forum

Splin - Match

posted
Total Posts
58
Topic Starter
DesuEagle
This beatmap was submitted using in-game submission on 19 апреля 2012 г. at 22:36:01

Artist: Splin
Title: Match
Tags: football, soccer, OzzyOzrock
BPM: 140
Filesize: 6233kb
Play Time: 02:37
Difficulties Available:
  1. Easy (1,2 stars, 130 notes)
  2. Hard (4,97 stars, 385 notes)
  3. Muki_Vikuske's Hard (4,75 stars, 109 notes)
  4. Normal (3,6 stars, 228 notes)
  5. Ozzy's Insane (4,99 stars, 399 notes)
  6. Ozzy's Taiko (4,83 stars, 828 notes)
Download: Splin - Match
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Vusamer
Nice traps
riffy
Мапа норм. Звезду дам, но доделывать надо...Надеюсь мапу ранкнут.
+Удалить из папки .osb файл. Он бесполезен.
Писать надо модам. [К модам, это сюда ==> viewforum.php?f=60 ]
PS: Nice traps, десу!
PPS: Если что-то не понятно, пиши в ЛС. (Отвечу завтра)
senaya

tolya97 wrote:

+Удалить из папки .osb файл. Он бесполезен.
вот зачем ты херне человека учишь? не нужно его удалять о\
viewtopic.php?f=6&t=38547
Topic Starter
DesuEagle
Ладно) Удалить я не успел, так что всё впорядке.
Aleks719
Соууу
General
- БГ 1365х768. максимум 1024х768. Обрежь и сделай фулл сабмит.
- Для сложностей Easy и Normal обязательное требование - спейсинг. Т.е. расстояние между битами в музыке совпадало расстоянию между битами на карте. Причем посточнный спейсинг. Т.е. если полкарты 1.0х , а полкарты - 0.6х, то так нельзя.
- Наличие хитсаундов - обязательный критерий ранкинга, я их не увидел :)
- Слайдер велосити в твоей мапе одинаково на всех сложностях. Не то что бы так не нельзя, но... Сложности разные должные быть.
Простейшие имеют скорость слайдеров до 1.2х, нормалы обычно 1.2х-1.5х, Харды от 1.5х и выше. Это означает что придется перемапывать. Учитывая отсутствие спейсинга - вдвойне.
- Такие слайдеры не всегда дают точно понять, куда же вести мышью, старайся избегать пересечений, особенно в простейших сложностях - для более точной расстановки советую использовать grid 3 (view - grid level - 3)
- длинные комбо не есть хорошо. Попробуй делать их короче. до 4-5 в комбо для поростых сложностей, до 8-9 в сложных
Используй AIMod : File - Open aimod. Скажет об основных ошибках. Верь всему, кроме спейсинга, он иногда очень глючен в спейсинге.
- Нет превью поинта. Выбери самое эпичное место песни, точнее его начало. Потом Timing - Set current position... ляляля. Превью должно быть одинаковым во всех сложностях.
- Что это? Избегай такого) - За полезные моды дают кудосу, за бесполезные можно не давать. Лучше давать за все, за потраченное время. За просто "звезды" советую не давать, и пусть меня закидуют за это.

Хард
Такие мелкие размеры кружков - диковинка, очень мелко. лучше увеличить
00:13:869 (1) - откуда? смести на 00:13:949.
Не знаю, как тебе - но мне нечитаемо.
00:56:807 (3) - можно по ошибке не туда мышу повести)
01:01:950 (10) - должен кончаться на белом, а не на красном. на 1/2 длиннее.

Нормал
00:13:869 (1) - откуда? смести на 00:13:949.
01:01:950 (1) - ну ты понял, непонятность пути.
02:28:950 (4,5,6,1,2,3,4,5,6) - нечитаемо
02:43:950 - оканчивай сложности в одной точке.

Изи
00:13:869 (1) - откуда? смести на 00:13:949.
01:05:378 (4,5) - такие пересечения тоже некруто.
01:23:378 (2,3) - откуда игрок знает,что (3) без реверса? а вдруг с реверсом? именно поэтому там в простейших сложностях не делают,чтоб было больше времени соориентироваться
Пример хитсаундов.
00:55:092 (3) - в музыке слышны тралелки, добавь такой же звук (финищ хитсаунд, справа, чуть выше середины)
Напишу ту же картинку, что и Толе.
Пример расставления хлопков(неподалёку от финишей) :
Topic Starter
DesuEagle
Fixed:
- БГ 1365х768. максимум 1024х768. Обрежь и сделай фулл сабмит.
Картинка обрезана.
Нормал
00:13:869 (1) - откуда? смести на 00:13:949.
01:01:950 (1) - ну ты понял, непонятность пути.
02:28:950 (4,5,6,1,2,3,4,5,6) - нечитаемо
02:43:950 - оканчивай сложности в одной точке.

Сделан ремап на 60% нечитаемые части убраны, добавлены хитсаунды.
Я надеюсь нормал теперь завершён на 90%.


00:13:869 (1) - откуда? смести на 00:13:949.
01:05:378 (4,5) - такие пересечения тоже некруто.
01:23:378 (2,3) - откуда игрок знает,что (3) без реверса? а вдруг с реверсом? именно поэтому там в простейших сложностях не делают,чтоб было больше времени соориентироваться
Пример хитсаундов.
00:55:092 (3) - в музыке слышны тралелки, добавь такой же звук (финищ хитсаунд, справа, чуть выше середины)
Пофиксил, место с пересечениями изменил.


Хард переделан с нуля под новую скорость слайдеров.
Elvenor
Moar! :twisted:
heu3becteh
Вообще сама песенка не по мне, но карта неплохая. В Hard не понял по какому принципу иногда стоят сразу три кружка, а иногда вроде в похожем месте один, но такое у меня часто бывает вообще с пониманием тайминга хардового.
Topic Starter
DesuEagle

heu3becteh wrote:

Вообще сама песенка не по мне, но карта неплохая. В Hard не понял по какому принципу иногда стоят сразу три кружка, а иногда вроде в похожем месте один, но такое у меня часто бывает вообще с пониманием тайминга хардового.
Можешь указать места, которые ввели в недоумение? Я мог что-то пропустить.
heu3becteh

DesuEagle wrote:

Можешь указать места, которые ввели в недоумение? Я мог что-то пропустить.
Ну то, что меня что-то ввело в недоумение ничего не значит...
Просто я пытаюсь привязывать все на карте к чему-то конкретному в треке, но никакого музыкального образования у меня нет, поэтому не стоит даже и перечислять причины, по которым это может не получаться.

А вообще в начале со слайдером и кухней я не очень понял. 'Время начинать матч' чем-то меня смущает, чем конкретно - сказать не могу. Может быть монотонностью какой-то, может быть просто не выходит у меня прочувствовать тайминг... 'Далеко до Ямайки и Питеру' тоже как-то не прочувствовал... Ну как-то так... Вообще сложности выше 4 звезд это не совсем мое %)
OzzyOzrock
[General]
Any place you want to add kiai? Maybe where the preview point is.

Offset feels wrong to me. 13,960 works.
[Easy]
Distance snap 0.6? Maybe just use a slower slider velocity.

But it's good, I guess.
[Normal]
Good job.

Diff settings all centered? ;_;
[Hard]
00:16:959 (6) - Move farther.
02:11:602 (3) - Spacing is wrong here.

But good job, star~
Topic Starter
DesuEagle
Offset feels wrong to me. 13,960 works.
00:16:959 (6) - Move farther.
02:11:602 (3) - Spacing is wrong here.

Fixed.

Any place you want to add kiai? Maybe where the preview point is.
Will try and see how it will look thanks.
Tony
hi. here are my suggestions

[Easy]
i see you mapped with grid level 2. that's bad because you get distance error like this 00:14:817 (2) . you must change the grid level to 3 or 4 and recheck all the diff
00:39:674 (3) - aw so ulgy... look at this guide of designing sliders : viewtopic.php?f=56&t=37194
00:46:531 (1,2,3) - ^
01:19:960 (4) - ^
01:41:388 (3,1,2,3) - add some shapes to these straight sliders.
.....
you need to practice slider designing

the same thing for the rest of the map
the hitsounds are fine. good job.
have luck with this beatmap~
star~
Topic Starter
DesuEagle
Thanks a lot!
[Easy]
i see you mapped with grid level 2. that's bad because you get distance error like this 00:14:817 (2) . you must change the grid level to 3 or 4 and recheck all the diff

Only easy was mapped with grid lvl2 but now it rechecked, thanks.

00:39:674 (3) - aw so ulgy... look at this guide of designing sliders : viewtopic.php?f=56&t=37194
00:46:531 (1,2,3) - ^
01:19:960 (4) - ^

Some redesign for sliders.

01:41:388 (3,1,2,3) - add some shapes to these straight sliders.
I think they must stay straight. Straight form is more suitable for this song, first idea was to make only straight sliders but that was ugly and boring. But still something straight must be here)

//Some changes:

Kiai time added on all diffs
Crimmi
Modding, CrimmiStyle!!

[General]

-Your BG is 1024 x 576, Make it 1024 x 768?

-Delete Unused OSB and full submit. Forget about this one.

-Use an Offset of 245, resnap all notes after this.

[Easy]

00:15:673 (3) - Align with (1).
00:19:959 (3) - Place it between (1) & (2) like this : http://osu.ppy.sh/ss/100439
00:23:387 (1,2,3) - Spacing.
00:25:959 (4,5) - ^
00:26:816 (5) - Align with (3).
00:43:959 (4) - Align with (3).
00:44:816 (5) - New combo?
00:46:530 (1) - ^
00:49:102 (1) - I don't like it how it kinda overlaps (1), you gotta fix that.
00:53:387 (1) - it's kinda hidden due to the slider.
00:55:102 (1,2,3) - Make it symmetrical.
00:55:959 (4,5,6) - ^
01:05:388 (4) - New combo?
01:25:960 (3) - New combo.
01:39:674 (1,2) - Spacing.
01:44:817 (2) - I don't like this overlap.
01:48:245 (1) - ^
01:53:388 (1,1) - These can be replaced by notes as this is kind of ugly.
02:07:102 - Kiai should go here instead.
02:10:531 (4) - New combo, and plus i can't see (5) due to that overlap.
02:20:817 (7) - New combo.
02:31:102 (1,2,3,4) - Make these symmetrical.

[Normal]

HP Drain +1
Circle Size -1
AR -1
OD +1

Slider Velocity is kinda fast for a Normal, make it 1.60.
00:34:531 (4) - This slider is kind of ugly, you can make it like this: http://osu.ppy.sh/ss/100533
also make it a New combo.
01:18:245 (3) - Stack under (1).
01:37:960 (1) - This is kind of a no no.
01:46:102 (4) - Align with (2).
01:46:531 (1) - Align with (3) (You have to arrange (2) & (3) as well.)
01:49:531 (4) - Align with (3).
01:50:388 (2) - Stack under (4).
02:32:817 (1) - Align with (3).
02:36:245 (5) - New combo.
02:39:674 (1) - Oh hi there, why are you hiding behind that slider?
02:43:102 (1) - That spinner is kind of short, make it longer.

[Hard]

HP Drain -1?
AR +1
OD +1

Slider Velo. = 1.8

00:45:674 (6,7,8) - Spacing.
01:16:531 (2) - Align with (1).
01:24:245 (5) - Sounds off.
02:15:674 (5) - Sounds off.
02:19:102 (8,10) - ^
02:36:245 (7) - new combo.
02:43:102 (1) - Just like [Normal].


Needs some improvement, star*
akrolsmir
Easy:
Slider velocity of 1.4 is kind of fast for a map with distance spacing of .6, consider making it around 1.0
Try to get consistent new combos- that is, every 2 measures or some other constant.

00:15:674 (3) - Drop a grid to align with (1,2)
00:25:960 (4,5) - 1 grid right to mirror (1,2)
00:27:674 (1,2,3,4,5,6,7,8) - Move so centered on the y-axis?
00:41:388 (1,2,3,4,5,6) - Uneven pentagon shape. Try this instead:
126,149,41388,5,8
256,56,42245,1,8
385,149,43102,1,8
335,302,43960,1,8
256,152,44817,1,0
176,302,45674,1,8
Remember to hitsound this.
(If you don't know how to use this feel free to pm me)
01:00:245 (1) - Asymmetric
01:05:388 (4,6) - Use 4 nodes instead of 3 to get this to wrap around (5) better. See also this guide.
01:24:245 (1) - Not new combo, set at 01:25:960 (3) - instead.
01:29:388 (1,2) - Tuck (2) into (1) like you do for (2, 3,4)
01:31:960 (4,1) - ^
01:32:817 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2) - Move all these notes to the closest point of a regular hexagon and the dot in the middle. (Pm for help on this, if you don't know how)
02:10:531 (4) - New combo
02:18:245 (4) - ^
02:20:817 (4) - ^
02:25:960 (1,1) - Not new combo

Some nice sliders, some not so much, but pretty good easy diff overall.

Normal:
Increase circle size? Most normals have circle sizes bigger than that.
Slider velocity still feels fast.

Again, go for consistent new combos (NC):

SPOILER
00:23:388 (1) - NC on (3) instead.
00:26:388 (1) - Not NC
00:32:817 (1) - NC on (4) instead.
00:36:245 (1) - Not NC
00:39:674 (1) - ^
00:43:531 (1) - NC on (4) instead.
00:46:531 (1) - Not NC
00:49:960 (1) - ^
Actually, from here on out you then go to new combos every new measure. Which is fine, but then that's not consistent with the first section. Choose whether you want new combos every measure or every other measure and stick with that. So ignoring NC:
00:27:674 (1) - You could make this curve nicer with more nodes, see the guide again.
00:36:674 (4) - Too pointed, try with more nodes to make flatter
00:52:531 (2,3) - Adjust so (2) is horizontally aligned with (1) and (3) stacks on its end.
01:15:674 (1,2) - Move up until (2) is in the center of the grid
01:17:388 (1,2,3) - Adjust so (1,2) are aligned to the previous slider, and (3) stacks with (2)
01:26:388 (2,3,4,1,2,3,4) - Spread this out a bit more, so notes don't overlap?
01:39:674 (1,2,3,4,5,6,7,8) - Feels very random
01:49:531 (4,2) - Align to the notes before and after
02:37:960 (1) - Drag start node up 2 grids, and drag the entire thing left 1 grid
02:41:388 (1) - Copy ^

Hard:
Circles still feel kind of small but this is more acceptable
Slider velocity is way, way high. Maybe increase distance spacing instead to match this.
Again, create consistent new combos

00:22:102 (3) - Stack with end of (1)
00:20:817 (1,4) - Make one of these a copy of the other
01:16:531 (2,3) - I don't like where these are placed, feels like it lacks a pattern
02:10:531 (1,6) - These feel 1/2 beat too long. Also, make (1) a copy of 6 for nice mirror images
02:14:817 (2) - 1 grid left
02:15:245 (3,4,5) - Spacing
02:17:817 (4) - Align to (3)

Overall, most of the time the style felt pretty rectangular, so some of the novel curved sliders were really awesome- 00:55:102 (5,7) in Hard, for example. Also, it's good that everything was mapped to the music instead of the vocals- though somebody really needs to create a for-approval difficulty that's vocals only. :P

Anyways, starred!

Oh, and for Crimmi:

Crimmi wrote:

Delete Unused OSB and full submit.
This is not necessary, see this thread: viewtopic.php?f=6&t=38547
Crimmi

akrolsmir wrote:

Oh, and for Crimmi:

Crimmi wrote:

Delete Unused OSB and full submit.
This is not necessary, see this thread: viewtopic.php?f=6&t=38547
I was reading that thread after i posted the mod and i was going to strike that out >.>
Topic Starter
DesuEagle
Easy - fixed with help of both mods.
Thinking about BG, may be it will be better to make SB.

[Normal]
HP Drain +1
Circle Size -1
CS -1 for normal?
HakuNoKaemi
[General]
Tags: well, Russian will be inserted when it will be ranked as Language ... i think tou can add thing like "football" and "soccer"

[Easy]
Try to map it following the rhythmn... and not as a bunch of 2/1 hits(varying on patterns help... you can use 1/1 on some parts)

[Normal]
That's a bunch of 1/1 ... you could use 1/2 on some parts...
Use less CS(Circle Size)?

[Hard]
Well, used 1/2 ... where you could use 1/4 without overmapping...

Improve those map on rhythmn and graphic before making me mod it...

No kudosu for this, i only want you to try to use more complex and fun rhythmn... i just sleeped over this
Topic Starter
DesuEagle
Normal fixed.
Hard fixed.
akrolsmir
Recheck at mapper's request. Done via IRC:

SPOILER
21:42 <DesuEagle> : Hi! You modded my map some time ago. Now I would like to ask you to play it fixed version if You have some time and if it won't disturb You,
21:42 <DesuEagle> : and just say impressions
21:43 <akrolsmir> : Sure, the Splin map?
21:43 <DesuEagle> : yes
21:43 *DesuEagle is listening to (Splin - Match)[http://osu.ppy.sh/s/31445]
21:43 <DesuEagle> : this
21:46 <akrolsmir> : for easy, I'd suggest making 01:03:673 (1) - a shorter repeat slider like the one after it
21:49 <DesuEagle> : ok, thx
21:53 <akrolsmir> : In normal, the relatively small circle size still bothers me a bit but it's technically fine
21:53 <akrolsmir> : 01:33:245 (2,4) - aren't symmetrical, though
21:53 <akrolsmir> : Move the first node right and up 1 grid, and the last node up 1 grod
21:54 <akrolsmir> : and while you're at it, consider adjusting so that (2) and (1) are aligned, like so:
21:54 <akrolsmir> : http://puu.sh/2VKP
21:55 <DesuEagle> : ok
21:57 <akrolsmir> : I don't know what the deal with 02:24:245 (1) - and 02:25:960 (1) - is, but they should start and end on white ticks
21:57 <akrolsmir> : Same for the next 3 sliders
21:57 <DesuEagle> : omg, failed so hard
21:57 <DesuEagle> : slider velocity change
21:58 <akrolsmir> : try recalculating slider lengths
21:59 <DesuEagle> : ok don't look normal
21:59 <DesuEagle> : it will have some rework)
21:59 <akrolsmir> : lol, k
21:59 <akrolsmir> : In hard
21:59 <akrolsmir> : align 00:31:102 (3) - to (1,2)
22:04 <DesuEagle> : have you seen posts in topic?
22:04 <DesuEagle> : 2 peoples suggest smaller circle size for normal TT
22:05 <akrolsmir> : no, they suggest CS -1, which means decrease CS from 5 to 4
22:05 <DesuEagle> : oh
22:05 <akrolsmir> : that actually makes it bigger
22:06 <DesuEagle> : that's how I must read it)
22:06 <akrolsmir> : I see, so lots of people think Normal should have bigger circles I guess
22:07 <akrolsmir> : anyways, back to hard
22:07 <akrolsmir> : 00:53:398 (1,2,3,4) - make (1) level with (2) like (3,4) are
22:07 <akrolsmir> : or give (3,4) the same angle as (1,2) if you like htat better
22:09 <DesuEagle> : fixed
22:11 <akrolsmir> : Make 02:17:184 (1,2,3) - an equilateral triangle?
22:12 <akrolsmir> : it slightly bothers me that 02:34:541 (1) - isn't exactly in the center, consider moving the whole section up 1 grid
22:12 <akrolsmir> : and that's it for hard
22:13 <akrolsmir> : overall I was hitting things early, I'm generally not to good at things like this but perhaps experiment with offset +10
22:13 <akrolsmir> : er, that'd be -10
22:15 <DesuEagle> : ok, thanks a lot
22:15 <DesuEagle> : especialy for normal
22:18 <akrolsmir> : np
22:18 <akrolsmir> : I'll post something quick on the forums in a sec, just to log this and give the AIBat report

So... AIBat report:
AIBat Warnings
These warnings were generated by AIBat.

[General]

Background:
2ee971e7767421d954583cc417c474d4.jpg is 1024x576, which differs from the recommended size of 1024x768.

That's quite an odd name for an image, something like SoccerFieldBG.jpg might be easier to understand. But fix the size issue, that's most important.

A final comment on the style: You seem to follow the rules most of the time, which is good, but occasionally it seems to stifle creativity. I see this most with the placement of circles- I'd say 75% of them are snapped at right angles. This is in contrast to some of the sliders which are really nice, so perhaps think about different circle placement for future maps, and keep up the good work with interesting sliders.

Best of luck!
Topic Starter
DesuEagle
New skin arrived, SB in progress.
Thanks to Thanks to Muki_Vikuske for it!
_Erra_
マップ素晴らしい!
Map wonderful!
SigKill_old
Nice work!!!
NotShinta
Easy and Normal seem pretty 1/1, but Hard is in the wrong snap. The song is 1/3 and so should not be mapped with 1/2. Unfortunately, it means that difficulty will partially remapped, but it has to be done. Call me back once you've done that and I will mod this map.
Topic Starter
DesuEagle

NotShinta wrote:

Easy and Normal seem pretty 1/1, but Hard is in the wrong snap. The song is 1/3 and so should not be mapped with 1/2. Unfortunately, it means that difficulty will partially remapped, but it has to be done. Call me back once you've done that and I will mod this map.
1/3 ?! 0.0
Sory but I think you are mistaken in this case.
Pereira006
Hello~~

[Easy]

00:15:673 (3) - Grid 1 dowm
00:27:673 (1,2,3,4,5) - Weird play this on easy maybe make better ? IMO
00:31:960 (1) - New combo
00:48:245 (1) - Remove new combo
00:49:960 (1) - Remove new combo
00:56:817 (5) - Ugly overlap with 00:55:102 (3) so make stack with 00:53:388 (1)? (if you fix this spacing 00:57:674 (6,7,8) )
01:01:959 (2) - Remove new combo
01:03:674 (3) - Remove new combo

[Normal]

00:23:817 (6) - Stack with 00:23:388 (5) ?
00:24:245 (1) - Grid 1 right
01:01:531 (4,1) - Ugly center maybe like this http://puu.sh/30Rt ? because is better center and symentrical
01:03:674 (2) - Remove new combo
01:05:388 (3) - Remove new combo

[hard]

-1 OD IMO
01:58:531 (1,2,3,4,5,6,7) - weird play IMO
02:22:531 (2) - Remove new combo

STAR
Topic Starter
DesuEagle

Pereira006 wrote:

Hello~~

[Easy]

00:15:673 (3) - Grid 1 dowm
00:27:673 (1,2,3,4,5) - Weird play this on easy maybe make better ? IMO
00:31:960 (1) - New combo
00:48:245 (1) - Remove new combo
00:49:960 (1) - Remove new combo
00:56:817 (5) - Ugly overlap with 00:55:102 (3) so make stack with 00:53:388 (1)? (if you fix this spacing 00:57:674 (6,7,8) )
01:01:959 (2) - Remove new combo
01:03:674 (3) - Remove new combo

[Normal]

00:23:817 (6) - Stack with 00:23:388 (5) ?
00:24:245 (1) - Grid 1 right
01:01:531 (4,1) - Ugly center maybe like this http://puu.sh/30Rt ? because is better center and symentrical
01:03:674 (2) - Remove new combo
01:05:388 (3) - Remove new combo

[hard]

-1 OD IMO
01:58:531 (1,2,3,4,5,6,7) - weird play IMO
02:22:531 (2) - Remove new combo
Fixed
Accepted for consideration. Let's see what other modders say about this moment.
IMO it's fine
RobotoRaccoon
Mod :o

Overall
• My god bloody big hitscores.
• Clearly you need to get a better spinner circle.
• You need to re-seize the Background to 1024x768
• Box patterns get boring, you know.

[Easy]
• More hitsounds would be cool.
• HP -1
00:27:673 (1,2,3,4,5) - Position these like so, where 1 is at the same place of 5? http://osu.ppy.sh/ss/107196
00:34:531 (1) - Make this slider have an elbow (Do same for other) http://osu.ppy.sh/ss/107197
01:29:388 (1,2,3,4) - These could be prettier.
02:28:102 (2) - Too hard to read for an easy.
02:37:960 (1) - Re-think this.

[Normal]
• HP -2
• OD -2
02:24:245 (1) - Redesign
02:25:960 (1) - ^
02:32:817 (1) - ^
02:43:102 (1) - Add Finish

[Hard]
• I almost fell asleep, but fine I guess.

Star
Topic Starter
DesuEagle
[Easy]
00:27:673 (1,2,3,4,5)
00:34:531 (1)
01:29:388 (1,2,3,4)
Fixed
02:28:102 - took it under consideration
02:37:960 (1) - It symbolizes the football goal.
///////////
[Normal]
02:24:245 (1)
02:25:960 (1)
02:32:817 (1)
02:43:102 (1)
Fixed

///////////
Overall
• My god bloody big hitscores. \ ok it will be fixed soon
• Clearly you need to get a better spinner circle. /
• You need to re-seize the Background to 1024x768 - SB is coming
IceBeam

DesuEagle wrote:

NotShinta wrote:

Easy and Normal seem pretty 1/1, but Hard is in the wrong snap. The song is 1/3 and so should not be mapped with 1/2. Unfortunately, it means that difficulty will partially remapped, but it has to be done. Call me back once you've done that and I will mod this map.
1/3 ?! 0.0
Sory but I think you are mistaken in this case.
Нет,Шинта прав.
Песня на 1/3.
Там,где у тебя в харде стоят ноты на красном тике - битов нет вообще.

Это и так слышно,но это очень легко проверить.

В харде:
00:20:174 (3) - Не попадает.
Ставим 1/3,ищем бит - находим на 00:20:245.

00:27:031 (4) - Тоже самое.Бит должен быть на 00:27:102,и т.д.

И ещё,теги нужно писать через пробелы,запятые убери.
Topic Starter
DesuEagle
0:43:745 бит на 1/2, так что сейчас буду переделывать карту на 1/6.
IceBeam

DesuEagle wrote:

0:43:745 бит на 1/2, так что сейчас буду переделывать карту на 1/6.
Я его там не слышу,попроси кого-нибудь еще послушать.Наверное,ты просто слышишь звук с 00:43:531.

Почти вся песня на 1/1 с редкими 1/3 битами,но 1/2 я там точно не слышу.
Что бы разнообразить ритм в харде,лучше добавлять ноты на 1/3 перед сильней долей(длинный белый тик).

Вот,например:

00:48:245 (1) -
00:48:674 (2) -
00:49:102 (3) -
00:49:531 (4) -
00:49:817 (5) -
00:49:960 (1) -

Просто если ты будешь перемапывать на 1/6,или 1/3,то все ноты,которые сейчас стоят на 1/2, вообще на тики попадать не будут.Такого не допустят.Поэтому,придеться искать другие ритмы в 1/3.
Topic Starter
DesuEagle
Ну вроде Алекс719 про то место был согласен, но это похоже единственное место, где такое есть и то привязано к голосу, а не музыке. Вообщем большое спасибо, что указали на неточность, пойду переделывать, как с работы вернусь.
wowshakhov
Привет :3
Удали из папки - TAG03 -.osb
Если будешь делать сториборд, то пережми все картинки в 800х600
Как я понял, 2ee971e7767421d954583cc417c474d4.jpg это старый БГ. Удали его из папки и сделай Фулл Сабмит.
[Easy]
Незаснапленные концы на слайдах по всей мапе :\
Пофиксь все спейсинг проблемы в AIMod
00:41:378 (1,2,3,4,5,6) - Можно покрасивее сделать
01:16:521 (2) - Круг + слайд с 2-мя ревёрсами? Потом на 4 новая комба и с 5 тоже самое что и с 2.
02:28:092 (2) - Нота под слайдом думаю не очень для изи
[Normal]
00:53:807 (5) - Подровняй под 4
01:38:378 (2) - На 1/2 короче
[Hard]
~
Topic Starter
DesuEagle
Хм, у меня нету ни этого osb файла в папке, не старого бэкграунда.
Ща попробую скачать и проверить. Тут был небольшой сдвиг оффсета и многие вещи не подвинулись, так что это нормально)
Траблы известны и они фиксятся) Тут просто глобальная переделка харда отнимает много времени.
Фулл сабмит тоже довольно часто сейчас делаю, фиксю мячик на спинере и прочее.

wowshakhov wrote:

00:53:807 (5) - Подровняй под 4 -fixed
01:38:378 (2) - На 1/2 короче - та же фигня что и с незаснапленными концами на изи fixed
OzzyOzrock
Completed Insane diff.

Download: Splin - Match (DesuEagle) [Ozzy's Insane].osu
OzzyOzrock
Aah I don't like mapping 1/3 songs.

Download: Splin - Match (DesuEagle) [Ozzy's Taiko].osu
EDIT: DAMN IT, DOUBLE POST

Also, don't kudosu! this ;_;
Backfire
Ozzy's Taiko -
00:12:521 - Don?
00:13:235 - Don again? o-o At least make it a stream? o.o

Uhm...thats all I could find I guess. Its just a bunch of doubles and streams...it...it doesent make any sense ;-;
OzzyOzrock

Backfire wrote:

Ozzy's Taiko -
00:12:521 - Don?
00:13:235 - Don again? o-o At least make it a stream? o.o

Uhm...thats all I could find I guess. Its just a bunch of doubles and streams...it...it doesent make any sense ;-;
DON'T GIVE HIM KUDOSU! THIS IS AN OUTRAGE

Lol, you've never mapped a 1/3 map have you Back~
Backfire

OzzyOzrock wrote:

Backfire wrote:

Ozzy's Taiko -
00:12:521 - Don?
00:13:235 - Don again? o-o At least make it a stream? o.o

Uhm...thats all I could find I guess. Its just a bunch of doubles and streams...it...it doesent make any sense ;-;
DON'T GIVE HIM KUDOSU! THIS IS AN OUTRAGE

Lol, you've never mapped a 1/3 map have you Back~
I've never mapped a sucky song. o-o And I at least looked at it -_- I deserve something ;-;
Topic Starter
DesuEagle

Backfire wrote:

OzzyOzrock wrote:

I've never mapped a sucky song. o-o And I at least looked at it -_- I deserve something ;-;
Ok, here is something) Your smiles are too depressive(
Backfire

DesuEagle wrote:

Ok, here is something) Your smiles are too depressive(
Lol...You're silly =w=
OzzyOzrock
If I had kudosu! for looking at ONE diff and modding it badly, I've have over 500
IceBeam
Раз уж ты отписался в кью..
Подкину очередные 5 копеек.

Во-первых,убери из тэгов запятые,используй пробелы.

Ещё,если используешь кастомные сирклы,то в папке должен быть файл approachcircle.png. Можешь взять стандартный.

На счёт самого скина - он не подходит..
Обесцветить стандартный скин - не такое уж большое дело, да и не нужен он тут, честно. Ну ты сам решай.

Другое дело - сториборд.
Ты сам делал? Если да - то молодец, неплохо для первого раза.

Но,его можно было улучшить.
Логично было бы начать слайдшоу из фоток с началом слов,и продолжать его до самого конца. Разве что..на брейках возвращать бг обратно, как ты и делал сейчас.
Так что найди больше фоток,рассчитай время поровну - будет логичнее и лучше.
И вообще, есть море гораздо более удачных кинематографических фото на эту тему. Какие-нибудь красивые моменты матча, трибуны, фанаты - было бы куда интереснее, чем смотреть на Лоськова в форме Сатурна..это вообще уже не актуально :<

Впрочем, если футболом ты не увлекаешься, а просто выбрал такую песню - забей.

Но вот что бы я точно бы рекомендовал поменять, так это бэкграунд. Тот, что сейчас стоит - не очень, честно говоря.

И ещё, в сториборде - 02:27:735
Вот тут ты забыл переход сделать, исправь.

Теперь на счёт самих мапок - изи и нормал,если сильно не придираться,то вполне хорошие. Всё же первая мапка. Правда за исключением пары моментов, сейчас перечислю:

В Изе:
01:03:664 (3,1) - Вот такие штуки называются "оверлап".
Проще говоря, когда пересекаются объекты.
Можно же было как-нибудь вот так сделать ведь:

Но это не так важно,как например:
02:28:092 (2) - Вот.
Это читаемо,да.
Но объекты спрятанные целиком под слайдер - запрещены.

Ну и да,можно было бы придумать что-нибудь по-лучше здесь - 02:37:950 (1).

И ещё хитсаунды. Не смотря на то, что они часть критерия ранкинга - не лепи их абы как.

Вот пример - 00:27:664 (1,2,3,4,5)
Хлопки стремно звучат на протяжении всей мапы, потому, что они, на самом деле, не должны стоять там, где у тебя они сейчас.
Их место на 2-ом и 4-ом тике.

Попробуй поставить сюда - 00:28:092,00:28:950,00:29:807 и 00:30:664.
Лучше же?

Поэтому лучше редкие, но правильные хитсаунды, чем натыканные рандомно.

И не забывай использовать финишы - они для тарелок, их очень легко услышать в песне, любой.

00:13:949 (1) -
00:34:521 (1) -
00:41:378 (1) - и т.д.

Теперь Нормал:
01:22:950 (2) - Вот такое запретили теперь. Да и не нужно оно в нормале.
02:07:092 (1) - ^

Тут хитсаунды гораздо лучше, только опять же финишов можно больше добавить.

И ещё..02:43:092 (1) - убери спиннер,слишком быстрый и неожиданный.
Замени чем-нибудь.

Теперь на счёт Харда - половины нот нет в музыке,но он играбелен.
Очень даже.

Только спроси точно в канале #modhelp на счёт таких слайдеров:
00:16:949 (10) -
00:24:235 (12) - и т.п.

Заодно посоветуешься по поводу играбельности инсейна.

И ещё:
01:37:950 (7) - Ошибка с дистанцией.Можно сюда комбо новое,хотя,на самом деле, это не особо поможет,поэтому,лучше добавь ноту на 01:37:807 и стакни её с началом слайдера.

@ Ozzy
Good job.
Your insane is one of the most unique and creative maps I've seen for a very long time.

But I'm not sure if it plays well.
I can't play it normally.Maybe you should ask some experienced players for their opinion?

Anyway,such moments just ruin the map..for example:
01:58:102 (2,3,4,5,6,7,8) - Just why?

Maybe it wasn't a great idea to make an insane for such a song in the first place,but still it's slightly overmapped to me.
Topic Starter
DesuEagle
Отлично) Огромное спасибо, будет чем заняться после работы.
NotShinta
General:
At 02:27:664, the transition between "IMG_10.jpg" into "IMG_1054.jpg" is very sudden. I recommend you fade the former into the latter rather than it suddenly cutting out.
02:24:235 - Consider ending kiai here

Ozzy's Insane:
This shouldn't be using tick rate 2, love. General rule is 1 or 3 for at least partially 1/3 songs; in this case, 1.
I haven't seen anything quite as overmapped in quite a while! Well done.
00:37:531 (9) - Add finish?
00:39:245 (4) - Same as above.
00:51:102 (11,12,13,14) - Not only does this not seem to be following anything in particular, but the increased spacing is far too much than the song and the rest of the map calls for at this point.
01:01:817 (1) - Resnap onto grid so this is symmetrical with 3? Indeed, I am.
01:41:388 (1) - As unimpressed as I am by your unnecessary forced difficulty pony faeces, I'm impressed. But no these speed ups are unnecessary, aren't they, if you're going to use red points to manipulate slider speed? I'm pretty sure that's unrankable now, too, for reasons.
02:43:102 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13) - If you want an epic ending, go have a coffee, with cream, or something. Try not to map an epic stream to nothing though.

Hard:
00:36:235 (1) - Up until 00:39:664, I'm fairly sure these sliders should still end on 1/3s. Specifically, they should be 2/3 long, like this, if you can see through my horrible resolution.
01:01:950 (1,2,3,4) - As I talked about before, these should be 2/3 long.
01:08:807 - Drag the start of the break here, so the lead-in to the break fits the music. Like this, dragging literally the start of the word 'break.'
01:39:235 (8) - Spacing; right now, reading spacing, it looks like it's 1/3 later than it is.
02:00:235 - As I said before at 01:08:807, with the break.
02:35:378 (4,5,6) - Spacing. It looks like you missed a spot when remapping/snapping to 1/3.
In fact, most of the 1/2 notes aren't really to anything, or are to offbeat vocals, which can confuse the player even more. The 1/2 kiai section works, but may have been better mapped to the 1/3 background in the first place.

Normal:
Drag breaks like I previously described.
01:56:378 (1) - Might this coming 1/1 after the spinner feel a bit mean for a Normal?
Good job on this one, actually.

Easy:
00:19:092 (2) - Add finish?
00:24:235 (2) - ^
00:26:807 (5) - ^
00:31:092 (5) - ^. Actually, judge for yourself; I think th
01:07:092 (2) - Perhaps move down a grid-3 grid, to make the pattern slightly more symmetrical and consistent.
01:53:378 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) -
OzzyOzrock

NotShinta wrote:

General:
At 02:27:664, the transition between "IMG_10.jpg" into "IMG_1054.jpg" is very sudden. I recommend you fade the former into the latter rather than it suddenly cutting out.
02:24:235 - Consider ending kiai here

Ozzy's Insane:
This shouldn't be using tick rate 2, love. General rule is 1 or 3 for at least partially 1/3 songs; in this case, 1. Oof, no wonder.
I haven't seen anything quite as overmapped in quite a while! Well done. I know right? I must be amazing.
00:37:531 (9) - Add finish? Alrighty
00:39:245 (4) - Same as above. then
00:51:102 (11,12,13,14) - Not only does this not seem to be following anything in particular, but the increased spacing is far too much than the song and the rest of the map calls for at this point. Removed 13, I guess.
01:01:817 (1) - Resnap onto grid so this is symmetrical with 3? Indeed, I am. Nice catch
01:41:388 (1) - As unimpressed as I am by your unnecessary forced difficulty pony faeces, I'm impressed. But no these speed ups are unnecessary, aren't they, if you're going to use red points to manipulate slider speed? I'm pretty sure that's unrankable now, too, for reasons. I GUESS I could use regular sliders, as they're the same length. Oh well, just feels really cool.
02:43:102 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13) - If you want an epic ending, go have a coffee, with cream, or something. Try not to map an epic stream to nothing though. I hate coffee, so I drank some chocolate milk. Too lazy to get hot chocolate. Oh, and I dumbed it down. But it's not a big 'finish' if you know what I mean eh? eh? Oh hitsound humor...
Thanks! (your mods remind me of sapphy-chan)

IceBeam wrote:

@ Ozzy
Good job.
Your insane is one of the most unique and creative maps I've seen for a very long time.

