community forum

[Rehber - Çeviri] Taiko'da Zorluk Dereceleri Maplemek

posted
Total Posts
7
Topic Starter
Apollon the Red
>>OnosakiHito tarafından orjinal rehber<<

Taiko haritalamasının Kantan ve Futsuu zorluk derecelerinde gittikçe daha çok zorlaştığının duyumlarını almaktayım ve bu bize büyük bir problem olma yolunda ilerleyebilir. Yakın zamanda yeni ranked olan maplerde çok değişik boşluk aralarına ve hiçbir mola olmayan haritalar oyuncuları şaşırtmakta. Genel olarak, bi şarkının ritim zamanlarına birkaç nota koymasını herkes bilir, ve birçok mapper da bunu yapar. Ama bazı noktalarda haritalar da olması gerekenden daha zor olur ve harita gerçek bir haritadan çıkar. Bunun sonucunda yeni başlayan oyuncular kendi seviyelerine uygun haritalar bulmakta zorlanıyorlar. Bundan dolayı da topluluğumuz daha küçük bir kitle haline gelir.

Bu rehber, sizlere hangi haritanın hangi zorluk derecesinde nasıl mapleneceğini ve nasıl efektlere sahip olması gerektiğini gösterecek. Eğer anlamadığınız bir konu varsa OnosakiHito ile veya herhangi bir Taiko BN ile iletişime geçin; bu rehber size karmaşık veya gelişmesi için fikirleriniz olduğu bi rehber olabilir.

Daha fazla zorluk seçeneği barındıran Tasha'nın rehberini bu linkte bulabilirsiniz.

Başlamadan önce Taiko'nun haritalama olayında 'kats' ve 'dons' vardır. Kats size mavi topları, dons ise kırmızıları ifade eder ve baş harfleri genel olarak kullanılır.

Kantan
Kantan, Taiko'ya ilk defa dokunan oyuncuların genel olarak oynadığı ilk zorluk derecesidir. Yeni yeni notalara basmayı öğrenirler ve olabildiğince kolay pattern bulundurmalısınız. Bunu başarabilmek için şarkının müziğinden veya vokalinden olabildiğince(tek başına değil) bağımsızlaşmaya çalışın. Yeni başlayan oyuncular bunları ayırt etmekte zorlanabilir. Genel olarak Kantan için haritalama yaparken 1/1 veya 2/1 nota aralığında haritalama yapın. Kantan haritası, yeni başlayan oyuncuları olabildiğinde sıradaki pattern'lere hazırlar.


:idea:Örnekler
Kaori Nishina - Kaze no Naka ni Su wo Kufu Kotori [Kantan] (tetsutaro)
Dons'ları çok kullanıp Kiai zamanlarında eklenti olarak kats'leri kullanır.
› Yeni başlayanların işi kavraması açısından uzun sliderlar tercih edilmelidir.
› 1/1 olarak, hiçbir pattern 5 notadan uzun değil.

PON & Makino Mizuta - WO AI NI [Kantan] (MMzz)
Monoton patternleri daha çok kullanır.
› 00:02:951 (4) zamanında büyük aralıklar ile kolay basım özelliği kullanır.
Çok boşluk barındırır

Öneriler
Kantan, çok fazla nota barındırmaz, ve 1/1 boşluk ile haritalama sık kullanılmaz.
Futsuu
Futsuu, Taiko'nun ne demek olduğunu, temellerini ve oynanışını kavramış ve bir sonraki adıma hazır olan oyuncular içindir. Ve oyuncular burda 1/2 notalar ve değişik aralıklar ile baş başadır. Ve bunlar, Muzukashii ve Oni'nin temellerini içerir. 2/1 pattern'ler ile birlikte 1/4 ve 1/2 pattern'ler şarkıya göre kullanılabilir. Fakat bunun yanında 1/2 azar azar Futsuu'nun zor derecelerine ulaşmak için kullanılabilir. Böylece haritalama bu noktada önemli olmaya başlıyor fakat aşırıya kaçılmamalı. Bunun anlamı, Futsuu sizin için müziğin ritmini ve vokalini kapsayabilir fakat oyuncuyu bir ileri seviyeye ve yeni pattern'lere hazırlayabilmek için yeterli sayıda 2/1 kapsamalı.
Not: 1/4 notalar hâlâ Muzukashii içindir, fakat Futsuu'da da BPM'in ciddi anlamda düşük olduğu şarkılarda kullanılabilir.

:idea:Örnekler
Motteke! Sailor-fuku [Futsuu] (lepidopodus)
→ 1/2 notalar kullanmıştır
2/1 aralamalar mevcuttur
→ 01:14:305 (8) - Uzun slider.

Halozy - Serenade of Love [Futsuu] (OnosakiHito)
→ 1/2 notalar kullanmıştır
2/1 aralamalar mevcuttur
→ Doublet'lerin formlarından 1/4 mevcuttur. (çok düşük BPM'lerde mümkündür)
→ Ritime uygun haritalama

Öneriler
Eğer bir Futsuu 1/2 notaları kapsayacaksa, bunu aşırı kullanmaktan kaçınmalısınız.
Muzukashii

Muzukashii basit pattern'lerin ve farklı boşluklara sahip notaların üstesinden gelen oyuncuların oynadığı haritalardır. Bu özellikler Kantan ve Futsuu'nun birleşimini Muzukashii'de bizlere sunar, ama daha yüksek miktarda. Patternler daha uzun olur ve boşluklar daha seyrektir. Ek olarak, Muzukashii kısa 1/4, 1/3 ve 1/6 monoton ve kısa patternleri bizlere sunabilir. Kuralların başında ise şunlar var:

Arka arkaya basit ddd/kkk, ddk/kkd tarzı patternler olabilir. Aşırı kullanmaktan kaçının.
kdk/dkd triplet ve diğer çeşitleri ile karışmadığı sürede uzun olabilirler.
1/4 dd/kk ve dddd/kkkk şarkının ritmine göre aralarda kullanılabilir.
Aynı işlem 1/4 ddddd/kkkkk için de geçerlidir fakat tek başlarına olmalıdırlar. (Diğerleri ile arka arkaya değil)
1/6'ları 3/4'lerden oluşan şarkıların arasına ek olarak ritim uygun oldukça koyabilirsiniz fakat aniden 1/2 ve 1/4 bölümlerin arasına 1/6 yer :idea:Örnekler


Takamitsu Yoko - Angel Dream [Muzukashii] (Ra-s)
→ Kısa 1/2 patternler barındırır.
→ 4/1 aralığı ile haritalanmıştır.
→ 1/4 belirmesi daha çok boşluğa imkan tanıyor.
→ Daha çok tek başına beliren 1/4 5'li notalar barındırır.

Nami Nakagawa - DON'T CUT [Muzukashii] (lepidopodus)
→ Arka arkaya dizilmiş en çok 1/4 tripletleri barındırır.
→ Daha çok tek başına beliren 1/4 5'li notalar barındırır.

Öneriler
Normalden daha 1/4 notalama kullanmalısınız. Daha fazla mola ve tutumlu notalar oyuncuyu olabildiğince ileride gelecek patternlere hazırlar. Aklınızda bulunsun, 1/4 notalamalar
5 notadan fazla olmamalı. Birden artan hız ve daha çok notaları önlemelisiniz. Ve unutmayın: Azınlık, daha fazladır. Daha az 1/2 pattern kullanın.
Oni

Oni'ler tecrübeli oyuncular içindir. Genel olarak Taiko'nun en son zorluk derecesidir ve oyuncunun bu zamana kadar öğrendiği herşeyi tek bir haritada karşılar. Haritalamalar, şarkıya uyumlu olmanın yanı sıra nota çoğunluğu barındırır. Bunun anlamı, daha çok grup halinde pattern kullanımıdır. Bu da demek oluyor ki daha fazla 1/4 notalar ve ilk kez 1/6'nın kullanımının izin verildiği zorluk derecesidir.
:idea:Örnekler

>>Çeşitli mapperlar tarafından osu-taiko modunda hazırlanmış Oni'leri görebilirsiniz.<<

Öneriler
Genel olarak istediğiniz herşeyi istediğiniz kadar yapabilirsiniz demek oluyor (haritaya bağlı olarak), fakat yinelemekte fayda var: Azınlık, daha fazladır. Fakat oyuncuların uzun
patternlerden sonra ufak bir mola vermesine müsaade etmeyi de unutmayın.
Inner Oni / Ura Oni
Inner Oni ve Ura Oni Oni'ye eşdeğer bir ekstra zorluk derecesidir. Buradaki önemli nokta ise Oni'den daha zor olmasıdır. Taiko-Set'in daha zor bir zorluk derecesine sahip olma imkânı olduğunda karşımıza çıkar. Bazı zamanlarda, Ura/Inner gerçek "Oni"dir. Oni sadece biraz daha basitleştirilmiş versiyonlarıdır.
Inner ve Ura'nın kelime anlamları atari oyunlarındaki "Gizli" Oni'lerdir.

:idea:Örnekler

Zeami - Music Revolver [Inner Oni] (KanaRin)
Bu mapte Inner Oni "asıl" zorluk derecesidir.
Oni düşük oyuncular için sadece bir eklentidir.


Hatsune Miku - Hatsune Miku no Shoushitsu -Gekijouban- [Inner Oni] (mint_ong89)
Bu mapte Inner Oni "asıl" zorluk derecesidir.
Oni düşük oyuncular için sadece bir eklentidir.

Öneriler
Genel olarak Oni'nin birazcık düzenlenmiş ve zor versiyonudur. Her müziğin buna ihtiyacı yoktur.
Taiko-Set'leri
Şimdi hangi zorluk derecesini nasıl mapleyeceğinizi biliyorsunuz, fakat ne zaman hangisini kullanmanız gerektiğini bilmenizde fayda var.

Taiko'nun ayrılmaz zorluk dereceleri, Kantan, Futsuu, Muzukashii ve Oni'dir ve hepsi birbirine yayılmıştır. Örnek olarak Muzukashii 1/2 ile maplenirken Oni genel olarak 1/4 ritim ile
maplenir. Eğer buna benzer birşey olursa, bir yukarıya çıkma hakkına sahip olup ek olarak Inner ve/ya Ura Oni'yi kullanabilirsiniz.

Inner ve Ura Oni'ler mapset'in tutarlı olması için eklenebilir. Bu sayede Oni'ler, daha zoruna alışkın olmayan oyuncular için Ura'Inner Oni'lerin Oni'den daha zor olduğu zamanlarda
kolay olarak maplenebilir.

Örnekler

Ura/Inner Oni
Oni
Muzukashii
Futsuu/Kantan


Öneriler


:!: Eğer çok fazla zorluk dereceniz var ise Oni'yi ortalığı yatıştırmak için ekleyebilirsiniz. Çok zor yapmayın.
:idea: Eğer zorluk derecelerinizden birisi mapset'i çok kolay veya çok zor yaparsa, ...



...ek olarak bir zorluk derecesi ekleyin. Eğer bu yetersiz gelirse, bir tane daha Ura ekleyin.

Aklınızda bulunsun, zorluk derecelerini her zaman olması gerekenden kolay yapabilirsiniz, ama asla olması gerekenden zor yapmayın.
Kolay Oni'ler iyi oyuncuları Double Time ile çalışır hale getirebilir.

Taiko Guest Difficulty'leri (Mapper = M)

(M1,M1,M2) :arrow:(M1,M1,M2)
:idea: İkinci mapper olarak her zaman hangi zorluk derecesi diğerlerini dengeler diye düşünün. Aynı zamanda başka bir Oni maplenmiş ise ve eskisine benzer ise, Futsuu veya Inner Oni eklemelisiniz.


(M1,M1,M2) :arrow:(M1,M1,M2)
Düşük/yeni oyuncuları bir düşünün. Onlar, bizim topluluğumuzun geleceği, bu yüzden onlara Taiko'da kullanılan biraz daha kolay zorluk derecesi yapın.

:arrow:
Bir şarkı her zaman Oni'ye ihtiyaç duymaz. Düşük zorluk derecelerinde haritalamayı düşünün.
Düşük oyuncuları, onlara kolay zorluk dereceleri ile mutlu edin. Deneyimli oyuncular haritayı kendileri için zorlaştırmak için bazı modlar kullanabilir.


Yeniden kontrol etmenizde fayda var: Taiko BAT'ları

Bir sorunuz olursa bu postun altına yorum atmayı ihmal etmeyin. Veya bana oyun içinden/siteden PM ile ulaşabilirsiniz.
İyi oyunlar.
Shululu
emege saygi +rep

ilk yorum zaaa


guzel olmus rehber
Lesira
Eline sağlık Mete gerçekten çok güzel bir rehber olmuş. Umarım ilgili arkadaşların işine yarar.
Snoopy
Eline sağlık...
-Crying Heaven-
Eline sağlık baya güzel olmuş
zigizigiefe
Eline sağlık Metehan yararlı olmuş.
c0iffure
Eline sağlık çok güzel ^^
Please sign in to reply.

New reply