forum

Renard - The Castle (vs Kitsune)

posted
Total Posts
33
Topic Starter
Gordon123
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
Len
PLZ CTB DIFF AR=OD
Topic Starter
Gordon123

Fast wrote:

PLZ CTB DIFF AR=OD
hmm oki! :D
Ozato Fumika
Topic Starter
Gordon123
:?:
ego_17
:? убери все лишние зеленые точки (должно 4е остаться для киаев - остальные ненужны)

нормал
нормал лучше в хард переделать и намапать чтонить попроще :)
лучше использовать дистанс снап, у тебя стоит 0,9 , но ты чаще используешь 1,2 - им и мапай
00:25:762 (5) - убери один повтор
и этот круг 00:26:512 (7) -
00:26:662 (8) - добавь за ним еще круг на синий тик
00:27:112 (9) - слайдер на синих тиках, оно здесь не особо нужно http://puu.sh/8VsgH.jpg чтонить типа этого (или 3 круга)
00:28:162 (1,2) - в слайдер
00:29:362 (5) - убери один повтор
00:30:262 (6,7) - переделай это место - лучше когда слайдеры начинаются и заканчиваются на тиках одного цвета
00:34:762 (1) - я бы урал спиннер и на 34,912/35,062 круги влепил - дальше перерыв
00:40:762 (4) - укороти на один повтор
00:41:362 (5) - закончи на белом тике
00:44:062 (1,2,3,4) - сделай немного поаккуратнее и поближе, трудно читаемо, ну и круг на красный тик сразу за последним слайрером
00:45:562 (5,6) - лучше спиннер
00:53:962 (6) - убери один повтор, круг на белый тик за ним
00:55:462 (9) - убери
01:04:762 (6,7,8) - сделай как здесь : 01:14:362 (3,4,5)
слишком длинный перерыв, думаю можно мапать начать на 1.26.362
01:34:462 (1) - не очень нужный спиннер, но норм.. ладно)
01:35:962 (1) - начиная отсюда пересмотри всё - эта часть получше остальных вышла - думаю нужно из неё что-то в начало перенести

ну и будешь в хард переделывать добавь кругов, только не много, просто чтоб пустоту заполнить
Topic Starter
Gordon123

ego_17 wrote:

:? убери все лишние зеленые точки (должно 4е остаться для киаев - остальные ненужны) да это я сделал

нормал (теперь Hard)
нормал лучше в хард переделать и намапать чтонить попроще :) зделано
лучше использовать дистанс снап, у тебя стоит 0,9 , но ты чаще используешь 1,2 - им и мапай
00:25:762 (5) - убери один повтор тут я с тобой согласен,сделано
и этот круг 00:26:512 (7) - вот это мне нравиться,так что пусть так и будет
00:26:662 (8) - добавь за ним еще круг на синий тик подумаю(сделаю)
00:27:112 (9) - слайдер на синих тиках, оно здесь не особо нужно http://puu.sh/8VsgH.jpg чтонить типа этого (или 3 круга) оставлю
00:28:162 (1,2) - в слайдер сделал
00:29:362 (5) - убери один повтор это мне нравиться ,так что оставлю
00:30:262 (6,7) - переделай это место - лучше когда слайдеры начинаются и заканчиваются на тиках одного цвета ты прав,сделано!
00:34:762 (1) - я бы урал спиннер и на 34,912/35,062 круги влепил - дальше перерыв оставлю
00:40:762 (4) - укороти на один повтор сделано
00:41:362 (5) - закончи на белом тике ох,да я сделал
00:44:062 (1,2,3,4) - сделай немного поаккуратнее и поближе, трудно читаемо, ну и круг на красный тик сразу за последним слайрером я сделал...
00:45:562 (5,6) - лучше спиннер нееее
00:53:962 (6) - убери один повтор, круг на белый тик за ним оки-доки босс
00:55:462 (9) - убери оки
01:04:762 (6,7,8) - сделай как здесь : 01:14:362 (3,4,5) так в ритм,ты прав
слишком длинный перерыв, думаю можно мапать начать на 1.26.362 ом ну попробуем запилить :)
01:34:462 (1) - не очень нужный спиннер, но норм.. ладно) ЗЫ! :D
01:35:962 (1) - начиная отсюда пересмотри всё - эта часть получше остальных вышла - думаю нужно из неё что-то в начало перенести да вроди норма

ну и будешь в хард переделывать добавь кругов, только не много, просто чтоб пустоту заполнить !сделано!
Twaoi
[general]
offset+18? i'm nor sure /_\

[hard]
00:16:762 (7,8,9) - a little stange,i think the rhythm is http://osu.ppy.sh/ss/1633848
00:43:162 (8,9,10,1,1,2,3,4,5,1) - this would be hard to read,imo
01:45:562 (3) - move down a bit(the blanket
and as a hard diff,the note seems not so plentiful(it's more like a normal diff

[normal]
i think it's better to always use distance snap in normal diff like 00:47:362 (3,4) - it too jump for normal player
00:24:562 (6) - slider needn't so many point,you can make the slider more beautiful like this https://osu.ppy.sh/ss/1633860 (the 7)(the red point just double clik the left key)

i don't konw about hitsound/.\
good luck
first time use english to mod,something may not describe clearly,(and i'm a noob modder D:
Topic Starter
Gordon123

Twaoi wrote:

[general]
offset+18? i'm nor sure /_\ I will think of it!

[hard]
00:16:762 (7,8,9) - a little stange,i think the rhythm is http://osu.ppy.sh/ss/1633848 sorry,but this norm
00:43:162 (8,9,10,1,1,2,3,4,5,1) - this would be hard to read,imo Fixed :)
01:45:562 (3) - move down a bit(the blanket fixed
and as a hard diff,the note seems not so plentiful(it's more like a normal diff sorry, but is Hard diff because there will play more difficult!

[normal]
i think it's better to always use distance snap in normal diff like 00:47:362 (3,4) - it too jump for normal player fixed
00:24:562 (6) - slider needn't so many point,you can make the slider more beautiful like this https://osu.ppy.sh/ss/1633860 (the 7)(the red point just double clik the left key) nonono i think what this good

i don't konw about hitsound/.\ ok
good luck
first time use english to mod,something may not describe clearly,(and i'm a noob modder D:- Ahahahaha lol

thx for mod
Crystal
mod here~ continue the irc
irc log
2014-05-23 19:51 Gordon123: maybe Normal and Hard
2014-05-23 19:51 Gordon123: hehe
2014-05-23 19:51 Gordon123: idk
2014-05-23 19:51 Gordon123: ^^
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: im just surprised about the setting.. difficulty jumps so much :O
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: maybe need an insane?
2014-05-23 19:53 Gordon123: but this CtB diff idk
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: im not sure if this ctb diff is able to be ranked
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: because patterns seem to be too old, imo ;w;
2014-05-23 19:55 Gordon123: imo?what this
2014-05-23 19:55 [_Crystal]: in my opinion
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: and for hard, i think you missed lots of beats..
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: the rhythm is like normal or normal- and the pattern is like hard+...
2014-05-23 19:57 Gordon123: well and if to correct some moments?
2014-05-23 19:57 Gordon123: in CtB diff...
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: i think you can learn from deif's mapset :3
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: his ctb mapsets are really wonderful
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: the most important thing in making ctb maps, is to jump when the rhythm jumps
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: making the jumps fit the music, is a forever-correct way to make ctb maps
2014-05-23 19:59 Gordon123: and what you offer?
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: for example, 00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - rhythm here is similar to each other
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: so keep distances bettwen every twos the same
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: (btw, every slider should be 1/4 longer to fit the music
2014-05-23 20:02 [_Crystal]: 00:14:437 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - and these objects may be overmapped
2014-05-23 20:02 Gordon123: forgive I now I leave
2014-05-23 20:02 Gordon123: write mod, and I will surely correct everything!

First, make bpm in all diff the same

[CtB]
above all, try to follow the music closely since it's an "extra"! it means you should add more beats in the diff, to make it harder (i suggest to follow drum sounds since there's more drum beats than you followed here)
00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - every slider should be 1/4 longer (as i mentioned in irc)
00:14:362 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - this pattern is not suggested.. both in playing and rhythm, i feel wired about this :( so just follow the beats that you really need, give up useless beats
00:30:562 (1,2,3,4,5) - unplayable pattern, imo..
00:54:562 (1) - this short reverse slider lasts too long... boring for playing imo

i can't find anything more in the mapset.. :( i don't think im able to mod an old style map.. ;w;
sorry for that, you can choose to give me kudosu or not because i can't give useful advice ;w;

good luck with it~
Topic Starter
Gordon123

[_Crystal] wrote:

mod here~ continue the irc
irc log
2014-05-23 19:51 Gordon123: maybe Normal and Hard
2014-05-23 19:51 Gordon123: hehe
2014-05-23 19:51 Gordon123: idk
2014-05-23 19:51 Gordon123: ^^
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: im just surprised about the setting.. difficulty jumps so much :O
2014-05-23 19:52 [_Crystal]: maybe need an insane?
2014-05-23 19:53 Gordon123: but this CtB diff idk
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: im not sure if this ctb diff is able to be ranked
2014-05-23 19:54 [_Crystal]: because patterns seem to be too old, imo ;w;
2014-05-23 19:55 Gordon123: imo?what this
2014-05-23 19:55 [_Crystal]: in my opinion
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: and for hard, i think you missed lots of beats..
2014-05-23 19:57 [_Crystal]: the rhythm is like normal or normal- and the pattern is like hard+...
2014-05-23 19:57 Gordon123: well and if to correct some moments?
2014-05-23 19:57 Gordon123: in CtB diff...
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: i think you can learn from deif's mapset :3
2014-05-23 19:58 [_Crystal]: his ctb mapsets are really wonderful
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: the most important thing in making ctb maps, is to jump when the rhythm jumps
2014-05-23 19:59 [_Crystal]: making the jumps fit the music, is a forever-correct way to make ctb maps
2014-05-23 19:59 Gordon123: and what you offer?
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: for example, 00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - rhythm here is similar to each other
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: so keep distances bettwen every twos the same
2014-05-23 20:01 [_Crystal]: (btw, every slider should be 1/4 longer to fit the music
2014-05-23 20:02 [_Crystal]: 00:14:437 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - and these objects may be overmapped
2014-05-23 20:02 Gordon123: forgive I now I leave
2014-05-23 20:02 Gordon123: write mod, and I will surely correct everything!

First, make bpm in all diff the same


[CtB]
above all, try to follow the music closely since it's an "extra"! it means you should add more beats in the diff, to make it harder (i suggest to follow drum sounds since there's more drum beats than you followed here)
00:09:562 (1,2,3,4,5,6,7,8) - every slider should be 1/4 longer (as i mentioned in irc)
00:14:362 (9,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - this pattern is not suggested.. both in playing and rhythm, i feel wired about this :( so just follow the beats that you really need, give up useless beats
00:30:562 (1,2,3,4,5) - unplayable pattern, imo..
00:54:562 (1) - this short reverse slider lasts too long... boring for playing imo

i can't find anything more in the mapset.. :( i don't think im able to mod an old style map.. ;w;
sorry for that, you can choose to give me kudosu or not because i can't give useful advice ;w;

good luck with it~
all okay!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

thx for mod
ego_17
зачем оставил лишние зеленые точки - смысла в них ноль
(можешь смело убирать на всех сложностях
76312,-100,4,1,0,80,0,0
85312,-100,4,1,0,100,0,0
115162,-100,4,1,0,100,0,0
они ничего не делают)

измени настройки сложности - у харда и нормала они одинаковые
нормал
- похоже так и не пользовался дистанс снапом - для нормалов нужно сохранять одну дистанцию, хотябы в рамках комбо,а у тебя
расстояние меджу элементами постоянно меняется
115162,-100,4,1,0,100,0,0 поставь круг под конец слайдера или убери его подальше
00:23:362 (5,6) - сделай так чтобы они не задевали друг друга
00:28:762 (1,2) - поставь круг под конец слайдера или убери его подальше
00:37:162 (4,5,6,7) - здесь дистанция между элементами вообще сбивает с толку -

расстояние меджу элементами както резко сократилось - решись уже :)
00:47:962 (4,5) - состыкуй конец первого и начало второго - сделай друг над другом
01:29:362 - может круг?
Topic Starter
Gordon123

ego_17 wrote:

зачем оставил лишние зеленые точки - смысла в них ноль
(можешь смело убирать на всех сложностях
76312,-100,4,1,0,80,0,0
85312,-100,4,1,0,100,0,0
115162,-100,4,1,0,100,0,0
они ничего не делают) оки,я их убрал!

измени настройки сложности - у харда и нормала они одинаковые не очень тебя понял(объяснишь в игре)
нормал
- похоже так и не пользовался дистанс снапом - для нормалов нужно сохранять одну дистанцию, хотябы в рамках комбо,а у тебя
расстояние меджу элементами постоянно меняется подправил(пересмотрел всё)
115162,-100,4,1,0,100,0,0 поставь круг под конец слайдера или убери его подальше не очень тебя понял(объяснишь в игре)
00:23:362 (5,6) - сделай так чтобы они не задевали друг друга сделано
00:28:762 (1,2) - поставь круг под конец слайдера или убери его подальше ...под,сделано
00:37:162 (4,5,6,7) - здесь дистанция между элементами вообще сбивает с толку - исправил пользуясь дистанс снап

расстояние меджу элементами както резко сократилось - решись уже :) ???
00:47:962 (4,5) - состыкуй конец первого и начало второго - сделай друг над другом исправил
01:29:362 - может круг? ты прав это в ритм,сделано :)
Спасибо за мод
Hunter Howl
a little suggestion

Overdose

00:38:062 - add some beats here with Snap Divisor 1/8 (maybe 6-8 notes) since it looks great to put it and match with the CtB Diff :D
Topic Starter
Gordon123

raianshimuzu wrote:

a little suggestion

Overdose

00:38:062 - add some beats here with Snap Divisor 1/8 (maybe 6-8 notes) since it looks great to put it and match with the CtB Diff :D
thx) this in rhythm) ok fixed
Lurei
Came here from my queue.

Normal

00:22:762 (4) - It doesn't feel like a whistle is the right choice here...
01:29:362 (5) - Placed too close to previous object (or it was your intention to create a stock with the previous slider end?)
01:43:162 (3) - ^

Hard

00:43:762 (1) - I don't understand why it's a new combo...
01:32:362 (7,8) - Remove whistles (feels weird...)
01:52:462 (3) - The song and the map don't suggest a jump here...

All right, that's all.
Topic Starter
Gordon123

LixRei wrote:

Came here from my queue.

Normal

00:22:762 (4) - It doesn't feel like a whistle is the right choice here... ok, fix this in a priver the previous!(- 00:21:562 (2,3) -)
01:29:362 (5) - Placed too close to previous object (or it was your intention to create a stock with the previous slider end?) well, I corrected it!
01:43:162 (3) - ^ well, I corrected it!

Hard

00:43:762 (1) - I don't understand why it's a new combo... ...simply so :?
01:32:362 (7,8) - Remove whistles (feels weird...) ok,fix
01:52:462 (3) - The song and the map don't suggest a jump here... here, I corrected :D

All right, that's all.
thank you that found time) 8-)
thx for mod :)
riffy
We did a little IRC mod.

Changes:
  1. General spacing suggestions
  2. Comboing fixes
  3. Did some general changes
log (russian // )some parts of the log were lost
12:47 -Bakari-: вообще,весь нормал больше похож на изи
12:47 Gordon123: ну...
12:47 -Bakari-: с завышенным AP и остальными настройками
12:48 Gordon123: ну можно и переименовать на изи
12:48 -Bakari-: Ага, AP поставить на 3 и ОД\ХП на 2
12:48 Gordon123: угу
12:49 -Bakari-: 01:15:562 (6) - а у Вас спэйлинг убежал
12:50 -Bakari-: вообще, такой слайдер крайне нежелателен в подобных сложностях
12:50 Gordon123: изменить:?
12:51 -Bakari-: да, поменяй
12:51 Gordon123: угу
12:51 -Bakari-: 00:33:562 (7,8,1) -
12:51 -Bakari-: Спэйлинг.
12:52 Gordon123: так..
12:52 Gordon123: я сделаю
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) -
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) - очевидно, что опять куда-то убежал
12:54 -Bakari-: 00:59:362 (3,4) - не прыгай в изи-нормалах. на таких сложностях джампы ОЧЕНЬ не приветствуются
12:54 Gordon123: угу
12:56 -Bakari-: 00:09:562 (1,2) - было бы круто их на белых тиках закончить, там и бит основной и ритм ровнее получиться
12:57 Gordon123: оу ок
12:57 Gordon123: )
12:59 - 13:09 : about combo
13:12 -Bakari-: так, что я уже сказал
13:12 -Bakari-: комбо, спейлинг и пара мест неиграемых, да?
13:13 Gordon123: да
13:13 -Bakari-: 00:55:462 (1,1) -
13:13 -Bakari-: слишком быстро после спиннера
13:14 Gordon123: так угу
13:14 -Bakari-: займёт 20-30 минут что бы это всё исправить
13:15 Gordon123: спасибо.

The diffs need quite a lot of work and, obviously, this little mod wasn't enough, but I've exlained some basics, that should help you and prevent some future mistakes.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Best of luck!
Topic Starter
Gordon123

-Bakari- wrote:

We did a little IRC mod.

Changes:
  1. General spacing suggestions
  2. Comboing fixes
  3. Did some general changes
log (russian // )some parts of the log were lost
12:47 -Bakari-: вообще,весь нормал больше похож на изи
12:47 Gordon123: ну...
12:47 -Bakari-: с завышенным AP и остальными настройками
12:48 Gordon123: ну можно и переименовать на изи
12:48 -Bakari-: Ага, AP поставить на 3 и ОД\ХП на 2
12:48 Gordon123: угу
12:49 -Bakari-: 01:15:562 (6) - а у Вас спэйлинг убежал
12:50 -Bakari-: вообще, такой слайдер крайне нежелателен в подобных сложностях
12:50 Gordon123: изменить:?
12:51 -Bakari-: да, поменяй
12:51 Gordon123: угу
12:51 -Bakari-: 00:33:562 (7,8,1) -
12:51 -Bakari-: Спэйлинг.
12:52 Gordon123: так..
12:52 Gordon123: я сделаю
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) -
12:53 -Bakari-: 00:31:762 (5,6,1) - очевидно, что опять куда-то убежал
12:54 -Bakari-: 00:59:362 (3,4) - не прыгай в изи-нормалах. на таких сложностях джампы ОЧЕНЬ не приветствуются
12:54 Gordon123: угу
12:56 -Bakari-: 00:09:562 (1,2) - было бы круто их на белых тиках закончить, там и бит основной и ритм ровнее получиться
12:57 Gordon123: оу ок
12:57 Gordon123: )
12:59 - 13:09 : about combo
13:12 -Bakari-: так, что я уже сказал
13:12 -Bakari-: комбо, спейлинг и пара мест неиграемых, да?
13:13 Gordon123: да
13:13 -Bakari-: 00:55:462 (1,1) -
13:13 -Bakari-: слишком быстро после спиннера
13:14 Gordon123: так угу
13:14 -Bakari-: займёт 20-30 минут что бы это всё исправить
13:15 Gordon123: спасибо.

The diffs need quite a lot of work and, obviously, this little mod wasn't enough, but I've exlained some basics, that should help you and prevent some future mistakes.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Best of luck!
is very big Thanks :)
я исправил ошибки) :D
CrazyrabbitKGE
Isn't the "hard" difficulty way to easy? following the melody more might be better.
show more
Please sign in to reply.

New reply