forum

T.M. Revolution - Invoke [Approval]

posted
Total Posts
93
Topic Starter
mercury2004
This beatmap was submitted using in-game submission on 1 พฤษภาคม 2555 at 12:21:54

Artist: T.M. Revolution
Title: Invoke
Source: Mobile Suit Gundam Seed
Tags: OzzyOzrock
BPM: 98
Filesize: 4822kb
Play Time: 03:45
Difficulties Available:
  1. Ozzy's Taiko (4.83 stars, 1403 notes)
  2. ZGMF-X10A Freedom (5 stars, 1050 notes)
Download: T.M. Revolution - Invoke
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
I will not make flashing SB like my previous rank map. If you still need flashing mood. Please turn on the shader effect
---------------
This map is not hard at all, but I aim it for approval because I was unable to reduce the score below 20m.
---------------

*******Feel free to PM me about the issue in the map or post in the forum. If I find it helpful. I'll kudos it.

Its ONE YEARS now yay! ( ;3;)

Enjoy!

SP Thanks to : regenz (as always), haha5957, Beuchi-chan, OzzyOzrock

APPROVAL MAP
Ozzy's Taiko difficulty added by: OzzyOzrock
New Hittsound Added: Please redownload if you download before 11/11/2011
Major change in note placement and Hitsound

Hitsound modding needed

Ready for mod

Modder
Soul-less
loveFantasy
Backfire
regenz
senaya
hitmefast
kanpakyin
haha5957
Sallad4ever
Beuchi-chan
Hyguys
Netsukawa
shikkyu
wmfchris
regenz
IRC mod
SPOILER
23:10 <regenz> : ปรับเส้นแล้วนะ
23:11 <mercury2004> : อันแรก
23:11 <mercury2004> : 100
23:11 <mercury2004> : อัน 2
23:11 <mercury2004> : 152
23:12 <mercury2004> : เส้นแรก 98 แฮะ
23:14 <regenz> : เออตร
23:14 <regenz> : งนี้ๆ
23:14 <regenz> : 00:17:377 (1,2,3,4,5) -
23:15 <mercury2004> : มันเน่า?
23:15 <regenz> : เช็คด้วยว่าตรงไหม
23:15 <regenz> : ลองเซตก่อนนะ
23:15 <regenz> : แล้วลองของพี่
23:15 <mercury2004> : มัน 1/3
23:15 <regenz> : พี่ลองปรับ 1/8
23:15 <regenz> : ลองทำดูก่อน
23:15 <regenz> : ไม่ใช่ 1/3 สิ
23:15 <mercury2004> : อืท
23:15 <mercury2004> : มัน 1/3 นิ
23:15 <regenz> : เออ 1/3
23:16 <regenz> : ลองเช็คดูตรงกันไหม
23:16 <regenz> : เพราะพี่เลื่อนนิดหน่อย
23:16 <regenz> : 00:17:377
23:16 <mercury2004> : งั้นกุกอัพโหลดแปป
23:16 <regenz> : 00:17:641 (2) -
23:16 <regenz> : 00:17:905 (3) -
23:16 <regenz> : 00:18:167 (4) -
23:16 <regenz> : 00:18:430 (5) -
23:16 <mercury2004> : ตรงๆ
23:18 <regenz> : ตรงกันป่ะ
23:19 <mercury2004> : ตรง
23:19 <mercury2004> : เกือบตรง
23:19 <mercury2004> : คลาดไป 00:00:001
23:19 <regenz> : อ้าวหรอ
23:19 <regenz> : เออชั่งมันเหอะ
23:19 <mercury2004> : นิดเดียว
23:19 <regenz> : 00:18:430 (5) - ตัวนี้ใส่เกินมาเปล่า
23:19 <mercury2004> : ถูกแล้ว
23:19 <regenz> : มันไม่มีเสียงนะ
23:20 <mercury2004> : 18 นะ
23:20 <mercury2004> : มีจิ
23:21 <regenz> : 00:25:602 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) -
23:21 <regenz> : ชุดนี้
23:21 <regenz> : รีดีไซจ์ให้มันเห็นชัดกว่านี้หน่อย
23:21 <regenz> : ใช้ดิสแทนยังไง
23:21 <mercury2004> : ไม่เลย
23:21 <mercury2004> : กุก กะเอา 55+
23:21 <regenz> : ลองทำแบบพี่ดิ
23:21 <regenz> : ลดทีละ 0.1
23:21 <regenz> : ทุกตัวอะ
23:21 <regenz> : แบบในทีไทม์
23:22 <regenz> : แรกๆมันรู้อยู่นะ
23:22 <regenz> : พอช่วงนี้
23:22 <regenz> : 00:26:786 (7,8,9,10) -
23:22 <regenz> : จะยากเพราะมันซ้อน
23:22 <regenz> : เรียงแบบลดทีละ 0.1
23:22 <regenz> : แต่ว่า
23:22 <regenz> : ต้องกะเอาให้ดีๆนะ
23:22 <regenz> : นับให้มันพอ
23:22 <regenz> : แล้วเรียงแบบให้มันเห็นชัดๆหน่อย
23:22 <regenz> : กระจุกๆๆมันยากเกินไป
23:23 <regenz> : 00:27:772 (1) -
23:23 <regenz> : ทำไมตัวนี้นิวคอมโบมาโด่ๆ
23:23 <mercury2004> : มันโดดไง
23:23 <regenz> : 00:27:969 (1) -
23:23 <regenz> : แล้วตัวนี้แกนิวดว้ยหรอ
23:24 <mercury2004> : ม็มันโดดแบบไม่เกี่ยวกัน
23:24 <mercury2004> : งั้นกุกเปลี่ยนเป็น
23:24 <mercury2004> : ให้ 1 ตัวแรก ซ้อนกับตัวหลัง
23:24 <mercury2004> : แล้วเอานิวออก
23:24 <mercury2004> : ให้มันเป็น 1-4 แทน
23:24 <regenz> : แกไม่เรียงให้ ds 1 กับ 1-3 ตรงกันไปเลยล่ะ
23:24 <regenz> : จะได้ใช้ 1-4 ได้
23:24 <mercury2004> : แก้ละ
23:25 <regenz> : ไม่ก็ทำโดดยาวๆไป
23:25 <regenz> : คำว่า คะ อึน
23:25 <regenz> : 00:27:378 (10) - ลบฟิน
23:25 <mercury2004> : จะทำสไล ในดิฟฮาก
23:26 <regenz> : เออ
23:26 <regenz> : ไอ้เสียงฟินที่ใส่เนี่ย
23:26 <regenz> : เป็นเพราะเห็นว่ามันเป็นขาวใหญ่เปล่า
23:26 <mercury2004> : เดี๋ยวกุกจะไปนอนละ เดี๋ยวถ้าพี่บอมม็อดต่อโพสลงเลย เดี๋ยวจัดการคุโด
23:27 <regenz> : มันเยอะอะดิ
23:27 <mercury2004> : อืม
23:27 <regenz> : เพราะว่าเราต้องออฟเซตไม่ตรง
23:27 <mercury2004> : ดีที่กุกไม่เอาอีกเพลงลง
23:27 <regenz> : เลยอาจจะใส่เสียงผิดก็ได้
23:27 <mercury2004> : คือ
23:27 <mercury2004> : ตอนกุกใส่เสียงอะพี่บอม
23:27 <mercury2004> : กุกไม่ได้สนหรอกนะ ว่าต้องใส่ลงเส้นนี้ๆๆ
23:27 <regenz> : อ้อ
23:28 <mercury2004> : สนแค่ว่าอันไหนฟังแล้วมันเข้ากับเพลง
23:28 <mercury2004> : ก็ตามนั้น
23:28 <regenz> : มัน
23:28 <regenz> : มีตรงรัวๆ
23:28 <regenz> : ที่พี่ว่า
23:28 <regenz> : มันรัวเริ่มเร็วไป 1 จังหวะ
23:28 <mercury2004> : ถูกแล้วอันนั้นอะ
23:29 <regenz> : แต่พี่ว่ามันไม่น่าให้รัวสักเท่าไหร่
23:29 <regenz> : มันอาจจะมีเสียงรัวก็จริง
23:29 <regenz> : แต่มันเบา
23:29 <regenz> : ถ้าอยากจะรัวจริง
23:29 <regenz> : น่าจะแต่งทำนองเอง
23:29 <regenz> : งงไหม
23:29 <mercury2004> : ไม่งง
23:29 <mercury2004> : แต่ไม่มีความคิดพอ
23:30 <mercury2004> : เลยตามทำนองเพลง
23:30 <regenz> : ไม่ใช่
23:30 <regenz> : หมายถึง
23:30 <regenz> : จัดการความดังของฮิทซาว
23:30 <regenz> : ให้มันเนียนไปกับเพลง
23:30 <regenz> : แบบดีเจป๊อบ
23:30 <regenz> : ที่เคยทำหลายๆเพลงอะ
23:30 <mercury2004> : นู่นมัน พระกาฬ สตรีม
23:30 <regenz> : เคยเห็นแบบว่าไม่มีจังหวะอะไรเลยแต่แกใส่โน๊ตใส่เสียงให้มันมิ๊กกัน
23:30 <regenz> : ทำนองนั้นแหละ
23:30 <mercury2004> : เจปอปเขาเก่งทุกอย่างอะ
23:31 <regenz> : ไอ้พวก
23:31 <regenz> : เสียงตอนรัว
23:31 <regenz> : พี่ว่าใช้นอมอล
23:31 <regenz> : ฟังดีกว่าเยอะมาก
23:31 <regenz> : 01:37:542
23:31 <regenz> : แบบเส้นนี้อะ นอมอล 50
23:32 <regenz> : นี่แหละคือที่อยากจะพ้อย
23:32 <regenz> : 01:42:772
23:32 <regenz> : ตรงนี้เติมโน๊ตดีกว่า
23:32 <regenz> : โล่งๆ
23:33 <mercury2004> : โพสลง เลยนะ
23:33 <mercury2004> : โดนไล่ละ
23:33 <regenz> : 02:06:456
23:33 <regenz> : กำ
23:33 <regenz> : อึมๆ
23:33 <mercury2004> : บายคับ
23:33 <regenz> : บายๆ

