forum

The Algorithm - PYTHAGORAS [OsuMania]

posted
Total Posts
17
Topic Starter
Janko
This beatmap was submitted using in-game submission on 8 kwietnia 2017 at 13:44:36

Artist: The Algorithm
Title: PYTHAGORAS
Tags: dance electronic progressive metal sv Octopus4
BPM: 130
Filesize: 9056kb
Play Time: 05:11
Difficulties Available:
  1. Apeiron (5K) - 5Key (4,73 stars, 2890 notes)
  2. Arche (4K) - 4Key (4,8 stars, 2888 notes)
Download: The Algorithm - PYTHAGORAS
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
First 5K map with SV (and 3rd beatmap with SV)

If you want watch SV - watch in 5K diff

WujekGrzyb
Zasiano wątpliwości jeśli chodzi o kreski timingowe, to się wypowiem.

Piosenka zaczyna się od 00:01:723 -, wcześniej jest tylko fade in.

BPM bym podwoił. 260 lepiej mi pasuje, bo w Manii widać białe, poziome kreski orientacyjne co jeden takt. A że rytm jest dzielony łupankowo na 2, to w osu! przyjęło się dawać wyższe BPM niż faktycznie brzmi. No i do tego poprawniejsza interpretacja wub wub wub przez Nightcore mod.

Offset jest ustawiony w fazie pulsu, poprawniej jest go przenieść tam gdzie się zaczyna piosenka: 00:01:723 -
Ale skoro mapa zaczyna się na fade in, to -123 ms offset pierwszej kreski jest bardziej uzasadnione. Druga czerwona kreska oczywiście do wywalenia.

Piosenka jest pokopana, akcent jest czasem stawiany w różnych miejscach na niebieskich kreskach. Szczególnie na początku. Ale nie powinno się tam resetować metronomu (czyt. dodawać czerwonych kresek), bo gracze manii by zgłupieli od nieregularności białych linii.

W tej chwili kreska jest postawiona o 3/8 beata dalej względem słyszalnego "raz". To daje więcej funu do piosenki, ale nie jest poprawnie politycznie. No i pierwszy timing point jest obecnie od czapy ustawiony.

To tyle na temat timingu D:
Topic Starter
Janko

WujekGrzyb wrote:

Zasiano wątpliwości jeśli chodzi o kreski timingowe, to się wypowiem.

Piosenka zaczyna się od 00:01:723 -, wcześniej jest tylko fade in.

BPM bym podwoił. 260 lepiej mi pasuje, bo w Manii widać białe, poziome kreski orientacyjne co jeden takt. A że rytm jest dzielony łupankowo na 2, to w osu! przyjęło się dawać wyższe BPM niż faktycznie brzmi. No i do tego poprawniejsza interpretacja wub wub wub przez Nightcore mod.

Offset jest ustawiony w fazie pulsu, poprawniej jest go przenieść tam gdzie się zaczyna piosenka: 00:01:723 -
Ale skoro mapa zaczyna się na fade in, to -123 ms offset pierwszej kreski jest bardziej uzasadnione. Druga czerwona kreska oczywiście do wywalenia.

Piosenka jest pokopana, akcent jest czasem stawiany w różnych miejscach na niebieskich kreskach. Szczególnie na początku. Ale nie powinno się tam resetować metronomu (czyt. dodawać czerwonych kresek), bo gracze manii by zgłupieli od nieregularności białych linii.

W tej chwili kreska jest postawiona o 3/8 beata dalej względem słyszalnego "raz". To daje więcej funu do piosenki, ale nie jest poprawnie politycznie. No i pierwszy timing point jest obecnie od czapy ustawiony.

To tyle na temat timingu D:

No niech będzie chociaż już wolałbym dać punkt timingowy tutaj 00:01:723 - niż na -123 alee no cóż... Niech będzie
WujekGrzyb
Jeśli offset ujemny jest niedopuszczalny albo nierankowalny to postaw go w 00:01:723 - jako główny tp, ale wcześniej masz trawę, więc musisz dodać drugą kreskę na pierwszym note. Hmm, a może już nie musisz? Kiedyś to było zbugowane. SV i BPM było złe jeśli postawiło się zieloną kreskę przed czerwoną.
Topic Starter
Janko

WujekGrzyb wrote:

Jeśli offset ujemny jest niedopuszczalny albo nierankowalny to postaw go w 00:01:723 - jako główny tp, ale wcześniej masz trawę, więc musisz dodać drugą kreskę na pierwszym note. Hmm, a może już nie musisz? Kiedyś to było zbugowane. SV i BPM było złe jeśli postawiło się zieloną kreskę przed czerwoną.
plz jeżeli sie dowiem że muszę jedną linię dodać to się zajebie przez to przesuwanie SV... znowu xD
WujekGrzyb

Janko wrote:

plz jeżeli sie dowiem że muszę jedną linię dodać to się zajebie przez to przesuwanie SV... znowu xD
Jak wejdziesz w opcje timingu pod F6, to możesz na prawej liście przefiltrować sobie żeby pokazywał tylko zielone linie. Zaznaczasz z shiftem zakres który chcesz przesunąć i po lewej stronie pojawia się interesujący feature, więc nie musisz przesuwać ręcznie :O
A poza tym nie musiałbyś przesuwać wszystkich, tylko te między pierwszym, a drugim tp.
Topic Starter
Janko

WujekGrzyb wrote:

Janko wrote:

plz jeżeli sie dowiem że muszę jedną linię dodać to się zajebie przez to przesuwanie SV... znowu xD
Jak wejdziesz w opcje timingu pod F6, to możesz na prawej liście przefiltrować sobie żeby pokazywał tylko zielone linie. Zaznaczasz z shiftem zakres który chcesz przesunąć i po lewej stronie pojawia się interesujący feature, więc nie musisz przesuwać ręcznie :O
A poza tym nie musiałbyś przesuwać wszystkich, tylko te między pierwszym, a drugim tp.
ano muszę po podczas zmienienia offsetu czy timingu nie podziała dobrze przeniesienie wszystkich linii o tyle samo. Będą takie w których różnica wynosi 1ms czy coś. Bo przykładowo masz podzielnik beatu 1/4 i odstęp jak się okazuje pomiędzy liniami nie jest taki sam. W przykładzie tej mapy jest 115ms pomiędzy liniami na 1/4 ale czasami bywa 116 i tu jest problem. Musisz znaleźć te miejsca i je poprawiać o te 1 ms
Meiju
Good morning
Apeiron:

1|2|3|4|5

00:00:800 - see no reason for double. 00:00:800 (800|4) - remove
00:32:069 - 00:32:184 - 00:32:530 - here are doubles too
01:01:838 - 01:02:761 - 01:03:684 - and etc. should be doubles, because there is different sound than 01:01:723 - here. besides 01:01:723 - here i hear more sounds than 01:01:838 - here
01:07:377 (67377|0,67377|1) - move this double in other columns
01:15:107 - make double in 1|2 columns
01:25:953 - missed triple
01:33:338 - ^
01:34:723 - looks like you should make something like 01:15:107
01:39:338 - 1/2 LN
01:49:953 - hmm there is another sounds, maybe LNs?
02:16:319 - note to 2
02:47:530 - 02:48:453 - 02:49:261 - 02:50:300 - you think this sound deserves four notes? i think not :^)
btw 02:49:377 - this sound should have more notes than 02:49:261
02:51:223 - 02:51:569 - why doubles? triples pls
03:00:338 - triple
03:01:030 - triple
03:01:377 - triple
03:01:723 - triple
03:03:338 - 03:03:684 - 03:04:146 - triples
03:04:261 - single
03:04:492 - 03:05:069 - triples
03:05:992 - 03:06:107 - ayay these notes are out of sounds, should be 03:06:021 - here 03:06:165 - and here
03:59:300 - 03:59:646 - 03:59:992 - 04:00:338 - triples
05:11:877 - finish your map here. and close it with double or single
cool SVs
Topic Starter
Janko

Mage wrote:

Good morning
Apeiron:

1|2|3|4|5

00:00:800 - see no reason for double. 00:00:800 (800|4) - remove
00:32:069 - 00:32:184 - 00:32:530 - here are doubles too
01:01:838 - 01:02:761 - 01:03:684 - and etc. should be doubles, because there is different sound than 01:01:723 - here. besides 01:01:723 - here i hear more sounds than 01:01:838 - here Ok. Changed
01:07:377 (67377|0,67377|1) - move this double in other columns
01:15:107 - make double in 1|2 columns
01:25:953 - missed triple Yep. You're right
01:33:338 - ^ Yep
01:34:723 - looks like you should make something like 01:15:107 :o Right. Fixed
01:39:338 - 1/2 LN I prefer to avoid LNs in this part
01:49:953 - hmm there is another sounds, maybe LNs? ^
02:16:319 - note to 2 It won't be too comfortable
02:47:530 - 02:48:453 - 02:49:261 - 02:50:300 - you think this sound deserves four notes? i think not :^) Why not :v I think that it fits
btw 02:49:377 - this sound should have more notes than 02:49:261 Wut o.O
02:51:223 - 02:51:569 - why doubles? triples pls
03:00:338 - triple
03:01:030 - triple Ok
03:01:377 - triple
03:01:723 - triple
03:03:338 - 03:03:684 - 03:04:146 - triples Ok (only 03:04:146 - )
03:04:261 - single
03:04:492 - 03:05:069 - triples
03:05:992 - 03:06:107 - ayay these notes are out of sounds, should be 03:06:021 - here 03:06:165 - and here Olil fixed!
03:59:300 - 03:59:646 - 03:59:992 - 04:00:338 - triples
05:11:877 - finish your map here. and close it with double or single There is no need. I think so
cool SVs
Thanks for mod and star
Protastic101
>Check other maps
>Or 5K

