forum

BABYMETAL - Road of Resistance

posted
Total Posts
16
Topic Starter
Net0
This beatmap was submitted using in-game submission on quinta-feira, 9 de março de 2017 at 15:04:26

Artist: BABYMETAL
Title: Road of Resistance
BPM: 199
Filesize: 7966kb
Play Time: 05:10
Difficulties Available:
  1. CS 5 original map (7,38 stars, 2131 notes)
  2. Revolta (7,25 stars, 2131 notes)
Download: BABYMETAL - Road of Resistance
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------

STREAMS



[Revolta]Collab with Kalindraz
(he mapped 10% I mapped 90% for no reason)

(oh and ataraxia mapped with me the last 10 seconds)



Progressive increase of difficulty, triangles, patterns, etc all copied from this mapset; https://osu.ppy.sh/s/399372


updatelog
04/02/17 - Started
09/02 - Uploaded with 50% done. Time to get some testplays and feedback over AR
10/02 - Kalindraz vai fazer a parte bonita do mapa >.<
16/02 - only a few seconds left to map
19/02 - Finished?!
20/02 - Applied mods
09/03 - Self modded cs 5 to cs 4.8. Applied a few mods
Trynna
a
23:50 Trynna: oloco
23:50 Trynna: só no copiamento
23:51 Net0: to usando uma técnica inédita no mundo do mapping
23:51 Net0: ctrol+c ctrol+v
23:51 Net0: Copyright inc
23:51 Trynna: essa aí eu não conheço ainda
02:22 *Net0 is editing [https://osu.ppy.sh/b/1208689 BABYMETAL - Road of Resistance [Insurget Spirit]]
02:22 Net0: caso queria olhar
02:22 Net0: eu resolvi logo dar update
02:23 Net0: antes que outros Roads of Resistance apareçam
02:23 Trynna: ja apareceram
02:23 *Trynna is editing [https://osu.ppy.sh/b/1208673 BABYMETAL - Road of Resistance [Lone Wolf]]
02:23 Trynna: !
02:23 Net0: eu já vi
02:23 Net0: é bem esquisito
02:23 Net0: o ritmo desse
02:23 Trynna: nah
02:23 Trynna: normal
02:23 Trynna: mas as patterns do anxient
02:23 Trynna: me deixam meio meh
02:24 Net0: Hm
02:24 Net0: é porque vc não viu o meu
02:24 Net0: ai vc vai pistolar
02:24 Net0: xD
02:24 Trynna: só não entendi o 3/4
02:24 Net0: na música é 3/4
02:24 Net0: esse som
02:25 Trynna: 00:11:743 (1) - esse som não é 3/4, ele é contínuo e tem outro ápice de intensidade em 00:12:179 -
02:26 Trynna: na real isso nem é 3/4 mas enfim
02:26 Trynna: normalmente fazem isso 1/1
02:26 Net0: ah esse
02:26 Trynna: só pra não ficar esquisito
02:26 Net0: pensei q vc tava falando de outra coisa
02:26 Trynna: se quiser manter isso
02:26 Trynna: pelo amor de deus, silencia o fim
02:26 Trynna: agradeço
02:26 Net0: nah isso é só pra ficar esquisito o começo
02:26 Net0: vou silenciar sim
02:27 Trynna: meu deus esses sliders
02:27 Net0: vai indo
02:29 Trynna: ah, ritmo estranho
02:29 Trynna: mas no geral não ta ruim nem nada do tipo
02:29 Trynna: só precisa ser polido
02:29 Net0: o.O
02:29 Net0: velho se o ritmo é o ponto mais forte
02:29 Net0: lol
02:30 Trynna: ?
02:31 Trynna: eu não entendi o que você quis dizer agora então tipo
02:31 Net0: eu escutei bastante a música
02:31 Net0: e na real
02:31 Net0: tanto monstrata quanto Kroytz
02:31 Net0: deixaram de mapear streams
02:31 Net0: e criaram streams do nada
02:31 Net0: pra fazer a estrutura deles
02:31 Net0: eu to seguindo mais ao pé da letra
02:31 Net0: tanto que o Fábio notou de cara isso
02:32 Trynna: ta
02:32 Net0: mas enfim, valeu por olhar o/
02:32 Trynna: mas ainda tem erro besta no ritmo e não tem como negar
02:32 Trynna: por exemplo 02:17:154 (1) -
02:32 Net0: e como isso seria erro?
02:33 Trynna: você deixou a parte inicial mais forte com a segunda nota da stream com menos ênfase
02:33 Trynna: 02:17:227 - não faz sentido
02:33 Trynna: isso é aceitável em transição, a nota é bem importante pra tu enfiar um kick
02:33 Trynna: isso conflita com a intensidade do grito etc
02:34 Trynna: 02:18:032 (12) - isso aparenta ser estranho porque só acontece uma vez também
02:34 Trynna: você claramente pegou o som da guitarra do fundo pra ter suporte no repeat
02:34 Net0: isso na real é erro de spacing
02:34 Net0: o kickslider
02:34 Net0: tinha que estar mais próximo da stream
02:34 Trynna: mas devia ter feito o mesmo aqui 02:17:739 - pra ter mais sentido
02:34 Net0: e afastado disso aqui
02:34 Net0: 02:16:861 (13) -
02:34 Trynna: assim a transição faria sentido
02:34 Trynna: e não, não adianta
02:34 Trynna: um kick dificilmente se encaixa aí
02:35 Trynna: isso pesa muito na gameplay você fica até frustrado
02:35 Net0: resolvido
02:35 Net0: virou tudo stream
02:36 Trynna: 01:53:739 - a partir dessa seção
02:36 Trynna: você me deixou confuso
02:36 Trynna: fez essa parte mais intensa que o normal
02:36 Trynna: e enfiou os repeats a partir de 01:56:081 -
02:36 Net0: porque essa parte é intensa
02:36 Trynna: o que você não fez antes
02:36 Net0: essa segunda não é tão intensa assim
02:37 Trynna: seguindo esse padrão 01:46:715 - você devia começar aqui 01:57:251 -
02:37 Trynna: e a intensidade não muda do começo praí
02:37 Trynna: tudo bem que você criar intensidade conforme as coisas passam é ok
02:37 Trynna: mas você acabou mudando demais
02:38 Trynna: mas tudo bem, a segunda seção eu entendo até, e vejo o motivo de mudar, porque a intensidade a partir daqui 01:57:251 - começa a baixar
02:38 Net0: deixa eu ver qual parte comparada com qual vc tá dizendo que mudou demais
02:38 Trynna: mas eu não engulo 01:53:739 -
02:38 Trynna: 01:53:739 - com 01:44:373 -
02:39 Net0: 01:44:373 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) -
02:39 Net0: não tem double bass
02:39 Net0: 01:44:373 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) -
02:39 Net0: ops
02:39 Net0: 01:53:739 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) -
02:39 Net0: tem double bass na bateria
02:39 Net0: só escutar com calma
02:39 Net0: um tem som de stream
02:39 Net0: o outro não tem
02:40 Net0: sem falar que o kick do slider vai junto com o screamo
02:40 Net0: coisa que eu tbm fiz no outro pattern com os sliders 1/2
02:40 Trynna: o problema não é nem o ritmo ta ligado
02:40 Trynna: é que você mudou uma coisa que não era tão impactante
02:41 Trynna: pra uma chuva de triplet
02:41 Trynna: isso muda pra caralho ingame
02:41 Trynna: da pra seguir mais ou menos a mesma coisa sem forçar tanto a barra
02:41 Trynna: pouco depois ja vem uma chuva de stream
02:41 Trynna: pode ficar meio puxado demais
02:41 Trynna: mas você que sabe
02:41 Net0: mas é bem essa a intenção
02:42 Net0: ser dificil por causa das streams
02:42 Trynna: bom, se era isso tudo bem, mas idk
02:42 Net0: a pegada da dificuldade desse maap
02:42 Net0: vai ser toda nas streams
02:42 Net0: não vou mapear um jump grande nisso
02:42 Net0: pra justamente criar uma experiencia diferente
02:43 Net0: dos outros 2 mapas
02:43 Trynna: ah verdade
02:43 Trynna: 01:53:446 (1,2,3,4) -
02:43 Trynna: parece estranho as fuck
02:44 Trynna: da pra você colocar um slider recovery aí
02:44 Trynna: pro cara aguentar os triplets em seguida
02:44 Trynna: já que isso não segue muita coisa querendo ou não
02:44 Trynna: o som mais forte é uma guitarra contínua
02:44 Trynna: e mal da pra ouvir tambor
02:44 Trynna: ou w/e
02:45 Net0: realmente ficou overmap
02:46 Net0: eu lembro o porque de eu ter feito
02:46 Net0: mas vc ter apontado
02:46 Net0: realmente fica melhor slider
02:48 Trynna: also
02:48 Trynna: 02:08:155 (3) - remove isso
02:48 Trynna: você vai ver que faz MUITO mais sentido
02:48 Trynna: e ouve a section de novo
02:48 Net0: eu sei q fica mais consistente
02:48 Net0: mas tem um triple ai
02:49 Net0: eu olhei essa parte
02:49 Net0: várias vezes
02:49 Net0: pra fazer as repetições 1/3 e 2/4
02:49 Net0: dos patterns
02:49 Net0: mas esse som de triple me encomodou bastante
02:50 Net0: por hora eu vou remover
02:50 Net0: mas sei lá
02:50 Trynna: ué
02:50 Trynna: mas se você for ver
02:50 Net0: eu me sinto estranho sem esse triple
02:50 Trynna: 02:10:495 - também tem
02:50 Trynna: e outras partes tb
02:50 Trynna: lo
02:50 Trynna: a consistência aí me parece fazer muito mais sentido
02:50 Net0: modificado
02:52 Trynna: só pra saber
02:52 Trynna: 02:24:178 (1) - você ta seguindo o que?
02:52 Net0: em tese isso tudo isso aqui 02:24:178 (1,2,3) -
02:52 Net0: deveria ser os kicks
02:52 Net0: eu só resolvi colocar esse slider
02:52 Net0: porque essa parte da música
02:53 Net0: 02:24:178 -
02:53 Net0: divide o chorus
02:53 Net0: em 2 partes
02:53 Net0: e esse slider meio que marca isso
02:53 Net0: inclusive indicando da mudança de sv
02:53 Trynna: tipo, ok, mas e sobre isso 02:24:324 -
02:53 Net0: eu forço a barra pra dizer que é vocal
02:53 Trynna: é um som que você não deixou passar mais nenhuma vez
02:53 Net0: mas é mais por uma questão da gameplay esse slider
02:53 Trynna: escolher ignorar isso bem na passagem do chorus
02:53 Net0: 02:24:178 (1) -
02:53 Trynna: talvez seja meio inviável
02:53 Trynna: mas voc~e que sabe
02:53 Trynna: você* a
02:54 Trynna: na real, em questão de gameplay não muda muita coisa
02:54 Trynna: é que isso da a impressão
02:54 Trynna: que tu ta seguindo o vocal
02:54 Trynna: quando em seguida você não ta
02:54 Trynna: e isso pode bugar as pessoas
02:54 Trynna: eu também não entendi direito a eficiência disso
02:54 Trynna: mas enfim
02:56 Net0: isso pode ser facilmente modificado tbm
02:56 Net0: qualquer coisa no futuro eu mudo
02:56 Trynna: ikr, por isso to falando
02:56 Net0: por enquanto vamo ver os testplays
02:56 Net0: desse slider
02:56 Trynna: mano
02:56 Trynna: nego de testplay não vai errar
02:56 Trynna: isso é fato
02:57 Net0: as vezes pode achar estranho
02:57 Trynna: também nem vão se tocar nesse quesito
02:57 Trynna: isso pode ter certeza
02:57 Trynna: ta
02:57 Trynna: 90% não vai
02:57 Net0: já aconteceu
02:58 Trynna: bom, ele vai
02:58 Trynna: porque você ta forçando movimentação a mais
02:58 Trynna: enquanto em um repeat igual você faz normalmente que você fica parado depois segue
02:58 Trynna: você fez um slider que segue e vai pra um repeat que para
02:58 Trynna: pra repetir isso
02:58 Trynna: e fica zoado
02:59 Net0: entendo
02:59 Net0: por enquanto vou deixar
02:59 Net0: depois se for realmente algo gritante
02:59 Net0: eu mudo e te dou os devidos créditos pela dica
03:01 Net0: 02:39:105 (2) -
03:01 Net0: isso aqui é 3/4 na sua opinião?
03:01 Trynna: bom, ainda fixo a ideia de que [http://puu.sh/tUR4T/9845a0bab1.jpg não faz sentido]
03:01 Trynna: deixa eu ver
03:01 Trynna: não po
03:01 Trynna: normal 1/2
03:02 Net0: eu tbm acho 1/2
03:02 Trynna: aí você deu clara ênfase pro vocal
03:02 Trynna: e o vocal acaba 1/2
03:02 Trynna: digo clara porque convenhamos 02:38:812 -
03:02 Trynna: então ta ok
03:04 Net0: mas alguma coisa te chamou a atenção? Ou vc quer encerrar e postar o mod IRC :3
03:04 Net0: mais*
03:04 Net0: inclusive pra eu dar submit aqui com as modificações
03:05 Trynna: hm deixa eu dar aquela revisada
03:06 Trynna: 01:51:983 (3,4,1) - essa transição me parece meio sem sentido, não sei
03:06 Trynna: o angulo que você tem que fazer pra pegar 01:52:568 (1) - é meio
03:06 Trynna: sei lá
03:06 Net0: é geometria 01:51:983 (3,4,1) -
03:06 Net0: 01:51:837 (2,3,4,1) -
03:07 Net0: pra ficar mais claro de como eu peguei essa cordenada
03:07 Net0: pode até não parecer mas eu uso geometria nos mapas LOL
03:07 Trynna: eu sei, eu sei, não é esse o ponto
03:07 Net0: ficou um angulo aberto
03:07 Net0: de 120° nessa parte
03:08 Net0: acho que fica legal
03:08 Net0: pra introduzir a stream logo na sequencia
03:12 Net0: rip?

