This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
hmm oki!Fast wrote:
PLZ CTB DIFF AR=OD
ego_17 wrote:
:? убери все лишние зеленые точки (должно 4е остаться для киаев - остальные ненужны) да это я сделал
нормал (теперь Hard)
нормал лучше в хард переделать и намапать чтонить попроще зделано
лучше использовать дистанс снап, у тебя стоит 0,9 , но ты чаще используешь 1,2 - им и мапай
00:25:762 (5) - убери один повтор тут я с тобой согласен,сделано
и этот круг 00:26:512 (7) - вот это мне нравиться,так что пусть так и будет
00:26:662 (8) - добавь за ним еще круг на синий тик подумаю(сделаю)
00:27:112 (9) - слайдер на синих тиках, оно здесь не особо нужно http://puu.sh/8VsgH.jpg чтонить типа этого (или 3 круга) оставлю
00:28:162 (1,2) - в слайдер сделал
00:29:362 (5) - убери один повтор это мне нравиться ,так что оставлю
00:30:262 (6,7) - переделай это место - лучше когда слайдеры начинаются и заканчиваются на тиках одного цвета ты прав,сделано!
00:34:762 (1) - я бы урал спиннер и на 34,912/35,062 круги влепил - дальше перерыв оставлю
00:40:762 (4) - укороти на один повтор сделано
00:41:362 (5) - закончи на белом тике ох,да я сделал
00:44:062 (1,2,3,4) - сделай немного поаккуратнее и поближе, трудно читаемо, ну и круг на красный тик сразу за последним слайрером я сделал...
00:45:562 (5,6) - лучше спиннер нееее
00:53:962 (6) - убери один повтор, круг на белый тик за ним оки-доки босс
00:55:462 (9) - убери оки
01:04:762 (6,7,8) - сделай как здесь : 01:14:362 (3,4,5) так в ритм,ты прав
слишком длинный перерыв, думаю можно мапать начать на 1.26.362 ом ну попробуем запилить
01:34:462 (1) - не очень нужный спиннер, но норм.. ладно) ЗЫ!
01:35:962 (1) - начиная отсюда пересмотри всё - эта часть получше остальных вышла - думаю нужно из неё что-то в начало перенести да вроди норма
ну и будешь в хард переделывать добавь кругов, только не много, просто чтоб пустоту заполнить !сделано!
Twaoi wrote:
[general]
offset+18? i'm nor sure /_\ I will think of it!
[hard]
00:16:762 (7,8,9) - a little stange,i think the rhythm is http://osu.ppy.sh/ss/1633848 sorry,but this norm
00:43:162 (8,9,10,1,1,2,3,4,5,1) - this would be hard to read,imo Fixed
01:45:562 (3) - move down a bit(the blanket fixed
and as a hard diff,the note seems not so plentiful(it's more like a normal diff sorry, but is Hard diff because there will play more difficult!
[normal]
i think it's better to always use distance snap in normal diff like 00:47:362 (3,4) - it too jump for normal player fixed
00:24:562 (6) - slider needn't so many point,you can make the slider more beautiful like this https://osu.ppy.sh/ss/1633860 (the 7)(the red point just double clik the left key) nonono i think what this good
i don't konw about hitsound/.\ ok
good luck
first time use english to mod,something may not describe clearly,(and i'm a noob modder D:- Ahahahaha lol
thx for mod
2014-05-23 19:51 Gordon123: maybe Normal and Hard
2014-05-23 19:51 Gordon123: hehe
2014-05-23 19:51 Gordon123: idk
2014-05-23 19:51 Gordon123: ^^
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: im just surprised about the setting.. difficulty jumps so much :O
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: maybe need an insane?
2014-05-23 19:53 Gordon123: but this CtB diff idk
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: im not sure if this ctb diff is able to be ranked
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: because patterns seem to be too old, imo ;w;
2014-05-23 19:55 Gordon123: imo?what this
2014-05-23 19:55 [_Crystal]: in my opinion
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: and for hard, i think you missed lots of beats..
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: the rhythm is like normal or normal- and the pattern is like hard+...
2014-05-23 19:57 Gordon123: well and if to correct some moments?
2014-05-23 19:57 Gordon123: in CtB diff...
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: i think you can learn from deif's mapset :3
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: his ctb mapsets are really wonderful
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: the most important thing in making ctb maps, is to jump when the rhythm jumps
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: making the jumps fit the music, is a forever-correct way to make ctb maps
2014-05-23 19:59 Gordon123: and what you offer?
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: for example, 00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - rhythm here is similar to each other
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: so keep distances bettwen every twos the same
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: (btw, every slider should be 1/4 longer to fit the music
2014-05-23 20:02 [_Crystal]: 00:14:437 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - and these objects may be overmapped
2014-05-23 20:02 Gordon123: forgive I now I leave
2014-05-23 20:02 Gordon123: write mod, and I will surely correct everything!
[_Crystal] wrote:
mod here~ continue the ircirc log2014-05-23 19:51 Gordon123: maybe Normal and Hard
2014-05-23 19:51 Gordon123: hehe
2014-05-23 19:51 Gordon123: idk
2014-05-23 19:51 Gordon123: ^^
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: im just surprised about the setting.. difficulty jumps so much :O
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: maybe need an insane?
2014-05-23 19:53 Gordon123: but this CtB diff idk
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: im not sure if this ctb diff is able to be ranked
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: because patterns seem to be too old, imo ;w;
2014-05-23 19:55 Gordon123: imo?what this
2014-05-23 19:55 [_Crystal]: in my opinion
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: and for hard, i think you missed lots of beats..
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: the rhythm is like normal or normal- and the pattern is like hard+...
2014-05-23 19:57 Gordon123: well and if to correct some moments?
2014-05-23 19:57 Gordon123: in CtB diff...
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: i think you can learn from deif's mapset :3
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: his ctb mapsets are really wonderful
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: the most important thing in making ctb maps, is to jump when the rhythm jumps
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: making the jumps fit the music, is a forever-correct way to make ctb maps
2014-05-23 19:59 Gordon123: and what you offer?
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: for example, 00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - rhythm here is similar to each other
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: so keep distances bettwen every twos the same
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: (btw, every slider should be 1/4 longer to fit the music
2014-05-23 20:02 [_Crystal]: 00:14:437 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - and these objects may be overmapped
2014-05-23 20:02 Gordon123: forgive I now I leave
2014-05-23 20:02 Gordon123: write mod, and I will surely correct everything!
First, make bpm in all diff the same
[CtB]
above all, try to follow the music closely since it's an "extra"! it means you should add more beats in the diff, to make it harder (i suggest to follow drum sounds since there's more drum beats than you followed here)
00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - every slider should be 1/4 longer (as i mentioned in irc)
00:14:362 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - this pattern is not suggested.. both in playing and rhythm, i feel wired about this so just follow the beats that you really need, give up useless beats
00:30:562 (1,2,3,4,5) - unplayable pattern, imo..
00:54:562 (1) - this short reverse slider lasts too long... boring for playing imo
i can't find anything more in the mapset.. i don't think im able to mod an old style map.. ;w;
sorry for that, you can choose to give me kudosu or not because i can't give useful advice ;w;
good luck with it~
all okay!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
thx for mod
ego_17 wrote:
зачем оставил лишние зеленые точки - смысла в них ноль
(можешь смело убирать на всех сложностях
76312,-100,4,1,0,80,0,0
85312,-100,4,1,0,100,0,0
115162,-100,4,1,0,100,0,0
они ничего не делают) оки,я их убрал!
измени настройки сложности - у харда и нормала они одинаковые не очень тебя понял(объяснишь в игре)
нормал
- похоже так и не пользовался дистанс снапом - для нормалов нужно сохранять одну дистанцию, хотябы в рамках комбо,а у тебя
расстояние меджу элементами постоянно меняется подправил(пересмотрел всё)
115162,-100,4,1,0,100,0,0 поставь круг под конец слайдера или убери его подальше не очень тебя понял(объяснишь в игре)
00:23:362 (5,6) - сделай так чтобы они не задевали друг друга сделано
00:28:762 (1,2) - поставь круг под конец слайдера или убери его подальше ...под,сделано
00:37:162 (4,5,6,7) - здесь дистанция между элементами вообще сбивает с толку - исправил пользуясь дистанс снап
расстояние меджу элементами както резко сократилось - решись уже ???
00:47:962 (4,5) - состыкуй конец первого и начало второго - сделай друг над другом исправил
01:29:362 - может круг? ты прав это в ритм,сделано
Спасибо за мод
raianshimuzu wrote:
a little suggestion
Overdose
00:38:062 - add some beats here with Snap Divisor 1/8 (maybe 6-8 notes) since it looks great to put it and match with the CtB Diff
thx) this in rhythm) ok fixed
thank you that found time)LixRei wrote:
Came here from my queue.
Normal
00:22:762 (4) - It doesn't feel like a whistle is the right choice here... ok, fix this in a priver the previous!(- 00:21:562 (2,3) -)
01:29:362 (5) - Placed too close to previous object (or it was your intention to create a stock with the previous slider end?) well, I corrected it!
01:43:162 (3) - ^ well, I corrected it!
Hard
00:43:762 (1) - I don't understand why it's a new combo... ...simply so
01:32:362 (7,8) - Remove whistles (feels weird...) ok,fix
01:52:462 (3) - The song and the map don't suggest a jump here... here, I corrected
All right, that's all.
12:47 -Bakari-: вообще,весь нормал больше похож на изи
12:47 Gordon123: ну...
12:47 -Bakari-: с завышенным AP и остальными настройками
12:48 Gordon123: ну можно и переименовать на изи
12:48 -Bakari-: Ага, AP поставить на 3 и ОД\ХП на 2
12:48 Gordon123: угу
12:49 -Bakari-: 01:15:562 (6) - а у Вас спэйлинг убежал
12:50 -Bakari-: вообще, такой слайдер крайне нежелателен в подобных сложностях
12:50 Gordon123: изменить:?
12:51 -Bakari-: да, поменяй
12:51 Gordon123: угу
12:51 -Bakari-: 00:33:562 (7,8,1) -
12:51 -Bakari-: Спэйлинг.
12:52 Gordon123: так..
12:52 Gordon123: я сделаю
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) -
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) - очевидно, что опять куда-то убежал
12:54 -Bakari-: 00:59:362 (3,4) - не прыгай в изи-нормалах. на таких сложностях джампы ОЧЕНЬ не приветствуются
12:54 Gordon123: угу
12:56 -Bakari-: 00:09:562 (1,2) - было бы круто их на белых тиках закончить, там и бит основной и ритм ровнее получиться
12:57 Gordon123: оу ок
12:57 Gordon123: )
12:59 - 13:09 : about combo
13:12 -Bakari-: так, что я уже сказал
13:12 -Bakari-: комбо, спейлинг и пара мест неиграемых, да?
13:13 Gordon123: да
13:13 -Bakari-: 00:55:462 (1,1) -
13:13 -Bakari-: слишком быстро после спиннера
13:14 Gordon123: так угу
13:14 -Bakari-: займёт 20-30 минут что бы это всё исправить
13:15 Gordon123: спасибо.
is very big Thanks-Bakari- wrote:
We did a little IRC mod.
Changes:
- General spacing suggestions
- Comboing fixes
- Did some general changes
log (russian // )some parts of the log were lost12:47 -Bakari-: вообще,весь нормал больше похож на изи
12:47 Gordon123: ну...
12:47 -Bakari-: с завышенным AP и остальными настройками
12:48 Gordon123: ну можно и переименовать на изи
12:48 -Bakari-: Ага, AP поставить на 3 и ОД\ХП на 2
12:48 Gordon123: угу
12:49 -Bakari-: 01:15:562 (6) - а у Вас спэйлинг убежал
12:50 -Bakari-: вообще, такой слайдер крайне нежелателен в подобных сложностях
12:50 Gordon123: изменить:?
12:51 -Bakari-: да, поменяй
12:51 Gordon123: угу
12:51 -Bakari-: 00:33:562 (7,8,1) -
12:51 -Bakari-: Спэйлинг.
12:52 Gordon123: так..
12:52 Gordon123: я сделаю
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) -
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) - очевидно, что опять куда-то убежал
12:54 -Bakari-: 00:59:362 (3,4) - не прыгай в изи-нормалах. на таких сложностях джампы ОЧЕНЬ не приветствуются
12:54 Gordon123: угу
12:56 -Bakari-: 00:09:562 (1,2) - было бы круто их на белых тиках закончить, там и бит основной и ритм ровнее получиться
12:57 Gordon123: оу ок
12:57 Gordon123: )
12:59 - 13:09 : about combo
13:12 -Bakari-: так, что я уже сказал
13:12 -Bakari-: комбо, спейлинг и пара мест неиграемых, да?
13:13 Gordon123: да
13:13 -Bakari-: 00:55:462 (1,1) -
13:13 -Bakari-: слишком быстро после спиннера
13:14 Gordon123: так угу
13:14 -Bakari-: займёт 20-30 минут что бы это всё исправить
13:15 Gordon123: спасибо.
The diffs need quite a lot of work and, obviously, this little mod wasn't enough, but I've exlained some basics, that should help you and prevent some future mistakes.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Best of luck!
I correct thisCrazyrabbitKGE wrote:
Isn't the "hard" difficulty way to easy? following the melody more might be better.
Thank for modCrystilonZ wrote:
Hi M4M
Sorry for HUGE late I'm very busy.
[Easy]
I can only say things in general, if I specify each point, it will be very long.
Avoid slider in top of circle like this 00:24:562 (2,4) - fix
and also avoid bad overlapping like 01:02:362 (1,3) - fix
Try dividing come by each big white tick, combos now is far too long. - owo
01:33:562 (1,1) - avoid spinner end near notes like this on easy diffs. fix
[Hard]
01:05:662 (5,6) - unrankable, 5 covers up the entire reverse arrow. fix
Spacing matters, you know, bad spacing like 00:39:562 (3,4) - will ends up with player missing fix
00:59:962 (5,6,7,8) - stack them better, it's a bit off each other. fix
01:26:362 (1,2,3,4) - ^ < sorry but i like this
00:31:612 (1) - It shloud end on red tick. on the white! fix
GL
ok Fort,i think about this.../Fort wrote:
some little check by Fort, your friend (:
General:
- i think you need Insane diffs and at least have 2 CTB diffs
- That BPM so high so, you should make insane diff and easy diff
- your mapset unrankable for now, sorry for that
dont kudos this
на счёт инсеина спасибо,но на bpm 200 я подумаю!!!musoraninn wrote:
Тайминг поправь !
бпм = 200,ты поставил ритм в 2 раза медленней,все слайдеры очень короткие и очень сложно расставлять ноты по spacing'у !
(хотя может я и неправ)
Делаю инсэйн если нужно вставь к себе как гостевую диффу.
В пм если что.ГЛ !
yes))Daniel Segura wrote:
Can I help?
- - - - - - - - - - -
Ці магу я дапамагчы?
Спасибо,за мод!/Thanks for mod!Shadren wrote:
m4m
[Easy][Hard]
- Громкость хс убавь, громко у тебя что-то ок
- 00:18:636 (6) - лучше убрать этот кружок из под слайдера, новички могут запутаться ок
- 00:57:036 - после спиннера должно быть 4 тика пустого места, ну у тебя получается 2 тика, так как тут 200 bpm слышится убрал и тут нету bpm200
- 01:35:436 - ^ укоротил
Удачи
- 00:16:836 (1,2) - попробуй здесь вот так, по-моему лучше http://puu.sh/doKRk/fe222d076a.jpg угу
- 00:55:536 - сюда можно спиннер воткнуть я бы сделал,но я придержусь таким же образом как и на изи
- Больше ничего такого нет, но я бы посоветовал тебе поставить в некоторых местах ещё круги, особенно на синих тиках
я просмотрю и что смогу поставлю