TRIANGLESSSS
00:01:607 (1607|4,1723|4,1838|3,1953|4) - This is pretty heavy on the right hand already. Even if you're following pitch relevancy, the jack here doesn't really seem necessary in my opinion. Might be better to try this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027139
00:02:877 (2877|4,2992|2) - Might help to make this pattern for linear for the roll like this https://osu.ppy.sh/ss/7027140
00:04:146 (4146|2,4261|3,4377|2,4492|3,4607|2,4723|3) - Some of the trills created like this are kind of difficult and uncomfortable to hit imo. Reason being because players tend to use different ways for playing odd numbered keys, so while a left thumb player might find this easy, a right thumb or [345] player might find it very unbalanced and right hand heavy. I'd consider something like this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027147
00:08:069 (8069|1,8069|3,8184|0,8184|2,8184|4) - It's also a pretty good idea to avoid using these kind of arrangements too often since the minitrills on the left and right hands can get a bit straining on both hands, like with 00:08:069 (8069|3,8184|4,8300|3,8415|4) - for example.
00:13:030 (13030|0) - Might have been a good idea to use this note to complete the roll like this https://osu.ppy.sh/ss/7027171
00:16:953 (16953|4,17069|3,17184|4,17300|3,17415|4,17530|3,17646|4,17761|3) - One really long and unnecessary trill in my opinion. For right handed players, it'd be really straining. Might try something like this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027229
00:20:877 (20877|4,20992|3,21107|4,21223|3,21338|4) - Trills pls.
00:19:838 - to 00:20:761 - Really straining on the right hand for pretty much no reason since column 1 on the left hand is left empty for the entire duration of this. Might try something like this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027237
00:23:877 (23877|1,23992|0,23992|2,24107|1) - I kind of dislike diamond patterns like this just cause of how heavy it can be for just one hand to do (assuming the player uses left thumb or [123] for 5k). Might be a better idea to use a roll instead like this https://osu.ppy.sh/ss/7027238
00:25:838 (25838|4,25953|4) - Don't really see a reason for this jack, and since it's 5K, I know it's easily avoidable. Try this instead? https://osu.ppy.sh/ss/7027242
00:28:953 - 00:32:992 - Rip column 1. Even if you are following pitch relevancy (which I notice is a big thing for you), you still need to balance out the columns a little, even if it means breaking pitch relevancy a bit. Like, leaving a column empty for that long with no intended effect just puts a lot of strain on an already dead right hand weighted map.
00:32:069 (32069|2,32184|3,32530|1) - Shouldn't these be jumps since they're similar kind of distorted sounds like 00:31:146 (31146|2,31146|1,31261|4,31261|3,31607|2,31607|1,31723|4,31723|3) - for example?
00:42:107 (42107|2) - I would consider extending this to 00:42:338 - for simplification reasons so that the player can release the LN on a strong beat
00:43:492 (43492|4) - This sound is similar to 00:42:107 (42107|2) - but a bit more clinky. Either way, I'd still consider turning this into a 1/2 LN since the sound is a bit held out for a second before cutting off.
00:47:992 (47992|0,48107|1,48223|0) - Assuming you're following that weird synth thingy similar to 00:41:184 (41184|3,41300|4) - , I think the correct snap is on the 1/8 after like this https://osu.ppy.sh/ss/7027274
00:58:492 (58492|4,58607|3,58723|2,58838|1) - I would suggest completing the roll here like so https://osu.ppy.sh/ss/7027277
00:58:492 - In addition to the above, why not make those single notes jumps for the kicks? It doesn't really make sense to start making all the kick notes jumps only at 01:00:338 - when there's been no real transition from the music for it. I'd consider just choosing one and sticking with it.
01:10:723 (70723|0,70838|1,70953|0,71069|1,71184|0,71300|1,71415|0,71530|1,71646|0,71761|1,71877|0,71992|1) - Dude, your trills. Holy shit, your trills. It's only 130 bpm, I get that, but for this long, it just wrecks your hand balance because it leans so closely to the left and the right hand is just there like, "notice me senpai"
01:15:453 (75453|2) - I would move this to the right hand though, so that the jacks are only on the left hand for players who might use left thumb or something for column 3, in which case it'd be a bit harder to hit since it's more out of the ordinary from the right hand minitrill at 01:15:569 (75569|3,75684|4,75800|3) - 01:15:107 (75107|4,75223|3,75338|4) -
01:34:953 (94953|2,95300|2) - Similar to what I mentioned above, but this time on the right hand. Might try something like this in that case https://osu.ppy.sh/ss/7027295
01:57:800 (117800|0) - Don't understand why you don't jack this like with 01:57:569 (117569|1,117684|1,117915|1) - , or use jumps for the kicks. This might work instead since the BPM isn't that much and you've already introduced similar patterns before https://osu.ppy.sh/ss/7027302
01:59:877 (119877|1,119877|3) - Would be a cool idea to turn these into LNs since their sound is more sustained that the others like this https://osu.ppy.sh/ss/7027310
02:47:530 (167530|4,167530|0,167530|2,167530|3) - The first quad made sense cause it was snare + crash, but here it's just a snare, so why is it mapped using a quad when earlier at 00:17:415 (17415|3,17415|2,17415|4) - for example, you used hands?
03:33:569 (213569|0,213684|0) - Idk, seeing that you haven't really used jacks in this kick kind of section, I think that this jack comes out of nowhere and disappears just as fast since you don't use them in a super consistent way, at least from what i can see.
04:02:761 - Why stop with the 1/4 stream? Obviously you have enough columns and know how to do it seeing as you added one at 03:43:261 - with LNs, so it's kind of inconsistent to start mapping a stream, and then break off with it (1/4 stream -> Just LNs + kicks?) when the music has only changed to be similar to a past section that was more densely charted (the LNs + 1/4)
04:12:107 (252107|1,252569|0,252915|0,253607|0,253723|0,254069|0,254646|0,255569|0) - I'd consider switching columns with the long note and short notes here since it's harder to hit on the weaker fingers (middle or ring for example) when you have the player's strongest finger tethered down with a hold note.
05:08:184 - Eh? Why not map the long sounds past this point? This feels like a really abrupt ending cause there wasn't really a strong note given at the very end, which is why I think it'd be better to map until 05:11:877 - when you have that ending kick to finally give a feeling of finality to the map.
Topic Starter
Janko

Protastic101 wrote:

>Check other maps
>Or 5K Wow I didn't expect that D:

