I won't map that...and don't worry the map is fine without it
---
01:00:695 (1,2,3) - unconsistent spacing - it's not
---
01:07:895 (3,4) - anti-jump. - ?
---
01:08:924 (2,3,4,5,6,7,1) - change spacing between 01:09:781 (7,1) - 2 different intensities and sounds

01:15:524 (1) - spinner, i think, is too short, could you rework it? - it's not, it's fine
---
01:16:467 (1,1) - remove stacking, kinda unreadable. it is perfectly readable~ but ok i removed stack
---
01:17:152 (3,4,5,6) - again and again, increase the spacing between 01:17:324 (4,5) - this pattern is fine O.o
---
01:17:667 (4) - put it a bit far away from previous note, because of THAT - ??????????????
---
01:21:952 (3,1) - unnecessary overlap. - this is a 3/4 slider...how the hell would that be unecessary LOL
---
01:32:581 (5,6) - ugly overlap, rework it pls. - this 3/4 is also fine
---
01:49:724 (1,2,3) - again? - it flows well?!
---
02:25:895 (2,3,4,5,6) - ^ - ^
---
02:49:895 (2,1) - why did you place that unreadable overlap? Can you move 1/1 slider a bit down? - urh...this isn't unreadable...lol.
---
02:51:267 (1,1) - again... WHY? - because it PLAYS WELL?
---
02:52:638 (4,1,2,3,1,2) - i'm not sure, but maybe you should make here consistent spacing? - it is...check numbers. Also, there's something called ''intensity'' that's why there are jumps there
---
03:02:238 (1,1) - kinda unreadable. - kinda readable
---
03:02:238 (1,1) - how am i supposed to read that spacing? - you're only playing this game for 1-2 months, this map is meant for more experienced players, and yes, this is pretty much readable and intuitive~
---
04:24:524 (1,1) - mhm...
03:02:238 (1,1) - kinda unreadable.
-
kinda readable
---
04:40:981 (1,1) - ^ - ^
---
04:43:038 (1) - rotate it a bit, make a slight overlap with previous slider end. - no. that would be inconsistency with the entire structure I've used and it's arbitrary btw...


changed slightly small things....most not. but thanks for the mod :D
Yooh
As you want, at least i tried ¯\_(ツ)_/¯
hohol454
Saw you do M4M with even when your queue is closed and I liked the song, so here's a ton of subjective suggestions.

Insane - why not some cool custom diff name?
01:19:209 (5) - curve it upwards instead?
01:31:552 (8) - same thing
02:19:209 (5) - move to x: 271
02:42:867 (5,6) - you could stack these
02:49:724 (1,2) - consider

02:52:809 (1,2,3) - stacking 1,2 instead is better I think
02:55:809 (2,3) - could rotate slightly to make the sliderstarts closer together
03:07:895 (1,2,3,4) - increase spacing
03:14:752 (1,2,3,4) - uneven spacing
03:15:438 (1,2,3,1) - maybe too, not sure here
03:27:780 (5,6) - really small spacing
03:38:581 (4,1) - repeat slider doesn't give any momentum, I would make the distance smaller since it's 1/6
04:23:324 (1) - not a fan of this slider
06:17:495 (3,4,5,6) - switching placement of the triple and single makes more sense imo

The map is really nice. I love dnb marathons
hohol454
accidentaly posted twice delet this
Topic Starter
Seto Kousuke

hohol454 wrote:

Saw you do M4M with even when your queue is closed and I liked the song, so here's a ton of subjective suggestions. - yes

Insane - why not some cool custom diff name? - Don't feel like it for this map
01:19:209 (5) - curve it upwards instead? - okay
01:31:552 (8) - same thing - k
02:19:209 (5) - move to x: 271 - 1mm is irrelevant and arbitrary
02:42:867 (5,6) - you could stack these - nope, different sounds and purposes, if I stack it will feel hollow.
02:49:724 (1,2) - consider - slightly adjusted like the 2nd one
02:52:809 (1,2,3) - stacking 1,2 instead is better I think - nope, will break the pattern logic
02:55:809 (2,3) - could rotate slightly to make the sliderstarts closer together - adjusted
03:07:895 (1,2,3,4) - increase spacing - fixed
03:14:752 (1,2,3,4) - uneven spacing - fixed
03:15:438 (1,2,3,1) - maybe too, not sure here - fixed
03:27:780 (5,6) - really small spacing - fixed
03:38:581 (4,1) - repeat slider doesn't give any momentum, I would make the distance smaller since it's 1/6 - it's fine
04:23:324 (1) - not a fan of this slider - idk, will keep an eye
06:17:495 (3,4,5,6) - switching placement of the triple and single makes more sense imo - arbitrary

The map is really nice. I love dnb marathons - =D


Yes, I`ll be doing yours, thanks for the mod :)
marth0
m4m,

01:14:067 (1,2,1,2,1,2) - I would gradually space this more between 1,2 and 1,2. the music supports it and it (I personally) feels better. That or space less the intro (which I think its a little too overspaced compared to, lets say, the kiai sections. They are almost the same in terms of spacing.)

01:54:695 (6,7,8) - if you're mapping vocals, you should emphatize the last "forever" with another mapping element, a reverse slider could be an option. https://osu.ppy.sh/ss/7787495

02:43:724 (5,6,7) - not rotated enough imo. it still plays a bit uncomfortable, maybe rotating 10º from 02:43:381 (2,3,4) would be enough. https://osu.ppy.sh/ss/7787775

03:15:952 (1) - sounds bad. the two red sticks make strong sounds, so I don't think a single slider is good, https://osu.ppy.sh/ss/7787790 or https://osu.ppy.sh/ss/7787805 ideas only because I suck at composition xP (I prefer 1st one)

04:37:038 (1,2,3) - ok this is really consfusing. its impossible to know the correct timing in the first time. 04:38:409 (1,2,3) gives more time to adjust. so maybe making 04:36:867 (3) a single note could help.

sorry for the small mod, but the map is already so good I couldn't find more problems
also love the song :D
Topic Starter
Seto Kousuke

marth0 wrote:

m4m,

01:14:067 (1,2,1,2,1,2) - I would gradually space this more between 1,2 and 1,2. the music supports it and it (I personally) feels better. That or space less the intro (which I think its a little too overspaced compared to, lets say, the kiai sections. They are almost the same in terms of spacing.) - increased the DS, it was feeling weird for me too, good point

01:54:695 (6,7,8) - if you're mapping vocals, you should emphatize the last "forever" with another mapping element, a reverse slider could be an option. the reverse arrow felt too weak in the entire pattern, it was a good observation, but I'll keep it like this

02:43:724 (5,6,7) - not rotated enough imo. it still plays a bit uncomfortable, maybe rotating 10º from 02:43:381 (2,3,4) would be enough. - too smal suggestion, it's arbitrary, so I'm going to keep the way it is

03:15:952 (1) - sounds bad. the two red sticks make strong sounds, so I don't think a single slider is good, https://osu.ppy.sh/ss/7787790 or https://osu.ppy.sh/ss/7787805 ideas only because I suck at composition xP (I prefer 1st one) - didn't follow your ideas but I changed it

04:37:038 (1,2,3) - ok this is really consfusing. its impossible to know the correct timing in the first time. 04:38:409 (1,2,3) gives more time to adjust. so maybe making 04:36:867 (3) a single note could help. - yes, you're right, did like you said

sorry for the small mod, but the map is already so good I couldn't find more problems - np, small mods sometimes are more usefull than wall of texts for example the mod from stickacc that was huge but pointless
also love the song :D - thanks for the mod :)
Lulu-
Yo, m4m from #modreqs!

[General]
Disable Countdown

You could give the map a better diff name, it's a single diff marathon after all. Insane feels a pretty bland
[Insane]
00:50:935 (2) - NC this, or else this would be pretty hard to read

00:53:673 (2) - ^

00:56:924 (3,4) - CTRL+G ing these would make this pattern more similar to the previous one

00:58:467 (5,6) - Not a big fan of these flow breaks, you could manage these better

01:11:324 (1) - Awkward flow again, a CTRL+G would help, but then you'd have to move the next objects a bit closer

01:17:495 (5,6) - aaaaaa the flow, you keep breaking it without any strong feedback from the song, your patterns should flow in one direction for most consistent results

01:31:038 (3,4,5,6,7) - This would feel much better if it was rotated by -90 or something similar and placed further to the left

01:33:952 (3,4) - CTRL+G these two (not at the same time)

01:37:809 (3,4,5,6) - CTRL+H and move up?

01:58:638 (5,6,1) - I would manage this part like this

02:10:809 (4,5) - Rotating these two by -50 and turning it into a cross pattern would make this more interesting

02:56:581 (1,2,3,4,5,6) - Why is the spacing so inconsistent here?

03:03:267 (3,4) - CTRL+G?

03:07:809 - You should add circles for the scratching sounds here

03:27:609 (4,5) - Same as above

03:43:038 (4,6) - CTRL+G?

04:28:124 (1) - Sliders like this one are a pain to read, because you can't really see where they end and can't read its direction from the sliderpath. You should change it

04:31:038 (2) - CTRL+G?

04:44:066 (2) - ^

06:39:438 - Map this part? Ending the map here makes the map feel unfinished, because there are still pretty strong drums playing for 20 seconds

The flow here could really use some work, but apart from that the map is pretty solid. The structure is not bad (wub parts were a bit lacking imo) and the pattern design was pretty ok as well.
If you don't know how to implement better flow in your map, simply play the map in the editor, take your mouse and follow the patterns with it with very loose and exaggerated movements. This way, you can't react as well as when you're actually playing and will feel weird parts much more than inexperienced testplayers or yourself would while playing.

Good luck with your map! (sorry for the short mod orz)
Topic Starter
Seto Kousuke

Lulu- wrote:

Yo, m4m from #modreqs!

[General]
Disable Countdown - done

You could give the map a better diff name, it's a single diff marathon after all. Insane feels a pretty bland - But I don't want to
[Insane]
00:50:935 (2) - NC this, or else this would be pretty hard to read - ok

00:53:673 (2) - ^ - ok

00:56:924 (3,4) - CTRL+G ing these would make this pattern more similar to the previous one - no it wouldn't. 00:54:015 (1,2,3) - V movement + 00:54:358 (3,4,5) - V movement that together make a pyramid 00:54:015 (1,2,3,4,5) - and where you pointed we have a 00:56:752 (2,3,4) -
V movement + 00:57:095 (4,5,6) - V movement that together with 00:57:609 (1) - makes a pyramid 00:56:924 (3,4,5,6,1) -. it's consistent


00:58:467 (5,6) - Not a big fan of these flow breaks, you could manage these better Ok, changed it

01:11:324 (1) - Awkward flow again, a CTRL+G would help, but then you'd have to move the next objects a bit closer - nah. But I adjusted it slightly, should trigger you less now since it have better angles now

01:17:495 (5,6) - aaaaaa the flow, you keep breaking it without any strong feedback from the song, your patterns should flow in one direction for most consistent results - no that's not true. Yes it is right within certain songs and certain structures, but singular direction flow don't work with dnb maps with this kind of structure with jumps, it gets really boring and ''hollow''. also, this isn't a flow-breaker pattern luls

01:31:038 (3,4,5,6,7) - This would feel much better if it was rotated by -90 or something similar and placed further to the left - yeah, it was triggering me too, adjusted pattern

01:33:952 (3,4) - CTRL+G these two (not at the same time) - nah, didn't like it on playing because of the bad movement of 01:33:781 (2,3) - and the whole pattern motions

01:37:809 (3,4,5,6) - CTRL+H and move up? - hmmm, no but I remade the rythm here

01:58:638 (5,6,1) - I would manage this part like this - arbitrary choice

02:10:809 (4,5) - Rotating these two by -50 and turning it into a cross pattern would make this more interesting - for the gameplay? yes.
But this ''lalalal'' moment is something unique in the song and I want it to be different...If I make a regular cross pattern, it would simply feel the same as any other pattern I've used in the map and I don't want that


02:56:581 (1,2,3,4,5,6) - Why is the spacing so inconsistent here? - I don't get it...02:56:581 (1,2,3) - 1 big jump and 1 small jump and then 02:57:095 (4,5,6) - another big jump (with same DS) and 1 small jump (with same ds) finishing with the jump on 6 that has the same DS from the other big jumps...whaat

03:03:267 (3,4) - CTRL+G? - I didn't want to, but okay, for the sake of gameplay~

03:07:809 - You should add circles for the scratching sounds here - revamped rythm here

03:27:609 (4,5) - Same as above - same answer

03:43:038 (4,6) - CTRL+G? - adjusted

04:28:124 (1) - Sliders like this one are a pain to read, because you can't really see where they end and can't read its direction from the sliderpath. You should change it - it's irrelevant because either direction is played the same, you just hold you aim there...any technical player knows that,
going to keep it unless I see a better argument


04:31:038 (2) - CTRL+G? -

04:44:066 (2) - ^ - hmm, okay

06:39:438 - Map this part? Ending the map here makes the map feel unfinished, because there are still pretty strong drums playing for 20 seconds - no. I won't map either this ending nor the beginning for similar reasons...i have both mapping reasons and personal ones (since I mapped it mostly as a tribute to liiraye's map that I don't think will ever be ranked and that collab didn't have the intro and the ending mapped, it's like a reference just like the first few notes)

The structure is not bad (wub parts were a bit lacking imo) and the pattern design was pretty ok as well. - I do agree, the wubwub part is the section I'm really not ''that'' confident since I was never good with wubwub and that was literally my first attempt at it I guess

Good luck with your map! (sorry for the short mod orz) - short but helpfull, I'd rather have those instead of wall of texts



thank you very much, your's will be ready by tomorrow c:
Plaudible
hihi late mod

m-flo, melody. & Yamamoto Ryohei - Miss you (DJ SEVEN PnB Re

Insane

  1. Could you call this difficulty something else maybe? "Insane" is pretty boring. Based on the lyrics, maybe a few suggestions would be, "Dawn, Together, Moonlight, Love,", etc.
  2. HP 6 instead? 7 is a bit taxing, especially on a marathon.
  3. I feel it'd be cool if you could map the intro and ending in this map, even if it is a pretty empty drum rhythm it'd help build into the melody better and then end the song better.
  4. 00:53:673 (1,2,1,2,3,4,5) - Not a fan of starting out the song with rhythms this dense. Maybe do a reverse slider and slider instead to ease in the vocals after the "boom clap" vocals?
  5. 01:14:067 (1,2,1,2,1,2) - The clickable circles here emphasize not.. much. Try a rhythm and placement like this maybe? http://puu.sh/wketV/afecaa51b2.jpg
  6. 01:20:238 (1,2,1,2) - Why emphasize these more compared to everything else? IMO this'd fit better as just a regular jump pattern.
  7. 01:27:781 (1) - Watch out for 5 stacks in this section, they should be a triple and circle based on the rhythm in the bg, for example 01:28:552 (5) - and 01:31:295 (6) - don't exist in the music.
  8. 01:31:895 (1) - Concerning that you only map 1 triple from there to 01:41:495 (1) - . Try to add 2 more or so.
  9. 02:01:466 (5) - These are fine since they seem to focus on the melody.
  10. 02:09:438 (2,3) - Incorporate the 5 bursts more regularly, maybe like once every two measures or so for that high pitched melody that comes around? Doing it consistently like that in a predictable pattern will be much better.
  11. 02:21:867 (4,1,2,3,4) - Make these jumps bigger! This is going into the chorus of the song
  12. The first half of your first kiai feels very weak in terms of difficulty, and I think it could be buffed. Compare it to second half.
  13. 03:27:095 (1,2,3,4,5) - Meant to include the other instance of this, mb. IMO these are really toxic in gameplay and can be weird to read, could you try something else? Just my opinion though.
  14. 03:38:752 (1,2,3,4) - Same thing here, jumps need more umph.
  15. 03:58:809 (2,1,2,1,2) - The 1-2 stacks here are honestly really underwhelming in terms of intensity, even small jumps or some developing patterns would really make this cool.
  16. 04:16:467 (1,2,3,4) - It felt like you were developing back and forth flow with the female vocals and rotational with the male, no? Let me know if I'm wrong. If you make this continue with that though I think that'd be better, my solution: http://puu.sh/wkf0r/70801fe11f.jpg
  17. I like your wubwub section again conceptually, but you should make it stand out more design wise - maybe use more aggressive slider shapes than the standard curves you are here.
  18. 04:37:724 (1,1) - There's a third wub, shouldn't there be a third loop? If you're set on emphasizing the bass, maybe make 04:38:238 (2) - a 1/4 slider.
  19. 04:45:267 (1) - Random suggestion, but I feel from here to 04:45:267 (1) - would be more fitting as a break. It's a long song and you're going into the last chorus, a break would be perfect.
  20. 05:00:867 (3,4,5,6,7,1) - Use Polygonal Circle Creation here please, this looks pretty bad.
  21. 05:06:524 (1,2,3,4) - Strengthen jumps a bit.
  22. 05:11:667 (3,4,5) - I'm curious as to why you started using this rhythm here. This is the chorus again, but you never use triples on sliderends like this. If you incorporate them, use them in the first and second kiais too, and I suggest spacing them more since their spacing is very close and it looks odd.
  23. 05:24:181 (2,2) - Stack
  24. 05:26:409 (1,2,1,2,1,2) - Same as before
  25. 05:48:352 (1,2,1,2,1,2,1,2) - ^
  26. 06:25:381 (1,2,1,2,1) - The song gets calmer here, surprised you're doubling down on density in comparison to the sliders before. Doesn't make sense in terms of emphasis, make this a slider pattern like you did before.

great song, cool map. good job!
Topic Starter
Seto Kousuke

Plaudible wrote:

hihi late mod

m-flo, melody. & Yamamoto Ryohei - Miss you (DJ SEVEN PnB Re

Insane

  1. Could you call this difficulty something else maybe? "Insane" is pretty boring. Based on the lyrics, maybe a few suggestions would be, "Dawn, Together, Moonlight, Love,", etc.
  2. HP 6 instead? 7 is a bit taxing, especially on a marathon.
  3. I feel it'd be cool if you could map the intro and ending in this map, even if it is a pretty empty drum rhythm it'd help build into the melody better and then end the song better.
  4. 00:53:673 (1,2,1,2,3,4,5) - Not a fan of starting out the song with rhythms this dense. Maybe do a reverse slider and slider instead to ease in the vocals after the "boom clap" vocals?
  5. 01:14:067 (1,2,1,2,1,2) - The clickable circles here emphasize not.. much. Try a rhythm and placement like this maybe? http://puu.sh/wketV/afecaa51b2.jpg
  6. 01:20:238 (1,2,1,2) - Why emphasize these more compared to everything else? IMO this'd fit better as just a regular jump pattern.
  7. 01:27:781 (1) - Watch out for 5 stacks in this section, they should be a triple and circle based on the rhythm in the bg, for example 01:28:552 (5) - and 01:31:295 (6) - don't exist in the music.
  8. 01:31:895 (1) - Concerning that you only map 1 triple from there to 01:41:495 (1) - . Try to add 2 more or so.
  9. 02:01:466 (5) - These are fine since they seem to focus on the melody.
  10. 02:09:438 (2,3) - Incorporate the 5 bursts more regularly, maybe like once every two measures or so for that high pitched melody that comes around? Doing it consistently like that in a predictable pattern will be much better.
  11. 02:21:867 (4,1,2,3,4) - Make these jumps bigger! This is going into the chorus of the song
  12. The first half of your first kiai feels very weak in terms of difficulty, and I think it could be buffed. Compare it to second half.
  13. 03:27:095 (1,2,3,4,5) - Meant to include the other instance of this, mb. IMO these are really toxic in gameplay and can be weird to read, could you try something else? Just my opinion though.
  14. 03:38:752 (1,2,3,4) - Same thing here, jumps need more umph.
  15. 03:58:809 (2,1,2,1,2) - The 1-2 stacks here are honestly really underwhelming in terms of intensity, even small jumps or some developing patterns would really make this cool.
  16. 04:16:467 (1,2,3,4) - It felt like you were developing back and forth flow with the female vocals and rotational with the male, no? Let me know if I'm wrong. If you make this continue with that though I think that'd be better, my solution: http://puu.sh/wkf0r/70801fe11f.jpg
  17. I like your wubwub section again conceptually, but you should make it stand out more design wise - maybe use more aggressive slider shapes than the standard curves you are here.
  18. 04:37:724 (1,1) - There's a third wub, shouldn't there be a third loop? If you're set on emphasizing the bass, maybe make 04:38:238 (2) - a 1/4 slider.
  19. 04:45:267 (1) - Random suggestion, but I feel from here to 04:45:267 (1) - would be more fitting as a break. It's a long song and you're going into the last chorus, a break would be perfect.
  20. 05:00:867 (3,4,5,6,7,1) - Use Polygonal Circle Creation here please, this looks pretty bad.
  21. 05:06:524 (1,2,3,4) - Strengthen jumps a bit.
  22. 05:11:667 (3,4,5) - I'm curious as to why you started using this rhythm here. This is the chorus again, but you never use triples on sliderends like this. If you incorporate them, use them in the first and second kiais too, and I suggest spacing them more since their spacing is very close and it looks odd.
  23. 05:24:181 (2,2) - Stack
  24. 05:26:409 (1,2,1,2,1,2) - Same as before
  25. 05:48:352 (1,2,1,2,1,2,1,2) - ^
  26. 06:25:381 (1,2,1,2,1) - The song gets calmer here, surprised you're doubling down on density in comparison to the sliders before. Doesn't make sense in terms of emphasis, make this a slider pattern like you did before.

great song, cool map. good job!


I really wanted to answer your mod but when I made the changes I got problems with internet and forgot to save the answers >3< i did change some stuff, others not, but your mod was really helpfull at some moments thanks c: (btw, do I owe you a mod? i had to stay away from game a long time and forgot who are the people i owe a mod :o )

thanks


btw, you guys won, changed ''Insane'' to a custom name~
Plaudible
nope, it was nm :)
show more
Please sign in to reply.

New reply