Cont .
02:06:456 - เพิ่มโน๊ตหน่อย
02:31:128 (8) - ฟินิสหาง
02:31:917 (1,2) - โน๊ตทับ
02:31:523 (1,2,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7) - ลองใช้ วิสเทิลดูแต่ว่าต้องปรับเสียงให้นุ่มนวลกว่านี้
02:37:641 ตรงนี้สิน่าทำสตรีม
02:48:694 (1) - ซอฟ 100% ไปเลย
02:57:773 (4) - นิวคอมโบไม่ก็ แยกออกมาห่างๆไปตั้งข้างๆก็ได้ไม่ต้องทับกัน
03:01:326 (1) - ลบตัวนี้ทิ้งแล้วทำตามรูป
03:02:115 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - พวกเสียงพวกนี้ลองใช้นอมอลแล้วเวลาปรับเร่งเสียงอย่าปรับแบบ
เริ่มจาก 0 ไป 100 ลองดูเช่น 50 55 65 70 75 80 อะไรแบบนี้ มันจะฟังเนี๊ยบกว่าเยอะ ถ้าใจนักก็คั่นเสียงตัวละเส้นไปเลยแล้วปรับตัวละ 2-3%
03:05:568 - เพิ่มโน๊ต
03:07:838 (1,2,3,4,5,6,7,8) - หันหางสไลเดอร์ออกบางสักเซตก็ได้ (ลอง ดูตรงปลายพยายามให้มันซ้อนกันเป๊ะๆ) ถ้าปลายชนกัน
03:11:095เพิ่ม โน๊ต
03:07:147 (5) - ลบนี้
03:06:555 เพิ่ม
03:07:345 ^
03:13:858 เพิ่ม
03:20:667ฟิน
03:23:825 (1) - ฟิน
ฟิน
03:21:062*** ตั้งแต่ช่วงนี้ยันจบเพลง ลองวางโน๊ตตรงเส้นแดงเพิ่มไปดู ฟังสวยกว่าเยอะง่ายกว่าเยอะ (โน๊ตเยอะ มีให้กดเยอะ เลือดดูดเท่าเดิม โน๊ตเยอะ % รอดสูง) อาจจะทำโดดหรือโน๊ตวงกลมหรือสไลเดอร์ รัวๆให้เสียงมันลงตัวพอดีก็ได้
03:28:562 (1,2) - น่าจะเปลี่ยนเป็นแมปตามเสียงดนตรี โวคอลตรงนี้มันไม่สวยเลย

** สาบานว่านี่คือการม๊อดคร่าวๆๆ :lol:

STAR
คูโด้ครบ 50 สักที
subarasikibuta
:)
Gamu
good map~
star~ :)

☆Pending map☆
http://osu.ppy.sh/s/24599
Topic Starter
mercury2004
Thanks for playing my map. I'll get this done after I finish my examination.
taNa_Coppola
star~
Vayreceane
:D:D
Estelle18
-0- ~*
Cyril Scarlet
:shock:
Backstep
8-) Test
aspara_old
:oops:
indyinyou
:arrow:
Topic Starter
mercury2004
ขอบคุณที่ช่วยแปะดาวคับ
Thank you for playing my map
netofe
star :D
DaxMasterix
Good Map =w=
Lucky Star!*
Mesita
star =)
orioncomet
sugestion in irc that you should cut .mp3 and reduce Insane's score by -2 HP and -1 to HP on Hard diff.
Topic Starter
mercury2004
All fix. at last score is less than 20m
Mercurius
t. m ! 8-)
Nixnez
Sorry, don't think I can mod this well...but still...

[Freedom]
- (Very minor issue) System prompt me to save after resnapping all notes.
- Consider lowering the HP drain by one tick. With the current HP drain, it is very hard to recover when you miss unless you're at the heavy stream section. Not to mention harsh slider miss HP deduction too.
- There's quite some unused timing section(most probably due to your previous difficulty setting), clean them up if you have the time to?
- 00:53:036 (10) - Consider adding a clap here? To match the following beats' hitsound pattern.
- 01:02:509 (1) - A clap at the end of this slider would be nice.
- 01:34:088 (1,2,3,4,5) - What happened to the claps here?
- Somehow the hitsounds before second kiai time are disturbed, no?
- 02:03:299 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,1) - Notice there's an odd combo 5 out there? >_<
- 02:29:549 (4) - Consider changing the end of this slider's finish to clap instead?
- 02:53:234 (1) - Sudden increase of claps, remove this clap?
- 02:54:023 (3) - And this clap?
- 03:01:325 (1) - Consider adding a clap here to match previous hitsound pattern?
- 03:02:115 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - Why there's a combo 9? >_<


My favourite Gundam Seed's OP. :3
Topic Starter
mercury2004
Fixed Most of them :)
I really need hitsound modder right now. I'm very bad with placing hitsound.
Thx for modding this by the way.
Mapper 31
I want to make taiko diff for you >~<
Mianki
Super awesome ^^. Do not rest until this is approved :D
Also, thanks for reminding that this song exists :P
Star~
Topic Starter
mercury2004
Thx for playing this beatmap. :)
loveFantasy
hihi

- gundam.jpg, cloud.png seems not being used, if you're not using them delete and full submit
- first offset (red line) move to 0:00:642

<00:09:152> hmm it isn't snapped? (background music is on white tick)
- following is some new combo mod, since i feel they aren't sync with vocal nor heavy beats..
<00:14:746> remove new combo and add new combo on <00:15:535> (3)
<00:20:273> (2) new combo move to here instead
<00:22:049> (4) ^
<00:25:010> (2) ^
<00:25:602> (1) remove new combo, <00:26:589> (7) add new combo <-- if that's for visual effect, don't fix

<00:21:851> (3) miss a finish?
<00:25:602> (1..) too many finishes in this part imo
<00:30:142> (7,8,9,10) not perfectly stacked
<00:31:326> (1..) again too many finishes..hmm i see more same arrangements, you don't need to add finish every 2 white ticks, just claps will do and finishes are bringing noisy echo
<00:50:285> (T) snap green line to white ticks (0:50:272)
<00:59:055> (3) delete it, add a note at 0:59:549, start spinner at 0:59:746
<01:06:063> (T) this green line is 1ms late..
<01:12:390> (T) snap green line to white ticks (1:12:377)
<01:24:813> (1,2) don't know why you new combo it
<01:26:983> (5) remove clap here
<01:37:642> (1,1,1) suggest you use a 0.5x bpm green line on these, bring better visual effect
<02:00:339> (6..10) place them like this? looks like they're randomly placed atm
<02:27:970> (3..) you don't have to finish every white ticks?..replace 2:28:562, 2:29:351, 2:30:141 with claps imo
<02:37:443> add note
<02:37:641> add a finish note, start spinner at blue tick afterwards
<02:54:418> (1) remove new combo
<02:56:984> (12) new combo here instead
<03:19:976> (1) use 0.5x on this slider too

star.
Topic Starter
mercury2004
Fix almost all of them.

<01:06:063> (T) this green line is 1ms late.. I did this because of Hitsound Issue
<01:24:813> (1,2) don't know why you new combo it ]This Stream i did what DJPOP suggested me to do
OzzyOzrock
forgot to mention I accept making taiko diff ><

I'll get it done soon... hopefully
Topic Starter
mercury2004
Thnak you for accepting my request.
OzzyOzrock
Done!

Download: T.M. Revolution - Invoke (mercury2004) [Ozzy's Taiko].osu
I like how it turned out...
Topic Starter
mercury2004
Thankyou
You difficulty look very cool~ I love it how you place note and hitsound.
Backfire
Ozzy's Taiko is fine, as always. :p Nothing wrong with it, carry on.
suraimu_su_
star~

nice map!!

fight~ :)
Topic Starter
mercury2004
OSU~!
regenz
00:24:220 (5) - clap
00:37:443 (1) - fin tail
00:42:575 (1,2) - clap white tick
00:43:759 (1) - fin tail
00:59:746 (2) - fin
01:01:720 (2) - clap
01:02:509 (1) - clap head
01:25:009 (2) - fin
01:30:831 add note
01:35:470 (4) - try to change this to stream or other
01:37:641 (1) - fin head
01:50:272 (1) - fin
01:56:391 (1) - fin tail
02:03:101 add note
02:20:272 (1) - หลังโน๊ตตัวนี้ไม่เติมๆให้มันเต็มๆไป
03:20:864 add note
03:37:542 ^
03:39:516 use Normal sound ?
03:45:930 (1) - fin
l3lueskyiiz
ยังไม่ได้ดาวหรือนี่ :lol:

จัดไป
SUBSTAC9
จัดดาวไปจ้า :D
Topic Starter
mercury2004
ใจจ้า
senaya
Hello :P

[General]
- You have an unused file in the folder: cloud.png
- Remove gundam from tags since you already have it in source?

[Freedom]
So you have 98 BPM for 1st spinner and then you change it to 152 at 00:12:378? Why would you do that? D:
You can't see your sb because of the 00:47:213 (1) spinner.
00:34:088 (1) - the 00:33:496 (2) is blocking the repeat arrow http://puu.sh/35Qj so you can't tell if there is a repeat.
02:03:299 - don't use 0% volume, make it at least something (btw, old map, you can't even put 0% anymore)
02:33:793 - ^
02:37:148 - ^
03:13:463 (2) - remove? seems like you enjoy making stuff like this

And some unneeded timesections, I tihnk:
01:47:608
01:48:595
02:07:345
02:09:318
02:12:378
02:31:424
Fun stuff, gj :)
Topic Starter
mercury2004
Hello

[General]
- You have an unused file in the folder: cloud.png SB Removed
- Remove gundam from tags since you already have it in source? Removed

[Freedom]
So you have 98 BPM for 1st spinner and then you change it to 152 at 00:12:378? Why would you do that? D: The first part of the song was 98 bpm. If I didn't use 2 timing section then my spinner will be unsnap.
You can't see your sb because of the 00:47:213 (1) spinner. SB Removed
00:34:088 (1) - the 00:33:496 (2) is blocking the repeat arrow http://puu.sh/35Qj so you can't tell if there is a repeat. Sorry my mistake. I forgot my skin doesn't have 300 geki
02:03:299 - don't use 0% volume, make it at least something (btw, old map, you can't even put 0% anymore)
02:33:793 - ^ Fixed
02:37:148 - ^ Fixed
03:13:463 (2) - remove? seems like you enjoy making stuff like this Removed

And some unneeded timesections, I tihnk:
01:47:608 Removed
01:48:595 Removed
02:07:345 Removed
02:09:318 Removed
02:12:378 Removed
02:31:424 Removed
Nyar
star :)
deohome123
โยนดาวขึ้นไป
hitmefast
as the request say i just check the freedom part

00:16:127 (opinion)change 4-5 5-4 :O?
...
this will hard to check... 1/4-1/6 :OO
clean some sliders (some are bad/strange) :O

01:06:062 delete?
03:33:496 snap distance :O?

general info
make the 1º offset here -> 00:00:642 ??
also the offset is wrong 1.260
its 152.010 bpm
2º offset is 12.380

whats the suposed 'gundam.png'??
or the 'terra.png' ?? :O
clean the .osb please

make a sb? (optional) like pumping or lightning or just flashing at some point

star~
:3
Topic Starter
mercury2004
Fixed most of them.
Babble
Random star
Iluhiwizel
:)
WubWoofWolf
great map :3

could you make one stream from those sliders in freedom diff (01:37:637 (1,1,1) - ^.^
haha5957
[Freedom]
00:18:695 (6) - remove clap
00:19:090 (2) - add clap
00:36:457 (6) - add clap
01:22:243 (1) - add clap
01:24:612 (8) - add clap
01:43:360 (14) - add clap at the end
02:23:818 (1,3,1) - down 1 grid i think
02:59:934 (1) - remove clap and add to next 2
03:00:329 (1) - remove clap and add to next 3
03:12:170 (1,2,3,1,2,3) - just pointing out in case if this was mistake (space between 2~3)


Everything is just suggestion (means I don't see anything serious O.O~).
Sorry for the poor mod!

Good luck with your approval~ Sorry i can't star now because I have no kudosu ;o;


EDIT :star o.o~
Topic Starter
mercury2004
Thanks for accepting my request.
All done!
I'm hoping this will get approve soon
tekiya
gooooood map!!!!!! want app!!!!!!
Topic Starter
mercury2004
Hope If i can find someone to mod this Approval map.
Backstep
IRC mod 8-)
Topic Starter
mercury2004
backstep's IRC mod.
SPOILER
12:12 <backstep> : - 00:29:648 (6) เลื่อน โน้ตมาอยู่ x:256 y:59
12:13 <backstep> : 00:30:141 (7-10) เอาโน้ตวาง x:256 y:184
12:15 <backstep> : 00:32:904 (2) เลื่อนหางสไลด์ลงมาหน่อย
12:15 <backstep> : ให้มันทับโน้ตสีขาวน่ะ
12:16 <mercury2004> : เสร็จละ
12:16 <backstep> : ยัง
12:16 <backstep> : เดี๋ยวดูก่อน
12:16 <mercury2004> : หมายถึงแก้เสร็จแล้ว
12:17 <backstep> : 00:56:982 (2) 2 grid up lvl4
12:21 <backstep> : 01:06:258 (1) ไอสไลด์รีเวิร์สอันถัดไปสองอันให้ใช้ rolate 120*
12:21 <backstep> : มันไม่สมมาตร สามเหลี่ยม
12:23 <mercury2004> : สมมาตรละ
12:24 <backstep> : 02:20:661 (2) เลื่อนหัวสไลด์มาอยู่แกนกลาง
12:25 <backstep> : 02:22:634 (5,6) - ทำไมโดดมากกว่า 3-4
12:26 <mercury2004> : อ่อ
12:26 <mercury2004> : มันโดดไกลขึ้นเรื่อยๆน่ะ
12:26 <backstep> : อ่ออืมๆ
12:28 <backstep> : 02:49:277 (1,2,3,4,5,6,7) - มันไม่สมมาตร
12:28 <mercury2004> : จริงด้วยแฮะ
12:28 <backstep> : specing ไม่เท่ากัน
12:30 <mercury2004> : แก้ละ
12:32 <backstep> : 02:51:843 (2) - x:24 y:140
12:32 <backstep> : 02:52:040 (3) - x:124 y:284
12:32 <backstep> : 02:52:237 (4) - x:136 y:108
12:32 <backstep> : 02:52:435 (5) - x:24 y:244
12:35 <backstep> : 03:07:828 (1) - เหมือนไม่สมมาตรลองเช็คโดยก็อปโน้ตนี้แล้ว ctrl+>
12:37 <backstep> : 03:13:354 (1,2,3,4,5,6,7) - เอา 1 วางไว้ที่ x:332 y:64
12:38 <mercury2004> : แก้หมดละ
12:38 <backstep> : 03:15:328 (2) ไม่ทับสไลด์
12:39 <backstep> : 03:28:748 (2) - เอาไว้ตรงแกนกลาง?
12:39 <backstep> : 03:29:340 (4) - ให้ตรงกับ 1
12:39 <mercury2004> : าางเรีียบร้อย
12:40 <backstep> : 03:30:130 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,1,1,1) - เลื่อนตาม 4 ข้างบน
12:41 <backstep> : หมด
12:41 <mercury2004> : เคค้าบ
12:41 <mercury2004> : ไปโพสลงบอร์ดเลยก็ได้
12:41 <mercury2004> : IRC mod
12:41 <mercury2004> : จะได้คุโด้
12:42 <backstep> : อ่าเค
12:43 <mercury2004> : เคๆคุโด้ลละ
Mikkuri
delete .osb file please

here mistake > http://osu.ppy.sh/ss/177753
Topic Starter
mercury2004
Done!
WeisCrahe
Wow!! Great map!!lol

Good luck for APP!! 8-)

star~
kanpakyin
As per your request:

[General]
  1. All looks fine~
[Freedom]


Difficulty setting
(I suggest the difficulty setting for better gameplay.)
  1. Sorry but would you explain why you chose AR9?AR9 doesn't fit the map at all!AR8 should be enough.
Issue/unrankable stuff
(Something bad in gameplay or unrankable staff,you should take a look on it.)
  1. 01:03:889 (x) - (Bad gameplay)I think you should add a new combo here due to you were making a jump map at all.So that's really weird and awkward if you shortened the spacing here.Either add a note with a jump or Move 01:04:087 (1) - far away from 01:03:593 (4) - can fix this.
  2. 02:38:423 (1,2,3,4) - (Bad gameplay)What's happen of this?It was extremely confuse,please check the stream and the flow.
  3. 03:17:696 - Same as 01:03:889
Beatmap design/suggestion
(These are totally suggestion only,you can ignore them if you disagree.)
  1. 00:14:748 (1,2,3,4,5) - The shape of this 5-plat doesn't looks really good,I think a straight line is really good epough and move the stream away from (1)- and (4.)-
  2. 00:40:207 (1) - Remove the new combo please,I think this place are not requir for spamming new combo.
  3. 01:37:637 (1,1,1,1,1,1) - Why put a lot of 1/4 jump here? D: In general that's ok but it doesn't the music at all.
  4. 01:46:913 (1,2,3,4) - (Design)yes,nazi here.This is a imperfect square,that will be much nicer if you can do a small imporvement.
  5. 01:58:754 (3,4,5,6,7,8,9) - It doesn't stack properly on the end of the slider (2)-,do you make this on purpose?otherwise,it would be much better if you fix it.
  6. 02:12:372 (x) - Probably end the kiai time here?
Hitsound
(These are totally my thought only,it base on my taste,feel free to ignore them)
  1. 00:06:151 (5) - Add a whistle here to fit you hitsound pattern.
That's it.
Topic Starter
mercury2004
Difficulty setting
Sorry but would you explain why you chose AR9?AR9 doesn't fit the map at all!AR8 should be enough. I design this map for AR9. AR8 will make most of the jump note confusing. And ppl complain when I use AR8.

Issue/unrankable stuff
01:03:889 (x) - (Bad gameplay)I think you should add a new combo here due to you were making a jump map at all.So that's really weird and awkward if you shortened the spacing here.Either add a note with a jump or Move 01:04:087 (1) - far away from 01:03:593 (4) - can fix this. Fixed
02:38:423 (1,2,3,4) - (Bad gameplay)What's happen of this?It was extremely confuse,please check the stream and the flow. Fixed
03:17:696 - Same as 01:03:889 Fixed

Beatmap design/suggestion
00:14:748 (1,2,3,4,5) - The shape of this 5-plat doesn't looks really good,I think a straight line is really good epough and move the stream away from (1)- and (4.)- Fixed
00:40:207 (1) - Remove the new combo please,I think this place are not requir for spamming new combo. Fixed
01:37:637 (1,1,1,1,1,1) - Why put a lot of 1/4 jump here? D: In general that's ok but it doesn't the music at all. This one was a 1/4 stream. 5 note stream. Some ppl don't like it and they want me to change to slider so I change those to this stream.
01:46:913 (1,2,3,4) - (Design)yes,nazi here.This is a imperfect square,that will be much nicer if you can do a small imporvement. Fixed
01:58:754 (3,4,5,6,7,8,9) - It doesn't stack properly on the end of the slider (2)-,do you make this on purpose?otherwise,it would be much better if you fix it. Fixed
02:12:372 (x) - Probably end the kiai time here? Oops My mistake Fixed

Hitsound
00:06:151 (5) - Add a whistle here to fit you hitsound pattern. Fixed
DaxMasterix
inb4 app
Faust
Source: "Gundam SEED"

This isn't from Destiny.

lol. No kudosu.
Topic Starter
mercury2004
Oh Sh** How the hec* did i put destiny in the source. /me Poke myself with the floor Orz

Thanks btw
Topic Starter
mercury2004
Changed to AR8

Changed back to AR9. some ppl complain about it. Let Bat and Mat choose which AR is ok
haha5957
Listening to your 01:50:268 (1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,8) and 02:48:685 (1,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,9) 's rhythm, I guess :

00:50:272 (1) -
00:51:061 (1) -
00:51:851 (1) -
02:49:080 (end of the slider) -
missing claps? if not, just ignore it~ (no kds even this helped) btw i prefer AR9.


good luck again~:D
Topic Starter
mercury2004
Thx for looking yeah i forgot some clap
Mianki
I still find this super fun to play, wishes that this will get approved~
Topic Starter
mercury2004
Yeah. I wish. I'm can't find anyone to mod this map. They just keep ignore it. Thanks for the star though.
Coffeezi-
Nice map I hope It get approve soon :D
Topic Starter
mercury2004
Thanks I'll do my best.
Sallad4ever
Sorry for the late reply

[General]
  1. The red timing sections are different with Taiko diff
  2. The tags are also different with each diff
[ZGMF-X10A Freedom]
  1. Decrease HP and OD by 1
  2. The map suffer for a lot of overmap, the most apparent case is 01:37:637 (1,1,1,1,1,1) - There are nothing in the music that can justify the use of those 1/4 slider repeats.
  3. Another one is 01:04:087 (1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Yes it may follow the music but the first slider repeat is awkward and doesn't really fit the song, feels like the stream start too early. Try to follow the rhythm on the lyric/music even if the rhythm turn out to be simple. That is better than using 1/4 that doesn't go along along with the song.
    For 01:04:087 and other similar part try to start the downbeat (in this case is on 01:04:481). Starting the stream on the downbeat will emphasize the stream better than other beat.
  4. Another problem is the use of finish. You use soooo many finish in succession. For example on 00:31:326 ~ 00:42:378. Not only they are too loud, they are also totally don't fit with the song. Try to use those finish on moderation, maybe use finish on downbeat each 2 or 4 stanza. just pay attention wether it fit the song
  5. Next is the combo, I suggest to follow a fixed pattern of using combo. Here's an advice
    Wise man advice

    ziin wrote:

    New combos usually go best on the long white tick. There are exceptions, but often times people slide over or onto the downbeat, and they put the new combo on the next note (beat 2).... When you omit a hard beat on the downbeat, it feels strange, at least to me, and ruins the flow of the music. Sometimes the important downbeat is every measure, or every two, or every four. It depends a lot on the song.
    So hearing the song and how it seems that you don't want to use long combo. Start new combo on every 1 measure/stanza
  6. 00:41:983 (1,2,3) - The anti jumps are rather out of place cause the song doesn't really shown any change that could fit with them.
  7. 00:40:404 (1,2,3,4,1,2,3,4) - I suggest to change them into jump that goes in a box pattern rather than the current cross pattern. Kinda like this, you can also use the same jump pattern on 01:46:913 (1,2,3,4,1,2,3,4) but try to make the jump not too big because this part have different intensity than 00:40:404
  8. 00:43:759 (1) - It's better if you use a circle here. The slider end on the downbeat doesn't give a good emphasize on the rhythm. Use this as the next rhythm if you follow the suggestion
  9. 00:45:535 (1,2,3,4,5,6) - Change the rhythm into this.
  10. 01:20:862 (1,2) - Another unfit anti jump, it'll flow better if you use your normal spacing
Still not ready yet, you have to search for more modder to help you
Good Luck
Topic Starter
mercury2004
SPOILER

Sallad4ever wrote:

Sorry for the late reply

[General]
  1. The red timing sections are different with Taiko diff I'll discuss about this with Ozzy.
  2. The tags are also different with each diff
Done

[ZGMF-X10A Freedom]
  1. Decrease HP and OD by 1 Done
  2. The map suffer for a lot of overmap, the most apparent case is 01:37:637 (1,1,1,1,1,1) - There are nothing in the music that can justify the use of those 1/4 slider repeats. I think I rely on the background rhythm too much. I'll remap this part.
  3. Another one is 01:04:087 (1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Yes it may follow the music but the first slider repeat is awkward and doesn't really fit the song, feels like the stream start too early. Try to follow the rhythm on the lyric/music even if the rhythm turn out to be simple. That is better than using 1/4 that doesn't go along along with the song. Done
    For 01:04:087 and other similar part try to start the downbeat (in this case is on 01:04:481). Starting the stream on the downbeat will emphasize the stream better than other beat.
  4. Another problem is the use of finish. You use soooo many finish in succession. For example on 00:31:326 ~ 00:42:378. Not only they are too loud, they are also totally don't fit with the song. Try to use those finish on moderation, maybe use finish on downbeat each 2 or 4 stanza. just pay attention wether it fit the song I already had that in mind. I was waiting for someone to really complain about it.
  5. Next is the combo, I suggest to follow a fixed pattern of using combo. Here's an advice
    Wise man advice

    ziin wrote:

    New combos usually go best on the long white tick. There are exceptions, but often times people slide over or onto the downbeat, and they put the new combo on the next note (beat 2).... When you omit a hard beat on the downbeat, it feels strange, at least to me, and ruins the flow of the music. Sometimes the important downbeat is every measure, or every two, or every four. It depends a lot on the song.
    So hearing the song and how it seems that you don't want to use long combo. Start new combo on every 1 measure/stanza Its because the previous drain is pretty high so I use lot of new combo.
  6. 00:41:983 (1,2,3) - The anti jumps are rather out of place cause the song doesn't really shown any change that could fit with them.Done
  7. 00:40:404 (1,2,3,4,1,2,3,4) - I suggest to change them into jump that goes in a box pattern rather than the current cross pattern. Kinda like this, you can also use the same jump pattern on 01:46:913 (1,2,3,4,1,2,3,4) but try to make the jump not too big because this part have different intensity than 00:40:404 Done
  8. 00:43:759 (1) - It's better if you use a circle here. The slider end on the downbeat doesn't give a good emphasize on the rhythm. Use this as the next rhythm if you follow the suggestion Done
  9. 00:45:535 (1,2,3,4,5,6) - Change the rhythm into this. Done
  10. 01:20:862 (1,2) - Another unfit anti jump, it'll flow better if you use your normal spacing
Still not ready yet, you have to search for more modder to help you If I can really find one. I'm cornered.
Good Luck
Thanks for the mod. I really appreciated.
Beuchi
Hi! :)

General
- Timing is inconsistent through the diffs, [Ozzy's Taiko] has different offsets.

[Ozzy's Taiko[
01:10:799 (1,2) - I guess there's nothing wrong with having this? (2) ninja appears behind the slider x: http://osu.ppy.sh/ss/211794

[ZGMF-X10A Freedom]
00:17:379 (1,2,3,4,5,6) - You should make this star pattern cleaner. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211809
00:21:063 (3) - Stack this note under (1)?
00:26:589 (1,2,3,4,5) - Another star pattern to clean up, make (4) symmetrical with (3).
00:34:089 (1,2,3,4,5) - Allign this with the previous diamond pattern. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211814 it's not symmetrical, but I like how the other combo has bigger spacing~
00:43:956 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7) - Lovin' this.
01:04:481 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18) - Fix the spacing inconsistency in this stream. If you notice, on the right side of the stream there are 4 notes, while in the left side there are 6. Using distance snap and disabling grid snap will help :3
01:42:768 (4,5) - Fix the spacing here. I know the first stream is supposed to stack with the slider, but the jump is weird since (7,8) changes the spacing again.
01:43:755 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - More love.
02:04:477 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18) - Same spacing inconsistency that I mentioned earlier, this one looks better, though xP
02:26:976 (1,2,3,4,5) - You should clean this pattern as well. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211831
02:38:423 (6) - Don't stack things under sliderpaths, it makes them hidden (and unrankable) http://osu.ppy.sh/ss/211832 Follow the stream right after the slider endpoint, not under it.
02:51:645 (1,2,3,4,5,6) - More star patterns needing cleaning up. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211836
02:55:198 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - Make this pattern more symmetrical and pretty~ This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211837
03:02:105 (1,2,3,4,5,6 [...] 26,27,28) - You should check this stream as well, I've seen some different spacings on some notes. Also, a 28note stream without new combos isn't bad, but I see there's another one later on with new combos, so I suggest you do the same on this one~

Pretty fun map and very cool patterns! Too bad I can't read AR9 properly :c
Star~
Topic Starter
mercury2004
SPOILER

Beuchi-chan wrote:

Hi! :)

General
- Timing is inconsistent through the diffs, [Ozzy's Taiko] has different offsets. Done

[Ozzy's Taiko[
01:10:799 (1,2) - I guess there's nothing wrong with having this? (2) ninja appears behind the slider x: http://osu.ppy.sh/ss/211794 Done

[ZGMF-X10A Freedom]
00:17:379 (1,2,3,4,5,6) - You should make this star pattern cleaner. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211809 Done
00:21:063 (3) - Stack this note under (1)? Done
00:26:589 (1,2,3,4,5) - Another star pattern to clean up, make (4) symmetrical with (3). Done
00:34:089 (1,2,3,4,5) - Allign this with the previous diamond pattern. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211814 it's not symmetrical, but I like how the other combo has bigger spacing~ Done
00:43:956 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7) - Lovin' this. Thanks. Credit to Sallad4ever
01:04:481 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18) - Fix the spacing inconsistency in this stream. If you notice, on the right side of the stream there are 4 notes, while in the left side there are 6. Using distance snap and disabling grid snap will help :3 Done
01:42:768 (4,5) - Fix the spacing here. I know the first stream is supposed to stack with the slider, but the jump is weird since (7,8) changes the spacing again. Done
01:43:755 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - More love. Thanks
02:04:477 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18) - Same spacing inconsistency that I mentioned earlier, this one looks better, though xP Done
02:26:976 (1,2,3,4,5) - You should clean this pattern as well. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211831 Done
02:38:423 (6) - Don't stack things under sliderpaths, it makes them hidden (and unrankable) http://osu.ppy.sh/ss/211832 Follow the stream right after the slider endpoint, not under it. Oops My mistake. Thanks for pointing out I was wondering why I keep miss on this note. Fixed up
02:51:645 (1,2,3,4,5,6) - More star patterns needing cleaning up. This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211836 Done
02:55:198 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - Make this pattern more symmetrical and pretty~ This is my suggestion: http://osu.ppy.sh/ss/211837 Done
03:02:105 (1,2,3,4,5,6 [...] 26,27,28) - You should check this stream as well, I've seen some different spacings on some notes. Also, a 28note stream without new combos isn't bad, but I see there's another one later on with new combos, so I suggest you do the same on this one~ Done. The other stream i forgot to remove NC.

Pretty fun map and very cool patterns! Too bad I can't read AR9 properly :c
Star~

Thanks a lot Beuchi-chan~ Your suggestion is always right.
Hyguys
hello my name is m4m and this is my mod

[SomeWordIDontUnderstand FREEDOM]
The hitsounds are shit. also they are fucking loud i cant hear the music
Do like this (1/2)
normal , normal , clap , normal ,normal , normal , clap , and so on , understood?
00:37:448 (1) - Start of slider clap
01:04:093 (1) - ^
01:37:646 (1) - Remove whistle on end
01:46:725 (6,1) - THIIIIIIIIIIIIS NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
02:25:409 (2,3) - Invert places.
Topic Starter
mercury2004
SPOILER

Hyguys wrote:

hello my name is m4m and this is my mod

[SomeWordIDontUnderstand FREEDOM] For gundam geek will know
The hitsounds are shit. also they are fucking loud i cant hear the music
Do like this (1/2)
normal , normal , clap , normal ,normal , normal , clap , and so on , understood? No thanks I Preferred this hitsound ( I did try 1/2 and its sounds worst). Ok decrease kiai hitsound by 10%
00:37:448 (1) - Start of slider clap
01:04:093 (1) - ^
01:37:646 (1) - Remove whistle on end Oops Ok fix
01:46:725 (6,1) - THIIIIIIIIIIIIS NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Oops Fixed
02:25:409 (2,3) - Invert places. OH S*it. This slider mess up. Thx a lot

One of the very useful mod. Thanks a lot
Fumika
-: IRC MODDED :-

SPOILER
00:52 <Netsukawa> : IRC MOD !!
00:52 <mercury2004> : ไม่เนียนละ lol
00:52 <Netsukawa> : =w=b
00:53 <Netsukawa> : 00:08:906 (5) -
00:53 <Netsukawa> : New Combo ?
00:53 <mercury2004> : เพิ่งเอาออกเอง
00:53 <Netsukawa> : อิมๆ
00:53 <mercury2004> : ตอนแรก ดูดมันเยอะ NC เลยมาก
00:53 <mercury2004> : ตอนนี้ดูดน้อยแล้ว
00:53 <mercury2004> : NC จะน้อยลง
00:54 <Netsukawa> : โอเค
00:54 <mercury2004> : แมท มันบอกมา
00:55 <Netsukawa> : 00:30:540 (8) - NC ?
00:55 <Netsukawa> : 00:31:330 (1) - เอาออกแทน
00:55 <mercury2004> : เพิ่งเอาออกไปเหมือนกัน
00:56 <Netsukawa> : อืม
00:56 <Netsukawa> : 00:34:093 (5) - NC ,
00:56 <mercury2004> : ตอนนี้ NC ส่วนมากเป็น โดดห่างๆ
00:56 <mercury2004> : โดดนิดๆจะไม่ NC
00:57 <Netsukawa> : เนทดูที่เสียงคนร้องอะ
00:57 <mercury2004> : OK
00:58 <Netsukawa> : 00:40:409 (1,2,3,4) - ลองเปลี่ยนเป็นสี่เหลี่ยมว่าวแทนไหม
00:59 <Netsukawa> : http://puu.sh/cvi2
00:59 <Netsukawa> : ใส่ anti jump ไปหน่อย
01:00 <mercury2004> : antijump ตรงนี้ไม่ได้อะ
01:00 <mercury2004> : MAT บ่น
01:00 <Netsukawa> : อ่อ
01:01 <mercury2004> : ใส่ไปแล้ว โดนบ่นมาแล้ว เลยจั้มแม่งซะเลย
01:01 <Netsukawa> : งั้นก็ลองตามภาพที่ให้ไป
01:01 <mercury2004> : งั้นต้องทำให้ โดดอีกหน่อย
01:01 <mercury2004> : แปปนึง
01:03 <Netsukawa> : SV สุดยิด
01:03 <mercury2004> : Done
01:03 <Netsukawa> : 2.5
01:03 <Netsukawa> : 555555
01:03 <Netsukawa> : พี่กุ๊กลองดู
01:03 <mercury2004> : สไลช้าไม่เวิคกับเพลงนี้
01:03 <mercury2004> : ลองละ
01:04 <Netsukawa> : ไม่ๆ
01:04 <Netsukawa> : หมายถึงจั้มที่เเก้อะ
01:04 <mercury2004> : แก้แล้ว
01:04 <mercury2004> : Done
01:04 <Netsukawa> : อือ
01:04 <Netsukawa> : 01:03:896 (6) - ย้ายไปข้างบนดีไหม
01:05 <mercury2004> : Done!
01:05 <Netsukawa> : โดดใกลเลย -w-b
01:05 <mercury2004> : app อยู่แล้ว
01:05 <Netsukawa> : 01:08:435 (4) - NC
01:05 <mercury2004> : อันนี้เพิ่งเอาออก
01:05 <Netsukawa> : โดดอย่างนั้นคุกกี้ชอบ lol
01:06 <mercury2004> : กุ๊ก(กี๊ lol) ชอบเหมือนกัน
01:06 <Netsukawa> : 555555555555555
01:06 <Netsukawa> : มุขนี้ฮา
01:07 <Netsukawa> : 01:58:764 (3,4,5,6,7,8,9) - ย้ายไปที่อื่นดีกว่าไหม
01:07 <Netsukawa> : เพราะว่า
01:07 <Netsukawa> : เวลากำลังมันส์เเล้วกดไม่ทันมอง
01:07 <Netsukawa> : วืด
01:07 <mercury2004> : DONE
01:08 <Netsukawa> : 02:13:369 (4) - NC
01:08 <Netsukawa> : 02:14:948 (4) - *
01:08 <Netsukawa> : NC
01:09 <Netsukawa> : 02:48:698 (1) - อันนี้ค่อยๆดังขึ้นมาจะดีกว่าไหม
01:10 <Netsukawa> : ฟิลลิ่งดีกว่า
01:10 <mercury2004> : อืม
01:10 <mercury2004> : น่าคิด
01:10 <Netsukawa> : 03:01:922 (5) - add note ?
01:11 <mercury2004> : ตรงนั้นไม่ต้อง
01:12 <mercury2004> : จะแก้ทั้งชุดรัว
01:12 <Netsukawa> : อื้ม
01:13 <Netsukawa> : 03:07:251 (6,7,8,9,10) - ตรงนี้
01:13 <Netsukawa> : เเก้เป็นรัวลากดีกว่าไหม
01:15 <Netsukawa> : http://puu.sh/cvmo
01:15 <Netsukawa> : เเบบนี้อะ
01:15 <mercury2004> : อืมๆ
01:16 <Netsukawa> : 03:08:632 (3) - เปลี่ยนเป็นรัว 3 อยู่กับที่ดีกว่าไหม
01:16 <Netsukawa> : http://puu.sh/cvmK
01:17 <mercury2004> : อืม
01:19 <Netsukawa> : 03:10:804 (4,1,2,3) - ตรงนี้รัวมันส์ไปก็แป๊กได้
01:19 <Netsukawa> : http://puu.sh/cvnz
01:20 <Netsukawa> : 03:17:909 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22) -
01:20 <Netsukawa> : นูนไม่เท่ากันอ่าพี่กุ๊ก //โดนถีบลงคลอง
01:20 <Netsukawa> : XDD
01:21 <mercury2004> : เด๊่ยวทำรัวใหม่
01:21 <Netsukawa> : อือ
01:21 <mercury2004> : 03:11:001 (1,2,3) - อันนี้ไม่แก้นะ
01:21 <mercury2004> : ตั้งใจดักเอง
01:21 <Netsukawa> : อืม
01:21 <Netsukawa> : 03:32:119 (1) -
01:21 <Netsukawa> : ตรงนี้น่าจะแก้นะ
01:23 <Netsukawa> : เพิ่มรัวสไลด์
01:24 <Netsukawa> : http://puu.sh/cvoK ประมาณนี้
01:24 <Netsukawa> : หมดเเค่นี้เเหละ
01:24 *Netsukawa is editing (T.M. Revolution - Invoke)[http://osu.ppy.sh/s/26692]
01:24 <Netsukawa> : XDD
01:24 <mercury2004> : อันสุดท้ายดีแล้ว
01:24 <mercury2004> : บัวจิบอก
01:25 <Netsukawa> : อืม
01:25 <mercury2004> : แต่ มันน่าจะให้ฟิลลิ่งดีกว่าจริงๆล่ะ
01:25 <mercury2004> : เอากเอา
01:25 <Netsukawa> : ฮ่าๆ
Topic Starter
mercury2004
Thanks a lot
shikyu
Mod4Mod request, some suggestions:

[ZGMF-X10A Freedom]
00:00:947 (2) - add whistle at first repeat
00:25:409 (2) - (nazi) 1 grid up
00:26:198 (2) - ^
00:27:382 (5) - add clap + whistle
00:45:540 (1) - add clap at slider's end, remove clap at slider's start (2)
00:45:935 (2) - change whistle at slider's end to clap, more consistent
02:03:304 (4) - add clap
02:04:093 (1) - ^ at slider's start
02:26:593 (7) - add finish at slider's start
02:41:790 (1,2,3,4,5) - (nazi) why don't put this symetrical like pattern before this? it's better like that
02:42:975 (2) - add clap, remove clap at (3)
02:43:369 (4) - add clap
03:01:922 (1) - ^ at slider's end
03:04:882 (1) - change clap to whistle
03:05:672 (6) - ^

[Ozzy's Taiko]
01:10:804 (1) - fix this slider, overlapped with other notes
it look like this at taiko
at standart
03:39:120 (2) - change to k

overall good. hope it approved soon, good luck
Topic Starter
mercury2004

shikyu wrote:

Mod4Mod request, some suggestions:]

[ZGMF-X10A Freedom]
00:00:947 (2) - add whistle at first repeat
00:25:409 (2) - (nazi) 1 grid up
00:26:198 (2) - ^
00:27:382 (5) - add clap + whistle
00:45:540 (1) - add clap at slider's end, remove clap at slider's start (2)
00:45:935 (2) - change whistle at slider's end to clap, more consistent
02:03:304 (4) - add clap
02:04:093 (1) - ^ at slider's start
02:26:593 (7) - add finish at slider's start
02:41:790 (1,2,3,4,5) - (nazi) why don't put this symetrical like pattern before this? it's better like that
02:42:975 (2) - add clap, remove clap at (3)
02:43:369 (4) - add clap
03:01:922 (1) - ^ at slider's end
03:04:882 (1) - change clap to whistle
03:05:672 (6) - ^
All fix up thanks very much


[Ozzy's Taiko]
01:10:804 (1) - fix this slider, overlapped with other notes Fixed I don'k know how did that happen
it look like this at taiko
at standart
03:39:120 (2) - change to k

overall good. hope it approved soon, good luck
Thanks you very much for commenting and star
regenz
IRC Mod

:D

Gl on Approve

Irc Mod

SPOILER
23:00 <regenz> : เหมือนช่วงนี้วิสเทิล ซ้ำเยอะนะ
23:01 <mercury2004> : ? ยังไง
23:01 <regenz> : ท่อนไค
23:01 <regenz> : มันปี๊ด ปี๊ด
23:01 <regenz> : เว้น ปี๊ด
23:01 <mercury2004> : pattern ไง
23:01 <regenz> : เปล่า
23:01 <regenz> : ปกติเสียงที่กุ๊กใส่มันไม่น่าจะพื้นแบบนั้น
23:01 <regenz> : ฮ่าๆ
23:01 <mercury2004> : มันเป้นทำนองหลักไง
23:02 <mercury2004> : กุกลองอื่นๆแล้วโคตรเน่า
23:02 <regenz> : อ้อ
23:02 <mercury2004> : นี่มันไม่ใช่เสียงวิสเทิลไง
23:02 <mercury2004> : มันเป็นเสียง soft whistle
23:02 <regenz> : โนๆๆ ท่อนปี๊ดๆๆ
23:02 <regenz> : ท่อนไคมั้ง
23:02 <regenz> : สปินยาวๆไปไหนแล้ววะนั่น
23:02 <regenz> : 55555
23:02 <mercury2004> : ปิ๊ดๆ ของพี่บอมเนี่ย เป็น normal whistle?
23:02 <regenz> : หมุนหน้ามืดเลยจำได้
23:02 <regenz> : ใช่
23:03 <regenz> : หมายถึงนอมอลวิส
23:03 *mercury2004 is watching (T.M. Revolution - Invoke)[http://osu.ppy.sh/s/26692] [ZGMF-X10A Freedom]
23:03 <regenz> : หรือว่าต้องโหลด ใหม่ ?
23:03 <mercury2004> : โหลดใหม่ด่วน
23:03 <regenz> : ok
23:03 <mercury2004> : มันไม่มี Normal Whistle แต่แรกแล้ว
23:03 <regenz> : I wilk
23:04 <regenz> : แก้ด้วยนะพิมผิด
23:04 <regenz> : ค่อยแก้ก็ได้
23:04 <mercury2004> : lol
23:04 <regenz> : เออ
23:04 <regenz> : พี่ว่า
23:05 <regenz> : กุ๊ก
23:05 <regenz> : เอาไอ้ softslider-slider
23:05 <regenz> : ของ akiiro มาใส่ดิ
23:05 <regenz> : มันมีเสียงครืดๆๆฟังไม่สวยเลย
23:05 <regenz> : เข้าใจป่ะ
23:05 <mercury2004> : มีเสียงครืดด้วยเรอะ
23:05 <regenz> : 00:07:069 (2) -
23:06 <regenz> : พวกนี่ไง
23:06 <regenz> : เสียงครึดๆๆตอนลากสไลเดอร์ไปไง
23:07 <mercury2004> : เคๆ
23:07 <mercury2004> : เด๊่ยวจะใส่ เวลาอัพเดท
23:07 <regenz> : 00:42:975 (3,4,5,6) - ตรงนี้จงใจไม่ใส่ฮิทซาวใช่มะ
23:08 <mercury2004> : อือ
23:08 <mercury2004> : ไม่ได้ใส่
23:08 <regenz> : 00:47:909 (9) - ตรงนี้น่าจะนิวคอมโบช่วยคนเล่นหน่อยหมายถึง เอาเลือดน่ะ
23:10 <mercury2004> : Newed
23:10 <mercury2004> : ^ มันมี verb ช่อง 2 พรรค์นี้ด้วยเรอะ lol
23:10 <regenz> : ไม่รู้ดิ
23:11 <regenz> : มันใช้ verb
23:11 <regenz> : หรอ
23:11 <regenz> : 02:05:277 (10) - ชุดนี้ก็น่าทำ
23:11 <regenz> : 02:12:382เส้นเขียวตรงนี้ไม่ลงขีดกุ๊ก
23:12 <regenz> : 02:09:323นี่ด้วย
23:12 <mercury2004> : มันมีบางจุดไม่ลง เช็คไม่หมดซักที
23:12 <regenz> : 02:27:975 (6) - พี่ว่าตรงนี้นะ
23:12 <mercury2004> : แก้ BPM แก้เส้นสนุกบาน
23:12 <regenz> : ทำเพิ่มเสียง
23:12 <regenz> : ตรง ไอ้ เสียงฟินอะ
23:12 <regenz> : ค่อยๆดัง
23:12 <regenz> : น่าจะสวย
23:13 <regenz> : 02:37:646 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15) - เซตนี้พี่แนะนำว่า นิวคอมโบตรงไอ้ ตัว รีเทินอะ
23:14 <mercury2004> : ลองละ ไอ้ฟินเพิ่มเสียง มันไม่เวิค
23:14 <regenz> : หรอ
23:14 <regenz> : แนะนำว่านั่งไล่แก้เส้นแต่แรกเลยเหอะ
23:14 <regenz> : เพราะโดนแน่ๆๆ
23:14 <mercury2004> : ไม่ต้องนิวก็ได้พี่บอม ตรงรัวอะ ลองแล้ว ไม่นิวเลือดยังพุ่ง
23:14 <regenz> : เปล่า
23:14 <regenz> : หมายถึงมันมองลำบาก
23:16 <regenz> : 03:04:093 (9,10) - เหมือนไอ้สองตัวนี้ยังเรียงไม่โค้งดีนะ
23:16 <regenz> : เหมือนมันหย่อยๆๆลงมา
23:16 <regenz> : ยกขึ้นไปอีกหน่อย
23:16 <regenz> : 03:04:093 (9) - นิวตรงนี้เลยตัดสองท่อน
23:16 <mercury2004> : Fixed
23:17 <regenz> : 03:19:290 (15) - ยกไปอีกเหมือนข้างบน
23:17 <regenz> : แบ่งคอมโบ ทุกๆเส้นขาวใหญ่ด้วยนะถ้าจะทำทำให้หมด
23:18 <regenz> : 03:28:764 (2,3) - พี่ว่าสลับ สองตัวนี้ก็ดีนะจะได้รูป นาลิกาทรายพอดี
23:18 <mercury2004> : ตอนแรก นิวกุ๊กมันฏ้ ทุกเส้นขาวใฆญ่กับโดดล่ะ
23:19 <regenz> : ไม่หมายถึงพวกท่อนรัวยาวๆอะ
23:19 <mercury2004> : Sallad4ever มันบ่นว่า นิวมากไป
23:19 <regenz> : เห้ยไม่หรอก
23:19 <mercury2004> : ตอนแรกที่กุ๊กนิว เพราะดูดมันเยอะ ปั้มยาก
23:19 <mercury2004> : นี่ลดดูด ลดโอดี ไง
23:19 <mercury2004> : เลยเอาออกได้
23:19 <regenz> : 03:44:751 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,5) - ไอ้ตรงนี้อะ ถึงถี่
23:20 <regenz> : 03:17:909 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22) - ไอ้เนี่ยควรนิว
23:20 <mercury2004> : อันนั้น
23:20 <mercury2004> : ลืมเอาออก
23:20 <mercury2004> : ตอนแรก รัวเป็นแบบนั้นหมด
23:20 <regenz> : กุ๊กแก้เส้นเขียวหมดเลยเหอะ
23:20 <mercury2004> : กำลังแก้
23:20 <regenz> : 03:30:146 เนี่ย
23:21 <regenz> : เดวลองดูอื่นๆก่อนเผื่อเจอไรอีก
23:21 <regenz> : จะได้ 4 mod
23:21 <regenz> : ไอ้ตรงสลับนั่นไม่แก้หรอ
23:21 <regenz> : ฮ่าๆ
23:21 <regenz> : สปินแม่งเอาตายจริงๆ
23:22 <mercury2004> : ไม่ตายแล่ว
23:22 <regenz> : เหนื่อยมาทั้งแมปแล้วแม่งมาวัดตอนสุดท้ายอีก
23:22 <regenz> : กูจะเอาที่ 1
23:22 <regenz> : ไม่หมายถึงเล่นติด score list
23:22 <mercury2004> : หมุน 300 ก็ได้แล้ว
23:22 <mercury2004> : อ่อ
23:22 <mercury2004> : อือ
23:22 <regenz> : 555
23:22 <mercury2004> : วัดหมุนสุดท้า
23:22 <regenz> : ทำไมออฟเซตมันไม่ตรงกันอะ
23:24 <regenz> : มันบอกมี note ไม่ snap 1402 ตัว
23:24 <regenz> : ไทโกะอะ
23:24 <mercury2004> : นั่นไทโกะ
23:25 <regenz> : อึม
23:25 <mercury2004> : วางยังไงก็ได้ ไทโกะอะ
23:25 <regenz> : เห้ย
23:25 <regenz> : ใช่หรอ
23:25 <mercury2004> : ขอให้มันไม่ overlap
23:25 <mercury2004> : กับเสียง
23:25 <regenz> : พี่ว่าไม่ใช่นะ
23:25 <mercury2004> : ใช่จิ
23:25 <mercury2004> : เพราะพวกนั้นไม่มีผลต่อ gameplay
23:25 <mercury2004> : จะวางห่างยังไงก็ไม่เป็นไ
23:25 <regenz> : ไม่ใช่
23:25 <mercury2004> : ที่มีผลคือ slider speed
23:25 <regenz> : note ไม่ snap เส้น
23:26 <regenz> : ไม่ได้หมายถึงระยะห่างของไทโกะ
23:26 <mercury2004> : อะ resnap ละ
23:26 <mercury2004> : ลืม รีสแนป ตอนเปลี่ยนตอนนั้น
23:26 <regenz> : แล้วออฟเซตอะ
23:26 <mercury2004> : แก้แล้ว
23:27 <mercury2004> : พี่บอม
23:27 <mercury2004> : ท็อด akabei มา
23:27 <mercury2004> : แก้แล้วจะได้ฟอง 2
23:27 <mercury2004> : จาก kanpakyin
23:27 <mercury2004> : ม็อด 2 จุด lol
23:27 <mercury2004> : มัน perfect เกิน
23:27 <regenz> : เออ
23:27 <regenz> : แล้ว garven
23:28 <regenz> : แร้งวัน อาทิตย์
23:28 <regenz> : เมพ
23:28 <regenz> : lol
23:28 <regenz> : โอเคเดว ไป post Irc mod ก่อนนะ
23:28 <regenz> : จะได้ดูว่าม๊อดมาเยอะๆ
Topic Starter
mercury2004
Thanks for the mod

Final Decision. AR9

wmfchris
here we go.

[General]
02:49:093 - This inherited time section is included in [Taiko] but not in solo diffs. If it's useless remove it, otherwise add a same one in the solo diff.

[Freedom]
- Quite many unsnapped time sections, make sure that they're placed correctly.
00:34:093 (1,2,3) - left a bit ensures to form symmetrical figures.
01:04:093 (1) - make this symmetrical
184,288,64093,6,0,B|256:348|332:288,1,162.499997094274,8|0
01:49:241 (2) - Unsnapped slider ending
01:49:734 (3) - Unsnapped slider ending.

[For the bar 01:48, it seems that the music aren't snapped at all. Like (3), the melody actually occurs between the red and yellow tick. In such case I prefer a spinner because slider is always inaccurate.]

02:40:804 - Refering to the music, NC every 2 beat (4 notes) would fit the music in a better way. In such sense you might want to fix the spacing as well.
02:44:060 - useless timeline
you may want to remove the coming break as well since the diff is quite hard... :3
03:39:915 (3) - make this symmetrical along the y-axis like 01:04

As you said this is for approval...but being a 4-minutes song it's not really special to get approved :/ Maybe you can make more variation on the streams. In your diff many of the triplets/5-plets are stacked in situ (in the same position), making it less challenging and qutie boring. Patterns like slider-streams / wavy streams may sounds nice to the map as well.

In overall not much technical problems, but it could be done much better before going to app.
Topic Starter
mercury2004

wmfchris wrote:

here we go.

[General]
02:49:093 - This inherited time section is included in [Taiko] but not in solo diffs. If it's useless remove it, otherwise add a same one in the solo diff. I accidentally delete it when I was trying to check all the timing section. Done

[Freedom]
- Quite many unsnapped time sections, make sure that they're placed correctly.
00:34:093 (1,2,3) - left a bit ensures to form symmetrical figures. Done
01:04:093 (1) - make this symmetrical Done
184,288,64093,6,0,B|256:348|332:288,1,162.499997094274,8|0
01:49:241 (2) - Unsnapped slider ending [b] Done
01:49:734 (3) - Unsnapped slider ending.[/b] Done
[For the bar 01:48, it seems that the music aren't snapped at all. Like (3), the melody actually occurs between the red and yellow tick. In such case I prefer a spinner because slider is always inaccurate.] I changed BPM. I tried to find out all the unsnapping note. I probably miss this.

02:40:804 - Refering to the music, NC every 2 beat (4 notes) would fit the music in a better way. In such sense you might want to fix the spacing as well. Done
02:44:060 - useless timeline That timeline changed from soft to normal
you may want to remove the coming break as well since the diff is quite hard... :3 Done
03:39:915 (3) - make this symmetrical along the y-axis like 01:04 Done

As you said this is for approval...but being a 4-minutes song it's not really special to get approved :/ Maybe you can make more variation on the streams. In your diff many of the triplets/5-plets are stacked in situ (in the same position), making it less challenging and qutie boring. Patterns like slider-streams / wavy streams may sounds nice to the map as well. Its kinda easy for me too. The first time i map this. I didn't aim for approval for the first time, but the score is too high. I did try my best to reduce the score (EX. insert lot of break time, decrease setting, delete some note). Its goes to 22m and its still high. So I remove all the thefficulty and change insane difficulty into approval I can map much harder but ppl whose already like the song might not agree with it. I will try my best

In overall not much technical problems, but it could be done much better before going to app.
THANKS A LOT.
RainForce
This is fucking AWESOME beatmap.
GJ.
Topic Starter
mercury2004
Thanks for playing. I'll get this approve. No matter how long it will be.
Frostmourne
ตามที่สัญญาไว้

ZGMF-X10A Freedom
โดยรวม กุ๊กน่าจะใช้สไลเดอร์เหลี่ยม แทนสไลเดอร์โค้งดีกว่า แล้วก็รัวสามแบบ จุดนี้ 00:44:948 (4,5,6) - ส่วนตัวแล้ว เพลงนี้มันเข้ากับสไลเดอร์เหลี่ยมกับรัวตรงๆมากกว่ามาก

00:14:751 (1,2,3,4,5) - เลื่อนทั้งแผงนี้ที่ x:116 y:200 จะได้ทับพอดีกับตัวก่อนหน้า
00:30:540 (8) - นิวคอมโบตัวนี้มั้ย? จะได้คอมโบไม่เยอะเกินไป
00:34:882 (7) - ซ้อนไม่สนิท
00:40:014 (2) - เอา (2) มาทับ 00:38:632 (5) - แล้วเอา (3) ทับตรงปลาย 00:39:422 (2) - ดีกว่า
00:51:067 (4) - เอาซ้อนทับ 1 ดีกว่ามั้ย?
01:21:856 (1,2) - มองยากๆ
01:30:343 (4,5,6) - เอาสามตัวนี้ขึ้นมา ที่ x:40 y:184 ตัว 01:31:527 (3) - นี้จะได้ระยะห่างกับ (6) เท่ากับ 5 กับ 4
01:34:093 (1) - ทับไม่สนิท
01:51:659 (5) - ^
01:54:126 (4,5) - ^
01:56:001 (4,5,6) - ^
01:58:764 (3,4,5,6,7,8,9) - เหมือนมันไม่พอดี ลองเอา 3 ctrl+h ดูแล้วไม่ตรง
01:59:751 (2) - มันไม่ตรงกลางพอดี - -* เลื่อนมา x:256 y:176
02:00:343 (6) - นิวคอมโบๆ
02:03:896 (8) - นิวตัวนี้แล้วเอาตัวหน้าออก แล้วไปนิว ตัวนี้แทนดีกว่า 02:04:488 (2) - เพราะตอนต้นเพลง ก็นิวตัวนี้
02:49:488 (2) - โดนแถบเลือด
02:51:659 (1,2,3,4,5,6) - เลื่อน 6 ตัวนี้มาที่ x:218 y:220
แล้วย้าย 02:52:251 (4) - มาที่ x:162 y:122 ดูสมดุลขึ้น
02:52:843 (7,8,9) - เลื่อนสามตัวนี้ไว้ ที่ x:372 y:176
03:05:475 (4) - ทับไม่สนิท
03:05:869 (7) - นิวคอมโบ
03:06:856 (4,6,7,8,9,10) - เลื่อนขึ้น 2 grid tiny
03:17:908 (1) - เหมือนเสียงจะเริ่มรัวที่ตรงนี้ 03:17:711 (1) -


หลักๆ คงเป็นพวกซ้อนทับกันไม่สนิท มันมีอีกหลายที่อ่ะ แต่ไม่รู้กุ๊กตั้งใจทำรึเปล่า แต่คือเอาที่ๆมันควรซ้อนกันจริงๆ

สู้ๆๆ ขอให้โชคดีได้แรงค์ รอเล่น :p
Topic Starter
mercury2004

Frostmourne wrote:

ตามที่สัญญาไว้

ZGMF-X10A Freedom
โดยรวม กุ๊กน่าจะใช้สไลเดอร์เหลี่ยม แทนสไลเดอร์โค้งดีกว่า แล้วก็รัวสามแบบ จุดนี้ 00:44:948 (4,5,6) - ส่วนตัวแล้ว เพลงนี้มันเข้ากับสไลเดอร์เหลี่ยมกับรัวตรงๆมากกว่ามาก

00:14:751 (1,2,3,4,5) - เลื่อนทั้งแผงนี้ที่ x:116 y:200 จะได้ทับพอดีกับตัวก่อนหน้า
00:30:540 (8) - นิวคอมโบตัวนี้มั้ย? จะได้คอมโบไม่เยอะเกินไป
00:34:882 (7) - ซ้อนไม่สนิท
00:40:014 (2) - เอา (2) มาทับ 00:38:632 (5) - แล้วเอา (3) ทับตรงปลาย 00:39:422 (2) - ดีกว่า
00:51:067 (4) - เอาซ้อนทับ 1 ดีกว่ามั้ย?
01:21:856 (1,2) - มองยากๆ
01:30:343 (4,5,6) - เอาสามตัวนี้ขึ้นมา ที่ x:40 y:184 ตัว 01:31:527 (3) - นี้จะได้ระยะห่างกับ (6) เท่ากับ 5 กับ 4
01:34:093 (1) - ทับไม่สนิท
01:51:659 (5) - ^
01:54:126 (4,5) - ^
01:56:001 (4,5,6) - ^
01:58:764 (3,4,5,6,7,8,9) - เหมือนมันไม่พอดี ลองเอา 3 ctrl+h ดูแล้วไม่ตรง
01:59:751 (2) - มันไม่ตรงกลางพอดี - -* เลื่อนมา x:256 y:176
02:00:343 (6) - นิวคอมโบๆ
02:03:896 (8) - นิวตัวนี้แล้วเอาตัวหน้าออก แล้วไปนิว ตัวนี้แทนดีกว่า 02:04:488 (2) - เพราะตอนต้นเพลง ก็นิวตัวนี้
02:49:488 (2) - โดนแถบเลือด
02:51:659 (1,2,3,4,5,6) - เลื่อน 6 ตัวนี้มาที่ x:218 y:220
แล้วย้าย 02:52:251 (4) - มาที่ x:162 y:122 ดูสมดุลขึ้น
02:52:843 (7,8,9) - เลื่อนสามตัวนี้ไว้ ที่ x:372 y:176
03:05:475 (4) - ทับไม่สนิท
03:05:869 (7) - นิวคอมโบ
03:06:856 (4,6,7,8,9,10) - เลื่อนขึ้น 2 grid tiny
03:17:908 (1) - เหมือนเสียงจะเริ่มรัวที่ตรงนี้ 03:17:711 (1) -


หลักๆ คงเป็นพวกซ้อนทับกันไม่สนิท มันมีอีกหลายที่อ่ะ แต่ไม่รู้กุ๊กตั้งใจทำรึเปล่า แต่คือเอาที่ๆมันควรซ้อนกันจริงๆ

สู้ๆๆ ขอให้โชคดีได้แรงค์ รอเล่น :p
จ้า ว่างๆเด๊๋ยวแก้

แต่ไม่รู้กุ๊กตั้งใจทำรึเปล่า
ตั้งใจเลยล่ะ ให้มันมีคนม็อด แบท แมท จะได้ดูแบบว่า ผ่านม็ฮดมาเยอะ

Update Fix lao na บางจุดยัง
adi77715
awesome song :3
Topic Starter
mercury2004
Thanks for playing :D
babarz
this map was great at first, but its been edited so much cant follow half of it. BRING ON THE FLAME!
Topic Starter
mercury2004
sry for that. I have to make the map harder. The first one was too easy to be an approval.
show more
Please sign in to reply.

New reply