TRIANGLESSSS
00:01:607 (1607|4,1723|4,1838|3,1953|4) - This is pretty heavy on the right hand already. Even if you're following pitch relevancy, the jack here doesn't really seem necessary in my opinion. Might be better to try this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027139 Cool idea. Changed (except last note)
00:02:877 (2877|4,2992|2) - Might help to make this pattern for linear for the roll like this https://osu.ppy.sh/ss/7027140 I think there is no need
00:04:146 (4146|2,4261|3,4377|2,4492|3,4607|2,4723|3) - Some of the trills created like this are kind of difficult and uncomfortable to hit imo. Reason being because players tend to use different ways for playing odd numbered keys, so while a left thumb player might find this easy, a right thumb or [345] player might find it very unbalanced and right hand heavy. I'd consider something like this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027147 I did it differently.
00:08:069 (8069|1,8069|3,8184|0,8184|2,8184|4) - It's also a pretty good idea to avoid using these kind of arrangements too often since the minitrills on the left and right hands can get a bit straining on both hands, like with 00:08:069 (8069|3,8184|4,8300|3,8415|4) - for example.
00:13:030 (13030|0) - Might have been a good idea to use this note to complete the roll like this https://osu.ppy.sh/ss/7027171 I think there is no need
00:16:953 (16953|4,17069|3,17184|4,17300|3,17415|4,17530|3,17646|4,17761|3) - One really long and unnecessary trill in my opinion. For right handed players, it'd be really straining. Might try something like this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027229 I understand what you want to say but this is only 130BPM and this trill sn't that hard as you think... and this pattern doesn't consist only of the selected trill. Playing it differently than the only trill.
00:20:877 (20877|4,20992|3,21107|4,21223|3,21338|4) - Trills pls. I think that change there is no need
00:19:838 - to 00:20:761 - Really straining on the right hand for pretty much no reason since column 1 on the left hand is left empty for the entire duration of this. Might try something like this instead https://osu.ppy.sh/ss/7027237 I did it differently. I think that now is a little better
00:23:877 (23877|1,23992|0,23992|2,24107|1) - I kind of dislike diamond patterns like this just cause of how heavy it can be for just one hand to do (assuming the player uses left thumb or [123] for 5k). Might be a better idea to use a roll instead like this https://osu.ppy.sh/ss/7027238 I used a bit of your idea.
00:25:838 (25838|4,25953|4) - Don't really see a reason for this jack, and since it's 5K, I know it's easily avoidable. Try this instead? https://osu.ppy.sh/ss/7027242 I leave it as is. This jack is not bad, is comfortable to play and the whole is a good balanced.
00:28:953 - 00:32:992 - Rip column 1. Even if you are following pitch relevancy (which I notice is a big thing for you), you still need to balance out the columns a little, even if it means breaking pitch relevancy a bit. Like, leaving a column empty for that long with no intended effect just puts a lot of strain on an already dead right hand weighted map. If you mapping for pitch (where tone in the single sounds is very audible) you don't need look at the balance of notes
00:32:069 (32069|2,32184|3,32530|1) - Shouldn't these be jumps since they're similar kind of distorted sounds like 00:31:146 (31146|2,31146|1,31261|4,31261|3,31607|2,31607|1,31723|4,31723|3) - for example? Hmm right. Fixed
00:42:107 (42107|2) - I would consider extending this to 00:42:338 - for simplification reasons so that the player can release the LN on a strong beat Extending this LN isn't good idea because 00:42:107 (42107|2) - here started new similar sound. I didn't give here a LN because is quieter than earlier sound and because in this moment started repeating, similar to 00:41:761 (41761|2,41877|4) - and others part
00:43:492 (43492|4) - This sound is similar to 00:42:107 (42107|2) - but a bit more clinky. Either way, I'd still consider turning this into a 1/2 LN since the sound is a bit held out for a second before cutting off. In total... Ahh Fuck it xD I will remove previous LN :v
00:47:992 (47992|0,48107|1,48223|0) - Assuming you're following that weird synth thingy similar to 00:41:184 (41184|3,41300|4) - , I think the correct snap is on the 1/8 after like this https://osu.ppy.sh/ss/7027274 Yep. Fixed
00:58:492 (58492|4,58607|3,58723|2,58838|1) - I would suggest completing the roll here like so https://osu.ppy.sh/ss/7027277 Nice idea but I modified this.
00:58:492 - In addition to the above, why not make those single notes jumps for the kicks? It doesn't really make sense to start making all the kick notes jumps only at 01:00:338 - when there's been no real transition from the music for it. I'd consider just choosing one and sticking with it. For me its has sense because in 01: 00: 107 (60107 | 4.60223 | 3) - the sound gets increasing so to emphasize it, I gave two notes
01:10:723 (70723|0,70838|1,70953|0,71069|1,71184|0,71300|1,71415|0,71530|1,71646|0,71761|1,71877|0,71992|1) - Dude, your trills. Holy shit, your trills. It's only 130 bpm, I get that, but for this long, it just wrecks your hand balance because it leans so closely to the left and the right hand is just there like, "notice me senpai" Ssomewhere above I have written about trills. You should not only look at the section of fragment, only on the whole, because different playing only section of fragment, and different whole fragment.
01:15:453 (75453|2) - I would move this to the right hand though, so that the jacks are only on the left hand for players who might use left thumb or something for column 3, in which case it'd be a bit harder to hit since it's more out of the ordinary from the right hand minitrill at 01:15:569 (75569|3,75684|4,75800|3) - 01:15:107 (75107|4,75223|3,75338|4) -
01:34:953 (94953|2,95300|2) - Similar to what I mentioned above, but this time on the right hand. Might try something like this in that case https://osu.ppy.sh/ss/7027295 Ok changed.
01:57:800 (117800|0) - Don't understand why you don't jack this like with 01:57:569 (117569|1,117684|1,117915|1) - , or use jumps for the kicks. This might work instead since the BPM isn't that much and you've already introduced similar patterns before https://osu.ppy.sh/ss/7027302 Why? Because here 01:57:800 - is a different tone of that sound so I did it for pitch :v yep I can add here two notes but not at such an arrangement of notes
01:59:877 (119877|1,119877|3) - Would be a cool idea to turn these into LNs since their sound is more sustained that the others like this https://osu.ppy.sh/ss/7027310 I'm not sure
02:47:530 (167530|4,167530|0,167530|2,167530|3) - The first quad made sense cause it was snare + crash, but here it's just a snare, so why is it mapped using a quad when earlier at 00:17:415 (17415|3,17415|2,17415|4) - for example, you used hands? Lol. This is a completely different situation. It shouldn't be a compare
03:33:569 (213569|0,213684|0) - Idk, seeing that you haven't really used jacks in this kick kind of section, I think that this jack comes out of nowhere and disappears just as fast since you don't use them in a super consistent way, at least from what i can see. Well, I did here jack because I had limited columns so... I couldn't do otherwise.
04:02:761 - Why stop with the 1/4 stream? Obviously you have enough columns and know how to do it seeing as you added one at 03:43:261 - with LNs, so it's kind of inconsistent to start mapping a stream, and then break off with it (1/4 stream -> Just LNs + kicks?) when the music has only changed to be similar to a past section that was more densely charted (the LNs + 1/4) Because I think that pulling this in 1/4 would be too monotonous. look 03:43:261 - 04:19:607 - I think that this is too long part for 1/4 pattering (considering that the melody constantly repeats)
04:12:107 (252107|1,252569|0,252915|0,253607|0,253723|0,254069|0,254646|0,255569|0) - I'd consider switching columns with the long note and short notes here since it's harder to hit on the weaker fingers (middle or ring for example) when you have the player's strongest finger tethered down with a hold note. hmm I will think about that.
05:08:184 - Eh? Why not map the long sounds past this point? This feels like a really abrupt ending cause there wasn't really a strong note given at the very end, which is why I think it'd be better to map until 05:11:877 - when you have that ending kick to finally give a feeling of finality to the map. Yeah.This time 05:11:877 - is good but not for ending because after kick stretches a long sound so break this sound in this time would be weird.
Thanks for unannounced mod! You moved pretty heavy issues for which I am grateful.
_underjoy
Apeiron
00:00:107 (107|3,569|2) - sugerowałbym w jednej kolumnie bo jeden dźwięk, w 4 albo 5.
00:00:800 - to jest bardzo słaby hihat, zostawiłbym tylko jedną notkę (na 1 może)
00:02:300 - w końcu dodałeś te chordy, teraz wygląda to bardzo fajnie
00:08:184 - proponuję zrobić LNa na 1, koniec 00:08:761 - (ewentualnie możesz skończyć go 1/8 wcześniej jeśli chcesz shielda), pasuje do tego basu w tle
00:16:492 (16492|4,16607|3,16723|4) - zamień miejscami, żeby zrobić łatwiejsze wejście w trilla na 5454
00:17:646 - tutaj pominąłeś dla grywalności 3-chorda, proponuję go dodać w taki sposób:

widać powtarzalność tego 3-chorda (na identycznie brzmiący dźwięk)
00:21:107 - podobnie LN jak w 00:08:184
00:25:723 - proponuję tak:

00:37:377 - 00:39:223 - 00:40:146 - i tak dalej, skupiłeś się na trójkowym rytmie, tymczasem rytm tu jest bardziej skomplikowany i notek jest więcej. Polecałbym zmapować też te notki, zrobi się ciekawiej plus lepszy flow.
00:40:261 -
Taki układ chorda (przy tym LN) jest lepiej grywalny. zaznaczylem notki ktore mozesz dodać
00:41:184 - tutaj coś jest nie tak, brzmi jakby był tu jeden dźwięk więcej, zerknij jeszcze raz (a polirytm w tym miejscu bardzo chętnie bo fajnie by to się zgrało)
01:00:338 - dodaj bo snare
01:02:646 (62646|0,62646|1,62761|3,62761|4) - to powinno być w tych samych kolumnach (jako że pierwsze dwa chordy są na kick a ostatni na snare). Przesunięcie do [12] działa (nie bój się że wszystko na prawej, jest dobrze)
01:01:723 (61723|2,62184|3,62646|4,63107|4,63569|3) - itd, nie wiem czemu tutaj dajesz kicka ze snarem na 3-chord gdzie w innych częściach je różnicujesz, raczej trzymałbym się tamtego schematu.
01:05:877 - 01:06:338 - jak powyżej, czemu jeden z nich jest 2 notkowy a drugi 3? zostawiaj 2-chordy.
01:08:184 - tutaj możesz dać jakieś sv typu nagły slowdown.
01:17:646 (77646|2) - daj do 1 żeby odróżnić hihaty od kicków które są ciaśniejsze.
01:21:338 (81338|2) - ^
01:22:838 (82838|1,82953|2) - zamień miejscami, lepiej wchodzi
01:25:030 (85030|2) - jak wcześniej
01:25:953 - polecam taki pattern: (zaznaczone notki są zbudowane żeby pattern był taki jak nieco wcześniej, porównaj z obecną wersją)

01:30:453 - brakuje notki
01:32:415 (92415|2) - itd
01:34:723 (94723|2) - lepiej w 4, notkę wcześniej jakoś przestaw żeby lepiej wyglądała
01:41:300 - możesz dodać tu 2
01:43:607 (103607|3) - daj do 5 a potem 01:43:492 (103492|2,103607|4,103723|2,103838|4) - jedną kolumnę w lewo bo fajny trill sie robi (pasuje muzycznie)
01:49:838 - myślę że tutaj możesz to troszkę mocniej zaakcentować
01:50:877 - tu też zmiana w muzyce, mozna coś urozmaicić
01:57:569 (117569|1,117684|1,117800|0,117915|1) - to aż błaga o [12][12][12][12]
01:58:953 - 01:59:877 - 02:00:800 - itd, nie wiem czemu tutaj znowu robisz takie same chordy zarówno na kick jak i snare, spokojnie możesz dać 3-chordy, nie pogorszy to grywalności tego fragmentu.
01:58:377 - podobnie, możesz tutaj śmiało robić trójkowe 1/4, fragment nabiera koloru
02:05:646 (125646|2) - zaczyna się 02:05:877 - tutaj
02:36:338 - propsy za ten part
02:46:030 - o ile tu rozumiem bo crash
02:47:530 - to imo tutaj lepiej zostać przy 3-chordach, za mocno. Początkowy fragment był dużo mocniejszy a chordy były mniejsze, ten jest stosunkowo spokojniejszy więc chordy nie powinny być tak agresywne.
02:52:838 (172838|1) - jak już to do spacji, [12][12] tutaj nie pasuje. No i tak samo uwaga o 4-chordach jak wyżej.
02:55:607 - 02:56:184 - te mogą zostać 4-chordami, a te: 02:55:953 - raczej 3. Subtelna roznica crasha.
03:02:646 (182646|4) - lepiej w 2
03:04:723 (184723|1,184838|2) - przesuń w prawo, [12] jest zarezerwowane dla kicka
03:05:415 - zły snap
03:06:338 - tutaj proponowałbym zrobić inne sv: takie, że po chordzie bumpuje cię prawie do kolejnego, zamiast tylko mały fragment a dalej normalnie. W praktyce usuń te 1.00, a pozostałe mozesz nieco zmienić. Fajnie to wygląda :D
03:07:261 - 03:09:107 - 03:10:953 - i tak dalej, daj 3-chordy bo słychać snare.
03:24:338 - tutaj jack
03:24:800 - tu lepiej trillem (1313 brzmi dobrze)
04:02:761 - tutaj podobnie jak wcześniej odnośnie SV i 3-chordow.
04:13:607 - zły snap, tu jest 1/12
04:19:492 (259492|1) - nie pasuje do reszty
04:19:607 - tutaj proponuję slowdown. Muzyka prawie się zatrzymuje.
04:20:415 - koniec tego LNa jest dość dziwny, nie pasuje ten moment (ten LN tak naprawdę trwa tam dalej). Skończyłbym go wcześniej, 04:19:607 - tutaj, żeby to jakoś współgrało i bylo latwiejsze do przewidzenia.
04:39:569 (279569|1) - lepiej w 1
04:50:761 (290761|3,290877|2) - za słabe żeby zrobić z tego notki imo.
05:11:877 - dużo lepiej będzie zakończyć te LNy tutaj. Zrobisz tutaj np koniec LNów z [24] i 3-chord na [135] konczacy mape.

Chyba Twoja najlepsza mapa, good luck!
Topic Starter
Janko

_underjoy wrote:

Apeiron
00:00:107 (107|3,569|2) - sugerowałbym w jednej kolumnie bo jeden dźwięk, w 4 albo 5. Racja. Nawet tak było wcześniej ale mimo wszystko dla wygody i balansu wolałem tak ustawić. [/color]
00:00:800 - to jest bardzo słaby hihat, zostawiłbym tylko jedną notkę (na 1 może)
00:02:300 - w końcu dodałeś te chordy, teraz wygląda to bardzo fajnie Ano. Czegoś mi brakowało to dałem
00:08:184 - proponuję zrobić LNa na 1, koniec 00:08:761 - (ewentualnie możesz skończyć go 1/8 wcześniej jeśli chcesz shielda), pasuje do tego basu w tle Coś wykombinowałem. Zobaczymy jak się przyjmie
00:16:492 (16492|4,16607|3,16723|4) - zamień miejscami, żeby zrobić łatwiejsze wejście w trilla na 5454 To mi rujnuje lekko balans więc na te chwilę zostawię
00:17:646 - tutaj pominąłeś dla grywalności 3-chorda, proponuję go dodać w taki sposób: Podoba mi się to ułożenie

widać powtarzalność tego 3-chorda (na identycznie brzmiący dźwięk)
00:21:107 - podobnie LN jak w 00:08:184 Spoko
00:25:723 - proponuję tak: Trochę problematycznie to dla mnie wygląda i nie jest pod pitch co wprowadza lekki chaos bo do tej pory był. Zmienię jak wymyślę coś lepszego xd

00:37:377 - 00:39:223 - 00:40:146 - i tak dalej, skupiłeś się na trójkowym rytmie, tymczasem rytm tu jest bardziej skomplikowany i notek jest więcej. Polecałbym zmapować też te notki, zrobi się ciekawiej plus lepszy flow. Nie za bardzo rozumiem miejsca które zaznaczyłeś. A raczej tych momentów. Moim zdaniem jakbym dodał tam notki to powstałby jednolity fragment co według mnie dodałoby większej monotonności. Inna sprawa jest taka że nie mam konkretnego pomysłu na to "urozmaicenie" by nie wyglądało to nudno.
00:40:261 -
Taki układ chorda (przy tym LN) jest lepiej grywalny. zaznaczylem notki ktore mozesz dodać zmodyfikowałem to bo nie jestem przekonany nad tą notką nad LNem
00:41:184 - tutaj coś jest nie tak, brzmi jakby był tu jeden dźwięk więcej, zerknij jeszcze raz (a polirytm w tym miejscu bardzo chętnie bo fajnie by to się zgrało) możesz mieć rację ale za cholere nie jestem w stanie przy takiej prędkości (nawet przy 25%) usłyszeć ile dźwięków. Wiem że te 2 co są to na pewno a więcej to nie potrafię stwierdzić
01:00:338 - dodaj bo snare Racja
01:02:646 (62646|0,62646|1,62761|3,62761|4) - to powinno być w tych samych kolumnach (jako że pierwsze dwa chordy są na kick a ostatni na snare). Przesunięcie do [12] działa (nie bój się że wszystko na prawej, jest dobrze) Powiedzmy że ta rada nakłoniła mnie do zmian w tym parcie więc daje okejke
01:01:723 (61723|2,62184|3,62646|4,63107|4,63569|3) - itd, nie wiem czemu tutaj dajesz kicka ze snarem na 3-chord gdzie w innych częściach je różnicujesz, raczej trzymałbym się tamtego schematu. dźwięk może i identyczny ale sytuacja troche inna. Nie wiem czy mój tok myślenia jest poprawny ale zobaczy się później jak to będzie
01:05:877 - 01:06:338 - jak powyżej, czemu jeden z nich jest 2 notkowy a drugi 3? zostawiaj 2-chordy. ^
01:08:184 - tutaj możesz dać jakieś sv typu nagły slowdown. To takie troche na siłe by bylo
01:17:646 (77646|2) - daj do 1 żeby odróżnić hihaty od kicków które są ciaśniejsze.
01:21:338 (81338|2) - ^ hithaty (hehe prawie jak kitkaty) tutaj są dla towarzystwa. Główny sens tego patternu nadaje melodia
01:22:838 (82838|1,82953|2) - zamień miejscami, lepiej wchodzi W sumie
01:25:030 (85030|2) - jak wcześniej Tak jak wcześniej
01:25:953 - polecam taki pattern: (zaznaczone notki są zbudowane żeby pattern był taki jak nieco wcześniej, porównaj z obecną wersją) Wykorzystałem w większości

01:30:453 - brakuje notki Dodane
01:32:415 (92415|2) - itd
01:34:723 (94723|2) - lepiej w 4, notkę wcześniej jakoś przestaw żeby lepiej wyglądała Nawet spoko. Poprawione.
01:41:300 - możesz dodać tu 2 Dodane
01:43:607 (103607|3) - daj do 5 a potem 01:43:492 (103492|2,103607|4,103723|2,103838|4) - jedną kolumnę w lewo bo fajny trill sie robi (pasuje muzycznie) Niby pasuje ale wolałem tutaj pójść pod balans
01:49:838 - myślę że tutaj możesz to troszkę mocniej zaakcentować Jakoś zrobione. Mam nadzieję że o to chodziło
01:50:877 - tu też zmiana w muzyce, mozna coś urozmaicić Czy ja wim
01:57:569 (117569|1,117684|1,117800|0,117915|1) - to aż błaga o [12][12][12][12] Jesteś drugą osobą która na to zwraca uwagę więc niech będzie
01:58:953 - 01:59:877 - 02:00:800 - itd, nie wiem czemu tutaj znowu robisz takie same chordy zarówno na kick jak i snare, spokojnie możesz dać 3-chordy, nie pogorszy to grywalności tego fragmentu. bo przez LNy jest mało miejsca a nie widzi mi się robienie 1/2 jacków bo to ujowo wygląda i jest be i fuj. Zresztą... tu od razu się odniosę do tego co jest niżej. Nie daję tutaj 1/4 bo uznałem że odpowiednio "utrudniają" te party LNy. Zresztą idąc coraz dalej muzyka się uspokaja kończąc na samych LNach więc takie spokojne "rozrzedzanie patternów aż do samych LNów wydaje się spoko. A no i jeszcze uważam że dawanie 1/4 tutaj byłoby zbyt monotonne bo to kontynuacja wcześniejszego partu
01:58:377 - podobnie, możesz tutaj śmiało robić trójkowe 1/4, fragment nabiera koloru
02:05:646 (125646|2) - zaczyna się 02:05:877 - tutaj Faktycznie.
02:36:338 - propsy za ten part
02:46:030 - o ile tu rozumiem bo crash
02:47:530 - to imo tutaj lepiej zostać przy 3-chordach, za mocno. Początkowy fragment był dużo mocniejszy a chordy były mniejsze, ten jest stosunkowo spokojniejszy więc chordy nie powinny być tak agresywne.
02:52:838 (172838|1) - jak już to do spacji, [12][12] tutaj nie pasuje. poprawione No i tak samo uwaga o 4-chordach jak wyżej.
02:55:607 - 02:56:184 - te mogą zostać 4-chordami, a te: 02:55:953 - raczej 3. Subtelna roznica crasha.
03:02:646 (182646|4) - lepiej w 2 racja
03:04:723 (184723|1,184838|2) - przesuń w prawo, [12] jest zarezerwowane dla kicka Ok
03:05:415 - zły snap Ale że niby jak. Z której strony? Jakim cudem xD
03:06:338 - tutaj proponowałbym zrobić inne sv: takie, że po chordzie bumpuje cię prawie do kolejnego, zamiast tylko mały fragment a dalej normalnie. W praktyce usuń te 1.00, a pozostałe mozesz nieco zmienić. Fajnie to wygląda :D Ogólnie pomysł w miare spoko ale myślę że to by było za ostre. Wolałem się skupić na czymś łagodniejszym
03:07:261 - 03:09:107 - 03:10:953 - i tak dalej, daj 3-chordy bo słychać snare. ok
03:24:338 - tutaj jack ok
03:24:800 - tu lepiej trillem (1313 brzmi dobrze) zrobiłem to inaczej
04:02:761 - tutaj podobnie jak wcześniej odnośnie SV i 3-chordow. chordy poprawione
04:13:607 - zły snap, tu jest 1/12 poprawione
04:19:492 (259492|1) - nie pasuje do reszty Nie zgadzam się z tym
04:19:607 - tutaj proponuję slowdown. Muzyka prawie się zatrzymuje. Coś zrobiłem. Mam nadzieję że o to ci chodziło
04:20:415 - koniec tego LNa jest dość dziwny, nie pasuje ten moment (ten LN tak naprawdę trwa tam dalej). Skończyłbym go wcześniej, 04:19:607 - tutaj, żeby to jakoś współgrało i bylo latwiejsze do przewidzenia. jakby nie patrzeć... w sumie spoko
04:39:569 (279569|1) - lepiej w 1 kwestia sporna. Pytałem się na discordzie odnoście tego fragmentu. Tidek i Kami stwierdzili że tak lepiej wchodzi
04:50:761 (290761|3,290877|2) - za słabe żeby zrobić z tego notki imo. Usunięte
05:11:877 - dużo lepiej będzie zakończyć te LNy tutaj. Zrobisz tutaj np koniec LNów z [24] i 3-chord na [135] konczacy mape. nie jestem przekonany ale niech będzie

Chyba Twoja najlepsza mapa, good luck! A dzięki. Jak chcesz możesz zrobić trudniejszy diff. Nie obrażę się :v
Dzięki za moda. Gdyby nie twoja propozycja to by tej mapy nie było ^^
MrDorian
No elo omgpolishcirclejerk11111!!!

przenieś sos do tagów, bo nie daje się albumów do sosu :VV

TRIANGLES
01:01:146 (61146|0) - weź to usuń dla comfortability (polski za trudny ;VV )
03:05:415 (185415|0,185473|1,185530|2,185588|3,185646|4,185703|0,185761|1,185819|2) - zły snap, poprawny to 1/6
03:06:165 (186165|2,186165|0,186165|4) - nie powinno być na 1/3 na ostatniej linii? :?
04:39:453 (279453|1,279569|1) - jezu po co ten jack

powodzenia~~
Topic Starter
Janko

MrDorian wrote:

No elo omgpolishcirclejerk11111!!!

przenieś sos do tagów, bo nie daje się albumów do sosu :VV Noo niedopatrzenie moje

TRIANGLES
01:01:146 (61146|0) - weź to usuń dla comfortability (polski za trudny ;VV ) Nie ma potrzeby. Jeżeli nie traktujesz tego jako zwykłego trilla to jest dobrze (ntw dla komfortu sie mówi po naszemu xDD)
03:05:415 (185415|0,185473|1,185530|2,185588|3,185646|4,185703|0,185761|1,185819|2) - zły snap, poprawny to 1/6 Ok
03:06:165 (186165|2,186165|0,186165|4) - nie powinno być na 1/3 na ostatniej linii? :? a wiesz że chyba nawet tak?
04:39:453 (279453|1,279569|1) - jezu po co ten jack Poco to sie nogi noco muflonie. No jak to po co. Bo pasuje xD

powodzenia~~
A dzięki dzięki
Hydria
too much polish in this thread
nice negative offset btw

Your map was flagged yellow so I will be modding 1 diff only ( a rough check at best because spacebar is hard ): )

Aperion
00:01:377 - wouldn't something like this be more accurate (and maybe more comfortable?)


00:02:877 (2877|4,3107|3) - these feel like they're the wrong way around PR wise, might require some pattern shuffling

00:03:569 - more PR stuff:


00:05:184 (5184|1,5300|2) - ctrl-G because 00:04:953 (4953|0,4953|2,5184|0,5184|1) - are the same sounds

00:05:992 (5992|1,6107|3) - same goes for here

00:06:338 -


00:07:261 -


00:09:107 (9107|0,9107|1,9453|2,9453|0) - make these the same as 00:08:761 - because same sounds etc

00:11:415 - something like this would be more accurate but idk if you wanna deal with column 3 that much:


00:16:492 (16492|4,16723|4,16953|4,16953|2,17069|3,17184|4,17184|2,17300|3,17415|4,17415|2,17530|3,17646|2,17646|4,17761|3,17877|4) - that legit looks so uncomfortable to hit, definitely if you're right hand spacebaring

00:25:838 (25838|4,25953|4) - seems a weird place to place your first jack

01:00:338 (60338|2,60338|0,60453|1,60569|0,60569|2,60684|1,60800|0,60915|2,61030|1,61146|2,61146|0,61146|4,61203|1,61261|0,61261|4) - holy fuck what is this dude

01:04:953 (64953|4,65069|4,65184|4,65300|4,65415|3,65415|4,65530|3,65530|4,65646|4) - I guess that's for consistency but wew

01:10:723 (70723|0,70838|1,70953|0,71069|1,71184|0,71300|1,71415|0,71530|1,71646|0,71761|1,71877|0,71992|1) - anchors wew

01:14:646 (74646|4,74761|3,74877|4,74992|3,75107|4,75223|3,75338|4,75453|3,75569|4,75684|3,75800|4,75915|3) - same

01:58:377 - there's 1/4 sounds every so often here you could add notes to

02:44:761 (164761|2,164877|3,164992|2) - wouldn't switching the column placement for these around be better?

03:01:838 (181838|2,181953|1,181953|3,182069|0,182069|2,182184|3,182184|1,182300|0,182300|2,182415|1,182415|3,182530|0,182530|2,182646|1,182646|3) - wew lad

03:51:453 - turn it into [45][12][345], personal preference

gl with the mapset
Topic Starter
Janko

Hydria wrote:

too much polish in this thread hah maybe but easier to catch them on the Polish discord than other mappers
nice negative offset btw

Your map was flagged yellow so I will be modding 1 diff only ( a rough check at best because spacebar is hard ): )

Aperion
00:01:377 - wouldn't something like this be more accurate (and maybe more comfortable?) hmm my version looks better in my opinion


00:02:877 (2877|4,3107|3) - these feel like they're the wrong way around PR wise, might require some pattern shuffling Yep but for balance and comfort I had do this

00:03:569 - more PR stuff: I did it differently


00:05:184 (5184|1,5300|2) - ctrl-G because 00:04:953 (4953|0,4953|2,5184|0,5184|1) - are the same sounds It's not comfortable and balanced in my opinion

00:05:992 (5992|1,6107|3) - same goes for here ^

00:06:338 - Ok


00:07:261 - I modified your proposition


00:09:107 (9107|0,9107|1,9453|2,9453|0) - make these the same as 00:08:761 - because same sounds etc I wrote about this above

00:11:415 - something like this would be more accurate but idk if you wanna deal with column 3 that much: Hmm too much column 3 :/


00:16:492 (16492|4,16723|4,16953|4,16953|2,17069|3,17184|4,17184|2,17300|3,17415|4,17415|2,17530|3,17646|2,17646|4,17761|3,17877|4) - that legit looks so uncomfortable to hit, definitely if you're right hand spacebaring Such part of music... not really possible to do something about it

00:25:838 (25838|4,25953|4) - seems a weird place to place your first jack fixed

01:00:338 (60338|2,60338|0,60453|1,60569|0,60569|2,60684|1,60800|0,60915|2,61030|1,61146|2,61146|0,61146|4,61203|1,61261|0,61261|4) - holy fuck what is this dude hahah xD for me looks good... except maybe... this part 01:01:146 (61146|2,61146|4,61146|0,61203|1,61261|3,61261|0,61261|4) - but I haven't a better idea for it

01:04:953 (64953|4,65069|4,65184|4,65300|4,65415|3,65415|4,65530|3,65530|4,65646|4) - I guess that's for consistency but wew

01:10:723 (70723|0,70838|1,70953|0,71069|1,71184|0,71300|1,71415|0,71530|1,71646|0,71761|1,71877|0,71992|1) - anchors wew

01:14:646 (74646|4,74761|3,74877|4,74992|3,75107|4,75223|3,75338|4,75453|3,75569|4,75684|3,75800|4,75915|3) - same

01:58:377 - there's 1/4 sounds every so often here you could add notes to mmm idk... It doesn't fit for me

02:44:761 (164761|2,164877|3,164992|2) - wouldn't switching the column placement for these around be better? changed

03:01:838 (181838|2,181953|1,181953|3,182069|0,182069|2,182184|3,182184|1,182300|0,182300|2,182415|1,182415|3,182530|0,182530|2,182646|1,182646|3) - wew lad

03:51:453 - turn it into [45][12][345], personal preference

gl with the mapset
Thanks for mod!
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply