forum

Emmelie de Forest - Only Teardrops

posted
Total Posts
67
show more
FCL
you sent the request to perkele mapping association
  • [w]
  1. Другого мп3 я так понимаю не нашлось? аплодисменты звучат как-то странно в начале
  2. 00:04:607 (1) - тут точно нужен какой-нить хс, вистл отлично подходит
  3. 00:08:931 (2) - та же история
  4. 00:32:715 (1) - по идее этот слайдер будет плохо (хорошо) читаться, я бы посоветовал повернуть его на -90 градусов
  5. 00:32:174 (1) - вообще сама идея не очень, но почему я тебе не скажу
  6. 00:36:634 (8) - мне мама говорила, что овермапать это плохо
  7. 00:40:012 (1,2,3,4,5,1,2,3,4) - мне не нравится тот факт, что ты вообще почти не добавил к этим нотам какие либо хсы, такое вступление должно быть как-то подчеркнуто я думаю. Попробуй добавить драм клапы на все незахээшеные ноты, вроде по кайфу звучит. Ну или что-то другое, софт свистки там нормал клапы, хз
  8. 00:45:688 (1,3) - алло админ, где хсы (вистлы)
  9. 00:47:579 (8) - тоже вистл пожалуйста
  10. 00:47:850 (1,2,3,4,1,2,3) - понятное дело, пп джампы для пидоров (дтшников) это дело святое, но тут я бы такого не делал. По ритму ну очень сильно ощущаются 1/4 ноты, так что я бы добавил 1-2 трипла между нотами
  11. 00:48:390 (3) - клап пожалуйста
  12. 00:55:958 (1,2,1,2,3,4,5,6) - чо-то похожее как и выше, пускай это и субъективная точка зрения
  13. 00:58:661 (1) - 2к16 джампы подъехали (четыреголова). В общем я бы просто такой большой джамп не делал, дт уроды могут миссануть случайно, просто подвить его ближе (например на 476,288)
  14. 01:02:985 (1) - вистл на хеад
  15. 01:06:228 (3) - сильный вокал, тоже бы добавил вистл на хеад
  16. 01:17:579 (1,1) - тоже мне не нравится такой гап, но не буду говорить почему
  17. 01:52:174 (1,2,3,4,1) - а тут я бы побольше спейсинга сделал потому что я хз http://puu.sh/px9sK/2f1b4fb03e.jpg
  18. 01:52:309 (2) - и да, макели говорил мне, что овермапать не хорошо
  19. 02:25:147 (1) - сюда надо аплодисменты как форта в его мапах
  20. 02:32:174 (1) - клап может быть?
  21. 02:59:471 (6,7,1) - не очень же флоу, как нить вот вот хотя бы http://puu.sh/px9Ex/89517e6bf0.jpg
Как эксперт могу сказать что неплохо для начинающего маппера, но думаю вам стоит обратить больше внимания на hitсаундинг
NewPlayer
Mostly hitsound and rhythm mod

IRC | Russian
2016-06-18 20:37 NewPlayer: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/992585 Emmelie de Forest - Only Teardrops]
2016-06-18 20:38 Atamare: да, конечно
2016-06-18 20:38 NewPlayer: тогда поехали
2016-06-18 20:38 NewPlayer: многого не обещаю конечно, но что замечу - отпишу
2016-06-18 20:38 Atamare: хорошо
2016-06-18 20:38 Atamare: спасибо
2016-06-18 20:39 NewPlayer: 00:21:904 (1) - мне кажется, что финиш на начале лучше заменить на вистл, так как тут только вокал и ничего особо сильного
2016-06-18 20:39 Atamare: да, ты прав
2016-06-18 20:41 NewPlayer: 00:28:390 (1) - а тут, в принципе, можно поставить, так как 00:30:552 (3) тут ты его ставишь
2016-06-18 20:41 Atamare: не совсем понял
2016-06-18 20:42 Atamare: такой же формы сделать?
2016-06-18 20:42 NewPlayer: не, финиш на начало
2016-06-18 20:42 Atamare: ага, поставил
2016-06-18 20:43 NewPlayer: 00:40:012 (5) - вот тут попробуй поставить additions: drum
2016-06-18 20:43 NewPlayer: на начало и конец
2016-06-18 20:44 NewPlayer: послушай, как звучит, может лучше будет
2016-06-18 20:45 Atamare: думаю, поставлю ток на начало
2016-06-18 20:46 NewPlayer: 00:42:174 (2) - можешь заменить [http://puu.sh/pxlHf/93b035c897.jpg на ноту и слайдер], чтоб не пропускать сильный бит
2016-06-18 20:46 NewPlayer: 00:44:336 (2) - и тут
2016-06-18 20:47 NewPlayer: 00:50:823 (2) - 00:52:985 (2) -
2016-06-18 20:47 Atamare: думал над этим, но тк это полуизик-полунормал лучше так оставлю
2016-06-18 20:47 Atamare: чтобы легче было
2016-06-18 20:47 NewPlayer: хорошо, тем более во втором киае ты и так этот паттерн используешь
2016-06-18 20:49 NewPlayer: 00:57:850 (2) - попробуй additions:normal, так как клап слышен неплохо
2016-06-18 20:50 NewPlayer: что-то пока какой-то хитсаунд-мод получается :)
2016-06-18 20:50 NewPlayer: 00:57:850 (2) - вистл на начало
2016-06-18 20:51 NewPlayer: 01:13:796 (3) - ^
2016-06-18 20:51 Atamare: 00:58:120 (3) - я сюда нормал-клэп поставил
2016-06-18 20:51 Atamare: там звук сильнее
2016-06-18 20:52 Atamare: поставил вистл
2016-06-18 20:52 NewPlayer: 01:14:877 (4) - тут бы тоже как-нибудь выделить вокал, может whistle + add:drum
2016-06-18 20:53 Atamare: ну да, поставил
2016-06-18 20:54 NewPlayer: 01:34:066 (4) - тут как в прошлом случае
2016-06-18 20:54 NewPlayer: адд:драм на начало ты вроде ставил
2016-06-18 20:54 NewPlayer: 01:39:742 (1) - выдели вокал свистком
2016-06-18 20:55 NewPlayer: на начале
2016-06-18 20:56 NewPlayer: ...и нк тут не нужен, думаю
2016-06-18 20:56 Atamare: что-то с интернетом
2016-06-18 20:56 NewPlayer: 01:39:742 (1) -
2016-06-18 20:56 NewPlayer: а хотя нет
2016-06-18 20:57 NewPlayer: там наверное лучше оставить, а 01:41:904 (1) - тут убрать
2016-06-18 20:57 NewPlayer: 01:50:552 (4) - тут тоже нк убрать
2016-06-18 20:58 NewPlayer: 01:50:552 (4) - финиш на начале забыл
2016-06-18 20:58 NewPlayer: 02:03:525 (1) - ^
2016-06-18 20:58 Atamare: я нк ставил на каждый большой белый тик
2016-06-18 20:58 Atamare: если уберу, будет неоднородно
2016-06-18 20:58 Atamare: в киае
2016-06-18 20:59 Atamare: слушай, я отойду минут на 15, ты пиши, я потом все прочту, хорошо?
2016-06-18 20:59 NewPlayer: окей
2016-06-18 20:59 NewPlayer: однородность наверное больше зависит от количества объектов в комбо
2016-06-18 20:59 NewPlayer: а не от тиков/времени
2016-06-18 21:00 NewPlayer: в принципе, можешь оставить пока, всегда в будущем поменять можно
2016-06-18 21:01 NewPlayer: по объектам особых замечаний нет
2016-06-18 21:01 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/992845 Emmelie de Forest - Only Teardrops [Hard]]
2016-06-18 21:02 NewPlayer: вообще конечно ещё бы тут ~2.2-2.5* диффу добавить, а то как-то от изика к триплам сразу
2016-06-18 21:02 NewPlayer: ну да ладно
2016-06-18 21:03 NewPlayer: 00:12:174 (5,6) - тут как-то спейсинг полетел
2016-06-18 21:04 NewPlayer: 00:40:012 (2,3,4) - хитсаунды пропали
2016-06-18 21:05 NewPlayer: 00:40:012 (2,3) - сюда можно два софтклапа; на (4) клап + адд:драм
2016-06-18 21:06 NewPlayer: 00:40:823 (5,6,7) - тут тоже адд:драмклапов добавить
2016-06-18 21:07 NewPlayer: 00:41:363 (1) - заменить на 1/2 слайдер + ноту, чтобы следовать вокалу
2016-06-18 21:08 NewPlayer: 01:09:471 (1) - убрать нк
2016-06-18 21:09 NewPlayer: 01:32:174 (4) - заменить на слайдер с репитом/трипл
2016-06-18 21:09 NewPlayer: 01:31:904 (2,3,4,5,6) - добавить клапов
2016-06-18 21:10 NewPlayer: 01:32:579 (5) - только сюда не надо
2016-06-18 21:10 NewPlayer: 01:32:715 (6) - и сюда на конец
2016-06-18 21:11 NewPlayer: 01:34:066 (2,3,4,5,6,7) - и сюда тоже, в стримах вообще хитсаунды чуть ли не самое главное
2016-06-18 21:12 NewPlayer: 02:01:904 (2) - клап на начало
2016-06-18 21:14 NewPlayer: часть похожих ошибок я пропустил, просто пройдись потом по всей диффе и фикси похожее
2016-06-18 21:15 Atamare: ок
2016-06-18 21:16 NewPlayer: ну и хитсаунды всё-таки не совсем однородны, советую тоже пройтись по диффе/диффам, может даже с 50% плейбэком и низким звуком хс, и просто если в музыке клап - ставить клап, если сильный вокал - вистл и т.д.
2016-06-18 21:17 NewPlayer: и послушать чисто хитсаунды с выключенной/очень тихой музыкой, если ритм прервётся, будет заметно
2016-06-18 21:17 Atamare: хорошо, пройдусь попозже
