forum

Dormir - Une Mage Blanche

posted
Total Posts
50
Topic Starter
kajiyatta
This beatmap was submitted using in-game submission on 2014年5月11日 at 20:47:34

Artist: Dormir
Title: Une Mage Blanche
Source: REFLEC BEAT limelight
Tags: konami bemani crimm TOMOSUKE
BPM: 193
Filesize: 3634kb
Play Time: 01:48
Difficulties Available:
  1. BASIC (3.02 stars, 122 notes)
  2. EXTRA (4.89 stars, 458 notes)
  3. HARD (5 stars, 344 notes)
  4. MEDIUM (4.42 stars, 171 notes)
Download: Dormir - Une Mage Blanche
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
#18
KayeSara
Perfect for first mapping!!
Topic Starter
kajiyatta
thanks!:D
KayeSara
Could I make a hard diff? Hmmm, a little long time to finish it, because I'm student, and this music is toooooooo long.
Topic Starter
kajiyatta
Of course OK!

Surely, this song is tooooooooooo long :q
Topic Starter
kajiyatta
due to some accidents, decided to cahnge music.
also remapped.
Pandiar
from my Queues :D
thank you ~

General
色が2色で寂しい気がするので128,255,255(水色)を追加してはどうでしょうか

EXTRA
配置
00:05:790 - 3連にして00:06:256 (11)をスライダーにしてwhistle2つ入れてこんな感じに配置とか
00:07:344 (4) - x:196y:200?
00:09:676 (3) - 大きく回るようにこんな感じとか
00:12:474 (4) - x:52 y:216あたりはどうでしょうか?
00:25:997 - キックを普通のスライダーにしてこのようにしてみては
00:30:194 (1) - NC
00:31:438 - KIAI削除
00:42:318 (4) - 少し下すぎる気がするのでもう少し上でx:256y:164なんてどうでしょうか
00:51:179 - KIAI削除
01:13:251 - キックではなくスライダーの形はそのまま01:13:406で3連とか
01:20:090 (6) - ストリームにスッと入れるようにこんなのとか
 
01:20:557 (8) - 始点が少し高い気がするので下げるか01:20:401 (7)を上げてみては
01:47:914 - NC

00:36:412 (1) - finishを追加
01:01:282 (1) - finishを追加
01:41:075 - volumeを60%くらいにしてみては
01:41:075~01:47:759はせっかくの曲の最後なのでwhistleを入れてみては
01:48:536 - インパクトが小さい気がするのでwhistleをclapにしてみては

HARD
配置
00:06:567 (1) - もう少し傾けてこんな感じとか
00:08:588 (6) - きつい配置のような気がするので x:240 y:184あたりとかどうでしょう
00:17:914 (5) - x:416 y:200から右に真っ直ぐなスライダーにしてみては
00:31:438 - KIAI削除
00:37:033 (3) - 曲がりすぎている気がするので00:36:878 (2)からなめらかに入れるように
00:51:334 - KIAI削除
01:26:930 (3) - 曲げ方をもう少し緩くしたほうがいいと思いますhttp://puu.sh/4bnde.jpg
01:42:940 (7) - (10)までの配置がhardにしてはきつすぎる気がします

00:36:412 (1) - Exと同じ
01:01:282 (1) - Exと同じ
01:48:536 - Exと同じ

MEDIUM
配置
00:31:438 - KIAI削除
00:51:334 - KIAI削除
00:58:329 - こういうのはどうでしょうか

00:36:412 (1) - Exと同じ
01:01:282 (1) - Exと同じ
01:48:536 - Exと同じ

BASIC
配置
00:31:438 - KIAI削除
00:51:334 - KIAI削除
01:25:220 - 次のコンボに入りやすいように曲げ方をもう少し緩くした方がいいと思います

00:36:412 (1) - Exと同じ
01:01:282 (1) - Exと同じ

BASIC,MEDIUMは綺麗すぎて書くことがなかったでした><b

いきなり神マッパーさんにModdingしていただいて光栄でした!
初めてのModdingだったので少しでも参考になればうれしいです。

ありがとうございました  :)
Topic Starter
kajiyatta

Pandiar wrote:

from my Queues :D
thank you ~

General
色が2色で寂しい気がするので128,255,255(水色)を追加してはどうでしょうか 二色カラー好きなのでこのままで

EXTRA
配置
00:05:790 - 3連にして00:06:256 (11)をスライダーにしてwhistle2つ入れてこんな感じに配置とか バック音が殆ど無いので、三連よりは単発の方が良いと思います
00:07:344 (4) - x:196y:200?
00:09:676 (3) - 大きく回るようにこんな感じとか
00:12:474 (4) - x:52 y:216あたりはどうでしょうか?
00:25:997 - キックを普通のスライダーにしてこのようにしてみては
00:30:194 (1) - NC NCに関してはコンボ数よりも、間隔を揃えて置きたいので今のところこのままで。
00:31:438 - KIAI削除 演出で入れてます。以下全て同じ
00:42:318 (4) - 少し下すぎる気がするのでもう少し上でx:256y:164なんてどうでしょうか
00:51:179 - KIAI削除
01:13:251 - キックではなくスライダーの形はそのまま01:13:406で3連とか
01:20:090 (6) - ストリームにスッと入れるようにこんなのとか
 
01:20:557 (8) - 始点が少し高い気がするので下げるか01:20:401 (7)を上げてみては
01:47:914 - NC

00:36:412 (1) - finishを追加 バック音にシンバルの音がないのでこのままで
01:01:282 (1) - finishを追加 ^
01:41:075 - volumeを60%くらいにしてみては
01:41:075~01:47:759はせっかくの曲の最後なのでwhistleを入れてみて
01:48:536 - インパクトが小さい気がするのでwhistleをclapにしてみては ^

HARD
配置
00:06:567 (1) - もう少し傾けてこんな感じとか
00:08:588 (6) - きつい配置のような気がするので x:240 y:184あたりとかどうでしょう
00:17:914 (5) - x:416 y:200から右に真っ直ぐなスライダーにしてみては
00:31:438 - KIAI削除
00:37:033 (3) - 曲がりすぎている気がするので00:36:878 (2)からなめらかに入れるように
00:51:334 - KIAI削除
01:26:930 (3) - 曲げ方をもう少し緩くしたほうがいいと思いますhttp://puu.sh/4bnde.jpg
01:42:940 (7) - (10)までの配置がhardにしてはきつすぎる気がします 少しきついジャンプですが、そこそこ難し目のHARDなので、一応アイアリかなと思います

00:36:412 (1) - Exと同じ
01:01:282 (1) - Exと同じ
01:48:536 - Exと同じ

MEDIUM
配置
00:31:438 - KIAI削除
00:51:334 - KIAI削除
00:58:329 - こういうのはどうでしょうか 強迫の部分を取りたいので、このままで

00:36:412 (1) - Exと同じ
01:01:282 (1) - Exと同じ
01:48:536 - Exと同じ

BASIC
配置
00:31:438 - KIAI削除
00:51:334 - KIAI削除
01:25:220 - 次のコンボに入りやすいように曲げ方をもう少し緩くした方がいいと思います

00:36:412 (1) - Exと同じ
01:01:282 (1) - Exと同じ

BASIC,MEDIUMは綺麗すぎて書くことがなかったでした><b

いきなり神マッパーさんにModdingしていただいて光栄でした!
初めてのModdingだったので少しでも参考になればうれしいです。

ありがとうございました  :)
何も書いてないところはfixedです
moddingありがとうございました
scanter
too nice map Dx how can make map like you ? <3

General

  1. Add tag on TOMOSUKE. Dormir is unit of TOMOSUKE and Crimm.

BASIC

  1. 01:31:127 (1,2,3) - Rhythm is strange. I recommend this.

MEDIUM

  1. 00:37:033 (2) - Make it more perfect blanket? lol
  2. 01:00:816 (4) - Same reason. move to like x:383, y:142?
  3. 00:51:956 (2) - NC. this is followed the spinner.

HARD

  1. 00:07:655 (4) - Change 1/1 repeated slider or 3 circles or something plz. because 00:08:277 this point has unable ignore sound.
  2. 00:26:153 (10) - Ctrl + G? it will become more funny xD
  3. 00:30:816 (7,8) - If you want more funny, how about this rhythm? look at 7~10 http://osu.ppy.sh/ss/969048
  4. 00:37:966 (5,6,7,8,1) - Make it more perfect blanket? how about move to x:408, y:56?
  5. 00:53:355 (5) - Whistle of slider's passing way was intended?
  6. 01:20:557 - How about add decrescendo like this? it seems to really great effect before kiai-time !
  7. 01:43:096 (8,10) - Ctrl + G. bad flow.
  8. 01:46:049 - Whistle?

EXTRA

  1. 00:25:220 (5,6,7,8) - this is bad flow to play. how about put like this?
    SPOILER


    This is code.
    184,108,25220,1,0,0:0:0:0:
    360,108,25375,1,0,0:0:0:0:
    308,268,25531,1,8,0:0:0:0:
    360,108,25686,1,0,0:0:0:0:
  2. 00:30:816 (13,14) - Similar as hard diff. look at 13~16
  3. 01:12:629 (7) - A little bad overlap. how about move to like x:108, y:104?
  4. 01:20:557 - Same as Hard diff.
  5. 01:35:479 (8,9) - Ctrl + G?
  6. 01:46:049 - Whistle?
Sry. I don't catch big things. GL anyway ~ too nice song & map \:D/
Topic Starter
kajiyatta

scanter wrote:

too nice map Dx how can make map like you ? <3

General

  1. Add tag on TOMOSUKE. Dormir is unit of TOMOSUKE and Crimm.

BASIC

  1. 01:31:127 (1,2,3) - Rhythm is strange. I recommend this. I suppose current looks fine

MEDIUM

  1. 00:37:033 (2) - Make it more perfect blanket? lol
  2. 01:00:816 (4) - Same reason. move to like x:383, y:142?
  3. 00:51:956 (2) - NC. this is followed the spinner.

HARD

  1. 00:07:655 (4) - Change 1/1 repeated slider or 3 circles or something plz. because 00:08:277 this point has unable ignore sound.
  2. 00:26:153 (10) - Ctrl + G? it will become more funny xD
  3. 00:30:816 (7,8) - If you want more funny, how about this rhythm? look at 7~10 http://osu.ppy.sh/ss/969048 this 3 combos looks overmapped for Hard I suppose.
  4. 00:37:966 (5,6,7,8,1) - Make it more perfect blanket? how about move to x:408, y:56?
  5. 00:53:355 (5) - Whistle of slider's passing way was intended?
  6. 01:20:557 - How about add decrescendo like this? it seems to really great effect before kiai-time ! maybe current enough imo.
  7. 01:43:096 (8,10) - Ctrl + G. bad flow.
  8. 01:46:049 - Whistle?

EXTRA

  1. 00:25:220 (5,6,7,8) - this is bad flow to play. how about put like this?
    SPOILER


    This is code.
    184,108,25220,1,0,0:0:0:0:
    360,108,25375,1,0,0:0:0:0:
    308,268,25531,1,8,0:0:0:0:
    360,108,25686,1,0,0:0:0:0:
  2. 00:30:816 (13,14) - Similar as hard diff. look at 13~16 just consider, I like current pattern.
  3. 01:12:629 (7) - A little bad overlap. how about move to like x:108, y:104?
  4. 01:20:557 - Same as Hard diff. current sounds enough I suppose, but others say that I'll change it.
  5. 01:35:479 (8,9) - Ctrl + G? no, this flow looks fine.
  6. 01:46:049 - Whistle?
Sry. I don't catch big things. GL anyway ~ too nice song & map \:D/
no comment = fixed
thanks for modding.
hoshisorakiseki
general:
i found many notes in "BASIC" and "MEDIAM" are align to the red line. try to let it align to the white one?

diff:BASIC
OK

diff:MEDIAM
OK

diff:HARD
AR-1 & OD-2
00:48:847 (1,2,3,4,5) - try to draw a star like the "EXTRA" diff.

diff:EXTRA
OK

this beatmap so good that i can't help you more. good luck.
Topic Starter
kajiyatta

hoshisorakiseki wrote:

general:
i found many notes in "BASIC" and "MEDIAM" are align to the red line. try to let it align to the white one? I know but just follow the music, so it looks fine.

diff:BASIC
OK

diff:MEDIAM
OK

diff:HARD
AR-1 & OD-2 consider now.
00:48:847 (1,2,3,4,5) - try to draw a star like the "EXTRA" diff. change a bit, maybe I'll remake it.

diff:EXTRA
OK

this beatmap so good that i can't help you more. good luck.
thanks for modding.
-Srui-
Hi ~ :3

[BASIC]
  • 00:10:142 (2) - a little bent
    00:27:707 (3) - straight slider
    00:46:982 (2) - opposite slider
    01:20:712 (3) - move to (288,340) or a little bent

    [MEDIUM]
    • 00:43:251 (4) - opposite slider. it look like better ~
      00:53:355 (3,1,2) - Umm.. i think this rhythm is hard for beginner
      01:15:427 (3,1) - ^
      01:35:324 (4,5,1) - ^

      [HARD]
      • 00:09:520 (2,3,4,5,6) - a little confusing ;w;
        00:40:764 (7) - NC
        01:11:230 (1,2) - blanket
        01:21:179 (1) - remove whistle on body

        [EXTRA]
        • 00:30:194 (5) - NC
          00:38:277 (8) - NC
          00:53:821 (1) - bent
          01:20:557 (8) - NC
Topic Starter
kajiyatta
[BASIC]
00:10:142 (2) - a little bent
00:27:707 (3) - straight slider
00:46:982 (2) - opposite slider
01:20:712 (3) - move to (288,340) or a little bent
I just some changed, but not too much.

[MEDIUM]
00:43:251 (4) - opposite slider. it look like better ~ fixed
00:53:355 (3,1,2) - Umm.. i think this rhythm is hard for beginner I know but it followed to music, so maybe no problem.
01:15:427 (3,1) - ^
01:35:324 (4,5,1) - ^
[HARD]
00:09:520 (2,3,4,5,6) - a little confusing ;w; umm, I don't have another placement.
00:40:764 (7) - NC keep my pattern
01:11:230 (1,2) - blanket fixed
01:21:179 (1) - remove whistle on body fixed
[EXTRA]
00:30:194 (5) - NC keep my long combo since this diff is EXTRA.
00:38:277 (8) - NC
00:53:821 (1) - bent straight looks fine.
01:20:557 (8) - NC
thanks formodding
P A N
oh god, the map is so nice..

[Extra]

00:30:505 (9) - 1 grid up for make stream more flow.
00:50:090 (1,2) - make this slider a bit curve? to flow with stream.
00:56:774 (3,4,5) ctrl+g? I mean just switch the site of slider not switch the slider 3,4. its more playable imo.
01:20:557 (stream) - make the flow like this better imo :3
244,28,80557,1,8,0:0:0:0:
220,40,80634,1,0,0:0:0:0:
192,52,80712,1,8,0:0:0:0:
164,60,80790,1,0,0:0:0:0:
136,64,80868,1,8,0:0:0:0:
108,60,80945,1,0,0:0:0:0:
80,52,81023,1,8,0:0:0:0:
52,40,81101,1,0,0:0:0:0:
28,24,81179,6,0,B|5:72|29:116,1,95,10|2,0:0|0:0,0:0:0:0:
01:33:925 (2) - ctrl+G?
01:49:158 (5) - move to 436|252 for more star symmetry.

[Hard]

I think the name "hard" is not fit the other name diff imo, just saying ;w;
00:01:593 (1) - 1 grid left more symmetry imo.
00:09:054 (1) - move to 304|76 and move tail to 436|152. then move (3) to 436|152, you can move 00:09:899 (7) to 207|76.
00:49:002 (1,2) - hmm is this spacing are too far for hard diff O:

[Medium]

00:22:422 (2) - you can make it better blanket.
00:37:033 (2,4) - same reason as above, 00:38:899 (1) will blanket with (4) when you fix, i guess...
01:00:816 (4) - 1 grid down for more blanket.
01:01:904 (2) - 2 grid left for ^
01:04:857 (3,1,2,1) - make it better blanket?

[Basic]

01:42:163 (2) - I think this should move 1 grid right.

that's all, good luck and star :3
Topic Starter
kajiyatta

P A N wrote:

oh god, the map is so nice..

[Extra]

00:30:505 (9) - 1 grid up for make stream more flow. curren tlooks fine I suppose.
00:50:090 (1,2) - make this slider a bit curve? to flow with stream.
00:56:774 (3,4,5) ctrl+g? I mean just switch the site of slider not switch the slider 3,4. its more playable imo.
01:20:557 (stream) - make the flow like this better imo :3
244,28,80557,1,8,0:0:0:0:
220,40,80634,1,0,0:0:0:0:
192,52,80712,1,8,0:0:0:0:
164,60,80790,1,0,0:0:0:0:
136,64,80868,1,8,0:0:0:0:
108,60,80945,1,0,0:0:0:0:
80,52,81023,1,8,0:0:0:0:
52,40,81101,1,0,0:0:0:0:
28,24,81179,6,0,B|5:72|29:116,1,95,10|2,0:0|0:0,0:0:0:0:
01:33:925 (2) - ctrl+G?
01:49:158 (5) - move to 436|252 for more star symmetry.

[Hard]

I think the name "hard" is not fit the other name diff imo, just saying ;w; HARD is a proper name in REFLEC BEAT.
00:01:593 (1) - 1 grid left more symmetry imo.
00:09:054 (1) - move to 304|76 and move tail to 436|152. then move (3) to 436|152, you can move 00:09:899 (7) to 207|76.
00:49:002 (1,2) - hmm is this spacing are too far for hard diff O: maybe I'll change in this part.

[Medium]

00:22:422 (2) - you can make it better blanket. I don't aim to make a blanket here, just consistence.
00:37:033 (2,4) - same reason as above, 00:38:899 (1) will blanket with (4) when you fix, i guess...
01:00:816 (4) - 1 grid down for more blanket.
01:01:904 (2) - 2 grid left for ^
01:04:857 (3,1,2,1) - make it better blanket? ^

[Basic]

01:42:163 (2) - I think this should move 1 grid right.

that's all, good luck and star :3
no comment = fixed
thanks for modding.
yurunneram
I've never heard a japanese song that delfino sqaure (if you play mario cart)
Hey wait, is this even japanese?

BASIC

I'd think AR-1...

but really nothing wrong here

MEDIUM

00:02:215 (2) - I'm just wondering why it doesn't start at 00:02:059 instead since all the other notes in the rest of the song do the same in this rhythm

00:20:868 (4) - Extend the head to start at 00:20:712 would follow sound nicer

not much tho

HARD

clean

Quite a bad mod sry ^^")7 gomenasai~ Dun giv kudosu thx
Topic Starter
kajiyatta

yurunneram wrote:

I've never heard a japanese song that delfino sqaure (if you play mario cart)
Hey wait, is this even japanese? definitely yes.

BASIC

I'd think AR-1...

but really nothing wrong here

MEDIUM

00:02:215 (2) - I'm just wondering why it doesn't start at 00:02:059 instead since all the other notes in the rest of the song do the same in this rhythm another changed.

00:20:868 (4) - Extend the head to start at 00:20:712 would follow sound nicer current sounds better.

not much tho

HARD

clean

Quite a bad mod sry ^^")7 gomenasai~ Dun giv kudosu thx
thanks for modding.
eniyan
M4M遅れてすみません。

[General]

問題点はないと思います。全体的にかなり良いmapだと感じました。

[BASIC]

  1. 01:48:536 (1) - 曲の演奏をよく聞くとスライダーの始点と終点にfinish音が入っている気がしたので始点にもfinish追加したらどうでしょう?
[EDIUM]

  1. 01:48:536 (1) - BASICと同じです。
[HARD]

  1. HARDにしては難易度がかなり高いと感じました。難易度名をHARDではなくもう少し変えてみては?
  1. 01:01:282 (1) - スライダーの形が少し変だと感じました。このように変えるのはどうでしょう?
  1. 01:48:536 (1,2,3,4,5) - (3)(4)(5)(1)(2)の順番でたたかせる方が流れにあっている気がします。・・・言葉では伝えづらいのでSSを貼っておきます。
  1. 01:48:536 (1) - add finish
[Extra]

  1. 00:42:785 (6) - スキンを全く変えない状態でこの部分をたたくと 00:42:318 (4) - の得点でリターンが隠れてしまうのであまりよくないと感じました。
  1. 01:25:842 (11,12) - サークルの連続個所でこのdistanceは少し遠すぎてしんどい気がします。
  1. 01:48:536 (1) - add finish
さすがというべきかとても完成されたmapですね :)
最初見たとき「やば・・・これ指摘できるところないんじゃないか・・・ :? 」と思いましたw(結局あまり指摘できなかったのですが・・・ :( )
かなり良譜面であり、個人的にも好きな曲ですのでkudosuを投げておきます。 :)
Topic Starter
kajiyatta

EnixYuki wrote:

M4M遅れてすみません。

[General]

問題点はないと思います。全体的にかなり良いmapだと感じました。

[BASIC]

  1. 01:48:536 (1) - 曲の演奏をよく聞くとスライダーの始点と終点にfinish音が入っている気がしたので始点にもfinish追加したらどうでしょう? 最後のnoteのfinishと合わせるとややくどいかなと思ったので、このままで
[EDIUM]

  1. 01:48:536 (1) - BASICと同じです。 ^
[HARD]

  1. HARDにしては難易度がかなり高いと感じました。難易度名をHARDではなくもう少し変えてみては?難し目なのは承知なのですが、リフレクの最高難易度がHARDなのでこの名前にしています。 
  1. 01:01:282 (1) - スライダーの形が少し変だと感じました。このように変えるのはどうでしょう?
  1. 01:48:536 (1,2,3,4,5) - (3)(4)(5)(1)(2)の順番でたたかせる方が流れにあっている気がします。・・・言葉では伝えづらいのでSSを貼っておきます。
  1. 01:48:536 (1) - add finish ^
[Extra]

  1. 00:42:785 (6) - スキンを全く変えない状態でこの部分をたたくと 00:42:318 (4) - の得点でリターンが隠れてしまうのであまりよくないと感じました。 始点が見えて、次のnoteの出現速度を考えても大丈夫かと思いましたが、他に同様の意見があれば検討します
  1. 01:25:842 (11,12) - サークルの連続個所でこのdistanceは少し遠すぎてしんどい気がします。 一応テストプレイしてもらった人はFCできてたので問題ないかなーと、最高難易度なのである程度飛んだジャンプも必要かなと思います。が、ここも同様の意見があれば変更します
  1. 01:48:536 (1) - add finish (1,2,3,4)は同じ音なので、whistleで十分だと思います。
さすがというべきかとても完成されたmapですね :)
最初見たとき「やば・・・これ指摘できるところないんじゃないか・・・ :? 」と思いましたw(結局あまり指摘できなかったのですが・・・ :( )
かなり良譜面であり、個人的にも好きな曲ですのでkudosuを投げておきます。 :)
書いてないところは直しました
moddingありがとうございます!
show more
Please sign in to reply.

New reply