I will be translating for Zzz...
What I wrote here is Zzz's response that I directly translated
I also had some suggestions and found a few issues so we did IRC mod as we go on
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Chat log
22:34 No Dap: 아직도 필요한가요 해석
22:35 [ Zzz ]: 네..
22:35 No Dap: np점
22:35 *[ Zzz ] is editing [http://osu.ppy.sh/b/384818 Hashimoto Miyuki - New SPARKS! (TV Size) [Insane]]
22:36 No Dap: 저거 스택 0 왜쓰냐고 물어보는데
22:37 No Dap: 님 취향이라고 대답해드릴까요
22:37 [ Zzz ]: 네
22:40 No Dap: 그냥 제가 하나하나 해석해드릴게요
22:40 No Dap: 대답하시면
22:40 [ Zzz ]: 넹
22:40 No Dap: 제가 그것도 해석해드림 아예
22:41 [ Zzz ]: 'ㅁ' 굳
22:41 No Dap: 그럼 그전에
22:41 No Dap: 스택0 쓰는 이유을 ㄹ설명 ㄱㄱ
22:41 [ Zzz ]: ㅇㅋ
22:42 [ Zzz ]: 특별한 이유는 없지만. 나는 서클이 겹치는게 매우 좋다. 그래서 난 스택 리니언시 0을 쓰기로 하였다.
22:42 No Dap: 그리고 겹타
22:42 No Dap: 리딩 불가능하다는데
22:42 No Dap: 그거에 대한 반론도
22:42 [ Zzz ]: ㅇ..
22:43 [ Zzz ]: ㅠㅠ..
22:43 [ Zzz ]: 그거에 대한 반론이 없어여 ..
22:43 No Dap: ㄷㄷ ㅇㅋ
22:43 [ Zzz ]: 쟤가 모딩할떄
22:43 [ Zzz ]: 생각하긴 했는데 ..
22:43 [ Zzz ]: 에전부터 플레이 시키면
22:43 [ Zzz ]: 겹타 안보인다고 ..
22:43 [ Zzz ]: 1타인지 3타인지 .. 히든걸면 X
22:44 [ Zzz ]: 스택 0으로 랭크시켜보고싶기도하고 ..
22:44 [ Zzz ]: 먼가 좀 아닌거같기도 하고 ..
22:44 No Dap: ㅇㅋ
22:44 [ Zzz ]: ㅇㅋ
22:45 No Dap: 맨처음꺼
22:45 No Dap: 슬라이더 끝이 이상하데요
22:45 No Dap: 자기 모양처럼 만들으라는데
22:46 No Dap: 보기좋고 플레이하기 편하다고
22:46 [ Zzz ]: 저거 원래는 직선으로 하려고했는데
22:46 [ Zzz ]: http://puu.sh/8bP4k.jpg
22:46 [ Zzz ]: 끝이 닿아버려서 ..
22:46 No Dap: dㅋ
22:46 No Dap: ㅇㅋ
22:47 No Dap: 고치실건지 안고치실건지도 좀
22:47 No Dap: 색갈 고르게 ㅋㅋ
22:47 [ Zzz ]: 그리고 개인적으로 직선슬라이더를 쓰는걸 매우 좋아해서
22:47 [ Zzz ]: 변경X
22:47 No Dap: ㅇㅋ
22:48 No Dap: 다음거
22:48 [ Zzz ]: ㅇㅇ
22:48 [ Zzz ]: 00:25:592 (4) -
22:48 No Dap: 00:26:251 (6) - 이거아님?
22:48 [ Zzz ]: 맞음
22:48 [ Zzz ]: 지금 바꿔서그럼
22:49 No Dap: 00:26:251 (6) - 이거 서클로 바꾸레요
22:49 [ Zzz ]: 변경한다고 말해주시면댈듯
22:49 [ Zzz ]: ?
22:49 [ Zzz ]: 00:26:416 (6,7) -
22:49 [ Zzz ]: ㅇㅋ
22:49 No Dap: 변경?
22:49 [ Zzz ]: 네
22:49 [ Zzz ]: 변경
22:50 No Dap: 00:43:559 (4) - 이거를 아까 보여준 슬라처럼 곱게 하레요
22:50 [ Zzz ]: 노 체인지
22:50 No Dap: 이유도 설명좀
22:50 [ Zzz ]: 난 위에서도 말했지만 직선슬라이더를 매우 좋아해요.
22:50 No Dap: 그냥 no change하면 안좋음
22:50 No Dap: ㅇㅋ
22:51 [ Zzz ]: ㅇㅋ
22:52 No Dap: 00:55:592 (1,2) - 이거
22:52 No Dap: 끄는소리가 아닌데 서클로 바꾸면 더 좋을거같데요
22:52 [ Zzz ]: 음..고집부리고싶어여
22:52 [ Zzz ]: 여긴
22:52 No Dap: 서클쓰면 00:55:921 (2) - 이거 드럼도더 좋을거같다고
22:53 No Dap: 그냥 지금게 더 맘에 든다고 쓸까요
22:53 [ Zzz ]: 00:55:921 (2) - 여기만
22:53 [ Zzz ]: 쓰면대여?
22:53 No Dap: 1번 2번 둘다 서클로
22:53 [ Zzz ]: 00:55:592 (1) - 이거 안바꾸고싶어서 ..
22:53 No Dap: 전 지금게 더 맞는듯 제가봐도
22:53 [ Zzz ]: 지금이 더 좋다고 말해주시면 댈듯
22:53 [ Zzz ]: :3
22:54 No Dap: 01:13:888 (4) - 리버스가 안어울린데요
22:55 No Dap: 슬라 느리게해서 01:14:383 - 쯤에서 끊어보라는데
22:55 No Dap: 01:14:548 - 그리고 여기에 서클
22:56 [ Zzz ]: 음..애매하네 ..바꾸는데 시간좀 걸릴듯.
22:56 No Dap: 고치기 싫으면
22:56 No Dap: 리버스에 있는 휘슬이라도 뺴레요
22:56 [ Zzz ]: ㅇㅋ
22:56 No Dap: 휘슬은 뺴는게 좋을듯 제가봐도
22:56 No Dap: 그럼 하드로
22:56 [ Zzz ]: ㅇㅇ
22:57 [ Zzz ]: 휘슬 뺌
22:57 No Dap: 00:45:042 (1,2,3) - 이거 스페이싱이 헷갈릴거같데요
22:57 No Dap: 리딩이 더 편하게 만들으레요
22:58 [ Zzz ]: 00:45:372 (2) - X256 Y68로 변경
22:58 [ Zzz ]: 12시 방향으로 바꿧어여
22:58 No Dap: 그래도 스페이싱 다른건 변하지않는데
22:58 No Dap: ㄷㄷ
22:59 [ Zzz ]: 아 1 2 3 이군요
22:59 No Dap: 네
23:00 [ Zzz ]: 애매한데 ..
23:00 [ Zzz ]: 00:45:702 (3) - 서클 추가
23:00 [ Zzz ]: 하면
23:00 [ Zzz ]: 되겠죠 ?
23:01 No Dap: 그럼 오버매핑이돼는데
23:01 [ Zzz ]: 'ㅁ'?
23:01 No Dap: 보컬이 있네
23:01 No Dap: 거기 추가했다고 써드림 그럼
23:01 [ Zzz ]: 간격은 맞는데
23:01 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:02 No Dap: 00:50:317 (1,2,3,4) - 여기도 스페이싱
23:02 No Dap: 고치레요
23:02 No Dap: 읽기 진짜 힘들다고
23:02 No Dap: 스페이싱 차이 2배나 나기떄문에
23:03 [ Zzz ]: 00:51:471 (3) - 서클 추가하면
23:03 [ Zzz ]: 1.40으로 알맞을듯
23:03 No Dap: 슬라삭제하고?
23:03 [ Zzz ]: 00:51:471 (3) - 여기다가 ㅋ..
23:04 No Dap: 아
23:05 No Dap: 00:55:592 (1) - 인센처럼
23:05 No Dap: 서클로하레요
23:05 No Dap: 인센에서 자기가 말한거처럼*
23:06 [ Zzz ]: 00:55:592 (1) - NO
23:06 [ Zzz ]: 지금이 더 좋다고 생각한다.
23:07 [ Zzz ]: 해보니까 좀 이상하네요 ..
23:07 No Dap: ㅇㅋ
23:08 No Dap: 00:56:251 (3) - 이부분
23:08 No Dap: 킥슬라를 쓰던 뭘쓰던 스트림이 있는게 더 좋을거 같데요
23:08 No Dap: 00:55:180 (9,10,11,12,13,1) - 여기도 그렇게 했으니까
23:08 [ Zzz ]: 킄..
23:09 [ Zzz ]: ㅇㅋ 연타로 변경해보죠
23:09 No Dap: ㅇㅋ
23:10 No Dap: 01:13:888 (4) - 이거 인센이랑 똑같이 해보레요
23:10 No Dap: 근대 리버스에 휘슬없어서 괜찮다함 ㅋㅋ
23:11 No Dap: 끝나시면 말슴점 노말로 넘어가게
23:12 [ Zzz ]: 01:14:630 (5) - 설마 여기에 서클넣으라는건가요?
23:12 No Dap: 네 그런데 안하셔도됨
23:12 No Dap: 휘슬뺏으니 괜찮다함
23:12 [ Zzz ]: ㅇㅋ 넣기 애매해서 ㅋ..
23:12 No Dap: 노말?
23:12 [ Zzz ]: 그럼 이제 노마ㅓㄹ ㄱ
23:13 No Dap: 00:48:339 (2) -
23:13 No Dap: 1/2슬라오 짧게하고
23:13 No Dap: 서클하나 추가하레요
23:13 No Dap: 00:48:669 - 여기 비트가 강하기 떄무네
23:14 No Dap: 다음 노트로 가는것도 더 연결이 좋아질거라는데
23:14 [ Zzz ]: 음.. 노체인지
23:14 No Dap: 이유는?
23:14 [ Zzz ]: 확실히 비트는 강하지만
23:15 [ Zzz ]: 음..
23:15 [ Zzz ]: 거길 바꾸면
23:15 [ Zzz ]: 꽤 많은곳을 바꿔야 될꺼같은 느낌이 듬
23:15 No Dap: ㅋㅋㅋㅋ
23:15 [ Zzz ]: ㅋㅋㅋ
23:15 No Dap: 그건
23:15 No Dap: 좋은 이유가 아닌듯 ㄷㄷ
23:15 [ Zzz ]: ㅇㅇ
23:15 [ Zzz ]: 변명이긴 한데 ..
23:15 [ Zzz ]: 일단
23:15 [ Zzz ]: 바꿀까도 생각은 하는데
23:15 [ Zzz ]: 어떻게하라구요 ?
23:16 [ Zzz ]: 그 ..
23:16 [ Zzz ]: 서클을
23:16 No Dap: 1/2슬라 +써클
23:16 No Dap: http://puu.sh/8bQSn.jpg 이렇게
23:16 [ Zzz ]: 이 저렇게 ..
23:17 [ Zzz ]: 음
23:17 [ Zzz ]: 이유라 ,,..
23:18 [ Zzz ]: 나는 모양을 먼저 생각하지만 이번에 준건 조금 나에게는 마음에 들지 않는 모양인것같아요.
23:18 [ Zzz ]: 는 안될까요 ..
23:18 [ Zzz ]: 그래서 지금 이대로 하고싶어요 ..라고 ..
23:18 No Dap: ㅇㅋ
23:19 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:19 No Dap: 그렇게하면
23:19 [ Zzz ]: ?
23:19 No Dap: 이부분 모양이 다 망가질거같아서 싫다라고 했는데
23:19 No Dap: ㅇㅋ?
23:19 [ Zzz ]: ㅇㅇ
23:20 No Dap: 00:56:910 (1,2) - 리듬이 이상하데요
23:21 No Dap: 이건 제가 찾은건데 00:56:416 (1,1) - 이 점프는 뭐죠
23:21 [ Zzz ]: 음 정말 애매해서 ..
23:21 [ Zzz ]: 그전에 그 머냐
23:21 [ Zzz ]: 디스턴트 짧게하고 3연타 넣은것들있자나여
23:21 No Dap: 네
23:21 [ Zzz ]: 대신점프같은거 써봣는데 ..
23:22 [ Zzz ]: 이상한가요 ..
23:22 No Dap: 점프는
23:22 No Dap: 안될듯
23:22 No Dap: 노말인데
23:22 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:22 No Dap: 쟤가 이걸 안집은게 신기함;
23:22 No Dap: 이케하고
23:22 [ Zzz ]: 00:56:416 (1) - 변경
23:22 No Dap: 00:56:910 (1,2) - 이거 리듬은?
23:22 [ Zzz ]: 디스턴트 알맞게 바꾸었어요
23:22 [ Zzz ]: 리듬이라 ..
23:23 [ Zzz ]: 이대로 하고싶은데 ..
23:23 [ Zzz ]: 리듬이 조금 다르게 생긴건 알겠지만
23:23 [ Zzz ]: 마땅히 바꿀리듬도 없고
23:23 [ Zzz ]: 지금이대로도 큰 문제는 없다고보는..
23:23 No Dap: 지금 리듬도 나쁘진않다 생각되고 큰문제 아니라고 생각함 <
23:24 [ Zzz ]: ㅇ
23:26 No Dap: 00:56:910 (1,2,3,4) - 여기 리듬이 왜 다르녜요
23:26 [ Zzz ]: 저거누르니까
23:26 [ Zzz ]: 아 잠시
23:26 [ Zzz ]: 00:56:910 (1) - 여기말하는거였구나
23:26 [ Zzz ]: 00:57:570 (2) - 여기만 되서
23:27 [ Zzz ]: 그
23:27 [ Zzz ]: 00:56:910 (1) - 여기를 변경한다고 전해주시면댈듯
23:27 No Dap: ㅇㅋ
23:27 No Dap: 어느부분
23:27 No Dap: 이거리듬?
23:27 No Dap: 00:56:910 (1,2) -
23:27 [ Zzz ]: ㅇㅇ
23:27 [ Zzz ]: 거기를
23:27 [ Zzz ]: 00:58:229 (3,4) - 여기처럼 바꿀게여
23:28 No Dap: 01:01:855 (6) - 이붑ㄴ
23:28 No Dap: 자기가 한거처럼 해보레요
23:29 No Dap: 큰 희닉을 무시하고 있어서 아주 안좋다함
23:29 No Dap: 흰틱
23:30 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:30 No Dap: 01:03:669 (8) - 리버스 없애고
23:30 No Dap: 서클하나넣으레요
23:31 No Dap: 음악을 더 잘따를거라는데
23:31 [ Zzz ]: 01:03:669 (8) -
23:31 [ Zzz ]: ㄴㄴ
23:31 [ Zzz ]: 이유는
23:32 [ Zzz ]: 개인적으로 나는 짧은 슬라이더와 서클을 같이 쓰지 않는다. 그것도 노말에선.
23:32 [ Zzz ]: 그리고 음악은 잘 따르겠지만 지금도 문제는 없는것 같다.
23:32 [ Zzz ]: :3
23:33 No Dap: 01:07:460 (1) - 여기
23:33 No Dap: 중간에 큰흰틱 중요하데요
23:33 No Dap: 저도 강하게 동의함
23:35 [ Zzz ]: 큰 휜틱 위치점
23:35 [ Zzz ]: 흰
23:35 No Dap: 아 큰틱이 아니네 ㅈㅅ01:07:789 (2) -
23:35 No Dap: 01:07:789 -
23:35 [ Zzz ]: 01:08:119 (6) - 여기에 흰틱만 아니면되는데
23:35 [ Zzz ]: ㅇ?
23:35 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:35 No Dap: 지금 눈이 침침해서
23:35 [ Zzz ]: 변경함
23:35 No Dap: ㅇㅋ
23:35 [ Zzz ]: 01:08:119 (6) - 대신 여기가 없어짐
23:35 [ Zzz ]: 01:07:789 (5,6) - 서클 2개로 도배
23:36 No Dap: 01:08:778 (3,1) - 여기 갭이 이상하다는데
23:37 No Dap: 이건 안고쳐도 될듯 어울린다고 생각함
23:37 No Dap: 아니면
23:37 No Dap: 01:09:932 - 여기에 서클 넣는게
23:40 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:41 [ Zzz ]: 더 좋게 바꿈
23:41 [ Zzz ]: 저기는
23:41 [ Zzz ]: 저기 들은 인가
23:41 No Dap: ㅇㅋ
23:41 [ Zzz ]: 이지가 너무 노말같으면
23:41 [ Zzz ]: 차라리 이지를 지우면 될라나 ㅋ..
23:41 [ Zzz ]: :3
23:41 No Dap: ㅋㅋㅋㅋㅋ
23:41 No Dap: 이지 지우시면
23:41 No Dap: 망합니다
23:41 No Dap: 하드가 이미 하드가 아니기 떄문에
23:41 [ Zzz ]: ㅋ
23:41 No Dap: 난이도 분배가 언랭커블일지도모름
23:42 No Dap: 자 그럼
23:42 No Dap: 마지막@@@@@@@!@#!@#!@#!@$!$!%#@)(%*@$
23:42 No Dap: 01:13:559 (2) - 여기 서클로 바꾸는게
23:42 [ Zzz ]: !!!
23:42 No Dap: 더 어울릴거같데요
23:42 [ Zzz ]: 거절
23:42 [ Zzz ]: :#
23:42 [ Zzz ]: 서클로 바꾸어도 좋을듯 하지만
23:42 No Dap: 흠 저도 얘랑 동의하는데
23:43 [ Zzz ]: 음..
23:43 [ Zzz ]: 알겠음
23:43 [ Zzz ]: 그럼 서클로
23:43 No Dap: 피니쉬이기 때문에 클릭하는더 좋아보여요
23:43 [ Zzz ]: 변경
23:43 No Dap: ㅇㅋ
23:43 [ Zzz ]: ㅇㅋ
23:44 No Dap: 그리고이지는
23:44 No Dap: 그냥 충고네요
23:44 No Dap: 노말이랑 너무 똑같다고
23:44 No Dap: 앞으로는 좀더 신경 쓰면서 매핑하레요
23:44 [ Zzz ]: 글쿤요
YGOkid8 wrote:
General:I don't have a special reason. I just happen to like the way this stack looks. About 1/2 ,1/4 stacks I don't have any good objection
- Could you explain to me why you chose to use minimum stack leniency? You should only use them if stacking ruins patterns, and I can't really find instances where you need minimum SL. As a result, your 1/2 and even 1/4 stacks are completely unreadable in your diffs. Increase it back to default, unless you have a good reason.
Insane:
00:22:460 (5,6) - The slider-ends are weird here, not sure why you chose to do it. Move the the red tick along until it looks something like this, it's both more visually appealing and plays better. My first intention was to make them straight. But then 00:22:460 (5) - this would go out of grid, so i did this
00:26:251 (6) - Replace with hitcircles. Not only does it bring out vocals more, but also better shows the change to vocals.Fixed
00:43:559 (4) - Maybe replace this with the sharp corner slider I showed earlier? That way you can have some consistency in how you map the synthy rhythm in the music. As I said earlier, I like straight sliders.
00:55:592 (1,2) - You're mapping to the sharp high-pitched noise in the music here; using hitcircles will give it a better effect, as it's not really a "held" sound. Similarly, hitcircles will also bring out the drums on (2) better. I like my current pattern more.
01:13:888 (4) - Reverse slider here doesn't really fit the music here. Consider using a slow-down slider here (~0.75x), ending at 01:14:383 - . Then put a hitcircle at 01:14:548 - to bring out the drums better. If you choose not to do that, at least get rid of the whistle you put on the reverse arrow. Whistle deleted
Hard:
00:45:042 (1,2,3) - Due to spacing, it's hard to tell these are all spaced apart differently. Stacking (2) onto the (3) will work, though you will have to move the (1) elsewhere. Basically make this more readable please. I added circle at 00:45:702 - instead
00:50:317 (1,2,3) - Similarly, the (2) and (3) look like they are 1/2 apart. Even if you argue they are readable (which they are I suppose), the spacing drop from 1.40x to 0.70x doesn't really feel nice. The player is literally slowing down by 50% of their speed to hit that slider, or waiting for a while... or hitting it early. Circle added insated at 00:51:471 -
00:55:592 (1) - Same thing as what I said in Insane. I think current pattern is better
00:56:251 (3) - Here I wished you map the stream somewhat (e.g. using reverse sliders), as it feels awkward in that you mapped the twinkly stream 00:54:767 (8,9,10,11,12,13,1) - here, but not the drum stream here. Stream added
01:13:888 (4) - Same thing as Insane, though you actually removed the hitsounds here so it actually sounds nice :v No change then
Normal:
00:48:339 (2) - This feels better if you shorten by 1/2, then put a hitcircle where it originally ended. The reason is that the slider-end right now plays on quite a strong beat in the music, and it's just better brought out if you use a hitcircle instead. It also goes into the following sliders better too. I think this will ruin the shape of this whole part
00:56:910 (1,2) - Rhythm in the chorus is weird... you start with straight 1/1 rhythm which is cool... Changed like 00:58:229 (3,4) -
00:58:229 (3,4) - ...but then you go 3/4 sliders making the rhythm go all funky. Please be consistent in what you do because as far as the player is concerned, you're mapping to vocals in these (1,2,3,4), so it makes no sense to map them in 2 completely different ways right next to each other! ^
01:01:855 (6) - Having a slider over the big white tick here doesn't work well, as not only does it not follow the music at all, but the white tick there is quite an important beat, and you're skipping right over it. Use this rhythm instead: Fixed
01:02:844 (8) - Shorten by 1/2, then add a hitcircle where it originally ended. It fits the music better for same reason as 00:48:339 (2) - I don't use short sliders and circles together. Especially in Normal diff. It would follow the music well, but I think current rhythm is no problem either.
01:07:460 (1) - Again here, the middle white tick is quite important and you're skipping over it. Fixed
01:09:767 - Gap here feels weird. Fixed
01:13:559 (2) - Replace with hitcircles is more appropriate and fits music better. Fixed
Easy:
- My only problem with this diff is that it plays very much like a Normal diff... please be more mindful of the difficulty of your lower difficulties from now on.