But I'm not sure if it plays well.
I can't play it normally.Maybe you should ask some experienced players for their opinion?

Anyway,such moments just ruin the map..for example:
01:58:102 (2,3,4,5,6,7,8) - Just why?

Maybe it wasn't a great idea to make an insane for such a song in the first place,but still it's slightly overmapped to me.
Yeah, fixed some stuff, thanks :3

EDIT: Accidentally did something wrong, get the diff again, Eagle ;_;
Download: Splin - Match (DesuEagle) [Ozzy's Insane].osu
TicClick
Похоже, я припёрся сюда из твоего профиля, куда попал с поста из «Кипелов — Я свободен», который я нашёл, глянув сообщения TheMagic, в профиль к которому я попал, читая топик «Coldrain - We're not alone», сделанный Desu-Desu. Его самого я как-то нашёл в #ru. Лол, вот так бывает.

Ладно, поехали.

— Поправь теги, IceBeam правильно сказал. Только через пробел, никаких запятых

Easy
00:49:950 (3) - сдвинь вправо на две клетки, чтобы по центру село, и на пять вверх, чтобы спейсинг подогнать
01:53:378 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - как-то это остро и длинно для изи. Хотя вот выделил, получилось что-то типа футбольного поля
02:05:378 — сдвинь конец брейка сюда, чтобы уж ровно на белый тик село, или слей его вообще, чтобы без этой бирюзовой зоны было

Normal
Я б понизил скорость слайдеров до 1.3 хотя бы.
Если это сделаешь, не забудь длину перепроверить и перетащить ноты.
Заодно, будешь перетаскивать — сделай всё менее «угловатым».

01:43:092 (1) - поменяй форму или сделай его поровней
02:05:378 — то же самое с брейком
02:21:235 (2) - хлопок потерял на начале
02:31:092 (1) - а вот тут лишний на начале


Hard
Посмотрел, нашёл кучу даблов (типа таких: 00:48:092 (1,2) - ). Старайся их не лепить часто, половину можно заменить на короткие слайдеры.

У тебя в начале «пропущены» пара хлопков. Уж не знаю, может, это так задумано. Вот, глянь:
00:15:092 (4) - конец
00:15:664 (6) - конец
00:23:664 (10) - конец

Хм, глянул дальше, хлопки в половине мест отсутствуют. Проставь их где надо, чтобы ритм не терялся, а то он у тебя внезапно пропадает.

00:15:092 (4) - кстати, сделай его на 1/6 короче
00:27:950 (3) - хлопок на конец
00:28:521 (5) - лишний хлопок
00:36:235 (1,2,3,4) - по-хорошему, такие штуки надо сделать на 1/6 длинней
00:37:950 (1,2,3,4) - и эти тоже
00:49:807 (1,2,3) - мне не нравится, как этот кусок звучит. Очень странно
00:53:592 (3) - сделай на 1/6 короче и сдвинь вперёд на 1/6, чтобы конец лег на белый тик
00:57:450 (3) - сдвинь на 1/6 вперёд
01:01:950 (1,2,3,4) - каждый на 1/6 длинней
01:19:950 (4) - удлинни, чтобы конец лег на белый тик
01:31:092 (9) - новое комбо
01:37:950 (7) - если не влом, можешь переделать. Делай его так, чтобы на фоне у тебя был спиннер, и можно было сделать ровный круг «по кругу»
02:25:950 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ну ты понял, что с ними надо сделать; каждый — на 1/6 длинней
02:34:950 (3,6,11) - и с этими тоже
02:42:950 (7) - лишняя нота?

Insane
Well, to be honest, I didn't know you do standard diffs. Shame on me.
00:21:674 (3) - 1/6 shorter
00:30:245 (9) - remove whistle?
01:01:817 (1) - whistle?
01:15:245 (9,10,11,12,13,14) - why did you silence this stream?
02:09:674 (1,1,2,3,4) - I came.
Topic Starter
DesuEagle
Громадное спасибо. Пока просто небольшой завал на работе, потому редактирование песни откладывается до 10го сентября минимум(
Но как только вернусь, так сразу всё поправлю)
HakuNoKaemi
[Easy]
Theorically, i do remember that it is the same as when i modded it time ago, same
/ based (even if i'm unsure if you had those 1/1 part, well, it's better as now)
but.. anyway.. i will give you an example
Download: Splin - Match (DesuEagle) [Easy].osu

[Normal]
I don't see neither 1/2 double repeating slider, neither 1/2 notes... that make the map not much variyng (other then some long sliders).
You could say, *geez this guy saying it another time* or something similiar.
I know that you didn't theorically do anything wrong while mapping... but... well, variety will make this diff better

[Hard]
Now it's better :D
Now, you need some graphic tutorial... well, you got it almost right for me :D
i do not like overlaps like 00:32:235 (8,9,4) - and i do feel the patterns are linear, and will be better more curvier, for example, you can fix the last thing by making 00:33:235 (4) - a curved slider :!
At last, when you happen to have crumpy slider like 00:47:235 (3,4), just make the slider contiguos to the hit, or try to do a slight curve ( like this :D )

[Ozzy's Insane]
Good work, Ozzy
01:28:531 (9) - make this slider more wavy (maybe try to blanket the (10) too) like this
01:51:245 (7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17) - Organize them more as a double hex, (remeber more a soccer ball.. ) like this? ( you can find a way to use (6) instead of (17)
Aleks719

DesuEagle wrote:

редактирование песни откладывается до 10го сентября минимум
Какое совпадение, сегодня как раз 10е сентября
Kodora
лол
riffy
u necrobumpers :<
show more
Please sign in to reply.

New reply