SoundTeMP - You're in ruins [Osu|Taiko]

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Loctav
This beatmap was submitted using in-game submission on Donnerstag, 16. Februar 2012 at 19:45:03

Artist: SoundTeMP
Title: You're in ruins
Source: Ragnarok Online
Tags: RO Theme of Jawaii Valentine's Day OnosakiHito
BPM: 134
Filesize: 5965kb
Play Time: 02:22
Difficulties Available:
  1. Hard Collab (4,73 stars, 359 notes)
  2. Normal (2,76 stars, 180 notes)
  3. Ono's Taiko Oni (4,83 stars, 598 notes)


Download: SoundTeMP - You're in ruins
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Oh hai.
This is a collab of me and OnosakiHito for the Valentine's Day!

I decided to revive this to get this to the next level, regardless if this map was intentionally mapped to be ranked till Valentine's Day. Let's move it on!

This is the Theme of Jawaii, the Honeymoon Island in Ragnarok Online.
I hope you like it!


Normal - done by Loctav
Hard Collab - done by OnosakiHito and Loctav
Ono's Taiko Oni - done by OnosakiHito


Hitsounds & Storyboard by Loctav
Timing by OnosakiHito - Thanks to TicClick for timing recheck


Feel the love <3 :'D
OnosakiHito
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Loctav
Wohoo, finished. Ready for mod! Go go! :'D
Jenny
omg dis map 2 easy 2 play 4 me, ima never star dis even if it's well done - ill never mod dis IRC aswell, quit mapping noob!
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Loctav
liar. thanks <3

IRC Log: http://puu.sh/h1vg
Ruish
Normal
00:10:756 (6) - make this into a slider?
00:55:084 (1,2,3,4) - i think it might be hard for beginners to see this
01:56:204 (2) - spacing?


Hard
preview point not set?
00:17:024 (1) - i don't think a new combo fits here..
00:39:412 (5) - nc?

all suggestions~ have a star
cant find much wrong~ no kudosu pls
OnosakiHito
Thank you Ruish. o/
Blacky
Awesome IRC-Mod \:D/.
Topic Starter
Loctav

Ruish wrote:

Normal
00:10:756 (6) - make this into a slider?
00:55:084 (1,2,3,4) - i think it might be hard for beginners to see this
01:56:204 (2) - spacing?


Hard
preview point not set?
00:17:024 (1) - i don't think a new combo fits here..
00:39:412 (5) - nc?

all suggestions~ have a star
cant find much wrong~ no kudosu pls
Fixed everything. Thanks for your contribution!

And thanks, Blacky! IRC Log: http://puu.sh/h1v2
p3n
15:05 <Loctav> : moddest du die jetzt? xD
15:05 <p3n> : denke schon
15:05 <Loctav> : ok >:
15:06 <p3n> : is besser als der power ranger abklatsch den ich noch modden muss
15:06 <Loctav> : erster eindruck?
15:06 <p3n> : sehr gut
15:06 <Loctav> : gut :3
15:06 <Loctav> : gemappt in: 12 stunden
15:06 <Loctav> : alles
15:06 <Loctav> : XD
15:06 <Loctav> : speedmapping
15:07 <p3n> : wenn ich die modde
15:08 <p3n> : soll ich dir sagen was overmapped ist und was nicht oder hörst du es dir selbst nochmal an? :D
15:08 <Loctav> : schreib enfach
15:08 <Loctav> : XD
15:08 <Loctav> : ich hör mir das dann natürlich selbst nochmal an, ob ich mit dir übereinstimme
15:08 <p3n> : einige triplets sind halt overmapped aber andere stellen wo sie hörbar passen würden sind komplett leer
15:08 <p3n> : passiert mir aber auch ständig
15:08 <Loctav> : okay
15:10 <p3n> : kannst ja grad mal aufmachen
15:10 <p3n> : wenn du zeit hast
15:11 <p3n> : das is so wenig das sollte im irc schneller gehen
15:17 <Loctav> : schlie los
15:17 <Loctav> : *schieß los
15:18 <p3n> : ok
15:18 <p3n> : hard collab
15:18 <p3n> : 00:02:248 (1) -
15:18 <Loctav> : ai
15:18 <p3n> : 00:02:920 (2,3,4) -
15:19 <p3n> : die gruppe 2,3,4 mal nach vorn schieben
15:19 <p3n> : um 1/2
15:19 <p3n> : nach 00:03:144 (2,3,4) -
15:19 <Loctav> : um 1/2?
15:19 <p3n> : und bei (1) einen repeat dran
15:19 <Loctav> : ach timing mäßig?
15:19 <p3n> : jap
15:19 <p3n> : aussehen tut die map top
15:20 <p3n> : da wirst du nix von mir hören xD
15:20 <p3n> : geht nur ums timing...weil das war mit das einzige was ich auf den ersten blick gefunden hab
15:20 <Loctav> : http://puu.sh/h1aM so?
15:20 <Loctav> : ich weiß, I am aesthetic modding master, huehue
15:20 <p3n> : jo genau so
15:21 <p3n> : wenn du mit 50% reinhörst dann war 00:02:920 (2,3,4) - komplett im nichts
15:21 <p3n> : und auf 00:03:144 (2,3,4) - ist ein beat triplet was man hätte mappen können
15:22 <p3n> : hier kannst du überlegen ob dir da was einfällt statt der 2 circle nen slider zu nehmen weil die melodie so gehalten wird 00:08:965 (4,5) -
15:24 <p3n> : 00:31:801 (1) - teste mal ob es sich besser spielt für dich wenn da ein repeat dran ist
15:24 <p3n> : besser als den downbeat da komplett auslassen wäre es alle mal (und der ist nicht betont von daher...)
15:25 <Loctav> : nicht so schnell
15:25 <Loctav> : D:
15:25 <Loctav> : ich hab doch nen paar andere spacing probleme, wenn ich das timing umdoktor
15:25 <Loctav> : XD
15:26 <Loctav> : ich lass die zwei circles
15:26 <Loctav> : spielt sich schöner
15:26 <Loctav> : ansonsten müsst ich dort nen slowdown slider reinpacken
15:26 <Loctav> : und dann regt sich wieder jeder auf, dass die map voller slowdowns ist
15:26 <Loctav> : XD
15:26 <p3n> : achso willst das spacing sofort anpassen? na dann is hier was einfaches: 00:50:159 (1) - versuch hier mal http://puu.sh/h1ct
15:26 <p3n> : >:]
15:27 <Loctav> : warum isn das spacing so hässlich da?
15:27 <Loctav> : XD
15:28 <p3n> : wegen SV multi in dem part?
15:28 <p3n> : dunno
15:28 <Loctav> : http://puu.sh/h1dw meh
15:28 <Loctav> : so sollte es passen
15:28 <Loctav> : klingt gut
15:29 <p3n> : wurde hier ne note vergessen oder is das gewollt? 01:18:144 -
15:29 <Loctav> : kA, frag ono
15:30 <p3n> : die stelle ist auch seltsam 01:21:278 (6,7) -
15:30 <Loctav> : aber klingt ein wenig leer
15:30 <p3n> : würde hier lieber die (6) killen und (7) zurück schieben wo die 6 war und nen repeat dran machen
15:30 <p3n> : der slider fängt im nirgendwo an obwohl die combo ein melody follow ist
15:32 <Loctav> : okay, moment
15:32 <Loctav> : ich teste
15:32 <Loctav> : okay
15:32 <Loctav> : sollte passen
15:33 <p3n> : 01:57:883 (X) - hier würde das triplet wieder passen
15:34 <p3n> : 02:02:696 (9) - lol NC here lol give kd plz lol
15:35 <p3n> : 02:18:592 (7) - http://puu.sh/h1fw triplet am ende vom slider
15:35 <p3n> : 02:19:711 (1,2,3,4,5,6,7,8) - hör dir den stream auf 50% an und schäm dich bitte
15:36 <p3n> : (ja das ist ein 1/3)
15:36 <p3n> : und das wars auch schon :D
15:36 <Loctav> : 1/4 klingt noch behinderter
15:36 <Loctav> : XD
15:36 <p3n> : naja er ist im moment 1/4 gemapped
15:36 <p3n> : ist aber ein 1/3 stream
15:36 <Loctav> : was?
15:36 <Loctav> : er ist doch 1/3 snapped?
15:37 <p3n> : sicher?
15:37 <Loctav> : schaus dir doch an
15:37 <Loctav> : http://puu.sh/h1g7
15:37 <p3n> : ah...jetzt schäme ich mich ne runde :D
15:37 <Loctav> : xd
15:37 <p3n> : (/ω\)
15:38 <p3n> : hmmm what to do here....
15:39 <Loctav> : Normal?
15:39 <p3n> : der stream
15:39 <p3n> : der muss repariert werden
15:39 <Loctav> : achso
15:39 <p3n> : irgendwie
15:39 <Loctav> : bpm change
15:40 <Loctav> : wahrscheinlich
15:40 <p3n> : ich tüftel gerade dran aber das is echt behindert....weil ab 02:20:383 - ist er ab und zu doppelt im 1/6 und ergibt einfach keinen sinn
15:40 <Loctav> : reverse sliders?
15:42 <p3n> : naja die machen es zwar spielbarer aber deswegen nicht richtiger...vllt
15:42 <p3n> : also wenn man den komplett in 1/6 macht...
15:42 <p3n> : klingt es zumindest nicht mehr so schief
15:43 <p3n> : aber auf 25% hört man immernoch, dass es komplett daneben ist irgendwie
15:45 <p3n> : man kann es aber sogar spielen mit vollen 1/6
15:45 <p3n> : aber es is immernoch unerwartet...beim 1. mal wird da jeder missen
15:45 <p3n> : und das direkt am ende....
15:46 <p3n> : 3 repeat slider spielen sich gut und klingen "ok"
15:47 <Loctav> : sekunde
15:47 <Loctav> : ich inherite gerade
15:48 <p3n> : http://puu.sh/h1jE
15:49 <Loctav> : ha!
15:49 <Loctav> : http://puu.sh/h1jN
15:49 <Loctav> : ich platzier mal alles ordentlich
15:49 <Loctav> : update
15:49 <Loctav> : und du schaust nochmal
15:49 <p3n> : ok
15:49 <p3n> : hab mich aber auch gerade mit der 1/6 slider variante angefreundet :D
15:50 <p3n> : die geht erstaunlich gut
15:50 <p3n> : ich teste so lange mal die normal
15:51 <Loctav> : so bitte
15:52 <Loctav> : D:
15:53 <p3n> : sollte passen :o
15:53 <Loctav> : du hast dir den neuen stream schon angeschaut?
15:54 <p3n> : nee mach ich jetzt
15:54 <Loctav> : D:
15:54 <Loctav> : okay
15:54 <Loctav> : XD
15:56 <Loctav> : lol
15:57 <p3n> : oha
15:57 <Loctav> : timing change to 130bpm
15:57 <Loctav> : 1/3
15:57 <Loctav> : dann wieder 134 auf 1/4
15:58 <Loctav> : klingt perfekt im editor
15:58 <p3n> : sieht zwar komisch aus aber direkt spielbar ohne es zu kennen
15:58 <p3n> : also kann es nicht so verkehrt sein :D
15:58 <Loctav> : schau dir einfach im editor an, was ich getrieben hab
15:58 <Loctav> : XD
15:58 <Loctav> : drei rote linien
15:59 <p3n> : joa
16:00 <p3n> : jetz noch von der (3) die whislte wegnehmen und auf die folgende (1) packen
16:07 <p3n> : 00:03:144 (5) - da evtl wieder nen repeat dran und umschieben
16:07 <p3n> : fällt bei DT nicht so auf aber ohne DT könnte das sonst verwirrender sein
16:08 <Loctav> : no repeat for this, doesn't fit
16:08 <Loctav> : >:
16:11 <p3n> : wollte vorhin zwar schon den spruch bringen aber mach ichs halt jetzt xD
16:11 <p3n> : 01:52:845 (1) -
16:11 <p3n> : spinner ende = KIAI anfang?
16:11 <p3n> : :[
16:12 <p3n> : 02:11:651 (6) - den lieber auf 1/4 snappen
16:12 <p3n> : ansonsten passt halt alles




Also: lead-in of ~2sec for all diffs as the start is too sudden imo


Have this
Linco
Hard Collab:

AR +1?
01:17:472 (6) - etwas nach links verschieben, damit es insgesamt ein Bogen wird
01:17:920 (8,9,10) - das Spacing unterscheidet sich arg von dem vorherigen in der Combo http://puu.sh/h2gC
01:21:054 (6) - ^
02:19:711 (1,2,3) - so unintuitiv für mich, scheint aber nur mir so zu gehen. -hust-

Onos Parts gefallen mir~

Normal ist jut so, ihr solltet aber in der Collab nochmal das Spacing genauer überprüfen und eventuell ausbessern.

:>
Topic Starter
Loctav

Linco wrote:

Hard Collab:

AR +1? Da du jetzt die Dritte bist, die das meint - okay.
01:17:472 (6) - etwas nach links verschieben, damit es insgesamt ein Bogen wird Okay.
01:17:920 (8,9,10) - das Spacing unterscheidet sich arg von dem vorherigen in der Combo http://puu.sh/h2gC Fixed.
01:21:054 (6) - ^ Fixed.
02:19:711 (1,2,3) - so unintuitiv für mich, scheint aber nur mir so zu gehen. -hust- Is nunmal nen BPM change. Sorry D:

Onos Parts gefallen mir~

Normal ist jut so, ihr solltet aber in der Collab nochmal das Spacing genauer überprüfen und eventuell ausbessern.

:>
Thanks alot. <3<3
spboxer3
from Ono's IRC ask mod request!

[general]


  • Settings
  1. Inconsistency in red line
  2. suggest use same kiai time!!
  3. Add tags:RO please >"<!!

[Normal]



  • mapping
  1. 00:51:950 (5) - NC this!! (7) combo It's really too hard in easiest diff. use NC can increase HP when you finish that combo!
  2. 02:23:293 - use 50% sound is better? [IMO]

[Hard Collab]


  • Settings
  1. 02:23:069 - Kiai Times Not On Downbeat


mapping
  1. 00:24:636 (1,2) - not full stack now. you can use DS x0.0 and not use grid snap to check it!
  2. 01:22:398 (1,2,3,4) - Not pretty pattren :(
  3. 01:30:233 (3,4,1) - Not good rhythm for osu. It's not fit for this song I think :(
  4. 02:19:711 (1,2,3) - use slider? 1/3 + 1/4 rhythm streams is confuse for player :(



red is unrankable issue. bule is need to discuss. Black is just suggest.

good luck!!
Topic Starter
Loctav

spboxer3 wrote:

from Ono's IRC ask mod request!

[general]


  • Settings
  1. Inconsistency in red line fixed.
  2. suggest use same kiai time!! fixed.
  3. Add tags:RO please >"<!! ok.

[Normal]



  • mapping
  1. 00:51:950 (5) - NC this!! (7) combo It's really too hard in easiest diff. use NC can increase HP when you finish that combo! fixed.
  2. 02:23:293 - use 50% sound is better? [IMO] no.

[Hard Collab]


  • Settings
  1. 02:23:069 - Kiai Times Not On Downbeat ok.


mapping
  1. 00:24:636 (1,2) - not full stack now. you can use DS x0.0 and not use grid snap to check it! ok.
  2. 01:22:398 (1,2,3,4) - Not pretty pattren :(skipped.
  3. 01:30:233 (3,4,1) - Not good rhythm for osu. It's not fit for this song I think :(skipped.
  4. 02:19:711 (1,2,3) - use slider? 1/3 + 1/4 rhythm streams is confuse for player :(skipped, but I think it plays pretty well D:

red is unrankable issue. bule is need to discuss. Black is just suggest.

good luck!!
Thanks for your contributions. Corresponding (skipped) parts have been redirected to OnosakiHito.
OnosakiHito
I will asked about the suggestions some BAT's~
Thank you spboxer!
Topic Starter
Loctav
Resurrected!
Time to catch some mods!
TicClick
Hi!

General
  1. Nothing!


Normal
  1. 00:00:010 (1) - add whistle?
  2. 00:10:756 (6) - I don't like how it looks, maybe move down a bit?
  3. 00:10:756 (6,1) - add something between slider and spinner to fill this gap
  4. 00:12:547 (1) - I'm sure you forgot to add finish here (make it quiet)
  5. 00:17:024 (2) - add a repeat to fill the gap and add whistle to the middle
  6. 00:19:263 (1,2) - move it up to get a good beat blanket for (3)
  7. 00:29:562 (2,3,4) - kinda uncomfortable to play. Please, change it somehow (example: http://puu.sh/EiPg)
  8. 00:39:412 (2) - add finish to the end? Also, make it more quiet
  9. 00:57:323 (1,2,3,4,5) - looks like.. umm.. well, I don't know, but you better change it (example: http://puu.sh/EiRD)
  10. 01:00:457 (3,4,1,2,3) - please, don't use too many straight lines and linear things (especially mixed with 90 degree angles), it looks bad (at least for me)
  11. 01:06:502 (1) - might be confusing to play, because people usually think that there's one beat distance between spinner and slider, spinner and note or just between two objects. I'm sure that no one expects it to be 3/2 or something like this. For example, you can remove 01:06:502 (1) -

Some empty space
  1. 01:18:815 — add a note, don't skip downbeat
  2. 01:21:054 (4,5,6,7,1,2,3) - again, straight lines
  3. 01:32:472 (4) - http://puu.sh/EiZK?
  4. 01:33:368 (1) - I would try to avoid too many repeats. Sometimes it's hard to read them, and you can't decide when it's the time to release it
  5. 01:37:621 (1) - add a quiet finish
  6. 01:42:323 (2,3,4,1) - hitbursts will overlap this slider, try changing it somehow to make it look better
  7. 01:50:830 (5) - add finish to its end
  8. 01:52:845 (1) - add finish to it, also start kiai right here, on downbeat
  9. 01:55:532 (1) - place it in center? Would look better after spinner
  10. 02:04:487 — better add something here (note?)
  11. 02:08:965 (1) - add finish to its end?

What can I say... you don't need to map everything for low diffs. Feel free to skip offbeats for the sake of readability, just make sure you filled most of white ticks.

Hard Collab
There are too many slow sliders in the beginning, they're boring to play
  1. 00:00:010 (1) - add a whistle?
  2. 00:10:756 (1,1) - this gap is too big, please map through it
  3. 00:31:801 (1) - I don't like how it looks. Move it under previous slider's end and change its shape? http://puu.sh/Ej8X
  4. 00:48:592 (1,2,3,1) - if you're going to add some antijumps, please fix spacing here (3 and 1)
  5. 00:54:636 (5) - looks too fat
  6. 01:18:815 (11) - add NC here, not on next slider
  7. 01:43:890 (1,2) - what. I mean, I expected to meet something curvy, because these sliders look pretty strange
  8. 01:54:636 (1) - add finish to beginning
  9. 01:59:786 (1,2,3) - I don't like the whole pattern, it looks bad and plays with no sense
  10. 02:19:711 (1,2,3) - please, no. Don't make 1/3 streams near 1/4 ones, it's confusing as hell. Just turn these three notes into slider with one repeat


Well, all you need is more practice. Some patterns in your diff look poor or don't match with other patterns. I don't know how to describe it, but your map should look.. um.. organic and nice to look at, it's kinda similar to drawing.

In other words, get used to map to osu! standard mode and to make good sliders (I hope it doesn't hurt you), and you'll improve your skill!

Also, the last thing: move it to Pending.
OnosakiHito
I will check it when I have time. thx~
Topic Starter
Loctav
Thanks a lot for your honest advises, Tickie. will recheck this later. Though, I havnt touched this map since Feb and when I took a look of it, some stuff made me unhappy, too, somehow.
Maybe I can do some reworks while applying your suggestions
BanchoBot
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