gl mr monstrata!
Topic Starter
Net0

Trynna wrote:

a
23:50 Trynna: oloco
23:50 Trynna: só no copiamento
23:51 Net0: to usando uma técnica inédita no mundo do mapping
23:51 Net0: ctrol+c ctrol+v
23:51 Net0: Copyright inc
23:51 Trynna: essa aí eu não conheço ainda
02:22 *Net0 is editing [https://osu.ppy.sh/b/1208689 BABYMETAL - Road of Resistance [Insurget Spirit]]
02:22 Net0: caso queria olhar
02:22 Net0: eu resolvi logo dar update
02:23 Net0: antes que outros Roads of Resistance apareçam
02:23 Trynna: ja apareceram
02:23 *Trynna is editing [https://osu.ppy.sh/b/1208673 BABYMETAL - Road of Resistance [Lone Wolf]]
02:23 Trynna: !
02:23 Net0: eu já vi
02:23 Net0: é bem esquisito
02:23 Net0: o ritmo desse
02:23 Trynna: nah
02:23 Trynna: normal
02:23 Trynna: mas as patterns do anxient
02:23 Trynna: me deixam meio meh
02:24 Net0: Hm
02:24 Net0: é porque vc não viu o meu
02:24 Net0: ai vc vai pistolar
02:24 Net0: xD
02:24 Trynna: só não entendi o 3/4
02:24 Net0: na música é 3/4
02:24 Net0: esse som
02:25 Trynna: 00:11:743 (1) - esse som não é 3/4, ele é contínuo e tem outro ápice de intensidade em 00:12:179 -
02:26 Trynna: na real isso nem é 3/4 mas enfim
02:26 Trynna: normalmente fazem isso 1/1
02:26 Net0: ah esse
02:26 Trynna: só pra não ficar esquisito
02:26 Net0: pensei q vc tava falando de outra coisa
02:26 Trynna: se quiser manter isso
02:26 Trynna: pelo amor de deus, silencia o fim
02:26 Trynna: agradeço
02:26 Net0: nah isso é só pra ficar esquisito o começo
02:26 Net0: vou silenciar sim
02:27 Trynna: meu deus esses sliders
02:27 Net0: vai indo
02:29 Trynna: ah, ritmo estranho
02:29 Trynna: mas no geral não ta ruim nem nada do tipo
02:29 Trynna: só precisa ser polido
02:29 Net0: o.O
02:29 Net0: velho se o ritmo é o ponto mais forte
02:29 Net0: lol
02:30 Trynna: ?
02:31 Trynna: eu não entendi o que você quis dizer agora então tipo
02:31 Net0: eu escutei bastante a música
02:31 Net0: e na real
02:31 Net0: tanto monstrata quanto Kroytz
02:31 Net0: deixaram de mapear streams
02:31 Net0: e criaram streams do nada
02:31 Net0: pra fazer a estrutura deles
02:31 Net0: eu to seguindo mais ao pé da letra
02:31 Net0: tanto que o Fábio notou de cara isso
02:32 Trynna: ta
02:32 Net0: mas enfim, valeu por olhar o/
02:32 Trynna: mas ainda tem erro besta no ritmo e não tem como negar
02:32 Trynna: por exemplo 02:17:154 (1) -
02:32 Net0: e como isso seria erro?
02:33 Trynna: você deixou a parte inicial mais forte com a segunda nota da stream com menos ênfase
02:33 Trynna: 02:17:227 - não faz sentido
02:33 Trynna: isso é aceitável em transição, a nota é bem importante pra tu enfiar um kick
02:33 Trynna: isso conflita com a intensidade do grito etc
02:34 Trynna: 02:18:032 (12) - isso aparenta ser estranho porque só acontece uma vez também
02:34 Trynna: você claramente pegou o som da guitarra do fundo pra ter suporte no repeat
02:34 Net0: isso na real é erro de spacing
02:34 Net0: o kickslider
02:34 Net0: tinha que estar mais próximo da stream
02:34 Trynna: mas devia ter feito o mesmo aqui 02:17:739 - pra ter mais sentido
02:34 Net0: e afastado disso aqui
02:34 Net0: 02:16:861 (13) -
02:34 Trynna: assim a transição faria sentido
02:34 Trynna: e não, não adianta
02:34 Trynna: um kick dificilmente se encaixa aí
02:35 Trynna: isso pesa muito na gameplay você fica até frustrado
02:35 Net0: resolvido
02:35 Net0: virou tudo stream
02:36 Trynna: 01:53:739 - a partir dessa seção
02:36 Trynna: você me deixou confuso
02:36 Trynna: fez essa parte mais intensa que o normal
02:36 Trynna: e enfiou os repeats a partir de 01:56:081 -
02:36 Net0: porque essa parte é intensa
02:36 Trynna: o que você não fez antes
02:36 Net0: essa segunda não é tão intensa assim
02:37 Trynna: seguindo esse padrão 01:46:715 - você devia começar aqui 01:57:251 -
02:37 Trynna: e a intensidade não muda do começo praí
02:37 Trynna: tudo bem que você criar intensidade conforme as coisas passam é ok
02:37 Trynna: mas você acabou mudando demais
02:38 Trynna: mas tudo bem, a segunda seção eu entendo até, e vejo o motivo de mudar, porque a intensidade a partir daqui 01:57:251 - começa a baixar
02:38 Net0: deixa eu ver qual parte comparada com qual vc tá dizendo que mudou demais
02:38 Trynna: mas eu não engulo 01:53:739 -
02:38 Trynna: 01:53:739 - com 01:44:373 -
02:39 Net0: 01:44:373 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) -
02:39 Net0: não tem double bass
02:39 Net0: 01:44:373 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) -
02:39 Net0: ops
02:39 Net0: 01:53:739 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) -
02:39 Net0: tem double bass na bateria
02:39 Net0: só escutar com calma
02:39 Net0: um tem som de stream
02:39 Net0: o outro não tem
02:40 Net0: sem falar que o kick do slider vai junto com o screamo
02:40 Net0: coisa que eu tbm fiz no outro pattern com os sliders 1/2
02:40 Trynna: o problema não é nem o ritmo ta ligado
02:40 Trynna: é que você mudou uma coisa que não era tão impactante
02:41 Trynna: pra uma chuva de triplet
02:41 Trynna: isso muda pra caralho ingame
02:41 Trynna: da pra seguir mais ou menos a mesma coisa sem forçar tanto a barra
02:41 Trynna: pouco depois ja vem uma chuva de stream
02:41 Trynna: pode ficar meio puxado demais
02:41 Trynna: mas você que sabe
02:41 Net0: mas é bem essa a intenção
02:42 Net0: ser dificil por causa das streams
02:42 Trynna: bom, se era isso tudo bem, mas idk
02:42 Net0: a pegada da dificuldade desse maap
02:42 Net0: vai ser toda nas streams
02:42 Net0: não vou mapear um jump grande nisso
02:42 Net0: pra justamente criar uma experiencia diferente
02:43 Net0: dos outros 2 mapas
02:43 Trynna: ah verdade
02:43 Trynna: 01:53:446 (1,2,3,4) -
02:43 Trynna: parece estranho as fuck
02:44 Trynna: da pra você colocar um slider recovery aí
02:44 Trynna: pro cara aguentar os triplets em seguida
02:44 Trynna: já que isso não segue muita coisa querendo ou não
02:44 Trynna: o som mais forte é uma guitarra contínua
02:44 Trynna: e mal da pra ouvir tambor
02:44 Trynna: ou w/e
02:45 Net0: realmente ficou overmap
02:46 Net0: eu lembro o porque de eu ter feito
02:46 Net0: mas vc ter apontado
02:46 Net0: realmente fica melhor slider
02:48 Trynna: also
02:48 Trynna: 02:08:155 (3) - remove isso
02:48 Trynna: você vai ver que faz MUITO mais sentido
02:48 Trynna: e ouve a section de novo
02:48 Net0: eu sei q fica mais consistente
02:48 Net0: mas tem um triple ai
02:49 Net0: eu olhei essa parte
02:49 Net0: várias vezes
02:49 Net0: pra fazer as repetições 1/3 e 2/4
02:49 Net0: dos patterns
02:49 Net0: mas esse som de triple me encomodou bastante
02:50 Net0: por hora eu vou remover
02:50 Net0: mas sei lá
02:50 Trynna: ué
02:50 Trynna: mas se você for ver
02:50 Net0: eu me sinto estranho sem esse triple
02:50 Trynna: 02:10:495 - também tem
02:50 Trynna: e outras partes tb
02:50 Trynna: lo
02:50 Trynna: a consistência aí me parece fazer muito mais sentido
02:50 Net0: modificado
02:52 Trynna: só pra saber
02:52 Trynna: 02:24:178 (1) - você ta seguindo o que?
02:52 Net0: em tese isso tudo isso aqui 02:24:178 (1,2,3) -
02:52 Net0: deveria ser os kicks
02:52 Net0: eu só resolvi colocar esse slider
02:52 Net0: porque essa parte da música
02:53 Net0: 02:24:178 -
02:53 Net0: divide o chorus
02:53 Net0: em 2 partes
02:53 Net0: e esse slider meio que marca isso
02:53 Net0: inclusive indicando da mudança de sv
02:53 Trynna: tipo, ok, mas e sobre isso 02:24:324 -
02:53 Net0: eu forço a barra pra dizer que é vocal
02:53 Trynna: é um som que você não deixou passar mais nenhuma vez
02:53 Net0: mas é mais por uma questão da gameplay esse slider
02:53 Trynna: escolher ignorar isso bem na passagem do chorus
02:53 Net0: 02:24:178 (1) -
02:53 Trynna: talvez seja meio inviável
02:53 Trynna: mas voc~e que sabe
02:53 Trynna: você* a
02:54 Trynna: na real, em questão de gameplay não muda muita coisa
02:54 Trynna: é que isso da a impressão
02:54 Trynna: que tu ta seguindo o vocal
02:54 Trynna: quando em seguida você não ta
02:54 Trynna: e isso pode bugar as pessoas
02:54 Trynna: eu também não entendi direito a eficiência disso
02:54 Trynna: mas enfim
02:56 Net0: isso pode ser facilmente modificado tbm
02:56 Net0: qualquer coisa no futuro eu mudo
02:56 Trynna: ikr, por isso to falando
02:56 Net0: por enquanto vamo ver os testplays
02:56 Net0: desse slider
02:56 Trynna: mano
02:56 Trynna: nego de testplay não vai errar
02:56 Trynna: isso é fato
02:57 Net0: as vezes pode achar estranho
02:57 Trynna: também nem vão se tocar nesse quesito
02:57 Trynna: isso pode ter certeza
02:57 Trynna: ta
02:57 Trynna: 90% não vai
02:57 Net0: já aconteceu
02:58 Trynna: bom, ele vai
02:58 Trynna: porque você ta forçando movimentação a mais
02:58 Trynna: enquanto em um repeat igual você faz normalmente que você fica parado depois segue
02:58 Trynna: você fez um slider que segue e vai pra um repeat que para
02:58 Trynna: pra repetir isso
02:58 Trynna: e fica zoado
02:59 Net0: entendo
02:59 Net0: por enquanto vou deixar
02:59 Net0: depois se for realmente algo gritante
02:59 Net0: eu mudo e te dou os devidos créditos pela dica
03:01 Net0: 02:39:105 (2) -
03:01 Net0: isso aqui é 3/4 na sua opinião?
03:01 Trynna: bom, ainda fixo a ideia de que [http://puu.sh/tUR4T/9845a0bab1.jpg não faz sentido]
03:01 Trynna: deixa eu ver
03:01 Trynna: não po
03:01 Trynna: normal 1/2
03:02 Net0: eu tbm acho 1/2
03:02 Trynna: aí você deu clara ênfase pro vocal
03:02 Trynna: e o vocal acaba 1/2
03:02 Trynna: digo clara porque convenhamos 02:38:812 -
03:02 Trynna: então ta ok
03:04 Net0: mas alguma coisa te chamou a atenção? Ou vc quer encerrar e postar o mod IRC :3
03:04 Net0: mais*
03:04 Net0: inclusive pra eu dar submit aqui com as modificações
03:05 Trynna: hm deixa eu dar aquela revisada
03:06 Trynna: 01:51:983 (3,4,1) - essa transição me parece meio sem sentido, não sei
03:06 Trynna: o angulo que você tem que fazer pra pegar 01:52:568 (1) - é meio
03:06 Trynna: sei lá
03:06 Net0: é geometria 01:51:983 (3,4,1) -
03:06 Net0: 01:51:837 (2,3,4,1) -
03:07 Net0: pra ficar mais claro de como eu peguei essa cordenada
03:07 Net0: pode até não parecer mas eu uso geometria nos mapas LOL
03:07 Trynna: eu sei, eu sei, não é esse o ponto
03:07 Net0: ficou um angulo aberto
03:07 Net0: de 120° nessa parte
03:08 Net0: acho que fica legal
03:08 Net0: pra introduzir a stream logo na sequencia
03:12 Net0: rip?

gl mr monstrata!
map is not even finished and I have mods :D
All applied with, except one big slider :3

Thanks for mod

Valeu pelo mod não tão nazi assim <3
Trynna

Net0 wrote:

não tão nazi assim
Ataraxia
Mil vezes melhor do que a do monstrata fato
Monstrata
Revolta

00:04:709 (1,2) - For arrangements like this, create this pattern first:
And then rotate by like 2 degrees until the blanket slider is symmetrical. Looks a lot cleaner.

Then apply it to other patterns lol.

00:08:813 (5) - Sounds unnecessarily overmapped xp.
00:23:011 (6,7,8) - Start the pattern lower so this doesn't look like you ran out of room.
01:04:129 (7,8) - Generally, kickslider patterns could be cleaner in design imo.
01:10:861 (3,5) - ^
01:22:276 (2,4) - ^etc... They look really packed together here and a bit claustrophobic lol.
02:52:130 (8) - This sounds out of place being the only kickslider not mapped to the guitar.
03:07:934 (2) - Yea, stuff like this just looks really out of place lol.
03:10:422 (5) - How about an NC? Looks cool.
03:54:324 (9,10,11,12,13,14,15,16,17) - Odd shape... I really don't see a pattern to this, it just looks messy lol
04:20:373 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,1,1,1,1) - Oh, nice. I like how you did accelerated streams.
04:47:007 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,1,2,1,2,1,2) - And this is pretty nice :D.

[]

Interesting approach with the kicksliders. Some creative use of stream shapes. The map generally could be a bit cleaner and more polished. Good luck with the set!
Winfall
This map is riddled with kick sliders that make no sense and poor rhythm choice but there are some really really cool things about it, I hope this mod helps you improve as a mapper and fix some issues with this map.

00:17:598 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - There should be new combos on 4, 7, and 10 to show it's in 1/3
00:50:520 (3,4) - NC these because of the gap in time between them
00:57:837 (2,3,4,5,6,7) - Why are you using kick sliders? The tail end of the slider has much less impact than the head of it so it doesn't fit well in this situation
01:03:398 (1,2) - These are supposed to be a kick slider from what i can tell
01:25:056 (1,2,3,4) - These are awkward since the slider shape implies that the flow lead to the right half of the screen
01:30:324 (1,2) - You're ignoring guitar here and here 01:30:909 (6,7,8) -
01:52:861 (1,1) - No need for NC here when you're not making any changes in the stream
03:43:203 (4,5,6,7,8) - This is bad, don't put the random spacing changes
03:46:129 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - This is brutal for the player, try and end the streams with a kick slider instead of having stream jumps
04:15:983 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - Look man i get it, hard part is supposed to be hard but this is waaaaaaaaaaaaaaaaaay to much and really needs to be toned down
04:16:861 (1,2,1,2,3,4,5,1,2,3,4) - This part is cool though since it doesn't do the constant streams like Monstrata's and Kroytz's maps
04:45:544 (1,2,3,4) - No... don't do this when you're already doing spacing increases, it's just cruel and will mess up the players combo if it doesn't make them fail
04:46:642 (4,1) - This kind of stream jump will cause notelock if the player doesn't do it perfectly
04:47:007 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1) - Cool shape, almost impossible to hit though
04:48:178 (1,2,1,2,1,2,1,2) - These jumps don't fit the section either since you just destroyed them with insane aim requirements then to put unfitting easy jumps

The map needs work but I really think with a lot of work you could rank this in the future or maybe get it loved. Either way good luck!
Topic Starter
Net0

Monstrata wrote:

Revolta

00:04:709 (1,2) - For arrangements like this, create this pattern first:
And then rotate by like 2 degrees until the blanket slider is symmetrical. Looks a lot cleaner.

Then apply it to other patterns lol.Fixed

00:08:813 (5) - Sounds unnecessarily overmapped xp.RemovedBut for the record, it isn't overmap itself, since there're ride cymbal sounds there if you listen carefully, but I do believe that mapping 1/4 seems off considering the section itself, since it's easy and slow. So I'm fixing but for another reason :D
00:23:011 (6,7,8) - Start the pattern lower so this doesn't look like you ran out of room.Fixed
01:04:129 (7,8) - Generally, kickslider patterns could be cleaner in design imo.
01:10:861 (3,5) - ^
01:22:276 (2,4) - ^etc... They look really packed together here and a bit claustrophobic lol.Kicksliders on the verse, with exception of the transition guitar ones, are all close for the sake of linear flow and playability. They would look very off in a map with a bigger spacing in 1/2 gaps, but since I tried not to do that, I'll keep this kicksliders for now.
02:52:130 (8) - This sounds out of place being the only kickslider not mapped to the guitar.I'll consider changing that in the future, but I do believe that the patterning there will not mislead players at all, since it's a 1-4 + 1 -4 section of kicksliders, that increases the intensity of the song. I really believe the pattern works, even tho the guitar sound on the last kicksliders is not so strong as it was on the ones before. So yeah, I'll keep the consistency here, which seems strange considering how I actually mapped the whole map :)
03:07:934 (2) - Yea, stuff like this just looks really out of place lol. Removed same issue, really slow section with the 1/4 rhythm seems off.
03:10:422 (5) - How about an NC? Looks cool.Okay
03:54:324 (9,10,11,12,13,14,15,16,17) - Odd shape... I really don't see a pattern to this, it just looks messy lolRemap, there're better choices honestly
04:20:373 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,1,1,1,1) - Oh, nice. I like how you did accelerated streams.Thank you :D
04:47:007 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,1,2,1,2,1,2) - And this is pretty nice :D.Kalindraz is a really good aesthetic mapper, you should check his stuff out since you like this o/

[]

Interesting approach with the kicksliders. Some creative use of stream shapes. The map generally could be a bit cleaner and more polished. Good luck with the set!Most of my maps have really raw visuals, so far it's an aspect that I don't really think all my maps should have a really polished visual. To be honest I started mapping this with one thing in mind; "How different can I make a map compared to yours using a few similar ideas?" and this is the result. Your map is very intuitive like, and the growth of difficulty is really mapping based. It's easy to see how it goes from 5* to 6* and then 7* as the map goes, shows your planning and what sort of experience you wanted to put there. On this one I felt like exploring the full potential of the stream difficulty while nerfing most of the 1/2 to create a more stream centered map. It also uses some geometry, triangles, difficulty grow, but it definetly feels a lot different from your map and that's was the point. Giving people a variety of different gameplay experiences o/
Thanks for the mod.

Winfall wrote:

This map is riddled with kick sliders that make no sense and poor rhythm choice but there are some really really cool things about it, I hope this mod helps you improve as a mapper and fix some issues with this map.Hmm I don't see how my rhythm choices are poor, since I honestly just followed the song as close as possible without making not intuitive like patterns. Map is full of kicksliders, sure it is :)

00:17:598 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - There should be new combos on 4, 7, and 10 to show it's in 1/3The entire combo there is actually 1/3 so why change that? Besides, if you check how I used combo colors you will see that it makes a lot of sense as it is now
00:50:520 (3,4) - NC these because of the gap in time between them Sure
00:57:837 (2,3,4,5,6,7) - Why are you using kick sliders? The tail end of the slider has much less impact than the head of it so it doesn't fit well in this situationMight change that in the future, but I just felt like starting this section with 1/2 taps for the sake of not making this initial part TOO hard, but giving it proper emphasis
01:03:398 (1,2) - These are supposed to be a kick slider from what i can tellOk I'll give it a try
01:25:056 (1,2,3,4) - These are awkward since the slider shape implies that the flow lead to the right half of the screen This are linear flow designed, I don't see how they feel awkward. You literally just have to read the pattern.
01:30:324 (1,2) - You're ignoring guitar here and here 01:30:909 (6,7,8) - I'm going with drums here
01:52:861 (1,1) - No need for NC here when you're not making any changes in the stream there's different spacing, double check it :D
03:43:203 (4,5,6,7,8) - This is bad, don't put the random spacing changesThere's a clear difference from this guitar sound 03:43:203 (4,5,6,7,8) - to this one here 03:42:032 (4,5,6,7,8) -
03:46:129 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - This is brutal for the player, try and end the streams with a kick slider instead of having stream jumpsIt's not too highlly spaced, totally doable and justified for the start of the guitar solo.

All parts that were not mencioned were not done by me and therefore I'll not change, sorry you will need Kalindraz to change those.
The map needs work but I really think with a lot of work you could rank this in the future or maybe get it loved. Either way good luck!
Thanks for the mod
Ataraxia

Net0 wrote:

(oh and ataraxia mapped with me the last 10 seconds)
Hehe
Alheak
hello, m4m

  1. there are a lot of little overlaps here 01:30:470 (2,6) - and there 01:43:349 (3,6) - for example, you should try to fix them all
    in general, be careful of the spacing, everything is super tight and i do not think it looks nice
  2. i am not sure exactly what i should try to mod, i'm not a very good player so i cannot judge properly the map, but considering you have approximately the same rank as me and i've been on this game longer than you, i can deduce that you can't play it properly either and that you don't really know how your map plays yourself

    i am not that good at modding so trying to mod this map based on what i know will probably look more like imposing my own opinions rather than improving yours, since i have no real idea of what exactly you were trying to map and probably so do you

    i would recommend mapping easier things that you can play properly first, understanding how exactly mapping concepts work and only then try to scale those concepts to harder difficulties
i hope you don't take this the wrong way, im not going to mod this further but since it was a M4M i still want to give back, so don't hesitate to ask for help for anything mapping related

good luck in your mapping adventures
Topic Starter
Net0

Alheak wrote:

hello, m4m

  1. there are a lot of little overlaps here 01:30:470 (2,6) - This overlap can't be avoid because of the square shape I used 01:30:324 (1,5,6,7) - , but it doesn't affect the readability of the map as well. Only the aesthetic doesn't seems too good but that's not what I'm looking for with this map.
    and there 01:43:349 (3,6) - This one can be avoided because scalating things a bit here wouldn't affect the difficulty, flow and pattern itself, so why not make it a bit more polished :) fixed
    for example, you should try to fix them allHmm I will only fix the overlaps that won't affect gameplay, difficulty, flow, etc. Not looking for an aesthetic experience here, so I'll avoid the useless one for sure, but only those.
    in general, be careful of the spacing, everything is super tight and i do not think it looks niceHmm mind telling me what you think is super tight? Saying just generally I can show you spots where the spacing is claustrophobic like 01:21:837 (8,9,10,1,2,3,4,5,6,7,8) - and others are more spaced 01:35:007 (1,2,3,4,5,6,7,1) - but generally there isn't big 1/2 spacing on this map because of how I wanted it spaced in general terms. It's actually pretty simple, you just need to cound how many jumps are actually mapped in this to see why it's super tight. :>
  2. i am not sure exactly what i should try to mod, i'm not a very good player so i cannot judge properly the map,So unless you can play the map you can't really judge, seems fair enough, everyone mods in a different way.
    but considering you have approximately the same rank as me and i've been on this game longer than you, i can deduce that you can't play it properly eitherI wouldn't jump into such conclusions but it's reasonable. But just a hint, ranks are just numbers and doesn't show off REAL skill in the game :) and that you don't really know how your map plays yourself.To be honest that's why I have a lot of people testplaying my maps all the time so I can gather feedback about their insighful reactions, but I can play like 80% of this map too, so I can't agree with your conclusion

    i am not that good at modding so trying to mod this map based on what i know will probably look more like imposing my own opinions rather than improving yours, since i have no real idea of what exactly you were trying to map and probably so do youYet again you're jumping into conclusions, this time, you actually ignored my reply to monstrata's mod in which I explained a little bit more about the concepts and ideas behind this map. Like you said "trying to understand the reasoning behind the mapping and helping accordingly." it seems I puushed you a map you can't really do that. Sorry.

    i would recommend mapping easier things that you can play properly first, understanding how exactly mapping concepts work and only then try to scale those concepts to harder difficultiesI have done a lot of maps from pretty much all difficulties range, tried a lot of genres and different ideas. Jumping into the conclusion that I haven't done more maps before like that it's not cool. You don't have to like what I did here, but any constructive feedback is welcome. But how saying I don't know basics is even feedback if you haven't mentioned anything wrong in this map about its choices of rhythm, emphasis, positioning, spacing etc...
i hope you don't take this the wrong way, im not going to mod this further but since it was a M4M i still want to give back, so don't hesitate to ask for help for anything mapping related

good luck in your mapping adventures
Thanks for the mod.
Tarrasky
olá lindos

  • CZDraz's Revolta

    00:07:064 (1,2) - 00:11:743 (1,2) - etc talvez vc possa adicionar inheriteds deixando o som do ultimo circulo dos sliders mudos, como vc fez em 00:04:709 (1,2) -
    00:17:988 (4,5) - jump muito alto, talvez uma stream ligando tudo isso 00:17:793 (2,3,4,5,6,7,8,9) - seja mais interessante (ou alguns outros sliders 1/4)
    00:41:762 (2,3,4) - Deixa o spacing um pouco diferente, já que os intervalos são diferentes, pode ser confuso se um jogador n conhece a musica
    00:48:276 - Break time para consistência? 00:51:593 -
    Tem algum motivo em especial pra esse stack? 02:10:129 (1,3) - Eu não achei ele mt interessante, ta meio estranho já como que é o único em todo o padrão
    02:17:154 (1,2,3) - Ta meio fora de curva aki, se for olhar todo o stream, n sei se foi proposital mas parece q vc puxou só pq n cabia mais encima hihi
    02:22:422 (1) - Talvez n seja necessário esse NC, tem vários outros momentos 16 circles no mapa, como o própio a frente
    Hm deixa eu dar uma idéia interessante aki 02:35:885 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,1,2,3,4,5,6,7,8) - Talvez vc coloca New combo no 02:36:471 - 02:37:056 - e remover os do 02:36:764 - fica muito bom com a musica, realmente para mim combinou d+ (e fica consistente com o q vc fez aki 02:52:861 (1) - )
    04:48:324 (2,1) - Na musica eu ouço claramente um triple aki, mas vc ignorou o som, eu sei q a simetria da parte ta legal, mas seria legal mapear o triple tbm
Bom acho q é isso, ta ótimo o mapa, boa sorte >w<
Topic Starter
Net0

Tarrasky wrote:

olá lindos

  • CZDraz's Revolta

    00:07:064 (1,2) - 00:11:743 (1,2) - etc talvez vc possa adicionar inheriteds deixando o som do ultimo circulo dos sliders mudos, como vc fez em 00:04:709 (1,2) - Fixed
    00:17:988 (4,5) - jump muito alto, talvez uma stream ligando tudo isso 00:17:793 (2,3,4,5,6,7,8,9) - seja mais interessante (ou alguns outros sliders 1/4)Adicionei um kickslider pra transição aqui 00:18:085 (4) -
    00:41:762 (2,3,4) - Deixa o spacing um pouco diferente, já que os intervalos são diferentes, pode ser confuso se um jogador n conhece a musica Ctrol+g this 00:41:600 (1,2) - for spacing variation
    00:48:276 - Break time para consistência? 00:51:593 - Done
    Tem algum motivo em especial pra esse stack? 02:10:129 (1,3) - Eu não achei ele mt interessante, ta meio estranho já como que é o único em todo o padrãoNão estão mais stackados 02:10:129 (1,3) -
    02:17:154 (1,2,3) - Ta meio fora de curva aki, se for olhar todo o stream, n sei se foi proposital mas parece q vc puxou só pq n cabia mais encima hihiFixed, na real ele tá estranho porque foi um copy paste de uma outra curva encaixada ai, por isso deu ruim no visual.
    02:22:422 (1) - Talvez n seja necessário esse NC, tem vários outros momentos 16 circles no mapa, como o própio a frente Fixed
    Hm deixa eu dar uma idéia interessante aki 02:35:885 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,1,2,3,4,5,6,7,8) - Talvez vc coloca New combo no 02:36:471 - 02:37:056 - e remover os do 02:36:764 - fica muito bom com a musica, realmente para mim combinou d+ (e fica consistente com o q vc fez aki 02:52:861 (1) - )Os NCs dessa stream que vc marcou estão de acordo com a variação de spacing que foi usada pra seguir a música. Por enquanto até ser questionado o espaçamento eu vou manter até pra ficar fácil de identificar a variação de spacing nessa stream
    04:48:324 (2,1) - Na musica eu ouço claramente um triple aki, mas vc ignorou o som, eu sei q a simetria da parte ta legal, mas seria legal mapear o triple tbmAí é com o Kalindraz :D
Bom acho q é isso, ta ótimo o mapa, boa sorte >w<
Obrigado -w-
LwL
Heyo, from my queue, sorry for being a bit late I guess.

mod
Pls this needs proper hitsounding

00:08:960 - map this? It's relatively prominent and feels like it belongs mapped if you also map the sounds on 00:08:520 (4). I'd probably overmap it as 3/4 slider into 1/2, would fit nicely I think.

00:09:400 (1,2,3) - mute the sliderends?

00:17:304 (3,1) - Spacing seems inverse to the difficulty of the song, the gap to (3) is much further than to (1), but you do increase the sv and otherwise acknowledge it being stronger after that point, so you should probably move (3) a bit so that the spacing makes more sense.

00:23:011 (6,1) - stack is slightly off, 00:24:328 (6) too.

00:28:426 (2,3,4,5) - This rhythm doesn't really make sense, you've always emphasized the guitar and suddenly you essentially ignore it and add a seemingly random slider on the next white tick. Could just make (4) into a 1/1 slider I think, the sound on the white tick is rather minor.

00:53:739 - circle?

01:47:300 (3,4) - would look nicer if the visual spacing was the same as between the other sliders.

01:48:764 (10,11,12,13,1) - Seems like a perfect time to use kicksliders imo, you use them very liberally anyway, so when there's a pattern in the music like this where there are strong vocals on the white and red ticks, I think you should use them as well. You even did it at 01:49:934 (4,5,6) -

01:54:764 (11,12) - ^ same reason basically, though I can understand if you want to keep the pattern consistent here.

02:03:983 (1,2,3,4,5) - Rotate this a bit? I think the transition from the previous curve looks a bit weird atm. It'd probably also improve the flow to 02:04:568 (6) a bit. (I mean like this)

02:12:910 (4,5,6) - Is this spacing intentional? It looks off and seems pretty random.

02:15:690 (6,7) - Make (6) a kickslider and start (7) from the red tick after it (and make it longer so the end is the same), that would properly follow the vocals, which timing of the first two sliderheads suggest as the focus.

04:31:495 (6,7) - ^

03:39:105 - I don't really like the slider emphasis in this entire part. I get wanting to emphasize the held sounds, and I guess it's ok even if it places some stronger sounds on sliderends, but my main issue are the patterns like 03:39:690 (4,5,6) where both the sliderend and the next white tick (on (6)) get no real emphasis whatsoever.

03:43:203 (4,5,6,7,8,9) - The 1/4 drums extend for longer, it'd make sense to continue that gimmicky stream pattern epmhasizing the guitar at least until 03:43:642.

03:40:861 (4,5,6) - circle placement isn't aligned with the slider

04:48:398 - this is so loud please don't skip over it for no particular reason.

It's really nice to see a more interesting take on this song, though I do think that in some places (also some I didn't mention because I didn't consider it as important and could see the logic behind it) the kickslider emphasis is questionable. I find it preferable to have some more irregular rhythms (i.e. this instead of making all kicksliders) when the music only emphasizes some red/white ticks but not all, rather than just mapping it all as kicksliders for the sake of rhythmical or visual consistency or ease of play.

Overall I like it though (but hitsounds pls), good luck!
-Brites-
CZDraz's Revolta


00:22:279 - http://puu.sh/uBomz/391db6e32a.jpg acho q se fizer algo nesse estilo ficaria com uma estetica/flow legal
00:27:694 (5,2,3,4) - Arruma o Blanket
00:37:504 (1,2,3,4) - Arruma o Blanket
01:26:227 (3,1) - Afasta um pouco os 2 sliders
01:43:056 (7,1,2,3) - Ta estranho essa parte da stream
02:22:203 (6,7,8,9,10,11,12,13,14) -http://puu.sh/uBoPn/111d7dad42.jpg desse jeito ficaria mais legal
01:04:129 (6,7) - Afasta os 2
04:16:788 (4,2) - stacka o 4 no final do slider
04:34:129 (1,2,3,4,5,6) - Rotaciona 15 graus pra n ficar um overlap entre o 04:33:837 (13,1) -
00:55:203 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - http://puu.sh/uBqik/be6b56c43f.jpg
00:56:081 (1,1,1,2,1,1) - http://puu.sh/uBqmk/abe1652b42.jpg / https://puu.sh/uBqrm/d2ecd8757b.jpg
Topic Starter
Net0
Thanks a lot for mods, will reply to them soon enough and yeah, hitsound still WIP :/
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply