forum

[REHBER] Skin Yapımı

posted
Total Posts
31
Topic Starter
Ecarnage
REHBERİ ŞUANDA BAŞTAN HAZIRLAMAKTAYIM. (05.04.2018)
ÇOĞU RESİM LİNKLERİ KIRILMIŞ, YENİ VERSİYONLA UYUŞMAMAKTADIR.

Biraz zaman alabileceğinden eğer sorularınız var ise bana özelden yazabilirisiniz, anlayışınız için teşekkür ederim.




Bir skin yapmak istiyorsunuz, nereden başlanacağı hakkında fikriniz yok yada yardıma ihtiyacınız var. Sizler için Türkçe rehber hazırladım. İhtiyacınız olan şeyler;
  1. Öncelikle transparan resimleri destekleyebilen bir programa ihtiyacınız olacak, örneğin Photoshop, GIMP vb. (Ben genelde photoshopu öneriyorum.)
  2. Skin.ini text dosyası. (Aşağıda açıklanıyor)
  3. Osunun orijinal skin dosyası (Neler yapabileceğinizi görmeniz için)
  4. Biraz sabır ve zaman. :D


Skin.ini hakkında


Skin.ini

[General]


  1. - Name: Skininizin adı, yanına versiyonunu da ekleyebilirsiniz. (Ecarnage+v.2..)
  2. - Author: Skini yapanın ismi, eğer toplama bir skin yaptıysanız various artists yazabilirsiniz ya da - ile boş bırakabilirsiniz
  3. - Version: Skin versiyonu, önemli bir bölümdür, biz şuan osunun 2.5 olan versiyonunu kullandığımız için 2.5 olarak doldurmanızı öneririm. Latest olarak da doldurabilirsiniz ama peppy oyunda herhangi bir değişim yaptığında ona göre uyarlanacaktır, bazı bozulmalara sebep olabilir, çok önermem.
  4. - SliderBallFlip: 0/1 geri dönen sliderlarda dönme noktasına vardığınızda sliderball'ın ne yapacağına karar verir. 0'da sabit kalır, 1'de hareket eder;
    SliberBallFlip: 0

    SliderBallFlip: 1
  5. - CursorRotate: 0/1 Kullandığınız çoğu skinde bu 0'dadır. Eğer 1 yazılı ise cursor kendi etrafında yavaş yavaş dönme hareketi yapar. (boş bıraktığınızda bile.)
  6. - CursorTrailRotate: 0/1 Cursorunuzun arkasından gelen kuyruk/ışıltı için aynı ayardır. (CursorRotate)
  7. - CursorExpand: 0/1 Bir tıklama yaptığınızda cursorunuz azıcık büyür ve çektiğinizde eski haline geri döner. 1 ise böyle olur 0'da ise aynı kalır.
  8. - SliderBallFrames: Sliderball'ın ister animasyonsuz sadece 1 elementten oluşabilir, isterseniz animasyonlu (orjinal skindeki gibi dönen bir top) element olabilir (her animasyon için ayrı resimler gereklidir.) Animasyonun sağlanması için ne kadar resim varsa o sayıyı girersiniz, eğer yoksa 1 giriniz. Çoğu skinde animasyonlu sliderball kullanılmaz.
  9. - HitCircleOverlayAboveNumber: 0/1 1 yazılı ise sayılar hitcircleoverlay elementinin altında belirir.
  10. - SliderStyle : 1/2 Sliderın görüntüsünün nasıl olacağına karar verir; (Genelde 2 daha çok beğenilir.)
    SliderStyle: 1

    SliberStyle: 2

[Fonts]


  1. - HitCircleOverlap: Circlelarda belli bir süre sonra üzerindeki sayılar 10,11,12.. olmaya başlar, eğer sayı değilde skininizde nokta tercih ediyorsanız noktalar çift nokta olmaya başlarlar, pek de hoş durmaz açıkçası, bunu düzeltmek için kullandığımız nokta pngmizin pixel boyutlarına bakıyoruz (eşit olması lazım 40x40 gibi) boyutu ne ise yazıyoruz ve çift nokta problemi ortadan kalkıyor.

[Colours] - Renkler.


  1. - Combo colors hitcircle'ların renklerini belirlersiniz (Doğru hatırlıyorsam 8-9 fark renge kadar ayarlayabiliyorsunuz.), RGB paleti kullanılır,
    Combo1: ?,?,?
    Combo2: ?,?,?
    Combo3: ?,?,?

    Burada renk kodu işimize yaramaz, bizim ihtiyacımız olan R,G,B olanlar. Örneğin Combo1: 255,0,0 kullanırsanız kırmızı hitcircle elde edersiniz.
    Photoshopunuz vb programınız yoksa internetten bile bulabilirsiniz RGB kodlarını.
  2. - SliderBorder: ?,?,? Slider'ın kenar rengini belirler.
  3. - SliderTrackOverride: ?,?,? direk slider'ın rengini değiştirmenize yarar, 0,0,0 siyah slider elde etmenizi sağlar.
  4. - MenuGlow: ?,?,? Sadece Osu! supporter'ınız var ise görünür Menüde osu! logosunun etrafındaki parlaklığın rengini belirler.

[CatchTheBeat]


  1. - HyperDash: ?,?,? Hızlanma meyvesini yakalayıp hızlandığınızda tabağınızın arkada bıraktığı izin rengini belirler.
  2. - HyperDashFruit: ?,?,? Hızlanma meyvesinin rengini belirler. (orijinalinde kırmızıdır)


HD Skinler hakkında


HD skin yapmak istiyorsanız her bir elementin genişlik ve yükseklik bakımından 2 kat büyük bir versiyonunu yapmanız gereklidir. örn;

  1. Büyük versiyonlara "@2x" eklenmesi zorunludur.
  2. Bazı bilgisayar desteklemeyebilir.
  3. Boyutu çok daha fazla olur.
  4. Ama oyun içinde rahatça fark yaratabilir.


Skin Elementleri


Approachcircle
Approachcircle.png
Hitcircle rengi ile aynı renkte olur, yaparken beyaz veya gri tonlarında yapmaya özen gösterin. (renkli yaparsanız rengini değiştiremiyor.)

Hitcircle ve Hitcircleoverlay
hitcircleoverlay + (altına) hitcircle + sayılar = oluşan görüntü

hitcircleoverlay rengini skin.ini ile değiştiremezsiniz, gerçi bu hali daha iyi. Renkli ve yaratıcı bir şey oluşturmak istiyorsanız kendiniz photoshop vs ile müdahele edersiniz.

Sayılar vb elementler
Default-0.png,Default-1.png,Default-2.png,Default-3.png,Default-4.png,Default-5.png,Default-6.png,Default-7.png,Default-8.png,Default-9.png ;




score-0,score-1,score-2,score-3,score-4,score-5,score-6,score-7,score-8,score-9
score-comma.png = virgül ,
score-dot.png = nokta .
score-percent.png = yüzde %
score-x.png = X



Bir map bitirdiğinizde ranking panelinde, oyun içinde her yerde gereklidirler.

Cursor ve cursortrail
cursor.png cursortrail.png


Cursorları yaparken oyun içi rahatça görünebilir olmasına dikkat edin. cursortrail istemiyorsanız boş bir png kullanabilirsiniz.

300,100,50,X

Bazı insanlar 300leri boş pngler ile yer değiştirir, böylece oyun içi daha rahat oynanır.

A,B,C,D,S,SS

Bir büyük bir küçük halleri gereklidir, boyutlarını fazla küçük yapmamaya çalışın, isterseniz bazı skinlerde görüldüğü gibi yanlarına chibi vb karakterler bile ekleyebilirsiniz

Countdown
count1.png, count2.png, count3.png, go.png, ready.png

Countdown bir mape başlamadan önce 3,2,1 olarak sayım yapar ve ardından are you ready? go! yazıları çıkabilir. çoğu skinde boş pnglerle yer değiştirilir.

Menu-back ve Play-skip

- menu-back.png
- play-skip.png

isteğe göre ikiside animasyonlu olabilir, her ayrı resimin sonuna -1,-2 şeklinde yazı eklenmesi gereklidir.

Menu button background



- menu-button-background.png çok fazla transparan yapmayın, üzerindeki yazıların okunmasını zorlaştırabilir.

Pause - Fail ekranı
- fail-background = faillediğinizde çıkacak olan resim. .png uzantılı olmalıdır.
- pause-overlay.png = oyunu durdurduğunuzda oluşur. arkaya resim koyacaksanız mutlaka .png uzantılı olmalıdır, yoksa resimler çıkmayabilir.
- pause-retry.png
- pause-back.png
- pause-continue.png
elementlerini de yapmanız gerekir.


Ranking panel
Default sayılar ve score sayıları, noktalar,virgüller,100ler ve 50ler,A vs rankları hepsi burada - ranking-panel.png ile birleşirler. bunun yanında
- ranking-accuracy.png
- ranking-perfect.png
- ranking-maxcombo.png
- ranking-replay.png
- ranking-retry.png
de oluşturmanız gereklidir.


Score bar


Score bar benim yaparken en zorlandığım elementlerden bir tanesidir.
2 parçaya ayrılırlar;
- scorebar-bg: scorebar-colour'un önüne gelir, etrafını saran parçadır.
- scorebar-colour: oynayışınıza göre düşen,yükselen parçadır.

Section pass - Section fail
oynayışınıza göre eğer kötü veya iyi oynadıysanız arkasında ona göre bir ses dosyasıyla breaklerde önünüze çıkan resimler.
- Section-fail.png
- Section-pass.png
istediğiniz büyüklükte yapabilirsiniz.

Mod icons

+ burada belirtmediğim - selection-mod-key4/5/6/7/8 - osu!mania modları da bulunmaktadır.

Spinner elementleri

Spinner benim skin yaparken en sevmediğim kısımdır gerçekten, oyunda belirmez, boyutları tutturamam, saçma sapan birşey olur. Pek fazla da bilgim yoktur. Spinneri oluşturan elementler;
-Spinner-approachcircle.png - Approachcircle ile aynı mantıkla çalışır.
-Spinner-background.png - Çoğu skinde boş png ile değiştirilir,
-Spinner-circle.png - Spinner'ın dönen kısmı.
-Spinner-clear.png - Spinner'ı yeterince çevirdiğinizde kenardan fırtlayan clear! yazısı
-Spinner-metre.png - Genelde boş bırakılır ya da çevirdikçe ortaya bir resim ortaya çıkar, asıl işlevi spinner'ın clear kısmına ne kadar kaldığını göstermektir.
-Spinner-osu.png - genelde boştur, clear!'dan sonra çıkar.
-Spinner-rpm.png - Spin per minute yazısının etrafını kaplayacak kısımdır.

-Spinner-spin.png - genelde boş olur, spin! yazısı çıkar.

Slider elementleri

slider'ı takip ettiğiniz yuvarlak/element = sliderb.png
etrafında çıkan çember = sliderfollowcircle.png
isteğe göre animasyonlu olanları vardır.


dönüş noktası yuvarlak ve parlak şekilde tasarlanmış bir skin. ve slider'ın sonunda hitcircle yok. Cuttingedge versiyonunda artık sliderend'i hitcircle gibi kendinize göre tasarlayabiliyorsunuz. yeni eklenen elementler;
- sliderendcircle.png
- sliderendcircleoverlay.png

isterseniz cuttingedge versiyon olmadan da sliderların sonunu boş bırakabilirsiniz ama yöntem karışıktır, ayrı ilgilenebilirim

Followpoint

circle'dan circle'a takip eden follow pointler, çoğu skin dosyasında bazıları boş oluyor bazıları dolu, yada aralıklı, onun sebebini hala çözebilmiş değilim ama her türlü sorunsuz çalışıyorlar.

Menü arkaplanı

sadece supporter olanlar menüye arkaplan koyabilir, herhangi bir resmi menüdeyken osuya sürükleyip bıraktığınızda arkaplanınız hazır oluyor.

Zorluk yıldızları


dosyada star.png olarak kaydedersiniz

warning arrow

play-warningarrow.png renkleri değiştirilemez her türlü kırmızı olarak çıkarlar. oynarken break'den çıkarken sizi uyarmak için kenardan fırtlarlar, oyunu durdurmuşsanız yön tuşlarıyla yukarı aşağı yaparsanız kenarlardan çıkarlar.

Menü butonları

-over yazılı olanlar farenizi üzerine getirdiğinizde çıkarlar.

Mode seçme kısmı

İsterseniz bu kısma resim koyabilirsiniz ama uğraşması biraz zordur, ben gereksiz bulurum. Sırasıyla üstten alta doğru bu sırada giderler;
- mode-mania-med.png
- mode-fruits-med.png
- mode-taiko-med.png
- mode-osu-med.png


Işıltılar


star2.png
muhtemelen bunları sadece osunun orijinal skininde görmüşsünüzdür çünkü çoğu skinde boş pnglerle yer değiştirirler, map kiai kısmına girdiğinde çıkar parlamaya başlarlar, dikkat dağıtır genellikle.


CTB Elementleri


CTB Meyveleri

okunaklı olması şartıyla meyvelerinizi istediğin şekilde tasarlayabilirsiniz hatta yerine normal resim bile koyabilirsiniz.

CTB Ryuuta
şuanki osu versiyonunda skinler 3 ayrı meyve tabağı destekleyebiliyor
1- fruit-catcher-idle.png = normal tabak
2- fruit-cather-fail.png = misslediğinizde
3- fruit-cather-kiai.png = kiai moduna girdiğinizde

eğer 3 tane ile uğraşamam diyorsanız tek bir tane fruit-ryuuta.png tutabilirsiniz.
ryuutaların genişliği 305 pixelden fazla olmamalıdır.


Taiko Elementleri


Pipidon


Taiko maskotudur, Ctb ryuutanın 3 değişik hali vardır ama taikonun 4 tanedir, animasyonlanabilir.
- pippidonclear
- pippidonidle
- pippidonfail
- pippidonkiai

Taiko Hitcircleları
- taiko-bar-left.png
Taiko butonlarının altındaki kısımdır. (mor kısım) Sol taraftır.


- taiko-drum-inner.png = kırmızı
- taiko-drum-outer.png = mavi
Bastığınız notalar.


- taiko-bar-right.png = Basacağınız yuvarlakların geldiği kısımdır. (Sağ taraf)
- taiko-bar-right-glow.png = kiai moduna girdiğinde parlayınca görünecek halidir.



- Taikohitcircle.png ve Taikohitcircleoverlay.png
standart'ın hitcircle ve hitcircleoverlay'ı ile aynı mantıkta çalışırlar. tek farkı overlay'e animasyon eklenebilir.


- Taikobigcircle.png ve Taikobigcircleoverlay
üstteki ile aynıdır ama büyük hitcirclelara uygulanır.

- Taiko-roll-end.png ve Taiko-roll-middle.png = Taiko sliderıdır. taiko-roll-middle slider'ın boyuna göre uyarlanır, bu yüzden genişliği 1 pixel olmalıdır.

Taiko 300,100,50
- taiko-hit0.png
- taiko-hit100 & taiko-hit100k
- taiko-hit300 & taiko-hit300g & taiko-hit300k
standartın 100,50 ve 300leri ile aynı mantıktadır.

Taiko slider fail
- Taiko-slider.png ve Taiko-slider-fail.png
taikonun üst tarafında yer alırlar, ileriye doğru hareket ederler, desenini yaparken dikkat ederseniz güzel şeyler ortaya çıkar.
Taiko-slider :

Taiko-slider-fail :


Mania Elementleri


Eklenecek...

Hitsoundlar - Sesler


Eklenecek...
Welcome to osu - see you next time
Eğer supporterınız var ise bunları değiştirebilirsiniz.
- Welcome.wav
- seeya.wav


Sosis Slider / SliderEndsiz Slider Yapımı


Rehber1 (2.5 Versiyonu)
Öncelikle kullandığınız ya da değiştirmek istediğiniz skinin dosyasından hitcircle & hitcircleoverlay dosyalarımızı alıp photoshopta açıyoruz. (kullandığınız program herneyse, ben burda örnek olarak photoshopu verdim.)Hitcircleoverlay'ı kopyalayıp hitcircle'nın üzerine yapıştırdığımızda oyunda elde ettiğimiz görüntü meydana çıkıyor, bizim de ihtiyacımız olan şey bu. Kısacası oluşturduğumuz yeni elementi hitcircleoverlay-0 olarak kaydedip hitcircle ve hitcircleoverlay dosyalarını boş pnglerle yer değiştireceğiz.

Oluşturduğumuz yeni elementte bir nevi hitcircleoverlay olduğu için ve hitcircleoverlayların renklerini değiştiremediğimiz için kendimiz müdahale ediyoruz, ben rengi mavi yapmak istedim.

ve kaydediyoruz. (hitcircle & hitcircleoverlay'ı boş pnglerle yer değiştirmeyi unutmayın.)

skin dosyamızda böyle görünmeleri gerek.

Şimdi de skin.ini dosyamıza bir kaç gerekli şey yazmalıyız; (renkleri kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. RGB renkleriyle ilgili bilgi için yukarılara göz atın.)

Ve son olarak oyun içinde böyle görünecek;


Rehber2 (CuttingEdge versiyonu)
bu versiyon için yapmanız gereken tek şey 2 tane boş png bulup
sliderendcircle
sliderendcircleoverlay

olarak kaydetmek :) Böylece birden fazla combo renklerini de korumuş olursunuz.


.OSK Dosyası hazırlama



Export'a bastığımızda oyunumuz kısa süreliğine donabiliyor ondan sonra eski haline geri dönüyor ve sizi klasöre yönlendiriyor, oyunu kapatıp açmayın.
Skininizi .rar dosyası olarak da paylaşabilirsiniz.
Shululu
Teşekkürler , iyi forumlar emeğe saygı +rep
Fl4ndre Scarlet
Hayırlı olsun :3

Bu konuyu bekliyordum :D zaman zaman yardım ederim sanırım
Wisakedjak
Konu sabitlendi.

Skinler ile ilgili bütün sorularınızı da bu konu altında sorabilirsiniz.
Fl4ndre Scarlet
Konu sabitlenmiş h.o

HyperDashAfterImage: Bu element CtB de dashi uyguladıktan sonra çıkan izin rengidir. Genelde kırmızı renktedir. Ben şu renkleri kullanmaktayım.

"HyperDashAfterImage: 0,0,0,0"

Taiko elementleri:


pippidonclear, pippidonidle, pippidonfail, pippidonkiai bunlar taiko karakterinin elementidir.


taiko-glow kiai modunda çıkan ışıktır.
taiko-drum-inner kırmızı notayı çalar.
taiko-drum-outer mavi notayı çalar.
taiko-flower-group 50 komboda (böyle hatırlıyorum) çıkan taiko karakterinde çıkan çiçektir.
taiko-hit0 miss yaptığında çıkan elementtir.
taiko-hit100 100x çaktığında çıkan elementtir.
taiko-hit100k 100x ile kombo bitirince çıkan elementtir.
taiko-hit300 300x çaktığında çıkan elementtir.
taiko-hit300k 300x ile kombo bitince çıkan elementtir.
taikohitcircle bu taikoda notaları çaktığınız yerdir.
taikohitcircleoverlay bu taiko dairesinin kaplamasıdır.
taikobigcircle büyük notanın kaplamasıdır.
taiko-bar-right notaların geldiği bardır
taiko-bar-right-glow kiai modudur bu önceki barın. Fakat daha parlak olduğu için dikkat dağıtma ihtimali bile olabiliyor (:D)
taiko-bar-left Taiko davulunu çaldığınız bardır.
taiko-slider Bu üstteki resimdir (böyleydi sanırsam) istediğiniz resmi koyabilirsiniz fakat 776x162 yi geçmesin lütfen.
taiko-slider-fail Bu aynı şeyin fail versiyonu renkler daha soluktur.
spinner-warning Bu taikoda spinner uyarısıdır.

"welcome" ve "seeya" supporterlara özel ses dosyalarıdır." Welcome to osss" ve "See you next time" ses efektini düzenleyen dosyalardır.
Pati
nays
Cuneyt Arkin
Gayet başarılı. Elinize sağlık.
yakoyamon
Hocam ellerine sağlık güzel olmuş...
IIIDaHaKaIII
eline sağlık cınım
UnderminE
Yaaa çok tatlı bu yerim <3 Zevkine Photoshop'la uğraşan biri olarak böyle bir şeye ihtiyacım vardı skin.ini konusunda, çok teşekkürler <3
DAYWALKER
Yeni başlayanların da, bu işe uzun zaman harcayanların da rahatlıkla kavrayabileceği bir rehber olmuş.

Emeğe saygı +rep
Topic Starter
Ecarnage
Teşekkür ederim herkese
Tolunayında yardımıyla taiko'da gerekli elementleri ekledim,
şuan osumania skin.inisinin mantığını anlamaya çalışıyorum onu da kısa sürede ekleyeceğim,

sosis slider'lı skin yapma videosu yada resimli anlatım da koyacağım :D
Chingyy
SOSİS SLİDEEER :) :) :) :) Gayet güzel olmuş ece (tişikkirler sipirmin) ++
BeerBender
This message was created for the sake of Ecarnage's precious labor and skills.

The End
Benvora
Teşekkürler eline sağlık ^o^
Reha
Gg ece (y)
Xlyana
w
Topic Starter
Ecarnage
Teşekkürler herkese, elimden geldiğince mania mantığını da anlamaya çalışıyorum yakında güncelleyeceğim :) isterseniz siz de yardımda bulunabilirsinz
Shirai Kuroko
ıyyy

Edit :
GİBİ BİR REHBER
BeerBender

Rose Quartz wrote:

ıyyy

Edit :
GİBİ BİR REHBER
Bir Shirai Kuroko geçti buralardan
Topic Starter
Ecarnage

Rose Quartz wrote:

ıyyy

Edit :
GİBİ BİR REHBER
ismini söyle bana ismini

boz ayı mısın kutup ayısı mı yoksa panda mı karar ver
SyrooX
naysü naysüüüüüüüüüü
Kshiya
d
Topic Starter
Ecarnage

Kshiya wrote:

yav knklar hani bazı maplerde 4-5 renk olur ya, işte ben sadece tüm maplerde 2 renk olmasını istiyorum nasıl yapıyoruz onu
9 renge kadar skin.ini dosyanda
Combo1:
Combo2:
(...)
olarak gidiyor, onların sadece 2 renk olmasını istiyorsan 2 tane kalıncaya kadar diğerlerini sil, renk kodlarını da değiştirirsin
Paldilas
Şu slider ların sonunu nasıl boş bırakıcaz her şeyi denedim yapamadım ??
Topic Starter
Ecarnage

Paldilas wrote:

Şu slider ların sonunu nasıl boş bırakıcaz her şeyi denedim yapamadım ??
Sorununu biraz daha açıklayabilir misin?

Bu rehber en son 9 ay önce güncellendi, oyunun skin.ini kodları az da olsa değişmiş olabilir
oyunla artık ilgilenmiyorum ama belki bakarım
Paldilas
cuttingedge olmadan da slider ların sonunu boş bırakma gibi bir şey idi sanırsam bir türlü yapamadım
Tilki_Selim
Bazı skinlerde cursor her clicklediğinde büyüyüp küçülüyor buda dikkatimi dağıtıyor :cry: bu özelliği nasıl kaldırırım bilen yardımcı olabilir mi plss
HakoFixed

Tilki_Selim wrote:

Bazı skinlerde cursor her clicklediğinde büyüyüp küçülüyor buda dikkatimi dağıtıyor :cry: bu özelliği nasıl kaldırırım bilen yardımcı olabilir mi plss
Eğer ayarlardan bulamadıysan skinin kendi özelliği olması gerek. O efekt'in olmadığı skin ile olanının dosyalarını karşılaştırarak bulabilirsin.
Reha
-
ercm_1907
abi peki hani skin ssleri olur ya çıt çıt onları nasıl yapacaz
Please sign in to reply.

New reply