z queue
GeneralNie umiem ustawiać precyzyjnie offsetu + 60fps w edytorze, ale prawie na pewno jest za późno, spróbuj -10 / -15
Póki co słabo to widze jeśli chodzi o rankowanie
Nie wskazywałem często wszystkich pojedynczych przykładów bo ogólnie brakuje podstaw
EasyDiff do remapu,
1) Na easy trzeba używac jednego DS ciągle, tu widzę na zmianę 1,0 0,8 0,6 i stacki.
2) Design, wynika trochę ze złego użycia DS, ale patterny jak 00:21:997 (2,3) - są dość niechlujne. Także obiekty ktore nie sa bezpośrednio obok siebie czasowo nie powinny o siebie przypadkowo zachodzić, np 00:22:970 (3,2) - . 01:09:663 (4,1,2,3) -
3) Rytm - 00:23:618 (1,2) - pasuje do wokalu niby, ale staraj się używać tylko białych ticków. Do tego praktycznie same 1/1 slidery, używaj więcej 2/1. 01:00:581 (2) - także staraj się używać max jeden repeat na te slidery.
Poprawny easy do podobnej piosenki -
https://osu.ppy.sh/b/745117&m=0recu's normalGeneralnie - za dużo stacków, overlapów, sporo nienaturalnych na taki diff rytmów i niepotrzebnych NC (dawaj nowe combo co dwa takty i nie kombinuj)
00:40:159 (4) - przesuń w dół, prawie offscreen + będzie zahaczał o sporo hp barów
00:57:348 (1,1) - usuń NC
00:59:294 (4) - confusing, poprzednie mają jeden repeat, widziałbym tu raczej 2 x 1/1 slidery
http://puu.sh/qzKyh.jpg01:00:916 (1,1,1) - nope, usuń NC
01:04:159 (1,1,1,1,1,1,1) - nie będę wspominał kolejnych
01:10:808 (3,1,1,1) - nie kombinuj z overlapami, nieczytelne na default skinie
01:28:483 (1,2,3,4,5,6) - zmapuj jak pierwszą zwrotkę, nie mapuj tak synkopowanych (przesuniętych) rytmów na normalach
03:45:348 (1,1) - za blisko spinnera
Pierwsza zwrotka całkiem udana oprócz blanketów, potem zacząłeś kombinować niepotrzebnie, zobacz jak zmapowane są nowe ranked normale do podobnych piosenek
impek's WIP hard1,50 sv do kiai to za duży skok.
Unikaj takich repeatów 01:01:240 (4) - na 1/2, niezręczne
00:24:754 (4,5,6,7) - antijumpy, nie polecam, użyj jednego DS. 00:28:970 (2,3,4,5) - to samo, spacing sugeruje 1/2 wszędzie a są 1/1
HardTo samo co z easy, przekombinowany rytm do samych wokali, dużo pustych miejsc, mapuj główny beat i używaj odpowiednio sliderów do zaakcentowania wokalu. Patterny też nierówne i niezbyt fajnie zrobione, zobacz jak są zrobione nowsze ranked hardy, znowu polecę mapę Natsu bo jest do podobnej piosenki.
HiPat's hyper1) za dużo pustych miejsc, mapuj beat nie same wokale
2)dziwne slidery typu 01:03:186 (3,5) - , 00:42:591 (1) -
3) za dużo kółek pod rząd jak na taki średniej-trudności diff np 00:35:618 (1,2,3,1,2,3,4,1,2,3,4,5,6) -
4) za bardzo wygięte slidery np, 02:10:159 (2,4) - nie wygląda dobrze + psują delikatnie flow
5) zero struktury, jeden pattern 02:23:294 (1,2,3,4,5) - to trójkąt, nastepny to prostokąt 02:24:429 (1,2,3,4,5,6) - przechodzący przez poprzedni pattern, niepotrzebne i forsowane overlapy 02:44:700 (1,2,3,4,5,6) - , nie tworzy to wszystko jednej spójnej całości.
InsaneZnowu za dużo samych wokali, piosenka składa się z większej ilości elementow (bębny, bas, synth etc). Na insane + trzeba się starać mapować jak najwięcej na raz jeśli to jest możliwe, akcentując wokal i inne instrumenty przez zmiane spacingu, kierunku/flow itp. Np 00:46:402 (8) - Pomijanie czegoś takiego na 4*+ to średni pomysł, mogłeś spokojnie użyć 1/4 repeat sliderów , 00:51:835 (6,1) - podobna historia, potem nagle to jednak mapujesz jak 01:06:429 (1,2,3,4,5,6,7) -
00:45:997 (7) - 01:08:051 (2) - etc - nie koncz sliderów na mocniejszych nutkach, te powinny być klikane przez gracza (grane aktywnie nie pasywnie)
Design też do poprawy, potrzeba więcej doświadczenia w robieniu patternów, blankety, równe odstępy między obiektami itp, teraz całość jest dość słaba pod tym względem.
LunaticTroszkę lepiej rytmicznie, ale znowu randomowy spacing i flow, już na samym początku 00:10:645 (1,2,3) - zaczynasz od 1,40 żeby potem dać takie "skupione" coś 00:15:186 (5,6,1,2,3,4) - . Poza tym nie utylizujesz całego ekranu, zaznaczę pierwsze 20 sekund
https://osu.ppy.sh/ss/5835028jak widzisz flow kręci się w jednym miejscu koło środka, musisz być świadomy gdzie gracz się porusza i używać całej płaszczyzny, tutaj zostawiłeś 1/3 nienaruszoną.
00:25:889 (3,4,1) - znowu ignorujesz rytmy 00:29:132 (1,2,3,4,5,6,7) - mimo że ten jest mniej istotny to jest zmapowany
00:44:700 (3) - ten sam problem ze sliderendami
itp itd
Skellen's lunaticNajbardziej ogarnięty diff
Brakuje fajnego designu ale jest w miarę sensowny
Repeat slidery w streamach - staraj się używać "dwustrzałkowców" jeśli chcesz je wstawiać w streamy, np 00:17:781 (8,9) -
http://puu.sh/qzMea.jpgwynika to z tego że te slidery zazwyczaj zaczynają się na mocnym/akcentowanym rytmie a kończą na słabym, przez co następująca po nich nutka jest klikana = bardziej czytelny i naturalny rytm. 00:19:078 (7) - tak samo, itp. Nie musisz też overlapować/uzywać tego samego ds po sliderach, np
http://puu.sh/qzMjS.jpg możesz swobodnie użyć po nich takiego spacingu (ze względu na to jak działają slidery, mają większy rzeczywisty grywalny obszar niż wizualnie by się zdawało) 00:20:375 (3,4) - tak samo możesz je rozdzielić zeby to wszystko lepiej wyglądało i było bardziej fun2play
00:22:970 (2,3) - liniowy flow, staraj się go unikać przy 1/2 sliderach, zwłaszcza że reprezentują one tutaj dość mocne nutki w muzyce. ctrl+G (3), zwiększ spacing itp. Też w przypadku wygiętych sliderów polecam copypaste +rotacje żeby wyglądały podobnie, te są zauważalnie różne co sprawia wrazenie niedbałości 00:27:024 (4,5) - tak samo, etc, 00:28:159 (1,2) - też za blisko siebie itd
Patternom i jumpom brakuje regularności + spacing często przypadkowo strasznie się zmniejsza co jest dość niezręczne, tak jak wcześniej polecam mapę Natsu do
https://osu.ppy.sh/b/745117&m=0Przepson's FineLadyHellPraktycznie te same problemy co poprzednie insane diffy, za dużo pustych miejsc, sliderendy kończące się na mocnych rytmach, słaby design, dziwne slidery,
Momenty typu 00:57:348 (1,2,1,2,3,4,5,6,7) - zaczyna sie refren i zamiast jumpów i większego spacingu zmuszasz gracza do siedzenia w jednym miejscu i klikania dziwnych rzeczy pośrodku żeby potem nagle włączyć jumpy 01:00:754 (1,2,3,4,5,6,7) - , lub 01:04:483 (5,6,7,8) - w nagły kwadrat 01:05:456 (1,2,3,4,5,6) -
Ignorowanie bębnów/rytmów np 01:01:889 (8) - niepotrzebne
01:06:673 (4,5) - bez sensu
01:08:375 (3,4,5,6,7,8) - bez sensu
01:15:835 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - confusing spacing, daj przynajmniej nowe combo na stream,
Także polecam
https://osu.ppy.sh/b/745117&m=0 dla porównania
-------------------
Podsumowując, póki co nie ma opcji żeby jakikolwiek BN się tym zainteresował, potrzeba więcej doświadczenia i podstawowej wiedzy.
Nie wiem czy inni moderzy nie ogarniają, ale przesuwanie pojedynczych obiektów póki co tego nie uratuje. Jeśli coś jest niejasne albo trzeba lepiej wytłumaczyć/pokazać jak zrobić lepiej na przykładzie = PM ingame