forum

Fall Out Boy - I Don't Care

posted
Total Posts
108
show more
[Dellirium]
Тогда хитрый план такой: ждём первого апреля и ранкаем (аппруваем) как «тролл мап», а потом всем станет пофиг, и никто не анранкнет её обратно, потому что карта-то нормальная.
Stefan

Aleks719 wrote:

Dellirium, impossible to make it ranked as is. Any ideas?
why?

Edit: Well.. actually I just find that the invisible Score numbers are causing problems. The Hitbursts are imo fine (and I am a noob player)
[Dellirium]
Кстати, а по какому конкретно пункту в [[RC]] сейчас карта не проходит?
Topic Starter
Aleks719

[Dellirium] wrote:

Кстати, а по какому конкретно пункту в [[RC]] сейчас карта не проходит?
в теории - всё ок.
на практике - 1й же неадекватный бат (а мы знаем таких) скажет "втф, римув ит райт нау"
[Dellirium]
Тыкаем его в правила, спрашиваем, по каким критериям не проходит. Говорим, что не смотря на всё, карта идёт в аппрув. Ищем другого бата.
Надо как-то так. Да и тем более у тебя какой-никакой авторитет есть, ты можешь немного надавить на них.
[Dellirium]

Aleks719 wrote:

Dellirium, impossible to make it ranked as is. Any ideas?
Put it in Loved state!
Namki
привет, увидел тебя в модрексе, решил поделиться мнением.

[Normal]
  1. 00:53:718 (3) - такое вроде даже в рц внесли, лучше избавиться от трех репитов и поставить один репит со слайдером. Как-то лучше музыку выражает тут, припев всё-таки.
  2. 02:41:479 (1) - еще вот со спиннерами там что-то опять в рц. Надо, чтоб побольше было времени после спиннера. Для нормала это где-то 2/1 для такого бпма.
  3. 01:54:017 (4) - в предыдущем киае ты это поставил на белый тик (00:53:270 (2) - ), странности. И дальше там тоже пару таких моментов, в которых ты мапаешь под вокал, что не очень хорошо вписывается в общий ритм и структуру тбх
[Hard]
  1. 00:00:435 (1,2) - за этим есть громкие ударные (например 00:00:435 - / 00:00:584 - / 00:00:733 - и так далее), а есть глухие (например 00:01:181 - / 00:01:629 - / 00:02:076 - ) я предлагаю на глухие поставить серкл, по ритму выйдет что-то такое.
  2. 00:05:360 (6) - вот это можно сделать слайдером потому, что есть очень сильный вокал. Сейм тут 00:12:524 (6) - . И там дальше тоже встречается такое.
  3. Немного странный брейк 00:12:972 - , по мне он не очень туда вписывается.
  4. 01:44:912 (4) - по мне немного недостаточно там сильные звуки, чтоб делать кликабельный, мб слайдер вместо 01:44:763 (3) - , выглядит прикольно.
  5. 02:14:315 - ну а тут ты делаешь вообще некликабельный такой звук, странно это.
  6. 03:11:778 - / 03:11:927 - явно же инструментал, имо ты зря скипаешь это, там же такой разгон в музыке идет, грех не замапать.
  7. 03:15:061 (3) - вот тут все 3 звука (03:15:061 - / 03:15:211 - / 03:15:360 - ) одинаковые по силе, но этот 03:15:061 - ты выделяешь как-то больше, делая на нем акцент, но там нет же ничего такого, что стоило бы выделять. Я б даже сказал, что 03:15:211 - сильнее остальных, именно его надо было выделять.
Всё, есть вещи по мелочи, которые, скорее, не очень выглядят из-за того, что карта не очень новая, но это всё фигня.
Крутая мапка, удачи с ранком!
Hectic
Наткнулся на просьбу о моде в #modreqs

i don't care:
  1. 00:12:972 - уверен, что пропускать пару тактов имеет смысл в данном случае? 00:15:658 - тут еще такие ударные, было бы круто их показать, а так просто пустота, кажется неестественным. Здесь то же 01:13:420 -
  2. 00:26:703 (9,10) - не очень понятно зачем тут сделан такой густой ритм
  3. 01:36:554 (1,2,3,4,5,6) - это немного.. режет глаз.

    Сложно сказать, что что-то не так, так как карта построена на простом принципе, и этот принцип хорошо работает
i care:
  1. Так как это самая низкая сложность в мапсете, в ней дс должен быть постоянен (а аимод говорит, что здесь это не так), как и св (хотя не уверен нужно ли поправлять св в данном случае, так как его изменения практически не заметны
  2. 00:08:046 (5,2) - мне кажется они некрасиво соприкасаются
  3. 00:45:211 - хотелось бы чтобы интенсивная часть песни начиналась с кликабельного объекта
  4. 01:19:688 (3,4) - мне кажется такие вещи сложно читать новичкам
  5. 01:53:270 (3,4) - учитывая каким ритмом ты пользовался ранее, это может стать неприятным сюрпризом. Может стоит показать такой ритм ближе к началу песни, чтобы избежать проблем с прочтением? Или сделать так же, как и в прошлом припеве
  6. 02:41:479 (1,1) - рк говорит что в нормалах кд у спинеров минимум 2 бита
  7. 02:58:046 (2,3) - такой ритм хоть и сложно предугадать, но он кажется более подходящим

    Было бы круто, если бы ритм было более постоянным, эта сложность, по сути, должна быть удобна для новичков, потому не стоит нагружать их внезапными решениями типа 2/3 гапов, если начал с 1/1, то пускай так дальше будет, хотя лучше оставить другие (не 1/1), но так же добавить их и в начале, чтобы они не были большим сюрпризом на контрасте с постоянными 1/1
Надеюсь чем-нибудь помог
Topic Starter
Aleks719

Namki wrote:

привет, увидел тебя в модрексе, решил поделиться мнением.

[Normal]
  1. 00:53:718 (3) - такое вроде даже в рц внесли, лучше избавиться от трех репитов и поставить один репит со слайдером. Как-то лучше музыку выражает тут, припев всё-таки. не нашёл такого в рц, в любом случае, даже если есть, мапа старше этого правила.
  2. 02:41:479 (1) - еще вот со спиннерами там что-то опять в рц. Надо, чтоб побольше было времени после спиннера. Для нормала это где-то 2/1 для такого бпма. ок
  3. 01:54:017 (4) - в предыдущем киае ты это поставил на белый тик (00:53:270 (2) - ), странности. И дальше там тоже пару таких моментов, в которых ты мапаешь под вокал, что не очень хорошо вписывается в общий ритм и структуру тбх да

[Hard]
  1. 00:00:435 (1,2) - за этим есть громкие ударные (например 00:00:435 - / 00:00:584 - / 00:00:733 - и так далее), а есть глухие (например 00:01:181 - / 00:01:629 - / 00:02:076 - ) я предлагаю на глухие поставить серкл, по ритму выйдет что-то такое. это ж вводные слайдеры, куда сразу такие ритмы-то?
  2. 00:05:360 (6) - вот это можно сделать слайдером потому, что есть очень сильный вокал. Сейм тут 00:12:524 (6) - . И там дальше тоже встречается такое.
  3. Немного странный брейк 00:12:972 - , по мне он не очень туда вписывается. Пока оставлю
  4. 01:44:912 (4) - по мне немного недостаточно там сильные звуки, чтоб делать кликабельный, мб слайдер вместо 01:44:763 (3) - , выглядит прикольно. лады
  5. 02:14:315 - ну а тут ты делаешь вообще некликабельный такой звук, странно это. лады
  6. 03:11:778 - / 03:11:927 - явно же инструментал, имо ты зря скипаешь это, там же такой разгон в музыке идет, грех не замапать. лады
  7. 03:15:061 (3) - вот тут все 3 звука (03:15:061 - / 03:15:211 - / 03:15:360 - ) одинаковые по силе, но этот 03:15:061 - ты выделяешь как-то больше, делая на нем акцент, но там нет же ничего такого, что стоило бы выделять. Я б даже сказал, что 03:15:211 - сильнее остальных, именно его надо было выделять. вот тут ничего не понял, хс одинаковые, громкость тоже, только киай обрубил, чтоб фонтан сделать

h4d0uk3n1 wrote:

i don't care:
  1. 00:12:972 - уверен, что пропускать пару тактов имеет смысл в данном случае? 00:15:658 - тут еще такие ударные, было бы круто их показать, а так просто пустота, кажется неестественным. Здесь то же 01:13:420 - ну фиг знает, иначе лишаюсь этих мини-брейков. пока не буду заполнять
  2. 00:26:703 (9,10) - не очень понятно зачем тут сделан такой густой ритм отразил 10, должно быть попроще
  3. 01:36:554 (1,2,3,4,5,6) - это немного.. режет глаз. это по тексту песни!