2016-06-18 21:18 NewPlayer: с объектами всё хорошо опять же, только хардик в принципе можно было и посложнее сделать (с другой стороны, тогда точно придётся 2.2-2.5 нормал добавлять)
2016-06-18 21:18 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/994387 Emmelie de Forest - Only Teardrops [Slayed's Insane]]
2016-06-18 21:18 NewPlayer: а какой полный ник у него?
2016-06-18 21:19 Atamare: Slayed
2016-06-18 21:19 Atamare: он забанен
2016-06-18 21:19 NewPlayer: а, блин, а я-то думаю, почему на slayed101 кидает
2016-06-18 21:19 NewPlayer: стоит моддить?
2016-06-18 21:20 Atamare: не знаю, как хочешь
2016-06-18 21:20 Atamare: могу попросить его потом лог глянуть
2016-06-18 21:21 NewPlayer: он русскоязычный?
2016-06-18 21:21 Atamare: да
2016-06-18 21:21 NewPlayer: окей
2016-06-18 21:22 NewPlayer: 00:18:661 (4,5) - заменить-скопировать-отразить либо (3) на (4) либо (4) на (3), чтобы они одинаковыми были
2016-06-18 21:23 NewPlayer: 00:32:174 (1) - нк не нужен
2016-06-18 21:23 NewPlayer: 00:35:958 (5,6) - думаю, нужно спейсинг уменьшить
2016-06-18 21:25 NewPlayer: 00:37:850 (2) - тут клап пропущен
2016-06-18 21:25 Atamare: уберу то нк, думаю, он не будет против
2016-06-18 21:25 NewPlayer: 00:38:120 (2) - да и тут тоже ноту хорошо бы
2016-06-18 21:25 Atamare: добавил клэп
2016-06-18 21:26 NewPlayer: не, тут добавить в пустое место
2016-06-18 21:26 NewPlayer: осу немного не так показывает
2016-06-18 21:27 NewPlayer: 00:40:012 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,1) - захитсаундить
2016-06-18 21:29 NewPlayer: 00:42:985 (6,7,1) - здесь можно такой паттерн сделать - http://puu.sh/pxo3Y/40ffa14c3f.jpg
2016-06-18 21:29 NewPlayer: одновременно и спейсинг между 1/4 уменьшается и оверлап убирается
2016-06-18 21:30 NewPlayer: чуть-чуть назад: 00:40:823 (7,8,9) - здесь спейсинг тоже постепенно увеличивать
2016-06-18 21:31 NewPlayer: 01:16:769 (2,1) - стакнуть?
2016-06-18 21:31 NewPlayer: 01:22:444 (1,2) - увеличить спейсинг?
2016-06-18 21:32 NewPlayer: 01:31:904 - тут вообще целая достаточно важная и слышная часть пропускается - предлагаю замапать
2016-06-18 21:33 NewPlayer: 01:52:174 (8,9,10,11,1) - тоже спейсинг постепенно увеличивать, а не только у последних двух нот
2016-06-18 21:36 NewPlayer: 02:41:904 (8) - здесь конец слайдера идёт не в сторону следующего. Можно поменять направление, можно передвинуть следующий, можно оставить как есть - на твоё усмотрение
2016-06-18 21:36 NewPlayer: 02:44:607 (1,2) - уменьшить спейсинг?
2016-06-18 21:36 NewPlayer: 02:52:715 (8,9) - ^
2016-06-18 21:37 NewPlayer: на хитсаунды тут особо не смотрел уже, пусть тоже чекнет
2016-06-18 21:37 NewPlayer: лишним в любом случае не будет :)
2016-06-18 21:38 Atamare: угу
2016-06-18 21:38 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/992584 Emmelie de Forest - Only Teardrops [;w;]]
2016-06-18 21:40 NewPlayer: 00:25:147 (3) - попробуй так вот http://puu.sh/pxoHF/469928f725.jpg
2016-06-18 21:40 NewPlayer: перед слайдером трипл, удалил тут случайно
2016-06-18 21:41 Atamare: так ритм усложнится, а он у меня легкий во всей дифе
2016-06-18 21:41 NewPlayer: так и хорошо же!
2016-06-18 21:41 NewPlayer: больше разнообразия - лучше, я считаю
2016-06-18 21:41 NewPlayer: на твоё усмотрение конечно
2016-06-18 21:42 Atamare: ладно, подумаю
2016-06-18 21:42 NewPlayer: просто 00:25:417 вот тут вот явно слышится бит
2016-06-18 21:42 NewPlayer: 00:25:417
2016-06-18 21:42 NewPlayer: э
2016-06-18 21:42 NewPlayer: ладно
2016-06-18 21:42 NewPlayer: на 1/4 в общем
2016-06-18 21:43 NewPlayer: ну и это ведь последняя сложность, можно чуть посложнее сделать
2016-06-18 21:43 NewPlayer: 00:38:120 (4,5) - тут, в принципе, можно трипл сделать
2016-06-18 21:43 Atamare: и правда, добавил туа ноту
2016-06-18 21:43 Atamare: туда*
2016-06-18 21:44 NewPlayer: 01:06:228 (3) - тут точно нужна дополнительная белая точка?)
2016-06-18 21:45 NewPlayer: 01:20:823 (2) - сделай отражённой копией (1)
2016-06-18 21:46 Atamare: перенес немного ту точку повыше, 1/2 слайдер оставлю
2016-06-18 21:46 Atamare: перенес немного ту точку повыше, 1/2 слайдер оставлю
2016-06-18 21:46 NewPlayer: 01:47:309 (5,6,7) - тут тоже можно один откопировать и поворачивать, хотя это 1/4, и изменения не особо заметно будут
2016-06-18 21:48 NewPlayer: 02:49:471 (1) - нк точно нужен?
2016-06-18 21:48 NewPlayer: 02:50:552 (1) - ^
2016-06-18 21:49 Atamare: да нужно, тк в первом случае - паттерн, а во втором скорость слайдера меняется
2016-06-18 21:50 NewPlayer: что-то только сейчас заметил SV 1.12, 1.13, 1.17, 1.19
2016-06-18 21:50 NewPlayer: чисто для себя, почему не 1.15 и 1.20?)
2016-06-18 21:51 Atamare: да какая разнциа, особо не влияет)
2016-06-18 21:51 Atamare: ткнул рандомно по клаве и оставил))
2016-06-18 21:51 NewPlayer: понятно
2016-06-18 21:52 NewPlayer: 02:50:552 (1) - насчёт нк тут - я думаю, изменение не так заметно и для полноты секции лучше убрать
2016-06-18 21:52 NewPlayer: выглядит как-то неуместно, не знаю
2016-06-18 21:53 NewPlayer: ну, вот вроде и всё
2016-06-18 21:53 NewPlayer: хороший мапсет, мне понравился
2016-06-18 21:53 NewPlayer: над хитсаундами поработать и всё замечательно будет
2016-06-18 21:53 Atamare: может и паттерн полностью переделаю, что-то он мне разонравился
2016-06-18 21:53 Atamare: спасибо
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

FCL wrote:

you sent the request to perkele mapping association
  • [w]
  1. Другого мп3 я так понимаю не нашлось? аплодисменты звучат как-то странно в начале украдено из ранкнутого мапсета
  2. 00:04:607 (1) - тут точно нужен какой-нить хс, вистл отлично подходит да
  3. 00:08:931 (2) - та же история ла
  4. 00:32:715 (1) - по идее этот слайдер будет плохо (хорошо) читаться, я бы посоветовал повернуть его на -90 градусов ну хз, все, кто тестил, говорили, что норм
  5. 00:32:174 (1) - вообще сама идея не очень, но почему я тебе не скажу а
  6. 00:36:634 (8) - мне мама говорила, что овермапать это плохо да тут одна карта сплошной овермап, а тут это не так уж и заметно
  7. 00:40:012 (1,2,3,4,5,1,2,3,4) - мне не нравится тот факт, что ты вообще почти не добавил к этим нотам какие либо хсы, такое вступление должно быть как-то подчеркнуто я думаю. Попробуй добавить драм клапы на все незахээшеные ноты, вроде по кайфу звучит. Ну или что-то другое, софт свистки там нормал клапы, хз доабвил
  8. 00:45:688 (1,3) - алло админ, где хсы (вистлы) ааа
  9. 00:47:579 (8) - тоже вистл пожалуйста спосибо
  10. 00:47:850 (1,2,3,4,1,2,3) - понятное дело, пп джампы для пидоров (дтшников) это дело святое, но тут я бы такого не делал. По ритму ну очень сильно ощущаются 1/4 ноты, так что я бы добавил 1-2 трипла между нотами а мне нравятся, прикольно выглядят
  11. 00:48:390 (3) - клап пожалуйста да
  12. 00:55:958 (1,2,1,2,3,4,5,6) - чо-то похожее как и выше, пускай это и субъективная точка зрения сейм
  13. 00:58:661 (1) - 2к16 джампы подъехали (четыреголова). В общем я бы просто такой большой джамп не делал, дт уроды могут миссануть случайно, просто подвить его ближе (например на 476,288) ну ладно (рип 4*)
  14. 01:02:985 (1) - вистл на хеад ы
  15. 01:06:228 (3) - сильный вокал, тоже бы добавил вистл на хеад ааа
  16. 01:17:579 (1,1) - тоже мне не нравится такой гап, но не буду говорить почему тут св меняется, так что лучше оставить
  17. 01:52:174 (1,2,3,4,1) - а тут я бы побольше спейсинга сделал потому что я хз http://puu.sh/px9sK/2f1b4fb03e.jpgн у ок
  18. 01:52:309 (2) - и да, макели говорил мне, что овермапать не хорошо а
  19. 02:25:147 (1) - сюда надо аплодисменты как форта в его мапах для песни с евровидения? и да, они уже есть в начале))
  20. 02:32:174 (1) - клап может быть? к
  21. 02:59:471 (6,7,1) - не очень же флоу, как нить вот вот хотя бы http://puu.sh/px9Ex/89517e6bf0.jpg
сначала там был x332 спейсинг .. поменяю потом мб
Как эксперт могу сказать что неплохо для начинающего маппера, но думаю вам стоит обратить больше внимания на hitсаундинг спасибо професиАНАЛьный маппер
аригато
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
again new page //
Deppyforce
i forgot LOL

[General]
id make the break thing goes like this in all diffs http://puu.sh/pyhL7/f49d592af8.jpg

[Normal]
00:31:363 - u should map this 1/2 too so its a bit more constant with other stanzas!
00:38:120 (2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3,1) - yo this might be 3 long maybe consider change 00:42:985 (3) - to just circle to simplify rhythm
01:25:417 - same as before

also dat too long thing also applies to other part with same rhythm im just lazy to point them all!

[Hard]
00:17:309 (4,1) - fix blanket plz http://puu.sh/pyhAz/8232682b98.jpg
00:55:552 - ju can add a ds'd triple here t b h cuz random pause in kiai feels empty
01:48:390 (1) - kinda same

[Insane]
00:04:607 - delete ze green timing point it affects nothing here
00:46:769 (4,5) - u ignored ze triplet here
00:48:931 (4,5) - saem
01:52:174 - why is it low volume here i cant hear any hitsound shietetet

fuk last diff i cant farm it so i wont mod it

gl!!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Deppyforce wrote:

i forgot LOL

[General]
id make the break thing goes like this in all diffs http://puu.sh/pyhL7/f49d592af8.jpg d no reasons, since there are no changis in da musik

[Normal]
00:31:363 - u should map this 1/2 too so its a bit more constant with other stanzas! na, wan t to mak it more lik ez so thats why i missed som notz
00:38:120 (2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3,1) - yo this might be 3 long maybe consider change 00:42:985 (3) - to just circle to simplify rhythm wil ask fr mor pinins
01:25:417 - same as before sam

also dat too long thing also applies to other part with same rhythm im just lazy to point them all!

[Hard]
00:17:309 (4,1) - fix blanket plz http://puu.sh/pyhAz/8232682b98.jpg aa
00:55:552 - ju can add a ds'd triple here t b h cuz random pause in kiai feels empty will ask somebody, followed the vocalz ther
01:48:390 (1) - kinda same ye

fuk last diff i cant farm it so i wont mod it gg

gl!!
arigato
Lully
oн тнιѕ мαp ιѕ reαlly ɴιce! eѕѕpeαcιαlly тнe eαѕιer dιғғѕ! ɢood joв. c:
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

CookieKivi wrote:

oн тнιѕ мαp ιѕ reαlly ɴιce! eѕѕpeαcιαlly тнe eαѕιer dιғғѕ! ɢood joв. c:
thanks
Kalibe
Let's go doroppu.

Normal ~

*I If you have only Normal diff, especially with 1.44 stars, you should decrease AR then, bcs BN bla bla bla. Just decrease to 4 and good.
*II To be honest, can you make this diff harder a bit, idk with more spacing or more on SV to reach 1.7 - 1.8 stars? Because idk if spread 1.44 -> 2.7 isn't a tragic spike diff :E
*III 01:31:093 (1) - Ctrl H works better for flow on this slider duh!
*IV Well, that's all. Cool

Hard ~

*V 01:50:282 (3,4,1) - Plays better imo if those nodes are on 168|92
Idk, this is too pro for me to mod xd

Slayd's Insanye ~

*VI 01:16:769 (2,1) - 01:31:093 (1,2) - Prefer to stack those nodes.
*VII 01:44:066 (1) - How about adding curve on this slider just for flow boost after stream?( ???? )
* VIII 02:41:904 (8) - You should ctrl G this, because it ends on repeater .. then spacing between is too big (?)
* IX Niceu.

:c ;w; :C ~

*X 00:41:363 (1) - Also prefer to add curve on this just to boost flow after stream ( if you want see )
*XI 00:53:796 (3,4,1) - I think flow between 4 and 1 looks awkward a bit, so it'll be good if you move (3 and 4) to down.
* XII 02:50:552 (1,2,1) - Hmm. This pattern is okay, but it can be better for my eyes. Just have a pic what i mean, feel free to throw this, if you don't like it.
*XIII 02:58:661 (3) - Little curve fits better with transision to next stream // aka make this curve more curvy lol.

Ok, that's all. Lovely song and diffs. Have a star dude :3~
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Kalibe wrote:

Let's go doroppu.

Normal ~

*I If you have only Normal diff, especially with 1.44 stars, you should decrease AR then, bcs BN bla bla bla. Just decrease to 4 and good. ar4 in normal = rip readability, but ill ask somebody, thx
*II To be honest, can you make this diff harder a bit, idk with more spacing or more on SV to reach 1.7 - 1.8 stars? Because idk if spread 1.44 -> 2.7 isn't a tragic spike diff :E aa, thought about that, prolly ill have to do that
*III 01:31:093 (1) - Ctrl H works better for flow on this slider duh! i like how it is now ;p
*IV Well, that's all. Cool

Hard ~

*V 01:50:282 (3,4,1) - Plays better imo if those nodes are on 168|92 ok
Idk, this is too pro for me to mod xd

:c ;w; :C ~ <3

*X 00:41:363 (1) - Also prefer to add curve on this just to boost flow after stream ( if you want see ) okay
*XI 00:53:796 (3,4,1) - I think flow between 4 and 1 looks awkward a bit, so it'll be good if you move (3 and 4) to down. actually i did it on purpose and i like it, so :c
* XII 02:50:552 (1,2,1) - Hmm. This pattern is okay, but it can be better for my eyes. Just have a pic what i mean, feel free to throw this, if you don't like it. changed the whole pattern, thanks!
*XIII 02:58:661 (3) - Little curve fits better with transision to next stream // aka make this curve more curvy lol. okay

Ok, that's all. Lovely song and diffs. Have a star dude :3~ thanks <3
Hanabi Project
hi m4m

Normal
01:50:012 (2) - u should put a NC here rather than on the slide, no ?
01:52:174 (2) - then another NC here
01:52:715 (1) - and remove this one
03:02:985 - imo u could end the spinner here, at the same time as the whistle

it's nearly a normal diff, but it's still an easy one, so u could rename it "easy" (or make it a bit difficult)

Hard
01:07:039 - u could add a note on the red tick (u did it later so it would make sense)
01:07:039 - NC
01:28:931 (1) - why did u put the NC on this note and not on the slide ?
02:39:742 (8) - NC
03:02:985 - same as for the normal diff

Slayed's Insane
00:04:607 - there is no slide on those whistles ;-;
00:41:363 (1) - idk if u wanted this but this note is a bit away from the others, it's weird
01:07:039 - a note could be added here
03:02:985 - and this slide could be a little longer

if u really wanted to map an insane diff, then u could make it more difficult by adding jumps
otherwise u could just call it hard or hyper

Nice song, good luck ;)
Shadren
[Общее]
В теги как вариант добавить female vocal
00:24:066 - от сюда хс бы на 10% громче
03:01:904 - делай не 5%, а 10% иначе неранкабельно

[;w;]
00:08:931 (2) - Я бы сюда ляпнул НК, чтобы фоллоупоинт с прошлого объекта убрать
00:36:498 (7,8,9,10) - пятиплет не очень заходит из-за того, что эта часть более спокойная, не расчитанная на такие паттерны. Я бы заменил на 1/2 слайдер, куда лучше будет
00:42:444 (6,7) - я бы вот так сделал http://puu.sh/pDRjM/e51afd6d79.jpg Считай, по флоу идеально будет с предыдущим объектом, а ещё со следующим более приятно аимить станет
00:58:661 (1) - мне кажется, слайдер должен быть ближе к (10)
00:59:742 (3) - 01:04:066 (3) - если слушать по звукам, то слайдер вообще некорректный, а создавать впечатление им не стоит. Лучше просто 1/2 слайдер
01:32:174 (5) - чуть ближе к прошлому нужно
01:55:417 - сюда так и хочется кликнуть, как-никак сильный бит. Сделаешь кликабельный ритм?
02:21:363 - сюда на концовочку бы кружок, вместо хвоста. Отдача хорошая будет
02:58:120 - и сюда
Хп бы поднять, быстро заливается иначе

[Slayed]
00:37:850 - 01:31:904 - чё пропустил то? Такая дыра дезориентирует
01:52:174 (8,9,10,11,1) - по флоу с предыдущим объектом не оч. Можно развернуть на 180. Хотя забей
02:07:850 (4) - НК\
Хп подними

[Hard]
00:13:255 (1) - оттяни второй анчор вправо, чтобы сделать форму рыболовного крючка. Имо, круче будет
00:20:823 (4,5,1) - ДС поправь
02:24:066 (4,5) - Лучше заменить на реверс-слайдер. И так насилуешь игроков обилием 1/4 ритма, а тут вообще им сложно будет

[Advanced]
01:31:093 (1) - я бы повeрнул в левую сторону ещё немного
02:42:309 - лишняя тайм-линия
02:59:877 (1) - спиннер анснапнут

[Normal]
02:07:850 (3) - НК
02:42:309 - лишняя тайм-линия
02:59:201 (4,5,1) - Может загнуть чуть?
02:59:877 (1) - спиннер анснапнут

K P A C U B O
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
Thanks for the mods, guys!
Fixed mostly everything.
ncuh
Реквест из очереди
[Insane]
00:28:390 (1) - сделай вместо 1/1 слайдера 1/2 реверс. Потому что не очень приятно, когда на середине слайдера начинается вокал http://i.imgur.com/jUlpEaG.png
00:49:471 (6,7,8) - выглядит как-то не очень
00:53:255 (5) - пододвинуть бы влево, чтобы было в 1 линию
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

ncuh wrote:

Реквест из очереди
[Insane]
00:28:390 (1) - сделай вместо 1/1 слайдера 1/2 реверс. Потому что не очень приятно, когда на середине слайдера начинается вокал http://i.imgur.com/jUlpEaG.png да ну, инструменты же
00:49:471 (6,7,8) - выглядит как-то не очень согласен
00:53:255 (5) - пододвинуть бы влево, чтобы было в 1 линию мне так нравится
Спасибо!
Lecia_old_1
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Lecia wrote:

irc
19:05 Lecia: gg
19:10 Lecia: мб я тебе напишу то что я думаю а ты скажешь я дебил или не
19:11 Atamare: даваи
19:11 Lecia: короче
19:11 Lecia: 02:04:607 (3,4)
19:11 Lecia: адвансед
19:11 Lecia: мб там чета поменять чтобы типа флоу
19:13 Lecia: инс
19:13 Lecia: 00:49:742 (8,1)
19:13 Lecia: я бы понерфил эту хуйню
19:13 Lecia: 02:07:850 (1)
19:13 Lecia: а это вообще че блядь
19:14 Atamare: в одваснеде коечто сделол
19:14 Lecia: 00:35:147 (2,3,4)
19:14 Lecia: так
19:14 Lecia: э
19:14 Lecia: слезы слейд
19:15 Lecia: мб там сделать один кружочек под другим
19:15 Lecia: 00:58:661 (1)
19:15 Lecia: аааа бля что это
19:15 Lecia: 01:26:228 (6)
19:15 Lecia: почему он медленный
19:15 Lecia: 02:59:607 (8,1)
19:15 Atamare: в инсе сделл 1
19:16 Atamare: второе ни
19:16 Atamare: в слезах все норм
19:16 Lecia: ну вот последнее
19:16 Lecia: это же пиздецй
19:16 Atamare: почему
19:16 Atamare: конец же
19:16 Atamare: и звук
19:16 Atamare: такой
19:16 Atamare: уууууууууууууууууууу
19:16 Lecia: ну
19:16 Atamare: барбара стрезенд :DDDDDddddddddddddd
19:17 Lecia: такое себе
19:17 Lecia: короче
19:17 Lecia: вот если бы я играл на высоких рангах
19:17 Lecia: и вот эту хуйню играл с дт
19:17 Lecia: я бы брейкнул там пару раз
19:18 Atamare: пасмотрем
19:18 Atamare: пока оставлю
19:18 Atamare: я не брекалс
19:18 Lecia: бля надо научится мапать наверное сначала а потом модить
19:18 Lecia: ъъъъ
Спасибо
ProfessionalBox
M4M from my que. I'm deeply sorry for the delay.

Slayed's Normal

  1. Why tickrate 2? You should just make it 1 imo
  2. 00:17:579 (1) - You could improve the upper curve a bit
  3. 00:35:958 (4,5) - This would look visually more pleasing if the (4) was in a straight line with 00:36:228 (5,6) -
  4. 01:30:012 (5) - Consider adding a tiny curve on this like with 01:30:552 (6) -
  5. 02:59:201 (4,5) - Consider making this into a slider instead


Advanced

  1. 00:40:823 (5,6,1) - Minor DS issues
  2. 01:34:877 (5,6,1) - The flow here is a bit bad since it becomes a really sharp turn. I don't really have a quick solution but maybe you can come up with one yourself?
  3. Couldn't really find any crucial issues here

Hard

  1. Slidertickrate of 2 is not needed here either, I highly recommend removing it
  2. 00:13:255 (1) - I think this would look better if you removed one of the red sliderpoints and tried something like this
  3. 02:24:607 (6,7,8,9,1) - This might be a bit overkill since it's 5x 110bpm singletaps in a hard diff. That's challenging even in an insane so you might want to nerf this
  4. Again not much to be modded here

The set is ready for BN mods so you should start to look for them instead of normal mods / m4ms

I hope this mod helped even a tiny bit since there isn't much to be modded anymore. Good luck with the set!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

ProfessionalBox wrote:

M4M from my que. I'm deeply sorry for the delay.

Advanced

  1. 00:40:823 (5,6,1) - Minor DS issues its not an issue, there is different spacing because of sv changes
  2. 01:34:877 (5,6,1) - The flow here is a bit bad since it becomes a really sharp turn. I don't really have a quick solution but maybe you can come up with one yourself? ya, tried smth
  3. Couldn't really find any crucial issues here

Hard

  1. Slidertickrate of 2 is not needed here either, I highly recommend removing it ok
  2. 00:13:255 (1) - I think this would look better if you removed one of the red sliderpoints and tried something like this nah, i like it
  3. 02:24:607 (6,7,8,9,1) - This might be a bit overkill since it's 5x 110bpm singletaps in a hard diff. That's challenging even in an insane so you might want to nerf this idk, will ask for more opinions
  4. Again not much to be modded here

The set is ready for BN mods so you should start to look for them instead of normal mods / m4ms

I hope this mod helped even a tiny bit since there isn't much to be modded anymore. Good luck with the set!
Thanks, Ill try! xd
Pho
o/

Bold: Fix quickly/unrankable issues
Purple: Questionable
Red: Highly recommend

[General]
  1. Could add 'folk' and 'world beat' to tags as well
[Slayed's Normal]
  1. Don't make usage of SV changes in the easiest difficulty of the map. It might be apparent for most players, but having two sliders with nearly same visual length than beatlength (e.g. 00:22:715 (2,1) - ) is deceiving for beginners.
    Just set it regular 1.0x, 0.9x is borderline and everything below should be unrankable.
  2. 00:35:958 (4,5,6) - This isn't a great solution, setting up two sliders here instead would be easier to read than the current clustered pattern.
[Advanced]
  1. 01:33:255 (1,3) - No overlap pls, this one's annoying compared to the rest existing in this map. Just rearrange the upcoming oval flow a bit.
[Hard]
  1. /
[Insane]
  1. Hitsounds seem to be the same so I just post here. Applies to all diffs:
    1. 00:19:742 - Whistle
    2. 00:29:471 (3) - drumfinish. Same for:
      00:33:796 (4) - head 01:27:850 (4) - head 01:30:012 (4) - head 01:32:174 (4) - head
      It's really apparent on the lower diffs (Normal), so please have a look at this again.
    3. 01:07:850 - to 01:13:796 - seems like you were missing quite some drumclaps
    4. 02:00:823 (4) - softclap would fit better here
    5. 02:20:823 (1) - softclap on tail.
  2. 01:01:634 (3,4,5) - overmapped. and not the good kind
  3. 02:22:444 (7) - For readability purposes i recommend setting a NC at this point. Overlap is strong here.
[Slayed's Tears]
  1. 00:32:174 (6) - These slow-mo sliders should really have a NC on them to indicate the SV drop. Could set it on the whole triple as well.
    Same for: 01:26:093 (5,6) -
  2. 00:38:120 - Don't leave this beat out, it's good to keep the pace going on as the pace of the music is still going on. A gap at this point doesn't feel fitting:
    The same goes for 01:31:093 (1) -
  3. 01:06:498 - 02:15:688 - I don't know for what purpose you extended the breaks here (not even snapped), but it doesn't seem to work with the music. Drop them.
  4. 00:41:228 (10,1) - 01:35:282 (10,1) - 02:25:012 (11,1) - Fix these spacings, these look odd due to SV change
  5. Your usage of repeat sliders is somewhat confusing. Usually they're used to simplify gameplay while adding variety to the map, but it feels more like you arbitrarily set them in this map. So just in case you didn't, please explain these:
    00:41:634 (2) -
    01:44:877 (4) -
    02:05:147 (6) -
    02:41:904 (8) -
Solid set to an inspiring song. Just needs a few tweaks.
Call me back when you think you're ready!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
Fixed everything from my side including hitsounds.

Waiting for Slayed.
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi


Updated Slayed's diffs
Pho
Reconsidered until things got cleared up.
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
um
Underforest
how a bubble can get popped without bubbling first lol clarified in-game
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
goes to graveyard i guess
wajinshu
ой блин
Shmiklak
Pzdc
Ascendance
Interesting.

@Pho did you edit your post with the bubble pop?
Sieg
отмечусь
riffy
Just a friendly reminder to stop irrelevant posts. Don't make me lock it.
Squichu
Apologies for the long wait! ;_;
But finally~~

General
  1. isn't there any other background image you could use? Besides this one being very poorly edited, I think there are a lot of better matching backgrounds out there.. if all else is unavailable even an image of the artist would fit better, imo. D:
  2. 00:24:066 - to 00:41:363 - in all diffs - I don't think 25% hitsound volume is okay here. s: The hitsounds are barely audible (with 100/100), consider pushing them a bit higher (to around ~40%, should work well)?
  3. last object in all diffs - consider reducing hitsound volume gradually, would match nicely with the song? o:
Normal
Neat diff, but it doesn't work as the easiest difficulty, because of very long 1/2 patterns (examples: 00:38:120 (2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3,1) - 00:49:471 (2,1,2,3,1,2,3,1) - 01:33:255 (3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - ) that are way to complicated for beginner players regardless of low bpm and especially considering the amount of stacked objects.. :/
You could change the diff up to make it better readable and playable for beginners, but then the gap between Normal and Advanced might be a problem, so I highly recommend adding an Easy instead.
  1. 00:40:012 (5,6) - the sound stops before the sliderend and another starts there, so I think it would fit better to shorten (5) by 1/2 and add another 1/2 slider on the white tick instead of mapping this with a circle. (like 01:34:066 (4,5) - )
  2. 00:42:985 (3) - and 00:45:147 (3) - if no Easy will be added, consider replacing these sliders with circles, so players have at least half a beat more time to 'rest' (If an Easy gets added, please keep them to have a nice spread from N to Adv)
    same for 00:51:634 (3) - 00:53:796 (3) - ofc; and 01:37:039 (4) - 01:39:201 (4) - etc, I think you know which ones you could remove/replace
  3. 02:18:661 (4) - 02:22:985 (3) - 02:27:309 (4) - 02:31:634 (4) - 02:35:958 (4) - 02:40:282 (4) - missing NCs
  4. 02:59:877 (1) - consider snapping the spinner to 1/2 to avoid problems in converted game modes o:
Advanced
  1. 00:11:363 (2) - 00:15:688 (2) - 00:20:012 (2) - add NCs for consistency with the following NC pattern
  2. 00:24:607 (2,3) - please make sure that there are no slider borders that touch each other, looks untidy and sometimes can be confusing :c
    same for 01:22:985 (2,3) - 01:43:525 (3,1) - 02:39:201 (4,5) - 02:51:093 (1,2) -
  3. 00:32:174 (5,1) - similar here, but they could even be mistaken for 1/4 :/ Make the path players have to follow more obvious, please.
    same here 01:25:688 (4,5) - 02:04:607 (3,4) -
  4. 01:07:309 (1,2) - and 01:11:634 (1,2) - are a bit too simplified, imo.. doesn't match with the rest of the diff, consider changing this up a little, maybe like this: http://puu.sh/qv8ya.jpg ?
  5. 01:16:769 (2) - how about ending the slider on the white tick instead of the red one to match better with the vocals?
  6. 01:48:390 (1) - move to 300|332 to make sure the reverse arrow is clearly visible
- imo, you should also reconsider the 1/4 usage in Hard (at least in the beginning), because there's not a single 1/4 mapped in this Diff (except for the spinner at the end), and it's a huge step from 1/2 rhythms-only to 1/4 rhythms-mostly.. :/ You could also add some 1/4 repeats to this diff, they're not too complicated to play and you could keep the 1/4 in Hard, _however_ you shouldn't make any difficulty-changing changes to Normal than and definitely add an Easy, because the gap between N and Adv becomes to huge then.

Hard
  1. 00:11:363 (3) - 00:15:688 (2) - 00:20:012 (2) - NCs, as in Adv (also applies to higher diffs)
    Also, 00:04:607 (1,2) - 00:13:255 (1) - 00:17:579 (1) - don't really match with the rest of the diff.. in prev diffs it worked fine, but here it seems weird if you take a look at the whole diff to have such a calm intro when the sliders could be very well split up. (same for the higher diffs)
  2. 00:28:255 (7) - 00:30:417 (6) - 00:32:039 (4) - 00:34:201 (6) - 00:34:742 (8) - examples for 1/4s that could very well be removed, imo. And there are a looot more. Especially in calmer parts they feel extremely unnecessary, because there is this very clear beautiful voice, which you don't follow but instead you emphasize each tiny background sound that's barely noticeable. >: Might be just me, tho.. (In Kiai the 1/4 match well, tho, because the beats there are well audible and the song becomes a lot more intense)
  3. 00:40:012 (2,3,4) - please make sure that reverse arrows aren't covered by the previous circles! Just manually stack them to avoid this o:
    same for 00:58:120 (4,5,6) - 01:34:066 (2,3,4) - and several others, please check this yourself in the whole diff!
  4. 00:53:120 (3) - no beat here but on 00:53:390 - instead so consider moving it there?
  5. 01:52:174 (3) - after all the previous 1-reverse sliders this one is really unexpected and migth be confusing, should be changed, imo.. How about replacing it with two 1/4 sliders?
    similar for 02:17:309 (4,5) - 02:19:471 (5,6) - you could split them up as well. I don't recommend replacing them with streams as that's a little to tough for Hard and doesn't work well with the current spread. >:
    02:24:607 (6,7,8,9) - would also like to see this as two 1/4 sliders, basically because of the same reasons
    and 02:28:931 (4) - 02:41:363 (3,4,5,6,7,8) -
Insane
looks pretty much fine, but the overlap of streams here 02:21:634 (2,3,4,5,6,1,2,3,4) - should be avoided, imo. Looks and plays kinda weird o.o (also weird that 02:22:444 (1) - is the only stream with extra NC, so remove it?)
aaand nitpicking - 02:07:850 (1) - should be a fw pixels closer to prev object

Tears
Are there some objects missing in the beginning? oo
Ya, pretty much fine otherwise. c: (02:07:309 (1) - why NC, tho?)

Sorry that I took so long. :c
And good luck!
Sieg
почему оно умерло?
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Sieg wrote:

почему оно умерло?
никто бабблить не хочет
Sieg
p/5390819
вот на этот мод отпиши нормально, где, что изменено, если нет то почему и стукни меня
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
хорошо
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Squichu wrote:

Apologies for the long wait! ;_;
But finally~~

General
  1. isn't there any other background image you could use? Besides this one being very poorly edited, I think there are a lot of better matching backgrounds out there.. if all else is unavailable even an image of the artist would fit better, imo. D: i like this bg and it actually fits, so why not? :s
  2. 00:24:066 - to 00:41:363 - in all diffs - I don't think 25% hitsound volume is okay here. s: The hitsounds are barely audible (with 100/100), consider pushing them a bit higher (to around ~40%, should work well)? um, but they are pretty audible lol i can easily hear them because the music is pretty quiet there
  3. last object in all diffs - consider reducing hitsound volume gradually, would match nicely with the song? o: last object in all diffs except last diff is a spinner so is this really neccessary? :a
Normal
Neat diff, but it doesn't work as the easiest difficulty, because of very long 1/2 patterns (examples: 00:38:120 (2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3,1) - 00:49:471 (2,1,2,3,1,2,3,1) - 01:33:255 (3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - ) that are way to complicated for beginner players regardless of low bpm and especially considering the amount of stacked objects.. :/
You could change the diff up to make it better readable and playable for beginners, but then the gap between Normal and Advanced might be a problem, so I highly recommend adding an Easy instead. added an easy
[/list]

Advanced
01:07:309 (1,2) - and 01:11:634 (1,2) - are a bit too simplified, imo.. doesn't match with the rest of the diff, consider changing this up a little, maybe like this: http://puu.sh/qv8ya.jpg ? they are not simplified, im just mapping the vocals and thats why these are like that[/list]
- imo, you should also reconsider the 1/4 usage in Hard (at least in the beginning), because there's not a single 1/4 mapped in this Diff (except for the spinner at the end), and it's a huge step from 1/2 rhythms-only to 1/4 rhythms-mostly.. :/ You could also add some 1/4 repeats to this diff, they're not too complicated to play and you could keep the 1/4 in Hard, _however_ you shouldn't make any difficulty-changing changes to Normal than and definitely add an Easy, because the gap between N and Adv becomes to huge then. as i told before, ive added an easy, but im not going to change hard / advanced because 1/4s in hard are all stacked and they are really easy to play. also bpm isnt that high to worry about them. gap is also okay, because hard is litterally advanced with some 1/4s (even spacings are the same)

Hard

  • Also, 00:04:607 (1,2) - 00:13:255 (1) - 00:17:579 (1) - don't really match with the rest of the diff.. in prev diffs it worked fine, but here it seems weird if you take a look at the whole diff to have such a calm intro when the sliders could be very well split up. (same for the higher diffs) its the beginning and it perfectly fits with the music, so why not? >:
  1. 00:28:255 (7) - 00:30:417 (6) - 00:32:039 (4) - 00:34:201 (6) - 00:34:742 (8) - examples for 1/4s that could very well be removed, imo. And there are a looot more. Especially in calmer parts they feel extremely unnecessary, because there is this very clear beautiful voice, which you don't follow but instead you emphasize each tiny background sound that's barely noticeable. >: Might be just me, tho.. (In Kiai the 1/4 match well, tho, because the beats there are well audible and the song becomes a lot more intense) sorry but i will feel to bad becuz i just cant undermap them.. probably it will work, but not for me. it will just ruin the entire thing of the song, cmon :c
  2. 00:40:012 (2,3,4) - please make sure that reverse arrows aren't covered by the previous circles! Just manually stack them to avoid this o:
    same for 00:58:120 (4,5,6) - 01:34:066 (2,3,4) - and several others, please check this yourself in the whole diff! dont really understand u because they are already manually stacked..
  3. 00:53:120 (3) - no beat here but on 00:53:390 - instead so consider moving it there? i dont really like that idea because i think my way works better with the music.
  4. 01:52:174 (3) - after all the previous 1-reverse sliders this one is really unexpected and migth be confusing, should be changed, imo.. How about replacing it with two 1/4 sliders?
    similar for 02:17:309 (4,5) - 02:19:471 (5,6) - you could split them up as well. I don't recommend replacing them with streams as that's a little to tough for Hard and doesn't work well with the current spread. >: they are there to simplify the gameplay, so this Hard wont look like a light Insane.. so i guess ill keep them
    02:24:607 (6,7,8,9) - would also like to see this as two 1/4 sliders, basically because of the same reasons
    and 02:28:931 (4) - 02:41:363 (3,4,5,6,7,8) - it feels okay for me because the part of the song is pretty intense, so why not to make it a bit harder? :a
Insane
looks pretty much fine, but the overlap of streams here 02:21:634 (2,3,4,5,6,1,2,3,4) - should be avoided, imo. Looks and plays kinda weird o.o idkm i didnt find any problems with that.. nobody was complaining about it while testplaying so i guess ill keep it?..

Sorry that I took so long. :c
And good luck!
Thanks for the mod! <3
not mentioned = fixed!
Added a waji's Easy
(yeah i know that i should got this updated a long time ago)
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
k nvm back to graveyard
wajinshu
-_-
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply