ตามมาให้กำลังใจจ้า @_@
//Background and Video events
0,0,"heart-of-witch.jpg"
Video,-705,"HeartOfWitchBga.avi"
oh thank youKharl wrote:
link สำหรับ BGA ครับ
http://www.4shared.com/file/117605274/60bc1fdc/HeartOfWitchBga.html
วิธีใส่ BGA ให้เปิดไฟล์ .osu ของเพลงนี้ทั้งสี่ไฟล์ใน Notepad หาบรรทัดที่เขียนว่า //Background and Video events
แล้วก๊อบข้างล่างนี้ไปแปะครับ//Background and Video events
0,0,"heart-of-witch.jpg"
Video,-705,"HeartOfWitchBga.avi"
All Fixed Thx..mrtn wrote:
try offset 601 < It's good offset fixed
[normal]
00:29:20 - reinsert break
00:40:49 - reinsert break
01:03:08 - ^
01:13:31 (1) - spinner is a bit on the short side even though it's technically allowed. < All fixed
[hard]
00:29:20 - reinsert break
00:40:49 - reinsert break < All fixed
[insane]
no problems =)
[TAG2]
00:04:31 (1) - remove new combo < Fixed
starred =) < Thx XD
Gabi wrote:
i thought this Tag2 was really really cool. however it bothered me that some streams look really stupid, and lots of grid problems.
Tag2 ทำได้ค่อนข้างดี แต่ถึงกระนั้นก็มีสิ่งน่าขัดใจตรงบางทิศทาง(การใหลของโน้ทมั้ง)ดูเหมือนจะติ้งต้อง(งี่เง่า) และปัญหาของระยะโน้ท(grid เข้าใจแบบนี้นะ)
[Tag2]
00:01:65 (1,2,3,4,5,6,7) - space this out equally เพิ่มช่องว่างให้เท่ากัน(see 1,2,3 are further apart then 4,5,6,7)
00:01:65 (1,2,3,4,5,6,7) - เพิ่มช่องว่างให้เท้ากัน(ดู 1,2,3 ไกลกว่า 4,5,6,7)
00:33:77 (7,8,9) - move closer to (6)
00:33:77 (7,8,9) - ขยับมาใกล้ๆ (6)
00:48:60 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31) - this was a rather annoying stream to follow, make it tighter and easier (in my oppinion. but you dont have to do it)
00:48:60 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31) - ทิศทางโน้ทน่าขัดใจในการเล่นกดในทิศทางนั้น ทำให้เป็นกลุ่ม(กระชับ) และง่ายๆ (เป็นความคิดเห็น แต่คุรไม่ต้องทำก็ได้)
01:05:71 (2,3,4,5,6,7,8) - not equally spaced (2,3,4 are tighter then 5,6,7,8)
01:05:71 (2,3,4,5,6,7,8) - ไม่ใช่ระยะ (2,3,4 กล่มนี้แน่นกว่ากลุ่ม 5,6,7,8)
01:14:36 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28) - like i previously mentioned, make it prettier
01:14:36 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28) -เหมือนๆที่กล่าวมาจัดให้สวยงาม
01:20:18 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27) - เหมือนๆที่กล่าวมาจัดให้สวยงาม
ill come back to mod insane after
เดียวมาดูระดับ insane ให้
EDIT: [Insane]
im not gonna nazi mod to much. since this is your first beatmap, i will give you a tip. things like this 00:14:71 (1,2,3) should be corrected. it looks right but heres the thing, 1 and 2 are 1 grid spaced away from each other, while 2 and 3 are 3 grids spaced from each other. make sure the whole combo is spaced the exact same grid distans from each other. you have a couple of these "errors" in your beatmap set, i suggest going through all of them
ฉันไม่ได้ไปหา nazi mod ประจำเท่าใหร ตั้งแต่คุณทำเพลงนี้เพลงแรก ฉันจะให้สิ่งเล็กๆ(ลูกเล่น) คือ ตรง 00:14:71 (1,2,3) ควรจะทำให้ถูกต้อง ลักษณะดูเหมือนจะถูกแต่ระยะ ของ 1 และ 2 ห่าง 1 ต่างจากตัวอื่นๆ เช่นเดียวกับโน้ท 2 และ 3 ห่าง 3 ช่อง ชึ่งเป็นข้อผิดพลาด ในการจัดชุดโน้ทเพลง ฉันแนะนำให้แก้ไขสิ่งเหล่านั้น
00:02:71 (8,9,10,11,12,13,14,15,1) - space closer to each other. (8,9,10,15 are off)
00:02:71 (8,9,10,11,12,13,14,15,1) - ระยะใกล้กันนิด (8,9,10,15 จบครับ)
แปลงูๆปลาตามเด็กได้เกรต 1 อังกฤษ ป.5Saturos-fangirl wrote:
[Normal]
00:00:60 (1) - ...belzeir? < คือหยั่งหว่า?
fix your breaks
แก้จุดพัก
[Hard]
00:03:42 (1) - use belzeir curves if you want to make a curve, not linear เข้าใจว่าให้ใช้ฟังชั้นเส้นโค้งในการทำทางโค้ง
01:12:77 (1) - inherit sections used for sampleset changes should happen a tick before you intend them to take effect to account for early clicking การรับช่วงเป็นสิ่งพื้นๆที่เกิดขึ้นได้ในการกด ก่อนที่คุณจะตั้งใจทำมันของผลกระทบในการกดเร็วๆ อืม น่าจะแปลว่า ถ้าจะตั้งใจเล่นโน้ทกระโดดที่ค่อนข้างกระชากไกลๆ ควรวางโน้ทให้ดีๆ
fix your breaks
แก้จุดหยุด
[Insane]
00:02:71 (8,9,10,11,12,13,14,15) - uhhh your spacing is really weird here due to grid snap rounding. maybe try turning grid snap off for a bit and repositioning this stream? ระยะห่างกว้างจัง ใช้ grid เพื่อความเหมาะสม บางทีลองย้าย(ปรับ) Grid snap off (ปรับลดกระมั้ง)สักนิด และปรับตำแหน่งใหม่ดูใหม?
00:41:54 (13) - really hidden เหมือนถูกซ้อน มองไม่เห็น
[Tag2]
01:05:54 (1,2) - move the new combo to 2; that way the two claps are both in the same person like before.
ย้ายคอมโบใหม่ไป 2 ที่ตรงนั้นใส่เสียงตบมือ เหมือนอันเดิม
I don't know. I can fix it all, sryGabi wrote:
i thought this Tag2 was really really cool. however it bothered me that some streams look really stupid, and lots of grid problems.
[Tag2]
00:01:65 (1,2,3,4,5,6,7) - space this out equally (see 1,2,3 are further apart then 4,5,6,7)< Fixed
00:33:77 (7,8,9) - move closer to (6) < Fixed
00:48:60 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31) - this was a rather annoying stream to follow, make it tighter and easier (in my oppinion. but you dont have to do it) < i don't know, how to fix, sry![]()
01:05:71 (2,3,4,5,6,7,8) - not equally spaced (2,3,4 are tighter then 5,6,7,8) < Fixed
01:14:36 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28) - like i previously mentioned, make it prettier
01:20:18 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27) - ^ < All fixed
ill come back to mod insane after
EDIT: [Insane]
im not gonna nazi mod to much. since this is your first beatmap, i will give you a tip. things like this 00:14:71 (1,2,3) should be corrected. it looks right but heres the thing, 1 and 2 are 1 grid spaced away from each other, while 2 and 3 are 3 grids spaced from each other. make sure the whole combo is spaced the exact same grid distans from each other. you have a couple of these "errors" in your beatmap set, i suggest going through all of them < Thx![]()
00:02:71 (8,9,10,11,12,13,14,15,1) - space closer to each other. (8,9,10,15 are off)< Fixed
Thank for modanimask wrote:
[Normal]
00:09:07 (1) - Add a finish here?
00:11:54 (6) - ^ at end of slider
all fixed
[Hard]
00:12:95 (3) - Add finish here at end of slider - fixed
00:14:71 (1) - Add finish here - fixed
00:16:13 (1) - ^ disagree
00:34:83 (3) - Spacing looks off a bit - fixed
[Insane]
00:12:95 (7) - Spacing is a bit off - fixed
00:19:48 (4) - ^ - fixed
Remove Timing Section at the end. - removed (Why i add time section orz..)
TH Translationtag2 เนี่ยเหมือนกับทำเพราะคนอื่นบอกให้ทำเลย
TAG2 looks like you just made it because someone told you too.
Its ugly because it has so many symetrical errors and stuff.
I only pointed those out which could really disturb the player while he's playing.
You're free to clean up the song by yourself
TH Translationมันน่าเกลียดเพราะว่า มีความผิดพลาดในด้านความสมมาตร(space ซ้าย และขวาไม่เท่า) และอีกหลายอย่าง
TAG2 looks like you just made it because someone told you too.
Its ugly because it has so many symetrical errors and stuff.
I only pointed those out which could really disturb the player while he's playing.
You're free to clean up the song by yourself
Thank for mod and give you Kudosu xDRyuukun wrote:
[All]
Please add tags
[Normal]
00:34:65 (2) - One repeat too much. - Why?![]()
00:35:36 (3) - set it one tick earlier (1/4 tick) (only if you did the first) - disagree
00:36:07 (4) - ^ - disagree
00:50:71 - i really expected a circle here. consider adding one. - done.
[Hard]
00:36:60 (5) - Delete this circle - Why?![]()
[Insane]
No problems
[TAG2]
00:50:36 (5,6) - spacing
01:16:04 (20,21,22) - spacing
01:16:57 (26,27) - spacing
01:17:36 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - i don't get why the spacing here is so extremely inconsistent
TAG2 looks like you just made it because someone told you too.
Its ugly because it has so many symetrical errors and stuff.
I only pointed those out which could really disturb the player while he's playing.
You're free to clean up the song by yourself
I want to remake my map
Star though - Thank you
Doomsday93 wrote:
= design/minor issues. you do not have to change these if you don't want to
Orange = moderate issues. it would be best if you change these, but you may be able to get away with not changing it
Red = major issues. you need to change these
timing seems fine
[NORMAL]
looks good. might be a little hard for the easiest diff though.
[HARD]
its all good.
[INSANE]
this is so crazy.....i love it
some of the combos get quite long, but thats all i can find. very fun
[TAG2]
...but this is even better. playing this in solo is awesome, with all the epic streams. good job
spacing is a bit dodgy though. it keeps changing throughout the song. it didn't mess me up, but it does feel a little bit odd. we'll see what the BAT's think about that.
I want to remake my map
despite that though, TAG2 is one of the most fun maps i have ever played. im serious.
Kudosu star'd - Thank you
Thank for Translationheartnetkung wrote:
This map is good enough to be ranked! What are you waiting for?
Tag2 is cool. The jumping parts make combos more exciting. I'd prefer not to change.TH Translationtag2 เนี่ยเหมือนกับทำเพราะคนอื่นบอกให้ทำเลย
TAG2 looks like you just made it because someone told you too.
Its ugly because it has so many symetrical errors and stuff.
I only pointed those out which could really disturb the player while he's playing.
You're free to clean up the song by yourself
มันแย่ตรงที่คอมโบ่ไร้ความสวยงาม ไม่มีการสมมาตร
ข้อเสียของมันคือเวลาคนเล่นแล้วมันจะรบกวนสมาธิ (เดาว่าหมายถึงเล่นแล้วรุสึกขัดๆกับรูปร่างคอมโบ)
จะแก้ยังงัยก็แล้วแต่นะครับ ไม่มีคำแนะนำเหมือนกันว่าควรจะแก้ยังงัย
Thank for Translationorioncomet wrote:
TH Translationมันน่าเกลียดเพราะว่า มีความผิดพลาดในด้านความสมมาตร(space ซ้าย และขวาไม่เท่า) และอีกหลายอย่าง
TAG2 looks like you just made it because someone told you too.
Its ugly because it has so many symetrical errors and stuff.
I only pointed those out which could really disturb the player while he's playing.
You're free to clean up the song by yourself
(น่าเกลียดก็น่าเกลียดไปเลย ไร้ความสวยงาม นี่มัน เพราะไป ~ โดย : คุณเอี่ยว)
ฉันเพียงแค่ชี้ในจุดซึ่งมันรบกวนผู้เล่นจริงๆในเวลาที่เขาเล่น
คุณมีอิสระที่จะจัดการกับมันด้วยตัวคุณเอง (ล้างบางมันซะ) - โหดร้าย T^T แต่ก็คิดอย่างนั้นเหมือนกัน
Thank for mod and give you kudosuMoonFragrance wrote:
Did you worked in tiny grid level? if yes, you don't have to hear spacing modding.
[Normal]
00:36:95 (5) - spacing - done.
00:34:65 (2) - how about reduce this and place circles on 00:34:65 and 00:35:18? just opinion - (wait - -")
01:24:07 - how about add spinner? just my opinion - disagree
[Hard]
00:06:42 - add a note? just opinion - done.
00:06:95 (4,5,6) - spacing - I think it ok
00:07:65 (7,8) - ^ - I think it ok
00:08:18 (10,11) - ^ - I think it ok
00:09:24 - add a note? just opinion - done.
00:12:95 (3) - spacing - done.
00:18:42 (3) - ^ - I think it ok
00:36:60 (5) - move it 1/2 beat forward - disagree
[Insane]
01:03:77 (4,5) - spacing - done.
01:15:60 (10) - ^ - done.
01:15:95 (12,13,14,15,16) - ^ - done.
[TAG2]
00:40:30 (12,13) - remove? just my opnion - I think it ok
01:14:36 (1) ~ 01:22:48 (27) - don't you think in this part, purple circles aer much harder than pink circle? just my opinion. orz..
Nice map. Star
ยังงง หลายส่วนเลย รอDJPop ออนเด๋วจะมาถามอีกทีDJPop wrote:
Don't know how to do? Just ask me in IRC.
- Preview Time: 248
- Audio Lead-in: 2399
- Playfield Background Color: Black (#000000)
- Delete "Rex - Heart Of Witch (Xen).osb"
- Too much break times, so bored ;_;
- After fix all, use Full Submit.
~Normal~
00:00:60 (1) - hitfinish
00:03:42 (2) - ^
00:06:24 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5) - hitfinish ทุกตัว
00:11:54 (6) - hitfinish หัว-ท้าย
all fixed
~Hard~
00:00:60 (1) - hitfinish
00:03:42 (1) - ^
00:07:65 (8) - add new combo
*00:06:24 (1) - ^
00:06:77 (4) - ^
00:07:30 (7) - ^
00:07:83 (9) - ^
00:08:36 (12) - hitfinish หัว-ท้าย
00:09:07 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5) - ใส่แบบเดียวกับเซ็ตบน
01:23:54 (1) - เลื่อนหัวไปไว้ที่ 01:23:895 และปิดเสียงปลาย spinner
ไม่เข้าใจบางส่วนอะครับ เด๋วค่อยแก้
~Insane~
00:00:60 (1) - hitfinish
00:03:42 (1) - ^
00:06:24 (1) - ^
00:06:77 (3) - ^
00:07:30 (5) - ^
00:07:83 (7) - ^
00:08:365 - ^
00:08:718 - ^
00:09:07 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ใส่แบบเดียวกับเซ็ตบน
00:42:95 (7) - ลบออก
01:19:13 (12,13) - อย่าไว้ช่วงบน เพราะมันกับซ้อนทับโน๊ตตัวก่อนหน้า
01:24:07 (1) - ปิดเสียงปลาย spinner
all fixed
~TAG2~
00:00:60 (1) - hitfinish
00:03:42 (1) - ^
00:07:48 (2,3,4) - วางให้ตรงกับ 00:06:77 (1)
00:09:07 (1) - เลื่อนลงมาให้ตรงกับโน๊ตด้านข้าง
00:16:13 (1,2,3,4) - ปล่อยเงียบแล้วฟังดูแปลกๆ -*-
00:20:36 (1,2,3,4,5) - ห่างไป
00:21:77 (1,2,3,4) - ปล่อยเงียบแล้วฟังดูแปลกๆ -*-
00:34:48 (8) - ลบออก
00:37:30 (11) - ^
00:40:13 (11) - ^
00:40:30 (12) - hitfinish
00:40:48 (13) - ลบออก
00:52:04 (7) - ^
01:16:74 (28) - ไม่เอา!! >_< เลื่อนไป 01:16:836 ใส่ hitfinish แล้วเพิ่มโน๊ตตรง 01:16:748
01:24:07 (1) - ปิดเสียงปลาย spinner
all fixed
+Star
Matma Rex wrote:
Awesome song, great map. Starred.
I love your use of soft/normal claps. ผมชอบวิธีที่คุณใช้ soft/normal claps(ตบมือเบากับปานกลาง)
[Normal]
00:26:01 (1) - stack under 00:25:65 (6,7). เอา 1 ไปซ่อนไว้หลัง 6,7
00:34:48 (1,2,3,4) - I really dont like this part, it's confusing and doesnt fit music well. Remap it, or remove one repeat from 2 and 3 and rearrange. ไม่อชบตรงนี้อ่ะ มันงงแล้วก็ไม่เข้ากะเพลง แก้ซะ หรือเอาตัว2,3ที่ซ้ำออกแล้วจัดให้เข้าที่เข้าทาง
00:50:71 (1,2,3,4,5) - confusing (and it's easiest difficulty). Either don't stack anything or stack it all in one place. งงเกินสำหรับแมพที่ง่ายที่สุด ผมว่าแก้โดยจับมันซ้อนกันที่เดียวหมดเลย ไม่ก็จับแยกกันหมดเลยจะดีกว่า
01:20:36 (2,3,4,5,6,7,8) - sliderspam like that might be too hard. สไลเดอที่โผล่มาอาจยากไป
[Hard]
I really liked it
[Insane]
Wooh, it's too insane for me, so I just watched it in editor. And it looks nice. โอ้ ยากเกิน แต่ดูคอมเล่นแล้วแหล่มดีนะ
[TAG2]
Ugh, it's insane too. โอ้ยยากเกินอีกละ
01:14:36 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28) - isnt that stream/combo too long?คอมโบยาวไป
01:20:18 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27) - ^. Also, they're both purple - so in tag one person will have to pass them, and another one will have much easier part.
ยาวไปแล้วก็ในแทก คนที่เล่นช่วงนี้จะยาก แต่คนถัดไปจะง่ายมากเมื่อเทียบกัน
Ekaru wrote:
Normal's fine. Hard's fine. Can't mod Insane or Tag appropriately. Star.
normal/hard โอแล้ว แต่mod insane/tagก็ไม่ไหว เอาดาวไปละกาน เหอๆ
Gens wrote:
[Normal]
00:17:54 - Here, you probably should make the next Normal Sampleset section start right here (or 1/4 before this, it's practically the same). น่าจะเข้าโหมด sampleset ตรงนี้ หรือ1/4จังหวะก่อนหน้า
00:51:42 - Same case as above. ^
00:57:07 - Same case as above. ^
Yes, sampleset changes are kinda awkward right now; if you make these changes, it would sound alot better.
As for the map itself, I think it's too Hard for a Normal but that might just be a personal opinion.
ตอนนี้มันฟังแปลกๆ แต่แก้แล้วเสียงจะเพราะขึ้นจมเลย
อีกอย่างนะ ผมว่า normal ยากไป แต่ก็แค่ในความคิดผมนะ
[Hard]
01:23:89 (1) - This spinner should end at 01:29:54.Try it out, it works better for me.Wait a minute, yes, you need to shorten the spinner abit since in [Insane] it's like that. Consistency ftw.
สปินเนอควรจบที่01:29:54.ลองแล้วผมว่ามันดีขึ้นนะแต่เด๋วนะต้องทำให้มันเร็วขึ้นนิดนึง เพื่อความสม่ำเสมอ
[Insane]
Amazing~ เมพแล้ว
[TAG2]ผมว่ามันสนุกนะที่ทุกช่วงคอมโบดูคล้ายๆอันก่อน นั่นหมายถึงผู้เล่นทุกคนจาได้เล่นเหมือนกัน ผมก็ไม่ค่อยรุเรื่องmulti แฮะ ฉะนั้นปล่อยไว้ดีก่า ไม่mod นะ อีกอย่าง สปินเนอตัวสุดท้ายไม่ได้เงียบนะ
- I think the "Fun" part of a Tag map is that every combo is almost identical to the previous one, meaning that each player will play practically the same part. I personally don't know much about multiplayer maps, so I better leave this as is.
- Also, the final spinner isn't silenced.
~ ~ ~
Wow, I can't believe this is your first map. You did an awesome job, keep it up!
โหย แมพแรกหรอเนี่ย นายทำได้ดีมาก
Me tooorioncomet wrote:
บางอย่างก็ไม่จำเป็นจะต้องแก้นะ
การ mod หลังๆนี่ดูๆไปมันเริ่มจะเป็นข้อแนะนำมากกว่าการบังคับให้ทำแล้วหล่ะ
การกำหนดStyleเป็นของตัวเอง ไม่จำเป็นจะต้องแก้ไขตามการmod ทุกครั้งนะ
เช่นถ้าเราทำเพลงที่มี (1,1,1,1) แล้วมีคนมาบอกให้เปลี่ยน เราไม่จำเป็นต้องเปลี่ยนก็ได้
เพราะนี่คือStyleของเรา
(ประมาณนี้แหล่ะ)
แค่เข้ามาบอกเฉยๆเน้อ ไม่ได้เจาะจงว่าการmod อันไหนไม่ต้องเปลี่ยน
เผื่อบางอันไม่อยากเปลี่ยน ก็บอกเขาไปเลยว่าเราอยากได้แบบนี้
/me >O<~♪ ไปหล่ะ โชคดีrank ไวๆ ฮิ้ววว ~ *
it's pretty near rankable, I think. =3
Matma Rex wrote:
Awesome song, great map. Starred.
I love your use of soft/normal claps.
[Normal]
00:26:01 (1) - stack under 00:25:65 (6,7).
00:34:48 (1,2,3,4) - I really dont like this part, it's confusing and doesnt fit music well. Remap it, or remove one repeat from 2 and 3 and rearrange.
00:50:71 (1,2,3,4,5) - confusing (and it's easiest difficulty). Either don't stack anything or stack it all in one place.
01:20:36 (2,3,4,5,6,7,8) - sliderspam like that might be too hard.
alll fixed
[Hard]
I really liked it
[Insane]
Wooh, it's too insane for me, so I just watched it in editor. And it looks nice.
[TAG2]
Ugh, it's insane too.
01:14:36 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28) - isnt that stream/combo too long?I like combo XD
01:20:18 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27) - ^. Also, they're both purple - so in tag one person will have to pass them, and another one will have much easier part.
fixed
yes i want nazi mod XDStarrodkirby86 wrote:
[Hard]:
00:06:24 (8) - New combo?
Maybe you can raise Overall Difficulty by one tick?
done.
There isn't really anything major. If you want me to nazi it, feel free to say so. Other than that, it's pretty near rankable, I think.
Gens wrote:
[Normal]
00:17:54 - Here, you probably should make the next Normal Sampleset section start right here (or 1/4 before this, it's practically the same).
00:51:42 - Same case as above.
00:57:07 - Same case as above.
Yes, sampleset changes are kinda awkward right now; if you make these changes, it would sound alot better.
As for the map itself, I think it's too Hard for a Normal but that might just be a personal opinion.
[Hard]
01:23:89 (1) - This spinner should end at 01:29:54.Try it out, it works better for me.Wait a minute, yes, you need to shorten the spinner abit since in [Insane] it's like that. Consistency ftw.
done
[Insane]
Amazing~
[TAG2]~ ~ ~
- I think the "Fun" part of a Tag map is that every combo is almost identical to the previous one, meaning that each player will play practically the same part. I personally don't know much about multiplayer maps, so I better leave this as is.
- Also, the final spinner isn't silenced.
Wow, I can't believe this is your first map. You did an awesome job, keep it up!
Mogsworth wrote:
You would like a nazimod, right? Just doing what I can to help make your map as good as it can be!
If it would help for someone to translate my post, please have somebody do so.
Normal:SPOILER-01:10:83 (1) - This is absolutely awkward to come in on; please get rid of it. You can set up the pattern to look almost identical afterwards after reinputting the break, but this feels awkward.
-Why not end this with a spinner like in all of the other difficulties? Consistency is cool.
-01:10:83 (1) - เริ่มช้าไป มันจะ งง
-ทำไมไม่จบด้วยสปินเหมือนกันดีพอื่นๆ มันจะเย็น เอ้ย ดี + +
Hard:SPOILER-00:48:60 (1) - Replace the Clap with a Finish. สลับปรบมือ กับเสียงจบ
-00:50:71 (1) - Add a Clap.
-00:51:07 (3) - Replace the Clap with a Finish
-01:23:54 (1) - Start one beat later, shorten by one beat. เริ่มก่อนหน้านี้ 1beat (เส้นสีแดงมั้ง)
Insane:SPOILER-00:34:483 - Intuition tells me that there should be a clicked beat there with a Soft Finish, to give the phrase a stronger conclusion. If you do decide to add it, delete the break, then reinput it. ให้จบนุ่มกว่านีนิดนึง ลบเบรคออกแล้ว ใส่เพิ่มไปอีกตัว
-00:44:36 (9) - The spacing on this is iffy compared to the rest of the combo (at least it is to me, but I'm on Grid Level 3). Please fix it. ระยะไม่แน่ เมื่อเทียบกับจังหวะรวมสำหรับเขา เขาใช้ Grid Level 3 ในการดู
-00:50:01 (9) - Add a New Combo mark. ความหมายเดียวกับ new combo
-00:51:42 (4) - ^
-01:12:60 (9) - ^
-01:12:77 (1) - Remove the New Combo mark.
TAG2:SPOILER-Inherit sections with hitsound type/volume changes should preferably be 1/8 before the intended beat of the volume change (just as a rough estimate) to account for human error, even on TAG. :3
-00:55:65 (10) - Add a New Combo mark.
-00:56:18 (1) - Remove the New Combo mark.
-01:01:30 (10) - Add a New Combo mark.
-01:14:45 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29) - I'm a bit concerned about this since whoever gets this...this just isn't fair when the next few phrases are substantially shorter. I'm not saying that anything really needs to be done about this, it just seemed off to me. Maybe I just don't play Tag enough, maybe I'm just old-fashioned.The stream fits, though, so unless anyone objects to it, it stays.
เขากังวลนิดหน่อยเกี่ยวกับคนที่จะได้สีนี้ในการเล่นแท้คนรกเนี่ย ช่วยใส่สีคอมโบให้อีกคนเล่นด้วยสิ ( เหนื่อยนะว้อยยย -.- )
แต่ไม่ใช่ปัญหาสำหรับเขาหรอก เขาไม่ค่อยเล่น TAG หรือบางทีก็ไม่เล่นเลย 555 -*-
-01:20:18 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27) - ^ เหมือนกัน -*-
all fixMogsworth wrote:
You would like a nazimod, right? Just doing what I can to help make your map as good as it can be!
If it would help for someone to translate my post, please have somebody do so.
Normal:SPOILER-01:10:83 (1) - This is absolutely awkward to come in on; please get rid of it. You can set up the pattern to look almost identical afterwards after reinputting the break, but this feels awkward.
-Why not end this with a spinner like in all of the other difficulties? Consistency is cool.
Hard:SPOILER-00:48:60 (1) - Replace the Clap with a Finish.
-00:50:71 (1) - Add a Clap.
-00:51:07 (3) - Replace the Clap with a Finish.
-01:23:54 (1) - Start one beat later, shorten by one beat.
Insane:SPOILER-00:34:483 - Intuition tells me that there should be a clicked beat there with a Soft Finish, to give the phrase a stronger conclusion. If you do decide to add it, delete the break, then reinput it.
-00:44:36 (9) - The spacing on this is iffy compared to the rest of the combo (at least it is to me, but I'm on Grid Level 3). Please fix it.
-00:50:01 (9) - Add a New Combo mark.
-00:51:42 (4) - ^
-01:12:60 (9) - ^
-01:12:77 (1) - Remove the New Combo mark.
TAG2:SPOILER-Inherit sections with hitsound type/volume changes should preferably be 1/8 before the intended beat of the volume change (just as a rough estimate) to account for human error, even on TAG. :3
-00:55:65 (10) - Add a New Combo mark.
-00:56:18 (1) - Remove the New Combo mark.
-01:01:30 (10) - Add a New Combo mark.
-01:14:45 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29) - I'm a bit concerned about this since whoever gets this...this just isn't fair when the next few phrases are substantially shorter. I'm not saying that anything really needs to be done about this, it just seemed off to me. Maybe I just don't play Tag enough, maybe I'm just old-fashioned.The stream fits, though, so unless anyone objects to it, it stays.
-01:20:18 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27) - ^
fixed..Mogsworth wrote:
Insane:
-00:34:83 (12) - Move to 00:34:483, reinput the break.
-01:16:65 (16) - Place a Finish on the last point.
My last complaints for now.
oksupergarlic wrote:
i meant that i will make my own map v_v
fixedCyclone wrote:
Offset is too early. Needs +15 ms
I'd say I'm only popping so you can get rid of the unused inherit timing sections. My last complaint with this, though, I'm serious. Sorry for the bitchiness. xDCyclone wrote:
Besides 00:40:67 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - on [Insane] Being incredibly hard to hit, and you have a bunch of unused inherited timing sections (which i guess aren't hurting anything), i'm fine with this.
Cyclone wrote:
Besides 00:40:67 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - on [Insane] Being incredibly hard to hit, and you have a bunch of unused inherited timing sections (which i guess aren't hurting anything), i'm fine with this.
- นอกเหนือจาก 00:40:67 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) ใน Insane ที่กดโดนยาก และก็มีเส้นtiming ที่ไม่ใช้เยอะเลย(ซึ่งไม่น่าจะมีปัญหา) ก็ถือว่าโอเค
อันนี้คงเป็นผลพลอยได้จากที่อามบอกต้องการnazi mod ดังนั้นไปเปลี่ยนสะMogsworth wrote:
I'd say I'm only popping so you can get rid of the unused inherit timing sections. My last complaint with this, though, I'm serious. Sorry for the bitchiness. xDCyclone wrote:
Besides 00:40:67 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - on [Insane] Being incredibly hard to hit, and you have a bunch of unused inherited timing sections (which i guess aren't hurting anything), i'm fine with this.
- เขาเจาะฟองไว้ก่อน ให้ไปเอาtimingที่ไม่ได้ใช้ออก ^^ จำเป็นจะต้องเปลี่ยนเลยหล่ะ
don't give KD's this post to meSir Minelli wrote:
Minor spacing and some minor aesthetic fixes if you don't mind popping the bubble for them.
เขามาแนะเรื่องระยะเล็กน้อย แต่ถ้าไม่ต้องการให้บับเบิ้ลหาย ก็ไม่ต้องแก้
Sir Minelli wrote:
Minor spacing and some minor aesthetic fixes if you don't mind popping the bubble for them.
[Normal]
00:58:85 (3,4) - spacing differs a bit from (1) / (2) and from the following combo as well.
[Hard]
00:05:20 (4,3,1,2,3,1,2) - Unnecessary combo changes. Even if you made them for the "look / design" it doesn't look good.
00:35:38 (6) - spacing varies a bit
00:35:73 (8) - ^
[Insane]
00:04:76 (4) - spacing. Should be spaced further away from (3)
00:40:14 - I feel that there should be a beat here.
If you add it, then do not forget to replace the timing section a few ticks back.
01:10:41 (6,7) - how about adding these two a whistle sound as well.
RemmyX25 wrote:
Alright, nice work illuminist! The only recommendation i would make for Easy is to increase the circle size to Large. (Xen, this is really easy to do from your end, just make sure illuminist is alright with it.)
เขาบอกว่าิคิวคุงทำดีแล้วไม่มีอะไรต้องแก้ แต่ว่าเพิ่มขนาดcircleหน่อย
( increase = เพิ่มมากขึ้น )
Drop me a PM if you do change that and I'll repair the bubble for you.
พอแก้แล้วก็PMไปหาเขา เดี๋ยวเขากลับมาบับเบิ้ลให้ใหม่
peppy wrote:
Very well made map. I would like to rank this on the spot, but I believe the slider tick rate sounds better on 2 (insane) than 1. Please check this and see if you agree. Also confirm whether you made the circle size change remmy asked for above.
เขาจะrankให้แล้วแหล่ะ แต่เจออะไรนิดหน่อย แต่ฉันเชื่อว่า slider tick rate เสียงจะดีกว่า ถ้าใช้ 2 ใน(insane)
แล้วก็เช็คมันแล้วใช้ด้วยถ้าคุณคิดแบบเดียวกับฉัน
โอ้ เช่นกัน ขอยืนยันว่า แก้ขนาด circle แบบที่remmy บอกมาในตอนแรกอันนั้นจำเป็นกว่า
Fixedpeppy wrote:
Please change offset to 608ms. Good for bubble after this change.