    Сложно сказать, что что-то не так, так как карта построена на простом принципе, и этот принцип хорошо работает
i care:
  1. Так как это самая низкая сложность в мапсете, в ней дс должен быть постоянен (а аимод говорит, что здесь это не так), как и св (хотя не уверен нужно ли поправлять св в данном случае, так как его изменения практически не заметны допускается, действительно не очень заметны
  2. 00:08:046 (5,2) - мне кажется они некрасиво соприкасаются а мне нравится!
  3. 00:45:211 - хотелось бы чтобы интенсивная часть песни начиналась с кликабельного объекта да, согласен
  4. 01:19:688 (3,4) - мне кажется такие вещи сложно читать новичкам перенес на начало след слайдера
  5. 01:53:270 (3,4) - учитывая каким ритмом ты пользовался ранее, это может стать неприятным сюрпризом. Может стоит показать такой ритм ближе к началу песни, чтобы избежать проблем с прочтением? Или сделать так же, как и в прошлом припеве да
  6. 02:41:479 (1,1) - рк говорит что в нормалах кд у спинеров минимум 2 бита да
  7. 02:58:046 (2,3) - такой ритм хоть и сложно предугадать, но он кажется более подходящим что-то не очень в музыку, оставлю свой

    Было бы круто, если бы ритм было более постоянным, эта сложность, по сути, должна быть удобна для новичков, потому не стоит нагружать их внезапными решениями типа 2/3 гапов, если начал с 1/1, то пускай так дальше будет, хотя лучше оставить другие (не 1/1), но так же добавить их и в начале, чтобы они не были большим сюрпризом на контрасте с постоянными 1/1 от 1/1 кони дохнут, в 1/3 мапе это не просто уныло, это унылище. надо немного хоть разбавлять

Большое спасибо за моды!
ZekeyHache
Hello~

I would've bubbled the set like it is now 5-6 years ago, but quality standards have changed and I have to give you bad news xp

[General]
Maybe use a 16:9 storyboard now that is the common thing? (this is totally up to you)

The naming in your difficulties don't show progression in difficulty and much less explain which level is. You can leave the hardest diff with a custom name, but not any lower difficulties unless you show what difficulty is or that actually shows progression in difficulty. You could just use any name you wanted everywhere in the old times, but not anymore xp

The spread is not good. The Normal diff uses 1/1 most of the time and rarely touches the 1/3 rhythm while the Hard diff uses the 1/3 rhythm throughout all the map. Even the star rating tells you how big is the gap between the two difficulties (1.79 - 3.51). To fill this gap there should be a diff covering rhythms between the Normal and Hard diffs, probably ending up around 2.45 in sr. Star rating is meant to use as a guide and not taking final decisions since it can't be accurate most of the time, that's why I've explained why the spread is bad.

[Normal]
Besides the spread issue, there's an important quality problem with the Normal diff. You see, most of the time you're using 1/1 rhythm without any variation, which makes the map very monotonous and boring, so when you use variations, they feel a bit random because you didn't use them before in the map; for instance 00:53:718 (3) - 01:54:614 (1,2) - . You're already very experienced, so I guess you won't need me to help you creating more variety in your rhythm and being consistent with your rhythm choices in similar parts of the music.

The best thing would be remapping Normal with these thoughts on mind because making changes everywhere would just take you a lot of time and it would be a pain in the butterfly. Here are some fine 1/3 maps you could take a look at to get some ideas, maybe:
https://osu.ppy.sh/s/310680
https://osu.ppy.sh/s/420090
https://osu.ppy.sh/s/417230

and also ye, read carefully the rc and guidelines as well to be up-to-date

The Hard diff by itself is cool, I may have a deeper look into it if the problems I mentioned get fixed~

Good luck for now, you can do it!
riffy
The names do show progression, though! There is a clear difference between not caring and caring and as it matches with the lyrics it does make sense.

Additionally, as for the spread part, I would say that the I care! difficulty is more like an Easy one, I've took some time to look into Aleks' more recent ranks and his Normals recently been looking pretty up-to-date and solid, so I'd say that you just need to take things from a different perspective?

I guess we could pull a nice balanced difficulty spread like Caring (the one that is currrently the Easy) / Insensitive (a Normal that we could add add in) / I Don't Care (the Hard that is now in the set). Different names/concepts/spread styles may apply, but the idea is that we could keep the idea of naming and improve the balance of the difficulties that already xist.

As for the Hard difficulty, it does look pretty hot, though I'd probably try to change up a couple of things
  1. 00:16:554 (1,5) - the vocals here are clearly devided as well as the instruments, so mapping them with a single slider leaves 00:17:002 - 00:17:449 - 00:19:240 - 00:19:688 - unclickable. I'd probably try to throw in more circles, this way. And when you compare this slider part with 00:23:718 (1,2,3,4,5,6) - it is quite clear that the sliders are much, much easier.
  2. 01:49:688 (1,2,3,4) - I was expecting sliders to match the continuous vocals and the previous sliders. It just feels like sliders there would make more sense.
  3. 03:10:733 (5,6,7) - the jump is too sudden, there is nothing that leads players into the x4.0 spaced pattern and it is inconsistent with the similar part in the other kiais.
  4. 03:15:061 (3,4,1) - probably should have been spaced better to match the 1-2-3 jump pattern. example

    I absolutely love the way 00:38:046 (2,4) - this pattern works, by the way. Those Krisom Crosses work are a fascinating thing.
Either way, I'd try to give the jumps yet another look as well as go through the reverse sliders and replace some of them with circles to highlight the music better. By no means is it a low quality map, it's just something I'd consider somewhat unpolished.

Also, I absolutely admire the way you followed the lyrics for 01:36:554 (1,2,3,4,5,6) - that was unexpected, creative and fun.
ZekeyHache

Bakari wrote:

The names do show progression, though! There is a clear difference between not caring and caring and as it matches with the lyrics it does make sense.

I guess we could pull a nice balanced difficulty spread like Caring (the one that is currrently the Easy) / Insensitive (a Normal that we could add add in) / I Don't Care (the Hard that is now in the set). Different names/concepts/spread styles may apply, but the idea is that we could keep the idea of naming and improve the balance of the difficulties that already xist.
Ok then, what about I care! / I kinda Care! / I don't Care! to keep the essence of the song like he has it right now?

I kinda care sound funny lul okbye
we'll know what happens sometime soon I guess
Reiji-RJ
Движуха в этом треде?
О да!
Topic Starter
Aleks719

Bakari wrote:

The names do show progression, though! There is a clear difference between not caring and caring and as it matches with the lyrics it does make sense.

Additionally, as for the spread part, I would say that the I care! difficulty is more like an Easy one, I've took some time to look into Aleks' more recent ranks and his Normals recently been looking pretty up-to-date and solid, so I'd say that you just need to take things from a different perspective?

I guess we could pull a nice balanced difficulty spread like Caring (the one that is currrently the Easy) / Insensitive (a Normal that we could add add in) / I Don't Care (the Hard that is now in the set). Different names/concepts/spread styles may apply, but the idea is that we could keep the idea of naming and improve the balance of the difficulties that already xist.

As for the Hard difficulty, it does look pretty hot, though I'd probably try to change up a couple of things
  1. 00:16:554 (1,5) - the vocals here are clearly devided as well as the instruments, so mapping them with a single slider leaves 00:17:002 - 00:17:449 - 00:19:240 - 00:19:688 - unclickable. I'd probably try to throw in more circles, this way. And when you compare this slider part with 00:23:718 (1,2,3,4,5,6) - it is quite clear that the sliders are much, much easier. changed just the begining, rest sounds bad tho
  2. 01:49:688 (1,2,3,4) - I was expecting sliders to match the continuous vocals and the previous sliders. It just feels like sliders there would make more sense. ok, not hard enough, got it
  3. 03:10:733 (5,6,7) - the jump is too sudden, there is nothing that leads players into the x4.0 spaced pattern and it is inconsistent with the similar part in the other kiais. ok
  4. 03:15:061 (3,4,1) - probably should have been spaced better to match the 1-2-3 jump pattern. example mmm, no, i like my way
thanks, sorry for late reply.
riffy
Oh, hey there!

Metadata is fine

General
  1. We could use a couple of tags. For insntance, FOB, Patrick Stump .
I care!
  1. The spinners in the 'I don't care' part of the song are just 1 second long. Are you sure that this would be enough for beginners to read and spin them?
  2. 00:33:867 (1) - the number of reverses here can trick beginners and mislead them. Perhaps a generic 1/1 slider?
  3. 01:09:837 (4,2) - this can also be a little confusing. I'd select 01:09:837 (4,2) - and ctrl+g them.
    Note: if you do so, you might wanna change 01:41:180 (4,6) - as well.
  4. 02:47:897 (2,1) - this feels like a small jump, might not be appropriate for the easiest difficulty.
  5. 03:14:166 (4) - if you decide to keep the previous sliders, at least split this one into two, so it's easier to read and more consistent with the previous patterns? example
    Note: 03:32:076 (5) - something similar

    Just a couple thing to make it more appropriate for beginners.
I kinda care!
  1. 00:52:375 (2,1,2) - doesn't really look neat to me. You might wanna avoid overlap, if you feel the same way.
  2. 01:49:688 (1,2,3,4,5,6) - similar spacing was previously used for 1/3 gaps like 01:37:599 (5,6) - are you sure about spacing 1/1 circles the same way? I'd recommend just regular stacks instead.
I don't!
  1. 01:36:703 (2,3,4,5) - this gets me every time, I just love the idea
Looks prettier to me! Definitely wanna give it a shot after ezek gets back to it.
m3gB3g
нажми Ctrl+Shift+A на ласт диффе. У тебя два слайдера слетели с тиков.
Topic Starter
Aleks719

Bakari wrote:

Oh, hey there!

Metadata is fine

General
  1. We could use a couple of tags. For insntance, FOB, Patrick Stump . np
I care!
  1. The spinners in the 'I don't care' part of the song are just 1 second long. Are you sure that this would be enough for beginners to read and spin them? well, i got 300 w/o bonusues when tried to spin as a retard. enough i think
  2. 00:33:867 (1) - the number of reverses here can trick beginners and mislead them. Perhaps a generic 1/1 slider?
  3. 01:09:837 (4,2) - this can also be a little confusing. I'd select 01:09:837 (4,2) - and ctrl+g them. they are on the same spot, what's the point?
    Note: if you do so, you might wanna change 01:41:180 (4,6) - as well.
  4. 02:47:897 (2,1) - this feels like a small jump, might not be appropriate for the easiest difficulty. ok
  5. 03:14:166 (4) - if you decide to keep the previous sliders, at least split this one into two, so it's easier to read and more consistent with the previous patterns? example
    Note: 03:32:076 (5) - something similar ok

    Just a couple thing to make it more appropriate for beginners.
I kinda care!
  1. 00:52:375 (2,1,2) - doesn't really look neat to me. You might wanna avoid overlap, if you feel the same way. kay, why not. didn't like it anyway
  2. 01:49:688 (1,2,3,4,5,6) - similar spacing was previously used for 1/3 gaps like 01:37:599 (5,6) - are you sure about spacing 1/1 circles the same way? I'd recommend just regular stacks instead. simple stacks look really boring, i'd like to leave it as is
I don't!
  1. 01:36:703 (2,3,4,5) - this gets me every time, I just love the idea that's disturbing, you know
Looks prettier to me! Definitely wanna give it a shot after ezek gets back to it.

Thanks~
ZekeyHache
check aimod and fix tags conflict pls

01:36:703 (2,3,4,5) - what a nazi pattern on the highest diff btw
Topic Starter
Aleks719

ezek wrote:

check aimod and fix tags conflict pls oops, doublespace, reuploaded

01:36:703 (2,3,4,5) - what a nazi pattern on the highest diff btw it follows lyrics
orz
ZekeyHache
you didn't get the joke
Alarido
good work !
riffy
Let's go!

Qualified!
Vass_Bass
we care!
Sieg

Vass_Bass wrote:

we care!
Vivyanne

Vass_Bass wrote:

we care!
salchow
5 year Speeeedrank omg, I want to dei.
PandaHero
Подскажите пожалуйста, какой сейчас год :o
Niva
Many congratulations Aleks (:
laport
Great map!
Namki
поздравляю!
Nao Tomori
Nice map and all but these diffnames are completely unrankable. There is no clear progression of difficulty or indication to the player about what kind of mapping to expect...
ego_17
без скина конечно эффект не тот (
UndeadCapulet
nao silly
ZekeyHache

UndeadCapulet wrote:

nao silly
Voxnola

UndeadCapulet wrote:

sis silly
_handholding
You guys missed your chance at le epic reply "I don't care" lel
ZekeyHache

Kisses wrote:

You guys missed your chance at le epic reply "I don't care" lel
I don't care

thanks for the second chance
Gordon123
здравствуйте,привет вам РАНК (:

Raiden
I have to agree there, there is no real progression of difficulty naming. It's just from one point to another (A -> B), doesn't imply harder in any way.

Please try to find more appropriate difficulty names that clearly indicate difficulty progression :(

(also taking it down because mapper hasn't responded to the report)
Gordon123
Thats same story how with Xanandra's map,its really big problem to make DQ? If this map was ranked 3-4 years ago no one BAT or QAT nothing would have said. why now such a tight control? answer me please. ;____;
show more
Please sign in to reply.

New reply